abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195006078
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat we qua beeld gaan zien als je straks mensen krijgt met een dubbele diagnose, dus corona en een stevige griep. Als er in 2018 al 500 met normale griep op de IC terecht kwamen kunnen we wat dat betreft onze borst nat maken.
maar wat verwacht je qua corona de aankomende 2 weken?
ik zet in op 25-09-2020 63 man op de IC volgens LCPS
pi_195006083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat we qua beeld gaan zien als je straks mensen krijgt met een dubbele diagnose, dus corona en een stevige griep. Als er in 2018 al 500 met normale griep op de IC terecht kwamen kunnen we wat dat betreft onze borst nat maken.
In het voorjaar waren er ook al een hoop mensen met beiden volgens mij.
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:07:53 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195006116
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef Elan het volgende:

[..]

In Duitsland loopt iedereen met zo'n mondkapje te winkelen , al maanden trouwens. Is gewoon net zo druk als anders.

Alleen moet je zoiets wel landelijk invoeren, en niet op specifieke locaties want dan dupeer je inderdaad de ondernemer die daar z'n toko heeft omdat mensen met en straat verderop voor schoenen gaan kijken waar geen plicht is.
Meer voorstander dat (ver)kopers dat voor zichzelf blijven bepalen. Kan mij voorstellen dat een winkelier dan een eigen doelgroep gaat aantrekken. Laat de "markt" het daarmee zelf uitzoeken.

Maar goed het went net als tal van andere regels. Mondkapje ansich is nog niet eens zo erg, wel dat je elkaars gezicht niet meer goed kunt zien, want dan de communicatie vertroebeld. Wanneer je doelgericht shopt, maakt dat minder uit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:08:04 #204
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195006118
Het succes van een regionalisering van maatregelen weergeven in 1 grafiek (er was maar 1 Australisch deelstaat waar strengere maatregelen hoefden te worden ingevoerd).

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195006124
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inderdaad, toen waren er echt gigantisch veel. Dat is ook bevestigd geweest door dokters.
Cindy De Vuyst
pi_195006134
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zijn dit jaar zoals je weet maar 400 mensen overleden met de diagnose griep waar dat er gemiddeld zo’n 6500 zijn. Het val niet uit te sluiten dat er een beste overlap in griep en Corona zit.
pi_195006151
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Testen testen testen. En niet te lichtzinnig doen over de quarantaineplicht. Het is niet voor niets een plicht. Je doet het voor het profijt voor jezelf en voor de rest van de samenleving.

[ afbeelding ]
Die cijfers van China kun je toch niet serieus nemen? Er zou al sinds mei niemand overleden zijn. :')

Zelfs Zuid-Korea had in dit tijdsbestek bijna 100 doden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195006155
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als het nu goed aanpakken zijn ze over een paar maanden klaar. Wij blijven op deze manier aankloten totdat we een vaccinatiegraad hebben die hoog genoeg is.
Was het maar zo makkelijk. India is een goede voorbeeld. Ze hadden daar heel vroeg 1 van de strengste lockdowns van de wereld, echter heeft het helemaal niks opgeleverd. Ze zitten nu weer in record cijfers van de eerste golf.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195006166
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:06 schreef koemleit het volgende:

[..]

maar wat verwacht je qua corona de aankomende 2 weken?
ik zet in op 25-09-2020 63 man op de IC volgens LCPS
Verwacht dat het een stuk harder gaat, omdat mensen weer verkouden worden en zodoende het virus zich een stuk makkelijker kan verspreiden. Ook als je verder volledig asymptomatisch bent (kinderen) helpt dat verspreiding natuurlijk enorm in de hand.

100 op de IC's, minimaal
blablablabla
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:11:35 #210
473584 Gretzl
pi_195006202
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:05 schreef koemleit het volgende:

[..]

dit!

iedereen moet goed opletten, en de regels naleven, dan kan er veel gewoon lekker open blijven.

kijk naar landen als Spanje, hele strenge lockdown alleen naar buiten om je hond uit te laten etc.
Die waren aan het begin van de zomer echt heel laag in aantallen, en doden.. groot succes zou je zeggen.
Kijk waar ze nu staan?
De hele crux zit hem in het gericht nemen van extra lokale maatregelen zodra de cijfers weer boven een kritische grens komen. Dat doemscenario probeer je uiteraard wel te vermijden door het reproductiegetal met extreem veel testen en uitvoerig BCO zo laag mogelijk te houden.

Alle Aziatische landen waar al maanden geen serieuze uitbraak meer is (of nooit hebben gehad) hebben dit echt niet bereikt door middel van strenge/langdurige lockdowns.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195006228
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk. India is een goede voorbeeld. Ze hadden daar heel vroeg 1 van de strengste lockdowns van de wereld, echter heeft het helemaal niks opgeleverd. Ze zitten nu weer in record cijfers van de eerste golf.
Omdat ze er na tien dagen weer mee stopten ja. Bovendien hebben ze daar natuurlijk niet bepaald een sociaal stelsel dat mensen ook de mogelijkheid hebben om thuis te blijven. Hier kan dat wel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195006238
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:11 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De hele crux zit hem in het gericht nemen van extra lokale maatregelen zodra de cijfers weer boven een kritische grens komen. Dat doemscenario probeer je uiteraard wel te vermijden door het reproductiegetal met extreem veel testen en uitvoerig BCO zo laag mogelijk te houden.

Alle Aziatische landen waar al maanden geen serieuze uitbraak meer is (of nooit hebben gehad) hebben dit echt niet bereikt door middel van strenge/langdurige lockdowns.
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Nijmegen zouden op dit moment echt wel serieuze maatregelen moeten nemen. Bespaart een hoop ellende in de toekomst.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195006249
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:07 schreef Vallon het volgende:

[..]

Meer voorstander dat (ver)kopers dat voor zichzelf blijven bepalen. Kan mij voorstellen dat een winkelier dan een eigen doelgroep gaat aantrekken. Laat de "markt" het daarmee zelf uitzoeken.

Maar goed het went net als tal van andere regels. Mondkapje ansich is nog niet eens zo erg, wel dat je elkaars gezicht niet meer goed kunt zien, want dan de communicatie vertroebeld. Wanneer je doelgericht shopt, maakt dat minder uit.
Dat lijkt me een idioot idee, want geen winkelier gaat op vrijwillige basis aan mondkapjes beginnen. Helemaal als de concurrentie dat ook niet doet.
blablablabla
pi_195006252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Klaar inderdaad omdat een duurzaam containmentbeleid gemakkelijk lange tijd vol te houden is. Je tolereert alleen lage aantallen. Dat is prima mogelijk met de juiste aanpak. Genoeg voorbeelden van landen die daar al maanden in slagen, zonder extreme restricties. Er is geen enkele reden om te denken dat het onmogelijk zou zijn om de verspreiding consequent zeer laag te houden.
Belangengroepen die duurzaam als bijvoeglijk naamwoord gebruiken, dan weet je al genoeg.
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:14:55 #215
473584 Gretzl
pi_195006274
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die cijfers van China kun je toch niet serieus nemen? Er zou al sinds mei niemand overleden zijn. :')

Zelfs Zuid-Korea had in dit tijdsbestek bijna 100 doden.
Waarom zou dat niet mogelijk kunnen zijn dan, vooropgesteld dat China er perfect in slaagt om een succesvol containmentbeleid te voeren waardoor er nauwelijks meer sprake is van verspreiding onder de bevolking?

In Vietnam (98,7 miljoen inwoners) is de schade vooralsnog ook beperkt gebleven tot 1060 officiële besmettingen en 35 sterfgevallen.

Zuid-Korea had de laatste maanden te maken met een paar serieuzere uitbraken. Net als Japan. Maar dat ze daar plaatsvinden wil niet zeggen dat het in elk ander Oost-Aziatisch land ook onvermijdelijk is. Een dichtbevolkt verstedelijkt land als Taiwan heeft ook al vele maanden geen nieuwe COVID-dode meer te betreuren.

pi_195006329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Griepgolf van paar jaar terug zorgde ook voor honderden IC-opnames. Niets van maatregelen gemerkt toen. Lijkt mij een beetje de toelaatbare speelruimte aangeven.
IC opnamen vielen toch reuze mee, op het hoogtepunt 350. Niet vergelijkbaar dus.

Maar er is wel een groot verschil tussen de stijging van vandaag van +6 en de honderden die sommige mensen dan meteen als schrikbeeld zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195006540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:14 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogelijk kunnen zijn dan, vooropgesteld dat China er perfect in slaagt om een succesvol containmentbeleid te voeren waardoor er nauwelijks meer sprake is van verspreiding onder de bevolking?
Je weet dat mensen in China gebarricadeerd werden in hun eigen woning zo der kans op ontsnappen bij een calamiteit?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:31:57 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195006544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Het grote dilemma blijft: wanneer ben je te laat met ingrijpen?
Dat impliceert dat er ingerepen moet worden en dat iemand dat dus moet doen.... ?

Beter is gewoon het tastbare uitgangspunt te volgen dat ooit was: de concrete bezetting in ziekenhuis en daarmee IC. Hier aan toevoegen dat wanneer die cijfers versneld op rij; significant omhoog gaan, men begint met ingrijpen.
pi_195006582
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat impliceert dat er ingerepen moet worden en dat iemand dat dus moet doen.... ?

Beter is gewoon het tastbare uitgangspunt te volgen dat ooit was: de concrete bezetting in ziekenhuis en daarmee IC. Hier aan toevoegen dat wanneer die cijfers versneld op rij; significant omhoog gaan, men begint met ingrijpen.
Dan moet je dus direct keihard aan de noodrem trekken, ik geloof meer in substantiële maatregelen op lokaal of regionaal niveau.

Dat verhaaltje van De Jonge dus, al lijkt dat plan zoals meer van zijn plannen te overlijden nog voor het geboren is.
blablablabla
pi_195006634
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Verwacht dat het een stuk harder gaat, omdat mensen weer verkouden worden en zodoende het virus zich een stuk makkelijker kan verspreiden. Ook als je verder volledig asymptomatisch bent (kinderen) helpt dat verspreiding natuurlijk enorm in de hand.

100 op de IC's, minimaal
100 zou ook nog niet eens zo'n ramp zijn.
(tuurlijk minder is beter).
en dat het virus zich beter verspreid in het najaar/winter lijkt me ook een gegeven.
Hier wordt ook op gerekend, niet voor niks is er meer IC capaciteit vanaf oktober.
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:40:05 #221
473584 Gretzl
pi_195006692
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je weet dat mensen in China gebarricadeerd werden in hun eigen woning zo der kans op ontsnappen bij een calamiteit?
Jammer dat je niet verder komt dan deze goedkope karikatuur. Je moet naar het hele plaatje kijken.

Niemand van de voorstanders van een containmentstrategie beweert dat je elk aspect van het Chinese beleid 1 op 1 moet overnemen. Maar het is niet zo zwart-wit als jij dus schetst. Er zijn genoeg containmentmaatregelen die niet ingrijpend zijn, maar waarmee wel snel en blijvend succes kan worden geboekt (lees: terug indammen van het virus).
pi_195006762
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:36 schreef koemleit het volgende:

[..]

100 zou ook nog niet eens zo'n ramp zijn.
(tuurlijk minder is beter).
en dat het virus zich beter verspreid in het najaar/winter lijkt me ook een gegeven.
Hier wordt ook op gerekend, niet voor niks is er meer IC capaciteit vanaf oktober.
Net als de testcapaciteit opgeschaald zou gaan worden zeker.
Vooralsnog lijkt de bereidwilligheid bij het grootste deel van het IC-personeel te ontbreken om zo'n uitbreiding te realiseren.

https://www.parool.nl/ned(...)-in-gevaar~b3691a0a/
blablablabla
pi_195006765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Jammer dat je niet verder komt dan deze goedkope karikatuur. Je moet naar het hele plaatje kijken.

Niemand van de voorstanders van een containmentstrategie beweert dat je elk aspect van het Chinese beleid 1 op 1 moet overnemen. Maar het is niet zo zwart-wit als jij dus schetst. Er zijn genoeg containmentmaatregelen die niet ingrijpend zijn, maar waarmee wel snel en blijvend succes kan worden geboekt (lees: terug indammen van het virus).
Niks karikatuur. Zo hebben ze curve platgeslagen in China. Daarnaast als je een voorbeeld wilt nemen aan andere landen dan zijn er toch genoeg andere landen die succesvol zijn. Neem een Zuid Korea. De basis blijft overal hetzelfde, hygiëne, afstand, testen, testen.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:46:05 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195006784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan moet je dus direct keihard aan de noodrem trekken, ik geloof meer in substantiële maatregelen op lokaal of regionaal niveau.

Dat verhaaltje van De Jonge dus, al lijkt dat plan zoals meer van zijn plannen te overlijden nog voor het geboren is.
Is dat het probleem niet diffuus/waziger maken ?

Het is natuurlijk "makkelijker" voor de regering het probleem op lokaal niveau te willen droppen waarna het vingerwijzen daar gezellige verder kan gaan onder leiding van machtshebbers die daar op uit zijn.

De epidemie is imo sws geen lokaal of regionaal probleem anders dan die van aantal mensen bijeen. In een stad(je) is de kans op een uitbraak immers groter dan die in een aanliggende buitenwijk, laat staan afgelegen plattelands gemeente.

Landelijk is er al geen touw vast te knopen aan het beleid, laat staan wat een in paniekstand staande veiligheidsregio meent te moeten gaan doen. We hebben daar al wat voorbeelden van.
Hieraan toegevoegd dat je dan met lokale maatregelen het waterbed effect oproept.
pi_195006799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:14 schreef Gretzl het volgende:
Een land van bijna 1,5 miljard inwoners? Ik denk het niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')