Met 'de grootste kroegbaas van Nederland' heb ik niet zoveel medelijden eigenlijk. Dan vind ik tante Annie met haar levenswerk-bistrootje erger.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht, maar er is meer horeca in Nederland dan een paar feesttenten natuurlijk.
[..]
Ja, deze vent is altijd boos.
Niet helemaal wat ik er van heb begrepen. Technisch verhaal. De vervelende en moeilijker te bestrijden virussen zoals ook Corona (en Rhino/verkoudheden) zijn autonomer in "replicatie" en daarmee lastiger voor een immuunsysteem te bestrijden en dus ook vaccin.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"medicijnen tegen virussen zijn nog nooit een geweldig en snel iets geweest"
Je voorbeeld: HIV. Ik wist niet dat je daar nog steeds aan doedging en net zo lang mee leefte als zonder met nauwelijks bijwerkingen? Komt dat dan toch door onze Lieve Heere Jezus Christus?
Daarnaast : er is zonder overdrijving al 1000x uitgelegd waarom HIV echt een uitzondering, echt een rotvirus voor een vaccin, en dit waarschijnlijk 1000x makkelijker. En het lijkt tot nu toe ook gewoon heel goed te gaan, Oxford is ook alweer verder en alle vaccins zien er tot nu toe veelbelovend uit
Hoe wil je gaan controleren waar iemand woont? Bijna overal wordt alleen naam en telefoonnummer gevraagd.quote:Op donderdag 17 september 2020 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Je zou trouwens de horeca in andere regio's gewoon kunnen adviseren om reserveringen van mensen uit oranje regio's te weigeren, maar dat zal ook wel weer teveel moeite zijn om na te leven...
Dat kun je uitbreiden he... in Duitsland moest ik overal in restaurants of op het terras ook mijn adres opgeven naast mijn telefoonnummer. Neemt niet weg dat je ook daar weer mensen zult hebben die een fake adres zullen opschrijvenquote:Op vrijdag 18 september 2020 00:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoe wil je gaan controleren waar iemand woont? Bijna overal wordt alleen naam en telefoonnummer gevraagd.
Polio was laats in het nieuws dat het nu definitief de wereld uit is. Het laatste land waar het heerste was Nigeria. Dat is doormiddel van een vaccin gebeurt. Dat virus zit in de Positief enkelstrengig RNA-virus groep waar de corona en sars virussen ook bij horen.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet helemaal wat ik er van heb begrepen. Technisch verhaal. De vervelende en moeilijker te bestrijden virussen zoals ook Corona (en Rhino/verkoudheden) zijn autonomer in "replicatie" en daarmee lastiger voor een immuunsysteem te bestrijden en dus ook vaccin.
De iets "makkelijker" virusversies (negatieve streng) zoals bof, mazelen, kinkhoest, hondsdolheid en ook "griep"; zijn beter af te handelen omdat zij zichzelf (itt de positeve rna versies) als extra stap eerst moeten "converteren" voordat zij zichzelf kunnen repliceren. Het lastige van HIV dat ondanks dat dit negatief-streng virus is, daarmee zg eenvoudiger zou zijn, zich via een DNA "recombinatie" aanpassing weet te onttrekken aan welk vaccin dan ook.
HIV is (over)leefbaar dankzij goede behandeling (met leefwijze & medicijnen etc) en ik denk dat we iets dergelijks ook gaan zien met Covid19. Veelbelovend is wmb een wetenschappelijk term die niets zegt over een praktische waarde.
Dus het valt niet te controleren. Want bij het eerste terras zeg je ik ben Pietje uit Rotterdam plus telefoonnummer in Breda. Je wordt geweigerd en geeft bij het volgende terras aan ik ben Pietje uit Breda en geeft je mobielnummer (als je dat al niet deed).quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat kun je uitbreiden he... in Duitsland moest ik overal in restaurants of op het terras ook mijn adres opgeven naast mijn telefoonnummer. Neemt niet weg dat je ook daar weer mensen zult hebben die een fake adres zullen opschrijven
Er zullen inderdaad mensen zijn die het niet goed gaan invullen, maar als 8 van de 10 het wel doen is het al wat waardquote:Op vrijdag 18 september 2020 00:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dus het valt niet te controleren. Want bij het eerste terras zeg je ik ben Pietje uit Rotterdam plus telefoonnummer in Breda. Je wordt geweigerd en geeft bij het volgende terras aan ik ben Pietje uit Breda en geeft je mobielnummer (als je dat al niet deed).
Ik denk het niet bedoel als ik op basis van me adres geweigerd wordt geef ik bij het volgde horeca gelegenheid wel een ander adres op. Plus hoe ga je het doen als iemand gewoon bij iemand anders in de plaats op bezoek is. Mag de ene wel en de andere weer niet. Het is gewoon omslachtig aan een naam en telefoonnummer heb je genoeg.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zullen inderdaad mensen zijn die het niet goed gaan invullen, maar als 8 van de 10 het wel doen is het al wat waard
Nu ben je in Nederland wel wettelijk verplicht om een geldig ID bewijs bij je te hebben, natuurlijk, dus het zou niet echt moeilijk zijn om een ID plicht erbij te doenquote:Op vrijdag 18 september 2020 00:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dus het valt niet te controleren. Want bij het eerste terras zeg je ik ben Pietje uit Rotterdam plus telefoonnummer in Breda. Je wordt geweigerd en geeft bij het volgende terras aan ik ben Pietje uit Breda en geeft je mobielnummer (als je dat al niet deed).
Het is bij wet verboden, zwaar, om iemand te verplichten ID te laten zien. Zowieso ben je niet verplicht om je gegevens daadwerkelijk achter te laten bij horeca. Sterker nog, op service weigeren aan mensen die dat niet doen heeft het kabinet net 8000 euro boete (bijna dubbele van die voor het niet naleven van de 1,5m etc) of 6 maanden gevangenisstraf gezet voor een bedrijf/eigenaar.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ben je in Nederland wel wettelijk verplicht om een geldig ID bewijs bij je te hebben, natuurlijk, dus het zou niet echt moeilijk zijn om een ID plicht erbij te doen
Maar is een horeca uitbater bevoegd om dat te vragen. Plus als nog kan je zeggen ben pas geleden verhuist. Ik snap het idee maar ik vind het een hoog paarse krokodil gehalte hebben. Als er een besmet iemand op een avond in een horeca gelegenheid was. Dan wil je gewoon weten wie waren er daar op dat moment. Dan heb je genoeg aan een naam en telefoon nummer. Dan maakt het niet zoveel uit of iemand in Rotterdam of Waalwijk woont.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu ben je in Nederland wel wettelijk verplicht om een geldig ID bewijs bij je te hebben, natuurlijk, dus het zou niet echt moeilijk zijn om een ID plicht erbij te doen
Ja, daarom zeg ik specifiek "om er een ID plicht bij te doen"quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:33 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is bij wet verboden, zwaar, om iemand te verplichten ID te laten zien. Zowieso ben je niet verplicht om je gegevens daadwerkelijk achter te laten bij horeca. Sterker nog, op service weigeren aan mensen die dat niet doen heeft het kabinet net 8000 euro boete (bijna dubbele van die voor het niet naleven van de 1,5m etc) of 6 maanden gevangenisstraf gezet voor een bedrijf/eigenaar.
Op dit moment niet.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar is een horeca uitbater bevoegd om dat te vragen. Plus als nog kan je zeggen ben pas geleden verhuist. Ik snap het idee maar ik vind het een hoog paarse krokodil gehalte hebben. Als er een besmet iemand op een avond in een horeca gelegenheid was. Dan wil je gewoon weten wie waren er daar op dat moment. Dan heb je genoeg aan een naam en telefoon nummer. Dan maakt het niet zoveel uit of iemand in Rotterdam of Waalwijk woont.
Door de knipoog twijfel ik of je serieus bent, nee toch?quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn anders al legio succesvolle corona-vaccins bij dieren, enige reden dat het bij mensen nooit gedaan was is dat SARS uitstierf, MERS alleen voorkomt bij een enkele verdwaalde kameel-hugger, en verkoudheidscoronavirussen... wel dat zijn verkoudheden.quote:Op donderdag 17 september 2020 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet helemaal wat ik er van heb begrepen. Technisch verhaal. De vervelende en moeilijker te bestrijden virussen zoals ook Corona (en Rhino/verkoudheden) zijn autonomer in "replicatie" en daarmee lastiger voor een immuunsysteem te bestrijden en dus ook vaccin.
De iets "makkelijker" virusversies (negatieve streng) zoals bof, mazelen, kinkhoest, hondsdolheid en ook "griep"; zijn beter af te handelen omdat zij zichzelf (itt de positeve rna versies) als extra stap eerst moeten "converteren" voordat zij zichzelf kunnen repliceren. Het lastige van HIV dat ondanks dat dit negatief-streng virus is, daarmee zg eenvoudiger zou zijn, zich via een DNA "recombinatie" aanpassing weet te onttrekken aan welk vaccin dan ook.
HIV is (over)leefbaar dankzij goede behandeling (met leefwijze & medicijnen etc) en ik denk dat we iets dergelijks ook gaan zien met Covid19. Veelbelovend is wmb een wetenschappelijk term die niets zegt over een praktische waarde.
Dat mag dus niet. Dat kan niet. Dat is tegen elke vorm van privacy. Het kabinet wil het niet (daarom komen ze net met die spoedwet die ik net noem), de tweede kamer lacht ze de zaal uit (als de bek niet te hard openvalt om te kunnen lachen), de raad van state komt in opstand, het malieveld staat vol, en de ombudsman, raad voor de mensenrechten, rechterlijke macht, etc. beginnen ook weer te krijsen. Gaat gewoon echt never nooit niet gebeuren in dit land.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daarom zeg ik specifiek "om er een ID plicht bij te doen"
Het ging er over dat de horeca dan mensen moest gaan weigeren uit oranje gebieden. Dan heb je een adres of woonplaats nodig dat vind ik vergezocht. Ik denk dat de meeste mensen het niet erg vinden om naam en telefoonnummer achter te laten. Maar hoe meer gegevens je gaat vragen hoe moeilijker mensen gaan doen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op dit moment niet.
Ik heb ook geen idee of er veel valse personalia opgegeven worden maar mocht dat het geval zijn dan kan ik mij voorstellen dat er dan een tijdelijke ID plicht ingevoerd kan worden.
Zowieso hadden ze het over een advies om die niet toe te laten. Denkt deze user nou echt dat de horeca vrijwillig klanten gaat weigeren momenteel als ze al zo veel minder omzet draaien? Hahaha!quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het ging er over dat de horeca dan mensen moest gaan weigeren uit oranje gebieden. Dan heb je een adres of woonplaats nodig dat vind ik vergezocht. Ik denk dat de meeste mensen het niet erg vinden om naam en telefoonnummer achter te laten. Maar hoe meer gegevens je gaat vragen hoe moeilijker mensen gaan doen.
Dat klopt. Maar de horeca moet dan ook wel beseffen dat ze het risico lopen dat ze dicht moeten als er regels komen die ze daartoe verplichten en ze niet nageleefd worden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het ging er over dat de horeca dan mensen moest gaan weigeren uit oranje gebieden. Dan heb je een adres of woonplaats nodig dat vind ik vergezocht. Ik denk dat de meeste mensen het niet erg vinden om naam en telefoonnummer achter te laten. Maar hoe meer gegevens je gaat vragen hoe moeilijker mensen gaan doen.
Wel als er sociale druk komt. "Wil jij dat iedereen dood gaat of laat je je vaccineren/chippen/volgen"? Zo nee dan ben je Grapperhouse ofwel een aso.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat mag dus niet. Dat kan niet. Dat is tegen elke vorm van privacy. Het kabinet wil het niet (daarom komen ze net met die spoedwet die ik net noem), de tweede kamer lacht ze de zaal uit (als de bek niet te hard openvalt om te kunnen lachen), de raad van state komt in opstand, het malieveld staat vol, en de ombudsman, raad voor de mensenrechten, rechterlijke macht, etc. beginnen ook weer te krijsen. Gaat gewoon echt never nooit niet gebeuren in dit land.
Dat ben ik met je eens. Ben ook benieuwt hoe dat gaat lopen in de randstad of dat je toch het waterbed effect gaat krijgen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar de horeca moet dan ook wel beseffen dat ze het risico lopen dat ze dicht moeten als er regels komen die ze daartoe verplichten en ze niet nageleefd worden.
Ik vind het een lastig verhaal en ik denk dat regionale of zelfs stedelijke maatregelen geen goed idee zijn in Nederland, het land is simpelweg te klein en de mobiliteit is te hoog.
Ik denk wel dat je het waterbed effect gaat zien, de hoogste toenames zijn in de Randstad, op zich al logisch vanwege de bevolkingsdichtheid maar ik denk dat het zich langzaam gaat verspreiden. We zullen zien waarmee de regering morgen komt maar als we niet met zijn allen ons wat meer aan de regels gaan houden zullen we weer met een lockdown te maken krijgen en volgens mij wil niemand dat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 00:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ben ook benieuwt hoe dat gaat lopen in de randstad of dat je toch het waterbed effect gaat krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |