abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 september 2020 @ 18:32:03 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195094329
quote:
Extra coronamaatregelen in onder andere regio Amsterdam, vrijdag persconferentie Rutte


AMSTERDAM - Omdat het aantal coronabesmettingen in onder andere de regio Amsterdam snel oploopt, komt het kabinet samen met de veiligheidsregio's met nieuwe maatregelen om het virus verder in te dammen.



De extra maatregelen zullen aanstaande vrijdag worden aangekondigd in een persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge van Volksgezondheid, meldt de NOS.

De maatregelen zullen met name gelden in de regio's waar het aantal besmettingen snel oploopt, zoals Amsterdam-Amstelland, de regio Den Haag en Rotterdam.

Het is nog onduidelijk wat de maatregelen precies zullen inhouden.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ersconferentie-rutte

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195094506
Studenten zullen wel weer aangepakt worden want die worden al maandenlang aangewezen als zondebok.
pi_195094564
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:40 schreef Collide het volgende:
Studenten zullen wel weer aangepakt worden want die worden al maandenlang aangewezen als zondebokzorgen al weken voor de grootste aantallen besmettingen.
FTFY.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195094590
- Nee -

[ Bericht 97% gewijzigd door Tijger_m op 16-09-2020 19:03:23 ]
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195094614
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

FTFY.
Een aantal maanden geleden spraken we nog over flatten the curve, we hadden 1400 patiënten op de IC. Nu slechts 60.
pi_195094662
- Nee -

[ Bericht 49% gewijzigd door Tijger_m op 16-09-2020 19:03:35 ]
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 16 september 2020 @ 19:03:54 #7
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195095057
Laten we hopen dat de overheid verstandig is en alleen zeer lokaal ingrijpt, op locaties waar het aantoonbaar mis gaat of is gegaan. Er is weinig aan de hand, die besmettingen zijn gewoon de nieuwe maat om mee te schermen. Dat het oploopt is natuurlijk niet prettig, maar in hoeverre het nu nog te voorkomen is. Ik hoop ik elk geval dat evenementen niet verboden worden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195095078
- Nee -

[ Bericht 86% gewijzigd door Tijger_m op 16-09-2020 19:06:14 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 16 september 2020 @ 19:06:56 #9
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_195095148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:40 schreef Collide het volgende:
Studenten zullen wel weer aangepakt worden want die worden al maandenlang aangewezen als zondebok.
Als dat volgens de statistieken zo is ( geen idee of dat zo is ), lijkt het me logisch om die dan aan te pakken ja.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_195095221
- Nee -
pi_195095784
Harder aanpakken en meer politie erop zetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:03 schreef GemMagic het volgende:
Laten we hopen dat de overheid verstandig is en alleen zeer lokaal ingrijpt, op locaties waar het aantoonbaar mis gaat of is gegaan. Er is weinig aan de hand, die besmettingen zijn gewoon de nieuwe maat om mee te schermen. Dat het oploopt is natuurlijk niet prettig, maar in hoeverre het nu nog te voorkomen is. Ik hoop ik elk geval dat evenementen niet verboden worden.
Laat alle evenementen maar doorgaan ja. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2020 19:35:48 ]
pi_195096014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:03 schreef GemMagic het volgende:
Laten we hopen dat de overheid verstandig is en alleen zeer lokaal ingrijpt, op locaties waar het aantoonbaar mis gaat of is gegaan. Er is weinig aan de hand, die besmettingen zijn gewoon de nieuwe maat om mee te schermen. Dat het oploopt is natuurlijk niet prettig, maar in hoeverre het nu nog te voorkomen is. Ik hoop ik elk geval dat evenementen niet verboden worden.
Waar ik volgende week naar toe wil, anime event en gamma racing day, zijn in Nijmegen en Assen respectievelijk, dus dat zal allebei wel doorgaan denk ik :)
#WeesGeenWhales
pi_195096121
Waarom zijn alle vluchtelingen op Lesbos niet dodelijk ziek? Is daar Corona ofzo
pi_195096386
Genot voor de whatsapp buurtpreventie _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_195096537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:46 schreef Collide het volgende:

[..]

Een aantal maanden geleden spraken we nog over flatten the curve, we hadden 1400 patiënten op de IC. Nu slechts 60.
Precies. Alle maatregelen waren ervoor om de druk van de IC te halen, die druk is er niet.

Pure bangmakerij dit, met hun "we kunnen pas terug naar normaal als er een vaccin is".
pi_195096755
Het verbaast niet echt. In plaats van dat de besmettingen omlaag gaan, na eerder aangekondigde maatregelen, gaan ze juist alleen maar verder omhoog. Als 't niet helpt, dan maar strenger worden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195096790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Precies. Alle maatregelen waren ervoor om de druk van de IC te halen, die druk is er niet.

Pure bangmakerij dit, met hun "we kunnen pas terug naar normaal als er een vaccin is".
Dikke onzin idd.

Waar is de drukte op de ic's idd?
Waarom zijn we nu naar besmettingen gegaan ipv opnames?

Er is geen indicatie op code zwart over 3 4 weken, dus rot op met je maatregelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195096845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:40 schreef Collide het volgende:
Studenten zullen wel weer aangepakt worden want die worden al maandenlang aangewezen als zondebok.
Uitbraken in studentensteden lijken te herleiden naar de introductieweken, dus geheel onterecht is het niet.
pi_195096870
quote:
88s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:11 schreef Natalie het volgende:
Het verbaast niet echt. In plaats van dat de besmettingen omlaag gaan, na eerder aangekondigde maatregelen, gaan ze juist alleen maar verder omhoog. Als 't niet helpt, dan maar strenger worden.
Las je deuren dicht, kom nooit meer buiten en beboet iedereen helemaal de tyfus als ze binnen 1 meter komen. Echt wel dat dat gaat werken!

Dat mensen nog steeds roepen om maatregelen snappen er echt niets van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195096979
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dikke onzin idd.

Waar is de drukte op de ic's idd?
Waarom zijn we nu naar besmettingen gegaan ipv opnames?

Er is geen indicatie op code zwart over 3 4 weken, dus rot op met je maatregelen.
De opnames in de ziekenhuizen zijn stijgende. Gisteren +10 IC. Dat is de signaalwaarde. Daarnaast begint het herplaatsen van patiënten alweer om de druk in bepaalde regio's te verlichten. Daarom is het nu een goed moment om maatregelen te verzwaren om niet straks weer te laat te zijn.
pi_195096985
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Las je deuren dicht, kom nooit meer buiten en beboet iedereen helemaal de tyfus als ze binnen 1 meter komen. Echt wel dat dat gaat werken!

Dat mensen nog steeds roepen om maatregelen snappen er echt niets van.
Ja, dat is het :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195097422
Prima dat er nieuwe maatregelen komen.
Als wij ons niet aan de afspraken kunnen houden vind ik het terecht dat de overheid weer in grijpt.
Ik gok op horeca, studentenverenigingen en evenementen.

Als hulpverlener zie ik dat er lokaal weer veel testen worden afgenomen onder de clienten.
Gelukkig tot nu toe nog niet veel positief. Maar het kan zo omslaan in de gezondheidscentra / ziekenhuizen.
We zitten op de wip. Maar ik realiseer me dat buitenstanders dit niet zien.

In de ziekenhuizen worden weer mensen geplaatst of minder snel opgenomen, de signaalwaarde van 10 IC's komt heel dichtbij en ook het aantal ziekenhuis opnames loopt langzaam omhoog.
Nu op de rem trappen voorkomt misschien zwaardere maatregelen.
pi_195097479
Najaar is nog niet eens begonnen en het gaat nu al de verkeerde kant op. Gaat nog wat worden komende maanden :')
pi_195097928
Ik zou zeggen: begin nou maar eens met mondkapjes op in de supermarkt in de randstad, daar komen ook al die studenten. Anderhalve meter is moeilijk, het is er druk en iedereen zit aan spullen. Geeft voor het buitenland ook een beter beeld dat wij het hier serieus nemen.

Overal waar veel mensen bij elkaar zijn in binnenruimte, vaker mondkapje op. Bijvoorbeeld in studentenhuizen, in de keuken mondkapje op in de randstad.
pi_195097982
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:42 schreef Gehrman het volgende:
Najaar is nog niet eens begonnen en het gaat nu al de verkeerde kant op. Gaat nog wat worden komende maanden
Absoluut.
Als we niks doen hebben we de laatste drie maanden van het jaar pittige maanden voor de boeg.

Wordt ook tijd voor betrouwbare sneltesten
pi_195097997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:43 schreef eragon2890 het volgende:
Waar ik volgende week naar toe wil, anime event en gamma racing day, zijn in Nijmegen en Assen respectievelijk, dus dat zal allebei wel doorgaan denk ik
Dat weet ik nog niet zo net niet @eragon2890
Het spijt me van harte.
pi_195098047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:00 schreef hartloper het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet zo net niet @:eragon2890
Het spijt me van harte.
Assen kan wel.
pi_195098132
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:03 schreef Mondkapje het volgende:
Assen kan wel.
Assen ook studentenstad toch of niet?
Nijmegen sowieso studentenstad en volgens mij ook al wat uitbraken
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 september 2020 @ 21:08:18 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195098157
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:06 schreef hartloper het volgende:

[..]

Assen ook studentenstad toch of niet?
Nijmegen sowieso studentenstad en volgens mij ook al wat uitbraken
Nijmegen is een lekkere brandhaard aan het worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195098192
quote:
84s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:08 schreef Nikonlover het volgende:
Nijmegen is een lekkere brandhaard aan het worden.
Absoluut.

Vandaar dat ik tegen @eragon2890 zei dat hij er niet vanuit moet gaan dat ze daar nog evenementen met een hog knuffelgehalte door laten gaan. Bruls is ook recht door zee wat adt betreft
pi_195098202
Wat je bij studentenhuizen nog meer kan doen is bijv. handen wassen met gel bij binnenkomst, zoals je in sommige winkels ook ziet.
pi_195098229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:10 schreef Mondkapje het volgende:
Wat je bij studentenhuizen nog meer kan doen is bijv. handen wassen met gel bij binnenkomst, zoals je in sommige winkels ook ziet.
Net ofdat de meeste studenten dat doen?
pi_195098307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:10 schreef Mondkapje het volgende:
Wat je bij studentenhuizen nog meer kan doen is bijv. handen wassen met gel bij binnenkomst, zoals je in sommige winkels ook ziet.
Denk dat er ook veel overgebracht wordt door zoenen of seks (> hijgen, hard kreunen)
pi_195098400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:10 schreef hartloper het volgende:

[..]

Absoluut.

Vandaar dat ik tegen @:eragon2890 zei dat hij er niet vanuit moet gaan dat ze daar nog evenementen met een hog knuffelgehalte door laten gaan. Bruls is ook recht door zee wat adt betreft
We zullen zien. Als het in Nijmegen ook zo hard oploopt misschien niet inderdaad. Wel, anders volgend jaar beter XD

Maar volgens rtlnieuws, en die hebben het rechtstreeks van een woordvoerder van De Jonge, gaat het echt alleen om Amsterdam, Rotterdam, en Den Haag (de regios dan natuurlijk - Amsterdam-amstelland, Rotterdam-rijnmond, Haaglanden).

Dus we zullen zien, maar als ik het lees valt Nijmegen nog buiten extra maatregelen. En voor nu hebben ze gewoon een vergunning voor de zelfde plek waar het al sinds 2015 elk jaar is, alleen met maar 15 of 20% ofzo van de kaartjes natuurlijk, en marktgedeelte buiten ipv binnen, en eenrichtingsverkeer overal etc, allemaal geregeld, en de in-burger toezichthouder van de gemeente die ter plekker was komen kijken de hele zaterdag was super tevreden over hoe ze het twee weken terug deden (is zelfde organisatie), dus als er geen extra maatregelen zijn daar gaat het door. Ik en de de 8 vrienden met wie ik ga hebben er iig super veel zin in, een van ons wil er ook eigengemaaakte spulletjes gaan verkopen XD

We zullen zien! Ik wacht het wel even af tot vrijdag~

Camera Japan waar ik ook heen wil volgende week is dan wel in Amsterdam en Rotterdam, maar dat is alleen een filmfestival, dus gewoon in zaal zitten en kijken stil, dat is vast geen probleem. En een max van 100 weer ofzo zou ook geen verschil maken, pasten er met de maatregelen toch al niet meer dan ~50 bij lantarenvenster in dat zaaltje! XD
#WeesGeenWhales
pi_195098437


[ Bericht 100% gewijzigd door eragon2890 op 16-09-2020 21:20:07 ]
#WeesGeenWhales
pi_195098589
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:06 schreef hartloper het volgende:

[..]

Assen ook studentenstad toch of niet?
Nijmegen sowieso studentenstad en volgens mij ook al wat uitbraken
Assen een studentenstad?? Wat zit daar dan? :/ Hoe dan ook bij gamma racing day zit je buiten, op een stoel, met afstand... dat zal wel doorgaan denk ik als het niet ineens verdriedubbeld ofzo in een week. Maar dat zal niet.
#WeesGeenWhales
pi_195098643
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Assen een studentenstad?? Wat zit daar dan? :/ Hoe dan ook bij gamma racing day zit je buiten, op een stoel, met afstand... dat zal wel doorgaan denk ik als het niet ineens verdriedubbeld ofzo in een week. Maar dat zal niet.
Groningen is een studentenstad, daarna komt Leeuwarden.
pi_195098660
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:11 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Net ofdat de meeste studenten dat doen?
Nee maar dat moeten ze gáán doen.
pi_195098663
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Groningen is een studentenstad, daarna komt Leeuwarden.
... We hebben het toch over Assen?
#WeesGeenWhales
pi_195098682
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

... We hebben het toch over Assen?
Daar hoef je geen maatregelen te nemen. In Assen heb je alleen brave gezinnen.
pi_195098698
Volgens mij is Tilburg ook een studentenstad in Brabant.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195098699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee maar dat moeten ze gáán doen.
Dan moet eerst een groot deel van die flesjes niet leeg zijn, en gevuld met water (not kidding!). Daarnaast heb ik gelezen uit betrouwbare bron (wetenschappelijke studies) dat "fomites" aka oppervlaktebesmetting hier niet of nauwelijks een rol speelt, dus de vraag is hoe nuttig het handen wassen is.

Dat gezegd hebbende waste ik mijn handen altijd al een aantal keer per dag, ook voor corona, want you know, wel zo fris als je van het toilet komt, gaat koken, gaat eten, etc. Dus daar is eigenlijk weinig aan veranderd...
#WeesGeenWhales
pi_195098794
Ik las dat het kabinet niet weet wat voor maatregelen ze moeten nemen, hopelijk lezen ze mee. Ik zou bij smalle gangen in studentenhuizen, ook mondkapjes adviseren. Je kan gewoon kijken of het effect heeft. Als er eentje daar hoest en hij heeft corona, dan heeft de rest het ook zo want ze lopen allemaal heen en weer door die gangen.
pi_195098946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dan moet eerst een groot deel van die flesjes niet leeg zijn, en gevuld met water (not kidding!). Daarnaast heb ik gelezen uit betrouwbare bron (wetenschappelijke studies) dat "fomites" aka oppervlaktebesmetting hier niet of nauwelijks een rol speelt, dus de vraag is hoe nuttig het handen wassen is.

Dat gezegd hebbende waste ik mijn handen altijd al een aantal keer per dag, ook voor corona, want you know, wel zo fris als je van het toilet komt, gaat koken, gaat eten, etc. Dus daar is eigenlijk weinig aan veranderd...
Ik heb hekel aan dat spul, maar in een studentenhuis zit iedereen aan dezelfde deurkrukken en als je dan weer aan je mond zit kan je wel besmet worden denk ik. Je kan ook als maatregel nemen om dagelijks de deurkrukken schoon te maken. Daar zou ik zelf ook eerder voor kiezen als ik student was.

Ik ben benieuwd wat het kabinet van onze adviezen overneemt!
pi_195099076
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik heb hekel aan dat spul, maar in een studentenhuis zit iedereen aan dezelfde deurkrukken en als je dan weer aan je mond zit kan je wel besmet worden denk ik. Je kan ook als maatregel nemen om dagelijks de deurkrukken schoon te maken. Daar zou ik zelf ook eerder voor kiezen als ik student was.

Ik ben benieuwd wat het kabinet van onze adviezen overneemt!
Nah, nee dus, want iets als een deurklink (dat is formite transmissie) is dus waarschijnlijk nauwelijks een besmettingsbron hiervoor. Je moet gewoon niet in je gezicht gehoest worden. XD Of lange tijd van vlakbij met iemand praten face to face. (Dat is anders dan even een knuffel van een vriend ofzo, maar ik bedoel een kwartier of langer, de grens die die corona-app ook hanteert voor een goede reden, van vlakbij face to face enthousiast praten, vooral binnen dan).
#WeesGeenWhales
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 september 2020 @ 21:49:18 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195099160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:45 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nah, nee dus, want iets als een deurklink (dat is formite transmissie) is dus waarschijnlijk nauwelijks een besmettingsbron hiervoor. Je moet gewoon niet in je gezicht gehoest worden. XD Of lange tijd van vlakbij met iemand praten face to face. (Dat is anders dan even een knuffel van een vriend ofzo, maar ik bedoel een kwartier of langer, de grens die die corona-app ook hanteert voor een goede reden, van vlakbij face to face enthousiast praten, vooral binnen dan).
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195099302
quote:
84s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:')
https://www.thelancet.com/pdfs/journals/laninf/PIIS1473-3099(20)30561-2.pdf

https://www.ecdc.europa.e(...)vidence/transmission " so far, transmission through fomites has not been documented."
#WeesGeenWhales
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 september 2020 @ 21:55:59 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195099344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

https://www.thelancet.com/pdfs/journals/laninf/PIIS1473-3099(20)30561-2.pdf

https://www.ecdc.europa.e(...)vidence/transmission " so far, transmission through fomites has not been documented."
Zal allemaal wel.
Kijk eerst eens wat ik heb dikgedrukt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195099362
quote:
84s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zal allemaal wel.
Kijk eerst eens wat ik heb dikgedrukt.
Oooh oeps ik zag het niet XD

Ja XD is een beetje mijn stop-smiley :)

lol

M'n vrienden gebruiken hem ook veel, en de discord servers en fandom-twitters enzo waar ik inzit ook de hele tijd XD

...Oh mij ik merkte niet eens serieus dat ik hem typte daar lolz
#WeesGeenWhales
  woensdag 16 september 2020 @ 21:57:05 #50
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195099371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dikke onzin idd.

Waar is de drukte op de ic's idd?
Waarom zijn we nu naar besmettingen gegaan ipv opnames?

Er is geen indicatie op code zwart over 3 4 weken, dus rot op met je maatregelen.
Als we nu ‘lichte’ maatregelen nemen hoeven we over een paar weken niet weer die draconische maatregelen te nemen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 september 2020 @ 21:57:57 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195099400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oooh oeps ik zag het niet XD

Ja XD is een beetje mijn stop-smiley :)

lol
Ik heb het door ja :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195099474
quote:
84s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik heb het door ja :T
OMG hoe maak je die leuke smileys? Hoewel de leukste op forum vind ik nog steeds die van www.aarinfantasy.com :) groot, super cute en geanimeerd :3

(... back to subject nadat ik het weet lol)
#WeesGeenWhales
pi_195099601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:45 schreef eragon2890 het volgende:
Nah, nee dus, want iets als een deurklink (dat is formite transmissie) is dus waarschijnlijk nauwelijks een besmettingsbron hiervoor.
Jawel, is een indirecte overdrachtsbron

Knuffel is even erg als met iemand praten.
Maar goed daar hebben we al vaak over gediscussieerd en doen we vanavond maar niet.
Wil niet op mijn geweten hebben dat je weer volledig panisch het bed in duikt ;)
pi_195099895
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:39 schreef hartloper het volgende:
Prima dat er nieuwe maatregelen komen.
Als wij ons niet aan de afspraken kunnen houden vind ik het terecht dat de overheid weer in grijpt.
Ik gok op horeca, studentenverenigingen en evenementen.

Als hulpverlener zie ik dat er lokaal weer veel testen worden afgenomen onder de clienten.
Gelukkig tot nu toe nog niet veel positief. Maar het kan zo omslaan in de gezondheidscentra / ziekenhuizen.
We zitten op de wip. Maar ik realiseer me dat buitenstanders dit niet zien.

In de ziekenhuizen worden weer mensen geplaatst of minder snel opgenomen, de signaalwaarde van 10 IC's komt heel dichtbij en ook het aantal ziekenhuis opnames loopt langzaam omhoog.
Nu op de rem trappen voorkomt misschien zwaardere maatregelen.
Dit zouden meer mensen moeten realiseren. Dan zou er ook meer begrip zijn voor extra maatregelen. Wat mij betreft gaan de horeca en evenementen op slot.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195099903
- Nevermind, een of twee uur bleef het wel zitten op een deurklink of zo iets zie ik nu. Niet langer. Dus af en toe zoiets ontsmetten heeft dan idd zin -

Ik ga slapen, fijne avond iedereen! :D
#WeesGeenWhales
pi_195100724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:39 schreef hartloper het volgende:
Prima dat er nieuwe maatregelen komen.
Als wij ons niet aan de afspraken kunnen houden vind ik het terecht dat de overheid weer in grijpt.
Ik gok op horeca, studentenverenigingen en evenementen.

Als hulpverlener zie ik dat er lokaal weer veel testen worden afgenomen onder de clienten.
Gelukkig tot nu toe nog niet veel positief. Maar het kan zo omslaan in de gezondheidscentra / ziekenhuizen.
We zitten op de wip. Maar ik realiseer me dat buitenstanders dit niet zien.

In de ziekenhuizen worden weer mensen geplaatst of minder snel opgenomen, de signaalwaarde van 10 IC's komt heel dichtbij en ook het aantal ziekenhuis opnames loopt langzaam omhoog.
Nu op de rem trappen voorkomt misschien zwaardere maatregelen.
Mao had ook ideeën over een volk waarvan hij dacht dat ze zich niet aan de afspraken hielden....

10 er bij. Goh. Veel. Ook echt in de buurt van dat maximum ook. Maar de reactie zegt weer boekdelen.

NAJAARSPIEEEEEEEK WE GAAN ALLEMAAL DOOOOOOOOOOD!

drukke zondagpiek?
Hemelvaarpiek?
Paaspiek?
5 piek?

Allemaal nergens te zien.

Behandeling is beter, ligtijd is veel korter, maar alles en iedereen moet luisteren naar papa anders gaat hij slaan.

Gekkies.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195100781
Rustig mensen, paniek is onnodig... Blijf heel rustig....
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195101112
Vanaf zaterdag a.s. iedereen ondersteboven niezen!
pi_195101186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit zouden meer mensen moeten realiseren. Dan zou er ook meer begrip zijn voor extra maatregelen. Wat mij betreft gaan de horeca en evenementen op slot.
Prima plan, vooral als de mensen die daar voor zijn ervoor zorgen dat deze niet failliet gaan
pi_195101571
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:57 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Prima plan, vooral als de mensen die daar voor zijn ervoor zorgen dat deze niet failliet gaan
Er zijn verschillende vangnetten, maar de overheid kan natuurlijk niet voorkomen dat er geen bedrijven failliet gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195101602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:57 schreef DeOlifantvis het volgende:
Prima plan, vooral als de mensen die daar voor zijn ervoor zorgen dat deze niet failliet gaan
Dat mag de overheid doen
pi_195101646
Wie liet die boer daar? hahaha
pi_195101658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:17 schreef hartloper het volgende:

[..]

Dat mag de overheid doen
Nee de mensen die de bedrijven van anderen willen sluiten, moeten dan ook hun schade vergoeden
pi_195101663
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit zouden meer mensen moeten realiseren. Dan zou er ook meer begrip zijn voor extra maatregelen. Wat mij betreft gaan de horeca en evenementen op slot.
Daar is helemaal geen reden voor man.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195101683
quote:
13s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Daar is helemaal geen reden voor man.
Dat oordeel laat ik graag aan de professionals over
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195101696
ze moeten die tippelzone ook sluiten. Komt hoop gedoe van achterweg. Stom van ze
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_195101778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:58 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou zeggen: begin nou maar eens met mondkapjes op in de supermarkt in de randstad, daar komen ook al die studenten. Anderhalve meter is moeilijk, het is er druk en iedereen zit aan spullen. Geeft voor het buitenland ook een beter beeld dat wij het hier serieus nemen.

Overal waar veel mensen bij elkaar zijn in binnenruimte, vaker mondkapje op. Bijvoorbeeld in studentenhuizen, in de keuken mondkapje op in de randstad.
We gaan toch godverdomme onszelf niet belemmeren om een goede indruk af te geven :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195101902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:21 schreef DeOlifantvis het volgende:
Nee de mensen die de bedrijven van anderen willen sluiten, moeten dan ook hun schade vergoeden
Nee hoor.
Een groot aandeel van de ondernemers kan ook wat anders gaan doen. Bv van restaurant naar afhaalrestaurant.
Ben het ermee eens dat niet iedere ondernemer dit kan (branche) en dat ik vind dat deze goed gecompenseerd moeten worden.
Maar ik zie liever een horeca sluiten da een IC afdeling van het ziekenhuis.
pi_195101924
quote:
13s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Daar is helemaal geen reden voor man.
Als je dichtbij op de werkvloer staat dan zou je dit niet zeggen denk ik.
Ik zit op het werk in het coordinatieteam ... en dit is het moment om op de rem te trappen. Echt.
Mede omdat het najaar en winter eraan komen en de versnellingen zich in razendsnel tempo kunnen verplaatsen.
pi_195101996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:38 schreef hartloper het volgende:

[..]

Nee hoor.
Een groot aandeel van de ondernemers kan ook wat anders gaan doen. Bv van restaurant naar afhaalrestaurant.
Ben het ermee eens dat niet iedere ondernemer dit kan (branche) en dat ik vind dat deze goed gecompenseerd moeten worden.
Maar ik zie liever een horeca sluiten da een IC afdeling van het ziekenhuis.
Ja, alleen wat anders doen is vaak niet zo makkelijk. En het gaat vaak erom dat anderen iets niet meer mogen doen of juist moeten doen, en dat anderen daarvoor moeten boeten/betalen. Als je toch geld uitgeeft, investeer dan maar eens in ventilatiesystemen.

Zover ik het kan zien liggen er op de IC misschien het dubbel aantal van het dal, terwijl het aantal besmettingen verviervoudigd is. Draconische maatregelen zijn niet te rechtvaardigen, maar goed dat is mijn mening, daarover kun je verschillen.
pi_195102043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:45 schreef DeOlifantvis het volgende:
Zover ik het kan zien liggen er op de IC misschien het dubbel aantal van het dal,
Het gevaar is dat het heel snel KAN gaan als de bal eenmaal aan het rollen is.
Zeker met het verkoudheid en griepseizoen voor de boeg.

Ik ben het ermee eens dat we nu veel meer doen om besmettingen te voorkomen (afstand houden + handen wassen). Maar feit is dat weer veel meer mensen de regels niet nakomen, en dan dan zie je weer de gevreesde pieken. Kijk naar de studenten die zorgen voor grote brandhaarden.

Maar iedereen kijkt door een andere bril. Vaak ook in de richting waar je werkt.
Ik kijk als verpleegkundige. Iemand anders welicht als horeca ondernemer (en dan snap ik heel goed dat het shit is om te sluiten).
pi_195102089
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:47 schreef hartloper het volgende:

[..]

Het gevaar is dat het heel snel KAN gaan als de bal eenmaal aan het rollen is.
Zeker met het verkoudheid en griepseizoen voor de boeg.

Ja, maar als dit een Marathon is, dan moet je nu niet gaan sprinten, dat houd je niet vol.

Als je nu horeca sluit, kan die misschien weer in mei open > alles failliet, of gigantisch steunpakket

Je moet nu een aanpak kiezen die je hele winterhalfjaar vol kan houden: medisch, sociaal/pyschologisch, economisch en financieel.
pi_195102115
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:52 schreef DeOlifantvis het volgende:
Ja, maar als dit een Marathon is, dan moet je nu niet gaan sprinten, dat houd je niet vol.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:52 schreef DeOlifantvis het volgende:
Je moet nu een aanpak kiezen die je hele winterhalfjaar vol kan houden: medisch, sociaal/pyschologisch, economisch en financieel.
Ja zeker twee goede punten.

Ik hoop dat er binnenkort sneltesten komen. Dat zal al heel veel kunnen voorkomen.
De GGD is overbelast en zal dadelijk door de knietjes gaan vrees ik. Of het duurt dadelijk in het griepseizoen een week voor dat je terecht kan en een week voor dat je de uitslag krijgt bv. Sneltoetsen geloof ik wel in, maar ja hoe betrouwbaar zijn die is dan weer de hamvraag.
pi_195102170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:39 schreef hartloper het volgende:

[..]

Als je dichtbij op de werkvloer staat dan zou je dit niet zeggen denk ik.
Ik zit op het werk in het coordinatieteam ... en dit is het moment om op de rem te trappen. Echt.
Mede omdat het najaar en winter eraan komen en de versnellingen zich in razendsnel tempo kunnen verplaatsen.
Trap dan op de rem waar het het meest gewenst en nodig is. Niet om maar wat te doen omdat het nodig is om op de rem te trappen. Het probleem zit hem gewoon niet in de horeca. Gericht ingrijpen is er niet meer bij ofzo? Hoe drastischer hoe effectiever?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195102174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:56 schreef hartloper het volgende:

[..]

[..]

Ja zeker twee goede punten.

Ik hoop dat er binnenkort sneltesten komen. Dat zal al heel veel kunnen voorkomen.
De GGD is overbelast en zal dadelijk door de knietjes gaan vrees ik. Of het duurt dadelijk in het griepseizoen een week voor dat je terecht kan en een week voor dat je de uitslag krijgt bv. Sneltoetsen geloof ik wel in, maar ja hoe betrouwbaar zijn die is dan weer de hamvraag.
Ja, laten we hopen op dat soort dingen, we gaan het zien de komende tijd
pi_195102430
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 00:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Trap dan op de rem waar het het meest gewenst en nodig is.
Zoals?

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 00:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het probleem zit hem gewoon niet in de horeca
Ik denk echt serieus dat helaas de kroegen een broeinest zijn in studenten en toeristen steden.
Er wordt gedronken. Men vliegt elkaar om de nek of houdt in iedergeval niet de 1,5 meter afstand. Er wordt gezongen en gegild "heey jij ook nog een biertje Karel Parel?"

---

Zo snel kunnen besmettingen gaan: https://www.omroepwest.nl(...)de-besmet-met-corona
18 besmettingen in ziekenhuis Den Haag

[ Bericht 11% gewijzigd door hartloper op 17-09-2020 00:37:09 ]
pi_195102859
Om het een en ander in perspectief te plaatsen.

pi_195102893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

FTFY.
:') _________!
pi_195102898
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Uitbraken in studentensteden lijken te herleiden naar de introductieweken, dus geheel onterecht is het niet.
Studentensteden zijn vaak de grootste steden van Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht enzo). Niet gek dat daar relatief veel besmettingen plaats vinden. Daarnaast zit je in een binnenstad natuurlijk dichter bij elkaar dan op het platteland. :')
pi_195102904
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:06 schreef hartloper het volgende:
Assen ook studentenstad toch of niet?

:?
pi_195102906
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Groningen is een studentenstad, daarna komt Leeuwarden.
In Leeuwarden zit een hogeschool. Ik zou dat echt geen studentenstad willen noemen.
pi_195102909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:32 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou bij smalle gangen in studentenhuizen, ook mondkapjes adviseren.
:?
  donderdag 17 september 2020 @ 09:33:07 #83
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195104913
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 02:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
Om het een en ander in perspectief te plaatsen.

[ afbeelding ]
Precies. Kijk maar naar het begin van de grafiek. Exponentieel proces. Binnen twee weken kan het aantal ziekenhuisopnames vanaf het huidige niveau snel oplopen als je niet ingrijpt. Als mijn supermarkt de maat der dingen is begrijp ik wel waarom het weer uit de hand dreigt te lopen. Het wordt er steeds drukker, mensen komen ook weer gewoon in groepen, afstand houden zit er meestal niet meer in en hoesten en snotteren in de winkel wordt ook weer normaal.

Ik vraag me wel af wat je daaraan kunt doen. De regels zijn helder, maar mensen hebben er geen zin meer in en handhaven doen we niet in Nederland. Daar gaat een persconferentie ook niets aan veranderen. Ik ben wel benieuwd of de premier nu, in de aanloop naar de verkiezingen, gaat concluderen dat we toch een kleuterland zijn.
Never explain, never apologize.
pi_195105001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:33 schreef Lurf het volgende:

[..]

Precies. Kijk maar naar het begin van de grafiek. Exponentieel proces. Binnen twee weken kan het aantal ziekenhuisopnames vanaf het huidige niveau snel oplopen als je niet ingrijpt. Als mijn supermarkt de maat der dingen is begrijp ik wel waarom het weer uit de hand dreigt te lopen. Het wordt er steeds drukker, mensen komen ook weer gewoon in groepen, afstand houden zit er meestal niet meer in en hoesten en snotteren in de winkel wordt ook weer normaal.

Ik vraag me wel af wat je daaraan kunt doen. De regels zijn helder, maar mensen hebben er geen zin meer in en handhaven doen we niet in Nederland. Daar gaat een persconferentie ook niets aan veranderen. Ik ben wel benieuwd of de premier nu, in de aanloop naar de verkiezingen, gaat concluderen dat we toch een kleuterland zijn.
Op zich zijn jongeren als groep minder kwetsbaar voor het corona virus en niet erg solidair met ouderen het is derhalve logisch dat zij vaak lak hebben aan de maatregelen. Zouden er onder deze groep meer doden vallen gaat men zich wel aan de regels houden.

Op zich zou ik trouwens niet alleen de jongeren helemaal de schuld geven. In de supermarkten is bijvoorbeeld de regel dat je alleen de boodschappen doet. Ouders met kinderen enz is weer helemaal normaal geworden.

Strenger handhaven zou de oplossing moeten zijn maar daar zijn geen middelen voor. En de bevolking wil dat zelf ook niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:45:24 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195105119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich zijn jongeren als groep minder kwetsbaar voor het corona virus en niet erg solidair met ouderen het is derhalve logisch dat zij vaak lak hebben aan de maatregelen. Zouden er onder deze groep meer doden vallen gaat men zich wel aan de regels houden.

Op zich zou ik trouwens niet alleen de jongeren helemaal de schuld geven. In de supermarkten is bijvoorbeeld de regel dat je alleen de boodschappen doet. Ouders met kinderen enz is weer helemaal normaal geworden.

Strenger handhaven zou de oplossing moeten zijn maar daar zijn geen middelen voor. En de bevolking wil dat zelf ook niet.
Is dat alleen shoppen echt nog een regel ja? Volgens mij houdt al vanaf juni niemand zich daar meer aan. Misschien al wel niet meer vanaf mei.
pi_195105157
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 02:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
Om het een en ander in perspectief te plaatsen.

[ afbeelding ]
Idd ja. Er gaan de laatste paar maanden gemiddeld 2-4 mensen per dag dood aan Covid-19 t.o.v. het totaal aantal doden per dag 400-420 (bron: CBS). Dit betekend dat Covid-19 zorgt voor een aandeel van 0,5% tot max. 1,0% van het totaal aantal doden. 0,5-1,0% aandeel kost ons een economische crisis van ongekende proporties. Van die 400 doden plegen er 5 per dag zelfmoord volgens CBS gegevens. Met alle psychische gevolgen van Covid-19 gaan er meer mensen dood door eigen keuze, dan door Covid-19. Ik word droevig van de gekozen route.
pi_195105160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dat alleen shoppen echt nog een regel ja? Volgens mij houdt al vanaf juni niemand zich daar meer aan. Misschien al wel niet meer vanaf mei.
Met je eens. Kijk ik naar mijn buurt is het of er nooit corona is geweest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195105222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dat alleen shoppen echt nog een regel ja? Volgens mij houdt al vanaf juni niemand zich daar meer aan. Misschien al wel niet meer vanaf mei.
Hier in het oosten nog wel. Samen shoppen is echt een uitzondering.
pi_195105285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 02:31 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Studentensteden zijn vaak de grootste steden van Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht enzo). Niet gek dat daar relatief veel besmettingen plaats vinden. Daarnaast zit je in een binnenstad natuurlijk dichter bij elkaar dan op het platteland. :')
Kijk eens naar de kaart per regio. Wel erg opvallend dat bv Wageningen en Nijmegen er zo erg uitspringen. Eindhoven springt er dan weer niet uit, omdat de studenten daar vooral in de omliggende gemeentes wonen. En kijk.... In die gemeentes liggen de besmettingen ook erg hoog. Zelfde geldt voor Tilburg.

De kans om besmet te raken in de grote steden is inderdaad groter, maar het is niet te ontkennen dat een groot deel van de besmettingen ook toe te wijzen is aan studenten.
pi_195105286
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:48 schreef Vlicious87 het volgende:

[..]

Idd ja. Er gaan de laatste paar maanden gemiddeld 2-4 mensen per dag dood aan Covid-19 t.o.v. het totaal aantal doden per dag 400-420 (bron: CBS). Dit betekend dat Covid-19 zorgt voor een aandeel van 0,5% tot max. 1,0% van het totaal aantal doden. 0,5-1,0% aandeel kost ons een economische crisis van ongekende proporties. Van die 400 doden plegen er 5 per dag zelfmoord volgens CBS gegevens. Met alle psychische gevolgen van Covid-19 gaan er meer mensen dood door eigen keuze, dan door Covid-19. Ik word droevig van de gekozen route.
Dit zijn de landelijke cijfers. In Amsterdam bijvoorbeeld is het besmettingscijfer gemiddeld 6.5 per 10.000 inwoners. En het is mij ook niet helemaal duidelijk of zelfmoord helemaal aan covid is toe te wijzen en de problemen er om heen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:56:02 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195105293
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hier in het oosten nog wel. Samen shoppen is echt een uitzondering.
Heb je het dan over de supermarkt of gewoon winkelen?

Hier is het al maanden zoals vanouds, althans buiten de supermarkten om. Stellen, gezinnen, noem maar op iedereen gaat weer samen de winkelstraat in.
  donderdag 17 september 2020 @ 10:05:11 #92
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195105457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:40 schreef Collide het volgende:
Studenten zullen wel weer aangepakt worden want die worden al maandenlang aangewezen als zondebok.
De overheid sponsort al decennia kansloze stomdronken Tokkies en is juist tegen studeren.
Goede zaken als vredelievendheid, studeren, lezen, klassieke muziek, gezond eten worden tegengewerkt en de hele dag op je witte Blokker-tuinstoel zitten en af en toe je buren in elkaar rossen, stomdronken lamlazerus de mafklapper uithangen worden beloond.

Echt een rotland is dit geworden.

Slecht gedrag wordt al jaren beloond en goed gedrag wordt tegengewerkt.
pi_195105486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heb je het dan over de supermarkt of gewoon winkelen?

Hier is het al maanden zoals vanouds, althans buiten de supermarkten om. Stellen, gezinnen, noem maar op iedereen gaat weer samen de winkelstraat in.
Vooral de supermarkten. In gewone winkels kom ik te weinig om een oordeel te kunnen geven.
pi_195105825
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 02:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
Om het een en ander in perspectief te plaatsen.

[ afbeelding ]
Mooie grafiek wat duidelijk maakt dat er op tijd wordt ingegrepen voordat de situatie als in april weer wordt herhaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195105839
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

De overheid sponsort al decennia kansloze stomdronken Tokkies en is juist tegen studeren.
Goede zaken als vredelievendheid, studeren, lezen, klassieke muziek, gezond eten worden tegengewerkt en de hele dag op je witte Blokker-tuinstoel zitten en af en toe je buren in elkaar rossen, stomdronken lamlazerus de mafklapper uithangen worden beloond.

Echt een rotland is dit geworden.

Slecht gedrag wordt al jaren beloond en goed gedrag wordt tegengewerkt.
Waarom vecht je er dan tegen? Doe wat beloond wordt. Zij lachen je uit namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195105861
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hier in het oosten nog wel. Samen shoppen is echt een uitzondering.
Hier mag je vele winkels alleen in je eentje in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 17 september 2020 @ 10:44:14 #97
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195106071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom vecht je er dan tegen? Doe wat beloond wordt. Zij lachen je uit namelijk.
Dit gedrag past niet bij me en ik voel me er niet goed bij. Ik heb geen behoefte om vrouwen in elkaar te rossen of ladderzat in iemands brievenbus te urineren.
En desnoods verkas ik naar een ander land, ben ik al heel lang van plan en misschien eens tijd om concretere stappen te nemen. Ik ben hier niet meer thuis.
pi_195106093
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit gedrag past niet bij me en ik voel me er niet goed bij. Ik heb geen behoefte om vrouwen in elkaar te rossen of ladderzat in iemands brievenbus te urineren.
En desnoods verkas ik naar een ander land, ben ik al heel lang van plan en misschien eens tijd om concretere stappen te nemen. Ik ben hier niet meer thuis.
Het is het 1 of het ander, of inderdaad emigreren.
Je kan er ook tegen vechten zonder kans op verandering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195106155
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

De overheid sponsort al decennia kansloze stomdronken Tokkies en is juist tegen studeren.
Goede zaken als vredelievendheid, studeren, lezen, klassieke muziek, gezond eten worden tegengewerkt en de hele dag op je witte Blokker-tuinstoel zitten en af en toe je buren in elkaar rossen, stomdronken lamlazerus de mafklapper uithangen worden beloond.

Echt een rotland is dit geworden.

Slecht gedrag wordt al jaren beloond en goed gedrag wordt tegengewerkt.
Klassieke muziek? Niets tegen hoor maar in dat lijstje?

Bang niet elitair genoeg te klinken anders?
#WeesGeenWhales
  donderdag 17 september 2020 @ 11:01:52 #100
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195106326
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klassieke muziek? Niets tegen hoor maar in dat lijstje?

Bang niet elitair genoeg te klinken anders?
Het stomme is dat echt links, zoals de communisten destijds in het voormalige Warschau-pact, enorm voorstander waren van de 'verheffing van de arbeidersklasse'.
Links in Nederland vindt juist dat de arbeidersklasse maar in hun eigen stront moeten zakken en doen niet meer aan de verheffing van de arbeidersklasse. Neen, zij zijn uit op haar verzwakking door slecht eten te promoten Mc Donalds, KFC, frisdrank en andere suikerdrankjes, veel alcohol, slechte muziek zoals rapmuziek met negatieve en denigrerende teksten, niet leren, geen boeken lezen, zoveel mogelijk dom blijven. Dat is dus eigenlijk niet links, dat is nooit hetgeen Marx, Engels of Lenin voorstonden. Dat is degeneratie. Daarom is links in dit land ook zo vervreemd van haar werkelijke achterban. Omdat links in Nederland niet links is.
Verzwakking van de arbeidersklasse zou je eerder verwachten van een VVD-er.

PvdA zou haar oorspronkelijke idealen, verheffing van de arbeidersklasse, verbod op rapmuziek en andere schreeuwherrie, verbod op allerlei suikerdrankjes, gratis klassieke concerten voor de minima, gratis universiteit, overal in alle wijken buurthuizen met een zeer ruim aanbod aan kunst, taal en cultuur met ruime openingstijden. PvdA zou zich tegen de 'straatcultuur' moeten verzetten. Dan heb je hart voor het volk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')