https://www.ad.nl/gezond/(...)ienten-aan~a5e57563/quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:01 schreef Questular het volgende:
https://nos.nl/l/2348331
Kortere periode op de IC en meer overlevingskans.
Rotterdam en Amsterdam gaven in augustus al aan dat ze het bron- en contactonderzoek gingen opschorten omdat er simpelweg niet genoeg mensen waren om het werk uit te voeren. De testcapaciteit loopt landelijk nu al een week tegen de grenzen aan, terwijl het aantal besmettingen alleen maar toeneemt. Wat moet dat gaan worden over een paar maanden?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zal toch een enorme capaciteitsverhoging moeten komen willen we dat droog houden, het piept en kraakt nu al enorm.
Juist door die foutieve casusdefinitie is het destijds gierend uit de klauwen gelopen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:31 schreef Mortaxx het volgende:
Alleen testen als je in contact bent geweest met een coronapatient of griep hebt.
Dit.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:32 schreef Tijn het volgende:
Echt verbijsterend dat Nederland zoveel moeite heeft om zoiets fatsoenlijk op poten te zetten.
Tenzij het in de herfst en winter weer oploopt, omdat mensen dan zieker zijn dan in de zomer.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan kunnen we ons dus ook meer besmettingen permitteren dan een paar maanden terug.
Is dat jouw eigen invulling of is dit het officiële verhaal?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Klopt. Niet omdat er in Wuhan sprake was van immuniteitsopbouw. Wel omdat er al vanaf het begin massaal getest wordt (bij voorkeur preventief) en het BCO + het systeem van isoleren feilloos werkt. Daarmee hebben de Wuhanezen de R dusdanig sterk kunnen verlagen dat ze elke brandhaard konden doven
Dat is natuurlijk mooi maar we weten niet precies wat er in het najaar, winter gaat gebeuren, heb Gommers ook horen zeggen dat hij verwacht dat in het griepseizoen er meer mensen op de IC kunnen komen omdat ze bijvoorbeeld griep én Corona tegelijk krijgen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die benadering van R is nog steeds gebaseerd op het relatief onbetrouwbare aantal positieve testen ipv op ziekenhuisopnames (laat staan IC-opnames, wat eigenlijk het uitgangspunt moet zijn voor die statistiek).
Ook horen we net dat de IC-opnames bijna 3x zo snel afgehandeld worden.
Geen reden voor harder ingrijpen wmb.
Dan kan je je nog steeds meer besmettingen permitteren.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenzij het in de herfst en winter weer oploopt, omdat mensen dan zieker zijn dan in de zomer.
Ik vind 'gewone' ziekenhuisopnames eigenlijk net zo belangrijk als IC-opnames.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
Die benadering van R is nog steeds gebaseerd op het relatief onbetrouwbare aantal positieve testen ipv op ziekenhuisopnames (laat staan IC-opnames, wat eigenlijk het uitgangspunt moet zijn voor die statistiek).
Als dat gebeurt en de corona-opnames nemen teveel toe dan zal er moeten worden ingegrepen inderdaad.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk mooi maar we weten niet precies wat er in het najaar, winter gaat gebeuren, heb Gommers ook horen zeggen dat hij verwacht dat in het griepseizoen er meer mensen op de IC kunnen komen omdat ze bijvoorbeeld griep én Corona tegelijk krijgen.
Nee, ik bedoel als de lengte dat mensen op de IC liggen afneemt tijdens de zomer en toeneemt in de winter.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan kan je je nog steeds meer besmettingen permitteren.
Precies. En aangezien ze nu niet weten waardoor het precies komt kan men dus ook niet met zekerheid zeggen dat het in de wintermaanden net zo mee gaat vallen als nu. Men weet het gewoon niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenzij het in de herfst en winter weer oploopt, omdat mensen dan zieker zijn dan in de zomer.
En dat terwijl men in het begin nog riep dat het belachelijk was dat men in Nederland rekende met een ligtijd van ~10 dagen, omdat dat de ervaring was. Inmiddels lijkt die verwachting helemaal zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:31 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Het is allemaal met raadsels omgeven. Het virus is niet milder, maar de mensen liggen in plaats van 21 dagen nog maar 8 dagen op de IC. Mensen zijn misschien wel minder ziek.
Waarom?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind 'gewone' ziekenhuisopnames eigenlijk net zo belangrijk als IC-opnames.
Die zijn ook belangrijk, maar voor de bepaling van R is een IC-opname een betere statistiek omdat de parameters waarbij je naar de IC gaat meer vastliggen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn ongemerkt ook best wel wat vorderingen gemaakt in het behandelen van coronapatiënten inderdaad. Wondermiddelen, zoals aangedragen door een verscheidenheid aan kwakzalvers, zijn er natuurlijk niet, maar met de juiste gerichte behandelingen kan in veel gevallen wel enig resultaat geboekt worden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook horen we net dat de IC-opnames bijna 3x zo snel afgehandeld worden.
Geen reden voor harder ingrijpen wmb.
Omdat je doorgaans niet voor 'even uitzieken' naar het ziekenhuis gaat. Het mag dan wel niet direct levensbedreigend zijn, de effecten op de (middel)lange termijn zijn nog niet bekend.quote:
Zeker, volgens Gommers was de kans om überhaupt op de IC te komen ook aanzienlijk kleiner trouwens. Als we dan toch in een dag +20 IC-opnames optekenen vind ik dat best veel. Al schijnt dat ook nog wel eens achterstallige administratie e.d. te zijn. Net als met het falende testbeleid en capaciteitsproblemen is het lastig om door de bomen het bos te zien qua ernst van de situatie.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ja, maar eigenlijk gaat het niet echt om de gezondheid. Het gaat meer om capaciteiten.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je doorgaans niet voor 'even uitzieken' naar het ziekenhuis gaat. Het mag dan wel niet direct levensbedreigend zijn, de effecten op de (middel)lange termijn zijn nog niet bekend.
Hoe werkt zo een complot precies?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. En aangezien ze nu niet weten waardoor het precies komt kan men dus ook niet met zekerheid zeggen dat het in de wintermaanden net zo mee gaat vallen als nu. Men weet het gewoon niet.
En nu al langere tijd signaalwaarden ruimschoots overschreden worden verwacht je toch, ik nochtans, op zijn minst wat actie links en rechts. Maar die is er totaal niet. Straks is het te laat.
In het begin riepen hier ook veel mensen om strengere maatregelen, waaronder ik, als die toen genomen waren was het ook minder uit de hand gelopen.
Dat we op een handjevol bedden na niet in code zwart belandt zijn is ook complete onzin. Welke zot gelooft dat toeval?
Rutte en de Jonge gingen het niet laten gebeuren dat onder hun bewind code zwart gehaald werd. En dus lieten "we" de mensen in de verzorgingstehuizen gewoon verrekken.
Daar zijn ontzettend veel mensen totaal onnodig besmet geraakt en gestorven.
Die signaalwaarden liggen ruimschoots onder de beschikbare capaciteit, dus ik verwacht niet dat we ook maar enigszins in de buurt gaan komen van die maximale capaciteit.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh ja, maar eigenlijk gaat het niet echt om de gezondheid. Het gaat meer om capaciteiten.
We zaten minder dan 5 IC bedden van code zwart af. Landelijk.quote:
De meesten komen niet in het ziekenhuis, natuurlijk. Indien geen complicaties dan iets van een week gemiddeld, las ik. Indien wel dan gemiddeld ruim twee weken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:42 schreef Elan het volgende:
Hoelang ligt iemand met Corona gemiddeld eigenlijk in het ziekenhuis, zijn daar cijfers van bekend?
waarom onbetrouwbaar?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
Die benadering van R is nog steeds gebaseerd op het relatief onbetrouwbare aantal positieve testen
je wilt dus niet aan het begin meten, maar ergens in het midden?quote:ipv op ziekenhuisopnames
(laat staan IC-opnames, wat eigenlijk het uitgangspunt moet zijn voor die statistiek).
gevaarlijk naar mijn mening.quote:Geen reden voor harder ingrijpen wmb.
Bij NICE staan onderaan wat grafieken: https://www.stichting-nice.nl/quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:42 schreef Elan het volgende:
Hoelang ligt iemand met Corona gemiddeld eigenlijk in het ziekenhuis, zijn daar cijfers van bekend?
Volgens mij verzin je dit ter plekke.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:44 schreef vosss het volgende:
We zaten minder dan 5 IC bedden van code zwart af. Landelijk.
Wat is code zwart?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Geloof jij in toeval?
Ik niet.
Niet echt te zeggen. Sommige patiënten liggen maar een paar dagen. De vraag is dan of je ze wel had moeten opnemen in het ziekenhuis. Gemiddelde zegt niet zoveel hierin.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:42 schreef Elan het volgende:
Ik geloof inderdaad eerder in toeval dan een groot complot van de overheid en artsen om mensen uit verpleegtehuizen dood te laten gaan, zodat Rutte geen gezichtsverlies lijdt inderdaadquote:Op dinsdag 15 september 2020 09:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Geloof jij in toeval?
Ik niet.
Beschikbare capaciteit is wel voor alle ziekenhuiszorg. Niet alleen voor COVID. Dat wordt vaak vergeten.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die signaalwaarden liggen ruimschoots onder de beschikbare capaciteit, dus ik verwacht niet dat we ook maar enigszins in de buurt gaan komen van die maximale capaciteit.
En ik zou niet weten waarom het niet om gezondheid zou gaan. Het is een afweging tussen directe en indirecte gezondheidsschade (of breder: welzijnsschade).
Onbetrouwbaar omdat het aantal positieve testen van veel meer afhankelijk is dan het aantal zieke mensen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:44 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
waarom onbetrouwbaar?
[..]
je wilt dus niet aan het begin meten, maar ergens in het midden?
[..]
gevaarlijk naar mijn mening.
De zorgen voor (eventuele)overbelasting gaan dus primair de IC's aan, reguliere Covidopnames hoeven we ons überhaupt geen zorgen om te maken?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet echt te zeggen. Sommige patiënten liggen maar een paar dagen. De vraag is dan of je ze wel had moeten opnemen in het ziekenhuis. Gemiddelde zegt niet zoveel hierin.
Dat is het verhaal wat de correspondenten in China vertellen. Waarom zou ik reden hebben om hieraan te twijfelen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Is dat jouw eigen invulling of is dit het officiële verhaal?
https://www.volkskrant.nl(...)ezamenlijk~bf06a06c/quote:In Wuhan weten ze: met een lockdown, zelfs een intelligente, ga je het coronavirus niet verslaan. Besmette personen gezamenlijk isoleren in sporthallen is de remedie.
(...)
Naarmate Wuhan meer testte en isoleerde, daalde de R0-waarde verder. Toen vanaf half februari alle geïnfecteerden in quarantaine kwamen, zakte de waarde onder 1. Daarmee begon de epidemie uit te doven. Ongetwijfeld zijn er nog steeds virusdragers in China en een tweede uitbraak is niet ondenkbaar. ‘Maar onze detectie- en isolatiecapaciteit is nu heel sterk’, zegt Zhou.
https://www.volkskrant.nl(...)naar-china~bb5ab5cb/quote:In China wordt met verbazing gekeken naar deze luchthartigheid, die niet alleen in Nederland maar in heel Europa lijkt te heersen. De Chinese autoriteiten hebben net met veel moeite de uitbraak in Wuhan onder controle gekregen en zijn tot heel andere conclusies gekomen. Volgens Chinese wetenschappers verspreidt het virus zich onder de radar, via presymptomatische infecties. Daardoor is het uiterst besmettelijk. Alleen met uitvoerig testen zou het onder controle te krijgen zijn en als dat niet lukt, slechts met een lockdown.
(...)
Volgens Zhang zie je die vooroordelen ook in de westerse media. Daar werd veel over de lockdown van Wuhan geschreven als typisch product van een totalitaire staat. Veel minder aandacht ging naar China’s testbeleid, ook al was dat veel belangrijker om de uitbraak onder controle te krijgen. ‘In Britse kranten las ik voortdurend over hoe Italië het coronavirus aanpakte en bijna nooit over China. Terwijl Italië meestal exact hetzelfde deed als China. Maar als iets uit China komt, is het moeilijk te verkopen. Het moet geëuropeaniseerd worden om het aanvaard te krijgen.’
https://www.nu.nl/coronav(...)-miljoen-mensen.htmlquote:De Chinese stad Wuhan komt op stoom wat betreft het voornemen om alle elf miljoen inwoners van de stad te testen op het coronavirus. Zaterdag zijn 222.675 mensen getest. Donderdag en vrijdag werd in totaal al bij 186.400 mensen wat keel- of neusslijm afgenomen, aldus de lokale gezondheidsautoriteiten.
Door inwoners massaal te testen wil Wuhan voorkomen dat het virus zich opnieuw verspreidt via mensen die geen symptomen hebben en zich dus minder bewust zijn van de verspreidingsrisico's. Sinds Wuhan op 21 februari begon met de testaantallen per dag, is er nog niet op zo'n grote schaal getest.
