Rutte gaat hier niets aan doen, zegt er niets over, hij heeft pure schëit. Allemaal toeters en bellen over cafes, uitgaan en studentenverenigingen. Maar onnodige lessen op locatie is blijkbaar dikke prima. Ik krijg van mijn hogeschool elke week een mail dat mensen zich niet goed aan de regels houden, maar vervolgens doen ze helemaal niets. Waanzin.quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:11 schreef LowLands2304 het volgende:
Gewoon scholen sluiten. Dus geen fysiek onderwijs. Online lessen geven. 1200 jongeren in overvolle klassen. Dat schiet lekker op. In sommige klassen wel mondkapjes op en in andere klassen niet. Veel tussenuren en allemaal bij elkaar zitten. Momenteel zijn er heel veel scholen met leerlingen die positief getest zijn. Ouders/familie kan ook meteen thuis blijven en kunnen dan ook niet werken. Dat schiet niet op. Als al die scholen met 1200 leerlingen elkaar besmetten en ze geven dat weer door aan familie, etc etc. Dan gaat het de komende tijd erg hard.
Haha voor middelbare scholen en voor überhaupt iedereen tot en met 18 altijd en overal zijn er niet eens regels LOL wees blij XDquote:Op zaterdag 19 september 2020 10:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Rutte gaat hier niets aan doen, zegt er niets over, hij heeft pure schëit. Allemaal toeters en bellen over cafes, uitgaan en studentenverenigingen. Maar onnodige lessen op locatie is blijkbaar dikke prima. Ik krijg van mijn hogeschool elke week een mail dat mensen zich niet goed aan de regels houden, maar vervolgens doen ze helemaal niets. Waanzin.
Je gaat nu het kabinet de schuld geven van iets wat een instelling verkeerd doet?quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:15 schreef roos94 het volgende:
Maar onnodige lessen op locatie is blijkbaar dikke prima.
Zij laten het balletje toch liggen bij de instellingen zelf? Het werkt niet; niemand houdt afstand, dan moeten zij ingrijpen net als dat ze ingrijpen bij de cafes en dergelijke. Maar zelden hoor je Rutte over mbo/hbo/uni.quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je gaat nu het kabinet de schuld geven van iets wat een instelling verkeerd doet?
Ja, zo werkt Nederland. Autonomie bij onderwijsinstellingen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zij laten het balletje toch liggen bij de instellingen zelf?
Misschien in Rotterdam. Op de UvA/HvA gaat het prima.quote:Het werkt niet; niemand houdt afstand,
En wat als het virus latent aanwezig blijft in sommige mensen? Of kan dat niet bij een virus.quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:40 schreef Zwolsboy het volgende:
2 weken extreme lockdown, je mag alleen je tuin in en balkon op.
Grenzen 1 jaar dicht zowel eruit als erin.
Dan is corona wel dood.
Wie dit negeert krijgt een boete van 50.000
Daarna ophouden met deze 2 clowns in den haag.
Men heeft voor de economie gekozen en daarom zie ik echt strenge maatregelen niet snel meer gebeuren. Daar is ook weinig draagvlak voor volgens mij. De ziekenhuisopnames lopen op maar zijn vergeleken met maart nog geen groot probleem. Het is een beetje Russische roulette..pappen en nathouden. Niet alleen in Nederland maar in veel meer landen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:40 schreef Zwolsboy het volgende:
Dan is corona wel dood.
Oh, nu werkt Nederland ineens zo. Maar eerst moesten de hogescholen maandenlang dicht van hogere hand. Toen kon er wel over beslist worden maar nu niet natuurlijk. En het gaat idd heel goed in Amsterdam.quote:Op zaterdag 19 september 2020 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, zo werkt Nederland. Autonomie bij onderwijsinstellingen.
[..]
Misschien in Rotterdam. Op de UvA/HvA gaat het prima.
Niet ineens. Zo werkt het al decennia.quote:
Oh nou, als het in een filmpje staat denk ik inderdaad dat dit ik mijn mening ga herzien in plaats van afgaan op het feit dat ik daar werk en dus daadwerkelijk weet wat er gaande is.quote:Op zaterdag 19 september 2020 11:39 schreef roos94 het volgende:
Wat lul je nou man. Volgens dit filmpje van 1 week geleden is er bijna geen les op locatie.
En er is letterlijk niemand die deze regel nog proportioneel vindt. Ze gaan sowieso niet al het fysieke onderwijs opnieuw aan banden leggen. Het is nu aan de instellingen zelf om te bepalen wat essentieel is en wat niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 11:39 schreef roos94 het volgende:
Maar eerst moesten de hogescholen maandenlang dicht van hogere hand.
En iedereen overal mondkapjes opquote:Op zaterdag 19 september 2020 10:40 schreef Zwolsboy het volgende:
Dan is corona wel dood.
Aangezien niet actief Covid RNA weken, misschien wel maanden kan rondzwerven in ruimtes, komen er ook mails over hygiëne in studentenhuizen?quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:15 schreef roos94 het volgende:
Rutte gaat hier niets aan doen, zegt er niets over, hij heeft pure schëit. Allemaal toeters en bellen over cafes, uitgaan en studentenverenigingen. Maar onnodige lessen op locatie is blijkbaar dikke prima. Ik krijg van mijn hogeschool elke week een mail dat mensen zich niet goed aan de regels houden, maar vervolgens doen ze helemaal niets. Waanzin.
dat er dan 1000den mensen dood gaan aan uitgestelde operaties, zelfmoord etc is bijzaak.quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:40 schreef Zwolsboy het volgende:
Dan is corona wel dood.
En hongersnood en alles failliet. Met de grenzen 1 jaar dicht.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat er dan 1000den mensen dood gaan aan uitgestelde operaties, zelfmoord etc is bijzaak.
Maar geen buut'nlanders meer in Nederland!quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat er dan 1000den mensen dood gaan aan uitgestelde operaties, zelfmoord etc is bijzaak.
Nu gaan er ook meer mensen aan andere dingen dood, maar dat boeit Den Haag momenteel nietquote:Op zaterdag 19 september 2020 16:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd compleet doorgeslagen.quote:Op zondag 20 september 2020 17:53 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Nu gaan er ook meer mensen aan andere dingen dood, maar dat boeit Den Haag momenteel niet
Dan hebben we het allemaal al gehadquote:Op zaterdag 19 september 2020 10:11 schreef LowLands2304 het volgende:
Gewoon scholen sluiten. Dus geen fysiek onderwijs. Online lessen geven. 1200 jongeren in overvolle klassen. Dat schiet lekker op. In sommige klassen wel mondkapjes op en in andere klassen niet. Veel tussenuren en allemaal bij elkaar zitten. Momenteel zijn er heel veel scholen met leerlingen die positief getest zijn. Ouders/familie kan ook meteen thuis blijven en kunnen dan ook niet werken. Dat schiet niet op. Als al die scholen met 1200 leerlingen elkaar besmetten en ze geven dat weer door aan familie, etc etc. Dan gaat het de komende tijd erg hard.
Speciaal een account aangemaakt om dat te melden?quote:Op zaterdag 19 september 2020 12:13 schreef LowLands2304 het volgende:
Als ze de scholen gewoon sluiten en online les geven. Dan gaat de economie ook gewoon door en minder snel besmettingen. Mensen kunnen dan gewoon door blijven werken. Nu ben je gewoon elke keer de klos als een leerling positief is. Ouders thuis, andere ouders thuis, lessen vallen uit, terwijl dit met online les niet hoeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |