Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu dus ook al mensen met klachten vragen om het maar ''af te wachten''.
21 augustus was het volgens het coronadashboard 15 inderdaad. Dat was bij iets van ~530 besmettingen (3.1 * 170 vanwege dashboard die aantal besmettingen per 100.000 laat zien)quote:Op donderdag 10 september 2020 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een aantal weken terug hadden we op een dag ook iets van 17 opnames zo uit mijn hoofd.
Gewoon klote dat dit nu de gang van zaken is..... Dit gaat ook heel veel mensen demotiveren. Eerst 20 min aan de telefoon hangen en dan horen dat je over 4 dagen terecht kanquote:Op donderdag 10 september 2020 14:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.
Ik denk dat als ik het zou aandikken, ik wel terecht zou kunnen trouwens. Over 4 dagen dan, maar toch. Alleen ik ga niet liegen.
Ik ben niet zo van het RIVM/GGD/kabinet bashen, maar het is ook gewoon heel raar dat ze steeds minder mensen vragen om zich te laten testen. Eerst moest je jezelf zelfs laten testen als je er in een brononderzoek uit was gekomen. In aanraking was geweest met iemand met Corona. Daarna mocht je jezelf alleen laten testen bij klachten. En nu word je dus zelfs met klachten in sommige gevallen gevraagd het maar af te wachten. En dan ondertussen vingertje wijzen naar de bevolking (waar jongeren er natuurlijk voornamelijk uit worden gepikt).quote:Op donderdag 10 september 2020 14:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.
Ik denk dat als ik het zou aandikken, ik wel terecht zou kunnen trouwens. Over 4 dagen dan, maar toch. Alleen ik ga niet liegen.
Tuurlijk dat kan. En ondertussen zitten mensen maar thuis te wachten totdat ze hun uitslag horen.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:57 schreef VacaLoca het volgende:
Als er niet genoeg lab capaciteit is, kan 't ggd toch al wel de sample afnemen nu?
Zitten ze nou excuses te maken of hoe moet ik 't zien?
Het wordt inderdaad niet echt lekker aangepakt. De communicatie vanuit GGD laat wel wat te wensen over op 't moment. Dit moet onze frontlinie zijn, zo moeilijk moet dit toch niet zijn? In extreemste geval laten ze defensie helpen?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon klote dat dit nu de gang van zaken is..... Dit gaat ook heel veel mensen demotiveren. Eerst 20 min aan de telefoon hangen en dan horen dat je over 4 dagen terecht kan
Ik zou dan ook zoiets hebben van pffff ja daaag, laat maar ofzo
En Zeeland er af. Hoe gaan ze dat überhaupt controleren?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgen hebben de provincie Gelderland op oranje gezet. Verplichte quarantaine als je daar bent geweest
Accententraining voor boa's.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En Zeeland er af. Hoe gaan ze dat überhaupt controleren?
quote:Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Accententraining voor boa's.
Of iets van Blof laten horen en als ze mee kunnen zingen komen ze uit Zeeland.
Geen idee.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En Zeeland er af. Hoe gaan ze dat überhaupt controleren?
Elke week een nieuwe provincie inkleuren zeker.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgen hebben de provincie Gelderland op oranje gezet. Verplichte quarantaine als je daar bent geweest
Altijd nog beter dan Den Haag. Hier totale paniek vanwege de circa 100 besmettingen per dag.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee.
Zit zelf ook in Gelderland. Ik moet nu echt gaan oppassen kennelijk.
Corona houdt zich zelf ook netjes aan de provinciegrenzen uiteraard.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Elke week een nieuwe provincie inkleuren zeker.
Ze zijn een beetje in de war. Nemen 'Oranje boven' iets te letterlijk.
Die persconferenties van ze zijn ook wel humor. Zitten ze in een rij van 5 achter een bureau zeker 2 meter bij elkaar en alles vandaan en dan demonstratief met een mondkapje op.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat word nog wat in Oktober/Novemberquote:Op donderdag 10 september 2020 15:07 schreef Justin_Case het volgende:
Maar goed, met gebrek aan testcapaciteit zijn dit dus eigenlijk niet al te beste cijfers.
Heerlijk toch die poppenkast.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Die persconferenties van ze zijn ook wel humor. Zitten ze in een rij van 5 achter een bureau zeker 2 meter bij elkaar en alles vandaan en dan demonstratief met een mondkapje op.
De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heerlijk toch die poppenkast.
Ik neem aan dat dit sarcasme is?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen?
[ afbeelding ]
Ruimer testbeleid ? Welnee. Je moet in het sowieso eerst langs een arts.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen?
[ afbeelding ]
Heb niet het idee dat die mondkapjesplicht in gedeeltes van Amsterdam en Rotterdam nu zoveel informatie op heeft geleverd.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
In het vorige topic kwam overigens een tweet voorbij waarin stond dat er vooralsnog geen maatregelen in Amsterdam zullen volgen. Ik zou het zelf niet vreemd vinden als dat alsnog gaat gebeuren. Het zou een mooie testcase zijn om te zien of je daarmee het aantal besmettingen snel omlaag kunt brengen of niet. Beter nu even wat ongemak door een aantal weken te experimenteren met wat lokale/regionale maatregelen dan wanneer het echt nodig is nog steeds in het duister te tasten.
Welke maatregelen dan? Geen idee. Je zou allicht een mondkapjesplicht kunnen proberen. Al is het maar om, zoals gezegd, een beetje te experimenteren. Eenieder die ervan overtuigd is dat het wel/niet werkt zal hoe dan ook een voorstander moeten zijn lijkt me, want daarmee kun je eindelijk je gelijk bewijzen.
Nederland zit qua aantal dagelijkste tests per 10k inwoners onder de waarden van België en Duitsland. Sterker nog, we scoren het laagste van heel West-Europa.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ruimer testbeleid ? Welnee. Je moet in het sowieso eerst langs een arts.
En mondkapjes zijn inmiddels al grotendeels weer afschaft, afgezien van de winkelstraten/winkels/horeca.
Het Nederlandse onderzoek schijnt nog te lopen. Zoals de meeste mensen wel weten loopt ons land in de meeste dingen maanden achter de feiten aan. Zo kwam het RIVM er onlangs pas achter dat gebruik van mondmaskers in de zorg een preventieve werking heeft. Meeste andere landen waren ze daar begin april al achter.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat die mondkapjesplicht in gedeeltes van Amsterdam en Rotterdam nu zoveel informatie op heeft geleverd.
Zo triestquote:Op donderdag 10 september 2020 15:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het Nederlandse onderzoek schijnt nog te lopen. Zoals de meeste mensen wel weten loopt ons land in de meeste dingen maanden achter de feiten aan. Zo kwam het RIVM er onlangs pas achter dat gebruik van mondmaskers in de zorg een preventieve werking heeft. Meeste andere landen waren ze daar begin april al achter.
Is het nou al duidelijk waar het mis aan het gaan is nu? Dan kan er idd goed gexperimenteerd worden met lokale maategelen.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
In het vorige topic kwam overigens een tweet voorbij waarin stond dat er vooralsnog geen maatregelen in Amsterdam zullen volgen. Ik zou het zelf niet vreemd vinden als dat alsnog gaat gebeuren. Het zou een mooie testcase zijn om te zien of je daarmee het aantal besmettingen snel omlaag kunt brengen of niet. Beter nu even wat ongemak door een aantal weken te experimenteren met wat lokale/regionale maatregelen dan wanneer het echt nodig is nog steeds in het duister te tasten.
Welke maatregelen dan? Geen idee. Je zou allicht een mondkapjesplicht kunnen proberen. Al is het maar om, zoals gezegd, een beetje te experimenteren. Eenieder die ervan overtuigd is dat het wel/niet werkt zal hoe dan ook een voorstander moeten zijn lijkt me, want daarmee kun je eindelijk je gelijk bewijzen.
Ga je nou echt over die paar woorden vallen omdat de user je niet aanstaat? Wat kinderachtig zeg, pick your battles. De inhoud van de tekst klopt gewoon volledig.quote:
quote:Wanneer je het aantal coronabesmettingen in Den Haag vergelijkt met andere Europese gebieden, dan is de stad nu oranje van kleur. Dat zegt Wim Schellekens, oud-hoofdinspecteur bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg. 'Dan zou je dus in quarantaine moeten als je uit Den Haag komt.' Hij roept de overheid op om grenswaarden met bijbehorende maatregelen in te stellen, net zoals in het buitenlandhttps://www.omroepwest.nl(...)n-oranje-gebied-zijn
.
Het inperken van de bubbels lijkt me een meer plausibele verklaring.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee hoor, hier heeft betreffende user helaas gewoon een handje van. In bijzinnetjes kleinerend doen naar de users die zijn mening niet delen.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ga je nou echt over die paar woorden vallen omdat de user je niet aanstaat? Wat kinderachtig zeg, pick your battles. De inhoud van de tekst klopt gewoon volledig.
Met jouw reactie kan je hetzelfde van jou zeggen toch?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, hier heeft betreffende user helaas gewoon een handje van. Kleinerend doen naar de users die zijn mening niet delen.
De epidemiologische trend is in Zweden intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben dat ze nooit in paniek zijn geschoten en voor de lange adem gingen?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit topic wordt inderdaad verziekt door dat soort reacties, helemaal eens verder.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Met jouw reactie kan je hetzelfde van jou zeggen toch?
Niet om l*llig te doen, maar die topic wordt zo verziekt door dit soort reacties. Sta er dan gewoon boven en neem het niet persoonlijk.
quote:Op donderdag 10 september 2020 15:31 schreef OProg het volgende:
[..]
De epidemiologische trend is in Zweden intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben dat ze nooit in paniek zijn geschoten en voor de lange adem gingen?
[ afbeelding ]
Als een zeer welvarend land met 10 miljoen inwoners voor langere tijd op ca. 200 nieuwe dagelijkse infecties blijft steken vind ik dat helemaal niet positief. Van de 200 mensen die corona oplopen zullen er gemiddeld 2 het niet overleven immers. Dan heb je nog een substantieel deel die er niet aan komt te overlijden, maar er voor langere tijd gezondheidsschade aan overhoudt.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:31 schreef OProg het volgende:
[..]
De epidemiologische trend is in Zweden intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben dat ze nooit in paniek zijn geschoten en voor de lange adem gingen?
[ afbeelding ]
Aan griep overlijden ook mensen. Sterker: mensen gaan uberhaupt dood, dat is niet te voorkomen. En over dat laatste is na een halfjaar nog geen zinnig woord te zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als een zeer welvarend land met 10 miljoen inwoners voor langere tijd op ca. 200 nieuwe dagelijkse infecties blijft steken vind ik dat helemaal niet positief. Van de 200 mensen die corona oplopen zullen er gemiddeld 2 het niet overleven immers. Dan heb je nog een substantieel deel die er niet aan komt te overlijden, maar er voor langere tijd gezondheidsschade aan overhoudt.
Allemaal waar, maar zou het in het geval van een nieuw virus waar nog steeds veel onbekend is niet gewoon beter zijn om het voorzorgsprincipe toe te passen, als intussen ook duidelijk is dat de kans op een nieuwe maatschappelijke of economische catastrofe dan een stuk minder groot is?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aan griep overlijden ook mensen. Sterker: mensen gaan uberhaupt dood, dat is niet te voorkomen. En over dat laatste is na een halfjaar nog geen zinnig woord te zeggen.
En hoeveel mensen hebben na een griep ernstige hartafwijkingen en hoeveel mensen zijn er na een griep maanden bezig met revalideren? Dood gaan is wel vervelend maar ook makkelijk en relatief goedkoop, waar het om gaat zijn de lange termijn gevolgen van corona die veel ingrijpender zijn dan van de griep en die een veel langere staart hebben qua economische gevolgen en gezondheidsschade.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aan griep overlijden ook mensen. Sterker: mensen gaan uberhaupt dood, dat is niet te voorkomen. En over dat laatste is na een halfjaar nog geen zinnig woord te zeggen.
Dat weten we dan dus ook nog niet he.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar zou het in het geval van een nieuw virus waar nog steeds veel onbekend is niet gewoon beter zijn om het voorzorgsprincipe toe te passen, als intussen ook duidelijk is dat de kans op een nieuwe maatschappelijke of economische catastrofe dan een stuk minder groot is?
[ twitter ]
Dat zeg ik: dat is dus nog niet te zeggen nu.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoeveel mensen hebben na een griep ernstige hartafwijkingen en hoeveel mensen zijn er na een griep maanden bezig met revalideren? Dood gaan is wel vervelend maar ook makkelijk en relatief goedkoop, waar het om gaat zijn de lange termijn gevolgen van corona die veel ingrijpender zijn dan van de griep en die een veel langere staart hebben qua economische gevolgen en gezondheidsschade.
Jawel, dat is namelijk wat de meeste gezondheidseconomen al maanden aangeven. Een consequent lage viruscirculatie is een stuk kosteneffectiever dan het beleid dat ons kabinet voorstaat.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat weten we dan dus ook nog niet he.
Net kwam je nog met een Belgisch grafiekje als voorbeeld waarin het positiever was als bij ons met het dubbele aantal gevallen op 11 miljoen mensen. En nu zijn nog lagere getallen in combinatie met vervolgens je eigen andere foto met het aantal testen per inwoner in Europa en is het ineens ineens niet positief.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als een zeer welvarend land met 10 miljoen inwoners voor langere tijd op ca. 200 nieuwe dagelijkse infecties blijft steken vind ik dat helemaal niet positief.
En dit is nu precies het hele gedoe van het van 1 kant laten zien van jouw en je containmentvriendjes. Het is uitsluitend kijken naar het aantal gevallen en het complete speelveld verder doorschrappen, want dat past niet lekker in het rekensommetje en verhaal.quote:Van de 200 mensen die corona oplopen zullen er gemiddeld 2 het niet overleven immers. Dan heb je nog een substantieel deel die er niet aan komt te overlijden, maar er voor langere tijd gezondheidsschade aan overhoudt.
Zweden gaat pas succes boeken als ze naar écht laag aantallen gaan (lees: minder dan 10 dagelijkse besmettingen voor het hele land). Dat is prima te realiseren.
Neuh, Zweden verschilt helemaal niet zo veel van Nederland op dit moment.quote:Ik durf niet te zeggen wat de exacte redenen zijn waarom er in Zweden nu geen opgaande trend is en in Nederland wel. Misschien heb jij meer informatie over de verschillen in het beleid op dit moment? Is de samenleving in Zweden atm net zo ver open als in Nederland?
Er zullen bij een normale griep ook wel mensen zijn die er dingen aan overhouden.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoeveel mensen hebben na een griep ernstige hartafwijkingen en hoeveel mensen zijn er na een griep maanden bezig met revalideren? Dood gaan is wel vervelend maar ook makkelijk en relatief goedkoop, waar het om gaat zijn de lange termijn gevolgen van corona die veel ingrijpender zijn dan van de griep en die een veel langere staart hebben qua economische gevolgen en gezondheidsschade.
Helemaal geen virus is nóg kosteneffectiever, ja. Maar hebben ze in Zweden een consequent laag aantal besmettingen, is het ook weer niet goed.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jawel, dat is namelijk wat de meeste gezondheidseconomen al maanden aangeven. Een consequent lage viruscirculatie is een stuk kosteneffectiever dan het beleid dat ons kabinet voorstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |