abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194983509
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
pi_194983543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef exode het volgende:

[..]

Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.
Om even tegengeluid te geven.
Ik kan nu ook morgen op 15 minuten rijden terecht, maar daar ging wel meerdere keren de website checken met allerhande postcodes en twee keer bellen (de eerste keer was het te druk en werd de verbinding automatisch verbroken) aan vooraf. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het is allemaal wel wat hoogdrempeliger dan nodig/handig denk ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 september 2020 @ 10:58:19 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194983564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb het gisteren nog even nagevraagd op mijn werk, maar ik mag/moet gewoon werken als ik verkouden ben, tenzij er vermoedens kunnen zijn van Corona (vanwege bijv. mensen in de omgeving/andere klachten). Mijn kinderen zijn nu allemaal verkouden, dus gegarandeerd dat ik ergens in de komende dagen aan de beurt ben. En dan tot het weer voorjaar wordt elke 1,5e week weer waarschijnlijk. Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.

Exode, wat een vervelende situatie. Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Stress is ook niet goed voor een al krakkemikkig beestje. Als dat nog levensreddend zou kunnen zijn zou ik het overwegen, maar als al zeker is dat dat niet zo is zou ik er niet aan beginnen. Dat vind ik juist je eigen belang (geen afscheid willen nemen) boven dat van de kat zetten. Wij hebben een paar jaar geleden dezelfde keuze gemaakt, en dat was zelfs met nog zicht op mogelijk grotendeels herstel na een zeer intensieve kuur (25% kans oid). Voor zulke kansen ga ik een kat niet een maand lang traumatiseren en de dierenarts liet duidelijk doorschemeren het daarmee eens te zijn.

Over katten gesproken, wij zijn op zoek naar twee kittens die vanaf half oktober welkom zijn, maar wat een absurde prijzen vragen mensen daar tegenwoordig voor. ¤200 voor een gewone kitten is niet abnormaal, ¤100 is standaard voor niet ingeënt. En het meerendeel is gelijk meenemen ipv eerst kennismaken. Mijn eerdere katten zijn altijd via via geregeld, gratis (of nouja, voor wat kattenvoer meestal) en dan uitgekozen op gedrag ipv vanaf een foto. Boerderij-kittens zijn er meer en vaak wel goedkoper maar op minimaal een uur rijden en dat wil ik zo’n beestje liever ook niet aan doen. Plus dat ik zeker dan wil zien hoe ze zijn qua karakter, ze moeten wel kunnen aarden in een rijtjeswoning met kinderen.
Heeft Cat er geen? Die heeft ook altijd kennismaken als ik het goed heb. Zijn wel opvangmoeders, die de kittens bij haar krijgen. Kijk eens in F&F voor haar topic. F&F / Gastopvang DOC: Cat's 25e nestje#2 Kneusjes, kontjes, knuffels
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194983569
Er is nu natuurlijk een piek door al die snotneuzen, ik hoop toch dat dat weer beter zal gaan.

FF, ken je zwerfkat in nood? Die zitten wel in Belgie overigens. Daar hebben wij 14 jaar geleden onze katjes gehaald. Toen waren ze 5 maanden, 2 broertjes die samen met hun zusje van straat zijn gehaald. Het contact destijds was heel goed en ook achteraf. Goede inlichting over het soort katjes. Ze hebben volgens mij ook wel eens echt jonge kittens.
pi_194983631
Mijn peuter is ziek, 39+ koorts.
Dus. Ik houd netjes kleuter en baby ook thuis, man werkt thuis ipv op kantoor. Tot dusver prima.

Maar goed. Nu het praktische verhaal: we moeten nu dus allemaal thuisblijven tot kind 24 uur klachtenvrij is. Of tot er een negatieve uitslag is.
Nou. Peuter is vaak zo een week koortsig. Dat is niet echt praktisch zo, dan toch maar kijken voor zo’n test.

Uur aan de telefoon voor die testlijn. “Ohja, kleine kinderen gaat via de uw lokale ggd, ik verbind u door”. Beleid lokale ggd; we testen enkel bij langdurig ernstig ziek of op indicatie van uw arts.

Eeh. Wat? Nu moet ik dus iedereen thuishouden tot een negatieve uitslag van een test die ik niet kan laten doen?! Dus we zijn nu allemaal thuis tot peuter 24 uur klachtenvrij is?
Nou. Dan kan ik wel alvast ontslag nemen. Want zo kan ik de hele winter wel thuisblijven..
pi_194983782
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef silliegirl het volgende:
Dus. Ik houd netjes kleuter en baby ook thuis, man werkt thuis ipv op kantoor. Tot dusver prima.

Maar goed. Nu het praktische verhaal: we moeten nu dus allemaal thuisblijven tot kind 24 uur klachtenvrij is. Of tot er een negatieve uitslag is.
Nou. Peuter is vaak zo een week koortsig. Dat is niet echt praktisch zo, dan toch maar kijken voor zo’n test.

Uur aan de telefoon voor die testlijn. “Ohja, kleine kinderen gaat via de uw lokale ggd, ik verbind u door”. Beleid lokale ggd; we testen enkel bij langdurig ernstig ziek of op indicatie van uw arts.

Eeh. Wat? Nu moet ik dus iedereen thuishouden tot een negatieve uitslag van een test die ik niet kan laten doen?! Dus we zijn nu allemaal thuis tot peuter 24 uur klachtenvrij is?
Nou. Dan kan ik wel alvast ontslag nemen. Want zo kan ik de hele winter wel thuisblijven..
Weet de huisarts van die lange koorts? Anders zou hij een indicatie kunnen afgeven?

Wel een gedoe zo ..
pi_194983832
@FlyingFish en de asiels? Ik heb 2 gastnestjes gehad onlangs, kittens worden dan liefdevol opgevoed O+ 150 euro per kitten, dat is inclusief alle entingen, ontworming, ontvlooien en later de sterilisatie.
4 kittens van mij (Fryslân) zijn naar Den Haag, Apeldoorn en Hengelo gegaan ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194983858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef silliegirl het volgende:

Is inzetten op testen voor jou en je man een optie? Als jullie beiden negatief testen is de kans dat je peuter het wél heeft vrij nihil, denk ik.
pi_194983903
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Weet de huisarts van die lange koorts? Anders zou hij een indicatie kunnen afgeven?

Wel een gedoe zo ..
Ik ga vanmiddag naar de huisarts met haar, dus dat bespreek ik dan wel. En die weet dat, kind heeft altijd oorontstekingen waardoor zolang koorts...

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is inzetten op testen voor jou en je man een optie? Als jullie beiden negatief testen is de kans dat je peuter het wél heeft vrij nihil, denk ik.
Dat kan alleen als je als ouder klachten hebt. Wij hebben niks, dus dan mag je ook niet getest, aldus de ggd mevrouw.

Ik vind dit wel stom. 48 uur voor testen is te overbruggen, maar als ze kleintjes niet testen ben je zo een week allemaal thuis als een jong kind ziek wordt. Zo werken ze het wel een beetje in de hand dat je die regels niet zo strikt kan blijven naleven. Mijn werkgever ziet me aankomen elke keer...
  donderdag 10 september 2020 @ 11:41:29 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194984058
Voel je niet ineens een vervelend gevoel in je keel opkomen dan @silliegirl? ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194984106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:41 schreef Mariposas het volgende:
Voel je niet ineens een vervelend gevoel in je keel opkomen dan @:silliegirl? ;)
Nou nu je het zegt. En mijn neus voelt misschien toch ook wat vol... :o

Nee, maar serieus. Dat kan toch ook de bedoeling niet zijn zo? Zeker niet met de huidige druk op de teststraten al..
pi_194984357
Sillie, de test is echt vreselijk naar, dat wil je je peuter niet aandoen, wil het al lukken.
Maar lastig is dit allemaal wel ja!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194984378
Als de koorts weg is, mag je er in principe wel vanuit gaan dat het een verkoudheid is, zei GGD tegen ons.
pi_194984417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:58 schreef pinquit het volgende:
Als de koorts weg is, mag je er in principe wel vanuit gaan dat het een verkoudheid is, zei GGD tegen ons.
Natuurlijk laat ik haar liever niet testen, maar... Bollie heeft eigenlijk nog nooit “maar even” koorts gehad. Als ze zo is, zijn we er
Minimaal een week zoet mee. Elke keer met 5 een week thuisblijven is, als ze net zo vaak ziek is komende winter als vorig jaar, is ook echt geen doen... :o
pi_194984431
Oh muh dan wordt het wel lastig ja. Ik hoop dat de huisarts een oplossing heeft.
pi_194984474
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Natuurlijk laat ik haar liever niet testen, maar... Bollie heeft eigenlijk nog nooit “maar even” koorts gehad. Als ze zo is, zijn we er
Minimaal een week zoet mee. Elke keer met 5 een week thuisblijven is, als ze net zo vaak ziek is komende winter als vorig jaar, is ook echt geen doen... :o
Dan kan je echt super vaak Monopoly spelen met z’n allen O+ *nostalgie*

Maar nee, ik snap dat je dit absoluut niet ziet zitten.
pi_194984988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik kan nu ook morgen op 15 minuten rijden terecht, maar daar ging wel meerdere keren de website checken met allerhande postcodes en twee keer bellen (de eerste keer was het te druk en werd de verbinding automatisch verbroken) aan vooraf. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het is allemaal wel wat hoogdrempeliger dan nodig/handig denk ik.
Wij hebben zondag gebeld en konden maandag terecht, wel in Amsterdam want Haarlem en Alkmaar hebben te weinig capaciteit. Uitslag hadden we na 20 uur al, dus dat viel ontzettend mee.
pi_194985040
Jeetje....zo ver zijn we dus gekomen:

https://www.nu.nl/coronav(...)eller-te-testen.html

Ik snap echt niet dat er niet met prioriteit getest kan worden. Dat er plekken vrij worden gehouden voor leerkrachten, mensen in de zorg, politie agenten, mensen in de kinderopvang. Natuurlijk ik wil ook snel getest worden, maar hier mag toch wel een soort van hiërarchie in gebracht worden.
pi_194985165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:39 schreef Viv het volgende:
Godver, wat is dat slecht geregeld.

Voor ons was het geen ramp, thuis blijven was geen probleem. Enkel een paar afspraken afgezegd zoals de tandarts, een verjaardag en zwemmen. Er zijn genoeg anderen die niet zo makkelijk thuis kunnen blijven.
En elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb veel in huis kunnen klussen :D

Ik begon me alleen wel te storen aan mensen die boos werden omdat ze pas de volgende dag terecht kunnen, of dat ze 30 minuten moeten reizen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef exode het volgende:

[..]

Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.
Om even tegengeluid te geven.
Ik heb ook echt pech gehad hoor. Kennis belde bijvoorbeeld een half uur nadat ik had gebeld en kon dezelfde middag nog terecht.
Wat ook niet hielp was dat ze hier in de buurt bezig waren om twee teststraten te verhuizen en dat ik niet verder dan een uur wilde reizen ivm peuter. Nu schijnen meer plekken te zijn maarja daar had ik afgelopen week niets aan.
pi_194985182
Ik snap het ook echt niet.

De ene na de andere klas moet thuisblijven.
Het is dat manlief ook thuis werkt, maar dit kan niet zo doorgaan. En dus even voor de statistieken, ik weet dus van al 5 klassen (in 4 scholen) dat ze de rest van de week geen school hebben.

Ik heb het begin van de crisis aan de huisarts hooikoortsmedicijnen gevraagd omdat die van de drogist niet Goes hielpen. Ik heb anti histamine gekregen en dat is wonderspul. Als ik ‘s ochtend met mijn kuch, keelpijn en snot wakker word (360 dagen per jaar) neem ik zo’n pilletje en binnen een uur is het oké. Ben nu benieuwd hoe vaak ik deze winter echt verkouden ga worden...
pi_194985246
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:53 schreef Loj het volgende:
Ik snap het ook echt niet.

De ene na de andere klas moet thuisblijven.
Het is dat manlief ook thuis werkt, maar dit kan niet zo doorgaan. En dus even voor de statistieken, ik weet dus van al 5 klassen (in 4 scholen) dat ze de rest van de week geen school hebben.

Ik heb het begin van de crisis aan de huisarts hooikoortsmedicijnen gevraagd omdat die van de drogist niet Goes hielpen. Ik heb anti histamine gekregen en dat is wonderspul. Als ik ‘s ochtend met mijn kuch, keelpijn en snot wakker word (360 dagen per jaar) neem ik zo’n pilletje en binnen een uur is het oké. Ben nu benieuwd hoe vaak ik deze winter echt verkouden ga worden...
Nou ja, en thuis werken met kinderen om je heen (zeker jonge kinderen) is toch ook lang niet zo effectief dan zonder kinderen. In mijn geval dan....
pi_194985268
Als mijn vriendin verkouden is, wordt haar klas ook naar huis gestuurd, er is geen inval. 1 geluk: ze staat maar 2 dagen voor de klas en ze wordt vrijwel nooit verkouden. Sterker nog als het hele huis hier snottert, hoest en proest, heeft zij nog niet eens een snotneus.

Thuiswerken met kinderen is geen doen overigens hoor, tenminste mij lukt het niet. Ik kan wat dingen doen, maar nog niet eens 1/10 van wat ik op een normale dag doe.
pi_194985280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nou ja, en thuis werken met kinderen om je heen (zeker jonge kinderen) is toch ook lang niet zo 8)7 effectief dan zonder kinderen. In mijn geval dan....
Ik krijg het niet voor elkaar met 3 kids thuis waarvan 1 ziek. Ik vind het al een uitdaging om ze alle 3 enigszins verzorgd en vermaakt te houden met 1 zieke, laat staan dat ik ook nog aan werk toekom
  Manager PR/Moderator donderdag 10 september 2020 @ 13:11:55 #24
269689 crew  Viv
pi_194985377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Voor ons was het geen ramp, thuis blijven was geen probleem. Enkel een paar afspraken afgezegd zoals de tandarts, een verjaardag en zwemmen. Er zijn genoeg anderen die niet zo makkelijk thuis kunnen blijven.
En elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb veel in huis kunnen klussen :D
Ja ik bedoel ook meer slecht geregeld uit volksgezondheid-oogpunt. Jij bent in de gelegenheid (en zo netjes geweest) om thuis te blijven, maar er zijn genoeg mensen (en bijvoorbeeld werkgevers) die dat alleen zouden accepteren als er een positieve test is.
pi_194985429
Ik heb door al dat gestress aan het begin van het Coronagebeuren mn baan opgezegd. Zowel man als ik hadden destijds nog geen vitaal beroep (man inmiddels wel), we hadden geen oppas, scholen en bso's waren dicht, werk en kinderloze collega's had weinig begrip en thuiswerken werd geweigerd. De enige optie die over bleef was onbetaald verlof. Dus dat heb ik dan maar genomen. Voor onbepaalde tijd. 8-) Nog geen moment spijt van gehad btw. O+
  donderdag 10 september 2020 @ 13:20:35 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194985483
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef -Spring het volgende:
Ik heb door al dat gestress aan het begin van het Coronagebeuren mn baan opgezegd. Zowel man als ik hadden destijds nog geen vitaal beroep (man inmiddels wel), we hadden geen oppas, scholen en bso's waren dicht, werk en kinderloze collega's had weinig begrip en thuiswerken werd geweigerd. De enige optie die over bleef was onbetaald verlof. Dus dat heb ik dan maar genomen. Voor onbepaalde tijd. 8-) Nog geen moment spijt van gehad btw. O+
Oh wauw @-Spring wat een rare starre werkgever. :o
Maar fijn dat het zo goed uit heeft gepakt!
pi_194985573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef BE het volgende:

[..]

Oh wauw @:-Spring wat een rare starre werkgever. :o
Maar fijn dat het zo goed uit heeft gepakt!

Dat was wel een mentaal dingetje om te overwinnen hoor, thuisblijfmoeder zijn. Het is pas sinds kort dat ik niet meer de drang voel om erbij te vermelden dat ik heus wel heb gestudeerd als het erover gaat. :') Het voelde zó ongeemancipeerd.

Wel vind ik het nog steeds moeilijk om te ontspannen en tijd voor mezelf te nemen want als je hele dagen thuis zit, moet je toch mínstens altijd al je shit op orde hebben. Vindt mijn inner voice.
  donderdag 10 september 2020 @ 13:34:38 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194985664
Ik ben nu twee jaar thuisblijfmoeder en vind het ook nog altijd de beste beslissing ooit O+.
De familie is intussen ook opgehouden met het doorsturen van vacatures :') :7.
KuikenGuppy
  donderdag 10 september 2020 @ 13:37:15 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194985705
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat was wel een mentaal dingetje om te overwinnen hoor, thuisblijfmoeder zijn. Het is pas sinds kort dat ik niet meer de drang voel om erbij te vermelden dat ik heus wel heb gestudeerd als het erover gaat. :') Het voelde zó ongeemancipeerd.

Wel vind ik het nog steeds moeilijk om te ontspannen en tijd voor mezelf te nemen want als je hele dagen thuis zit, moet je toch mínstens altijd al je shit op orde hebben. Vindt mijn inner voice.
Dat laatste heb ik gelukkig echt helemaal geen last van! :@ :D
Ik had van de zomer twee maanden lang geen meldingen en dat was, ondanks dat ik dat heel jammer vond, toch best lekker. En mijn huis was helemaal niet spik en span. :s)
pi_194985756
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:34 schreef Burdie het volgende:
Ik ben nu twee jaar thuisblijfmoeder en vind het ook nog altijd de beste beslissing ooit O+.
De familie is intussen ook opgehouden met het doorsturen van vacatures :') :7.
Mijn moeder stuurt nog steeds af en toe wat op. En ik ben tijdens de studie zwanger geraakt en ben nooit begonnen met werken. De oudste is nu 13, dus ze houdt het lang vol :D :X

Eerst was ik thuis vanwege klein kind&studie. Daarna omdat het oudste kind de KDV/BSO niet aankon.. En inmiddels vermaak ik me nog steeds prima. Help wel regelmatig op school, soms periode vrijwilligerwerk. Het geeft gewoon rust.

Het was wel echt fijn dit voorjaar. Als ik zag hoe iedereen moeilijk moest doen, en ik gewoon een ochtend naast mijn kind kon gaan zitten, zonder dat er iemand last van had verder. (behalve dat kind dan })
  donderdag 10 september 2020 @ 13:44:50 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194985816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Het was wel echt fijn dit voorjaar. Als ik zag hoe iedereen moeilijk moest doen, en ik gewoon een ochtend naast mijn kind kon gaan zitten, zonder dat er iemand last van had verder. (behalve dat kind dan })
Ja het geeft zoveel rust voor ons allemaal, heel fijn. En heel luxe, vind ik. Ik ben in elk geval heel dankbaar dat het mogelijk is.
KuikenGuppy
pi_194985978
Ik zou het soms ook wel willen, maar ik ben getrouwd met een leraar en millennial dus financieel gezien wordt dat 'm never nooit niet. :')

Ik had het laatst ook met mijn ouders over vacatures en solliciteren enzo, en hoe lastig dat in mijn sector tegenwoordig vaak is. Op de vraag "wat zou je dan echt willen?" antwoordde ik "de loterij winnen." Ze dachten dat het een flauw grapje was, maar nope. :P
pi_194986148
Stoer dat je het gewoon gedaan hebt, @-Spring
Ik heb 2 banen; de ene geeft me beduidend meer stress en gedoe met dingen regelen, maar wel vaste inkomsten. Ik hoop dat ik een keer kan en durf te doen wat ik het leukst vind.
pi_194986286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:55 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou het soms ook wel willen, maar ik ben getrouwd met een leraar en millennial dus financieel gezien wordt dat 'm never nooit niet. :')
Herkenbaar.
Mijn man is volledig arbeidsongeschikt (al 10 jaar) en werk ik 40 uur om het financieel geregeld te krijgen dus ik kan ook niet zomaar iets ‘geks’ doen.
Wat wel handig is, is dat hij dus thuis is en ik geen last hebt van huishouden of thuisblijvende kinderen. Ik kan gewoon door. Maar af en toe droom ik wel eens van iets anders.
pi_194986404
Hier is thuisblijfmoeder zijn om meerdere redenen 'geen optie'. Mijn vriendin wilt niet fulltime werken zolang de kinderen klein zijn (en ook niet fulltime thuiszitten) en op haar parttime juffensalaris kunnen wij niet leven. Als ik thuis zou blijven valt een enorm deel van onze inkomen weg aangezien ik veel meer verdien dan mijn vriendin.

En overal is een mouw aan te passen en uiteraard zouden wij financieel ook zo kunnen leven dat het wel kan. Maar ik wil het ook gewoon niet.

1 van de dingen die ik tijdens die lockdown over mezelf leerde is dat ik geen thuisblijfmoeder ben. Kortom, het was stressvol maar het leerde me vooral dat ik thuis op een gegeven moment gek zou worden.
pi_194986757
Wij hebben het inmiddels ook wel getroffen met werk. Ik werk nu al bijna een jaar 2 vaste nachtdiensten per week terwijl ik voorheen 2 á 3 dagen per week hele wisselde diensten had, die dan deels overlapten met de ploegendiensten van mijn man. Moet je weer oppas regelen en gedoe met ophalen/brengen. Stresss.
En af en toe de zaterdag.
Hij maakte toen promotie dus draaide alleen dagdiensten en mijn nacht-collega ging toen met verlof. Haar diensten kwamen vrij en ik kwam in dat gat. :)
Ik heb geen oppas meer nodig en ik kan gewoon mijn afspraken plannen om de standaard vrije dagen. Zo’n verademing.
Dat de scholen sloten was dan ook geen probleem. :)
Ik werk al 10 jaar bij hetzelfde bedrijf en onlangs zijn daar tientallen mensen ontslagen ivm de crisis. Iedereen boventallig eruit. :X
Onze catering locatie is altijd open gebleven en daar is ook geen gevaar voor. *O*

2 minpuntjes zijn wel dat ik ‘snachts alleen werk en dus geen gezellige collega’s meer heb. Maar dat went ook.
En ik werk op woensdag -en donderdagnacht. Dus ik moet overdag bijslapen wat heel minimaal gebeurt met een peuter thuis, ongeveer 4 uur in per dag, in 2 slaapmomenten. :') Vrijdag ben ik dus doodop maar goed, dan heb ik toch al weekend. *)

[ Bericht 9% gewijzigd door vencodark op 10-09-2020 15:02:57 ]
pi_194986882
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:26 schreef exode het volgende:
Hier is thuisblijfmoeder zijn om meerdere redenen 'geen optie'. Mijn vriendin wilt niet fulltime werken zolang de kinderen klein zijn (en ook niet fulltime thuiszitten) en op haar parttime juffensalaris kunnen wij niet leven. Als ik thuis zou blijven valt een enorm deel van onze inkomen weg aangezien ik veel meer verdien dan mijn vriendin.

En overal is een mouw aan te passen en uiteraard zouden wij financieel ook zo kunnen leven dat het wel kan. Maar ik wil het ook gewoon niet.

1 van de dingen die ik tijdens die lockdown over mezelf leerde is dat ik geen thuisblijfmoeder ben. Kortom, het was stressvol maar het leerde me vooral dat ik thuis op een gegeven moment gek zou worden.
Zijn er voor juffen nog wel fulltime functies eigenlijk? Ik krijg altijd het idee dat het vooral parttimers zijn?
pi_194986960
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zijn er voor juffen nog wel fulltime functies eigenlijk? Ik krijg altijd het idee dat het vooral parttimers zijn?
Ja hoor. Er zijn nog genoeg fulltime juffen.
Waar ik werk zijn het er best veel.
Sterker nog, ik denk dat de voorkeur zelfs uitgaat naar fulltimers indien mogelijk.

Maar er zijn ook gewoon vrouwen die geen moeder zijn die ook minder zijn gaan werken.
pi_194987032
Stoer -spring en ik zou denk ik hetzelfde hebben gedaan.

Maar ik/wij twijfelen ook nog altijd. Financieel kan het makkelijk, maar ik merk dat ik ook een leukere moeder ben als ik werk.
pi_194987074
quote:

[..]

Hier wel..
D zijn juf dit jaar is fulltime, maar die heeft de kinderen ook de deur uit. Al gebruikt ze haar 5e dag voor andere bezigheden, dus er is die dag iemand anders in de klas.
11 klassen en maar 3 echt duo's met 2/3 dagen. 7 klassen die 4 dagen dezelfde leerkracht (2 man, 5 vrouw) hebben, en eentje voltijds voor de klas. Maar bij die 7 klassen hebben die leerkrachten vaak extra taken waardoor ze wel voltijds werken.
pi_194987175
quote:

[..]

Genoeg, de huidige juf van B werkt fulltime en mijn vriendin ook tot de kinderen er waren. Ze zal dat ook weer gaan doen als de kinderen wat ouder zijn. Nu is ze best veel tijd kwijt met overdrachten en terugkomen op vrije dagen.
Op de school van mijn vriendin werkt denk ik de helft fulltime.

Ik ken sowieso weinig moeders die fulltime werken, ongeacht de branch. Ik werk zelf ook 4 dagen.
pi_194987502
Ik zou het ook fijn vinden om thuisblijfmoeder te zijn. Maar als alleenstaande is dat niet echt mogelijk ook.
Dus nu werk ik 28 uur. Waarvan momenteel drie dagen thuis en een dat op kantoor. En het thuiswerken vind ik zo lekker. Ik heb het geluk dat ik de meeste uren kan maken als de zevenjarige op school zit.
pi_194988138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:55 schreef lunapuella het volgende:

Ik had het laatst ook met mijn ouders over vacatures en solliciteren enzo, en hoe lastig dat in mijn sector tegenwoordig vaak is. Op de vraag "wat zou je dan echt willen?" antwoordde ik "de loterij winnen." Ze dachten dat het een flauw grapje was, maar nope. :P
Ik ben tussen November 2017 en februari 2020 thuis geweest (ok, ook internationaal verhuisd, kind gekregen, etc) maar ik ben juist zo blij dat ik weer aan het werk ben. Zo fijn om ook wat anders te hebben dan mijn familie, wat meer te vertellen te hebben dan 'O heeft slecht geslapen, 3x gepoept en ik heb boodschappen gedaan, wat een idoten in de supermarkt'.

Daarnaast ben ik wel blij dat m'n baan flexibel is, want een rigoreuze baan waar je uren moet klokken en er geen begrip voor een keer kinderen naast je in een online vergadering was wel erg moeilijk geweest.
pi_194988156
Zo, zaterdag 9:15 hier in de stad, puber is aan de beurt.. Hopen dat ik dan niet morgen in de telefoon hoef te hangen omdat hij weer beter is. :P
pi_194988307
Ik ben thuisblijfmoeder, na de verhuizing (11 jaar geleden) wel wat vrijwilligerswerk gedaan en op school af en toe helpen. Ergens wil ik wel weer wat doen, maar ik weet ook niet zo goed wat.
En eigenlijk is het nu wel weer handig met een puber die wel wat hulp kan gebruiken bij het plannen van het huiswerk en ermee beginnen.

Ik ben blij dat het financieel niet hoeft, maar ik wil wel weer iets gaan doen, ooit.
Ik heb wel ideeën, maar ik geloof dat ik nog niet helemaal toe ben aan de uitvoering daarvan ;).
Fake it till you make it...
pi_194988455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja ik bedoel ook meer slecht geregeld uit volksgezondheid-oogpunt. Jij bent in de gelegenheid (en zo netjes geweest) om thuis te blijven, maar er zijn genoeg mensen (en bijvoorbeeld werkgevers) die dat alleen zouden accepteren als er een positieve test is.
ook niet 100% hoor :@
Ziek geworden door kind en kind mocht weer naar de psz dus daar heb ik hem wel heen gebracht. Dat is buiten en hij loopt zelf vanaf de fiets naar het plein. Verder ook wel gefietst met kind want anders worden we beide gek, sochtendsvroeg en een afgelegen route waarbij we 1 hardloper en 1 iemand met hond en 2 fietsers zijn tegengekomen (+ auto's maar die tel ik niet).

quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Die drang heb ik nog steeds dus dat heb je best snel gedaan.
pi_194988767
Ik vind mijn werk te leuk en interessant om ermee te stoppen. Dat zou ook wat onnozel zijn gezien de hoeveelheid geld die ik er aan opleiding in gepompt heb :+ Maar ik kijk er wel naar uit om daar over 2,5 jaar mee klaar te zijn. En dan hoop ik eem dusdanig salaris te onderhandelen dat ik nog maar 24-28 uur hoef te werken, dat lijkt me zo luxe O+ hoewel ik er nu ook al erg van geniet dat ik een dag structureel thuis moet werken en buiten de spits mag reizen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194990058
Weten jullie dat misschien? Ik krijg steeds de melding dat ik een adblocker of zo iets op mijn telefoon heb zitten waarmee ik advertenties op fok blokkeer. Maar ik heb niks bewust ingesteld. Ik gebruik Safari op een iPhone
pi_194990148
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:20 schreef amaranta het volgende:
Weten jullie dat misschien? Ik krijg steeds de melding dat ik een adblocker of zo iets op mijn telefoon heb zitten waarmee ik advertenties op fok blokkeer. Maar ik heb niks bewust ingesteld. Ik gebruik Safari op een iPhone
Daar was laatst een topic over in fb. :)
pi_194990191
quote:
17s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef douche-eendje het volgende:
ik merk dat ik ook een leukere moeder ben als ik werk.
Ik ben absoluut een leukere moeder als ik ook tijd zonder mijn kinderen heb, maar ik hoef in die tijd niet per se te werken hoor :P
  donderdag 10 september 2020 @ 19:12:09 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194990620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik ben absoluut een leukere moeder als ik ook tijd zonder mijn kinderen heb, maar ik hoef in die tijd niet per se te werken hoor :P
:D _O_
pi_194990633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hahahaha ja ok, dan zou ik ook een NOG leukere moeder zijn inderdaad _O-
  donderdag 10 september 2020 @ 19:25:08 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194990800
Ik werk 32 uur normaal gesproken en vind dat eigenlijk te veel. Man werkt drie dagen, waarvan altijd eentje in het weekend. Da's het stomme: we hebben altijd maar 1 dag weekend. Het fijne is dat we maar 2 dagen opvang nodig hebben, want de rest is papadag of mamadag.

En geheel offtopic: ik voel me toch een partij beroerd vandaag. Gadverdamme zeg... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194990802
Even iets heel anders: mijn avatar is overleden ;( Dat wil zeggen, de actrice die Emma Peel speelt is overleden: Diana Rigg.

Verder: lange wachttijden zijn stom, werken is heerlijk, maar vrij zijn ook!
pi_194990838
En ik zit in de fase dat mijn kinderen niets meer met hun ouders willen doen (nou ja, de oudste twee dan) :')

Het is ook nooit goed heh :+
  donderdag 10 september 2020 @ 19:36:02 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194990959
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:27 schreef lily het volgende:
En ik zit in de fase dat mijn kinderen niets meer met hun ouders willen doen (nou ja, de oudste twee dan) :')

Het is ook nooit goed heh :+
Stiekem kijk ik daar soms best naar uit. :@
#ontaardemoeder
pi_194990964
Wat dat betreft vind ik zeven echt een hele fijne leeftijd. Ze vindt het heerlijk om met vriendjes te spelen, maar geniet ook nog enorm van dingen samen doen. O+
pi_194991035
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:36 schreef BE het volgende:

[..]

Stiekem kijk ik daar soms best naar uit. :@
#ontaardemoeder
haha, ja, dat kan ik me voorstellen.
Maar ik vind het helemaal niet leuk ook al gaat het zoals het hoort.

(weemoed naar " vroeger" )
  donderdag 10 september 2020 @ 19:44:33 #59
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194991067
Wij werken beide heel bewust parttime. Dat houdt in dat we geen bergen geld hebben voor een koophuis en elk jaar een zomervakantie in het buitenland. We hebben ingezet op lage woonlasten, zodat we nooit een x aantal uur MOETEN werken om maar rond te kunnen komen. De rust in huis en vooral de tijd die we als gezin hebben is me echt alles waard. Ik vond het zo rijk voelen dat we alles konden opvangen toen corona uitbrak. Dat we onze Oudste 1,5 jaar lang thuisonderwijs konden bieden toen hij niet meer naar school kon, dat we op elke willekeurige schooldag pannenkoeken voor het ontbijt kunnen maken omdat er altijd een van ons vrij is, dat ik elke dag thuis een yogales kan doen wat ervoor zorgt dat ik geen paniekaanvallen meer heb wat ooit wel zo was, etcetera. Het geeft een zekere vrijheid waar ons gezin enorm gelukkig van wordt. O+
  donderdag 10 september 2020 @ 19:45:22 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194991077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:41 schreef lily het volgende:

[..]

haha, ja, dat kan ik me voorstellen.
Maar ik vind het helemaal niet leuk ook al gaat het zoals het hoort.

(weemoed naar " vroeger" )
Snap ik hoor, en wellicht dat ik er tzt ook zo naar kijk, maar met name onze 11-jarige wil nog steeds liever niet alleen thuis zijn en dus zijn we nog best gebonden zeg maar. Ook bij sporten waar je normaal dan even een uurtje je handen vrij hebt zijn we bijna altijd bij.
pi_194991106
Ik vond de thuistijd met het hele gezin tijdens corona ook zalig.
Ik heb altijd heel veel gewerkt en vond het heerlijk om de tijden dat ik vrij was met hen door te brengen.
Door corona konden ook de 15 en 19 jarige nergens heen. Heerlijk.

Zelfs mijn 19 jarige vond het wel prettig. Geen druk meer (ik moet weg, ik moet wat doen; want de groepsdruk en de FOMO is groot bij hem).
  donderdag 10 september 2020 @ 19:48:41 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194991118
Dat wel, ik vond de coronatijd heerlijk maar toen waren we ook echt met zijn allen thuis. Nu zitten we toch al weer aardig in de ratrace van school, sport en zo meer.
pi_194991148
Ja, dat is waar.
En als ze ouder zijn hoef je daar geen tijd meer aan te besteden (helaas :P )

Maar ik heb nog een dochter van 10 O+
  donderdag 10 september 2020 @ 19:53:24 #64
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194991188
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:36 schreef Omentielvo het volgende:
Wat dat betreft vind ik zeven echt een hele fijne leeftijd. Ze vindt het heerlijk om met vriendjes te spelen, maar geniet ook nog enorm van dingen samen doen. O+
Geniet ervan. Als ze 12 zijn wordt het een stuk minder. :'(
pi_194991499
Ik houd echt van mijn werk O+

Mijn man noemt mij een carrièretijger. Maar ik zit nu zo lekker in de flow (na een zoektocht van drie jaar). En gelukkig steunt mijn man daar in en pakt hij bijvoorbeeld heel gemakkelijk vrij als er onverwacht opvang ontbreekt enz.
pi_194991616
Ik vind het wel hee leuk, hoor, een ouder kind. 11 nu, groep 8. Vandaag kwam ze samen met een vriendin naar huis, en na een uurtje gingen ze “even een drankje doen” (ice tea :+) bij een andere vriendin. Morgen haar eerste tuinfeestje, van 20-23 uur . Ze is helemaal in de wolken O+

En gelukkig ook nog jong en aanhankelijk genoeg om ook nog met en bij ons te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194991733
Mijn 5 jarige mocht voor 1 keer 'zelf' naar huis vanaf school. Trots dat hij was O+ (zodra hij van het schoolplein af komt kunnen we hem zien vanuit het raam en er is hulp bij het oversteken)

En ook hier een negatieve corona test. 2,5 dag wachten op de test, binnen 26 uur de uitslag.
pi_194991749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:28 schreef Hupje het volgende:
Mijn 5 jarige mocht voor 1 keer 'zelf' naar huis vanaf school. Trots dat hij was O+ (zodra hij van het schoolplein af komt kunnen we hem zien vanuit het raam en er is hulp bij het oversteken)

ah..leuk is dat O+
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2020 @ 23:26:47 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194994924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het wel hee leuk, hoor, een ouder kind. 11 nu, groep 8. Vandaag kwam ze samen met een vriendin naar huis, en na een uurtje gingen ze “even een drankje doen” (ice tea :+) bij een andere vriendin. Morgen haar eerste tuinfeestje, van 20-23 uur . Ze is helemaal in de wolken O+

En gelukkig ook nog jong en aanhankelijk genoeg om ook nog met en bij ons te zijn.
Zo leuk, die feestjes O+
Ik geniet ook echt elke dag van onze 16jarige, heerlijk zelfstandig, maar vaak toch ook nog knuffelig enzo.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194998017
Wij zitten vandaag met het hele gezin thuis, want gisteren kwam er koorts bij mijn verkoudheid. -O- Wel extra blij dat ik gisteren al een test heb geregeld.
pi_194998616
Ah nee Luna! Beterschap en succes met zijn allen thuis (of veel plezier)

Wij zijn zowaar wat bruiloft voorbereidingen aan het doen ineens weer.

We wilden dus komende winter trouwen, maar hebben dat uitgesteld, gelukkig nog niets vastgelegd. Ik wil het in deze tijd met alle restricties niet vieren. We hadden 2 locaties op het oog, 1 had/heeft de voorkeur. Nu hebben we besloten in beide te gaan slapen komende herfst of winter om de sfeer te proeven en de kindjes te laten rondkijken. Dus net 1 geboekt in het weekend dat wij het huis uit 'moeten' vanwege stucwerkzaamheden in de woonkamer (1 wand) en slaapkamer Juul (1 wand en plafond). Helemaal zin in, het duurt nog minstens 15 maanden voordat we gaan trouwen maar dan gaan we gewoon enorm lang van de voorpret genieten (en sparen :D )
pi_194998909
Beterschap Luna!

Puber is bijna beter. Daar zit morgen geen snot meer in voor de test :P
Dus na 5 keer proberen te bellen en 22 minuten in de wachtrij om die afspraak af te bellen; bleek er geen afspraak op zijn naam te staan. In de browsers wel de bevestiging gehad, maar niet in de mail. Daar liep dus ook al iets mis |:(
pi_194999079
Klinkt goed Exode!
pi_194999944
@Deepfreeze dat is wel heel knullig zeg! :o Had je daar morgen wel gestaan en was je misschien weggestuurd! Gelukkig was het niet meer nodig.

@exode, wat leuk! Zo wordt de extra tijd vanwege uitstel tenminste goed benut.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194999980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:54 schreef Phaidra het volgende:
@:Deepfreeze dat is wel heel knullig zeg! :o Had je daar morgen wel gestaan en was je misschien weggestuurd! Gelukkig was het niet meer nodig.

Dan had ik vandaag wel gebeld om te vragen hoe het zat. Maar waarschijnlijk was er dan pas een afspraak na het weekend mogelijk geweest..
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:18:40 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195000421
Komt er weer een secret Santa aan? Ik kreeg opeens de vraag of ik beheerder wilde worden van de SS 2014 groep op Facebook, ben benieuwd waar dat opeens vandaan kwam :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195000445
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:18 schreef MaJo het volgende:
Komt er weer een secret Santa aan? Ik kreeg opeens de vraag of ik beheerder wilde worden van de SS 2014 groep op Facebook, ben benieuwd waar dat opeens vandaan kwam :D
Vast wel toch? Meestal start het in oktober, geloof ik.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:23:41 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_195000493
Nou ja, dan moet wel iemand het initiatief nemen natuurlijk. Het gebeurt niet op magischer wijze :+
disclaimer
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:23:53 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_195000497
hint: ik doe het niet :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:27:25 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195000561
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:23 schreef SQ het volgende:
Nou ja, dan moet wel iemand het initiatief nemen natuurlijk. Het gebeurt niet op magischer wijze :+
Daarom vermoed ik dat iemand ermee bezig is, of krijg ik op magische wijze het beheerdersverzoek? O-)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:23 schreef SQ het volgende:
hint: ik doe het niet :P
Ik denk dat het qua timing voor ons beiden niet handig is nee _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195000635
quote:
Misschien is de voormalige beheerder uit die groep gestapt, of gestopt met Facebook. En dan wordt het automatisch aan iemand anders overdragen toch? Zo gaat het ook met WhatsApp groepen. Als de beheerder uit de groep gaat dan wordt iemand anders automatisch beheerder.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:34:47 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_195000675
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien is de voormalige beheerder uit die groep gestapt, of gestopt met Facebook. En dan wordt het automatisch aan iemand anders overdragen toch? Zo gaat het ook met WhatsApp groepen. Als de beheerder uit de groep gaat dan wordt iemand anders automatisch beheerder.
Ja, zoiets denk ik ook.
disclaimer
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:35:19 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195000683
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen ja. Ik ben nu dus beheerder, ik dacht dat moet wel lukken met een 6 jaar oude groep :')
pi_195001087
Deed @Lemijn vorig jaar niet iets hiermee?
pi_195004002
Vandaag weer twee kinderen naar huis gestuurd en in totaal 7 van de 25 (deels) niet op school. Ook bericht van de directeur, op dit moment geen huiswerk voor zieke/ naar huisgestuurde kinderen, alleen voor kinderen die in quarantaine zijn, ze werken nog aan een protocol.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:10:23 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_195004824
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Deed @:lemijn vorig jaar niet iets hiermee?
Nee, dat was @Leijn :Y
disclaimer
pi_195004864
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, dat was @:Leijn :Y
Oh ja _O-
pi_195005377
Pfff uitslag van bloedprikken van B binnen. Net de lijst maar opgehaald want ik kon niet eens meeschrijven. Vreemd genoeg niet voor huisstofmijt en die hadden wij dus wel verwacht.

Op gras en bomen scoort ie iig erg hoog, zoals verwacht. Maar ook op koemelk en pinda's, echt nog nooit iets van gemerkt. Maandag telefonisch consult voor uitleg en next steps.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:46:15 #89
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_195005597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:37 schreef exode het volgende:
Pfff uitslag van bloedprikken van B binnen. Net de lijst maar opgehaald want ik kon niet eens meeschrijven. Vreemd genoeg niet voor huisstofmijt en die hadden wij dus wel verwacht.

Op gras en bomen scoort ie iig erg hoog, zoals verwacht. Maar ook op koemelk en pinda's, echt nog nooit iets van gemerkt. Maandag telefonisch consult voor uitleg en next steps.
Dat ligt aan de waarde. Mijn dochter was volgens de huisarts allergisch voor melk en ei. Boven de 0.35 is allergisch bij de kinderarts/allergoloog. Melk was bij mijn dochter maar 0.17.

Maar ze mag nu wel alles proberen omdat ze liever als het kan het allergeen wel binnen blijven krijgen
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:11:34 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195006201
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, dat was @:Leijn :Y
:P Leijn laat jullie groeten.

Maar kijk wat ik eind vorig jaar schreef: iemand anders mag het doen. Het is simpel maar je kan als organisator niet afhaken als deelnemer en dat houdt me tegen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195007083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:46 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dat ligt aan de waarde. Mijn dochter was volgens de huisarts allergisch voor melk en ei. Boven de 0.35 is allergisch bij de kinderarts/allergoloog. Melk was bij mijn dochter maar 0.17.

Maar ze mag nu wel alles proberen omdat ze liever als het kan het allergeen wel binnen blijven krijgen
Ja, ik heb nu alleen de lijst met waardes. Al wat opgezocht maar kan beter wachten op gesprek met huisarts. Overigens keek ik over huisstof heen, dat heeft natuurlijk een hippe latijnse naam. Geteste waarde 82,9 dus die is vrij duidelijk.
pi_195007438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:01 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, ik heb nu alleen de lijst met waardes. Al wat opgezocht maar kan beter wachten op gesprek met huisarts. Overigens keek ik over huisstof heen, dat heeft natuurlijk een hippe latijnse naam. Geteste waarde 82,9 dus die is vrij duidelijk.
Haha in Spanje worden alle ziekten en medicijnen bij hun Latijnse naam genoemd. Althans in mijn omgeving. Ik heb echt nooit een idee waar ze het over hebben.
Zeg gewoon ik ben aan de dunne ofzo

Edit; zij noemen het virus ook COVID 19 en niet Corona zoals we dat hier meestal doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door amaranta op 11-09-2020 18:40:40 ]
pi_195007667
Ik probeer het 'hij heb corona' ook te vermijden en heb het over covid als ik de ziekte bedoel ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:26:02 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195008191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik probeer het 'hij heb corona' ook te vermijden en heb het over covid als ik de ziekte bedoel ;)
"Strakkies na de corona"
"Da komp vanwege de corona"
"Toen moeste we dicht van de corona"

Corona is er zelf ook wel een beetje klaar mee. https://www.rtlnieuws.nl/(...)ering-virus-covid-19
KuikenGuppy
pi_195008287
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha in Spanje worden alle ziekten en medicijnen bij hun Latijnse naam genoemd. Althans in mijn omgeving. Ik heb echt nooit een idee waar ze het over hebben.
Zeg gewoon ik ben aan de dunne ofzo

Edit; zij noemen het virus ook COVID 19 en niet Corona zoals we dat hier meestal doen.
Het vage is dat het echt een ellenlange lijst is met gewoon Nederlandse benamingen en tussen due voor mij begrijpelijk woorden staan 2 Latijnse woorden. Vallen volledig uit de toon tussen koemelk, pinda, kat, paard en Engels gras.
pi_195008386
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Strakkies na de corona"

Corona is er zelf ook wel een beetje klaar mee. https://www.rtlnieuws.nl/(...)ering-virus-covid-19
Je vergeet "Carona", die zie ik ook vaak voorbij komen

Hier krijgen de leerlingen een of ander standaardpakketje mee, dat vervangen ze af en toe en ze kunnen online aan de slag, kregen we van de week een mail van school. Klinkt wel ok.
pi_195008532
quote:
Haha, ik ook al ;)
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:00:27 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195008615
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Strakkies na de corona"

Oh echt hè, dat tenenkrommende ‘de’ er voor. :X
pi_195008805
Ik zie dit voor me als een vraag tijdens een proefwerk geschiedenis in een klas in 2034:
“Hoe heet het virus wat in 2020 zorgde voor complete lockdowns en een veranderd wereldbeeld?”

A. COVID-20
B Corona-20
C. Dos-Cervezas
D. COVID-19
E. Carona
pi_195008913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zie dit voor me als een vraag tijdens een proefwerk geschiedenis in een klas in 2034:
“Hoe heet het virus wat in 2020 zorgde voor complete lockdowns en een veranderd wereldbeeld?”

A. COVID-20
B Corona-20
C. Dos-Cervezas
D. COVID-19
E. Carona
😂 haha! Goed kans van ja.
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:24:17 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_195008954
"De corona"
"Cronavirus"
disclaimer
pi_195009106
Mijn buurjongetje van 6 zegt steevast ''dit of dat mag niet omdat het Corona is'' :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195009240
quote:

A. COVID-20
B Corona-20
C. Dos-Cervezas
D. COVID-19
E. Carona
Hahaha! Ja!

B heeft bij rode ogen en niezen heel lang gezegd 'ja dat is iets van Corona' Nee kerel JE HEBT HOOIKOORT! Echt....
Gelukkig is hij daarmee gestopt.
pi_195009467
quote:

A. COVID-20
B Corona-20
C. Dos-Cervezas
D. COVID-19
E. Carona
Sars-cov-2?
pi_195009483
Mijn 4 jarige zegt steeds kirona.. O+
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:52:10 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195009658
quote:
81s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:31 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn buurjongetje van 6 zegt steevast ''dit of dat mag niet omdat het Corona is'' :D
Mijn peuter van bijna 4 is de laatste tijd soms verdrietig omdat hij dingen niet mag van corona ;(.
KuikenGuppy
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:52:34 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195009670
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn 4 jarige zegt steeds kirona.. O+
Dat klinkt als een cool auto model :7.
KuikenGuppy
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:54:26 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195009726
Ik moet ook steeds zo hard lachen om deze column.
KuikenGuppy
pi_195009884
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:54 schreef Loj het volgende:

[..]

Haha, ik ook al ;)
Ik krijg net een bericht of ik beheerder wil worden van ss 2016
pi_195009967
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:54 schreef Burdie het volgende:
Haha. Die is erg leuk.

Ik heb het trouwens over Corona als ik het erover heb.
  Manager PR/Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 21:14:08 #111
269689 crew  Viv
pi_195010194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Sars-cov-2?
Het bedoelde virus is inderdaad SARS-CoV-2, gemene strikvraag dit! :(

Ik zeg soms "de corona" met een ordinair accent als knipoog naar de tokkies, guilty pleasure. :@
pi_195010215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Sars-cov-2?
O+

Jou pakken ze niet in 2034 *O*
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:21:18 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_195010312
zou "krijg de crona" nou "krijg de tering" gaan vervangen uiteindelijk?
disclaimer
pi_195010328
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:21 schreef SQ het volgende:
zou "krijg de crona" nou "krijg de tering" gaan vervangen uiteindelijk?
“Krijg de vinkencorona”?
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:22:44 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195010330
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:54 schreef Burdie het volgende:
hihi hashtag dankbaar. :D
in de haak.
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:23:57 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_195010351
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:22 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

“Krijg de vinkencorona”?
vuile cronalijer!
disclaimer
pi_195010476
quote:

A. COVID-20
B Corona-20
C. Dos-Cervezas
D. COVID-19
E. Carona
Eindexamenvraag ;), minstens. Maar zou dat in 2034 al zijn, dat is al over 14 jaar... ik zet in op over 25 jaar ;).
pi_195010504
Ik denk dat het tijdperken aan gaat geven: voor Corona en na corona: v.C en n.Cor.
pi_195010579
Op dit tempo is het in 2034 nog niet eens voorbij... :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:36:28 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_195010628
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:34 schreef SaskiaR het volgende:
Op dit tempo is het in 2034 nog niet eens voorbij... :'(
nou, als de sterfte- en IC cijfers zich in deze trend blijven ontwikkelen wordt de crona gewoon het nieuwe verkouden denk ik :P
disclaimer
pi_195010750
Ik heb eigenlijk het idee dat Corona (of COVID-19) niet meer gaat verdwijnen.
Ik denk wel dat het uiteindelijk (door vaccinaties, meer bekendheid erover en het eigen immuunsysteem die het virus sneller gaat herkennen) minder gevaarlijk gaat worden.
pi_195010862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:36 schreef SQ het volgende:

[..]

nou, als de sterfte- en IC cijfers zich in deze trend blijven ontwikkelen wordt de crona gewoon het nieuwe verkouden denk ik :P
Ja best, als iedereen dan ook weer normaal kan doen...
Vanochtend had ik best even een inzinking - N moest hoesten en ik zag de bui al hangen... dit gaat voor heel veel ouders een hele nare winter worden. :'(
pi_195011348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:45 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja best, als iedereen dan ook weer normaal kan doen...
Vanochtend had ik best even een inzinking - N moest hoesten en ik zag de bui al hangen... dit gaat voor heel veel ouders een hele nare winter worden. :'(
Kinderen in groep 1/2 mogen gewoon naar school met verkoudheid *O*
pi_195011563
Vrijdagmiddag in huize Malteser:

“Mama, wanneer wordt het coronavirus weer erger? Want dan hebben we kei lang weekend.”

“Mama, ik ben nu wel klaar met het coronavirus, ik mag nog steeds niet mee naar de winkel en ik wil weer naar de Efteling. Dus het moet nu maar eens afgelopen zijn.”

“Gelukkig maar mama dat ijsjes geen coronavirus kunnen krijgen, want iedereen wil toch een ijsje met dit mooie weer.”
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:21:29 #125
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195011648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:41 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb eigenlijk het idee dat Corona (of COVID-19) niet meer gaat verdwijnen.
Ik denk wel dat het uiteindelijk (door vaccinaties, meer bekendheid erover en het eigen immuunsysteem die het virus sneller gaat herkennen) minder gevaarlijk gaat worden.
Dat is zeker, net zoals allerlei andere griepvirussen. Mexicaanse griep bijvoorbeeld bestaat ook nog gewoon.
pi_195011849
“Mama, ik ben verkouden. Is er nog steeds Corona? Want dan hoef ik niet naar school.” _O-
pi_195011871
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:23 schreef SQ het volgende:

[..]

vuile cronalijer!
_O-

Ik zou mijn familie graag weer eens zien. Zo zuur, volgende week is T jarig en geen familie kan komen.. En ik schat in de rest van dit jaar ook niet.. Dat is wel heel lang...
pi_195011985
Ahhh. Dat is echt heel lang. :*
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:37:25 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195012045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:14 schreef Viv het volgende:
Het bedoelde virus is inderdaad SARS-CoV-2, gemene strikvraag dit! :(
En waar ik tyfus zei, moet zijn Spaanse griep, stop de tijd!

quote:
Ik zeg soms "de corona" met een ordinair accent als knipoog naar de tokkies, guilty pleasure. :@
Idem :D
KuikenGuppy
pi_195012845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Kinderen in groep 1/2 mogen gewoon naar school met verkoudheid *O*
Snot mag wel, hoesten niet toch?
pi_195015414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

_O-

Ik zou mijn familie graag weer eens zien. Zo zuur, volgende week is T jarig en geen familie kan komen.. En ik schat in de rest van dit jaar ook niet.. Dat is wel heel lang...
Ja dit vind ik ook zo vervelend aan de hele situatie. Mijn zwager en schoonzusje wonen in Frankrijk, ze komen volgend weekend voor het eerst sinds begin februari deze kant op. Maar ik denk dat we ze daarna pas volgend jaar weer zien...
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:03:02 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195015960
Malteser, die uitspraken van twix O+

En SQ: gefeliciteerd met je verjaardag! *O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195016935
quote:

[..]

_O-

Ja zuur hè. Ik zag mijn moeder laatst vorig jaar november. Ze zou in het voorjaar weer komen. Nu kan ze wel komen. Heel Spanje is code oranje maar dat slaat nergens op. Het gaat hier prima en alles is super goed geregeld. En dan kan ze daarna thuis in quarantaine kunnen. Dat is prima te doen voor haar. Maar ze durft niet. Wat ik begrijp. Toch raar allemaal hè.

Ik kan niet naar NL want eerst 10 (of 14?) dagen quarantaine voordat ik iets kan doen en ik zou niet eens weten waar ik dat moet doen. Afgezien dan van dat ik niet weg kan hier want kinderen gaan eindelijk weer naar school.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 12 september 2020 @ 11:34:15 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195018021
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:21 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja zuur hè. Ik zag mijn moeder laatst vorig jaar november. Ze zou in het voorjaar weer komen. Nu kan ze wel komen. Heel Spanje is code oranje maar dat slaat nergens op. Het gaat hier prima en alles is super goed geregeld. En dan kan ze daarna thuis in quarantaine kunnen. Dat is prima te doen voor haar. Maar ze durft niet. Wat ik begrijp. Toch raar allemaal hè.

Ik kan niet naar NL want eerst 10 (of 14?) dagen quarantaine voordat ik iets kan doen en ik zou niet eens weten waar ik dat moet doen. Afgezien dan van dat ik niet weg kan hier want kinderen gaan eindelijk weer naar school.
Ik heb mijn familie sinds augustus 2019 niet meer gezien. Mijn schoonmoeder is eind juli overleden.

Maar ik klaag niet, als ik m'n kind met kerst maar kan zien...
pi_195018289
quote:

[..]

_O-

Kunnen we een kaartje sturen? Lost het familie-probleem niet op, maar draagt misschien een ietsie bij aan de verjaardagsstemming van T...
pi_195018310
Och je dochter!!! Ja zeg dat hoop ik wel!

Hoe vindt ze het in Nederland?
Met een meidenkwartet
pi_195019435
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Kunnen we een kaartje sturen? Lost het familie-probleem niet op, maar draagt misschien een ietsie bij aan de verjaardagsstemming van T...
dat zou hij geweldig vinden! Hij is gek op post!
pi_195019464
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:21 schreef Cathmar het volgende:

[..]

ja, wij zijn inderdaad ook code rood voor NL, en ook voor Duitsland.

Het is echt een gekke situatie. @Gao: gaan jullie naar NL of komt zij naar Dubai? Beide zou nog wel eens lastig kunnen worden, denk ik. Hoe heeft ze het?
pi_195022932
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

DM je adres even en waar T van houdt, dan doe ik ook wat op de post :)
pi_195023285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:01 schreef exode het volgende:

[..]

Ik moet ook maar eens een test laten doen. Ben nu met mijn dochter bij haar (lease)paard. En ik snotter weer. Niezen en jeukende ogen. Niet normaal. Ben hier straks de hele avond zoet mee.
pi_195023422
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik moet ook maar eens een test laten doen. Ben nu met mijn dochter bij haar (lease)paard. En ik snotter weer. Niezen en jeukende ogen. Niet normaal. Ben hier straks de hele avond zoet mee.
Ja, ze hebben het zo getest.

Wij zijn nu vooral aan het denken hoe we de huisstofmijt moeten bestrijden. 2x per week zijn hele slaapkamer poetsen wordt aangeraden....pffff red 1x vaak niet eens. And the list goes on....
  zaterdag 12 september 2020 @ 17:42:24 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195023464
Nou bij ons in de regio valt geen test in te plannen. Echt bizar.
KuikenGuppy
  zaterdag 12 september 2020 @ 17:43:07 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195023487
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:40 schreef exode het volgende:

[..]

Wij zijn nu vooral aan het denken hoe we de huisstofmijt moeten bestrijden. 2x per week zijn hele slaapkamer poetsen wordt aangeraden....pffff red 1x vaak niet eens. And the list goes on....
Dat kan hij misschien ook zelf wel leren/doen?
KuikenGuppy
pi_195023618
quote:

[..]

Ik heb als kind al eens een test gehad. Weet niet of de uitslag daarvan nog in het dossier staat. Maar wellicht dat het daar in staat.
pi_195023621
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:42 schreef Burdie het volgende:
Das vervelend
pi_195023907
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat kan hij misschien ook zelf wel leren/doen?
Ik heb het zelf ook en ik stof ook niet, ik nies me dan echt een ongeluk en B heeft er veel meer last van dan ik.
Hij krijgt de stofvrije taakjes.
pi_195024377
quote:

[..]

Ik kreeg via de huisarts speciaal hoezen voor matras, kussen en dekbed. Dit hielp echt enorm goed. Ik ben er nu al een paar jaar vanaf.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 12 september 2020 @ 18:43:25 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195024541
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:05 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook en ik stof ook niet, ik nies me dan echt een ongeluk en B heeft er veel meer last van dan ik.
Hij krijgt de stofvrije taakjes.
Ik bedoelde stofzuigen. Of kan dat ook niet?
KuikenGuppy
pi_195024574
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mag ik je adres?
  zaterdag 12 september 2020 @ 18:55:28 #150
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_195024717
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:42 schreef Burdie het volgende:
Hier ook niet. Ofja, tenzij je Goes onder regio Haaglanden vindt vallen :+

Maar gisteravond is er op de corona HAP een coronatest afgenomen bij T., ook al is het hoogstwaarschijnlijk een longontsteking. Maarja, vrij gelijke symptomen..
  zaterdag 12 september 2020 @ 18:59:13 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195024769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar gisteravond is er op de corona HAP een coronatest afgenomen bij T., ook al is het hoogstwaarschijnlijk een longontsteking. Maarja, vrij gelijke symptomen..
Hè jakkes, beterschap voor hem! :*.
KuikenGuppy
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:04:12 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195024836
Ik zie maandag plek in Nootdorp!
quote:

[..]

ik zie maandag plek in Nootdorp!
Beterschap voor T!
pi_195025255
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik bedoelde stofzuigen. Of kan dat ook niet?
Dat kunnen we wel eens proberen. Hij moet nu ook zelf zijn bed afhalen dat gaat aardig.
pi_195025271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:33 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik kreeg via de huisarts speciaal hoezen voor matras, kussen en dekbed. Dit hielp echt enorm goed. Ik ben er nu al een paar jaar vanaf.
Ja daar hoorde ook van inderdaad, helpt dus echt? Goed om te weten.
  zaterdag 12 september 2020 @ 20:47:49 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195026865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ah dat is lief!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:59 schreef Cathmar het volgende:
Och je dochter!!! Ja zeg dat hoop ik wel!

Hoe vindt ze het in Nederland?
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is echt een gekke situatie. @:Gao: gaan jullie naar NL of komt zij naar Dubai? Beide zou nog wel eens lastig kunnen worden, denk ik. Hoe heeft ze het?
Gaat goed met 'r. Ze mist ons wel, maar ze 'begint ook wel voordelen aan al die zelfstandigheid te zien' O+ De studie is een boel werk, maar wel erg leuk. En volgens mij heeft ze de meest sprankelend schone studentenkamer in Nederland ;-)

Sociaal is het wel heel anders dan anders. Maar ze heeft een stuk of drie meiden die ze regelmatig ziet, en na twee weken vind ik dat best wel prima. Verder ziet ze ook zo af en toe vriendinnen die ze kent uit Dubai en uit Eindhoven, en die nu elders in NL studeren. Dat doet ze best goed.

En normaal gesproken komt ze naar Dubai toe. Dat is vooralsnog prima te doen, maar terug naar NL gaan zou problemen kunnen geven. Als dat niet kan.... weet ik het niet. Ik kan me voorstellen dat ik dan in m'n eentje naar NL vlieg en we in twee delen kerst vieren. Voor haar is kerst gigantisch belangrijk. Ze kijkt er nu al ontzettend naar uit.
pi_195028864
quote:

[..]

Jahoor. En ik wilde dus de test in Goes, maar toen ik belde (gisteren) was er alleen plek in regio Rotterdam. Schiet mij maar lek.

En wat naar voor T. Hopelijk voelt hij zich snel wat beter, beterschap!
pi_195029160
Ik kreeg als tip om voor kinderen een DigiD aan te vragen. Ivm aanvragen tests en uitslag
pi_195032569
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:31 schreef amaranta het volgende:
Ik kreeg als tip om voor kinderen een DigiD aan te vragen. Ivm aanvragen tests en uitslag
Dat is een goede tip!
pi_195032951
Online lijken er nog minder testplaatsen beschikbaar dan bij bellen. Dus of je daar momenteel veel mee opschiet weet ik niet. Wanneer er voldoende plekken zijn is de online wel sneller.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 14-09-2020 16:16:51 ]
  zondag 13 september 2020 @ 09:24:28 #160
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_195033157
Thanks voor de beterschapswensen :)
Mogen morgenochtend naar de huisarts bellen voor de uitslag van T's coronatest.
Had idd gehoopt het gewoon online te kunnen zien, maarja: Hij heeft geen DigiD, en kon het zo snel ook niet regelen voor we naar de HAP moesten.
pi_195033272
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ah dat is lief!
[..]

[..]

Gaat goed met 'r. Ze mist ons wel, maar ze 'begint ook wel voordelen aan al die zelfstandigheid te zien' O+ De studie is een boel werk, maar wel erg leuk. En volgens mij heeft ze de meest sprankelend schone studentenkamer in Nederland ;-)

Sociaal is het wel heel anders dan anders. Maar ze heeft een stuk of drie meiden die ze regelmatig ziet, en na twee weken vind ik dat best wel prima. Verder ziet ze ook zo af en toe vriendinnen die ze kent uit Dubai en uit Eindhoven, en die nu elders in NL studeren. Dat doet ze best goed.

En normaal gesproken komt ze naar Dubai toe. Dat is vooralsnog prima te doen, maar terug naar NL gaan zou problemen kunnen geven. Als dat niet kan.... weet ik het niet. Ik kan me voorstellen dat ik dan in m'n eentje naar NL vlieg en we in twee delen kerst vieren. Voor haar is kerst gigantisch belangrijk. Ze kijkt er nu al ontzettend naar uit.
Jouw kinderen klinken altijd zo groot, verantwoordelijk en zelfstandig O+

Zijn er in NL uitzonderingen voor familieherenigingen?

Ik vind deze hele situatie zo schrijnend voor families doe verspreid over meerdere landen wonen.
pi_195033544
Gao dat is echt schrijnend hopelijk kunnen jullie elkaar met kerst zien

Beterschap voor T.
  zondag 13 september 2020 @ 10:51:39 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195034338
Schrijnend zou niet direct mijn woordkeuze zijn.

Het is natuurlijk super verdrietig als je een fijne feestdag niet met je naasten kunt doorbrengen. Of dat je ze een lange tijd niet ziet.
Maar als het goed is komen er echt weer betere tijden, waarbij iedereen elkaar weer kan bezoeken.

Mijn ouders zijn nu ook voor het eerst in 45 jaar (ofzo) niet naar hun familie in Spanje geweest. Met echt pijn in hun hart.
Mijn broertjes graf bezoeken onder andere. Maar ook bv broers en zussen zien. Mijn vaders oudste zus wordt ook steeds ouder, en hij wil haar nog wel graag zien.
Gelukkig is er Social media. En video bellen ze heel veel.
(Ik weet nog dat mijn oma op zondag belde, naar de telefoon van de buren).
Maar om nou te zeggen dat de situatie schrijnend is..

Maargoed, misschien dat ik een andere betekenis aan dat woord geef.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 13-09-2020 10:59:21 ]
pi_195034809
Nja, schrijnend, triest, hartverscheurend, verdrietig...

Je weet niet hoe iemands persoonlijke situatie is. Voor sommige mensen komen er misschien geen betere tijden. In veel gevallen kan je daar niet zonder meer van uit gaan.

En al zou je dag wel van tevoren weten, dan nog kan eenzaamheid veel kapot maken.
pi_195034965
Ik vind het ook schrijnend zulke verhalen.
En ik vind het concept er komen betere tijden zo abstract.
Sommige mensen zullen die tijden niet meemaken en kunnen hun laatste dagen niet met hun naasten meemaken.

Mijn nicht trouwde laatst en had geregeld dat we via social media mee konden kijken naar de bruiloft. Heel mooi gedaan. Maar ik miste op dat moment toch het fysiek erbij zijn.
Wat mij hier wel blij maakte, was dat haar moeder (die in een verzorgingshuis zit) er wel bij kon zijn. O+
pi_195037071
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 10:51 schreef amaranta het volgende:
Schrijnend zou niet direct mijn woordkeuze zijn.

Het is natuurlijk super verdrietig als je een fijne feestdag niet met je naasten kunt doorbrengen. Of dat je ze een lange tijd niet ziet.
Maar als het goed is komen er echt weer betere tijden, waarbij iedereen elkaar weer kan bezoeken.

Mijn ouders zijn nu ook voor het eerst in 45 jaar (ofzo) niet naar hun familie in Spanje geweest. Met echt pijn in hun hart.
Mijn broertjes graf bezoeken onder andere. Maar ook bv broers en zussen zien. Mijn vaders oudste zus wordt ook steeds ouder, en hij wil haar nog wel graag zien.
Gelukkig is er Social media. En video bellen ze heel veel.
(Ik weet nog dat mijn oma op zondag belde, naar de telefoon van de buren).
Maar om nou te zeggen dat de situatie schrijnend is..

Maargoed, misschien dat ik een andere betekenis aan dat woord geef.
Een 18-jaar oud kind die in haar eentje in een relatief vreemd land Kerst moet vieren, dat vind ik wel schrijnend.

Fijn dat het goed met haar gaat, Gao!
  zondag 13 september 2020 @ 14:23:20 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195037726
Hmm ik zou ook niet gaan voor schrijnend (dat vind ik bijvoorbeeld de situatie op Lesbos), maar moeilijk is het natuurlijk wel. Maar zij realiseert zich de onzekerheid van de situatie nog niet, en dat houden we gewoon even zo. En ik hoop dat eind van de maand mijn witte bloedcellen weer op niveau blijken. Dat geeft toch een beetje minder een opgesloten gevoel, denk ik. Hoop ik :)

Wat leuker: ik vind het echt zo grappig dat jongste, nu 16, echt belachelijk blij kan zijn als hij iets leert O+ Komt 'ie echt helemaal enthousiast vertellen over de proef die de scheikundeleraar vandaag deed. Helemaal blij :) Ik was vergeten hoe heerlijk het is als je alleen nog je zelf-gekozen examenvakken hebt.
pi_195046487
Vraagje: ik word de laatste dagen gebeld en gesmst door een, voor mij, onbekend mobiel nummer. Op berichten terug wordt niet gereageerd en als ik terugbel, wordt er niet opgenomen.
Er is ook naar mijn man een raar bericht gestuurd.
Is er een manier om erachter te komen wie dit is? :?
  zondag 13 september 2020 @ 20:40:02 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195046514
Niet, nummer gewoon blokkeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195046546
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:40 schreef Leandra het volgende:
Niet, nummer gewoon blokkeren.
Nou, ik ben gewoon heel nieuwsgierig. Blokken kan altijd nog. :+ Detective spelen is ook weleens leuk.
pi_195046630
Nummer googelen?
pi_195047257
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nummer googelen?
Geprobeerd. Komt niets uit.
  zondag 13 september 2020 @ 21:19:26 #174
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_195047280
Opslaan als contact en in whatsapp kijken naar foto/onderschrift?
pi_195047867
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:19 schreef GotC het volgende:
Exact dit doe ik ook altijd met onbekende nummers. :D

Venco, als het echt een onbekende is, dan is het vooral vreemd dat er naar jullie beiden berichten/calls zijn gestuurd. :?
  zondag 13 september 2020 @ 22:15:13 #176
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_195048356
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 21:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Venco, als het echt een onbekende is, dan is het vooral vreemd dat er naar jullie beiden berichten/calls zijn gestuurd. :?
Ik ook altijd :+
pi_195048443
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:19 schreef GotC het volgende:
Gedaan maar ook daar word ik niet wijzer van. :N
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 21:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Whatsapp verschaft ook weinig duidelijkheid.

We ‘weten’ wel wie het zouden moeten zijn maar ik wilde het bevestigt hebben eigenlijk.
En die mensen ontkennen. :P
pi_195049893
Met een ander nummer een appje sturen naar dat nummer:

"Hoi pap, met mij! Dit is mijn nieuwe nummer! Dat andere kun je weggooien!"

Als ze straks beginnen over een oplichtingspoging, weet je genoeg :P

(Geintje he... geintje... O-) wel vervelend als mensen zo doen! Waren het rare berichten?)
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 08:54:12 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195051662
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gedaan maar ook daar word ik niet wijzer van. :N
[..]

Whatsapp verschaft ook weinig duidelijkheid.

We ‘weten’ wel wie het zouden moeten zijn maar ik wilde het bevestigt hebben eigenlijk.
Ik wil ze wel even zakelijk bellen O-)
  maandag 14 september 2020 @ 09:51:46 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195052462
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:20 schreef vencodark het volgende:
We weten wel wie het zouden moeten zijn maar ik wilde het bevestigt hebben eigenlijk.
Wat een vreemd verhaal, die mensen ontkennen? Dan zijn het vast geen mensen die je in je contacten wil, dus lekker blokkeren dat nummer.
in de haak.
pi_195052812
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 08:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wil ze wel even zakelijk bellen O-)
DOEN!
pi_195053874
Ik google en nr ook altijd maar vaak komt daar idd niks uit.
Wel raar dat ze naar jullie beide berichten sturen.

Ik word regelmatig door een voor mij onbekend nummer gebeld. Als ik dan mijn voicemail afluister klinkt het Chinees. Nummer geblokkerd bellen ze met een ander nummer. :?

Maar als het een anoniemnummer is kun je die toch niet blokkeren? Zijn vaak energiebedrijven en andere abonnementen.
  maandag 14 september 2020 @ 12:30:12 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_195054395
Vroeger kon je toch ook vanuit ICQ smsen? :D
  maandag 14 september 2020 @ 14:42:29 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195056305
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 11:48 schreef F_r het volgende:
Ik google en nr ook altijd maar vaak komt daar idd niks uit.
Wel raar dat ze naar jullie beide berichten sturen.

Ik word regelmatig door een voor mij onbekend nummer gebeld. Als ik dan mijn voicemail afluister klinkt het Chinees. Nummer geblokkerd bellen ze met een ander nummer. :?

Maar als het een anoniemnummer is kun je die toch niet blokkeren? Zijn vaak energiebedrijven en andere abonnementen.
het was toch geen anoniem nummer? alleen een onbekend nummer volgens mij.
in de haak.
  maandag 14 september 2020 @ 15:12:54 #185
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_195056757
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 09:08 schreef Elleska het volgende:
Online lijken er nog minder testplaatsen beschikbaar dan bij bellen. Dus of je daar momenteel veel mee opschiet weet ik niet maar bij voldoende plekken zijn is de online wel sneller.
Je hebt wel sneller de uitslag omdat je die dan via het portaal kan inzien dus het heeft hoe dan ook wel nut. Maar als je het pas aanvraagt als je een test gaat aanvragen ben je natuurlijk te laat daarmee.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_195057482
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Je hebt wel sneller de uitslag omdat je die dan via het portaal kan inzien dus het heeft hoe dan ook wel nut. Maar als je het pas aanvraagt als je een test gaat aanvragen ben je natuurlijk te laat daarmee.
De uitslag heb je met DigiD inderdaad sneller maar als je geen testplek kan krijgen dan is er ook geen uitslag ;)
  maandag 14 september 2020 @ 16:23:11 #187
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_195057600
Telefonisch kunnen we vaak net wat meer qua zoeken, en ja ik weet dat je lang in de wacht moet. Als je dan de uitslag online kan bekijken win je toch vaak een hele dag of meer.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 16:46:27 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195057875
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 10:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

DOEN!
Ik wil het wel doen maar dan moet venco dat ook willen ;)
  maandag 14 september 2020 @ 17:35:08 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_195058559
Helaas hier nog geen uitslag, ook al is het nu bijna 3 dagen geleden. Morgen maar weer bellen ^O^
pi_195060005
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wil het wel doen maar dan moet venco dat ook willen ;)
Wat voor werk doe jij dan? Deurwaarder? Begrafenisondernemer? :P
pi_195062288
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:42 schreef trui het volgende:

[..]

het was toch geen anoniem nummer? alleen een onbekend nummer volgens mij.
Klopt. Wij kennen het nummer niet maar er stàát dus wel een nummer.
Ach, veel spannende berichten zijn het niet hoor, wel onnodige dingen waarvan we graag de afzender willen weten. Hele verhaal ga ik dan ook niet doen maar was wel benieuwd of iemand manieren kent om toch de identiteit te achterhalen. :) Mijn man probeerde via zijn werk ook al te bellen en er komt alleen een automatische voicemail. Bedankt voor ideeën en voorstellen. ;)
  maandag 14 september 2020 @ 21:30:01 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195062408
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 11:48 schreef F_r het volgende:

Kun je juist wel blokkeren toch?
Ik kan in mijn telefoon gewoon voor "onbekende nummers blokkeren" kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar maandag 14 september 2020 @ 22:24:35 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195063497
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is bij ons dan weer niet handig, mijn ouders bellen anoniem.

Ik word trouwens al een aantal dagen op rij gebeld door een nummer uit Rotterdam. Wat ik dan blokkeer, om de dag er na gebeld te worden door een nummer met een cijfer hoger aan het eind. Leuk spelletje wel :')
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 22:29:11 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195063611
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 19:22 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij dan? Deurwaarder? Begrafenisondernemer? :P
Haha nee hoor, maar ik dacht ik kan zakelijk bellen en vragen naar Piet en dan vragen met wie ik dan wel spreek ;)
pi_195063735
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat klopt maar het ziekenhuis belt anoniem. En school soms ook. Dus niet heel handig om ze allemaal te blokkeren

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 15-09-2020 08:26:14 ]
pi_195063763
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 22:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik word trouwens al een aantal dagen op rij gebeld door een nummer uit Rotterdam. Wat ik dan blokkeer, om de dag er na gebeld te worden door een nummer met een cijfer hoger aan het eind. Leuk spelletje wel :')
Dat dus. Spreken Ze je voicemail in?
  maandag 14 september 2020 @ 22:37:18 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195063799
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:34 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat kloot maar het ziekenhuis belt anoniem. En school soms ook. Dus niet heel handig om ze allemaal te blokkeren
Nee okay, het is dus geen kwestie van niet kunnen maar vooral van niet handig zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 14 september 2020 @ 22:38:12 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195063817
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 22:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Eneco?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195063832
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee okay, het is dus geen kwestie van niet kunnen maar vooral van niet handig zijn.
Ik dacht misschien ziet de provider het nummer wel en kunnen ze die wel blokkeren. Met de vaste lijn kon dat vroeger wel
  maandag 14 september 2020 @ 22:48:14 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195064000
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:39 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik dacht misschien ziet de provider het nummer wel en kunnen ze die wel blokkeren. Met de vaste lijn kon dat vroeger wel
Ja, maar als je zelf onbekende nummers kunt blokkeren hoeft de provider dat niet meer te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2020 @ 07:20:40 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195066150
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:35 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat dus. Spreken Ze je voicemail in?
Heb ik niet aanstaan.

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eneco?
Terugzoeken geeft alleen hits dat anderen er ook door gebeld worden, maar niet wie of wat het zou zijn.
  dinsdag 15 september 2020 @ 08:07:28 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_195066384
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eneco?
Dit. Stopt pas als je een keer opneemt trouwens.
disclaimer
pi_195066484
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar als je zelf onbekende nummers kunt blokkeren hoeft de provider dat niet meer te doen.
Maar die kunnen dan een specifiek nummer blokkeren ipv alle anonieme nummer
pi_195066506
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit. Stopt pas als je een keer opneemt trouwens.
Ook mee oppassen. Er zitten echt nare partijen tussen die energieleveranciers. Ik had er pas 1 die zich voordeed als mijn huidige leverancier, ze konden onze overeenkomst omzetten naar een voordeligere, hadden ze wel even een handtekening nodig!
Vervolgens kreeg ik al bellende een sms waar ik meteen wat in moest bevestigen ter akkoord (en dan haak ik af want 1) raar en 2) klonk als oplichting.

Achteraf bleek het wel een energiemaatschappij maar een heel andere dan waar ik al klant ben en wat ik als moest tekenen was een nieuwe overeenkomst bij een andere partij mét forse boeteclausule als ik voor einddatum (3 jaar later ofzo) zou overstappen. Ja, doei he!
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 08:45:00 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195066594
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ook mee oppassen. Er zitten echt nare partijen tussen die energieleveranciers. Ik had er pas 1 die zich voordeed als mijn huidige leverancier, ze konden onze overeenkomst omzetten naar een voordeligere, hadden ze wel even een handtekening nodig!
Vervolgens kreeg ik al bellende een sms waar ik meteen wat in moest bevestigen ter akkoord (en dan haak ik af want 1) raar en 2) klonk als oplichting.

Achteraf bleek het wel een energiemaatschappij maar een heel andere dan waar ik al klant ben en wat ik als moest tekenen was een nieuwe overeenkomst bij een andere partij mét forse boeteclausule als ik voor einddatum (3 jaar later ofzo) zou overstappen. Ja, doei he!
Ik heb ook eens zo’n poppetje aan de lijn gehad. Hij zei dat hij even mijn gegevens wilde checken en vroeg toen naar mijn maandbedrag, waarop ik zei “maar dat kun je toch inzien?”. Hij zei “ja klopt, rond de 125 euro hè?”. Toen heb ik hem opgehangen en Nuon meteen gebeld, bleek inderdaad een oplichter te zijn.

Mijn man is nog leuker met dit soort gesprekken, als hij gebeld wordt zegt hij “ja doei” en hangt hij meteen op. Ik ben daar toch te aardig voor, hoor ze altijd wel aan :')
pi_195066657
Bedrijven mogen niet meer anoniem of geblokkeerd bellen. Dat geeft veel onduidelijkheid nu, want je wordt door telemarketeers gebeld met 010, 020 en 088 nummers. En als je die gaat Googlen krijg je geen hits.

Zo wilt mijn eigen werkgever mij een verlenging van abo aansmeren met een hoger maandbedrag dus ik wordt continu door 020 nummers gebeld. Dat zijn externe bureaus die hebben er geen boodschap aan als ik zeg dat ik er werk. :D

Geef nummers die proberen je op te lichten altijd door aan aan je provider! Zij kunnen het nummer blokkeren, voor iedereen.
  dinsdag 15 september 2020 @ 08:54:40 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195066683
Weet je wie het wel altijd heel interessant vinden als je zegt dat je er werkt?
Dat "Hello, I am calling from Microsoft" tuig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195066707
Ik neem dat soort onbekende 088 etc nummers tegenwoordig altijd op met 'hallo?'. Dus noem mijn naam niet. En als ze dan vragen of ze met [naam] spreken, zeg ik dat ze verkeerd verbonden zijn. Dan schijn je van de lijst gehaald te worden. Ondertussen sta ik vast op nog duizend andere lijsten, maar je moet iets hè.
  dinsdag 15 september 2020 @ 08:57:37 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195066717
Ik neem sowieso alleen met mijn voornaam op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195066725
Ik sta in de KvK inmiddels als inactief, maar vooral toen ik net stond ingeschreven stond mijn telefoon roodgloeiend, ik werd er stapelgek van. Als bedrijf wil je zoveel mogelijk opnemen en altijd was het gezeik. Of ik een advertentie wilde kopen, of ik een zakelijk energiecontract wilde etc etc.
Daar kan geen Bel me niet register tegenop.
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:02:18 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195066753
Ooit het meest gelachen om iemand die naar meneer mijn achternaam vroeg, toen ik een alleenstaande moeder was en mijn zoon met mijn achternaam amper van de lagere school af was.

Gelijk het jaloerse vrouwtje uitgehangen, waar het over ging?
Financiële zaken? Dat mocht ze ook met mij bespreken, maar nee dat kon niet, ze moest echt mijn man spreken.
Toen gaan vragen wat ze met mijn man moest, of hij soms vreemd ging met haar, drama, dit dat.

En maar volhouden dat het over financiële zaken ging en dat het niet met mij besproken kon worden.

Heb helemaal dubbel gelegen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195066764
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:57 schreef Leandra het volgende:
Ik neem sowieso alleen met mijn voornaam op.
Ja, dat doe ik ook altijd.
En gewoon halverwege afkappen en doei zeggen doe ik ook. Heb toch geen tijd (zin) om steeds zo’n heel gesprek af te luisteren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195066787
Ik krijg heel vaak telefoon en post voor Meneer, vanwege mijn voornaam. Dat stuur ik dan terug en zeg dat ik geen meneer H. ken, alleen een mevrouw H. Als ik invul dat ik een mevrouw ben dan hoeven ze dat niet voor mij aan te gaan passen, ik denk dat ik mijn eigen geslacht nog wel weet :')

Mijn werkgever kan altijd heel moeilijk nee zeggen en als er dan reclame belt midden in onze lunch (lunchroom, dus drukste moment) dan nemen wij gewoon op. Of we de werkgever aan de telefoon willen geven. Nope, we weten zo ook wel dat hij geen interesse heeft.
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:12:25 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195066836
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik ook altijd.
En gewoon halverwege afkappen en doei zeggen doe ik ook. Heb toch geen tijd (zin) om steeds zo’n heel gesprek af te luisteren.
Nee idd.
Het meest trieste daarvan was wel op de dag dat mijn zusje van de artsen te horen kreeg dat het wel heel slecht met haar partner ging, als in "stabiel maar wel de laagste vorm van stabiel".
Ze had net in de appgroep verteld dat ze door de artsen met haar neus op de feiten was gedrukt, heb ik haar een half uur later huilend aan de telefoon; ze was door zo'n telesalesterrorist gebeld en had nog gezegd van "Joh, je moet nu echt ophangen, dit is niet het moment, mijn partner ligt op het randje op de IC", waarop hij nog weer doorgaat.

Ze belde mij dus om te vragen of ik kon zorgen dat ze in het bel-me-niet-register kwam, want hoe beleefd ze ook altijd blijft tegen zulke bellers, ze trok het op dat moment niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:19:24 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195066903
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:07 schreef LeSage het volgende:
Ik krijg heel vaak telefoon en post voor Meneer, vanwege mijn voornaam. Dat stuur ik dan terug en zeg dat ik geen meneer H. ken, alleen een mevrouw H. Als ik invul dat ik een mevrouw ben dan hoeven ze dat niet voor mij aan te gaan passen, ik denk dat ik mijn eigen geslacht nog wel weet :')

Mijn werkgever kan altijd heel moeilijk nee zeggen en als er dan reclame belt midden in onze lunch (lunchroom, dus drukste moment) dan nemen wij gewoon op. Of we de werkgever aan de telefoon willen geven. Nope, we weten zo ook wel dat hij geen interesse heeft.
Oh, zo had ik toen ik nog werkte ook wel eens een mooie:
Zo'n Ajax businessseats verkoper die dan doorverbonden wil worden met de directie en niet wil zeggen waar het over gaat en dat afdoet met "Wij onderhandelen alleen op directieniveau"
Dan komt er van mij dus een "Mooi, laat uw directeur de mijne dan maar bellen" terug.

Doorverbinden met de directie was sowieso een dikke vette no-go tenzij ik wist dat er een telefoontje zou komen of wist dat het een connectie was die idd doorverbonden kon worden.

Verder kwam onze ene directeur bij Philips vandaan en had de andere directeur nog met de kinderen van Frits Philips in de klas gezeten en hadden ze beiden nog een behoorlijke oriëntatie op Eindhoven. Die zouden dus nog geen Ajax businessseats afnemen als ze bijna gratis waren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195067039
Gelukkig weinig last van verkopers, maar ik ben wel een aantal keer gebeld door recruitertuig dat het ok vindt om mijn werkgever te bellen en vragen om door te verbinden. Dan zie ik het nummer van mijn werkgever op het scherm maar krijg ik zo'n gladjanus aan de lijn met een heel interessant aanbod op 2 uur rijden van thuis.
Zo'n gesprek is ook altijd heel kort. Vind het zo not done. :W
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:34:02 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_195067108
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:02 schreef Leandra het volgende:
Ooit het meest gelachen om iemand die naar meneer mijn achternaam vroeg, toen ik een alleenstaande moeder was en mijn zoon met mijn achternaam amper van de lagere school af was.

Gelijk het jaloerse vrouwtje uitgehangen, waar het over ging?
Financiële zaken? Dat mocht ze ook met mij bespreken, maar nee dat kon niet, ze moest echt mijn man spreken.
Toen gaan vragen wat ze met mijn man moest, of hij soms vreemd ging met haar, drama, dit dat.

En maar volhouden dat het over financiële zaken ging en dat het niet met mij besproken kon worden.

Heb helemaal dubbel gelegen :')
godsamme Leandra, ik wist wel dat jij oud was, maar dat jij in de jaren vijftig al alleenstaande moeder was is nieuw voor mij :o
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:38:49 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195067169
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:34 schreef SQ het volgende:

[..]

godsamme Leandra, ik wist wel dat jij oud was, maar dat jij in de jaren vijftig al alleenstaande moeder was is nieuw voor mij :o
Ja, erg hè :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195067186
Wij hadden er vorig jaar nog zo een in de straat langs de deuren.. Bij elk huis waar een vrouw open deed, vroeg hij is uw man thuis? En dan vragen waarom, ja het gaat over energiecontract, dus ik zeg dat kunt u beter met mij bespreken, maar nee hoor, hij moest absoluut met de man des huizes spreken. Tja, die was niet thuis. Nou, tot ziens dan maar.

Geloof dat in 6 van de 8 huizen in ons rijtje de vrouw alle energiezaken regelt :+
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:50:28 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_195067337
Echt joh? Ik heb dat nog nooit meegemaakt :')
Komt wellicht door mijn zware stem en norse frons :7
disclaimer
pi_195067458
Leuk om te lezen dit :D

Ik ben stokdoof dus heb er geen last van. Neem de telefoon nooit op als er gebeld wordt. Heb de voicemail van mijn provider wel aanstaan en heel soms krijg ik een sms'je dat er een bericht in zit (eens per jaar schoont iemand dat voor me op, is meestal van de provider zelf want marketeerders spreken niks in). Maar iedereen die mij irl kent weet dat ze mij niet hoeven bellen. Belangrijke "instellingen" zoals het zkh, de huisarts e.d. mailen me altijd en ik heb wat directe mailadressen gekregen (o.a. medewerkers van Eneco) voor storingen e.d.

M'n handicap is ook goud bij straatverkopers. Gewoon mededelen dat ik niet kan horen en ze excuseren zich en zijn weg :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195067462
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Zo kreeg ik ooit een verkoper aan de deur voor een abonnement voor rioolreiniging. Ik had geen idee of we dat nodig hadden, dus ik vroeg een telefoonnummer zodat ik het even kon overleggen.
‘Oh mevrouwtje, gaat meneer over het riool? Mag u daar geen beslissingen over maken?’
}:|
Er gaat hier niemand ‘over het riool’, maar voordat ik een abonnement af zou sluiten overleg ik graag even met mijn partner, die financieel mede verantwoordelijk is voor ons huishouden.
Toen ging de deur vrij snel dicht. Eikel.
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:00:25 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195067476
Mijn man geeft zulke telefoontjes ook standaard aan mij, niet omdat ik ze dan wel afkap, maar simpelweg omdat ik er over ga.

Ik moet zeggen dat de aannemer ook vrij snel begreep dat hij niet mijn man maar mij moet hebben om allerlei zaken door te nemen. Maar bij sommige bedrijven is dat nog echt wel dieptriest.

Ik had in 2015 een afspraak met een installatiebedrijf over de aankoop en installatie van een best wel heel erg dure zonneboiler die ook de verwarming kon ondersteunen, ik was helemaal ingelezen en hij bleef maar tegen N praten, die toevallig die dag een thuiswerkdag had maar zich ten eerste niet in de materie verdiept had en daar sowieso geen feeling voor heeft.

Hij is razend intelligent, maar sommige dingen zijn echt niet zijn afdeling, dan heb ik een expert nodig om hem in Jip-en-Janneke-taal uit te leggen hoe en wat, want mij lukt dat dan niet (vooral omdat ik er geen geduld mee heb dat hij bepaalde kennis niet heeft :') )

Dit keer is hij zelfs amper betrokken geweest bij het samenstellen van de hypotheek, hebben de hypotheekadviseur en ik het gewoon samen gedaan :D
Die weet trouwens ook prima wat hij aan me heeft en hoe dat soort zaken hier geregeld worden.

Het mooiste is wel de keukenboer die zei van "Dan komen jullie een keer samen en dan nemen we eea nog even door".
We kwamen vervolgens samen en N kon helemaal niets met die verkoper, en zag het dus niet zo zitten daar een keuken te kopen.
Er was vervolgens niet veel nodig om dat idd niet door te laten gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:03:26 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195067527
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:59 schreef MorganLeFay het volgende:
Leuk om te lezen dit :D

Ik ben stokdoof dus heb er geen last van. Neem de telefoon nooit op als er gebeld wordt. Heb de voicemail van mijn provider wel aanstaan en heel soms krijg ik een sms'je dat er een bericht in zit (eens per jaar schoont iemand dat voor me op, is meestal van de provider zelf want marketeerders spreken niks in). Maar iedereen die mij irl kent weet dat ze mij niet hoeven bellen. Belangrijke "instellingen" zoals het zkh, de huisarts e.d. mailen me altijd en ik heb wat directe mailadressen gekregen (o.a. medewerkers van Eneco) voor storingen e.d.

M'n handicap is ook goud bij straatverkopers. Gewoon mededelen dat ik niet kan horen en ze excuseren zich en zijn weg :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol, ik ben behoorlijk slechthorend maar draag mijn gehoorapparaten alleen als het echt moet, mijn "Sorry, ik heb mijn gehoorapparaten niet in, dus dat communiceert wat lastig" helpt vaak ook wel.

Ik vind het nu met die mondkapjes al lastig, maar voor jou moet het helemaal moeilijk zijn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195067607
Toen wij hier net woonde wilde onze buurman een appelboom in de voortuin plaatsen maar dat staat dan direct aan de grens van onze voortuin dus die buurman kwam aan onze deur vragen of dat mocht.
Ik deed open en zei dat ik het mijn man zou vragen wat die ervan vond. (ik ben namelijk heel makkelijk en man niet zo :+ ).
De buurman vertaalde het dus zo dat ik: “de baas dus even moest gaan halen”. :?
Like...wtf. :')
pi_195067615
Ik heb een mannelijke collega van 30 die een nogal jong uiterlijk heeft. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen.
Laatst vroeg er iemand bij hem aan de deur of zijn moeder thuis was..
pi_195067628
Bij straatverkopers roep ik ook gelijk “Nee, dank u”! :W
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:10:07 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195067647
Wat mij overigens wel heel erg stoort, in de categorie "medeverantwoordelijk", is dat de gemeentelijke belastingen, waterschap enz. alleen inzichtelijk zijn voor degene die de aanslag krijgt.
Nou ben ik dat meestal (want twee weken ouder), maar we wonen nu in zo'n ouderwetsche gemeente dat de oudste (meerderjarige) man in het huishouden de aanslag krijgt :')
Dat heb ik gelijk even laten aanpassen bij de gemeente, want ik regel dat soort zaken, dus ik moet ook inzage hebben, maar ik vind het wel bizar, bij een koopwoning maakt het weinig uit, maar stel je bent weduwe en je verhuist met je kinderen, waarvan de oudste een zoon van 19 is, naar een huurwoning, dan ben jij de huurder en krijgt je kind de aanslag gemeentelijke belastingen.
Waterschap krijg je dan weer zelf, want die gaan uit van de oudste :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:10:36 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195067652
Ik heb jaren geleden een "aan de deur wordt niet gekocht" bordje opgehangen, sindsdien heb ik (bijna) geen last meer van colportage O+.
KuikenGuppy
pi_195067684
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:08 schreef lily het volgende:
Ik heb een mannelijke collega van 30 die een nogal jong uiterlijk heeft. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen.
Dat heeft mijn vader aan de telefoon eens gehad. _O-

Ik reed eens met een vriendin mee die 2 jaar jonger is dan mij (toen 22) maar wel vrij lang.
Ze wilde mij ergens bij het station afzetten dus ik deed mijn gordel alvast af. Ze besloot toch even aan de andere kant van het station te stoppen dus ik reed even mee zonder die gordel.
Komt er net een politieman. :') Die zei tegen mijn vriendin dat haar dochter voortaan haar gordel om moest doen. :D

En mijn zus (toen 33) werd eens voor de oma van mijn zoon aangezien. _O- Overigens wel door een andere dame die weer onze moeder had kunnen zijn. :')
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:14:31 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195067703
quote:
Andersom heeft mijn oudste zoon toen hij nog minderjarig was een telefonische verkoper eens tig keer moeten zeggen dat hij niet handelingsbevoegd was omdat hij minderjarig was, wat ze niet wilden geloven en hem toch echt een energiecontract wilden aansmeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195067716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Andersom heeft mijn oudste zoon toen hij nog minderjarig was een telefonische verkoper eens tig keer moeten zeggen dat hij niet handelingsbevoegd was omdat hij minderjarig was, wat ze niet wilden geloven en hem toch echt een energiecontract wilden aansmeren.
Rare jongens, die verkopers. :{w
pi_195067736
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:10 schreef Leandra het volgende:
Wat mij overigens wel heel erg stoort, in de categorie "medeverantwoordelijk", is dat de gemeentelijke belastingen, waterschap enz. alleen inzichtelijk zijn voor degene die de aanslag krijgt.
O ja, daar kan ik me ook kapot aan ergeren. We hadden hier net geregeld dat ik voortaan de aanslag zou krijgen, want ik regel de financiën. En toen begonnen een jaar later de gemeente en het waterschap hun aanslagen gezamenlijk te versturen en kreeg mijn man ze weer. :{ |:(
pi_195067765
Toen wij nog geen sticker hadden aan de deur van geen verkopers aan de deur hadden wij ze best vaak aan de deur. Van alles probeerden ze ons aan te smeren. Ik zeg standaard 'geen interesse en nog een fijne dag' en doe de deur dicht. Mijn vriendin kan dat niet, die staat zo 10 minuten aan die voordeur voordat ze zegt dat ze geen interesse heeft. _O-

1 keer Jehova's voor de deur gehad, toen ben ik er maar even klef bij gaan staan. Ze renden bijna weg.... >:)

Hahahaha al die man verhalen joh, dat dat echt gebeurt. Bizar!
pi_195067778
quote:
Hier denken ze vaak dat ik de dochter van mn man ben. Laatst nog een collega. :') :D

We schelen 18 jaar.
pi_195067808
Bij deuracquisitie vind ik het wel handig trouwens. Dan roep ik heel hard "Papaaaaaaaa!" naar boven. En dan: "Oh, hij reageert niet, ik denk dat ie in een call zit."
pi_195067969
Zelfs met een sticker bellen ze nog aan.

En als er weer zo'n telemarketeer belt hang ik op zodra ik hoor wie het is.

En ik snap er geen reet van, ik ben aangemeld bij het bel-me-niet register en ze blijven bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_195068225
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:21 schreef -Spring het volgende:

[..]

Hier denken ze vaak dat ik de dochter van mn man ben. Laatst nog een collega. :') :D

We schelen 18 jaar.
Maar dat zal dan in theorie ook kunnen. En volgens mij zie jij er best jong uit.
pi_195068342
We hebben zo'n sticker bij de deur en dat helpt wel.. Dus toen er aangebeld werd, deed ik eens lekker assertief. Maar die meneer wilde toch echt verder praten.. Het duurde even tot ik doorhad dat die KPN meneer kwam om te kijken naar de nieuwe glasvezel aansluiting.

Onze oude vaste lijn eindigde op 559, maar die van de tandarts op 599. Af en toe een telefoontje van iemand die met dikke wang probeerde een afspraak te regelen..
Datzelfde nummer was ooit eens het fax nr van een winkel. Daar kregen we af en toe ook een computerbelletje. Dat werd erg hinderlijk toen het ook regelmatig in de nacht gebeurde. Dat heeft de tel-maatschappij toen uitgezocht. Er bleek ergens een overijverige fax in duitsland die probeerde contact te maken.
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:57:54 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195068374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

O ja, daar kan ik me ook kapot aan ergeren. We hadden hier net geregeld dat ik voortaan de aanslag zou krijgen, want ik regel de financiën. En toen begonnen een jaar later de gemeente en het waterschap hun aanslagen gezamenlijk te versturen en kreeg mijn man ze weer. :{ |:(
Ja het blijft vreemd dat iets waar je hoofdelijk voor verantwoordelijk bent niet eens kunt inzien, en dat dat dan ook nog om een belasting gaat die door de overheid opgelegd is.

Het is immers niet zo dat ik de boel kan verprutsen qua betalingen en mijn man dan kan zeggen van "Ja, maar ik wist het niet hoor....".
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:03:30 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195068474
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:19 schreef exode het volgende:
Toen wij nog geen sticker hadden aan de deur van geen verkopers aan de deur hadden wij ze best vaak aan de deur. Van alles probeerden ze ons aan te smeren. Ik zeg standaard 'geen interesse en nog een fijne dag' en doe de deur dicht. Mijn vriendin kan dat niet, die staat zo 10 minuten aan die voordeur voordat ze zegt dat ze geen interesse heeft. _O-

1 keer Jehova's voor de deur gehad, toen ben ik er maar even klef bij gaan staan. Ze renden bijna weg.... >:)

Hahahaha al die man verhalen joh, dat dat echt gebeurt. Bizar!
Oh, ik ben ook vrij makkelijk; bij ons oude huis deed ik de voordeur (die aan de zijkant van het huis zat) al niet open, maar liep ik de keukendeur uit en dan over de schutting (150 cm hoog) tussen de achtertuin en de oprit vragen waar het voor was, meestal zijn het idd van die abonnementen verkopers voor een "goed doel", en daar doe ik dus niet aan.
Als je als vrijwilliger met je collectebus voor de deur staat gooi ik daar wat in, maar als je als bijbaantje abonnementen komt verkopen ben ik heel snel klaar.

Meestal onderbreek ik ze dan ook vrij snel met "Een lang verhaal kort, dan hoeven we elkaars tijd niet te verspillen, jij komt een automatische afschrijving voor een goed doel verkopen? Dat gaan we niet doen. Succes verder en een fijne dag!".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195069497
Dat je dingen waar je verantwoordelijk bent niet eens kunt inzien ben ik nu ook mee aan het klooien met de zorgverzekering. Ik kan mijn eigen verzekering inzien maar als ik een declaratie plaats krijgt mijn man (= hoofdaanvrager want hij krijgt korting via het werk) de afwijzing binnen. En nog lastiger is dat ik ook niets kan inzien van onze zoon want dat kan alleen de hoofdaanvrager.
pi_195070048
Man heeft toen hij zich in schreef bij de KVK een prepaid simkaart gekocht om zich met dat nummer in te schrijven en dat hij dus geen last had van telemarketers.
Scheelt een boel want we hebben het simkaartje toch nog een tijd gebruikt om in de telefoon van de jongste te doen omdat ze af en toe alleen thuis is en we geen vaste lijn hebben. Maar hoe vaak ze daar wel niet op gebeld is (en leuk dat ze dan schrikken als ik zeg dat ze een jong kind niet lastig moeten vallen met die onzin. En als ze mij iets willen verkopen moeten ze me maar op m’n eigen nummer bellen :P )

Ben zelf ook altijd best lastig geweest met afkappen van dat soort dingen. Maar aan de deur heb ik voor de goede doelen de standaard uitspraak: ik kies elk jaar voor mezelf een paar goede doelen uit, ik zal dit doel in beraad nemen voor volgend jaar. Werkt tot nu toe goed want ze gaan meteen weer verder. Ga sowieso niks overmaken wat ze me aan de deur willen laten doen..

Laatst wilde ik wel afkappen toen Eneco aan de deur stond. Gaf aan dat ik niet geïnteresseerd ben en toch niet ging over stappen. Maar daar probeerde ze ook weer op in te haken of ik dan slechte ervaringen had en met welke maatschappij dat was.. zucht..

En ik hoorde er laatst ook een van een maat van mij. Die liep bij zijn buurman langs toen daar Eneco aan de deur stond.. ‘ ik ben compleet tevreden met ziggo, ga niet overstappen, goedendag’ :D
pi_195070857
Als ze bij mij ook met het argument komen maar bij ons betaalt u minder oid zeg ik ook altijd dat ik graag veel betaal, meestal vallen ze dan ook wel stil :+ _O- Een tegenargument hebben ze dan vaak niet :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:45:28 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195070958
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:41 schreef rena het volgende:
Als ze bij mij ook met het argument komen maar bij ons betaalt u minder oid zeg ik ook altijd dat ik graag veel betaal, meestal vallen ze dan ook wel stil :+ _O- Een tegenargument hebben ze dan vaak niet :P
Dat is sowieso een BS argument, want ze weten niet eens hoeveel je betaalt.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195071125
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:23 schreef -Spring het volgende:
Bij deuracquisitie vind ik het wel handig trouwens. Dan roep ik heel hard "Papaaaaaaaa!" naar boven. En dan: "Oh, hij reageert niet, ik denk dat ie in een call zit."
Haha! Ik zie er ook best jong uit (ben 30). Ik doe dit ook wel eens haha. Bellen ze aan, doe ik open, zeg ik "sorry ik ben nog geen 18 en m'n ouders zijn niet thuis!" *)
pi_195071292
Wat we nu toch meemaken.
Net werd vriend gebeld door een telemarketeer van KPN op zijn zakelijke nummer. Onder de baas zijn tijd, dus hij vroeg even door. Best een goede aanbieding, dus krijgt wat informatie door.
Daarna kreeg hij het officiële bandje met het bel-me-niet-register.
Blijft die jongens aan de lijn hangen. Hij hoorde vriend zeggen dat die een eigen administratiekantoor(tje) heeft en hij was juist op zoek voor zijn eigen startende onderneming. Nu heeft vriend hem zijn nummer gegeven _O-
Telemarketing de andere kant op :')
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:09:21 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195071317
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:08 schreef Elleska het volgende:
Dat je dingen waar je verantwoordelijk bent niet eens kunt inzien ben ik nu ook mee aan het klooien met de zorgverzekering. Ik kan mijn eigen verzekering inzien maar als ik een declaratie plaats krijgt mijn man (= hoofdaanvrager want hij krijgt korting via het werk) de afwijzing binnen. En nog lastiger is dat ik ook niets kan inzien van onze zoon want dat kan alleen de hoofdaanvrager.
Daar liep ik ook al tegenaan, DigiD voor kind aanvragen hielp niet :{

Overigens heb ik, van een medewerker van het waterschap, ook al eens te horen gekregen dat ik dan maar met de DigiD van mijn man moest inloggen.
Ze hadden toen de ene aanslag op naam van mijn man en de andere op mijn naam, dat was al fout, want het had uiteraard allebei op mijn naam gemoeten, maar het advies maar met het DigiD van mijn man in te loggen was de grens waardoor ik er een officiële klacht van maakte.
In die klacht overigens met linkjes verwezen naar hun eigen regelgeving omtrent het vaststellen van de belastingplichtige, en uiteraard gemeld dat het DigiD advies in strijd is met de richtlijnen van de overheid.

Excuses gekregen en de aanslag was vanaf dat moment altijd correct.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195071394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:08 schreef Elleska het volgende:
Dat dus. Mijn man kan alles van mijn verzekering inzien. Krijgt ook binnen goed gekeurd of afgekeurd ook mbt de kinderen. En ik kan wel declaraties voor mezelf indienen maar veel meer ook niet. Vind ik ook niet echt zo fijn.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:22:40 #250
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195071520
Dat vind ik dan niet zo gek van de verzekering. Je partner is immers degene die een contract heeft met de verzekeraar, jij niet.
Daarom houd ik dit soort dingen liever zelf in de hand en zijn wij niet samen verzekerd voor veel dingen (tenzij het een gezinspolis is bijvoorbeeld voor de inboedel of reis). Collectieve korting kan je overal wel krijgen.
pi_195071560
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:09 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik, van een medewerker van het waterschap, ook al eens te horen gekregen dat ik dan maar met de DigiD van mijn man moest inloggen.

Misschien moet ik dat ook doen want een van de "oplossingen" was inderdaad dat ik met het account van mijn man inlog. Dat is tegenwoordig allemaal met DigiD.
Zal nog eens infomeren om te zien wat ze dan zeggen. Eigenlijk geen zin in maar het is zo krom dat niet beide ouders bij de gegevens van hun kinderen kunnen.

Zo zag ik bij de verzekeraar een tip voorbij komen om de app te downloaden zodat je altijd je verzekeringspasjes bij je hebt. Ook weer zoiets waar alleen de hoofdaanvrager iets aan heeft.
pi_195071574
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:22 schreef Mariposas het volgende:
Dat vind ik dan niet zo gek van de verzekering. Je partner is immers degene die een contract heeft met de verzekeraar, jij niet.
Daarom houd ik dit soort dingen liever zelf in de hand en zijn wij niet samen verzekerd voor veel dingen (tenzij het een gezinspolis is bijvoorbeeld voor de inboedel of reis). Collectieve korting kan je overal wel krijgen.
Ben benieuwd waar ik collectieve korting kan krijgen want dat overal valt nogal tegen.

Maar als je beide apart verzekerd bent dan zit je kind bij een van beide op de polis en kan de ander er alsnog niet bij. Zelfde probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 15-09-2020 14:33:05 ]
pi_195071612
quote:
Hij werkt er dus dan is het wel voordeliger om daar je verzekering te hebben.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:00:13 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195072185
quote:
Mwah, dat je partner het contract heeft betekent niet dat hij/zij het recht heeft op inzage van je (medische) gegevens, dat is echt 3 stappen voorbij de AVG-grens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:05:33 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195072282
Humor: die AVG is zelfs genoemd als reden waarom ik de gegevens van ons minderjarige kind niet kan inzien :')

Sterker nog; stel dat ons kind alleen mijn kind was en niet zijn kind maar de gezinsverzekering wel op zijn naam stond dan zou ik waarschijnlijk de gegevens van mijn kind niet kunnen inzien en hij wel.

Dit is echt zo'n draak van een regelgeving met al die samengestelde gezinnen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195072290
Die nieuwe privacy wetgeving is echt heel strikt, gelukkig maar. Maar soms werkt dat in de praktijk niet.

Bij ons staan beide kinderen op de zorgpolis van mijn vriendin. Ik kan dat alleen inzien als ik haar DigiD gebruik.

Qua verzekeringen staat alles op mijn naam omdat ik het allemaal regel. Ook de autoverzekering terwijl mijn vriendin vrijwel altijd rijdt.

[ Bericht 6% gewijzigd door exode op 15-09-2020 15:46:24 (Onduidelijk verwoord :)) ]
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:39:32 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195072710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:05 schreef exode het volgende:
Die nieuwe privacy wetgeving is echt heel strikt, gelukkig maar.
Bij ons staan beide kinderen op de zorgpolis van mijn vriendin. Ik kan dat alleen inzien als ik haar DigiD gebruik.

Qua verzekeringen staat alles op mijn naam omdat ik het allemaal regel. Ook de autoverzekering terwijl mijn vriendin vrijwel altijd rijdt.
Als wettelijke ouder de zorggegevens van je eigen minderjarige kind niet kunnen inzien is een gevalletje "heel strikt, gelukkig maar"? Werkelijk?
En je vindt het normaal de DigiD van je partner te gebruiken om de gegevens van je kind te kunnen inzien?

Het is bizar dat je de gegevens van je eigen kind (waar je ook het gezag over hebt) niet kunt inzien tenzij je de DigiD van een ander gebruikt, wat volgens de overheid specifiek niet de bedoeling is.

Mijn man en ik weten elkaars DigiD niet eens, en daar vind ik niets raars aan, ik zou het eerder raar vinden als we dat wel van elkaar wisten.
Bij de aangifte IB moeten we dus ook telkens om de beurt inloggen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195072716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als wettelijke ouder de zorggegevens van je eigen minderjarige kind niet kunnen inzien is een gevalletje "strikt, gelukkig maar"? Werkelijk?
En je vindt het normaal de DigiD van je partner te gebruiken om de gegevens van je kind te kunnen inzien?

Het is bizar dat je de gegevens van je eigen kind (waar je ook het gezag over hebt) niet kunt inzien tenzij je de DigiD van een ander gebruikt, wat volgens de overheid specifiek niet de bedoeling is.

Mijn man en ik weten elkaars DigiD niet eens, en daar vind ik niets raars aan, ik zou het eerder raar vinden als we dat wel van elkaar wisten.
Bij de aangifte IB moeten we dus ook telkens om de beurt inloggen :')
het was een algemene opmerking, niet specifiek op het zorgpolis issue. Iets anders moeten verwoorden wellicht.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:42:43 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195072739
maar raar is het wel, dit kan toch niet de bedoeling zijn? dat je moet inloggen met de Digid van je partner om iets in te zien waar jullie beiden zicht op zouden moeten kunnen hebben?
in de haak.
pi_195072742
Wij hebben er sinds dit jaar voor gekozen om apart van elkaar te verzekeren. We waren altijd verzekerd via mijn man zijn werk. Maar gezien beugelkosten e.d. besloten we over te stappen naar een andere verzekering omdat we daar niet eerst een jaar verzekerd hoefden te zijn voordat we gebruik konden maken van de vergoeding.
Die adviseerden om de kinderen op de polis bij 1 van ons beiden te zetten, omdat dat voordeliger is dan beiden een uitgebreid pakket. Nu staan ze bij mij op de polis.
En ik kan nu dus ook makkelijk mijn eigen gegevens inzien enzo, toch wel handig.

Zo'n geen verkoop aan de deur en geloofsovertuigers bordje hebben we hier nu een tijdje hangen, er wordt nog maar zelden aangebeld voor zulke dingen. De jehova's gooien wel hun foldertje in de brievenbus ;).
Ik snap dat bel me niet register niet, want ook al meld je je daar aan, ze blijven gewoon bellen.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:43:37 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195072751
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:40 schreef exode het volgende:

[..]

het was een algemene opmerking, niet specifiek op het zorgpolis issue. Iets anders moeten verwoorden wellicht.
Na de voorbeelden waarbij mensen hun eigen zorggegevens niet eens krijgen (afwijzing declaratie) maar hun partner die ontvangt omdat die nou eenmaal de verzekeringnemer is zou ik niet weten wat daar "heel strikt en in het kader van de AVG" is, sterker nog; volgens mij is het zelfs in strijd met de AVG dat die gegevens aan de partner verstrekt worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195072772
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:42 schreef trui het volgende:
maar raar is het wel, dit kan toch niet de bedoeling zijn? dat je moet inloggen met de Digid van je partner om iets in te zien waar jullie beiden zicht op zouden moeten kunnen hebben?
Nou ja op zich is het niet medisch maar financieel. Het is een verzekering. Het medisch dossier is wat anders. Ik kijk echt nooit in mijn zorggegevens via mijn zorgverzekeraar.
pi_195072786
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Na de voorbeelden waarbij mensen hun eigen zorggegevens niet eens krijgen (afwijzing declaratie) maar hun partner die ontvangt omdat die nou eenmaal de verzekeringnemer is zou ik niet weten wat daar "heel strikt en in het kader van de AVG" is, sterker nog; volgens mij is het zelfs in strijd met de AVG dat die gegevens aan de partner verstrekt worden.
Ik ook niet, daar reageerde ik niet op, ik zal hem wijzigen. Het was een algemene AVG opmerkingen, als in, in principe is dat een erg goede wet.
pi_195072793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:42 schreef Nijna het volgende:
Nu staan ze bij mij op de polis.
En ik kan nu dus ook makkelijk mijn eigen gegevens inzien enzo, toch wel handig.
Jij kan nu makkelijk je gegevens inzien maar je man kan de gegevens van je kinderen niet meer inzien. Het probleem rondom kinderen is daarmee niet veranderd, enkel verplaatst naar de andere ouder.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:46:37 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195072801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:44 schreef exode het volgende:

[..]

Nou ja op zich is het niet medisch maar financieel. Het is een verzekering. Het medisch dossier is wat anders. Ik kijk echt nooit in mijn zorggegevens via mijn zorgverzekeraar.
het gaat er om dat het gek is dat zo'n account maar aan 1 digid gekoppeld kan zijn blijkbaar. Of je er wel of niet gebruik van maakt is een tweede, maar het zou toch niet nodig moeten zijn eigenlijk dat dit maar aan een van beide partners gekoppeld is.
in de haak.
pi_195072833
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:46 schreef trui het volgende:

[..]

het gaat er om dat het gek is dat zo'n account maar aan 1 digid gekoppeld kan zijn blijkbaar. Of je er wel of niet gebruik van maakt is een tweede, maar het zou toch niet nodig moeten zijn eigenlijk dat dit maar aan een van beide partners gekoppeld is.
Jeetje, ik verwoord me echt beroerd vandaag begrijp ik.

Ik zie steeds dat ze medische gegevens niet in kunnen zien van kinderen. Maar ik zie dat gewoon in het medisch dossier van mijn kinderen, dat gaat niet via de zorgverzekering. Dus ik vraag me af wat iedereen dan wilt zien. Zonder oordeel of goedpraten van het systeem. Nieuwsgierigheid eigenlijk zeg maar.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:50:58 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195072893
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:42 schreef trui het volgende:
Dit dus idd, en je kunt daar op geen enkele manier omheen werken, degene op wiens verzekering het kind is verzekerd heeft inzage, de ander niet, ook niet als die ander ook op diezelfde verzekering staat en het kind persoonlijk gebaard heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195072933
quote:

[..]

quote:

[..]

Zorgdeclaraties zijn geen medische gegevens nee? Daarin staat anders precies wie wanneer bij welke zorgverlener is geweest en soms ook nog welke zorg er is afgenomen.

Als je nooit in je zorggegevens kijkt hoe dien je dan een declaratie in en zie je of deze is goedgekeurd of afgekeurd? Zorggegevens controleren wordt trouwens ook aangeraden, deed ik voorheen ook niet totdat ik er door de nieuwe huisarts op werd gewezen dat een van mijn vorige huisartsen mij steeds weer inschreef en daarmee het inschrijftarief opstreek.

AVG is in principe een goede wet daar ben ik het mee eens maar de gang van zaken rondom het inzien van zorgverzekeringen niet. Ben blij dat hier meer mensen tegen dat probleem aanlopen, ik dacht eigenlijk dat ik de enige was maar dan zal ik er toch weer werk van maken.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:53:19 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195072945
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:46 schreef trui het volgende:

[..]

Beide ouders graag, de verzekerde hoeft immers niet de ouder van het kind te zijn.
Ook in geval van scheiding zou je (als je normaal met elkaar omgaat), als je allebei het gezag hebt, beiden inzage in de zorggegevens van je minderjarige kind moeten hebben. Of moet je dan ook maar even je ex je DigiD geven zodat hij/zij het kan inzien?

Daar moet de verzekerde toch gewoon toestemming voor kunnen geven?
Gegevens van minderjarige A mogen worden ingezien door meerderjarige ouder C en meerderjarige ouder D.
Of de verzekerde dan meerderjarige stiefouder B is maakt niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195072990
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

[..]

Zorgdeclaraties zijn geen medische gegevens nee? Daarin staat anders precies wie wanneer bij welke zorgverlener is geweest en soms ook nog welke zorg er is afgenomen.

Als je nooit in je zorggegevens kijkt hoe dien je dan een declaratie in en zie je of deze is goedgekeurd of afgekeurd? Zorggegevens controleren wordt trouwens ook aangeraden, deed ik voorheen ook niet totdat ik er door de nieuwe huisarts op werd gewezen dat een van mijn vorige huisartsen mij steeds weer inschreef en daarmee het inschrijftarief opstreek.

AVG is in principe een goede wet daar ben ik het mee eens maar de gang van zaken rondom het inzien van zorgverzekeringen niet. Ben blij dat hier meer mensen tegen dat probleem aanlopen, ik dacht eigenlijk dat ik de enige was maar dan zal ik er toch weer werk van maken.
Ik krijg daar een alert van en dan kijk ik, ik verwacht een hele bups van mezelf en die bekijk ik via de alert. Maar tot 4 maanden geleden verbruikten wij geen 4en iets zeg maar. De tandarts betaal ik zelf en verder betaalden wij alleen het inschrijven bij de huisarts.

Ik heb zelf nog nooit een declaratie ingediend, dat gaat toch via de zorgverlener? Of is dat niet altijd zo?

Je beantwoord dus mijn vraag waarom je wilt kijken, maar dan als een verwijt. Ik was gewoon benieuwd omdat ik blijkbaar geen reden heb om te kijken. Dat is een luxe, I know.
pi_195073051
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:45 schreef Elleska het volgende:

[..]

Jij kan nu makkelijk je gegevens inzien maar je man kan de gegevens van je kinderen niet meer inzien. Het probleem rondom kinderen is daarmee niet veranderd, enkel verplaatst naar de andere ouder.
Dat klopt. Maar het is ergens wel krom.
Zouden verzekeringen er vanuit gaan dat de hoofdverzekerde de betaler is en daarom diegene inzage geven in wat er betaald moet worden?
Dat dat erachter zit.
pi_195073111
Kan dit trouwens niet opgelost worden door een DigiD voor je kind te regelen? Vast niet de mooiste oplossing, maar dan kan het wel denk ik.
pi_195073114
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:48 schreef exode het volgende:
Ik zie steeds dat ze medische gegevens niet in kunnen zien van kinderen. Maar ik zie dat gewoon in het medisch dossier van mijn kinderen, dat gaat niet via de zorgverzekering.
Ik heb het nergens gehad over medische gegevens, het ging specifiek over de gegevens van de zorgverzekering.

Als voorbeeld gaf ik al de app met het digitale pasje wat onze zorgverzekeraar heeft, daar kan ik niet bij maar ik ben wel degene die met ons kind naar de zorgverleners gaat. nu hebben daarnaast nog een plastic pasje maar wat ik begreep wilden ze daar eigenlijk vanaf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:56 schreef exode het volgende:
Ik krijg daar een alert van en dan kijk ik, ik verwacht een hele bups van mezelf en die bekijk ik via de alert. Maar tot 4 maanden geleden verbruikten wij geen 4en iets zeg maar. De tandarts betaal ik zelf en verder betaalden wij alleen het inschrijven bij de huisarts.

Ik heb zelf nog nooit een declaratie ingediend, dat gaat toch via de zorgverlener? Of is dat niet altijd zo?
Als je via het alert kijkt dan klopt je eerdere post toch niet dat je nooit naar die gegevens kijkt? En betreft dat enkel je eigen gegevens of ook die van jullie kinderen?

Sommige dingen kan je enkel achteraf declareren. Meeste dingen zijn in nederland gelukkig rechstreeks via de zorgverlener maar niet alles.
pi_195073156
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:02 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik heb het nergens gehad over medische gegevens maar het ging specifiek over de gegevens van de zorgverzekering.

Als voorbeeld gaf ik al de app met het digitale pasje wat onze zorgverzekeraar heeft, daar kan ik niet bij maar ik ben wel degene die met ons kind naar de zorgverleners gaat. nu hebben daarnaast nog een plastic pasje maar wat ik begreep wilden ze daar eigenlijk vanaf.
[..]

Als je via het alert kijkt dan klopt je eerdere post toch niet dat je nooit naar die gegevens kijkt? En betreft dat enkel je eigen gegevens of ook die van jullie kinderen?

Sommige dingen kan je enkel achteraf declareren. Meeste dingen zijn in nederland gelukkig rechstreeks via de zorgverlener maar niet alles.
Ik kijk naar de alert waarin de zorgverlener, datum en het bedrag staan en als ik niet herken of het niet klopt, log ik in.
Mijn kinderen hebben nog amper zorg verbruikt in hun leven.

Maar wees gerust daar gaan we verandering in brengen, ik heb mijn verhoogde eigen risico er in de afgelopen 4 maanden doorheen gejaagd. :{
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:05:14 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195073164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het is ergens wel krom.
Zouden verzekeringen er vanuit gaan dat de hoofdverzekerde de betaler is en daarom diegene inzage geven in wat er betaald moet worden?
Dat dat erachter zit.
Zelfs dat is geen reden de medische gegevens van een andere meerderjarige met de verzekerde te delen, laat staan uitsluitend met de verzekerde te delen, en het sturen van een afwijzing van een declaratie is wel het dele van medische gegevens.
Overigens wordt de zorgverzekering bij ons van de en/of rekening betaald, net als de hypotheek, overige verzekeringen en wegenbelasting.
Nou is de auto idd juridisch mijn auto, maar ons huis onze kavel is toch echt ons huis onze kavel, het is ook onze hypotheek, en we hebben ook beide inzage in de hypotheekgegevens.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:06:25 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195073191
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:02 schreef exode het volgende:
Kan dit trouwens niet opgelost worden door een DigiD voor je kind te regelen? Vast niet de mooiste oplossing, maar dan kan het wel denk ik.
Nope. Die route heb ik 2 jaar geleden al geprobeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195073205
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope. Die route heb ik 2 jaar geleden al geprobeerd.
Oh echt? Wat raar!
pi_195073282
Het is ook nog eens mega misbruik gevoelig, dat alleen info delen met de hoofdverzekerde. Je zal als vrouw in een slechte relatie maar bijvoorbeeld anticonceptie willen zonder dat je man het weet...

(Ja dan moet ze vooral uit die slechte relatie natuurlijk, maar dat is vaak een proces waar veel tijd overheen gaat en in de tussentijd hoeft een verzekeraar een controlerende partner niet te faciliteren)
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:17:43 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195073381
Maar ik heb het net nog even getest: met de DigiD van Soneal inloggen geeft keer op keer een foutcode (i500), op dezelfde manier met mijn eigen DigiD bij de zorgverzekeraar inloggen werkt prima.

Overigens kan ik de declaraties wel zelf zien als ik inlog, maar worden ze per post altijd aan mijn man verzonden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:17:48 #280
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195073382
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, dat je partner het contract heeft betekent niet dat hij/zij het recht heeft op inzage van je (medische) gegevens, dat is echt 3 stappen voorbij de AVG-grens.
Dat zeg ik niet. En denk je niet dat dit niet al lang in overeenstemming met de AVG is?
pi_195073387
Ik heb de ballen verstand van de DigiD, maar als de kinderen op de polis staan van de partner kan het dan opgelost worden als de partner je via DigiD machtigt? Zo kan je ook de gegevens van je partner inzien iig.
pi_195073461
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:56 schreef exode het volgende:
Je beantwoord dus mijn vraag waarom je wilt kijken, maar dan als een verwijt. Ik was gewoon benieuwd omdat ik blijkbaar geen reden heb om te kijken. Dat is een luxe, I know.
ZIe deze aanvulling nu pas. Mijn excuses dat het als een verwijt overkomt, er zat echt geen enkel verwijt vanaf mijn kant. Ik herhaalde alleen wat ik eerder in het topic al heb geschreven en stel de vraag terug hoe jij dat dan doet.

Heeft ook helemaal niets te maken met veel zorg afnemen want dat doe ik op dit moment gelukkig niet.
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:23:24 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195073462
Overigens krijg ik dit te zien als ik met zijn DigiD inlog op mijn.overheid.nl

quote:
Geen toegang

Volgens onze gegevens komt u op dit moment niet in aanmerking voor een MijnOverheid-account. Er wordt een MijnOverheid-account voor u aangemaakt als u de Nederlandse nationaliteit hebt of in Nederland woont, en 14 jaar of ouder bent.

Klopt dit niet? Neem dan contact op met uw gemeente.
Dus een DigiD aanmaken voor hem is geen probleem, dat heb ik al heel lang geleden gedaan, het was meer een wonder dat ik inlognaam en het wachtwoord nog wist :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:30:29 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195073559
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. En denk je niet dat dit niet al lang in overeenstemming met de AVG is?
Dat lijkt me niet; het voorbeeld van Elleska iig niet dat zij een declaratie (voor haarzelf) indient en dat haar partner de afwijzing wel krijgt maar zij niet.
Dat is verre van in overeenstemming met de AVG.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195073603
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet; het voorbeeld van Elleska iig niet dat zij een declaratie (voor haarzelf) indient en dat haar partner de afwijzing wel krijgt maar zij niet.
Bij jou klopt het ook niet als ze vervolgens per post aan je man worden verzonden.
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:38:03 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195073692
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:33 schreef Elleska het volgende:

[..]

Bij jou klopt het ook niet als ze vervolgens per post aan je man worden verzonden.
Die ik toch openmaak :')
Maar feitelijk is het wel bizar dat hij post krijgt dat mijn declaratie van de tandarts verwerkt is idd.

Edit: van ONVZ dus, andere post maak ik dan weer niet open.... hoewel ik de Belastingdienst nog wel zou kunnen openen, maar zijn werk zal ik weer niet doen.
Verder staat vrijwel alles op mijn naam geregistreerd dus dat scheelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 16:45:04 #287
269689 crew  Viv
pi_195073810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:11 schreef lunapuella het volgende:
Het is ook nog eens mega misbruik gevoelig, dat alleen info delen met de hoofdverzekerde. Je zal als vrouw in een slechte relatie maar bijvoorbeeld anticonceptie willen zonder dat je man het weet...

(Ja dan moet ze vooral uit die slechte relatie natuurlijk, maar dat is vaak een proces waar veel tijd overheen gaat en in de tussentijd hoeft een verzekeraar een controlerende partner niet te faciliteren)
Daar dacht ik ook aan inderdaad, en zo zijn er wel meer medische situaties die binnen een relatie/huishouden privacy-gevoelig kunnen zijn.

Het is nogal krom dat iemand niet zonder machtiging medicijnen van de partner mag ophalen bij de apotheek, maar wél bericht krijgt over de declaratie daarvan.
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:56:23 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195074020
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor. Staat in gedragscode verwerking persoonsgegevens verzekeraars
https://www.verzekeraars.(...)8-v-26-juni-2018.pdf
  dinsdag 15 september 2020 @ 17:03:24 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195074142
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee hoor. Staat in gedragscode verwerking persoonsgegevens verzekeraars
https://www.verzekeraars.(...)8-v-26-juni-2018.pdf
Zorgverzekeraars vallen onder de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Zorgverzekeraars
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195075290
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:02 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik heb het nergens gehad over medische gegevens, het ging specifiek over de gegevens van de zorgverzekering.

[..]

Dat pasjesprobleem hebben wij dus. Verzekeraar geeft geen nieuwe meer uit, ik krijg Bas niet zichtbaar in de app omdat man hoofdverzekeraar is. Ik heb nu een los mapje op m'n telefoon met een doorgestuurd screenshotje. Maar dit slaat echt nergens op inderdaad.
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:48:03 #291
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195075905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorgverzekeraars vallen onder de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Zorgverzekeraars
Maar dan heb je denk ik zelf al daarin gelezen hoe het zit? Artikel 2, onder h.
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:49:31 #292
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195075922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:11 schreef lunapuella het volgende:

Als meeverzekerde kun je gegevens afschermen zodat de verzekeringsnemer alleen beknopte informatie ziet. Dat geldt ook al voor een minderjarige, vanaf 16 jaar. Een andere optie zou natuurlijk ook zijn om een polis op je eigen naam af te sluiten (als meerderjarige).
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:51:24 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195075935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als meeverzekerde kun je gegevens afschermen zodat de verzekeringsnemer alleen beknopte informatie ziet. Dat geldt ook al voor een minderjarige, vanaf 16 jaar. Een andere optie zou natuurlijk ook zijn om een polis op je eigen naam af te sluiten (als meerderjarige).
Waarmee het punt over de gegevens van het minderjarige kind onder de 12 nog steeds niet opgelost is voor een van beide partners....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:55:46 #294
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195076017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarmee het punt over de gegevens van het minderjarige kind onder de 12 nog steeds niet opgelost is voor een van beide partners....
Als wettelijk vertegenwoordiger heb je recht op inzage in de gegevens van je kind. Dan zal je dit alleen middels een AVG-verzoek moeten indienen.
  dinsdag 15 september 2020 @ 18:57:34 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195076058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:48 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maar dan heb je denk ik zelf al daarin gelezen hoe het zit? Artikel 2, onder h.
Daar staat nog steeds geen grond om declaraties, of afwijzingen daarvan, van partner A te melden aan partner B, en al helemaal niet terwijl partner A er zelf geen melding van krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:00:29 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195076100
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als wettelijk vertegenwoordiger heb je recht op inzage in de gegevens van je kind. Dan zal je dit alleen middels een AVG-verzoek moeten indienen.
De laatste keer dat ik er met de zorgverzekeraar mee bezig was werd me die mogelijkheid niet geboden, maar me puur verteld dat ik pech had en geen recht op inzage had, want ik ben niet de verzekeringnemer.
Dat ik wel zijn moeder ben en al het gezag over hem had voor de verzekeringnemer dat had doet er dan kennelijk niet toe.

Al even los van het feit dat daar een AVG-verzoek voor zou moeten worden ingediend, keer op keer?
Maak het gewoon mogelijk dat de andere ouder inzage krijgt, in de meeste gevallen zal de ouder die verzekeringnemer is dat helemaal niet weigeren, maar die heeft die optie om daar toestemming voor te geven simpelweg niet na inloggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195079524
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat pasjesprobleem hebben wij dus. Verzekeraar geeft geen nieuwe meer uit, ik krijg Bas niet zichtbaar in de app omdat man hoofdverzekeraar is. Ik heb nu een los mapje op m'n telefoon met een doorgestuurd screenshotje. Maar dit slaat echt nergens op inderdaad.
Ik heb dus na gezeik voor L wel weer een pasje gekregen. Het kan blijkbaar nog wel al zal dat misschien per zorgverzekering verschillen.
We hadden het eerst ook opgelost met printscreens maar als we het hebben over fraudegevoeligheid is het natuurlijk compleet belachelijk dat het zo moet.

Het systeem aanpassen zodat ik toegang krijg tot de gegevens van mijn kind is blijkbaar te moeilijk (Kan niet kreeg ik als antwoord maar dat is natuurlijk onzin). Misschien moeten er eerst meer mensen gaan klagen?
pi_195083783
We hebben een doorverwijzing voor B naar het ziekenhuis, naar een allergoloog. Uit de test kwam wel een allergie voor koemelk, soja, pinda, eiwit etc etc etc. :'( Gisteren uitgebreid met de huisarts gesproken over de uitslag die voor ons dus lastig leesbaar was.

Zijn er hier meer ouders met kinderen die voor veel allergisch zijn? Ben benieuwd naar ervaringen en tips. B heeft hooikoorts (pollen, bomen de hele rambam), huisstofmijt allergie, koemelk, pinda, soja, eiwit en de list goes on. Ook qua huid krijgt hij van veel dingen uitslag.

En in goed nieuws, ik heb kaarten voor mijn favo voetbalclub gewonnen voor zondag, dezelfde B gaat natuurlijk mee, wat zal hij blij zijn als ik het na school vertel *O*
pi_195083917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:21 schreef exode het volgende:
We hebben een doorverwijzing voor B naar het ziekenhuis, naar een allergoloog. Uit de test kwam wel een allergie voor koemelk, soja, pinda, eiwit etc etc etc. :'( Gisteren uitgebreid met de huisarts gesproken over de uitslag die voor ons dus lastig leesbaar was.

Zijn er hier meer ouders met kinderen die voor veel allergisch zijn? Ben benieuwd naar ervaringen en tips. B heeft hooikoorts (pollen, bomen de hele rambam), huisstofmijt allergie, koemelk, pinda, soja, eiwit en de list goes on. Ook qua huid krijgt hij van veel dingen uitslag.

En in goed nieuws, ik heb kaarten voor mijn favo voetbalclub gewonnen voor zondag, dezelfde B gaat natuurlijk mee, wat zal hij blij zijn als ik het na school vertel *O*
@Malteser en @Hupje hebben ervaring met allergieën geloof ik.
pi_195084194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:42 schreef Puala het volgende:
@:exode, misschien heb je hier iets aan? OUD / (Voedsel)allergie bij baby's en kinderen deel 4
Dank je wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')