Niet roepen dat er over twee weken een piek komt. Dat speelt alleen maar de viruswaanzin gekkies in de kaartquote:Op vrijdag 18 september 2020 20:03 schreef capricia het volgende:
Binnen 2 weken staan ze er weer met 5000 besmettingen. En oplopende hospitalisaties.
Volgens mij zeiden ze dat als de signaalwaarde voor langere tijd boven de 7 zit, maar hoe ze langere tijd interpreteren is niet helemaal duidelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Is er nou ook een bepaalde graadmeter bekend gemaakt waardoor deze zes regio’s aan de beurt zijn? Dan weet je een beetje welke regio’s buiten die 6 snel gaan volgen..
Oh ja.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:05 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet roepen dat er over twee weken een piek komt. Dat speelt alleen maar de viruswaanzin gekkies in de kaart
Bedankt namens het moderatie team van COR
quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden ze dat als de signaalwaarde voor langere tijd boven de 7 zit, maar hoe ze langere tijd interpreteren is niet helemaal duidelijk.
Bron RTL nieuwsquote:Het kabinet heeft een signaalwaarde opgesteld voor het aantal positief geteste mensen. Als er op een dag meer dan 7 mensen per 100.000 inwoners positief getest worden, is dat een teken dat het de verkeerde kant op gaat.
Elleboog.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
*Op zoek naar een Mark Rutte gif met z'n foei vingertje*
Dat is volgens mij de exacte tekst die er stond bij het corona-dashboard voordat ze die een likje verf hebben gegevenquote:
Stoere praat, maar we moeten blij zijn dat ons onderbetaalde zorgpersoneel bereid is de mouwen op te stropen voor de naderende 2e golf. Ik snap heel goed dat er veel bij zijn die er tegenop zien of denken “ik ga wat anders doen..”quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:09 schreef DonDruiper het volgende:
Is er al een datum en tijd bekend dat we weer moeten gaan klappen voor het zorgpersoneel?
Uh. We zitten nu op 368.quote:
Precies juist.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:23 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat het kabinet zelf ook wel weet dat de maatregelen zelf puur symbolisch zijn, en dat het gaat om een wake-up call effect.
Eigenlijk zijn er helaas ook heel weinig maatregelen te bedenken die specifiek de bron aanpakt. Voorkomen dat jongeren in grote groepen bij elkaar komen in de privé sfeer is haast niet af te dwingen.
Zeker, dat is de grootste insteek gok ik. Wil niet zeggen dat de maatregelen geen effect kunnen hebben natuurlijk, maar dat het gaat om het wake-up call effect is evident. Hij spendeerde niet voor niets het grootste deel van zijn praatje aan de feiten, de situatie, waar we heen kunnen gaan als we niks doen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:23 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat het kabinet zelf ook wel weet dat de maatregelen zelf puur symbolisch zijn, en dat het gaat om een wake-up call effect.
Eigenlijk zijn er helaas ook heel weinig maatregelen te bedenken die specifiek de bron aanpakt. Voorkomen dat jongeren in grote groepen bij elkaar komen in de privé sfeer is haast niet af te dwingen.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Stoere praat, maar we moeten blij zijn dat ons onderbetaalde zorgpersoneel bereid is de mouwen op te stropen voor de naderende 2e golf. Ik snap heel goed dat er veel bij zijn die er tegenop zien of denken “ik ga wat anders doen..”
Inderdaad. Heb ook het gevoel dat ze juist focussen op bijv de horeca omdat dat veel meer gereguleerd is en beter in de gaten te houden is, terwijl daar niet per se de maximale winst te behalen is. Als ze al íéts kunnen bereiken waar dan ook, dan is het al mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:23 schreef Breekfast het volgende:
Ik geef het 6 - 8 weken. Ver weg is relatief.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef Binge-watch het volgende:
De Jonge zegt nu dat we nog héél ver af zijn van een landelijke tweede lockdown.
Goede zaak.
Niet meer dan op scholen, kantoren of sportverenigingen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:32 schreef Tijn het volgende:
Rutte zei net dat ze maatregelen in de horeca nemen omdat mensen daar veel meer contacten hebben dan elders, waardoor besmettingen in de horeca veel meer gevolgen hebben dan besmettingen op andere plaatsen.
Wel dus, ook omdat het meer onbekende mensen zijn en BCO vrijwel onmogelijk is.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet meer dan op scholen, kantoren of sportverenigingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |