quote:Op woensdag 16 september 2020 09:21 schreef exode het volgende:
We hebben een doorverwijzing voor B naar het ziekenhuis, naar een allergoloog. Uit de test kwam wel een allergie voor koemelk, soja, pinda, eiwit etc etc etc.Gisteren uitgebreid met de huisarts gesproken over de uitslag die voor ons dus lastig leesbaar was.
Zijn er hier meer ouders met kinderen die voor veel allergisch zijn? Ben benieuwd naar ervaringen en tips. B heeft hooikoorts (pollen, bomen de hele rambam), huisstofmijt allergie, koemelk, pinda, soja, eiwit en de list goes on. Ook qua huid krijgt hij van veel dingen uitslag.
En in goed nieuws, ik heb kaarten voor mijn favo voetbalclub gewonnen voor zondag, dezelfde B gaat natuurlijk mee, wat zal hij blij zijn als ik het na school vertel
Oudste is allergisch voor katten, honden, paarden, pollen, es, berk, hazelaar, gras, huisstofmijtquote:
En gym.quote:Op woensdag 16 september 2020 11:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oudste is allergisch voor katten, honden, paarden, pollen, es, berk, hazelaar, gras, huisstofmijt
Whahaha nee alles behalve allergisch voor gym 🤣quote:
Doe eens een linkje?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:12 schreef exode het volgende:
Die vergat ik nog, B is allergisch voor opruimen.![]()
Er staat hier een huis te koop in de straat, 1 jaar geleden als bouwval (echt een bouwval, de overtreffende trap van bouwval eigenlijk) gekocht en dus een jaar lang opgeknapt. Het is al dagen een komen en gaan van kijkers en die kijken dus ook bij ons naar binnen, ongegeneerd. Ik zit aan de eettafel achter mijn laptop en blijf maar zwaaien.de animo is nogal divers, oude stellen, jonge stellen, gezinnen, huisjesmelkers (ja die herken ik wel in het dorp) dus we zijn benieuwd wat er gaat wonen uiteindelijk.
Ja! Twix is allergisch voor alle dierlijke melk en soja. Ikzelf voor noten, pitten, zaden en pinda. Dus kom er maar in met je vragen!quote:
Ik denk dat je er echt maar van uit moet gaan dat ze daar met een paar vriendinnen gaat wonen en het dus een studentenhuis wordt.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:33 schreef pinquit het volgende:
Huis van onze buren is ook verkocht. Volgens mij krijg ik niet perse leuke buren
Een stel heeft het voor hun studerende dochter gekocht.
Die woont dus straks in haar eentje (hoop ik, tenzij er kamers verhuurd gaan worden) in een groter huis dan wij met z'n 5en![]()
Rip aan de nabestaanden. Ik zou het nu snel verkopenquote:Op woensdag 16 september 2020 13:33 schreef pinquit het volgende:
Huis van onze buren is ook verkocht. Volgens mij krijg ik niet perse leuke buren
Die woont dus straks in haar eentje (hoop ik, tenzij er kamers verhuurd gaan worden) in een groter huis dan wij met z'n 5en![]()
Dank! We moeten nog naar een allergoloog, ik gga je dm'en.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja! Twix is allergisch voor alle dierlijke melk en soja. Ikzelf voor noten, pitten, zaden en pinda. Dus kom er maar in met je vragen!
wooh, dat is inderdaad een enorm huis voor een student. Maar misschien gaat ze er met een paar medestudenten wonen?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:33 schreef pinquit het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je vreemde dingen ziet (zoals 1 eenzame bloembak in de voortuin) dan kan ik je melden dat dat niet per ongeluk is...
De foto's van een jaar geleden lijken spoorloos verdwenen, ik zoek ze nog even.
visgraat vloer, zwart stalen deuren, zwarte kozijnen, zwarte keuken en witte muren? Toevallig?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:12 schreef exode het volgende:
Die vergat ik nog, B is allergisch voor opruimen.![]()
Er staat hier een huis te koop in de straat, 1 jaar geleden als bouwval (echt een bouwval, de overtreffende trap van bouwval eigenlijk) gekocht en dus een jaar lang opgeknapt. Het is al dagen een komen en gaan van kijkers en die kijken dus ook bij ons naar binnen, ongegeneerd. Ik zit aan de eettafel achter mijn laptop en blijf maar zwaaien.de animo is nogal divers, oude stellen, jonge stellen, gezinnen, huisjesmelkers (ja die herken ik wel in het dorp) dus we zijn benieuwd wat er gaat wonen uiteindelijk.
haha nee, wel vakkundig zo'n beetje alle jaren 30 details eruit geslooptquote:Op woensdag 16 september 2020 13:46 schreef SQ het volgende:
[..]
visgraat vloer, zwart stalen deuren, zwarte kozijnen, zwarte keuken en witte muren? Toevallig?
Ik zag het. En zo'n karige aanbouw van sloophout, ook een beetje jammerquote:Op woensdag 16 september 2020 13:46 schreef exode het volgende:
[..]
haha nee, wel vakkundig zo'n beetje alle jaren 30 details eruit gesloopt
Het is lopende band werk....dat wordt overbieden. Ons huis is nog veel meer waard als dat zo is. Bizar.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zag het. En zo'n karige aanbouw van sloophout, ook een beetje jammer
Maar goed, het zal wel binnen een dag verkocht zijn schat ik zo
Wij hadden hetzelfde maar dan een jongen, 2 deuren verderop. Ik heb nog nooit geluid van zijn kant gehoord, 0. Wel is zijn voortuin een oerwoud, maar dat vinden onze katten fijn. Dus het kan echt meevallen.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:48 schreef pinquit het volgende:
Ik weet niet, Gorinchem is nou niet perse een studentenstad ofzo..
Oi shit, dat kan ik hier echt niet naast hebben jongens
Jij hebt ook een verhuiswens toch? Misschien is het tijd om het uit te gaan voeren?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:48 schreef pinquit het volgende:
Ik weet niet, Gorinchem is nou niet perse een studentenstad ofzo..
Oi shit, dat kan ik hier echt niet naast hebben jongens
Die hadden we net weer in de koelkast geparkeerd, maar dit helpt wel om er weer even in te duiken jaquote:Op woensdag 16 september 2020 13:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Jij hebt ook een verhuiswens toch? Misschien is het tijd om het uit te gaan voeren?
Ik weet nog wel een huisquote:Op woensdag 16 september 2020 13:57 schreef pinquit het volgende:
[..]
Die hadden we net weer in de koelkast geparkeerd, maar dit helpt wel om er weer even in te duiken ja
Hahaha! Te klein helaasquote:
Ja maar ja maar ja maar, dan woon je dichtbij mij en naast een heel lief ouder homokoppel. Dat maakt het gebrek aan ruimte wel goed toch?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hahaha! Te klein helaas![]()
We zijn in onze huizenzoektocht echt weer keihard verliefd geworden op ons eigen huis, dus aaghZo moeilijk om iets geschikts te vinden met ons budget.
Dat had ik toen ik de foto's van ons huis zag... ik werd er gewoon weer een beetje verliefd op.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hahaha! Te klein helaas![]()
We zijn in onze huizenzoektocht echt weer keihard verliefd geworden op ons eigen huis, dus aaghZo moeilijk om iets geschikts te vinden met ons budget.
Jij woont zeker in Groningen?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet dat ik ga klinken als een ontzettende Groninger, maar ¤349.000 voor een rijtjeswoning van 80 m2?.
Ja.....randstad, dichtbij Utrecht en Maarssendorp is een duur dorp. Daarnaast is het ook nog eens de duurste wijk van het dorp, vierkante meters gewijs.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet dat ik ga klinken als een ontzettende Groninger, maar ¤349.000 voor een rijtjeswoning van 80 m2?.
Ons huis, randstad, 2e verdieping, rond de 91m2 is voor een bedrag weggegaan waar je in het hoge noorden een eengezinswoning voor kunt kopenquote:Op woensdag 16 september 2020 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
450, dat was echt fantastisch.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:43 schreef pinquit het volgende:
Wat kostte jullie huis SQ? En voor hoeveel geld is er straks geklust?
Reken maar dat ze daar niet in haar eentje gaat wonenquote:Op woensdag 16 september 2020 13:33 schreef pinquit het volgende:
quote:Op woensdag 16 september 2020 13:44 schreef exode het volgende:
LinkjeZiet er schattig uit maar niet wat we zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je vreemde dingen ziet (zoals 1 eenzame bloembak in de voortuin) dan kan ik je melden dat dat niet per ongeluk is...
Wat bedoel je met de bloembak opmerking?Wij hebben ons huis laten taxeren en dat is in 5 jaar tijd in prijs verdubbeld. De taxateur zei dat dit ook echt de minimumprijs is, er komt makkelijk een paar 10K bovenop. Bizar toch?quote:Op woensdag 16 september 2020 13:49 schreef exode het volgende:
[..]
Het is lopende band werk....dat wordt overbieden. Ons huis is nog veel meer waard als dat zo is. Bizar.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Onder de bloembak zit een boomstronk, het was teveel moeite om de gehele boom uit te graven. Zo zijn veel issues opgelost in het huis.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Reken maar dat ze daar niet in haar eentje gaat wonenBij ons in de straat en achter ons wonen ook 4 studenten op 80m2. Zelf ook zo mijn studententijd doorgebracht, door met vrienden van een particulier te huren. Wij hielden ons nog best wel in maar het zal vast wel enige overlast geven.
[..]
Ziet er schattig uit maar niet wat we zoeken.
Wat bedoel je met de bloembak opmerking?
[..]
Wij hebben ons huis laten taxeren en dat is in 5 jaar tijd in prijs verdubbeld. De taxateur zei dat dit ook echt de minimumprijs is, er komt makkelijk een paar 10K bovenop. Bizar toch?
Kijk, dat lijkt er meer op!quote:Op woensdag 16 september 2020 14:58 schreef exode het volgende:
Pinquit, ik heb wel een groter huis voor je in de aanbieding: https://www.funda.nl/koop(...)diependaalsedijk-33/ de enorme uitrit eindigt bijna in onze achtertuin.
Ik geef jou wel een beetje de schuld hiervan, dat begrijp je wel hè?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Reken maar dat ze daar niet in haar eentje gaat wonenBij ons in de straat en achter ons wonen ook 4 studenten op 80m2. Zelf ook zo mijn studententijd doorgebracht, door met vrienden van een particulier te huren. Wij hielden ons nog best wel in maar het zal vast wel enige overlast geven.
[..]
Ziet er schattig uit maar niet wat we zoeken.
Wat bedoel je met de bloembak opmerking?
[..]
Wij hebben ons huis laten taxeren en dat is in 5 jaar tijd in prijs verdubbeld. De taxateur zei dat dit ook echt de minimumprijs is, er komt makkelijk een paar 10K bovenop. Bizar toch?
Ah zo, lekker makkelijk. En dan probeer je ons over te halenquote:Op woensdag 16 september 2020 15:02 schreef exode het volgende:
[..]
Onder de bloembak zit een boomstronk, het was teveel moeite om de gehele boom uit te graven. Zo zijn veel issues opgelost in het huis.
ja dat snap ikquote:Op woensdag 16 september 2020 15:12 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik geef jou wel een beetje de schuld hiervan, dat begrijp je wel hè?
Ik geef je groot gelijk. Huis staat al best lang te koop overigens en is van de oude pooier van het Zandpad in Utrecht geweest. Er gaan nogal wat verhalen over dit huis en de oud eigenaar rond. Zijn zoon verkoopt het nu en zet er ondertussen een huis naast van dezelfde grootte.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:15 schreef pinquit het volgende:
Ohh als ik 't geld had kocht ik heeeeel wat anders![]()
Haha, nee hoor, ik zou jou alles eerlijk hebben gemeld wat ik van het huis weet....quote:Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah zo, lekker makkelijk. En dan probeer je ons over te halen
Gelukkig maarquote:Op woensdag 16 september 2020 15:17 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, nee hoor, ik zou jou alles eerlijk hebben gemeld wat ik van het huis weet....
Ik zou zweren dat het eerst meer was?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:50 schreef SQ het volgende:
[..]
450, dat was echt fantastisch.
Ik denk dat er wel rond de 2 ton in zit. En dat wordt alleen nog maar meer. Maar goed, we hebben ook een flink aantal tegenvallers gehad helaas
Vraagprijs lag ook wel wat hoger hoor. En het fundalinkje wat ik jou ooit stuurde was een compleet ander huis, dat zat meer richting de 7 tonquote:Op woensdag 16 september 2020 15:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zou zweren dat het eerst meer was?
Wat een goede prijs voor dat aantal m2!
Wij zijn zelf meer op zoek in de buurt van Wijk bij Duurstede/Heuvelrug maar vrienden zoeken wel in de omgeving van Maarssenquote:Op woensdag 16 september 2020 15:19 schreef exode het volgende:
[..]
DM mij anders je eisen voor Maarssen, ik kan het in de gaten houden voor je
Ja, ik vind dat best drama hoor. Want wij hebben als doorstromers het geluk van grote overwaardes, maar ik heb ook vrienden die er met geen mogelijkheid tussen komen als starters. Zolang je niet hoeft te beginnen is het nu prima, maar als nieuwkomer...quote:Op woensdag 16 september 2020 15:43 schreef Clubsoda het volgende:
Wij gingen een jaar geleden ongeveer in gesprek met de makelaar voor de verkoop van ons huis. Het duurde een poosje voordat we zelf iets nieuws hadden gevonden. Inmiddels staat ons huis te koop met een vraagprijs die 40k hoger is dan ze een jaar geleden voorstelde. En er is genoeg animo.
Maar goed, we betalen ook genoeg voor ons nieuwe huis. Waar we vrij agressief op geboden hebben want anders hadden we helemaal geen kans gemaakthet is best een gekkenhuis.
Absoluut. Maar blijkbaar is voor starters 400k geen onoverkomelijk probleem, want de meeste starterswoningen in die prijsklasse zijn snel weg. Dat is een stuk meer dan ik destijds kon lenen/ophoesten met 5% rente en 6% overdrachtsbelasting. Maar zo blijven de prijzen omhoog gestuwd worden.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat best drama hoor. Want wij hebben als doorstromers het geluk van grote overwaardes, maar ik heb ook vrienden die er met geen mogelijkheid tussen komen als starters. Zolang je niet hoeft te beginnen is het nu prima, maar als nieuwkomer...
Dat valt gelukkig tegenwoordig erg mee. Ik had maar 1 dag met bezichtigingen. En ik had bij wijze van spreken zelfs de vaat nog op het aanrecht kunnen laten staan.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens maar gedoe, verhuizen. Eindeloze zoektochten naar een huis en dan je eigen hut aan de kant voor de fotos en bezichtigingen. Sta je om half 7 's ochtends je tuin te vegen en je kind met zandschoenen uit de keuken te jagen[...]
Ik ben waarschijnlijk dwangmatig, maar ik deed dat dus welquote:Op woensdag 16 september 2020 16:07 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat valt gelukkig tegenwoordig erg mee. Ik had maar 1 dag met bezichtigingen. En ik had bij wijze van spreken zelfs de vaat nog op het aanrecht kunnen laten staan.
Ik heb een huis vol dozen, elke kamer lijkt wel ontploftquote:Op woensdag 16 september 2020 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Absoluut. Maar blijkbaar is voor starters 400k geen onoverkomelijk probleem, want de meeste starterswoningen in die prijsklasse zijn snel weg. Dat is een stuk meer dan ik destijds kon lenen/ophoesten met 5% rente en 6% overdrachtsbelasting. Maar zo blijven de prijzen omhoog gestuwd worden.
Ik vind het trouwens maar gedoe, verhuizen. Eindeloze zoektochten naar een huis en dan je eigen hut aan de kant voor de fotos en bezichtigingen. Sta je om half 7 's ochtends je tuin te vegen en je kind met zandschoenen uit de keuken te jagenik ben van plan opnieuw verhuizen heel lang uit te stellen hierna.
OMG.... als ze zoiets doen dan weet je idd dat de hele "renovatie" alleen maar decoratief was iddquote:Op woensdag 16 september 2020 15:02 schreef exode het volgende:
[..]
Onder de bloembak zit een boomstronk, het was teveel moeite om de gehele boom uit te graven. Zo zijn veel issues opgelost in het huis.
nou dat hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn, het kan ook nog dat dit een soort sluitstuk was en ze alleen dit op zo'n nepmanier hebben opgelost.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG.... als ze zoiets doen dan weet je idd dat de hele "renovatie" alleen maar decoratief was idd
Nee klopt, maar het huren van een stobbenfrees is nou niet dusdanig lastig of duur dat het een enorme invloed op je budget heeft, en als dat wel zo is dan hebben ze zeker decoratief gerenoveerd.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:28 schreef trui het volgende:
[..]
nou dat hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn, het kan ook nog dat dit een soort sluitstuk was en ze alleen dit op zo'n nepmanier hebben opgelost.
Nou, hij heeft van een bouwval (huis was van een kluizenaar) een bewoonbaar huis gemaakt. Maar inderdaad deze oplossing zegt genoeg over de afwerking en bepaalde keuzes.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG.... als ze zoiets doen dan weet je idd dat de hele "renovatie" alleen maar decoratief was idd
Niet eens worteldoek gelegd?quote:Op woensdag 16 september 2020 16:36 schreef exode het volgende:
[..]
Nou, hij heeft van een bouwval (huis was van een kluizenaar) een bewoonbaar huis gemaakt. Maar inderdaad deze oplossing zegt genoeg over de afwerking en bepaalde keuzes.
De voortuin was een oerwoud, betegelen was vrijwel onmogelijk, voila grindsteentjes zo op de volle grond met struik restanten gestort. De boomstronk stak echter uit, bloembak erop en klaar.
Ik hoop dat degene die het koopt een goede bouwkundige keuring laat doen.
Hij is een jaar bezig geweest waarvan een maand containers vullen met puinzooi van de oud bewoner. Hij was er klaar mee denk ik.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet eens worteldoek gelegd?
Dan moet het ook wel snel verkocht worden
Dan moet je wel weten dat zo'n ding bestaat.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, maar het huren van een stobbenfrees is nou niet dusdanig lastig of duur dat het een enorme invloed op je budget heeft, en als dat wel zo is dan hebben ze zeker decoratief gerenoveerd.
Ja, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:00 schreef exode het volgende:
[..]
Hij is een jaar bezig geweest waarvan een maand containers vullen met puinzooi van de oud bewoner. Hij was er klaar mee denk ik.
Oh dat linkje verklaart een hoopquote:Op woensdag 16 september 2020 15:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Vraagprijs lag ook wel wat hoger hoor. En het fundalinkje wat ik jou ooit stuurde was een compleet ander huis, dat zat meer richting de 7 ton![]()
Voor de m2 zeker een goede prijs, maar goed, het huis had die 2 ton ook echt wel nodig nog. En dan doen wij nog ontzettend veel zelf. Als je alles laat doen mag je er nog wel een tonnetje bij tikken
Ja, maar een beetje tuinman weet dat wel, daarbij zullen mensen die zo aan het klussen zijn ook wel vaker iets huren bij boels en dan kom je dat soort dingen wel tegen.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Dan moet je wel weten dat zo'n ding bestaat.Ik had er nog nooit van gehoord, maar zo te zien lijkt het alsof een grasmaaier en een cirkelzaag samen een kindje hebben gekregen.
2 ton, wat hij iig heeft gedaan: aanbouw beneden, 1 dakkapel boven, badkamer en wc boven (waren beneden), rioolaansluiting, asbest verwijderen in de tuin en dus vooral containers vol teringzooi verwijderd.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Op een gegeven moment ben je het zat.
Wat heeft hij in dat jaar verdiend? Waar stond het vorige keer voor te koop?
Stronk van een conifeer zo te zien... tsja.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:00 schreef exode het volgende:
[..]
Hij is een jaar bezig geweest waarvan een maand containers vullen met puinzooi van de oud bewoner. Hij was er klaar mee denk ik.
Zo was de voortuin: https://maps.app.goo.gl/FyGs74eAJLiaNKUW8
Dan zal hij zeker 50-100K uitgegeven hebben (afhankelijk van wat hij zelf gedaan heeft), dus dat brengt zijn verdienste ook op ergens tussen de 50 en 100K.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:10 schreef exode het volgende:
[..]
2 ton, wat hij iig heeft gedaan: aanbouw beneden, 1 dakkapel boven, badkamer en wc boven (waren beneden), rioolaansluiting, asbest verwijderen in de tuin en dus vooral containers vol teringzooi verwijderd.
True.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar een beetje tuinman weet dat wel, daarbij zullen mensen die zo aan het klussen zijn ook wel vaker iets huren bij boels en dan kom je dat soort dingen wel tegen.
Je komt hem ook tegen als je zoekt op "boomstronk verwijderen", dus als je je er maar een beetje in verdiept hebt dan weet je al van het bestaan van een stobbenfrees.
Dat je het als leek, die geen te verwijderen boomstronken heeft, niet kent is niet heel raar
Probeer het eensquote:Op woensdag 16 september 2020 17:03 schreef B.ertha het volgende:
Hallo, is het leuk om hier mee te praten?
quote:Op woensdag 16 september 2020 13:44 schreef exode het volgende:
LinkjeOp oozo ofzo staan ze nog weleens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je vreemde dingen ziet (zoals 1 eenzame bloembak in de voortuin) dan kan ik je melden dat dat niet per ongeluk is...
De funda foto’s van mijn huis voordat het verbouwd werd. Dus vorige vorige eigenaar staan daar nog op.
Zekerquote:Op woensdag 16 september 2020 17:03 schreef B.ertha het volgende:
Hallo, is het leuk om hier mee te praten?
Helaas, echt overal zijn ze weg. Het zag er ook verschrikkelijk uit.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Op oozo ofzo staan ze nog weleens.
De funda foto’s van mijn huis voordat het verbouwd werd. Dus vorige vorige eigenaar staan daar nog op.
Bij ons had de hovenier daarvoor een keer een mannetje met machine ingehuurd. Aantal uur bezig geweest, maar dat kostte inderdaad in vergelijking met de rest bijna niksquote:Op woensdag 16 september 2020 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, maar het huren van een stobbenfrees is nou niet dusdanig lastig of duur dat het een enorme invloed op je budget heeft, en als dat wel zo is dan hebben ze zeker decoratief gerenoveerd.
Oh, dit is stiekem super herkenbaar. Dan hoor ik een nieuw woord en wil ik het vervolgens graag ergens laten vallen. Staat dan zo lekker alsof je overal iets van weetquote:Op woensdag 16 september 2020 17:24 schreef Viv het volgende:
[..]
True.Ik vind het wel een leuk woord trouwens, stobbenfrees.
Eigenlijk jammer dat ik geen boomstronken te verwijderen heb, want hoe verwerk ik dit woord nou handig in een conversatie.
Je kan ook zeggen tegen die mensen dat je gaat epibreren.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:48 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, dit is stiekem super herkenbaar. Dan hoor ik een nieuw woord en wil ik het vervolgens graag ergens laten vallen. Staat dan zo lekker alsof je overal iets van weet
Dat woord heb ik hier op fok geleerdquote:Op woensdag 16 september 2020 21:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen tegen die mensen dat je gaat epibreren.
Laten we daar dan een bbq voor organiseren. Het stobbenfreesvreesvreetfeest.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:17 schreef Nijna het volgende:
Stel nou dat je bang bent voor zo'n apparaat, dan heb je stobbenfreesvrees![]()
Ik dacht juist "wat is een dweger"quote:Op woensdag 16 september 2020 21:19 schreef FlyingFish het volgende:
Verder vind ik deze topictitel wel een beetje raar, ik las het ‘digi dwerg ermee’
Ik las wel DigiD (daar ging het in het vorige topic immers over), maar dan met "weger mee" erachter.quote:Op woensdag 16 september 2020 23:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht juist "wat is een dweger".
Daar is reden genoeg voor trouwens, je gaat zo de muur in met zo'n dingquote:Op woensdag 16 september 2020 19:17 schreef Nijna het volgende:
Als we nu heel snel dit bankje vol maken, kunnen we een nieuwe openen met stobbenfrees.
Stel nou dat je bang bent voor zo'n apparaat, dan heb je stobbenfreesvrees![]()
Oh, dan werkt het bij mij anders.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:48 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, dit is stiekem super herkenbaar. Dan hoor ik een nieuw woord en wil ik het vervolgens graag ergens laten vallen. Staat dan zo lekker alsof je overal iets van weet
Ook een mooie!quote:
Alleen om de naam al zou ik bijna meedoenquote:Op woensdag 16 september 2020 23:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Laten we daar dan een bbq voor organiseren. Het stobbenfreesvreesvreetfeest.
Wat nou, "bijna"?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Alleen om de naam al zou ik bijna meedoen
Hier vragen ze een ton meer dan 5 jaar geleden, Bijna de helft erbij. De hele buurt heeft dezelfde huizen, dus ook wel vergelijkbaar me de onze. Blij dat ik niet hoef te verhuizen, want de huizen waar je heen moet worden ook zoveel duurder.quote:Op vrijdag 18 september 2020 08:44 schreef exode het volgende:
Stand van zaken te koop staand huis (leve een dorp): 40 kijkers, wordt per opbod verkocht, verwachting is tegen de 4 ton.
Ons huis is dan nog meer waard, niet normaal meer dit.
Tja. Wat de gek ervoor geeft hequote:Op vrijdag 18 september 2020 08:44 schreef exode het volgende:
Stand van zaken te koop staand huis (leve een dorp): 40 kijkers, wordt per opbod verkocht, verwachting is tegen de 4 ton.
Ons huis is dan nog meer waard, niet normaal meer dit.
Dat sowieso, erg benieuwd wat voor mensen er komen wonen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tja. Wat de gek ervoor geeft he
Jijzelf of je zoon?quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:16 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier vragen ze een ton meer dan 5 jaar geleden, Bijna de helft erbij. De hele buurt heeft dezelfde huizen, dus ook wel vergelijkbaar me de onze. Blij dat ik niet hoef te verhuizen, want de huizen waar je heen moet worden ook zoveel duurder.
Amaranta, lekker bureaucratische stroperigheid...
Ik heb 40 uur moeten wachten tussen plannen coronatestafspraak en het werkelijke hersen-peuteren.. Maar ik had wel de uitslag na 11 uur.. Gelukkig gewoon verkouden
Ikzelf.. We zijn met 3 van de 4 verkouden. Dus dan test ik liever zelf dan dat ik een kind laat gaan..quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jijzelf of je zoon?
Ik zat gisteren even te zappen en kwam toen voorbij de algemene beschouwingen en net op dat moment werd er gezegd dat ze toewerken naar 70.000 test per dag. Ik vind het echt bizar veel.
Nou ik zou 't toch niet relaxed vinden als de juf er eind volgende week weer zou zijnquote:Op vrijdag 18 september 2020 10:22 schreef SaskiaR het volgende:
Op de school van N heeft de corona inmiddels toegeslagen: de juf van N is besmet. Deze week dus vervangers gehad, alleen vandaag konden ze niemand vinden (de beoogde vervanger had ook klachten). Dus N is vandaag thuis.
Hopelijk is de juf er eind volgende week weer en wordt er verder niemand anders ziek.
Ze kon trouwens wel snel terecht toen ze de test aanvroeg, maar de uitslag deed er wel ruim 48 uur over.
Het RIVM zegt zelf 'U mag weer uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 7 dagen geleden is dat u ziek werd.' Dus stel dat ze dinsdag geen klachten meer heeft, dan kan ze donderdag weer op school zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:37 schreef pinquit het volgende:
[..]
Nou ik zou 't toch niet relaxed vinden als de juf er eind volgende week weer zou zijn
Vanwege speculatie met huizenprijzenquote:Op vrijdag 18 september 2020 10:18 schreef amaranta het volgende:
Over verkoop van huizen een vraagje
Een bekende van mij die gaat helaas scheiden. En hij en zijn nu nog huidige vrouw hebben onlangs een nieuwbouw huis gekocht. Dat wil zeggen een huis wat nog gebouwd moet worden, of wat nou ja inmiddels gebouwd wordt. Hoe zit dat dan? Kun je dat verkopen? Of moet je wachten tot de bouw klaar is?
Autsj dat maakt de situatie wel extra zuur dan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:09 schreef laziness het volgende:
[..]
Vanwege speculatie met huizenprijzenzit er meestal een clausule in dat het pas mag na oplevering en soms zelfs dan pas na 1 of 2 jaar.
Oh, maar dat zullen ze vast gedaan hebben. Ik vroeg het me gewoon af nadat ik hoorde dat ze uit elkaar zouden gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Ligt ook erg aan de oorspronkelijke prijs van het huis.
Ze kunnen dat in de koop/aannemingsovereenkomst opzoeken.
O, het is geen vraag ivm advies aan hem.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh, maar dat zullen ze vast gedaan hebben. Ik vroeg het me gewoon af nadat ik hoorde dat ze uit elkaar zouden gaan.
Ik ga hem nou niet belasten met dit soort vragen.
Ze huren nu iets omdat hun oude huis al verkocht is.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, het is geen vraag ivm advies aan hem.
Er wordt vaak wat opgenomen in de koop/aannemingsovereenkomst. Voor de huizen uit een wat lagere prijscategorie hebben ze vaak anti-speculatiebeding opgenomen. Voor de wat duurdere en grotere huizen vaak niet, omdat die minder vaak worden gebruikt als belegging, maar mee rom echt zelf te wonen.
Overigens loont het vaak wel om het huis te verkopen als het klaar is, omdat dan vaak de prijs ook al wat hoger is. Maar soms kan het ook wel tijdens de bouw. Ligt echt aan wat er in de overeenkomst staat.
Laat ze de overeenkomst eens goed doorkijken: in de overeenkomst voor de koop van onze kavel was echtscheiding ook een grond voor ontbinding.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:18 schreef amaranta het volgende:
Over verkoop van huizen een vraagje
Een bekende van mij die gaat helaas scheiden. En hij en zijn nu nog huidige vrouw hebben onlangs een nieuwbouw huis gekocht. Dat wil zeggen een huis wat nog gebouwd moet worden, of wat nou ja inmiddels gebouwd wordt. Hoe zit dat dan? Kun je dat verkopen? Of moet je wachten tot de bouw klaar is?
In de wijk waar wij zitten is er iig 1 tijdens de bouw weer verkocht, was ook een scheiding.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:09 schreef laziness het volgende:
[..]
Vanwege speculatie met huizenprijzenzit er meestal een clausule in dat het pas mag na oplevering en soms zelfs dan pas na 1 of 2 jaar.
Ja, absoluut!quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:26 schreef Ynske het volgende:
Is het Nijntje museum leuk voor een dreumes van 1 jaar, die zelf goed kan lopen?
Hahahaha ik ook!quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:42 schreef Leandra het volgende:
Ik weet inmiddels wat er in de TT staat maar ik blijf er iets als "Dwergwerpbankje" van maken
Ik lees dit toevallig, ja, dat is goed te doen! Het is een heel gemoedelijk parkje, echt gericht op kleine(re) kinderenquote:Op vrijdag 18 september 2020 17:03 schreef Fazz het volgende:
vraagje; Sprookjeswonderland, is dat te doen alleen met 2 kinderen (3&6)? Oudste heeft volgende week een studiedag dus een goed moment voor een dagje uit
Ik denk dat dat erg kindafhankelijk is, maar ik zou het niet aanraden, is nu echt nog zonde van je geld (ondanks dat een dreumes zelf gratis is). De kruipdingen kan een dreumes prima, maar de meeste speeldingen zijn echt nog te lastig. Ik zou het alleen doen als je voor een oudere broer/zus wilt gaan of als ze bijna twee zijn. Mijn meiden waren net 2 toen we er de laatste keer waren en zij vonden nog vrijwel alleen het overal doorheen kruipen leuk, terwijl kleuter toen hij 3 en 4 was al wel heel goed ook de speel/leer dingen kon doen en daardoor uiteindelijk veel meer plezier had en zich er ook veel langer vermaakte. Hij zit ook al lange tijd te vragen wanneer we weer gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:26 schreef Ynske het volgende:
Is het Nijntje museum leuk voor een dreumes van 1 jaar, die zelf goed kan lopen?
Ja dat dacht ik ook! 3 jaar geleden was ik er ook, maar toen waren er meer volwassenen meequote:Op vrijdag 18 september 2020 17:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik lees dit toevallig, ja, dat is goed te doen! Het is een heel gemoedelijk parkje, echt gericht op kleine(re) kinderen
Nee. Of nouja, het ligt niet helemaal zwart-wit, lees bijvoorbeeld: https://www.arag.nl/parti(...)choolfoto-en-de-avg/quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:53 schreef Hupje het volgende:
Nog even terugkomend op de AVG: hoe zit dat met schoolfoto's? Mag een fotograaf een afdruk van alle losse kinderen op 1 foto aanbieden met voor- en achternaam van alle leerlingen erbij? Dus geen geposeerde klassenfoto maar de portretfoto's geplakt bij elkaar.
De meeste attracties kun je ook zelf in mee, heb je een ‘karretje’ voor 4. En vanaf 6 mogen ze -volgens mij, het is alweer even geleden- alles zelfquote:Op vrijdag 18 september 2020 17:41 schreef Fazz het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook! 3 jaar geleden was ik er ook, maar toen waren er meer volwassenen meeAls ze beide al veel zelf kunnen dan moet het wel lukken. Maar als je ze moet begeleiden bij attracties zie ik dat niet lukken in m’n eentje
Wmb niet. Wat is daar het nut van?quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:53 schreef Hupje het volgende:
Nog even terugkomend op de AVG: hoe zit dat met schoolfoto's? Mag een fotograaf een afdruk van alle losse kinderen op 1 foto aanbieden met voor- en achternaam van alle leerlingen erbij? Dus geen geposeerde klassenfoto maar de portretfoto's geplakt bij elkaar.
Persoonlijk zou ik me afvragen waarom de fotograaf überhaupt toegang heeft gekregen tot alle voor- en achternamen. Dat is voor het uitvoeren van zijn opdracht totaal niet nodig. En dat zou ik wel bij de school neerleggen, zij hebben die gegevens dan blijkbaar gedeeld. Uiteindelijk is dit opgesteld om te zorgen dat jouw gegevens niet zomaar verspreid worden en staat dit weer los van fototoestemming. Lijkt me voor docenten wel erg lastig overigens en ik vind zelf een incomplete klassenfoto ook erg jammer.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:53 schreef Hupje het volgende:
Ja, t/m 12 jaarquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:51 schreef exode het volgende:
Lees ik nou goed dat verkouden kinderen weer gewoon naar school mogen? Dat is fijn, gaat een hoop gedoe schelen de komende maanden.
Haha ik wou net zeggen. Dan zal het wel mee zijn gevallen. Anders had je dat wel gemerkt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja! Dat is wel een hele fijne ontwikkeling voor de schoolkinderen, al maakt het de situatie voor juffen en meesters wel weer lastiger want die hebben meer kans om besmet te worden en dan mogen zij natuurlijk niet naar school.
Ik vertelde dit net tegen mijn dochter van 10 jaar oud. Zegt ze doodleuk: 'oh ik had vorige week de hele week een snotterige neus, maar ik heb niets tegen je gezegd want dan mocht ik niet meer naar school.'Ik heb er ook serieus niets van gemerkt, dus het zal niet heel erg geweest zijn, maar toch.
Ah, dat wist ik niet. Ik heb er vooral als bestuurslid van mijn vereniging mee te maken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef Burdie het volgende:
Voor ouders onderling geldt de AVG ook niet, dat is een wet voor bedrijven.
Dat heeft de fotograaf nu ook gedaan (vorig jaar kon je alle foto's van alle kinderen zien). Maar je ziet nu naast de portretten en de geposeerde klassenfoto ook zo'n overzicht met foto's met namen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:56 schreef Omentielvo het volgende:
Bij ons krijg je een code mee en dan zie je de portretfoto van je eigen kind en de klassenfoto.
Ouders moeten als het goed is school toestemming geven voor het maken en gebruiken van beeldmateriaal.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
Maar een ouder die mee gaat op schoolreis oid mag daar foto’s maken en gewoon verspreiden waar hij wil dus? Dan zou ik voortaan als leraar die taak gewoon onofficieel uitbesteden aan een ouder
Heeft jullie school geen social media protocol?quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet. Ik heb er vooral als bestuurslid van mijn vereniging mee te maken.
Maar een ouder die mee gaat op schoolreis oid mag daar foto’s maken en gewoon verspreiden waar hij wil dus? Dan zou ik voortaan als leraar die taak gewoon onofficieel uitbesteden aan een ouder
Lekkere timing. Ik heb A. net voor Jan Joker 2 dagen thuis gehouden ivm snot en kuchen. Niets ergs en die jongen was thuis zo fit als een hoentje.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:51 schreef exode het volgende:
Lees ik nou goed dat verkouden kinderen weer gewoon naar school mogen? Dat is fijn, gaat een hoop gedoe schelen de komende maanden.
Ja, B is ook al 4 dagen thuis geweest en zwemles gemist. Ik ben vooral blij dat hij met een snotneus gewoon naar school kan voortaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lekkere timing. Ik heb A. net voor Jan Joker 2 dagen thuis gehouden ivm snot en kuchen. Niets ergs en die jongen was thuis zo fit als een hoentje.En een sportactiviteit gemist.
Niemand kan voorspellen hoor maar zoiets vind ik wel echt irritant.![]()
Inderdaad. Kon je zien aankomen trouwens, deze wijziging. Gelukkig hebben ze het niet te lang uitgerekt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:23 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, B is ook al 4 dagen thuis geweest en zwemles gemist. Ik ben vooral blij dat hij met een snotneus gewoon naar school kan voortaan.
T van maandag tot en met gister.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lekkere timing. Ik heb A. net voor Jan Joker 2 dagen thuis gehouden ivm snot en kuchen. Niets ergs en die jongen was thuis zo fit als een hoentje.En een sportactiviteit gemist.
Niemand kan voorspellen hoor maar zoiets vind ik wel echt irritant.![]()
Ook een moeite dus.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
T van maandag tot en met gister.
Wij hebben woensdag nog een corona test gedaan..
Daarom zeg ik: niemand kan voorspellen en ik ben blij dat het nu is ipv nog langer laten doorgaan tijdens het normale groeiseizoen en dit al tig keer te hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:53 schreef laziness het volgende:
En als ze het niet hadden gedaan had iedereen de hele winter gebitcht dus dat is dan nu even pech voor iedereen die net de dag voor de maatregel thuis bleef maar dat lijkt me verder een non issue eigenlijk.
Begrijpelijk en alsnog aan de overige maatregelen houden maar de grens tussen tè verkouden en slechts snotterig is nu wel wat dunner. De spanning is er misschien ook minder door.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, maar evengoed mogen/moeten er straks een hoop kindjes thuisblijven.. want verkouden steken ze de juf aan en die moet wel getest.. welliswaar met voorrang, maar toch.. Nu dus niet alleen de verkouden kinderen thuis, maar de hele klasWel makkelijker organiseren van inhalen gemistte lesstof
Daarom vind het moeilijk mij hierover uit te spreken want ik wil niemand voor het hoofd stoten. Ik geloof dat Malteser ook een zoon in de risicogroep heeft. Zij zal het 1 en ander weer anders bekijken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:14 schreef laziness het volgende:
Ik heb iemand in de risicogroep thuis. Het is behoorlijk irritant dat 90% met klachten niet thuis blijft maar ook dat vindt heel Nederland geen issue.
Heel dit virus is gewoon k*t.
Hear hearquote:Op vrijdag 18 september 2020 21:53 schreef laziness het volgende:
En als ze het niet hadden gedaan had iedereen de hele winter gebitcht dus dat is dan nu even pech voor iedereen die net de dag voor de maatregel thuis bleef maar dat lijkt me verder een non issue eigenlijk.
Ik spreek toch alleen mijn irritatie uit?quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:41 schreef Hupje het volgende:
Gaat het alleen om neusverkoudheid, of ook om hoesten? (Ik neem aan dat er een nieuwe beslisboom in de maak is)
Ik vind het fijn dat ik niet meer panisch naar J hoef te kijken of hij een tikkeltje snot heeft en of dat te veel is. Wel vind ik het erg vervelend dat mijn collega's afstand houden niet zo belangrijk vinden (dus ik ben de hele dag bezig met ontwijken) en dat de juffen van mijn kind handen wassen nog steeds overrated vinden.![]()
@:vencodark Dat is toch gewoon het moment waarop de regels veranderen? Soms heb je geluk en soms pech. Eerst mocht je 130 en nu nog maar 100 op dezelfde weg, of lagere belasting betalen, enz.
Ik had 3 wk geleden bij ons in de teamkamer alle stoelen weggehaald. Op een aantal na. Op 1,5 mtr afstand neergezet.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zie trouwens diezelfde leraren toch kinderen knuffelen en als collega’s onder elkaar geen afstand houden.
Als ze dan verkouden worden, is dat ook een stuk eigen verantwoording.
Ja, dat is in onze kantine op werk ook.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had 3 wk geleden bij ons in de teamkamer alle stoelen weggehaald. Op een aantal na. Op 1,5 mtr afstand neergezet.
Mededeling op het bord om de stoelen zo te laten staan en geen stoelen erbij aan te schuiven.
Van de week maar weer opnieuw gedaan, omdat er ik weet niet hoeveel stoelen weer bij waren gezet.
Hoe moeilijk kan het zijn. Zijn alle stoelen bezet.... dan is het dus te druk/vol.
Ik denk dat het trouwens te maken had met dat er op bepaalde dagen heel veel stagiaires zijn. En die willen natuurlijk ook zittend eten. Wat ik begrijp hoor maar goed....
in principe zou het moeten kunnen met de stoelen die daar staan. Aangezien we in etappes lunchpauze houden.
Dat is inderdaad fijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:43 schreef vencodark het volgende:
En zoals jij zegt: ik hoef niet panisch te letten op elke nies, snotje of kuchje (bij wijze van).
Niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:20 schreef Burdie het volgende:
Hoe zouden jullie hedentendage een (volwassenen) verjaardag vieren? Mijn man is binnenkort jarig en we weten het even niet.
Opa's en oma, misschien 1 oom.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef GotC het volgende:
Wat doen jullie w.b. verjaardagen van je eigen kind(eren)? Ik word persoonlijk helemaal flauw van in tijdblokken de verjaardag vieren.
Bij de verjaardag van L zijn wij bij familie langs geweest want toen mochten er nog maximaal 3 mensen op bezoek en mochten verschillende huishoudens niet samen in een auto. Dat was bij onze familie totaal niet praktisch en op deze manier hadden we alle vliegen in 1 klap.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef GotC het volgende:
Wat doen jullie w.b. verjaardagen van je eigen kind(eren)? Ik word persoonlijk helemaal flauw van in tijdblokken de verjaardag vieren.
Mijn zoon is morgen jarig. We vieren het met z'n vieren... En een enorme taart!quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef GotC het volgende:
Dat komt anders nog aardig in de buurt van 30 man en 300 kadootjesquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:24 schreef exode het volgende:
Zelfde als SQ, alleen familie en kinderfeestje. Familie wel gesplitst aangezien onze families bestaan uit 17 volwassenen en 9 kinderen (incl eigen gezin).
Trouwens, bedankt voor de kaartjes,saskiaR, exode en anonieme Fokker waarvan ik geen naam herken! T zal zich morgen super vereerd voelen!quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn zoon is morgen jarig. We vieren het met z'n vieren... En een enorme taart!
Haha nee hoor, mijn moeder, zus en broer kopen altijd een gezamelijk cadeau en schoonzussen ook. Zwager geeft altijd een belachelijk duur cadeau en schoonouders geven geen cadeaus met verjaardagen. Dus 2 0tjes eraf.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat komt anders nog aardig in de buurt van 30 man en 300 kadootjes
Leuk!! Geniet morgen samen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Trouwens, bedankt voor de kaartjes,saskiaR, exode en anonieme Fokker waarvan ik geen naam herken! T zal zich morgen super vereerd voelen!
Dat is hier hetzelfde dilemma, met dit verschil dat mijn man het niet erg vindt om een keer zijn verjaardag niet te vieren, maar mijn kind welquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef GotC het volgende:
quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef GotC het volgende:
T was 8 juni jarig, daar hebben we niks mee gedaan, verplaatst naar de verjaardag van A.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef GotC het volgende:
Dat hebben wij ook met mijn familie en vrienden, wij vieren het ook altijd met lunch of diner. Gaan ze met een gevulde maag weer de auto in.quote:Op zondag 20 september 2020 07:55 schreef lunapuella het volgende:
Hier vieren we de kinderverjaardagen tot nu toe sowieso al klein: opa's en oma's en ooms en tantes. Dat zijn maximaal 9 bezoekers tegelijk - en er haakt altijd wel iemand af dus dat maximum hebben we ook nog nooit gehaald. Dit jaar splitsen we het bezoek, verdeeld over twee dagen. Iedereen woont op minstens een uur rijden dus tijdvakken zien we niet zitten.
Ik zie het nut niet zo van een groot feest op jonge leeftijd, dat is alleen maar overweldigend voor ze.
Oplossing van het jaarquote:Op zondag 20 september 2020 09:18 schreef Adrian4 het volgende:
Mijn man is 22 augustus jarig en dat was een paar dagen nadat duidelijk was dat je maar 6 mensen mag. Hij had er 13. Toen heeft ie alles afgeblazen en zijn we met zijn tweeën in onze stamkroeg gaan zitten. Topverjaardag!
He bah, dit is inderdaad wel heel dichtbij ineens. Bijna tastbaar...quote:Op maandag 21 september 2020 10:16 schreef Malteser het volgende:
Zo naar voor het gezin in kwestie. En ik weet dat het weer in opmars is, maar toch schrik je dan even als het dichterbij komt. Of ja, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
Ik spreek haar zelf niet, alleen op feestjes etc waar de vriendengroep er is. Dat gaat prima op zich, we hebben elkaar niet zoveel te melden maar nooit wrijving of zo.quote:Op maandag 21 september 2020 11:33 schreef vencodark het volgende:
Rare vriendin, exode. Zou ik ook niet leuk vinden.
Is er een jaloerse insteek of is ze gewoon een bemoeial? Hoe heb je verder voor contact dan met haar?
Ah ik zag het gisteravond op Twitter staan.quote:Op maandag 21 september 2020 08:53 schreef Malteser het volgende:
Pffff, een ouder met corona in Twix’ klas. We kregen gisteravond om 22.30 uur nog een bericht in de schoolapp. Kind in kwestie is vanaf moment van klachten netjes thuisgehouden. School neemt vandaag contact op met de GGD voor overleg.
Niet meer hinten. Gewoon zeggen: we zijn aan het werk, dus nu schikt het niet. Tussen dit en dit tijdstip moet je doen alsof we op kantoor zijn - daar zou je ook niet langskomen. Als verzachting misschien meteen een ander tijdstip plannen waarop het wél kan.quote:Op maandag 21 september 2020 14:09 schreef CaVaBien het volgende:
Ik moet echt even iets kwijt en dit topic lijkt mij de beste plek daarvoor.
Wij worden de afgelopen maand constant gestoord door mijn schoonmoeder. Ze komt regelmatig onaangekondigd langs (lees 1 a 2x in de week) en blijft dan hangen bij ons. Dat terwijl manlief en ik aan het werk zijn en eigenlijk echt geen tijd voor haar hebben op die momenten.
We hebben al een paar keer gehint dat we druk zijn en langer moeten doorgaan als we uit onze concentratie gehaald worden en daardoor ons werk niet kunnen afronden, maar het lijkt erop dat ze dat niet begrijpt.
Vandaag is ze er weer. Ik had net een meeting en heb haar dus alleen even gegroet en verder niets. Manlief was ook bezig met zijn werk. Ging ze uiteindelijk in de tuin zitten en nu ligt ze te slapen in het bed van bonusdochter.
Ze is alleen en waarschijnlijk voelt ze zich eenzaam, dus we willen haar ook niet kwetsen, maar ik ervaar dit wel heel erg als storend en vind het asociaal dat we telkens gestoord worden tijdens onze drukke thuiswerkdagen.
Hebben jullie tips hoe we dit op een niet kwetsende manier duidelijk kunnen maken?
Een goed gesprek aangaan met de ik-ik-jij methode!quote:Op maandag 21 september 2020 14:09 schreef CaVaBien het volgende:
Ik moet echt even iets kwijt en dit topic lijkt mij de beste plek daarvoor.
Wij worden de afgelopen maand constant gestoord door mijn schoonmoeder. Ze komt regelmatig onaangekondigd langs (lees 1 a 2x in de week) en blijft dan hangen bij ons. Dat terwijl manlief en ik aan het werk zijn en eigenlijk echt geen tijd voor haar hebben op die momenten.
We hebben al een paar keer gehint dat we druk zijn en langer moeten doorgaan als we uit onze concentratie gehaald worden en daardoor ons werk niet kunnen afronden, maar het lijkt erop dat ze dat niet begrijpt.
Vandaag is ze er weer. Ik had net een meeting en heb haar dus alleen even gegroet en verder niets. Manlief was ook bezig met zijn werk. Ging ze uiteindelijk in de tuin zitten en nu ligt ze te slapen in het bed van bonusdochter.
Ze is alleen en waarschijnlijk voelt ze zich eenzaam, dus we willen haar ook niet kwetsen, maar ik ervaar dit wel heel erg als storend en vind het asociaal dat we telkens gestoord worden tijdens onze drukke thuiswerkdagen.
Hebben jullie tips hoe we dit op een niet kwetsende manier duidelijk kunnen maken?
Ik wil eerlijk gezegd ook niet dat ze langskomt op mijn vrije momenten, niet regelmatig in ieder gevalquote:Op maandag 21 september 2020 14:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Niet meer hinten. Gewoon zeggen: we zijn aan het werk, dus nu schikt het niet. Tussen dit en dit tijdstip moet je doen alsof we op kantoor zijn - daar zou je ook niet langskomen. Als verzachting misschien meteen een ander tijdstip plannen waarop het wél kan.
Goeie tip, dankje!quote:Op maandag 21 september 2020 14:16 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Een goed gesprek aangaan met de ik-ik-jij methode!
https://gezondverbond.nl/ik-ik-jij-methode/
Wij merken dat je tegenwoordig vaak langs komt als wij aan het werk zijn en dat zorgt ervoor dat wij gestoord worden in ons werk en daarom langer door moeten. We maken ons zorgen over je, want we zijn bang dat je eenzaam bent. Herken je dat?
Precies, doe ik al jaren bij mijn familie.quote:Op maandag 21 september 2020 14:33 schreef Roosgeluk het volgende:
Je kunt mensen ook snoozen op fb, goede (tussen) oplossing voor de complot theorie denkers, spammers (over welk onderwerp dan ook) en toch nog wel bij elkaar in t vriendenlijstje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 september 2020 15:08 schreef MorganLeFay het volgende:
Haha dat snoozen doe ik ook...
Een vraagje! #firstworldproblemsZou gewoon zeggen dat het al verkocht is en je de advertenties nog moet verwijderen. En dat je ivm hygiëne wil dat de gympen met sokken (desnoods pantykousjes) gepast worden voor het geval dat het niet blijkt te passen en ze aan iemand anders verkocht gaan worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of gewoon direct zijn dat je het vreemd vind en de afspraak wil cancelen (maar dat zou ik zelf wel lastig vinden om te doen hoor)
Dat is wel heel erg!quote:Op maandag 21 september 2020 15:18 schreef Mariposas het volgende:
Aangeven dat je alleen akkoord gaat met het passen van de gympen.
Een andere optie is de gebruiker te blokkeren.![]()
Ik laat dus niemand meer mijn huis in vanuit marktplaats. Ik heb twee keer een slechte ervaring gehad. 1 iemand die mijn hele huis heeft ondergekotsten een keer een kerel die heel suggestief werd. Ik doe het nu echt niet meer, ik wil geen vreemden in mijn huis.
Kan zijn dat het iemand is met een fetisj. Heb al zo vaak rare reacties gehad... “ik ben een man maar ik draag graag jurken, mag ik de jurken bij je komen passen”, “ik heb wel interesse als de schoenen echt goed gedragen zijn en naar zweetvoeten ruiken”, “wil je met de laarzen met hoge hakken over mij heen lopen”, “ik zie dat je babykleding verkoopt. Wil je in een luier plassen en deze naar mij sturen?”, etc, kan het zo gek niet bedenken wat ik in de loop der jaren aan reacties heb gehad.quote:Op maandag 21 september 2020 15:28 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg!![]()
Ik had al gezegd dat ik vanwege corona niemand in huis wil![]()
Volgens mij heeft diegene al door dat ik het heel raar vind allemaal![]()
Nou ja, we zullen zien... geef voortaan mn adres maar niet zo snel
Een vraagje! #firstworldproblemsHaha, misschien kan je ik-ik-jij methode ook hier gebruikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik merk dat je alle willekeurige items die ik te koop hebt staan wilt passen en ik vind dat een beetje raar. Hoe kijk jij er tegenaan?
Wedden dat die persoon zo niet meer reageert.
quote:Op maandag 21 september 2020 17:10 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Haha, misschien kan je ik-ik-jij methode ook hier gebruiken
Ik merk dat je alle willekeurige items die ik te koop hebt staan wilt passen en ik vind dat een beetje raar. Hoe kijk jij er tegenaan?
Een vraagje! #firstworldproblems😂SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😂😂quote:Op maandag 21 september 2020 17:10 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Haha, misschien kan je ik-ik-jij methode ook hier gebruiken
Open ik vanmiddag de nos app....quote:De GGD en alle instanties hebben erg hun best gedaan om de voorrangsprocedure voor het onderwijs te realiseren. Het is wel belangrijk dat de voorrangsprocedure door iedereen zorgvuldig wordt toegepast. Via deze weg ontvangen jullie het afwegingskader. De voorrangsverklaring en het speciale telefoonnummer zijn verkrijgbaar via de directeur als jij tot de doelgroep behoort. Dit nummer mag met niemand worden gedeeld.
In de bijlage tref je het afwegingskader voor de directeuren ter informatie.
Man, man, man....quote:Op maandag 21 september 2020 17:41 schreef amaranta het volgende:
Wij kregen vrijdag een met daarin deze passage
[..]
Open ik vanmiddag de nos app....
[ afbeelding ]
Dusssss....
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt en kreeg op een gegeven moment (na eerst 3 keer geen optie) ook Helmond als optie, over 2 dagen 's morgens zo vroeg dat die 114 kilometer (!!!) eerder 2 uur duurt dan een uur en een kwartier (wat de normale tijd is).quote:Op maandag 21 september 2020 17:51 schreef Burdie het volgende:
Mja, straks zitten de teststraten dus vol met zorg- en onderwijspersoneel.
Ik keek vanmorgen heel vroeg of ik online een afspraak kon maken. Ik kon kiezen tussen Gouda, Amsterdam of Helmond. Met een andere postcode kwam Roosendaal er ook nog bij als optie. Gelukkig heb ik geen klachten
.
Dat is oprecht ziek jaquote:Op maandag 21 september 2020 18:22 schreef Tally het volgende:
Mijn man heeft een nare ervaring met kinderkleding verkopen op marktplaats. Althans ik vind het naar. Iemand die belde of er zaadvlekken zaten in de jurkjes die hij verkocht.Sindsdien moet ik er niets van hebben.
Dat kan nog wel strenger want ook een postcode is makkelijk te misbruiken.quote:Op maandag 21 september 2020 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Man, man, man....
Daarbij: laat ze dat toch gewoon op een andere manier doen; je moet al inloggen met je DigiD om een afspraak te maken, dan kan daarbij toch ook wel een werkgeverscode ingevoerd worden?
En die werkgeverscode kunnen ze vast wel een optie op verzinnen, postcode huisnummer van de werkgever bijvoorbeeld.
Je bedoeld, niet meer volgen?quote:Op maandag 21 september 2020 14:33 schreef Roosgeluk het volgende:
Je kunt mensen ook snoozen op fb, goede (tussen) oplossing voor de complot theorie denkers, spammers (over welk onderwerp dan ook) en toch nog wel bij elkaar in t vriendenlijstje.
Dat zou ook kunnen, maar je moet maar net weten waar de code uit bestaat zeg maar.quote:Op maandag 21 september 2020 18:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat kan nog wel strenger want ook een postcode is makkelijk te misbruiken.
Loonheffingennummer van de werkgever maakt direct een einde aan het misbruik.
Dat is echt walgelijk.quote:Op maandag 21 september 2020 18:22 schreef Tally het volgende:
Mijn man heeft een nare ervaring met kinderkleding verkopen op marktplaats. Althans ik vind het naar. Iemand die belde of er zaadvlekken zaten in de jurkjes die hij verkocht.Sindsdien moet ik er niets van hebben.
Als ik zie hoe lang dat telefoonnummer geheim bleef zal het vast niet lang duren.quote:Op maandag 21 september 2020 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen, maar je moet maar net weten waar de code uit bestaat zeg maar.
Men hoeft niet te vertellen dat de code bestaat uit de postcode en het huisnummer van de werkgever
Maar LH-nr van de werkgever is nog veel eenvoudiger idd.
Nee, dat is dan ook weer zo, dan is het LH-nr van de werkgever een veel beter idee.quote:Op maandag 21 september 2020 19:01 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als ik zie hoe lang dat telefoonnummer geheim bleef zal het vast niet lang duren.
Ieuw!quote:Op maandag 21 september 2020 18:22 schreef Tally het volgende:
Vinted! Echt doen!quote:Op maandag 21 september 2020 18:19 schreef MaJo het volgende:
Toen ik mijn trouwjurk probeerde te verkopen op marktplaats kreeg ik ook alleen maar vreemde reacties. Een aantal mannen die wilden passen, daar heb ik voor bedankt. Op een gegeven moment werd ik gebeld door een vrouw die wel interesse had maar ze vroeg zich af of ze het wel zou passen omdat ze grote borsten had. Ik heb ook een grote boezem dus zei dat dit waarschijnlijk wel ok zou zijn. Even later werd ik gebeld door haar vriend die nogmaals zei dat ze heeele grote borsten had en ook een groot achterwerk. Uhm ok... daar bleef ie even over doorgaan en daarna ging het erover dat ze ook swingers waren. Toen heb ik opgehangen en de jurk van marktplaats gehaald. Mijn mooie trouwjurk, zo bezoedeldSindsdien niets meer met marktplaats gedaan.
Mijn man heeft gelukkig betere ervaringen. Vorig jaar toen zijn moeder overleed heeft hij meerdere dingen prima kunnen verkopen, gelukkig allemaal normale mensen.
Misschien moet je gewoon geen kleren verkopen, is dat de crux!
Uh ja, dan zeg ik nee.quote:Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is dan ook weer zo, dan is het LH-nr van de werkgever een veel beter idee.
En dan mag je hopen dat er geen medewerkers van de organisaties bereid zijn het nummer te delen met anderen.
Maar goed, als je zus of moeder er om vraagt, zeg je dan nee?
Als iemand positief test en bij het contactonderzoek ineens niet bij die werkgever blijkt te werken kan er vast iets mee worden gedaan. Daar mag van mij een boete+strafblad aan worden gekoppeld net zoals bij het overtreden van de corona maatregelen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is dan ook weer zo, dan is het LH-nr van de werkgever een veel beter idee.
En dan mag je hopen dat er geen medewerkers van de organisaties bereid zijn het nummer te delen met anderen.
Van mij mag dat ook voor mensen die positief testen, maar met klachten toch gewoon dingen zijn gaan doen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:16 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als iemand positief test en bij het contactonderzoek ineens niet bij die werkgever blijkt te werken kan er vast iets mee worden gedaan. Daar mag van mij een boete+strafblad aan worden gekoppeld net zoals bij het overtreden van de corona maatregelen.
Vinted heb ik ook echt al wel wat negatieve reacties over gehoord, daarom heb ik er ook nooit meer naar gekeken.quote:
Ja jij.... daarom zal het je waarschijnlijk ook niet gevraagd worden, maar je kent vast collega's die die vraag dan wel zouden krijgen, en waarschijnlijk met een redenquote:
Die huppelkut van een influencer die vrolijk ging lunchen na de test mag van mij idd ook gewoon boete krijgen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Van mij mag dat ook voor mensen die positief testen, maar met klachten toch gewoon dingen zijn gaan doen.
Ik heb het laatst al gedownload, ga er eens naar kijkenquote:
Wat ik begreep is die optie er al. Jaren geleden zijn er al maximale straffen vastgelegd voor het niet naleven van quarantaineplicht. Er wordt alleen nog niet op gehandhaafd.quote:Op maandag 21 september 2020 19:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Van mij mag dat ook voor mensen die positief testen, maar met klachten toch gewoon dingen zijn gaan doen.
Misschien vonden de programmamakers ze niet zo leuk?quote:Op maandag 21 september 2020 20:39 schreef Leandra het volgende:
Oh mên, val ik op TV zo in "Voor hetzelfde geld".... laten ze een stel (zij Haarlem, hij Nijmegen) dat ergens in het midden wil wonen naar een huis in Elspeet gaan kijken.
Man, man, man, dat kun je een stel onwetenden toch niet aandoen? Elspeet is leuk hoor, maar wel flink zwarte kousen.
Ik heb 15 jaar in Kootwijkerbroek gewoond, en hoewel ik zelf zo terug zou willen snap ik best dat het voor mijn man een brug te ver is, ik zou hem dus ook echt niet naar Elspeet of Uddel sturen, hoe prachtig ik de omgeving ook vind.quote:Op maandag 21 september 2020 20:43 schreef Cholula het volgende:
[..]
Misschien vonden de programmamakers ze niet zo leuk?Elspeet is inderdaad wel behoorlijk heftig.
Nummer staat gewoon op website van RIVM, met ook het hele riedeltje hoe er gecontroleerd gaat worden.quote:Op maandag 21 september 2020 19:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooi, het zou immers heel vervelend zijn als dat door misbruik vast zou lopen.quote:Op maandag 21 september 2020 20:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nummer staat gewoon op website van RIVM, met ook het hele riedeltje hoe er gecontroleerd gaat worden.
https://www.rijksoverheid(...)ten-testen-op-corona
In het dorp/stad waar ik nu woon voelen veel mensen van buiten de regio zich niet op hun plek. Dat is volgens mij nog veel sterker in de dorpen die jij noemt (inclusief Kootwijkerbroek). Er heerst een andere mentaliteit als je het vergelijkt met buiten de bijbelgordel.quote:Op maandag 21 september 2020 20:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb 15 jaar in Kootwijkerbroek gewoond, en hoewel ik zelf zo terug zou willen snap ik best dat het voor mijn man een brug te ver is, ik zou hem dus ook echt niet naar Elspeet of Uddel sturen, hoe prachtig ik de omgeving ook vind.
Maar goed, misschien denkt de productie dat het wel meevalt omdat het een toeristisch dorp is.
Ik kwam er ook niet vandaan trouwens (en ben niet gelovig), maar heb me er wel altijd thuisgevoeld.quote:Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef Cholula het volgende:
[..]
In het dorp/stad waar ik nu woon voelen veel mensen van buiten de regio zich niet op hun plek. Dat is volgens mij nog veel sterker in de dorpen die jij noemt (inclusief Kootwijkerbroek). Er heerst een andere mentaliteit als je het vergelijkt met buiten de bijbelgordel.
Helemaal prima hoor. Dat het nummer online staat.quote:Op maandag 21 september 2020 20:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nummer staat gewoon op website van RIVM, met ook het hele riedeltje hoe er gecontroleerd gaat worden.
https://www.rijksoverheid(...)ten-testen-op-corona
Marktplaats vond ik de afgelopen weken nogal vervelend, nou ja, vooral de mensen die reageren op de advertenties. We gingen onze tent verkopen (een De Waard, ouder model) en blijkbaar willen mensen vooral losse onderdelen van je tent. Had duidelijk in de advertentie gezet dat ik geen losse onderdelen verkoop, maar alsnog he. 'verkoop je de varioluifel ook los?', 'Wat vraag je voor het opbergschort?' etc. Uiteindelijk na veel geduld verkocht aan een enthousiast stel kampeerders.
Over die longtest: op fb las ik dat iemand ook een longtest moest doen, maar zij moest dus van tevoren een coronatest laten doen. Dat had niemand haar verteld, en zonder (negatieve) test geen longonderzoekquote:Op dinsdag 22 september 2020 08:42 schreef exode het volgende:
Zo....ik zit weer eens op kantoor, het hele team komt vandaag maar nu is het nog echooooooooo.
Ik hoop dat ze het speciale nummer streng gaan handhaven. Het is er niet voor niets. Ik ken wel steeds meer mensen die een test hebben gedaan die negatief waren overigens. Dus er gaan allerlei virusjes rond weer.
Zelf kan ik niet wachten op 08-10, dan krijg ik eindelijk longtesten en daarna gaan we een plan van aanpak maken met wellicht revalidatie sporten. Ik ben vandaag met de fiets naar het station gegaan. Dat is een minuut of 8 fietsen, ik heb er 20 over gedaan en was kapot. Uithijgen in de trein en net 1 trap omhoog op kantoor en volledig buiten adem. Terwijl ik voordat ik wegging gepuft heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |