abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2020 @ 20:31:30 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195097232
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan moeten ze de coronawet aannemen zodat ze wel achter de deur kunnen gaan handhaven...
Die coronawet voegt sws niets toe dan wat er al is.
Het voordeel van een CW is wel dat men geen afweging meer hoeft te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 16 september 2020 @ 20:33:04 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195097257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:28 schreef Elan het volgende:

[..]

In Wuhan wonen bijna net zoveel mensen als in heel Nederland, weet je hoeveel besmettingsgevallen ze daar momenteel hebben?

Je moet alleen wel hard durven ingrijpen, dat linkse polderen en afschuiven van Rijksoverheid naar lokale overheden wat we hier doen werkt verspreiding alleen maar verder in de hand.
Volgens China zal China het ongetwijfeld goed doen nu ja.
pi_195097262
quote:
13s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Studenten zijn, als het goed is, het weldenkende deel der natie. Is het nu echt te veel gevraagd dat ze zich gewoon aan de afspraken en adviezen houden, net zoals we ook van de andere leeftijdsgroepen verwachten? Is het zo'n onmogelijk verzoek dat ze hun verantwoordelijkheid nemen dat we het maar gewoon voor lief moeten nemen dat ze thuis gaan lopen feesten omdat de maatregelen ze toevallig even niet zo goed uitkomen?
Het is een terecht verzoek en je mag ze het gaan vragen hoor. Ik vrees dat ze er weinig boodschap aan hebben.
I'll give you something to do
pi_195097283
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
Wat voor maatregelen zou je kunnen invoeren? Het moet ook allemaal te controleren zijn.
Hoezo? De zes man thuis is ook een advies en wordt niet gecontroleerd. Toch wierp het (in het begin) haar vruchten af, want veel verjaardagen/feestjes werden afgezegd of in kleinere kring gevierd.
  woensdag 16 september 2020 @ 20:34:31 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195097288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, en dan de illusie wekken dat we alles zelf in de hand hebben.
Momenteel steekt één persoon gemiddeld ongeveer één andere aan. Soms is de R-waarde 0.9, dan zijn we blij, en dan weer 1.2 en zijn we niet blij. Terecht, want het effect op het verloop is immens. Maar het verschil feitelijk in R-waarde is zo marginaal, beide keren is het ongeveer 1. En dat dan hemel en aarde moeten worden bewogen om daar zulke beperkte invloed op trachten uit te oefenen...
Sws heb je natuurlijk een ander nodig om een ander te besmetten.
Voorts zegt besmet zijn niets over, laat staan de ernst van de gevolgen (om die B-kant van de LP maar af blijven spelen in reactie op de besmettingshit.). Natuurlijk snap ik dat de Grabbelton alleen draait op Covid19 input.
pi_195097295
quote:

[..]

In Wuhan wonen bijna net zoveel mensen als in heel Nederland, weet je hoeveel besmettingsgevallen ze daar momenteel hebben?

Je moet alleen wel hard durven ingrijpen, dat linkse polderen en afschuiven van Rijksoverheid naar lokale overheden wat we hier doen werkt verspreiding alleen maar verder in de hand.
Nou niet gek gaan doen, wat in Wuhan gedaan is kan in Nederland niet, dat is in strijd met de grondwet en de EU rechten van burgers. Dus dat is geen optie.
  woensdag 16 september 2020 @ 20:35:02 #282
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195097299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En wat komt daar uit dan qua plekken waar het vooral mis gaat?
Is toch belachelijk dat Nederland bijna net zoveel besmettingen heeft als Duitsland en dat tich meer dan andere landen.

Nederland is wel echt 1 van de landen die het hardst faalt in de wereld hiermee.
En mensen maar het rivm verdedigen.
Vergeef me als ik zeg dat ik niet tot op detailniveau alles over de huidige epidemiologische situatie in Duitsland weet. Kost me al genoeg tijd om voldoende op de hoogte te zijn van de angstaanjagende ontwikkeling in Nederland.

Over falen gesproken, het Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) heeft een most likely scenario opgesteld waaruit blijkt dat Nederland en Spanje en de Amerikaanse Maagdeneilanden het hoogste aantal doden krijgen. Ik neem aan dat ze dan specifiek doelen op de huidige tweede golf die gaande is.

http://www.healthdata.org(...)pqoBSApxKT-N3-IGInvM
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 16 september 2020 @ 20:35:17 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195097306
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of de draaiboeken er al liggen voor het geval een vaccin onhaalbaar blijkt te zijn.
Het zou al prettig zijn dat men überhaupt draaiboeken heeft die dan ter keuze kunnen worden voorgelegd.
pi_195097328
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens China zal China het ongetwijfeld goed doen nu ja.
Nouja daar heb je wel een punt natuurlijk, al hebben we allemaal die beelden gezien van overvolle discotheken en zwembaden. Al kan dat natuurlijk ook in scène gezet zijn . Het is ook niet zo dat je dat virusje erg goed kan verhullen, dat hebben ze in januari ook nog geprobeerd.
blablablabla
pi_195097340
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We zijn ook een van de dichtstbevolkte landen ter wereld he. Weet niet of dat een voordeel is als je een besmettelijk virus probeert te bestrijden.
Noord rijn westfalen.
pi_195097364
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Het is een terecht verzoek en je mag ze het gaan vragen hoor. Ik vrees dat ze er weinig boodschap aan hebben.
Ik denk dat het al helpt als zo'n boodschap richting de gehele samenleving gestuurd word i.p.v. enkel de studenten. Vingertjes wijzen helpt gewoon niet. We moeten het met z'n allen doen. Ongeacht waar of in welke groep de meeste besmettingen plaatsvinden.
  woensdag 16 september 2020 @ 20:38:04 #287
473584 Gretzl
pi_195097373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoezo? De zes man thuis is ook een advies en wordt niet gecontroleerd. Toch wierp het (in het begin) haar vruchten af, want veel verjaardagen/feestjes werden afgezegd of in kleinere kring gevierd.
Behoorlijk vrijblijvende adviezen zie ik niet niet echt als maatregelen. M.a.w. het zet geen zoden aan de dijk. Het deel van de bevolking dat het minst goed met de regels omgaat gaat echt geen ander gedrag vertonen als Rutte of De Jonge hen nog eens op de vingers tikt en foei zegt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195097395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou niet gek gaan doen, wat in Wuhan gedaan is kan in Nederland niet, dat is in strijd met de grondwet en de EU rechten van burgers. Dus dat is geen optie.
Oh, in Duitsland kon dat toch ook zo'n lokale lockdown? Je moet het alleen wel Willen. Wij willen hier niks, dus doen we ook niks. We willen geen mondkapjes, we willen geen lockdown we willen gewoon lekker normaal kunnen doen. Nou dat werkt dus niet.
blablablabla
  woensdag 16 september 2020 @ 20:39:11 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195097402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat een fabriek die vaccins produceert de Nederlandse staat wou verkopen maar nu vanwege het corona virus niet. Dus zou me niks verwonderen dat als het goed gekeurd is veel landen het zelf gaan produceren onder een licentie van zeg maar.
Dat onder licentie zal vooralseerst sws gebeuren voor de eerste batches waarna in de jaren daarna de winst kan worden geharkt door de BigPharma van het afhankelijke virusvolk.
De gedachte dat het vaccin zoals aspririne niet meer van samenstelling hoeft te veranderen of dat het vaccin levenslange immuniteit geeft, acht ik bijzonder klein.

Ik vermoed verder dat e.e.a. vooral onder de EU vlag zal gaan plaatsvinden.
pi_195097405
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Inderdaad. Genoeg mensen hier die het begin augustus volkomen logisch hadden gevonden dat de fysieke activiteiten van de introweken gewoon helemaal werden uitgesteld/afgesteld. Er werd door studentenverenigingen net gedaan of die activiteiten een eerste levensbehoefte waren.
Laten we niet overhaaste generalisaties trekken. Er is een groot verschil tussen het officiële programma en de onofficiële feestjes die door bepaalde studentenverenigingen gegeven worden.

Die laatste waren er sowieso gekomen. Sterker nog, die gaan de afgelopen weken gewoon door (zie bv. Delft).
pi_195097411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Vergeef me als ik zeg dat ik niet tot op detailniveau alles over de huidige epidemiologische situatie in Duitsland weet. Kost me al genoeg tijd om voldoende op de hoogte te zijn van de angstaanjagende ontwikkeling in Nederland.

Over falen gesproken, het Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) heeft een most likely scenario opgesteld waaruit blijkt dat Nederland en Spanje en de Amerikaanse Maagdeneilanden het hoogste aantal doden krijgen. Ik neem aan dat ze dan specifiek doelen op de huidige tweede golf die gaande is.

[ afbeelding ]
Je weet dat het IHME eerder al faliekant mis zat? Dit instituut heeft echt geen enkele geloofwaardigheid meer met zijn voorspellingen.
pi_195097437
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:39 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Je weet dat het IHME eerder al faliekant mis zat? Dit instituut heeft echt geen enkele geloofwaardigheid meer met zijn voorspellingen.
Omdat ze er een keer naast zaten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195097453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh, in Duitsland kon dat toch ook zo'n lokale lockdown? Je moet het alleen wel Willen. Wij willen hier niks, dus doen we ook niks. We willen geen mondkapjes, we willen geen lockdown we willen gewoon lekker normaal kunnen doen. Nou dat werkt dus niet.
Er is lockdown en er is Wuhan, natuurlijk. De Chinese staat doet niet kinderachtig met geweld als ze dat nodig vinden.

Lockdowns lokaal kan denkelijk wel in Nederland maar dan heb ik wel het idee dat Nederland eigenlijk te klein is voor dat soort maatregelen. De mobiliteit is nu eenmaal groot hier.
pi_195097465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Laten we niet overhaaste generalisaties trekken. Er is een groot verschil tussen het officiële programma en de onofficiële feestjes die door bepaalde studentenverenigingen gegeven worden.
Maar studentenverenigingen zijn achter beide de drijvende kracht. Zonder studentenverenigingen zullen er ook een stuk minder onofficiële feestjes zijn
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 16 september 2020 @ 20:41:53 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195097472
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat voor maatregelen zou je kunnen invoeren? Het moet ook allemaal te controleren zijn.
Het enige wat je kan doen om de mensen echt goed dwars te zitten is mondkapjesplicht invoeren.
Mondkapjes zie ik ook wel weer gebeuren. Niet zo zeer als doel om mensen dwars te zitten maar vooral als gedrag sturend middel. Het help waarbij onduidelijk is hoeveel wat het beter maakt dan geen mondkapjes.
Nu alleen nog zorgen dat het mondkap[jes geen substituut is voor bestaande maatregelen zoals , o ja, geen ruimte in de bus of het vliegtuig.
pi_195097497
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die berekeningen/schattingen zijn al sinds de eerste golf niet meer serieus te nemen. Ze zaten er allemaal naast.
  woensdag 16 september 2020 @ 20:43:10 #297
473584 Gretzl
pi_195097515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die laatste waren er sowieso gekomen. Sterker nog, die gaan de afgelopen weken gewoon door (zie bv. Delft).
Maar het officiële programma heeft er toch juist voor gezorgd dat al die nieuwe studenten kennis konden maken elkaar? Ik vind het nogal wat om hier zullen grote verschillen tussen te zien. Bedenk ook even dat er in meerdere studentensteden al clusters naar specifieke vereningingen te herleiden waren.
  woensdag 16 september 2020 @ 20:44:48 #298
473584 Gretzl
pi_195097558
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die berekeningen/schattingen zijn al sinds de eerste golf niet meer serieus te nemen. Ze zaten er allemaal naast.
Kun je dat toelichten?

Op dit moment is niet zo gek om te stellen dat het zowel in Spanje als Nederland dramatisch de verkeerde kant op dreigt te gaan. Beide landen behoren tot de slechtsscorende landen van Europa als het gaat om indammen van de tweede golf.
pi_195097575
quote:
dat linkse polderen
:')
pi_195097620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:38 schreef Gretzl het volgende:
Behoorlijk vrijblijvende adviezen zie ik niet niet echt als maatregelen. M.a.w. het zet geen zoden aan de dijk.
Het lukte anders prima aan het begin van de crisis...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')