abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194983509
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
pi_194983543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef exode het volgende:

[..]

Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.
Om even tegengeluid te geven.
Ik kan nu ook morgen op 15 minuten rijden terecht, maar daar ging wel meerdere keren de website checken met allerhande postcodes en twee keer bellen (de eerste keer was het te druk en werd de verbinding automatisch verbroken) aan vooraf. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het is allemaal wel wat hoogdrempeliger dan nodig/handig denk ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 september 2020 @ 10:58:19 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194983564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb het gisteren nog even nagevraagd op mijn werk, maar ik mag/moet gewoon werken als ik verkouden ben, tenzij er vermoedens kunnen zijn van Corona (vanwege bijv. mensen in de omgeving/andere klachten). Mijn kinderen zijn nu allemaal verkouden, dus gegarandeerd dat ik ergens in de komende dagen aan de beurt ben. En dan tot het weer voorjaar wordt elke 1,5e week weer waarschijnlijk. Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.

Exode, wat een vervelende situatie. Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Stress is ook niet goed voor een al krakkemikkig beestje. Als dat nog levensreddend zou kunnen zijn zou ik het overwegen, maar als al zeker is dat dat niet zo is zou ik er niet aan beginnen. Dat vind ik juist je eigen belang (geen afscheid willen nemen) boven dat van de kat zetten. Wij hebben een paar jaar geleden dezelfde keuze gemaakt, en dat was zelfs met nog zicht op mogelijk grotendeels herstel na een zeer intensieve kuur (25% kans oid). Voor zulke kansen ga ik een kat niet een maand lang traumatiseren en de dierenarts liet duidelijk doorschemeren het daarmee eens te zijn.

Over katten gesproken, wij zijn op zoek naar twee kittens die vanaf half oktober welkom zijn, maar wat een absurde prijzen vragen mensen daar tegenwoordig voor. ¤200 voor een gewone kitten is niet abnormaal, ¤100 is standaard voor niet ingeënt. En het meerendeel is gelijk meenemen ipv eerst kennismaken. Mijn eerdere katten zijn altijd via via geregeld, gratis (of nouja, voor wat kattenvoer meestal) en dan uitgekozen op gedrag ipv vanaf een foto. Boerderij-kittens zijn er meer en vaak wel goedkoper maar op minimaal een uur rijden en dat wil ik zo’n beestje liever ook niet aan doen. Plus dat ik zeker dan wil zien hoe ze zijn qua karakter, ze moeten wel kunnen aarden in een rijtjeswoning met kinderen.
Heeft Cat er geen? Die heeft ook altijd kennismaken als ik het goed heb. Zijn wel opvangmoeders, die de kittens bij haar krijgen. Kijk eens in F&F voor haar topic. F&F / Gastopvang DOC: Cat's 25e nestje#2 Kneusjes, kontjes, knuffels
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194983569
Er is nu natuurlijk een piek door al die snotneuzen, ik hoop toch dat dat weer beter zal gaan.

FF, ken je zwerfkat in nood? Die zitten wel in Belgie overigens. Daar hebben wij 14 jaar geleden onze katjes gehaald. Toen waren ze 5 maanden, 2 broertjes die samen met hun zusje van straat zijn gehaald. Het contact destijds was heel goed en ook achteraf. Goede inlichting over het soort katjes. Ze hebben volgens mij ook wel eens echt jonge kittens.
pi_194983631
Mijn peuter is ziek, 39+ koorts.
Dus. Ik houd netjes kleuter en baby ook thuis, man werkt thuis ipv op kantoor. Tot dusver prima.

Maar goed. Nu het praktische verhaal: we moeten nu dus allemaal thuisblijven tot kind 24 uur klachtenvrij is. Of tot er een negatieve uitslag is.
Nou. Peuter is vaak zo een week koortsig. Dat is niet echt praktisch zo, dan toch maar kijken voor zo’n test.

Uur aan de telefoon voor die testlijn. “Ohja, kleine kinderen gaat via de uw lokale ggd, ik verbind u door”. Beleid lokale ggd; we testen enkel bij langdurig ernstig ziek of op indicatie van uw arts.

Eeh. Wat? Nu moet ik dus iedereen thuishouden tot een negatieve uitslag van een test die ik niet kan laten doen?! Dus we zijn nu allemaal thuis tot peuter 24 uur klachtenvrij is?
Nou. Dan kan ik wel alvast ontslag nemen. Want zo kan ik de hele winter wel thuisblijven..
pi_194983782
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef silliegirl het volgende:
Dus. Ik houd netjes kleuter en baby ook thuis, man werkt thuis ipv op kantoor. Tot dusver prima.

Maar goed. Nu het praktische verhaal: we moeten nu dus allemaal thuisblijven tot kind 24 uur klachtenvrij is. Of tot er een negatieve uitslag is.
Nou. Peuter is vaak zo een week koortsig. Dat is niet echt praktisch zo, dan toch maar kijken voor zo’n test.

Uur aan de telefoon voor die testlijn. “Ohja, kleine kinderen gaat via de uw lokale ggd, ik verbind u door”. Beleid lokale ggd; we testen enkel bij langdurig ernstig ziek of op indicatie van uw arts.

Eeh. Wat? Nu moet ik dus iedereen thuishouden tot een negatieve uitslag van een test die ik niet kan laten doen?! Dus we zijn nu allemaal thuis tot peuter 24 uur klachtenvrij is?
Nou. Dan kan ik wel alvast ontslag nemen. Want zo kan ik de hele winter wel thuisblijven..
Weet de huisarts van die lange koorts? Anders zou hij een indicatie kunnen afgeven?

Wel een gedoe zo ..
pi_194983832
@FlyingFish en de asiels? Ik heb 2 gastnestjes gehad onlangs, kittens worden dan liefdevol opgevoed O+ 150 euro per kitten, dat is inclusief alle entingen, ontworming, ontvlooien en later de sterilisatie.
4 kittens van mij (Fryslân) zijn naar Den Haag, Apeldoorn en Hengelo gegaan ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194983858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef silliegirl het volgende:

Is inzetten op testen voor jou en je man een optie? Als jullie beiden negatief testen is de kans dat je peuter het wél heeft vrij nihil, denk ik.
pi_194983903
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Weet de huisarts van die lange koorts? Anders zou hij een indicatie kunnen afgeven?

Wel een gedoe zo ..
Ik ga vanmiddag naar de huisarts met haar, dus dat bespreek ik dan wel. En die weet dat, kind heeft altijd oorontstekingen waardoor zolang koorts...

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is inzetten op testen voor jou en je man een optie? Als jullie beiden negatief testen is de kans dat je peuter het wél heeft vrij nihil, denk ik.
Dat kan alleen als je als ouder klachten hebt. Wij hebben niks, dus dan mag je ook niet getest, aldus de ggd mevrouw.

Ik vind dit wel stom. 48 uur voor testen is te overbruggen, maar als ze kleintjes niet testen ben je zo een week allemaal thuis als een jong kind ziek wordt. Zo werken ze het wel een beetje in de hand dat je die regels niet zo strikt kan blijven naleven. Mijn werkgever ziet me aankomen elke keer...
  donderdag 10 september 2020 @ 11:41:29 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194984058
Voel je niet ineens een vervelend gevoel in je keel opkomen dan @silliegirl? ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194984106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:41 schreef Mariposas het volgende:
Voel je niet ineens een vervelend gevoel in je keel opkomen dan @:silliegirl? ;)
Nou nu je het zegt. En mijn neus voelt misschien toch ook wat vol... :o

Nee, maar serieus. Dat kan toch ook de bedoeling niet zijn zo? Zeker niet met de huidige druk op de teststraten al..
pi_194984357
Sillie, de test is echt vreselijk naar, dat wil je je peuter niet aandoen, wil het al lukken.
Maar lastig is dit allemaal wel ja!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194984378
Als de koorts weg is, mag je er in principe wel vanuit gaan dat het een verkoudheid is, zei GGD tegen ons.
pi_194984417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:58 schreef pinquit het volgende:
Als de koorts weg is, mag je er in principe wel vanuit gaan dat het een verkoudheid is, zei GGD tegen ons.
Natuurlijk laat ik haar liever niet testen, maar... Bollie heeft eigenlijk nog nooit “maar even” koorts gehad. Als ze zo is, zijn we er
Minimaal een week zoet mee. Elke keer met 5 een week thuisblijven is, als ze net zo vaak ziek is komende winter als vorig jaar, is ook echt geen doen... :o
pi_194984431
Oh muh dan wordt het wel lastig ja. Ik hoop dat de huisarts een oplossing heeft.
pi_194984474
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Natuurlijk laat ik haar liever niet testen, maar... Bollie heeft eigenlijk nog nooit “maar even” koorts gehad. Als ze zo is, zijn we er
Minimaal een week zoet mee. Elke keer met 5 een week thuisblijven is, als ze net zo vaak ziek is komende winter als vorig jaar, is ook echt geen doen... :o
Dan kan je echt super vaak Monopoly spelen met z’n allen O+ *nostalgie*

Maar nee, ik snap dat je dit absoluut niet ziet zitten.
pi_194984988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik kan nu ook morgen op 15 minuten rijden terecht, maar daar ging wel meerdere keren de website checken met allerhande postcodes en twee keer bellen (de eerste keer was het te druk en werd de verbinding automatisch verbroken) aan vooraf. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het is allemaal wel wat hoogdrempeliger dan nodig/handig denk ik.
Wij hebben zondag gebeld en konden maandag terecht, wel in Amsterdam want Haarlem en Alkmaar hebben te weinig capaciteit. Uitslag hadden we na 20 uur al, dus dat viel ontzettend mee.
pi_194985040
Jeetje....zo ver zijn we dus gekomen:

https://www.nu.nl/coronav(...)eller-te-testen.html

Ik snap echt niet dat er niet met prioriteit getest kan worden. Dat er plekken vrij worden gehouden voor leerkrachten, mensen in de zorg, politie agenten, mensen in de kinderopvang. Natuurlijk ik wil ook snel getest worden, maar hier mag toch wel een soort van hiërarchie in gebracht worden.
pi_194985165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:39 schreef Viv het volgende:
Godver, wat is dat slecht geregeld.

Voor ons was het geen ramp, thuis blijven was geen probleem. Enkel een paar afspraken afgezegd zoals de tandarts, een verjaardag en zwemmen. Er zijn genoeg anderen die niet zo makkelijk thuis kunnen blijven.
En elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb veel in huis kunnen klussen :D

Ik begon me alleen wel te storen aan mensen die boos werden omdat ze pas de volgende dag terecht kunnen, of dat ze 30 minuten moeten reizen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef exode het volgende:

[..]

Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.
Om even tegengeluid te geven.
Ik heb ook echt pech gehad hoor. Kennis belde bijvoorbeeld een half uur nadat ik had gebeld en kon dezelfde middag nog terecht.
Wat ook niet hielp was dat ze hier in de buurt bezig waren om twee teststraten te verhuizen en dat ik niet verder dan een uur wilde reizen ivm peuter. Nu schijnen meer plekken te zijn maarja daar had ik afgelopen week niets aan.
pi_194985182
Ik snap het ook echt niet.

De ene na de andere klas moet thuisblijven.
Het is dat manlief ook thuis werkt, maar dit kan niet zo doorgaan. En dus even voor de statistieken, ik weet dus van al 5 klassen (in 4 scholen) dat ze de rest van de week geen school hebben.

Ik heb het begin van de crisis aan de huisarts hooikoortsmedicijnen gevraagd omdat die van de drogist niet Goes hielpen. Ik heb anti histamine gekregen en dat is wonderspul. Als ik ‘s ochtend met mijn kuch, keelpijn en snot wakker word (360 dagen per jaar) neem ik zo’n pilletje en binnen een uur is het oké. Ben nu benieuwd hoe vaak ik deze winter echt verkouden ga worden...
pi_194985246
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:53 schreef Loj het volgende:
Ik snap het ook echt niet.

De ene na de andere klas moet thuisblijven.
Het is dat manlief ook thuis werkt, maar dit kan niet zo doorgaan. En dus even voor de statistieken, ik weet dus van al 5 klassen (in 4 scholen) dat ze de rest van de week geen school hebben.

Ik heb het begin van de crisis aan de huisarts hooikoortsmedicijnen gevraagd omdat die van de drogist niet Goes hielpen. Ik heb anti histamine gekregen en dat is wonderspul. Als ik ‘s ochtend met mijn kuch, keelpijn en snot wakker word (360 dagen per jaar) neem ik zo’n pilletje en binnen een uur is het oké. Ben nu benieuwd hoe vaak ik deze winter echt verkouden ga worden...
Nou ja, en thuis werken met kinderen om je heen (zeker jonge kinderen) is toch ook lang niet zo effectief dan zonder kinderen. In mijn geval dan....
pi_194985268
Als mijn vriendin verkouden is, wordt haar klas ook naar huis gestuurd, er is geen inval. 1 geluk: ze staat maar 2 dagen voor de klas en ze wordt vrijwel nooit verkouden. Sterker nog als het hele huis hier snottert, hoest en proest, heeft zij nog niet eens een snotneus.

