In tegenstelling tot in maart / april gaan kinderen nu juist weer naar school, wat het thuiswerken een stuk minder problematisch maakt voor mensen met kinderen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Die zullen er ook zijn. Zo er ook mensen zijn die op een studio wonen, of met kleine kinderen, niet 24/7 naast hun vrouw willen zitten of die de scheiding werk-privé ook fysiek in hun hoofd nodig hebben. Het basis-idee waarom mensen naar een kantoor toe komen om te werken is niet wezenlijk veranderd door de technologische component die dat niet per se noodzakelijk maakt.
Daarom was er al de regeling dat kinderen onder de 7 niet naar huis hoeven, toch? Maar wat nu wordt gezegd is dat kinderen t/m 12 jaar niet getest hoeven worden en ook ziek naar school gestuurd moeten worden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat is er bij ons ook, maar dat is niet haalbaar voor kinderen van groep 3/4 en sommige zelfs in 5
Die blijven echt niet stil achter hun beeldscherm zitten de hele tijd
Dat is het inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind het best goed verwoord, maar het is te vrijblijvend en niet rigoureus genoeg.
?quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ook ziek naar school sturen. Extreem slechte zaak.
Tot 6 ja, daarom sta ik er ook dubbel in nu. Juist fijn dat die kinderen naar school komen, Anderzijds zullen die wel sneller leerkrachten aansteken met een (normale?) griep. Heb je straks de kids op school en de leerkrachten de vanaf huis moeten werkenquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom was er al de regeling dat kinderen onder de 7 niet naar huis hoeven, toch? Maar wat nu wordt gezegd is dat kinderen t/m 12 jaar niet getest hoeven worden en ook ziek naar school gestuurd moeten worden.
Neeeee, daarmee gaat het virus gewoon binnen een week weg zijn hoor!quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:23 schreef Nielsch het volgende:
Het laatst rondje in de kroeg gaat niet meer door. Wat een debiele maatregel zeg. Mensen gaan dan gewoon eerder drinken of thuis nog lekker door...
Probleem is juist dat zo’n snotneuskind toch ook gewoon soms besmettelijk is. Dit is puur in het leven geroepen om druk op scholen weg te nemen en meer testen te kunnen verdelen over andere mensen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:24 schreef Chia het volgende:
[..]
?daar ga je als ouder toch zelf over? Geen leerplichtambtenaar die je dwingt hoor.
Ik reageerde op het statement dat zieke kinderen naar school moeten. Ziek is ziek. Of dat nou corona is of een gewone griep.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Probleem is juist dat zo’n snotneuskind toch ook gewoon soms besmettelijk is. Dit is puur in het leven geroepen om druk op scholen weg te nemen en meer testen te kunnen verdelen over andere mensen.
Mag ook bijna niet meer tenzijquote:
nos.nlquote:Kinderen tot 13 kunnen zich alleen laten testen als ze in contact zijn geweest met iemand met corona of als er iemand in hun huishouden koorts heeft of benauwd is.
Precies. Thuis verder, niet controleerbaar, veel dichter op elkaar, etc.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:23 schreef Nielsch het volgende:
Het laatst rondje in de kroeg gaat niet meer door. Wat een debiele maatregel zeg. Mensen gaan dan gewoon eerder drinken of thuis nog lekker door...
Iemand in hun huishouden zijn ze zelf toch ook?quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
Mag ook bijna niet meer tenzij
[..]
nos.nl
Ze hebben er ook niet veel aan gemist.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:31 schreef eragon2890 het volgende:
Ik moet nu 25 minuten lopen naar me laatste afspraak van vanavond,door Amsterdam, overal letterlijk overal in elk park groepen en bbq van 10+ mensen gewoon normaal gezellig en elk terras en restaurant heeft ook overal groepjes zitten socialize gezellig. Niemand geeft nog een n**k, de 1.5m bestaat letterlijk niet meer. En ik hoor of zie nergens iemand naar de persconferentie kijken.
Kabinet, suc7! 😂😂😂😂 6 gaat niet genoeg zijn 🤣
Dat is Doe Maar, hoor.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:34 schreef maan_man het volgende:
Was je handen, poets je tanden....
Het lijkt wel Kinderen voor Kinderen.
Als je kinderen 3+ zijn wel. Als ze om het uur krijsen omdat ze willen drinken, poepen, eten niet. En ook die kinderen van 3+ hebben vakanties, zijn uit om 15.00, krijgen vriendjes over de vloer en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:22 schreef Monolith het volgende:
In tegenstelling tot in maart / april gaan kinderen nu juist weer naar school, wat het thuiswerken een stuk minder problematisch maakt voor mensen met kinderen.
Dat zijn nu eenmaal zaken die voor veel mensen zwaarwegend zijn. Het is wel bijzonder makkelijk om dat niet te erkennen, maar af te doen met "Tja vervelend, maar dat vereist dan maar een mentaliteitsverandering". Dan sta je wel wat van de realiteit af.quote:De zaken die je hier noemt vallen wat mij betreft ook echt moet onder de noemer 'noodzaak'. .
Zou wel anders gaan als ik de baas zou zijn van het Journaalquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:34 schreef maan_man het volgende:
quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:34 schreef maan_man het volgende:
Je kan ook beter de samenvatting lezen, wat ze tijdens zo'n persmoment zeggen blijkt later toch vaak wat anders te liggen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:31 schreef eragon2890 het volgende:
Ik moet nu 25 minuten lopen naar me laatste afspraak van vanavond,door Amsterdam, overal letterlijk overal in elk park groepen en bbq van 10+ mensen gewoon normaal gezellig en elk terras en restaurant heeft ook overal groepjes zitten socialize gezellig. Niemand geeft nog een n**k, de 1.5m bestaat letterlijk niet meer. En ik hoor of zie nergens iemand naar de persconferentie kijken.
Kabinet, suc7! 😂😂😂😂 6 gaat niet genoeg zijn 🤣
Even afwachten wat de burgemeesters gaan brengen, maar echt spectaculair is dit niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze hebben er ook niet veel aan gemist.
Dat zegt hij niet. Hij pleit alleen voor duidelijker beleid.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:34 schreef kol7680 het volgende:
Die gast bij Vooravond wilt weer terug naar af met een lockdown😂
Ik schreef het net in het andere topic. Maar ik krijg het gevoel dat groeps-immuniteit weer ergens op de agenda staat. Zolang de ziekenhuisopnamen onze overheid niet dwingen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even afwachten wat de burgemeesters gaan brengen, maar echt spectaculair is dit niet natuurlijk.
Dat lijkt mij sterk. Want onderzoek wijst uit dat die immuniteit helemaal niet bestaat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik schreef het net in het andere topic. Maar ik krijg het gevoel dat groeps-immuniteit weer ergens op de agenda staat. Zolang de ziekenhuisopnamen onze overheid niet dwingen, natuurlijk.
Dat soort dingen helpt ook niet hè.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:37 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Hij pleit alleen voor duidelijker beleid.
Dan loop jij ook al weer 4 maanden achter want die is al aangetoond. Anders werkt een vaccin ook nooit.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk. Want onderzoek wijst uit dat die immuniteit helemaal niet bestaat.
Althans, niet langer dan 4 maand.
Maar laten we wel wezen. Hoe had je dat anders geregeld? Je partner ermee opgezadeld?quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je kinderen 3+ zijn wel. Als ze om het uur krijsen omdat ze willen drinken, poepen, eten niet. En ook die kinderen van 3+ hebben vakanties, zijn uit om 15.00, krijgen vriendjes over de vloer en ga zo maar door.
Nou ja, ik denk ook dat we wel een beetje van de sneeuwvlokjesmentaliteit af mogen inderdaad. Er was veel lof voor die man die de oorlog had meegemaakt als kind en feitelijk zei dat die "offers" van jongeren vandaag de dag nog wel meevielen. Dat geldt in mijn ogen al helemaal voor de gemiddelde werknemer met een kantoorbaan. Mijn moeder draaide altijd onregelmatige diensten in de zorg voor een karig loontje en dan stuiterden wij ook in huis rond overdag terwijl zij probeerde te slapen tijdens een week nachtdienst. Maar nee, de gemiddelde kantoorarbeider die moet zwoegen van 9 tot 5 in een wat te krap studiootje verdient veel begrip voor het feit dat hij echt niet kan thuiswerken hoor.quote:[..]
Dat zijn nu eenmaal zaken die voor veel mensen zwaarwegend zijn. Het is wel bijzonder makkelijk om dat niet te erkennen, maar af te doen met "Tja vervelend, maar dat vereist dan maar een mentaliteitsverandering". Dan sta je wel wat van de realiteit af.
Ik kan deze niet-maatregelen niet verklaren anders.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk. Want onderzoek wijst uit dat die immuniteit helemaal niet bestaat.
Althans, niet langer dan 4 maand.
De kans is ook aanwezig dat je meerdere keren moet laten vaccineren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan loop jij ook al weer 4 maanden achter want die is al aangetoond. Anders werkt een vaccin ook nooit.
Jup, maar wel koorts of benauwdheid erbij dus, zie genoeg ouders bij mij op school die hun kind ook zonder dat willen testen (dus alleen verkoudheid)quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iemand in hun huishouden zijn ze zelf toch ook?
Eens.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik schreef het net in het andere topic. Maar ik krijg het gevoel dat groeps-immuniteit weer ergens op de agenda staat. Zolang de ziekenhuisopnamen onze overheid niet dwingen, natuurlijk.
Voorbereiden op strengere maatregelen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan deze niet-maatregelen niet verklaren anders.
Een maandje of zo, in dit tempo.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef Binge-watch het volgende:
De Jonge zegt nu dat we nog héél ver af zijn van een landelijke tweede lockdown.
Goede zaak.
“Ja hij klaagt over benauwdheid” klaar.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef Max23 het volgende:
[..]
Jup, maar wel koorts of benauwdheid erbij dus, zie genoeg ouders bij mij op school die hun kind ook zonder dat willen testen (dus alleen verkoudheid)
Ik moet het nog zien. Als je over 3 weken daadwerkelijk 10k besmettingen per dag hebt is het serieus stront aan de knikker.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef Binge-watch het volgende:
De Jonge zegt nu dat we nog héél ver af zijn van een landelijke tweede lockdown.
Goede zaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |