Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu dus ook al mensen met klachten vragen om het maar ''af te wachten''.
21 augustus was het volgens het coronadashboard 15 inderdaad. Dat was bij iets van ~530 besmettingen (3.1 * 170 vanwege dashboard die aantal besmettingen per 100.000 laat zien)quote:Op donderdag 10 september 2020 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een aantal weken terug hadden we op een dag ook iets van 17 opnames zo uit mijn hoofd.
Gewoon klote dat dit nu de gang van zaken is..... Dit gaat ook heel veel mensen demotiveren. Eerst 20 min aan de telefoon hangen en dan horen dat je over 4 dagen terecht kanquote:Op donderdag 10 september 2020 14:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.
Ik denk dat als ik het zou aandikken, ik wel terecht zou kunnen trouwens. Over 4 dagen dan, maar toch. Alleen ik ga niet liegen.
Ik ben niet zo van het RIVM/GGD/kabinet bashen, maar het is ook gewoon heel raar dat ze steeds minder mensen vragen om zich te laten testen. Eerst moest je jezelf zelfs laten testen als je er in een brononderzoek uit was gekomen. In aanraking was geweest met iemand met Corona. Daarna mocht je jezelf alleen laten testen bij klachten. En nu word je dus zelfs met klachten in sommige gevallen gevraagd het maar af te wachten. En dan ondertussen vingertje wijzen naar de bevolking (waar jongeren er natuurlijk voornamelijk uit worden gepikt).quote:Op donderdag 10 september 2020 14:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Ja of het dus erger wordt of niet. Maar het is ook zo druk hier dat als er nu een afspraak wordt gemaakt, ik sowieso pas over 4 dagen terecht kan. Alleen ik heb zoiets van: zeg dan niet dat je je ook moet testen bij een verkoudheid, als je me na 20 minuten in de wacht toch eigenlijk zegt dat het te druk is.
Ik denk dat als ik het zou aandikken, ik wel terecht zou kunnen trouwens. Over 4 dagen dan, maar toch. Alleen ik ga niet liegen.
Tuurlijk dat kan. En ondertussen zitten mensen maar thuis te wachten totdat ze hun uitslag horen.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:57 schreef VacaLoca het volgende:
Als er niet genoeg lab capaciteit is, kan 't ggd toch al wel de sample afnemen nu?
Zitten ze nou excuses te maken of hoe moet ik 't zien?
Het wordt inderdaad niet echt lekker aangepakt. De communicatie vanuit GGD laat wel wat te wensen over op 't moment. Dit moet onze frontlinie zijn, zo moeilijk moet dit toch niet zijn? In extreemste geval laten ze defensie helpen?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon klote dat dit nu de gang van zaken is..... Dit gaat ook heel veel mensen demotiveren. Eerst 20 min aan de telefoon hangen en dan horen dat je over 4 dagen terecht kan
Ik zou dan ook zoiets hebben van pffff ja daaag, laat maar ofzo
En Zeeland er af. Hoe gaan ze dat überhaupt controleren?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgen hebben de provincie Gelderland op oranje gezet. Verplichte quarantaine als je daar bent geweest
Accententraining voor boa's.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En Zeeland er af. Hoe gaan ze dat überhaupt controleren?
quote:Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Accententraining voor boa's.
Of iets van Blof laten horen en als ze mee kunnen zingen komen ze uit Zeeland.
Geen idee.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En Zeeland er af. Hoe gaan ze dat überhaupt controleren?
Elke week een nieuwe provincie inkleuren zeker.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Belgen hebben de provincie Gelderland op oranje gezet. Verplichte quarantaine als je daar bent geweest
Altijd nog beter dan Den Haag. Hier totale paniek vanwege de circa 100 besmettingen per dag.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee.
Zit zelf ook in Gelderland. Ik moet nu echt gaan oppassen kennelijk.
Corona houdt zich zelf ook netjes aan de provinciegrenzen uiteraard.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Elke week een nieuwe provincie inkleuren zeker.
Ze zijn een beetje in de war. Nemen 'Oranje boven' iets te letterlijk.
Die persconferenties van ze zijn ook wel humor. Zitten ze in een rij van 5 achter een bureau zeker 2 meter bij elkaar en alles vandaan en dan demonstratief met een mondkapje op.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat word nog wat in Oktober/Novemberquote:Op donderdag 10 september 2020 15:07 schreef Justin_Case het volgende:
Maar goed, met gebrek aan testcapaciteit zijn dit dus eigenlijk niet al te beste cijfers.
Heerlijk toch die poppenkast.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Die persconferenties van ze zijn ook wel humor. Zitten ze in een rij van 5 achter een bureau zeker 2 meter bij elkaar en alles vandaan en dan demonstratief met een mondkapje op.
De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heerlijk toch die poppenkast.
Ik neem aan dat dit sarcasme is?quote:Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen?
[ afbeelding ]
Ruimer testbeleid ? Welnee. Je moet in het sowieso eerst langs een arts.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De epidemiologische trend is in België intussen toch wat positiever dan bij ons, lijkt het. Geen opgaande lijn en deze aantallen duiden er in combinatie met hun ruimere testbeleid ook op dat ze per hoofd van de bevolking minder nieuwe infecties hebben. Zou allicht iets te maken kunnen hebben met de mondmaskerplicht op openbare plaatsen?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |