abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2020 @ 14:51:35 #1
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194986731

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 10 september 2020 @ 14:53:05 #2
473584 Gretzl
pi_194986745
twitter

Exemplarisch voor de houding van de RIVM-hoofdpersonen
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  donderdag 10 september 2020 @ 14:56:02 #3
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_194986787
Hugo de Jonge moet zorgen voor meer test-capiciteit of aftreden vindt ik.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
pi_194986806
Als er niet genoeg lab capaciteit is, kan 't ggd toch al wel de sample afnemen nu?

Zitten ze nou excuses te maken of hoe moet ik 't zien?
pi_194986816
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nu dus ook al mensen met klachten vragen om het maar ''af te wachten''.
Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.

Ik denk dat als ik het zou aandikken, ik wel terecht zou kunnen trouwens. Over 4 dagen dan, maar toch. Alleen ik ga niet liegen.
pi_194986849
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een aantal weken terug hadden we op een dag ook iets van 17 opnames zo uit mijn hoofd.
21 augustus was het volgens het coronadashboard 15 inderdaad. Dat was bij iets van ~530 besmettingen (3.1 * 170 vanwege dashboard die aantal besmettingen per 100.000 laat zien)
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 15:01:50 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194986851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.

Ik denk dat als ik het zou aandikken, ik wel terecht zou kunnen trouwens. Over 4 dagen dan, maar toch. Alleen ik ga niet liegen.
Gewoon klote dat dit nu de gang van zaken is..... Dit gaat ook heel veel mensen demotiveren. Eerst 20 min aan de telefoon hangen en dan horen dat je over 4 dagen terecht kan :{

Ik zou dan ook zoiets hebben van pffff ja daaag, laat maar ofzo
pi_194986858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van het RIVM/GGD/kabinet bashen, maar het is ook gewoon heel raar dat ze steeds minder mensen vragen om zich te laten testen. Eerst moest je jezelf zelfs laten testen als je er in een brononderzoek uit was gekomen. In aanraking was geweest met iemand met Corona. Daarna mocht je jezelf alleen laten testen bij klachten. En nu word je dus zelfs met klachten in sommige gevallen gevraagd het maar af te wachten. En dan ondertussen vingertje wijzen naar de bevolking (waar jongeren er natuurlijk voornamelijk uit worden gepikt).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 15:04:34 ]
pi_194986866
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:57 schreef VacaLoca het volgende:
Als er niet genoeg lab capaciteit is, kan 't ggd toch al wel de sample afnemen nu?

Zitten ze nou excuses te maken of hoe moet ik 't zien?
Tuurlijk dat kan. En ondertussen zitten mensen maar thuis te wachten totdat ze hun uitslag horen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 10 september 2020 @ 15:03:29 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194986870
Belgen hebben de provincie Gelderland op oranje gezet. Verplichte quarantaine als je daar bent geweest _O-
pi_194986876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gewoon klote dat dit nu de gang van zaken is..... Dit gaat ook heel veel mensen demotiveren. Eerst 20 min aan de telefoon hangen en dan horen dat je over 4 dagen terecht kan :{

Ik zou dan ook zoiets hebben van pffff ja daaag, laat maar ofzo
Het wordt inderdaad niet echt lekker aangepakt. De communicatie vanuit GGD laat wel wat te wensen over op 't moment. Dit moet onze frontlinie zijn, zo moeilijk moet dit toch niet zijn? In extreemste geval laten ze defensie helpen?
pi_194986881
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgen hebben de provincie Gelderland op oranje gezet. Verplichte quarantaine als je daar bent geweest _O-
En Zeeland er af. Hoe gaan ze dat überhaupt controleren?
pi_194986888
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Accententraining voor boa's.

Of iets van Blof laten horen en als ze mee kunnen zingen komen ze uit Zeeland.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194986898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Accententraining voor boa's.

Of iets van Blof laten horen en als ze mee kunnen zingen komen ze uit Zeeland.
_O-
  donderdag 10 september 2020 @ 15:05:58 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194986912
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Geen idee.

Zit zelf ook in Gelderland. Ik moet nu echt gaan oppassen kennelijk.
pi_194986925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Elke week een nieuwe provincie inkleuren zeker.

Ze zijn een beetje in de war. Nemen 'Oranje boven' iets te letterlijk.
I'll give you something to do
pi_194986934
Maar goed, met gebrek aan testcapaciteit zijn dit dus eigenlijk niet al te beste cijfers.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 10 september 2020 @ 15:07:46 #18
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194986935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen idee.

Zit zelf ook in Gelderland. Ik moet nu echt gaan oppassen kennelijk.
Altijd nog beter dan Den Haag. Hier totale paniek vanwege de circa 100 besmettingen per dag. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 10 september 2020 @ 15:07:59 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194986943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Elke week een nieuwe provincie inkleuren zeker.

Ze zijn een beetje in de war. Nemen 'Oranje boven' iets te letterlijk.
Corona houdt zich zelf ook netjes aan de provinciegrenzen uiteraard.
  donderdag 10 september 2020 @ 15:08:43 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_194986956
quote:
Die persconferenties van ze zijn ook wel humor. Zitten ze in een rij van 5 achter een bureau zeker 2 meter bij elkaar en alles vandaan en dan demonstratief met een mondkapje op. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194986978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:07 schreef Justin_Case het volgende:
Maar goed, met gebrek aan testcapaciteit zijn dit dus eigenlijk niet al te beste cijfers.
Dat word nog wat in Oktober/November
  donderdag 10 september 2020 @ 15:11:47 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194986989
quote:
81s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:08 schreef OProg het volgende:

[..]

Die persconferenties van ze zijn ook wel humor. Zitten ze in een rij van 5 achter een bureau zeker 2 meter bij elkaar en alles vandaan en dan demonstratief met een mondkapje op. :')
Heerlijk toch die poppenkast.
  donderdag 10 september 2020 @ 15:15:09 #23
473584 Gretzl
pi_194987026
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heerlijk toch die poppenkast.
De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen? ;)

pi_194987051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen? ;)

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat dit sarcasme is?
pi_194987053
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ruimer testbeleid ? Welnee. Je moet in het sowieso eerst langs een arts.
En mondkapjes zijn inmiddels al grotendeels weer afschaft, afgezien van de winkelstraten/winkels/horeca.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')