ik zou hier helemaal niet moeten lezen, maar ik doe het toch.. af en toequote:Op vrijdag 18 september 2020 07:21 schreef asco het volgende:
Zonder daadwerkelijk een mening te geven over dit virus vind ik het vervelendste van dit virus nog al die meningen die ik de godganse dag moet aanhoren en lezen. Plus de media die puur uit winstbejag de boel maar wat opstookt/aanwakkert/overdrijft/downsized of wat dan ook.
Vreselijk, typisch ook 2020, iedereen waant zich tevens expert en alwetend.
Vreselijke tijd.
![]()
Ja, dit was ook weer een mening en ja, ik zou hier helemaal niet moeten lezen.
Verklaar je nader? Als je niet weet dat dit bestond en dus (naar ik aanneem) ook niet binnen bent geweest in een kroeg na 01:00 uur, hoe kan je dit zo stellen?quote:Op vrijdag 18 september 2020 08:24 schreef VacaLoca het volgende:
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er überhaupt horeca open was binnen na 1 uur. Mijn idee was dat dat sinds maart niet bestond.
Heb zelf wel op terrasjes gezeten tot een uur of half drie, maar dan was daar geen kip binnen.
Binnen in kroegen na 1 uur is toch vragen om problemen. Nachtclubs toch niet voor niets dicht gebleven?
Omdat iedereen wel eens in een kroeg/,bar geweest is na 01:00 toch?quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:20 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Als je niet weet dat dit bestond en dus (naar ik aanneem) ook niet binnen bent geweest in een kroeg na 01:00 uur, hoe kan je dit zo stellen?
Social media is echt het kanker van deze tijd hoor. Internet heeft veel goeds gebracht deze eeuw, maar social media hoort daar niet bij.quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:21 schreef asco het volgende:
Zonder daadwerkelijk een mening te geven over dit virus vind ik het vervelendste van dit virus nog al die meningen die ik de godganse dag moet aanhoren en lezen. Plus de media die puur uit winstbejag de boel maar wat opstookt/aanwakkert/overdrijft/downsized of wat dan ook.
Vreselijk, typisch ook 2020, iedereen waant zich tevens expert en alwetend.
Vreselijke tijd.
![]()
Ja, dit was ook weer een mening en ja, ik zou hier helemaal niet moeten lezen.
Mijn kinderen zitten nu ook thuis en daarvoor hadden ze voortdurend invallers. Nee, dit is lekker voor de kwaliteit van het (primair) onderwijs. ik zou eerder gezegd liever een (parallel) programma voor thuis hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2020 05:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bron: Gelderlander
Op den duur wordt dit toch onhoudbaar voor een school?
Weetje niet, kan zo corona zijn hehe.quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het grootste deel van die leerlingen is niet eens ziek.
Ik heb tot nu toe meer kroegen gezien waar regels redelijkerwijze nageleefd worden dan dat het "uit de hand loopt". De vergelijking met een nachtclub gaat dan ook mank wat mij betreft.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat iedereen wel eens in een kroeg/,bar geweest is na 01:00 toch?
Of erger: omdat anderen een keer moeten hoesten of een loopneus hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Je ontzegt kinderen onderwijs omdat ze een paar keer moeten hoesten of een loopneus hebben. Ik vind dat nogal wat.
Conclusie, Europa gaat deze herfst en winter gewoon weer zo goed als op slot. Ik zou in ieder geval geen vakantie boekenquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Om even in perspectief te zetten dat onze zuiderburen Noord- en Zuid-Holland op 'rood' gezet hebben: https://www.demorgen.be/n(...)et-naartoe~bcbd2294/
Ze hebben heel West-Europa (excl. Polen en wat kleine plukjes her en der) op oranje of rood gezet.
Na 01:00 is iedereen lam en worden die sociaal distancing regels niet nageleefd en zit het voller nu er geen alternatief open is.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe meer kroegen gezien waar regels redelijkerwijze nageleefd worden dan dat het "uit de hand loopt". De vergelijking met een nachtclub gaat dan ook mank wat mij betreft.
Tot het wintersportseizoen begintquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Conclusie, Europa gaat deze herfst en winter gewoon weer zo goed als op slot. Ik zou in ieder geval geen vakantie boeken
Een klein deel van Europa is rood en alleen voor rood is reizen niet toegestaan. Daar vallen Noord- en Zuid-Holland nu onder.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Om even in perspectief te zetten dat onze zuiderburen Noord- en Zuid-Holland op 'rood' gezet hebben: https://www.demorgen.be/n(...)et-naartoe~bcbd2294/
Ze hebben heel West-Europa (excl. Polen en wat kleine plukjes her en der) op oranje of rood gezet.
quote:Volgens de richtlijnen testte Nederland de afgelopen tijd voldoende (tot vorige week)
(...)
De Wereldgezondheidsorganisatie raadt overheden aan om ervoor te zorgen dat niet meer dan 5 procent van de testen positief uitvalt.
En Our World in Data, een dataplatform dat uitgebreid coronagegevens bijhoudt, houdt zelfs 3 procent aan. Ligt het percentage van een land boven die drempelwaarde, dan is het waarschijnlijk tijd om de testcapaciteit op te schalen.
Pas vanaf 1 juni kon iedereen zich laten testen in Nederland, mits er klachten waren. Sindsdien zijn er meer dan 1,5 miljoen testen uitgevoerd door de GGD’s en lag de testpositiviteit bijna alle weken onder de 3 procent. Als we de drempelwaarde van Our World in Data aanhouden, was dat dus voldoende.
Bijna een record?quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Had het op de vorige pagina gepost al, maar niemand die verbaast is over de meer dan 2000 cases vandaag in Belgie![]()
Dubbele van gister en bijna een record.
En van mij mogen ze de publieke schandpaal omver halen. Fraai is het natuurlijk niet wat het meisje zegt en doet, maar om haar nu te gaan namen en shamen...quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat soort figuren mogen ze van mij afvoeren naar een quarantainecentrum.
Besef dat ze dit soort narcistische debieltjes nog willen inzetten voor meer bewustwording en verbeterd gedrag onder jongeren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat soort figuren mogen ze van mij afvoeren naar een quarantainecentrum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |