abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:30:12 #151
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195505012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:53 schreef steelhead het volgende:

[..]

Van dat soort extreme regel ouders zijn er helaas wel meer. Ooit een vriendin gehad met een zelfde soort moeder. Alles werd voor haar bepaald, tot haar hobby's aan toe. Er zat achter af gezien helemaal niks in die meid. Ze werd een beetje een kopie van mij. Toen het uitging en ze later een nieuwe vriend kreeg, begon ze daar op te lijken.

Die moeder had ook regelmatig ruzie met de rest van de omgeving. Pa was ook ontzettend aan de drank. Mijn ouders vonden het ook absoluut niet erg toen het uitging. Ik ook niet. Gelukkig nog erg jong toen.

OT:

Behalve door omstandigheden zou ik ook geen thuiswonende vrouw willen. Je moet dan toch rekening houden met de ouders van diegene. Privacy is ook wel een fijn iets.

Mijn ouders zijn geweldig, maar ik vind een eigen stek hebben toch wel erg fijn. Toen ik nog thuis woonde moest ik wel kost geld betalen en meehelpen in de huishouding. Iets wat me vrij normaal lijkt.
Mijn ex vertelde me ook letterlijk dat niemand kon leven met iemand zoals ik.

Zijn moeder vertelde andere mensen dat het uit was gegaan omdat ik niet 'luisterde'. 😁
To BG or not to BG!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:28:25 #152
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195509349
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Tijdens de verbouwing van het huis werd het al duidelijk. Meneer zat in de ziektewet met zijn arm/schouder. (Nooit diagnose gehad, was onbekend wat het was, was over na de relatiebreuk, waarschijnlijk spanningen want ik was nogal een belasting want hij moest zoveel doen.)

Toen was het belangrijk dat de bouwvakkers koffie kregen, getuigde van gastvrijheid, volgens schoonma. Maar toen de koffie een keer op was kreeg ik de volle laag, niet gastvrij. Maarre, meneer kan toch ff langs de winkel? Nee, vrouw dr taak.

Eenmaal moest ik op appèl, bij schoonma, waarom ik zn auto niet ging wassen want zere schouder. Nouw......hij ging toen nog wél iedere week naar de schietvereniging, kon met zn andere arm. Dus ik ontplof daar ff. 'Dan doet ie t toch met zn andere arm, hij heeft tijd zat'. Nou wat was ik een ongeschikte vrouw.

Die schoonma had me mentaal kapot kunnen maken als ik niet zo sterk was geweest. Klotefamilie, echt, kan er boek over schrijven. Sommige dingen geloof je vast niet. 😂
Volgens mij heeft hij jou gewoon gedumpt. Afgeven op de ander, altijd makkelijk ;)
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:11:59 #153
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195511413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:28 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij jou gewoon gedumpt. Afgeven op de ander, altijd makkelijk ;)
Ja dat heeft hij ook. Toen ik vertrok en hij doorhad dat het mij serieus was heeft hij mij eruit geschopt.
Hij was ook nogal agressief en dreigde om me te slaan, zijn vuist stopte altijd vlak voor mn neus. En de laatste ruzie was echt dramatisch. En ik begon ook agressief tetug te reageren wat heel gek is als het niet je aard is.
To BG or not to BG!
pi_195516896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:30 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Mijn ex vertelde me ook letterlijk dat niemand kon leven met iemand zoals ik.

Zijn moeder vertelde andere mensen dat het uit was gegaan omdat ik niet 'luisterde'. 😁
Dat was dus echt een mafklapper. Die andere mensen zullen die moeder ook wel kennen.

Was het een beetje een aso familie?
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_195516952
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:11 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ja dat heeft hij ook. Toen ik vertrok en hij doorhad dat het mij serieus was heeft hij mij eruit geschopt.
Hij was ook nogal agressief en dreigde om me te slaan, zijn vuist stopte altijd vlak voor mn neus. En de laatste ruzie was echt dramatisch. En ik begon ook agressief tetug te reageren wat heel gek is als het niet je aard is.
Ok dan. Lekker ventje.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_195522510
Ik was tot op vrij late leeftijd thuiswonend (tot mijn 25e) toen ik 20 jaar geleden mijn vrouw ontmoette. Gelukkig trok zij zich daar weinig van aan en bemoeiden mijn ouders zich ook niet heel veel met ons.

De relatie ging goed en op een gegeven moment hebben we onze eigen woning gekocht. Nu 20 jaar later hebben we ons eigen gezin en gaat het nog steeds goed (uiteraard met de normale gezinsperikelen erbij).

Dus zo kan het ook.
pi_195522833
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik heb er zo eentje gehad.
Gingen samenwonen en toen ik wilde bespreken hoe we de huishoudelijke taken gingen verdelen antwoode hij dat 'hij mij best wilde helpen'.
Toen wist ik eigenlijk al dat het gedoemd was te mislukken. Ik was langer van huis voor werk en hij zat te wachten tot ik thuiskwam om eten voor hem te maken.
Ik verdeelde de taken en deed dus de helft, zijn moeder kwam verhaal halen waarom haar zoon het huishouden moest doen. Werkelijk. Heb half jaar samengewoond. 😂
Ik weet niet beter dan dat je het huishouden samen doet en de taken verdeelt? Ik zou me zeer bezwaard voelen als ik zelf lekker op de bank zit te netflixen terwijl mijn vrouw het huishouden doet?
Eerlijk gezegd kookte ik toen ik nog thuis woonde nooit. Maar toen ik een vriendin kreeg en steeds vaker bij haar was, heb ik leren koken. Is toch leuk als je zelf ook in staat bent om iets eetbaars op tafel neer te zetten?
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:44:38 #158
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195523163
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:22 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Ik weet niet beter dan dat je het huishouden samen doet en de taken verdeelt? Ik zou me zeer bezwaard voelen als ik zelf lekker op de bank zit te netflixen terwijl mijn vrouw het huishouden doet?
Eerlijk gezegd kookte ik toen ik nog thuis woonde nooit. Maar toen ik een vriendin kreeg en steeds vaker bij haar was, heb ik leren koken. Is toch leuk als je zelf ook in staat bent om iets eetbaars op tafel neer te zetten?
Mijn ex zat in de ziektewet en het enige wat hij deed was een bepaald soort computerspelletje spelen. Denk gemiddeld 16 u per dag. Hij had er geen moeite mee om zijn benen omhoog te doen als ik aan het stofzuigen was. Dat dan weer niet.

Hij dacht een luizenleventje te kunnen voortzetten en kwalifiseerde mij als slechte (huis)vrouw toen ik niet meer wilde. Oja, hij snapte ook niet dat mijn libido zo snel achteruit ging vanaf dat we samenwoonden 😂

Ben gevlucht, zo voelde dat toen. Heb alles achtergelaten.

Hij is ook helemaal ingestort toen hij voor zichzelf moest zorgen toen zn moeder overleed.
To BG or not to BG!
pi_195523447
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Mijn ex zat in de ziektewet en het enige wat hij deed was een bepaald soort computerspelletje spelen. Denk gemiddeld 16 u per dag. Hij had er geen moeite mee om zijn benen omhoog te doen als ik aan het stofzuigen was. Dat dan weer niet.

Hij dacht een luizenleventje te kunnen voortzetten en kwalifiseerde mij als slechte (huis)vrouw toen ik niet meer wilde. Oja, hij snapte ook niet dat mijn libido zo snel achteruit ging vanaf dat we samenwoonden 😂

Ben gevlucht, zo voelde dat toen. Heb alles achtergelaten.

Hij is ook helemaal ingestort toen hij voor zichzelf moest zorgen toen zn moeder overleed.
Verschrikkelijk!

Dat laatste is ook lekker handig. Stel je hebt een gezin en de moeder is wegens een bepaalde reden (werk, sociale afspraken, ziekenhuisopname om maar een paar voorbeelden te noemen) korte of lange tijd niet aanwezig in het gezin, dan is het toch wel verdraaid handig als de vader de boel kan laten doordraaien.
De kinderen zullen het in dat geval fantastisch vinden om elke dag naar de Mc Donald's te gaan. Maar dat is niet echt gezond natuurlijk en op een gegeven moment willen zo ook schone kleren aan etc.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:47:41 #160
53151 T42
Pinball Wizard
pi_195630180
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik denk dat Tinder gewoon geen vetpot is.
Mensen op tinder zoeken geen relatie.. dan zit je daar niet.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:52:24 #161
53151 T42
Pinball Wizard
pi_195630295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Tijdens de verbouwing van het huis werd het al duidelijk. Meneer zat in de ziektewet met zijn arm/schouder. (Nooit diagnose gehad, was onbekend wat het was, was over na de relatiebreuk, waarschijnlijk spanningen want ik was nogal een belasting want hij moest zoveel doen.)

Toen was het belangrijk dat de bouwvakkers koffie kregen, getuigde van gastvrijheid, volgens schoonma. Maar toen de koffie een keer op was kreeg ik de volle laag, niet gastvrij. Maarre, meneer kan toch ff langs de winkel? Nee, vrouw dr taak.

Eenmaal moest ik op appèl, bij schoonma, waarom ik zn auto niet ging wassen want zere schouder. Nouw......hij ging toen nog wél iedere week naar de schietvereniging, kon met zn andere arm. Dus ik ontplof daar ff. 'Dan doet ie t toch met zn andere arm, hij heeft tijd zat'. Nou wat was ik een ongeschikte vrouw.

Die schoonma had me mentaal kapot kunnen maken als ik niet zo sterk was geweest. Klotefamilie, echt, kan er boek over schrijven. Sommige dingen geloof je vast niet. 😂
Hier moest ik mijn vriendin vertellen bij verbouwing dat ze koffie en broodjes moest maken voor de bouwvakkers. Ik was werken. Zette de eerste pot om 6uur. Ze vond dat die mensen dat zelf maar moestrn mee nemen. Heb gastvrijheid moeten uitleggen. Dat je met suiker meer aantrekt dan met zout. Dus kan ook andersom. Maar ik heb meer last van mijn ouders dus verweg gaan wonen
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:26:18 #162
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195632436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef T42 het volgende:

[..]

Hier moest ik mijn vriendin vertellen bij verbouwing dat ze koffie en broodjes moest maken voor de bouwvakkers. Ik was werken. Zette de eerste pot om 6uur. Ze vond dat die mensen dat zelf maar moestrn mee nemen. Heb gastvrijheid moeten uitleggen. Dat je met suiker meer aantrekt dan met zout. Dus kan ook andersom. Maar ik heb meer last van mijn ouders dus verweg gaan wonen
Wij hadden zelfs een schaftkeet geregeld waar een koffiezetapparaat in stond inclusief koffie etc. Maar soms moest het aangevuld en mn ex vond dat een 'vrouwentaak'😁
To BG or not to BG!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:43:19 #163
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195632795
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:26 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Wij hadden zelfs een schaftkeet geregeld waar een koffiezetapparaat in stond inclusief koffie etc. Maar soms moest het aangevuld en mn ex vond dat een 'vrouwentaak'😁
Een vrouwentaak?! :D :D Serieus?
soooo, da's mooi!
pi_195632859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:43 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Een vrouwentaak?! :D :D Serieus?
Beetje verzorgen toch, dat de mannen van een koffietje kunnen genieten.

Ik snap dat wijffie wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:47:48 #165
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195632876
quote:
12s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beetje verzorgen toch, dat de mannen van een koffietje kunnen genieten.

Ik snap dat wijffie wel.
Ja, ik ook. Ik snap alleen die bekrompen ex niet.
soooo, da's mooi!
pi_195632887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef T42 het volgende:
Hier moest ik mijn vriendin vertellen bij verbouwing dat ze koffie en broodjes moest maken voor de bouwvakkers.
Broodjes vnd ik ook maar vreemd hoor, maar een gevulde koek kan je ze wss wel blij mee maken en simpele koffie ook / dorstlesser .
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195632909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Broodjes vnd ik ook maar vreemd hoor, maar een gevulde koek kan je ze wss wel blij mee maken en simpele koffie ook / dorstlesser .
Toen ze hier mijn achtertuin kwamen renoveren, hebben ze altijd koffie gehad. Daarnaast ook worstenbroodjes en kibbeling op de zaterdag. Niks mis mee, en hij bood me aan om daarna nog eens 100 euro van de rekening te doen en de overgebleven tegels mee weg te brengen. Maar dit is wel erg offtopic nu.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:42:39 #168
53151 T42
Pinball Wizard
pi_195634991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:26 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Wij hadden zelfs een schaftkeet geregeld waar een koffiezetapparaat in stond inclusief koffie etc. Maar soms moest het aangevuld en mn ex vond dat een 'vrouwentaak'😁
Haha nee gasten en werkers moet je verzorgen is de instelling hier
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:44:04 #169
53151 T42
Pinball Wizard
pi_195635021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Broodjes vnd ik ook maar vreemd hoor, maar een gevulde koek kan je ze wss wel blij mee maken en simpele koffie ook / dorstlesser .
Soep knakworst broodje dat. Bedrijf was va oom dus ken de bouwvakkers. Scheelde 4000 euro op eind. Beetje spekken nooit verkeerd
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:05:13 #170
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195749882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:42 schreef T42 het volgende:

[..]

Haha nee gasten en werkers moet je verzorgen is de instelling hier
Ja, hier ook. Maar dat dat specifiek een taak voor vrouwen is daar ben ik het niet mee eens. Een man kan die broodjes ook best halen, zeg maar.
To BG or not to BG!
pi_195751374
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 05:47 schreef Mishu het volgende:
Zou jij dat doen? Vanaf welke leeftijd niet meer?

Ik ben zelf nu bijna 32 en ik woon vanaf mijn 18e op mezelf. Mannen die op zichzelf wonen zijn best schaars. Ik vraag me echt af als zo iemand bij mij in gaat wonen of ik dan zijn tweede moeder wordt ofzo..
Op boerderijen misschien, waarom zouden mannen die op zichzelf wonen schaars zijn?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:30:58 #172
53151 T42
Pinball Wizard
pi_195754863
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:05 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ja, hier ook. Maar dat dat specifiek een taak voor vrouwen is daar ben ik het niet mee eens. Een man kan die broodjes ook best halen, zeg maar.
Klopt maar ik werk en mijn vriendin werkt niet. Dus ik ben niet thuis om de knakworstjes op te warmen lol
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:26:33 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195760014
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Gingen samenwonen en toen ik wilde bespreken hoe we de huishoudelijke taken gingen verdelen antwoode hij dat 'hij mij best wilde helpen'.
Had je beter kunnen bespreken voordat je ging samenwonen ;)
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:45:32 #174
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195760177
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Had je beter kunnen bespreken voordat je ging samenwonen ;)
Dat was ook voor het samenwonen.
Zijn 1.5 jaar bezig geweest met het bouwen van het huis. Aan het eind vd bouw was mij eigenlijk wel duidelijk dat het niet ging werken.
Heb het nog een tijdje geprobeerd ook. Was best zwaar, naar mijn gevoel had ik plots een groot huis en een groot kind om te verzorgen. Voor die tijd woonde ik nog bij mn ouders. Heb er wel een paar 'leuke' verhalen aan overgehouden.

Wat ook een 'grappig' ding was dat met het grasmaaien. Dat was dan wel een van zijn taken, want dat was dan wél een mannentaak. Toen kwam hij maandags thuis van zn werk en dan was hij eigenlijk te moe om te grasmaaien, want gamen tot 02:00 uur.
Mijn reactie, dan doe je het toch niet, morgen weer een dag. En dan ging hij tukkie doen terwijl hij wachtte tot ik het eten klaar had. Idem dinsdag. Idem woensdag. Idem donderdag.

Toen op vrijdag regende het en toen was hij pislink op mij omdat het mijn schuld was dat het gras zo hoog stond.

😂
To BG or not to BG!
pi_195805887
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 05:47 schreef Mishu het volgende:
Zou jij dat doen? Vanaf welke leeftijd niet meer?

Ik ben zelf nu bijna 32 en ik woon vanaf mijn 18e op mezelf. Mannen die op zichzelf wonen zijn best schaars. Ik vraag me echt af als zo iemand bij mij in gaat wonen of ik dan zijn tweede moeder wordt ofzo..
Waar betaalde jij dat van op je 18e?
Ja dan was het vast een goedkope kamer voor 250,-

Een normaal mens wil een nette ruime woning en dan betaal je meer dan 700 euro huur.
En een hypotheek is ook al niet zo makkelijk te krijgen als je tot je 26e hebt gestudeerd.
Niet iedereen wil in een studentenkamer in de viezigheid van een ander wonen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_195812076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Waar betaalde jij dat van op je 18e?
Ja dan was het vast een goedkope kamer voor 250,-

Een normaal mens wil een nette ruime woning en dan betaal je meer dan 700 euro huur.
En een hypotheek is ook al niet zo makkelijk te krijgen als je tot je 26e hebt gestudeerd.
Niet iedereen wil in een studentenkamer in de viezigheid van een ander wonen.
Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld, zelfs in Amsterdam hoef je geen jaren ingeschreven te staan. Ja het is klein maar je woont wel alleen dan. En als je je ingeschreven hebt op je 18e kom je op je 25e heus wel in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Ik vind het wat triest hebben om geen geld over te hebben voor een huurwoning en je neus op te halen voor goedkopere kamers, maar wel bij pappie en mammie blijven wonen.
pi_195829041
Tja, mijn vriend en ik (toen 24 en 25) woonden allebei nog bij één van onze ouders toen we een relatie kregen dus het zou vrij hypocriet geweest zijn om elkaar daarop af te wijzen :')
Ondertussen zijn we 5 jaar verder en wonen we 3 jaar samen *;
pi_195871966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:45 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Dat was ook voor het samenwonen.
Zijn 1.5 jaar bezig geweest met het bouwen van het huis. Aan het eind vd bouw was mij eigenlijk wel duidelijk dat het niet ging werken.
Heb het nog een tijdje geprobeerd ook. Was best zwaar, naar mijn gevoel had ik plots een groot huis en een groot kind om te verzorgen. Voor die tijd woonde ik nog bij mn ouders. Heb er wel een paar 'leuke' verhalen aan overgehouden.

Wat ook een 'grappig' ding was dat met het grasmaaien. Dat was dan wel een van zijn taken, want dat was dan wél een mannentaak. Toen kwam hij maandags thuis van zn werk en dan was hij eigenlijk te moe om te grasmaaien, want gamen tot 02:00 uur.
Mijn reactie, dan doe je het toch niet, morgen weer een dag. En dan ging hij tukkie doen terwijl hij wachtte tot ik het eten klaar had. Idem dinsdag. Idem woensdag. Idem donderdag.

Toen op vrijdag regende het en toen was hij pislink op mij omdat het mijn schuld was dat het gras zo hoog stond.


😂
Ik vraag mij vaak of hoe dit soort mensen het doen zonder een partner. Wat zou ik toch graag daar eens binnen zo'n huishouden willen kijken. Waarschijnlijk staat er elke avond pizza uit een magnetron op het menu :D
pi_195873478
Het is ondertussen meer Oppiedoppie’s topic geworden dan de originele TS :')
pi_195874586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:45 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Dat was ook voor het samenwonen.
Zijn 1.5 jaar bezig geweest met het bouwen van het huis. Aan het eind vd bouw was mij eigenlijk wel duidelijk dat het niet ging werken.
Heb het nog een tijdje geprobeerd ook. Was best zwaar, naar mijn gevoel had ik plots een groot huis en een groot kind om te verzorgen. Voor die tijd woonde ik nog bij mn ouders. Heb er wel een paar 'leuke' verhalen aan overgehouden.

Wat ook een 'grappig' ding was dat met het grasmaaien. Dat was dan wel een van zijn taken, want dat was dan wél een mannentaak. Toen kwam hij maandags thuis van zn werk en dan was hij eigenlijk te moe om te grasmaaien, want gamen tot 02:00 uur.
Mijn reactie, dan doe je het toch niet, morgen weer een dag. En dan ging hij tukkie doen terwijl hij wachtte tot ik het eten klaar had. Idem dinsdag. Idem woensdag. Idem donderdag.

Toen op vrijdag regende het en toen was hij pislink op mij omdat het mijn schuld was dat het gras zo hoog stond.

😂
Lmao goed dat je die guy geloosd hebt :')
pi_195888128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:57 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld, zelfs in Amsterdam hoef je geen jaren ingeschreven te staan. Ja het is klein maar je woont wel alleen dan. En als je je ingeschreven hebt op je 18e kom je op je 25e heus wel in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Ik vind het wat triest hebben om geen geld over te hebben voor een huurwoning en je neus op te halen voor goedkopere kamers, maar wel bij pappie en mammie blijven wonen.
ja maar waarom wil je op je 18e al bij je ouders weg?

dat doe je alleen als jij je ouders haat, of jij hun?

ouders vinden het leuk als jij nog thuis woont, en gezellig als je vrienden af en toe langskomen.

ze vinden het echt niet leuk als je zo jong ze al verlaat, want zo voelen ze het ookal zeggen ze het niet.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:53:12 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195888360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ja maar waarom wil je op je 18e al bij je ouders weg?

dat doe je alleen als jij je ouders haat, of jij hun?

Nee, dat doe je omdat het onderdeel is van opgroeien, volwassen worden, je eigen boontjes leren doppen..
pi_195889399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:57 schreef Granqvist het volgende:
Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld
Link?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:36 #184
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195891290
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:56 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Link?
Zal vast in de jaren 80 zijn geweest, toen men op 1 salaris nog een dikke vette subsidie kreeg voor een nieuwbouw woning.

Nu moet je als Jan Modaal 10 jaar fulltime zwoegen om een krotje op 4 hoog te bemachtigen in een achterstandswijk.
pi_195891707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:07 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Zal vast in de jaren 80 zijn geweest, toen men op 1 salaris nog een dikke vette subsidie kreeg voor een nieuwbouw woning.

Nu moet je als Jan Modaal 10 jaar fulltime zwoegen om een krotje op 4 hoog te bemachtigen in een achterstandswijk.
In de Randstad zeker wel ja :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 8 november 2020 @ 21:28:51 #186
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196141934
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

In de Randstad zeker wel ja :P
Die subsidie was ook in de randstad. Een loodgieter die een woning van 120m2 kon kopen en de enige kost winnaar is in het gezin van 5. Nu mag je blij zijn als je onder een brug woont met een Universitaire opleiding zonder aanhangsel en met muskusratten als medebewoner.
pi_196156815
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ja maar waarom wil je op je 18e al bij je ouders weg?

dat doe je alleen als jij je ouders haat, of jij hun?

ouders vinden het leuk als jij nog thuis woont, en gezellig als je vrienden af en toe langskomen.

ze vinden het echt niet leuk als je zo jong ze al verlaat, want zo voelen ze het ookal zeggen ze het niet.
Dat is dan ook niet wat ik zeg hé? Ik zeg dat het kán, niet dat het moet. Al zijn er veel mensen die wel moeten vanwege hun studie.

quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:56 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Link?
Duwo en Stadswonen. Amsterdam en Rotterdam.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:07 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Zal vast in de jaren 80 zijn geweest, toen men op 1 salaris nog een dikke vette subsidie kreeg voor een nieuwbouw woning.

Nu moet je als Jan Modaal 10 jaar fulltime zwoegen om een krotje op 4 hoog te bemachtigen in een achterstandswijk.
Ik heb het uiteraard wel over huur.
pi_196162515
Wat zijn meer concreet de bezwaren?

In de praktijk is het allemaal niet zo zwart/wit, maar een man van 30+ die nog nooit zelfstandig of met een partner samen heeft gewoond, levert toch wel een aantal flinke red flags op. Dit geldt ook wel voor vrouwen, maar van mannen wordt toch vaker zelfstandigheid en (het kunnen leveren van) stabiliteit verwacht. Een onafhankelijkheid van de ouders hoort daar wel een beetje bij. Maar tegelijkertijd hoeft het allemaal niets te betekenen. Ik zou een thuiswonende potentiele vrouw van 30+ niet direct een afknapper vinden, maar zou wel veel meer op mn hoede zijn voor eventuele red flags en of ik daarmee kan leven. Ik als man wil ook stabiliteit. ;)

Het ergst vind ik toch wel degenen die veel te lang in een ongezonde thuissituatie hebben gezeten en dat 1 op 1, zonder dat ze enig rekening kunnen houden met de nieuwe partner, meesleuren naar een nieuwe woonsituatie.

Met het huidige woningtekort en de prijzen, is het overigens niet zo gek dat jongvolwassenen langer thuis blijven wonen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Justinn op 10-11-2020 00:15:23 ]
pi_196169272
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 01:13 schreef gooddaddy het volgende:
Wel grappig om dit topic nu te lezen. Opvallend dat er, zover ik het gelezen heb, alleen over thuiswonende mannen wordt gesproken
Ik date nu met een vrouw die nog steeds thuis woont. En ook nog een oudere zus heeft die er ook woont. Waarom? Gewoon, omdat het er nooit van gekomenen om daar weg te gaan. En het huis (grote boerderij) is groot genoeg om elkaar niet in de weg te zitten.
En het mooiste van alles. Ik voel er niets van dat ze nog thuis woont 😂
Aah, jij bent dus de vriend van Chai ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_196169514
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 06:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou het zou je echt verbazen hoeveel mannen (weer) bij hun ouders wonen van 30+ op Tinder.
Mannen worden tegenwoordig zwart gemaakt. Vrouwen worden overal voorgetrokken. Carriere heeft voor veel mannen ook niet zoveel zin meer. Nu met Covid hebben veel mannen rond die leeftijd hun baan ook weer verloren. Dan is tijdelijk intrekken bij ouders een aantrekkelijk idee.
pi_196169549
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:57 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld, zelfs in Amsterdam hoef je geen jaren ingeschreven te staan. Ja het is klein maar je woont wel alleen dan. En als je je ingeschreven hebt op je 18e kom je op je 25e heus wel in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Ik vind het wat triest hebben om geen geld over te hebben voor een huurwoning en je neus op te halen voor goedkopere kamers, maar wel bij pappie en mammie blijven wonen.
Er heerst woningnood en de huren zijn over the top. Als je dan je baan verliest is intrekken bij ouders een veel betere strategie. Wie doe je ermee kwaad?
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:33:24 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196172217
Vaak woonden ze voor covid ook nog thuis. Dit zijn mannen die nooit het nest hebben verlaten.
pi_196181760
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:49 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Aah, jij bent dus de vriend van Chai ^O^
Chai? Who the F*ck is Chai?
Het is wat.......
pi_196182854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:09 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Chai? Who the F*ck is Chai?
Chia nu
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:35:11 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196183158
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:57 schreef Granqvist het volgende:
Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld, zelfs in Amsterdam hoef je geen jaren ingeschreven te staan.
Wat noem je weinig geld?
In Arnhem had ik 10 jaar terug een studiobovenwoning waar ik de badkamer moest delen met andere bewoners.
Huurkosten ¤400 per maand. Geen recht op toeslag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196188815
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 05:47 schreef Mishu het volgende:
Zou jij dat doen? Vanaf welke leeftijd niet meer?

Ik ben zelf nu bijna 32 en ik woon vanaf mijn 18e op mezelf. Mannen die op zichzelf wonen zijn best schaars. Ik vraag me echt af als zo iemand bij mij in gaat wonen of ik dan zijn tweede moeder wordt ofzo..
Misschien weet je dat het in heel veel landen normaal is om als 'kind' later je ouders te verzorgen, de rollen om te draaien.
Ik kom zelf uit Italië en bij ons is het de normaalste zaak van de wereld.
Persoonlijk vind ik dan ook dat oudere mensen in Nederland veel te snel en te gemakkelijk achtergelaten worden.

Dat iemand op latere leeftijd met zijn of haar ouders samenwoont hoeft niet te zeggen dat deze persoon niet zelfstandig of capabel is, misschien kiest hij/zij er bewust voor om de ouders bij te staan en te verzorgen.

Het geldt natuurlijk niet voor iedereen maar veel van deze mensen zijn juist een stuk zelfstandiger dan mensen die dit niet doen, dragen een grote verantwoordelijkheid met zich mee waar ook een eventuele partner van kan profiteren in een relatie.

Zelf heb ik altijd grote bewondering en respect voor 'kinderen' die zo in het leven staan en deze keuze durven te maken in deze 'moderne' samenleving.
  woensdag 11 november 2020 @ 18:35:39 #197
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196190181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Mannen worden tegenwoordig zwart gemaakt. Vrouwen worden overal voorgetrokken. Carriere heeft voor veel mannen ook niet zoveel zin meer. Nu met Covid hebben veel mannen rond die leeftijd hun baan ook weer verloren. Dan is tijdelijk intrekken bij ouders een aantrekkelijk idee.
Eens. Een man moet een carriere hebben, een eigen woning, zelfverzekerd, hobby's hebben, geen mening hebben, geen grapjes maken, atletisch zijn.

Een vrouw mag alles, mag nog bij ouders wonen, mag nog op kamers wonen, niet zelfverzekerd zijn is schattig, hobby's hoeven niet, mening telt voor 2, op gewicht blijven is voldoende etc.
pi_196196055
Joh, als men zich meer druk zou maken om de persoonlijkheid en vaardigheden van een persoon, en minder om status en schijnzelfstandigheid, dan zouden we het aantal singles laag genoeg brengen om die verachterlijke woningmarkt minimaal te decimeren. Al is het allerbeste nog die consumptiedrones die het hebben over zelfstandigheid, maar een brandgevaar zouden zijn als ze ooit in de keuken staan en zonder baan binnen 2 maanden op straat staan.
  donderdag 12 november 2020 @ 00:41:05 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196196572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 18:35 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Eens. Een man moet een carriere hebben, een eigen woning, zelfverzekerd, hobby's hebben, geen mening hebben, geen grapjes maken, atletisch zijn.

Een vrouw mag alles, mag nog bij ouders wonen, mag nog op kamers wonen, niet zelfverzekerd zijn is schattig, hobby's hoeven niet, mening telt voor 2, op gewicht blijven is voldoende etc.
De meeste vrouwen die ik ken kunnen niet wachten om op kamers te gaan in een studentenstad. Het zijn vaak meer de mannen die koken voor vrouwen vinden etc.
  donderdag 12 november 2020 @ 00:43:36 #200
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196196587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat noem je weinig geld?
In Arnhem had ik 10 jaar terug een studiobovenwoning waar ik de badkamer moest delen met andere bewoners.
Huurkosten ¤400 per maand. Geen recht op toeslag.
Dat is extreem goedkoop. Huur of hypotheek betalen hoort bij het volwassen leven. Je kan er maar beter aan wennen want je hebt gelijk motivatie om meer te gaan verdienen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')