Niet door mij. De signaalwaarde voor de IC's ligt op 10 per dag. Zelfs als je die een maand lang op 10 laat staan, kom je op 300 IC-patiënten per dag. Ruimschoots binnen de capaciteit dus, inclusief de reguliere zorg. En tegen die tijd wordt allang ingegrepen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Beschikbare capaciteit is wel voor alle ziekenhuiszorg. Niet alleen voor COVID. Dat wordt vaak vergeten.
Even hypothetisch: jij zou 100 'reguliere' ziekenhuisopnames net zo erg vinden als één IC-opname?quote:Het gaat erom dat het onmenselijk is om keuzes te moeten maken wie je laat leven (wie opnemen op IC en wie niet). Dat je mensen ziek laat worden dat voelt minder wrang.
Ik vind dit een hele merkwaardige uitspraak.quote:Ons hele zorgstelsel is gebouwd op aanpak van het leed en niet op preventie daarvan.
Waarom vind je dat merkwaardig? Dat is hoe het hier (en op de meeste plekken in de wereld) werkt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet door mij. De signaalwaarde voor de IC's ligt op 10 per dag. Zelfs als je die een maand lang op 10 laat staan, kom je op 300 IC-patiënten per dag. Ruimschoots binnen de capaciteit dus, inclusief de reguliere zorg. En tegen die tijd wordt allang ingegrepen.
[..]
Even hypothetisch: jij zou 100 'reguliere' ziekenhuisopnames net zo erg vinden als één IC-opname?
[..]
Ik vind dit een hele merkwaardige uitspraak.
Dat is wel een interessante theorie eigenlijk, je ziet momenteel het virus overal weer sterk opduiken. Ook landen die hun testcapaciteit wel op orde hebben. Onze Zuiderburen hebben inmiddels ook een toename van 50% en de eerste 1000+ er gescoordquote:Op dinsdag 15 september 2020 09:52 schreef Gretzl het volgende:
olgens Chinese wetenschappers verspreidt het virus zich onder de radar, via presymptomatische infecties. Daardoor is het uiterst besmettelijk. Alleen met uitvoerig testen zou het onder controle te krijgen zijn en als dat niet lukt, slechts met een lockdown.
Voornamelijk de IC ja. Komt ook doordat de schaarste op IC verpleegkundigen groter is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
De zorgen voor (eventuele)overbelasting gaan dus primair de IC's aan, reguliere Covidopnames hoeven we ons überhaupt geen zorgen om te maken?
Waarom gaan we dan voor een halfjaarlijkse controle naar de tandarts? Preventief borstkankeronderzoek? Jaarlijkse check-ups bij de huisarts voor ouderen? Griepprik? En zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden waaruit blijkt dat het zeker niet alleen een reactief zorgstelsel is. Nederland wordt juist geprezen om haar eerstelijnszorg (cq. vroegtijdig ingrijpen is beter dan genezen).quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom vind je dat merkwaardig? Dat is hoe het hier (en op de meeste plekken in de wereld) werkt.
Ik heb eerder al duidelijk aangegeven dat het om meer gaat dan de vraag of 'het past in het ziekenhuis'. Het is ook een ethisch vraagstuk in hoeverre je als maatschappij toestaat dat mensen willens en wetens blootgesteld worden aan een relatief onbekend virus.quote:En nee, liever 1 IC opname dan 100 regulier. Uiteraard. Mij gaat het er alleen om dat het past in het ziekenhuis.
Worden blootgesteld of het risico zelf (willen) nemen op blootstelling en de eventuele gevolgen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom gaan we dan voor een halfjaarlijkse controle naar de tandarts? Preventief borstkankeronderzoek? Jaarlijkse check-ups bij de huisarts voor ouderen? Griepprik? En zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden waaruit blijkt dat het zeker niet alleen een reactief zorgstelsel is. Nederland wordt juist geprezen om haar eerstelijnszorg (cq. vroegtijdig ingrijpen is beter dan genezen).
[..]
Ik heb eerder al duidelijk aangegeven dat het om meer gaat dan de vraag of 'het past in het ziekenhuis'. Het is ook een ethisch vraagstuk in hoeverre je als maatschappij toestaat dat mensen willens en wetens blootgesteld worden aan een relatief onbekend virus.
En hoe zit het met het moraal en de personele bezetting? We hebben de hele zomer berichten kunnen lezen dat er meer geld bij moet en dat veel mensen psychisch een tik hebben gekregen. En dat opschalen überhaupt niet mogelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Voornamelijk de IC ja. Komt ook doordat de schaarste op IC verpleegkundigen groter is.
Regulier hoeven we ons nu nog geen zorgen om te maken. Maar dat kan natuurlijk wel komen als het lang aanhoudt. De COVID cohorten zelf, maar ook post-IC cohorten, vragen toch best wel wat van de verpleegkundigen.
Zo makkelijk werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:02 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Worden blootgesteld of het risico zelf (willen) nemen op blootstelling en de eventuele gevolgen?
Omdat correspondenten in China niet zelf informatie kunnen checken. China en vrije pers gaan niet goed samen. We luisteren dus naar het officiële succesverhaal van China. Hoe door manmoedig optreden zij dit killer virus eronder hebben gekregen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:52 schreef Gretzl het volgende:
Dat is het verhaal wat de correspondenten in China vertellen. Waarom zou ik reden hebben om hieraan te twijfelen?
Waarom zou een land nu zo graag willen sturen op IC-opnames ipv aantal besmettingen? Waarom kiest Nederland niet voor een beleid dat er op gericht is om te voorkomen dat mensen op de IC’s belanden? Dat is toch veel humaner dan accepteren dat gezonde mensen ernstig ziek worden en afhankelijk van de IC zijn om te overleven. Waarom wordt zo'n aanpak als logisch beschouwd, terwijl de rest van de wereld er juist mee bezig is om te voorkomen dat mensen geïnfecteerd raken? Ik snap het gewoon niet...quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
De zorgen voor (eventuele)overbelasting gaan dus primair de IC's aan, reguliere Covidopnames hoeven we ons überhaupt geen zorgen om te maken?
Omdat er meer is dan dit virus...quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom zou een land nu zo graag willen sturen op IC-opnames ipv aantal besmettingen? Waarom kiest Nederland niet voor een beleid dat er op gericht is om te voorkomen dat mensen op de IC’s belanden? Dat is toch veel humaner dan accepteren dat gezonde mensen ernstig ziek worden en afhankelijk van de IC zijn om te overleven. Waarom wordt zo'n aanpak als logisch beschouwd, terwijl de rest van de wereld er juist mee bezig is om te voorkomen dat mensen geïnfecteerd raken? Ik snap het gewoon niet...
[ afbeelding ]
Verder wel positief nieuws, maar ik mag niet hopen dat dit aanleiding is om een nog hogere community spread te accepteren. We mogen ook alle COVID-patiënten die nooit een ziekenhuis van binnen zien, vanwege de triage, niet vergeten.
In jouw voorbeelden zoek je naar symptomen om die vervolgens te bestrijden. Je gaat niet de levensstijl aanpassen om überhaupt de symptomen niet te krijgen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom gaan we dan voor een halfjaarlijkse controle naar de tandarts? Preventief borstkankeronderzoek? Jaarlijkse check-ups bij de huisarts voor ouderen? Griepprik? En zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden waaruit blijkt dat het zeker niet alleen een reactief zorgstelsel is. Nederland wordt juist geprezen om haar eerstelijnszorg (cq. vroegtijdig ingrijpen is beter dan genezen).
[..]
Ik heb eerder al duidelijk aangegeven dat het om meer gaat dan de vraag of 'het past in het ziekenhuis'. Het is ook een ethisch vraagstuk in hoeverre je als maatschappij toestaat dat mensen willens en wetens blootgesteld worden aan een relatief onbekend virus.
Je kan wat betreft de corona-aanpak niet ontkennen dat die voornamelijk reactief is: een situatie in stand houden waarbij de ziekenhuizen de beste intensieve zorg kunnen leveren aan coronapatiënten. Het beleid is absoluut niet gebaseerd op preventie, want anders was een reproductiegetal dat zo lang boven de 1 zit nooit meer geaccepteerd.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet door mij. De signaalwaarde voor de IC's ligt op 10 per dag. Zelfs als je die een maand lang op 10 laat staan, kom je op 300 IC-patiënten per dag. Ruimschoots binnen de capaciteit dus, inclusief de reguliere zorg. En tegen die tijd wordt allang ingegrepen.
[..]
Even hypothetisch: jij zou 100 'reguliere' ziekenhuisopnames net zo erg vinden als één IC-opname?
[..]
Ik vind dit een hele merkwaardige uitspraak.
Gezondheidscampagnes te over.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In jouw voorbeelden zoek je naar symptomen om die vervolgens te bestrijden. Je gaat niet de levensstijl aanpassen om überhaupt de symptomen niet te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |