abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195121084
Precies, in de supermarkten en winkels worden ook de regels niet meer nageleefd. Mensen houden geen 1,5 meter afstand meer. Bij de kassa staan ze ook gewoon te dichtbij. Dus waarom wel maatregelen voor de horeca en geen maatregelen in de supermarkten? Soms sta je ook lang in de rij te wachten om af te mogen rekenen.
  vrijdag 18 september 2020 @ 01:02:37 #177
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195121113
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:57 schreef LowLands2304 het volgende:
Precies, in de supermarkten en winkels worden ook de regels niet meer nageleefd. Mensen houden geen 1,5 meter afstand meer. Bij de kassa staan ze ook gewoon te dichtbij. Dus waarom wel maatregelen voor de horeca en geen maatregelen in de supermarkten? Soms sta je ook lang in de rij te wachten om af te mogen rekenen.
Omdat het nergens meer over gaat, maar dat zullen "ze" nooit toegeven. En niemand houdt zich eraan al vanaf dag 1 niet (ervaring).
pi_195121120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je het waterbed effect gaat zien, de hoogste toenames zijn in de Randstad, op zich al logisch vanwege de bevolkingsdichtheid maar ik denk dat het zich langzaam gaat verspreiden. We zullen zien waarmee de regering morgen komt maar als we niet met zijn allen ons wat meer aan de regels gaan houden zullen we weer met een lockdown te maken krijgen en volgens mij wil niemand dat.
Die regionale aanpak is volgens mij overgenomen van dat red team. Maar we gaan het zien. Veel mensen die in Brabant wonen werken weer in de Randstad en niet iedereen kan thuiswerken. Dus daar zit dan alweer een gevaar. Zo kan je wel doorgaan. We zijn gewon een klein land met een open karakter.
pi_195121144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Die regionale aanpak is volgens mij overgenomen van dat red team. Maar we gaan het zien. Veel mensen die in Brabant wonen werken weer in de Randstad en niet iedereen kan thuiswerken. Dus daar zit dan alweer een gevaar. Zo kan je wel doorgaan. We zijn gewon een klein land met een open karakter.
Precies. Het klinkt in theorie allemaal heel leuk maar in de praktijk zie ik het niet gaan werken in Nederland.
pi_195121161
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:02 schreef Stray_cat het volgende:
En niemand houdt zich eraan al vanaf dag 1 niet (ervaring).
Wat een gezwets...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195121174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Precies. Het klinkt in theorie allemaal heel leuk maar in de praktijk zie ik het niet gaan werken in Nederland.
Hetzelfde als compleet indammen. Dan moet je erna wel de grenzen dicht doen want met 1 besmette Europeaan en het feest kan weer opnieuw beginnen. Ik woon in het grensgebied met België en dan weet je hoe lastig dat is. Met de vorige piek zijn er echt heel wat bedrijven en mensen in de problemen gekomen.
pi_195121184
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hetzelfde als compleet indammen. Dan moet je erna wel de grenzen dicht doen want met 1 besmette Europeaan en het feest kan weer opnieuw beginnen. Ik woon in het grensgebied met België en dan weet je hoe lastig dat is. Met de vorige piek zijn er echt heel wat bedrijven en mensen in de problemen gekomen.
Dat zie je dus in Nieuw-Zeeland, die hebben de boel op slot gegooid en het virus maandenlang buiten gehouden totdat het toch weer binnenkomt en dan weer dezelfde hard lockdown.
Economisch heeft NZ het flink slechter gedaan dan Nederland in die periode, da's niet altijd een eerlijke vergelijking omdat Nederland een andere economie heeft maar het geeft wel aan dat het economische argument van harde lockdowns (2 weken en we kunnen weer normaal gaan leven en de economie draait weer!) nogal onzin blijkt te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2020 01:21:47 ]
pi_195121190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:57 schreef LowLands2304 het volgende:
Hahaha, sta jij ook altijd in de verkeerde rij?
Is niet mijn ervaring. Ja, ff in het voorbij gaan in de gangpaden wordt die regel overtreden, met regelmaat zelfs, doe het zelf ook. Ik denk dat daar ook niet het gevaar in zit. Maar bij de rijen voor de kassa zie ik mensen toch echt nog wel de afstand bewaren, zeker als je het zelf ook doet. Die strepen staan er ook nog steeds.
Daar komt bij dat ALS er al besmettingen voorkomen in supermarkten, je die moeilijk kunt sluiten he? Mensen moeten toch eten... Dan komt het al snel neer op meer regels voor de supermarkten (max aantal klanten of bredere openingstijden, ouderenuurtjes).
  vrijdag 18 september 2020 @ 01:24:00 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195121193
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Polio was laats in het nieuws dat het nu definitief de wereld uit is. Het laatste land waar het heerste was Nigeria. Dat is door middel van een vaccin gebeurt. Dat virus zit in de Positief enkelstrengig RNA-virus groep waar de corona en sars virussen ook bij horen.
True dat er ++ssrna virusvaccins zijn en het heerst hier en daar nog in bushmaster omgevingen zoals Pakistan.
Wel onthouden dat het probleem bij Covid19 vooral is omdat het immuunsysteem ipv niet, verkeerd (over)reageert. Dat gedrag is een stuk lastiger te "bestrijden" en met een ongevaarlijk "vaccin" te voorkomen.

Er zijn een aantal polio versies zijn waarbij ik er niet prat op wil gaan dat het - daarmee dus voorgoed - de wereld uit is (wat vooral een statistische term is). Polio is imo echt een onvergelijkbaar beestje omdat het zich via indirecte darminfectie; het ruggenmerg raakt die daarmee als bijwerking "verlammingen" veroorzaakt.
Verder verspreidt polio zich redelijk "beschermend" anders (via ontlasting cq. bij slechte hygiëne) en heeft die wereldwijde polio "groeps"immuniteit iets van 50 jaar geduurd, vraagt het vaccinatie op jongere leeftijd via van het verzwakte of "inactieve" virusresidu.

Verder zal niemand met oog voor medemensen, adviseren iemand met een verminderd immuunsysteem te gaan vaccineren tegen polio en trouwens ook tal van andere desastreuze ziekten. De redenen daarvan zijn (ook met wat wil) makkelijk te bedenken omdat het lichaam wel in staat moet zijn die "afweer" te ontwikkelen.

bron o.a. ter onderbouwing van het epos: wiki, leuk om te lezen omdat je daar precies , wat langer in tijdsduur, de ontwikkeling ziet die wij met Covid19 nu versneld meemaken. Van gekkigheid tot chloor slikken, snijden, strekken en tal van onwezenlijke probeersels.

Om dan ook maar een ander ++ssrna virus te noemen hepatitis, bloed-overdraagbaar virus dat vooral leverkanker :'( veroorzaakt, heeft een soortgelijk traject doorlopen en wordt eveneens via een verzwakt/inactief residu gevaccineerd.

NB: Blijft interessant om hier over na te denken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195121203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zie je dus in Nieuw-Zeeland, die hebben de boel op slot gegooid en het virus maandenlang buiten gehouden totdat het toch weer binnenkomt en dan weer dezelfde hard lockdown.
Economisch heeft NZ het flink slechter gedaan dan Nederland in die periode, da's niet altijd een eerlijke vergelijking omdat Nederland een andere economie heeft maar het geeft wel aan dat het economische argument van harde lockdowns (2 weken en we kunnen weer normaal gaan leven en de economie draait weer!) nogal onzin blijkt te zijn.
Ik denk dat echt indammen (uitroeien) alleen werkt als je dat zeer goed voorbereid, met duidelijke afspraken en weinig uitzonderingen wereldwijd tegelijk doet. En dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
  vrijdag 18 september 2020 @ 01:27:50 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195121206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 00:38 schreef eragon2890 het volgende:

Leefwijze als behandeling voor HIV?? Hoe dan? Was toch gewoon elke dag pilletjes nemen, waarbij een paar dagen niet een keer af en toe ook nog eens geen verschil maakte?
In noemde ook behandeling en ja dat zijn pillen die bijwerkingen helpen/onderdrukt. Daarnaast als leefwijze vooral goed eten, kauwen en niet te veel gekke dingen doen, als je dat al (nofi, op de rand van aangedaan leven) lukt.

quote:
Maar goed, ik hoor van experts al maanden dat dit waarschijnlijk een redelijk makkelijk virus is voor vaccins, en ze zijn bijna allemaal optimistisch....
Eerder genoemd, "optimistisch van wetenschappers" is bij heel wat anders dan dit dit dan ook bruikbaar is/wordt, laat staan aantoonbaar veilig is. Eenvoudig wil niet zeggen makkelijk oplosbaar.

Verder, ik blijf het herhalen, vooral kijken voor wie een vaccin concreet nuttig is en of je dan die mensen dat vaccin wilt gaan toedienen. Tenzij men de groepsreligie als ring-of-fire hanteert die dan eist dat iedereen zich vaccineert, behalve de kwetsbare die op virus afstand moet blijven.

