Ik doe t vrij goed, ik steun niet op motivatie, want motivatie komt en gaat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 22:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]ok
Maar iig ben ik zelf van de school: goed eten en goed trainen, maar liever iets doen dat je echt lang volhoudt en waarmee je ook blijft trainen dan iets meer optimaal en dan zo afzien dat je de motivatie verliest.
Dus als je gewoon goed iifym en de juist kcals doet en een beetje clean eet, daarnaast hard traint dan komt het wel goed. In het ergste geval duurt het allemaal wat langer. Als je meer dan een jaar zo leeft dan zie je er beter uit dan 90+% van de mensen.
Af en toe een feestje en daarna weer braaf doen werkt bij mij beter dan 100% optimaal en dan na een paar maanden geen leven hebben opgeven. Dus morgen maak ik pizza
Zolang je het maar volhoudt. Er zijn zo veelquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 23:41 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik doe t vrij goed, ik steun niet op motivatie, want motivatie komt en gaat.
Gecorrigeerd.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:19 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik ga mijn bovenlichaam niet meer trainen, ik pak meestal 2 oefeningen mee per keer. Anders ben ik net een ventalfavrouw 😊
Ik hou t maar op genen dan. Ik heb via de zijkant bekeken een enorme ronding bij de voorkant bovenbeen. Daarom; kippenpoten
Vervelend, he?quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:26 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Gecorrigeerd.
Zonder foto's/filmpjes blijft het wel erg fictief allemaal.
Half fok zit met de tissuedoos klaar maar jij levert niet.quote:
Ew.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:33 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Half fok zit met de tissuedoos klaar maar jij levert niet.
Dit klopt niet. Denk eens na.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:41 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb er behoorlijk wat over zitten lezen. En je kan het beste iets doen wat bij je past en het snelste resultaat heeft.
In zo'n sportschool en met die schema's, vind ik dat het vaak gericht is op je hele lichaam. Maar wat als er niks mis is met een gedeelte? Waarom zou je daar dan ook energie in stoppen?
De truuk is, om iets te vinden wat je volhoud, zonder jezelf in een blessure te trainen, zodat je kan blijven opbouwen.
En door maar een paar gedeeltes echt aandacht te geven, traint de rest van je lichaam automatisch mee. Doe je arm oefeningen met gewichten, dan train je je buik al en hoef je niet ook nog eens situps te gaan doen.
Net als opdrukken of je optrekken, je hele lichaam gaat mee.
Deels waar.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:41 schreef christmastsunami het volgende:
En door maar een paar gedeeltes echt aandacht te geven, traint de rest van je lichaam automatisch mee. Doe je arm oefeningen met gewichten, dan train je je buik al en hoef je niet ook nog eens situps te gaan doen.
Net als opdrukken of je optrekken, je hele lichaam gaat mee.
Direct maar gegaan vanavond.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:06 schreef PzKpfw het volgende:
Momenteel een keer per week, wil eigenlijk wel vaker voor de conditie.
Ik weet dat het raar overkomt. Maar Als je je armen en schouders traint, krijg je gewoon die 6-pack, of iets in die richting. Zonde vd energie om dan ook maar extra buikoefeningen te gaan doen, imho.quote:
Je voelt het in je balans, je kan echt puur op je armen je opdrukken. Maar ook je armen dichter bij houden, dan gebruik meer van je lichaam.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:47 schreef Rene het volgende:
[..]
Deels waar.
Wanneer je je opdrukt en daarbij de juiste zaken aanspant zal het effect hebben. Maar niet het grote effect wat je zoekt.
Eens. Maar wanneer je situps doet of crunches ben je meer met je buik bezig dan wanneer je opdrukt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:54 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Je voelt het in je balans, je kan echt puur op je armen je opdrukken. Maar ook je armen dichter bij houden, dan gebruik meer van je lichaam.
Ja, en ik heb zo'n hekel aan kracht training. Want hoe leuker ik het ga vinden, omdat ik dan resultaat zie, Des te sneller werk ik een of ander pees in een onstekinkje. Omdat ik het dan zo fijn en lekker vind gaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:55 schreef Rene het volgende:
[..]
Eens. Maar wanneer je situps doet of crunches ben je meer met je buik bezig dan wanneer je opdrukt.
Je target daarentegen wel weer meer je armen en chest met opdrukken.
Je snapt wat ik bedoel.
Tja, met mijn crossfit heb ik een trainer die rondloopt en maximaal 1 op 12 personen advies kan geven. Sowieso groepsgericht opwarmen, opbouwen en wanneer je wilt adviseren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:59 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ja, en ik heb zo'n hekel aan kracht training. Want hoe leuker ik het ga vinden, omdat ik dan resultaat zie, Des te sneller werk ik een of ander pees in een onstekinkje. Omdat ik het dan zo fijn en lekker vind gaan.
Is goed. Ga jij even een tijd je rug trainen, kijken wat dat met je buikspieren doet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:52 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik weet dat het raar overkomt. Maar Als je je armen en schouders traint, krijg je gewoon die 6-pack, of iets in die richting. Zonde vd energie om dan ook maar extra buikoefeningen te gaan doen, imho.
Het is menselijk om vooral te doen wat je kunt en waar je goed in bent, dat is leuk. Wat je vooral (ook) zou moeten doen, is dat waar je niet zo goed in bent om sterker te worden. Als je zo weinig blijft doen voor schouders/rug/bovenlichaam, wordt je daarin ook niet steker.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:53 schreef Muisje_ het volgende:
Als ik al die schema's hier zie, dan denk ik, dit moet ik ook een keer voor mezelf maken. En ik moet me meer verdiepen in hoeveel reps, welke oefeningen het beste bij mijn doelen passen etc.
Wat nu mijn standaard sessies zijn (en bash me vooral als het nergens op slaat, want daar leer ik alleen maar van):
Cardio
Eliptical: 200kcal
Roeien: 200kcal (stand 10, op de een of andere manier lukt roeien me wel maar andere upper body shit is moeilijk)
Schuine Eliptical: 200kcal
Loopband zou ik graag weer doen, maar ik hardloop liever buiten (meer grip) en mijn linkerenkel is ontstoken dus dat werkt niet mee. Eliptical werkt dan fijner.
Gewichten
Benen/billen
(leukste en makkelijkste om te doen, relatief sterk in onderlichaam en zwak in bovenlichaam)
Leg Press: 100kg, 2x10 reps
120 kg, 2x10 reps
130 kg (dat begint zwaar voor me te worden): 1x10 reps
(Op de Leg Press waar je zelf gewichten aan kan hangen, doet mijn SI gewricht teveel pijn).
Abductor: 50 kg, 4x10 reps
Adductor: 30kg, 3x10reps
Barbell hip thrusts: tijdje geprobeerd, nu mee gestopt (teveel pijn heupen/bekken, heb endometriose, heb al geprobeerd met een dikkere foam, lukt niet): kg?, 3x10
Nu doe ik ipv deze Smiths: 3x10, 20kg (en ik vind deze zwaar)
Bulgarian squats: dumbell 16kg, 3x10 reps per kant
Kickbacks: gewicht?, 3x10 reps per kant
Buik
Op matje, weet aantal reps niet:
V sit: zo lang tot ik niet meer kan
Bicycle crunches: zo lang tot ik niet meer kan
Russian twist met dumbbell 14kg, reps verschilt, ga door totdat ik niet meer kan
Double leg lift (deze vind ik fijn en leuk): zo lang totdat ik niet meer kan
Planken: 1 min
Dan soms als ik echt zin heb nog op dat full abdominal apparaat, dan doe ik meestal 25-30kg omdat ik echt niet meer kan, en dan 3x10 reps.
Rug/schouders/bovenlichaam
Lat pull down: 3x10, 40kg
Chest press: 25 kg, 3x10, maar soms doet mijn linker schoudergewricht/sleutelbeen teveel pijn en lukt het echt niet.
Ik train met name om in vorm te komen en blijven.
Ook train ik om sterker te worden, om mijn gewrichten te beschermen (vermoedelijke vorm van reuma, SpA, en dat is ook waar die pijn vandaan komt, mag en kan ik niet doorheen trainen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |