abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195888128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:57 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld, zelfs in Amsterdam hoef je geen jaren ingeschreven te staan. Ja het is klein maar je woont wel alleen dan. En als je je ingeschreven hebt op je 18e kom je op je 25e heus wel in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Ik vind het wat triest hebben om geen geld over te hebben voor een huurwoning en je neus op te halen voor goedkopere kamers, maar wel bij pappie en mammie blijven wonen.
ja maar waarom wil je op je 18e al bij je ouders weg?

dat doe je alleen als jij je ouders haat, of jij hun?

ouders vinden het leuk als jij nog thuis woont, en gezellig als je vrienden af en toe langskomen.

ze vinden het echt niet leuk als je zo jong ze al verlaat, want zo voelen ze het ookal zeggen ze het niet.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:53:12 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195888360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee, dat doe je omdat het onderdeel is van opgroeien, volwassen worden, je eigen boontjes leren doppen..
pi_195889399
quote:
Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld
Link?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:36 #184
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195891290
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:56 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Link?
Zal vast in de jaren 80 zijn geweest, toen men op 1 salaris nog een dikke vette subsidie kreeg voor een nieuwbouw woning.

Nu moet je als Jan Modaal 10 jaar fulltime zwoegen om een krotje op 4 hoog te bemachtigen in een achterstandswijk.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:25:12 #185
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_195891707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:07 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Zal vast in de jaren 80 zijn geweest, toen men op 1 salaris nog een dikke vette subsidie kreeg voor een nieuwbouw woning.

Nu moet je als Jan Modaal 10 jaar fulltime zwoegen om een krotje op 4 hoog te bemachtigen in een achterstandswijk.
In de Randstad zeker wel ja :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 8 november 2020 @ 21:28:51 #186
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196141934
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

In de Randstad zeker wel ja :P
Die subsidie was ook in de randstad. Een loodgieter die een woning van 120m2 kon kopen en de enige kost winnaar is in het gezin van 5. Nu mag je blij zijn als je onder een brug woont met een Universitaire opleiding zonder aanhangsel en met muskusratten als medebewoner.
pi_196156815
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ouders vinden het leuk als jij nog thuis woont, en gezellig als je vrienden af en toe langskomen.

ze vinden het echt niet leuk als je zo jong ze al verlaat, want zo voelen ze het ookal zeggen ze het niet.
Dat is dan ook niet wat ik zeg hé? Ik zeg dat het kán, niet dat het moet. Al zijn er veel mensen die wel moeten vanwege hun studie.

quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:56 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Link?
Duwo en Stadswonen. Amsterdam en Rotterdam.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:07 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ik heb het uiteraard wel over huur.
pi_196162515
Wat zijn meer concreet de bezwaren?

In de praktijk is het allemaal niet zo zwart/wit, maar een man van 30+ die nog nooit zelfstandig of met een partner samen heeft gewoond, levert toch wel een aantal flinke red flags op. Dit geldt ook wel voor vrouwen, maar van mannen wordt toch vaker zelfstandigheid en (het kunnen leveren van) stabiliteit verwacht. Een onafhankelijkheid van de ouders hoort daar wel een beetje bij. Maar tegelijkertijd hoeft het allemaal niets te betekenen. Ik zou een thuiswonende potentiele vrouw van 30+ niet direct een afknapper vinden, maar zou wel veel meer op mn hoede zijn voor eventuele red flags en of ik daarmee kan leven. Ik als man wil ook stabiliteit. ;)

Het ergst vind ik toch wel degenen die veel te lang in een ongezonde thuissituatie hebben gezeten en dat 1 op 1, zonder dat ze enig rekening kunnen houden met de nieuwe partner, meesleuren naar een nieuwe woonsituatie.

Met het huidige woningtekort en de prijzen, is het overigens niet zo gek dat jongvolwassenen langer thuis blijven wonen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Justinn op 10-11-2020 00:15:23 ]
pi_196169272
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 01:13 schreef gooddaddy het volgende:
Wel grappig om dit topic nu te lezen. Opvallend dat er, zover ik het gelezen heb, alleen over thuiswonende mannen wordt gesproken
Ik date nu met een vrouw die nog steeds thuis woont. En ook nog een oudere zus heeft die er ook woont. Waarom? Gewoon, omdat het er nooit van gekomenen om daar weg te gaan. En het huis (grote boerderij) is groot genoeg om elkaar niet in de weg te zitten.
En het mooiste van alles. Ik voel er niets van dat ze nog thuis woont 😂
Aah, jij bent dus de vriend van Chai ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_196169514
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 06:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou het zou je echt verbazen hoeveel mannen (weer) bij hun ouders wonen van 30+ op Tinder.
Mannen worden tegenwoordig zwart gemaakt. Vrouwen worden overal voorgetrokken. Carriere heeft voor veel mannen ook niet zoveel zin meer. Nu met Covid hebben veel mannen rond die leeftijd hun baan ook weer verloren. Dan is tijdelijk intrekken bij ouders een aantrekkelijk idee.
pi_196169549
quote:

[..]

Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld, zelfs in Amsterdam hoef je geen jaren ingeschreven te staan. Ja het is klein maar je woont wel alleen dan. En als je je ingeschreven hebt op je 18e kom je op je 25e heus wel in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Ik vind het wat triest hebben om geen geld over te hebben voor een huurwoning en je neus op te halen voor goedkopere kamers, maar wel bij pappie en mammie blijven wonen.
Er heerst woningnood en de huren zijn over the top. Als je dan je baan verliest is intrekken bij ouders een veel betere strategie. Wie doe je ermee kwaad?
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:33:24 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196172217
Vaak woonden ze voor covid ook nog thuis. Dit zijn mannen die nooit het nest hebben verlaten.
pi_196181760
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:49 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Aah, jij bent dus de vriend van Chai ^O^
Chai? Who the F*ck is Chai?
Het is wat.......
pi_196182854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:09 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Chai? Who the F*ck is Chai?
Chia nu
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:35:11 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196183158
quote:
Er zijn ontzettend veel studio's voor studenten voor weinig geld, zelfs in Amsterdam hoef je geen jaren ingeschreven te staan.
Wat noem je weinig geld?
In Arnhem had ik 10 jaar terug een studiobovenwoning waar ik de badkamer moest delen met andere bewoners.
Huurkosten ¤400 per maand. Geen recht op toeslag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196188815
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 05:47 schreef Mishu het volgende:
Zou jij dat doen? Vanaf welke leeftijd niet meer?

Ik ben zelf nu bijna 32 en ik woon vanaf mijn 18e op mezelf. Mannen die op zichzelf wonen zijn best schaars. Ik vraag me echt af als zo iemand bij mij in gaat wonen of ik dan zijn tweede moeder wordt ofzo..
Misschien weet je dat het in heel veel landen normaal is om als 'kind' later je ouders te verzorgen, de rollen om te draaien.
Ik kom zelf uit Italië en bij ons is het de normaalste zaak van de wereld.
Persoonlijk vind ik dan ook dat oudere mensen in Nederland veel te snel en te gemakkelijk achtergelaten worden.

Dat iemand op latere leeftijd met zijn of haar ouders samenwoont hoeft niet te zeggen dat deze persoon niet zelfstandig of capabel is, misschien kiest hij/zij er bewust voor om de ouders bij te staan en te verzorgen.

Het geldt natuurlijk niet voor iedereen maar veel van deze mensen zijn juist een stuk zelfstandiger dan mensen die dit niet doen, dragen een grote verantwoordelijkheid met zich mee waar ook een eventuele partner van kan profiteren in een relatie.

Zelf heb ik altijd grote bewondering en respect voor 'kinderen' die zo in het leven staan en deze keuze durven te maken in deze 'moderne' samenleving.
  woensdag 11 november 2020 @ 18:35:39 #197
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_196190181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:03 schreef CopyOK het volgende:

[..]

Mannen worden tegenwoordig zwart gemaakt. Vrouwen worden overal voorgetrokken. Carriere heeft voor veel mannen ook niet zoveel zin meer. Nu met Covid hebben veel mannen rond die leeftijd hun baan ook weer verloren. Dan is tijdelijk intrekken bij ouders een aantrekkelijk idee.
Eens. Een man moet een carriere hebben, een eigen woning, zelfverzekerd, hobby's hebben, geen mening hebben, geen grapjes maken, atletisch zijn.

Een vrouw mag alles, mag nog bij ouders wonen, mag nog op kamers wonen, niet zelfverzekerd zijn is schattig, hobby's hoeven niet, mening telt voor 2, op gewicht blijven is voldoende etc.
pi_196196055
Joh, als men zich meer druk zou maken om de persoonlijkheid en vaardigheden van een persoon, en minder om status en schijnzelfstandigheid, dan zouden we het aantal singles laag genoeg brengen om die verachterlijke woningmarkt minimaal te decimeren. Al is het allerbeste nog die consumptiedrones die het hebben over zelfstandigheid, maar een brandgevaar zouden zijn als ze ooit in de keuken staan en zonder baan binnen 2 maanden op straat staan.
  donderdag 12 november 2020 @ 00:41:05 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196196572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 18:35 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Eens. Een man moet een carriere hebben, een eigen woning, zelfverzekerd, hobby's hebben, geen mening hebben, geen grapjes maken, atletisch zijn.

Een vrouw mag alles, mag nog bij ouders wonen, mag nog op kamers wonen, niet zelfverzekerd zijn is schattig, hobby's hoeven niet, mening telt voor 2, op gewicht blijven is voldoende etc.
De meeste vrouwen die ik ken kunnen niet wachten om op kamers te gaan in een studentenstad. Het zijn vaak meer de mannen die koken voor vrouwen vinden etc.
  donderdag 12 november 2020 @ 00:43:36 #200
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196196587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat noem je weinig geld?
In Arnhem had ik 10 jaar terug een studiobovenwoning waar ik de badkamer moest delen met andere bewoners.
Huurkosten ¤400 per maand. Geen recht op toeslag.
Dat is extreem goedkoop. Huur of hypotheek betalen hoort bij het volwassen leven. Je kan er maar beter aan wennen want je hebt gelijk motivatie om meer te gaan verdienen.
pi_196197726
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Waar betaalde jij dat van op je 18e?
Ja dan was het vast een goedkope kamer voor 250,-

Een normaal mens wil een nette ruime woning en dan betaal je meer dan 700 euro huur.
En een hypotheek is ook al niet zo makkelijk te krijgen als je tot je 26e hebt gestudeerd.
Niet iedereen wil in een studentenkamer in de viezigheid van een ander wonen.
Ik kocht op m'n 18e m'n eerste huisje. Heb nooit gehuurd, dat lijkt me zo zonde van het geld. Als je een huis koopt en wat opknapt dan kun je het altijd weer met winst verkopen.
pi_196197874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 07:04 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik kocht op m'n 18e m'n eerste huisje. Heb nooit gehuurd, dat lijkt me zo zonde van het geld. Als je een huis koopt en wat opknapt dan kun je het altijd weer met winst verkopen.
En in welk jaar was dit? :')
pi_196197933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:20 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
Joh, als men zich meer druk zou maken om de persoonlijkheid en vaardigheden van een persoon, en minder om status en schijnzelfstandigheid, dan zouden we het aantal singles laag genoeg brengen om die verachterlijke woningmarkt minimaal te decimeren. Al is het allerbeste nog die consumptiedrones die het hebben over zelfstandigheid, maar een brandgevaar zouden zijn als ze ooit in de keuken staan en zonder baan binnen 2 maanden op straat staan.
Hear, hear!
Het is wat.......
  Moderator / Redactie FP donderdag 12 november 2020 @ 11:14:45 #204
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_196200582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 07:34 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Ongeveer dezelfde situatie als colivo. Alleen 5 jaar geleden gekocht en ook nooit gehuurd. Heb dan ook lang bij mijn ouders gewoond :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 12 november 2020 @ 11:15:54 #205
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196200595
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 05:47 schreef Mishu het volgende:
Zou jij dat doen? Vanaf welke leeftijd niet meer?

Ik ben zelf nu bijna 32 en ik woon vanaf mijn 18e op mezelf. Mannen die op zichzelf wonen zijn best schaars. Ik vraag me echt af als zo iemand bij mij in gaat wonen of ik dan zijn tweede moeder wordt ofzo..
8)7 8)7
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 12 november 2020 @ 11:18:38 #206
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196200625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:14 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ongeveer dezelfde situatie als colivo. Alleen 5 jaar geleden gekocht en ook nooit gehuurd. Heb dan ook lang bij mijn ouders gewoond :P
Dus totaal niet dezelfde situatie dus als je zelf al zegt lang bij je ouders gewoond te hebben. Het ging juist om op je 18e een huis kopen, dat is nu bijna onmogelijk als dat al ooit eenvoudig is geweest zonder een beetje inkomen.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 12 november 2020 @ 11:47:51 #207
450228 LeesFoknl
pi_196201056
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 07:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je bedoelt ‘vrijgezelle mannen van 30’ misschien?

In theorie is het mogelijk dat een 30-jarige nog steeds bij z’n ouders woont, maar verder wel prima z’n zaakjes (inclusief huishouden) kan organiseren. Maar.... dat lijkt me eigenlijk vrij sterk, de kans is groot dat ie niet regelmatig hoeft te koken en qua schoonmaak zal er hoogstens sprake zijn van meedraaien.

Als je dan alles zo zelfstandig regelt, is de vraag wat dan maakt dat die nog thuis woont. Ben je wel echt financieel onafhankelijk van je ouders? Heb je geen behoefte aan zelfstandigheid? Meegaand met ouders die geen afscheid kunnen nemen/een afhankelijkheid oproepen? (Mantelzorg kan inwonend, maar hoeft vaak niet perse).

Ook als je weer bij je ouders gaat wonen (na een scheiding? Financiële ramp?) gelden bovenstaande overwegingen eigenlijk. Nog wat sterker misschien zelfs.

Verder scheelt het nogal in de woonsituatie van de ouders, als je met z’n allen in een klein huis blijft, gaat dat op een gegeven moment ruimteproblemen kunnen geven. Of ze zijn met z’n allen minimalist, maar de vraag is of je dat zelf wilt.

Alles bij elkaar lijkt het mij geen pluspunt. Maar dat is ook sterk voortkomend uit mijn eigen situatie waar ik (helaas) nu geen hele warme band met m’n ouders heb. Misschien zou het anders zijn als je wel dat warme nest gewend bent.
Ik vind dit een domme, typisch westers clichee denken- opmerking.
Altijd kijken en vragen waarom, want ...

-misschien niet westerse beïnvloeding. Zuid Amerikaans, Indonesisch, Heel Zuid-Oost Azië, China. Arabisch enz.
-spaarzame instelling in het algemeen
-geen generatie problemen in het gezin, socialere instelling, 3 generaties onder een dak
-bewuste keus, als je 8- 9 jaar lang het geld dat het kost om op jezelf te wonen spaart heb je al gauw een ton, met 15 jaar (tot je 33ste) zelfs twee ton (bij geld is een ton = 100.000 bij gewicht 1000) kun je dus wel een eigen huis kopen, heb je voldoende startkapitaal voor als je de ware ontmoet en zover bent om je te settelen

Ondanks al die moderne sterke onafhankelijke vrouwen wordt het geld toch vooral door de man binnengebracht. Van de week was op tv, en ook gelezen, Nederland is kampioen in deeltijdbanen voor vrouwen.Er werd een percentage genoemd van 70 %. Vrouwen hebben het vaak te druk om full time te werken, die moeten shoppen, naar de yoga, cursussen potten bakken en aquarel schilderen volgen, en social female warrior zijn.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)van-europa~a4651d28/

[ Bericht 13% gewijzigd door LeesFoknl op 12-11-2020 12:08:27 ]
pi_196203683
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 07:34 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

21 Jaar geleden. Imo is dat handiger dan studeren en schulden opbouwen.
  donderdag 12 november 2020 @ 15:06:39 #209
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196204815
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:47 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ik vind dit een domme, typisch westers clichee denken- opmerking.
Altijd kijken en vragen waarom, want ...

-misschien niet westerse beïnvloeding. Zuid Amerikaans, Indonesisch, Heel Zuid-Oost Azië, China. Arabisch enz.
-spaarzame instelling in het algemeen
-geen generatie problemen in het gezin, socialere instelling, 3 generaties onder een dak
-bewuste keus, als je 8- 9 jaar lang het geld dat het kost om op jezelf te wonen spaart heb je al gauw een ton, met 15 jaar (tot je 33ste) zelfs twee ton (bij geld is een ton = 100.000 bij gewicht 1000) kun je dus wel een eigen huis kopen, heb je voldoende startkapitaal voor als je de ware ontmoet en zover bent om je te settelen

Ondanks al die moderne sterke onafhankelijke vrouwen wordt het geld toch vooral door de man binn9engebracht. Van de week was op tv, en ook gelezen, Nederland is kampioen in deeltijdbanen voor vrouwen.Er werd een percentage genoemd van 70 %. Vrouwen hebben het vaak te druk om full time te werken, die moeten shoppen, naar de yoga, cursussen potten bakken en aquarel schilderen volgen, en social female warrior zijn.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)van-europa~a4651d28/
Ik werk fulltime en ben social female warrior :p

De mannen die ik op dating apps tegen kom werken tussen de 18-32 uur om uit de klauwen van de bijstand te blijven. Dan wel werkeloos wegens covid.
  donderdag 12 november 2020 @ 15:29:37 #210
450228 LeesFoknl
pi_196205336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:02 schreef colivo het volgende:

[..]

21 Jaar geleden. Imo is dat handiger dan studeren en schulden opbouwen.
Het beste beroep is tegenwoordig een vakman! Niemand die het beter heeft en vaster in het zadel zit dan een vakman. Daar reken ik ook vakvrouwen onder.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 12-11-2020 16:22:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')