NB: Ik hoop oprecht dat ik ongelijk heb en als dat helpt dan bereid om mij signature gestand te doen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Vallon op 18-09-2020 01:35:50 ]
pi_195121210
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt en in Nieuw-Zeeland weten ze nog steeds niet waar het virus nu vandaan kwam. Ze vermoeden geïmporteerd bevroren voedsel of trekvogels. Ik las dat ze ook vlak voor de lockdown weer buitenlandse studenten wouden toestaan. Dat blijkt nogal belangrijk te zijn voor hun economie. Maar door die nieuwe uitbraak is dat ook op de lange baan. Hetzelfde geld voor Australië. Victoria zou ook korte in lockdown gaan zitten er nu ook al weer een maand in. De eerste versoepeling je maar ipv 1 uur 2 uur naar buiten. Thailand ook een mooi voorbeeld de hele toeristen sector is daar ingestort. Je moet gewoon een balans zien te vinden tussen wat economisch, sociaal en gezondheid mogelijk is. Zeker als het verspreid is door heel de wereld. Dan kan je niet elke besmetting/zieke/dode voorkomen.
pi_195121216
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:27 schreef Vallon het volgende:
nofi, op de rand van aangedaan leven
"nofi, op de rand van aangedaan leven" <- wat bedoel je hier? :)

goed eten en kauwen? Dat doet iedereen toch? En niet al te veel gekke dingen? Zoals? AFAIK heb je als hiv patient met goede behandeling tegenwoordig echt geen beperkingen meer, je kan zelfs seks zonder condoom hebben zonder risico op overdracht vanaf aantal maanden na begin behandeling...
#WeesGeenWhales
  vrijdag 18 september 2020 @ 01:46:16 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195121237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"nofi, op de rand van aangedaan leven" <- wat bedoel je hier? :)

goed eten en kauwen? Dat doet iedereen toch? En niet al te veel gekke dingen? Zoals? AFAIK heb je als hiv patient met goede behandeling tegenwoordig echt geen beperkingen meer, je kan zelfs seks zonder condoom hebben zonder risico op overdracht vanaf aantal maanden na begin behandeling...
Men krijgt de diagnose 'aids' als hiv de eigen afweer heeft aangetast, dat iemand dan "ziek" wordt van infecties die een normale afweer bestrijdt en die daarmee met de neus op het kwetsbare bestaan wordt gedrukt. Dergelijke aangedane mensen zullen dan imo dingen beter laten die andere gezond van lijf en leden, doorgaans wel kunnen hebben.

Laat verder maar, wil best offtopic maar heb het idee dat we dan vooral zinfragmenten, zelfstandig gaan ontleden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 18-09-2020 01:57:52 (inpersonalisation) ]
pi_195121239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Klopt en in Nieuw-Zeeland weten ze nog steeds niet waar het virus nu vandaan kwam. Ze vermoeden geïmporteerd bevroren voedsel of trekvogels. Ik las dat ze ook vlak voor de lockdown weer buitenlandse studenten wouden toestaan. Dat blijkt nogal belangrijk te zijn voor hun economie. Maar door die nieuwe uitbraak is dat ook op de lange baan. Hetzelfde geld voor Australië. Victoria zou ook korte in lockdown gaan zitten er nu ook al weer een maand in. De eerste versoepeling je maar ipv 1 uur 2 uur naar buiten. Thailand ook een mooi voorbeeld de hele toeristen sector is daar ingestort. Je moet gewoon een balans zien te vinden tussen wat economisch, sociaal en gezondheid mogelijk is. Zeker als het verspreid is door heel de wereld. Dan kan je niet elke besmetting/zieke/dode voorkomen.
Damn.... dat is waar ook, dat soort dingen kunnen ook nog. Het is ook echt wel een kl*tenvirus he?!
pi_195121249
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Damn.... dat is waar ook, dat soort dingen kunnen ook nog. Het is ook echt wel een kl*tenvirus he?!
Hoezo vogels zijn altijd al een virus verspreider geweest. Zo is er van de week een vogel in Nederland gevangen die het Nijl virus bij zich droeg. Niet meteen reden tot zorgen maar het geeft aan hoe het kan lopen of vliegen eigenlijk.
pi_195121253
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je krijgt de diagnose 'aids' als hiv afweer heeft aangetast, dat je "ziek" wordt van infecties die een normale afweer bestrijdt en je daardoor met de neus op je kwetsbare bestaan drukt. Je zal dan imo dingen beter laten die andere gezond van lijf en leden, doorgaans wel kunnen hebben.

Laat verder maar, wil best offtopic maar heb het idee dat we dan vooral zinfragmenten, zelfstandig gaan ontleden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, alleen krijg je dus nooit AIDS, door de medicijnen, daarom moet je je af en toe op HIV laten testen, en omdat je dan dus nooit de ziekte krijgt, hoeft je ook niets te laten wat een ander wel kan hebben (en wordt je net zo oud als ieder ander), want je afweer is dan dus niet aangetast nog en gaat dat ook nooit worden, dat is de hele bedoeling van die medicijnen... ;)
#WeesGeenWhales
pi_195121256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hoezo vogels zijn altijd al een virus verspreider geweest. Zo is er van de week een vogel in Nederland gevangen die het Nijl virus bij zich droeg. Niet meteen reden tot zorgen maar het geeft aan hoe het kan lopen of vliegen eigenlijk.
Neem een kip, die doen allebei tot ze bij KFC op mijn plaat liggen, of een penguin, dan loopt het weer alleen maar goed... ;)
#WeesGeenWhales
  vrijdag 18 september 2020 @ 02:20:13 #194
12221 Tijn