Thuiswerken met kinderen is geen doen overigens hoor, tenminste mij lukt het niet. Ik kan wat dingen doen, maar nog niet eens 1/10 van wat ik op een normale dag doe.
pi_194985280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nou ja, en thuis werken met kinderen om je heen (zeker jonge kinderen) is toch ook lang niet zo 8)7 effectief dan zonder kinderen. In mijn geval dan....
Ik krijg het niet voor elkaar met 3 kids thuis waarvan 1 ziek. Ik vind het al een uitdaging om ze alle 3 enigszins verzorgd en vermaakt te houden met 1 zieke, laat staan dat ik ook nog aan werk toekom
  Manager PR/Moderator donderdag 10 september 2020 @ 13:11:55 #24
269689 crew  Viv
pi_194985377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Voor ons was het geen ramp, thuis blijven was geen probleem. Enkel een paar afspraken afgezegd zoals de tandarts, een verjaardag en zwemmen. Er zijn genoeg anderen die niet zo makkelijk thuis kunnen blijven.
En elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb veel in huis kunnen klussen :D
Ja ik bedoel ook meer slecht geregeld uit volksgezondheid-oogpunt. Jij bent in de gelegenheid (en zo netjes geweest) om thuis te blijven, maar er zijn genoeg mensen (en bijvoorbeeld werkgevers) die dat alleen zouden accepteren als er een positieve test is.
pi_194985429
Ik heb door al dat gestress aan het begin van het Coronagebeuren mn baan opgezegd. Zowel man als ik hadden destijds nog geen vitaal beroep (man inmiddels wel), we hadden geen oppas, scholen en bso's waren dicht, werk en kinderloze collega's had weinig begrip en thuiswerken werd geweigerd. De enige optie die over bleef was onbetaald verlof. Dus dat heb ik dan maar genomen. Voor onbepaalde tijd. 8-) Nog geen moment spijt van gehad btw. O+
  donderdag 10 september 2020 @ 13:20:35 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194985483
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef -Spring het volgende:
Ik heb door al dat gestress aan het begin van het Coronagebeuren mn baan opgezegd. Zowel man als ik hadden destijds nog geen vitaal beroep (man inmiddels wel), we hadden geen oppas, scholen en bso's waren dicht, werk en kinderloze collega's had weinig begrip en thuiswerken werd geweigerd. De enige optie die over bleef was onbetaald verlof. Dus dat heb ik dan maar genomen. Voor onbepaalde tijd. 8-) Nog geen moment spijt van gehad btw. O+
Oh wauw @-Spring wat een rare starre werkgever. :o
Maar fijn dat het zo goed uit heeft gepakt!
pi_194985573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef BE het volgende:

[..]

Oh wauw @:-Spring wat een rare starre werkgever. :o
Maar fijn dat het zo goed uit heeft gepakt!

Dat was wel een mentaal dingetje om te overwinnen hoor, thuisblijfmoeder zijn. Het is pas sinds kort dat ik niet meer de drang voel om erbij te vermelden dat ik heus wel heb gestudeerd als het erover gaat. :') Het voelde zó ongeemancipeerd.

Wel vind ik het nog steeds moeilijk om te ontspannen en tijd voor mezelf te nemen want als je hele dagen thuis zit, moet je toch mínstens altijd al je shit op orde hebben. Vindt mijn inner voice.
  donderdag 10 september 2020 @ 13:34:38 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194985664
Ik ben nu twee jaar thuisblijfmoeder en vind het ook nog altijd de beste beslissing ooit O+.
De familie is intussen ook opgehouden met het doorsturen van vacatures :') :7.
KuikenGuppy
  donderdag 10 september 2020 @ 13:37:15 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194985705
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat was wel een mentaal dingetje om te overwinnen hoor, thuisblijfmoeder zijn. Het is pas sinds kort dat ik niet meer de drang voel om erbij te vermelden dat ik heus wel heb gestudeerd als het erover gaat. :') Het voelde zó ongeemancipeerd.

Wel vind ik het nog steeds moeilijk om te ontspannen en tijd voor mezelf te nemen want als je hele dagen thuis zit, moet je toch mínstens altijd al je shit op orde hebben. Vindt mijn inner voice.
Dat laatste heb ik gelukkig echt helemaal geen last van! :@ :D
Ik had van de zomer twee maanden lang geen meldingen en dat was, ondanks dat ik dat heel jammer vond, toch best lekker. En mijn huis was helemaal niet spik en span. :s)
pi_194985756
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:34 schreef Burdie het volgende:
Ik ben nu twee jaar thuisblijfmoeder en vind het ook nog altijd de beste beslissing ooit O+.
De familie is intussen ook opgehouden met het doorsturen van vacatures :') :7.
Mijn moeder stuurt nog steeds af en toe wat op. En ik ben tijdens de studie zwanger geraakt en ben nooit begonnen met werken. De oudste is nu 13, dus ze houdt het lang vol :D :X

Eerst was ik thuis vanwege klein kind&studie. Daarna omdat het oudste kind de KDV/BSO niet aankon.. En inmiddels vermaak ik me nog steeds prima. Help wel regelmatig op school, soms periode vrijwilligerwerk. Het geeft gewoon rust.

Het was wel echt fijn dit voorjaar. Als ik zag hoe iedereen moeilijk moest doen, en ik gewoon een ochtend naast mijn kind kon gaan zitten, zonder dat er iemand last van had verder. (behalve dat kind dan })
  donderdag 10 september 2020 @ 13:44:50 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194985816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Het was wel echt fijn dit voorjaar. Als ik zag hoe iedereen moeilijk moest doen, en ik gewoon een ochtend naast mijn kind kon gaan zitten, zonder dat er iemand last van had verder. (behalve dat kind dan })
Ja het geeft zoveel rust voor ons allemaal, heel fijn. En heel luxe, vind ik. Ik ben in elk geval heel dankbaar dat het mogelijk is.
KuikenGuppy
pi_194985978
Ik zou het soms ook wel willen, maar ik ben getrouwd met een leraar en millennial dus financieel gezien wordt dat 'm never nooit niet. :')

Ik had het laatst ook met mijn ouders over vacatures en solliciteren enzo, en hoe lastig dat in mijn sector tegenwoordig vaak is. Op de vraag "wat zou je dan echt willen?" antwoordde ik "de loterij winnen." Ze dachten dat het een flauw grapje was, maar nope. :P
pi_194986148
Stoer dat je het gewoon gedaan hebt, @-Spring
Ik heb 2 banen; de ene geeft me beduidend meer stress en gedoe met dingen regelen, maar wel vaste inkomsten. Ik hoop dat ik een keer kan en durf te doen wat ik het leukst vind.
pi_194986286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:55 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou het soms ook wel willen, maar ik ben getrouwd met een leraar en millennial dus financieel gezien wordt dat 'm never nooit niet. :')
Herkenbaar.
Mijn man is volledig arbeidsongeschikt (al 10 jaar) en werk ik 40 uur om het financieel geregeld te krijgen dus ik kan ook niet zomaar iets ‘geks’ doen.
Wat wel handig is, is dat hij dus thuis is en ik geen last hebt van huishouden of thuisblijvende kinderen. Ik kan gewoon door. Maar af en toe droom ik wel eens van iets anders.
pi_194986404
Hier is thuisblijfmoeder zijn om meerdere redenen 'geen optie'. Mijn vriendin wilt niet fulltime werken zolang de kinderen klein zijn (en ook niet fulltime thuiszitten) en op haar parttime juffensalaris kunnen wij niet leven. Als ik thuis zou blijven valt een enorm deel van onze inkomen weg aangezien ik veel meer verdien dan mijn vriendin.

En overal is een mouw aan te passen en uiteraard zouden wij financieel ook zo kunnen leven dat het wel kan. Maar ik wil het ook gewoon niet.

1 van de dingen die ik tijdens die lockdown over mezelf leerde is dat ik geen thuisblijfmoeder ben. Kortom, het was stressvol maar het leerde me vooral dat ik thuis op een gegeven moment gek zou worden.
pi_194986757
Wij hebben het inmiddels ook wel getroffen met werk. Ik werk nu al bijna een jaar 2 vaste nachtdiensten per week terwijl ik voorheen 2 á 3 dagen per week hele wisselde diensten had, die dan deels overlapten met de ploegendiensten van mijn man. Moet je weer oppas regelen en gedoe met ophalen/brengen. Stresss.
En af en toe de zaterdag.
Hij maakte toen promotie dus draaide alleen dagdiensten en mijn nacht-collega ging toen met verlof. Haar diensten kwamen vrij en ik kwam in dat gat. :)
Ik heb geen oppas meer nodig en ik kan gewoon mijn afspraken plannen om de standaard vrije dagen. Zo’n verademing.
Dat de scholen sloten was dan ook geen probleem. :)
Ik werk al 10 jaar bij hetzelfde bedrijf en onlangs zijn daar tientallen mensen ontslagen ivm de crisis. Iedereen boventallig eruit. :X
Onze catering locatie is altijd open gebleven en daar is ook geen gevaar voor. *O*

2 minpuntjes zijn wel dat ik ‘snachts alleen werk en dus geen gezellige collega’s meer heb. Maar dat went ook.
En ik werk op woensdag -en donderdagnacht. Dus ik moet overdag bijslapen wat heel minimaal gebeurt met een peuter thuis, ongeveer 4 uur in per dag, in 2 slaapmomenten. :') Vrijdag ben ik dus doodop maar goed, dan heb ik toch al weekend. *)

[ Bericht 9% gewijzigd door vencodark op 10-09-2020 15:02:57 ]
pi_194986882
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:26 schreef exode het volgende:
Hier is thuisblijfmoeder zijn om meerdere redenen 'geen optie'. Mijn vriendin wilt niet fulltime werken zolang de kinderen klein zijn (en ook niet fulltime thuiszitten) en op haar parttime juffensalaris kunnen wij niet leven. Als ik thuis zou blijven valt een enorm deel van onze inkomen weg aangezien ik veel meer verdien dan mijn vriendin.

En overal is een mouw aan te passen en uiteraard zouden wij financieel ook zo kunnen leven dat het wel kan. Maar ik wil het ook gewoon niet.

1 van de dingen die ik tijdens die lockdown over mezelf leerde is dat ik geen thuisblijfmoeder ben. Kortom, het was stressvol maar het leerde me vooral dat ik thuis op een gegeven moment gek zou worden.
Zijn er voor juffen nog wel fulltime functies eigenlijk? Ik krijg altijd het idee dat het vooral parttimers zijn?
pi_194986960
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zijn er voor juffen nog wel fulltime functies eigenlijk? Ik krijg altijd het idee dat het vooral parttimers zijn?
Ja hoor. Er zijn nog genoeg fulltime juffen.
Waar ik werk zijn het er best veel.
Sterker nog, ik denk dat de voorkeur zelfs uitgaat naar fulltimers indien mogelijk.

Maar er zijn ook gewoon vrouwen die geen moeder zijn die ook minder zijn gaan werken.
pi_194987032
Stoer -spring en ik zou denk ik hetzelfde hebben gedaan.

Maar ik/wij twijfelen ook nog altijd. Financieel kan het makkelijk, maar ik merk dat ik ook een leukere moeder ben als ik werk.
pi_194987074
quote:

[..]

Hier wel..
D zijn juf dit jaar is fulltime, maar die heeft de kinderen ook de deur uit. Al gebruikt ze haar 5e dag voor andere bezigheden, dus er is die dag iemand anders in de klas.
11 klassen en maar 3 echt duo's met 2/3 dagen. 7 klassen die 4 dagen dezelfde leerkracht (2 man, 5 vrouw) hebben, en eentje voltijds voor de klas. Maar bij die 7 klassen hebben die leerkrachten vaak extra taken waardoor ze wel voltijds werken.
pi_194987175
quote:

[..]

Genoeg, de huidige juf van B werkt fulltime en mijn vriendin ook tot de kinderen er waren. Ze zal dat ook weer gaan doen als de kinderen wat ouder zijn. Nu is ze best veel tijd kwijt met overdrachten en terugkomen op vrije dagen.
Op de school van mijn vriendin werkt denk ik de helft fulltime.

Ik ken sowieso weinig moeders die fulltime werken, ongeacht de branch. Ik werk zelf ook 4 dagen.
pi_194987502
Ik zou het ook fijn vinden om thuisblijfmoeder te zijn. Maar als alleenstaande is dat niet echt mogelijk ook.
Dus nu werk ik 28 uur. Waarvan momenteel drie dagen thuis en een dat op kantoor. En het thuiswerken vind ik zo lekker. Ik heb het geluk dat ik de meeste uren kan maken als de zevenjarige op school zit.
pi_194988138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:55 schreef lunapuella het volgende:

Ik had het laatst ook met mijn ouders over vacatures en solliciteren enzo, en hoe lastig dat in mijn sector tegenwoordig vaak is. Op de vraag "wat zou je dan echt willen?" antwoordde ik "de loterij winnen." Ze dachten dat het een flauw grapje was, maar nope. :P
Ik ben tussen November 2017 en februari 2020 thuis geweest (ok, ook internationaal verhuisd, kind gekregen, etc) maar ik ben juist zo blij dat ik weer aan het werk ben. Zo fijn om ook wat anders te hebben dan mijn familie, wat meer te vertellen te hebben dan 'O heeft slecht geslapen, 3x gepoept en ik heb boodschappen gedaan, wat een idoten in de supermarkt'.

Daarnaast ben ik wel blij dat m'n baan flexibel is, want een rigoreuze baan waar je uren moet klokken en er geen begrip voor een keer kinderen naast je in een online vergadering was wel erg moeilijk geweest.
pi_194988156
Zo, zaterdag 9:15 hier in de stad, puber is aan de beurt.. Hopen dat ik dan niet morgen in de telefoon hoef te hangen omdat hij weer beter is. :P
pi_194988307
Ik ben thuisblijfmoeder, na de verhuizing (11 jaar geleden) wel wat vrijwilligerswerk gedaan en op school af en toe helpen. Ergens wil ik wel weer wat doen, maar ik weet ook niet zo goed wat.
En eigenlijk is het nu wel weer handig met een puber die wel wat hulp kan gebruiken bij het plannen van het huiswerk en ermee beginnen.

Ik ben blij dat het financieel niet hoeft, maar ik wil wel weer iets gaan doen, ooit.
Ik heb wel ideeën, maar ik geloof dat ik nog niet helemaal toe ben aan de uitvoering daarvan ;).
Fake it till you make it...
pi_194988455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:11 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja ik bedoel ook meer slecht geregeld uit volksgezondheid-oogpunt. Jij bent in de gelegenheid (en zo netjes geweest) om thuis te blijven, maar er zijn genoeg mensen (en bijvoorbeeld werkgevers) die dat alleen zouden accepteren als er een positieve test is.
ook niet 100% hoor :@
Ziek geworden door kind en kind mocht weer naar de psz dus daar heb ik hem wel heen gebracht. Dat is buiten en hij loopt zelf vanaf de fiets naar het plein. Verder ook wel gefietst met kind want anders worden we beide gek, sochtendsvroeg en een afgelegen route waarbij we 1 hardloper en 1 iemand met hond en 2 fietsers zijn tegengekomen (+ auto's maar die tel ik niet).

quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Die drang heb ik nog steeds dus dat heb je best snel gedaan.
pi_194988767
Ik vind mijn werk te leuk en interessant om ermee te stoppen. Dat zou ook wat onnozel zijn gezien de hoeveelheid geld die ik er aan opleiding in gepompt heb :+ Maar ik kijk er wel naar uit om daar over 2,5 jaar mee klaar te zijn. En dan hoop ik eem dusdanig salaris te onderhandelen dat ik nog maar 24-28 uur hoef te werken, dat lijkt me zo luxe O+ hoewel ik er nu ook al erg van geniet dat ik een dag structureel thuis moet werken en buiten de spits mag reizen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194990058
Weten jullie dat misschien? Ik krijg steeds de melding dat ik een adblocker of zo iets op mijn telefoon heb zitten waarmee ik advertenties op fok blokkeer. Maar ik heb niks bewust ingesteld. Ik gebruik Safari op een iPhone
pi_194990148
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:20 schreef amaranta het volgende:
Weten jullie dat misschien? Ik krijg steeds de melding dat ik een adblocker of zo iets op mijn telefoon heb zitten waarmee ik advertenties op fok blokkeer. Maar ik heb niks bewust ingesteld. Ik gebruik Safari op een iPhone
Daar was laatst een topic over in fb. :)
pi_194990191
quote:
17s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:15 schreef douche-eendje het volgende:
ik merk dat ik ook een leukere moeder ben als ik werk.
Ik ben absoluut een leukere moeder als ik ook tijd zonder mijn kinderen heb, maar ik hoef in die tijd niet per se te werken hoor :P
  donderdag 10 september 2020 @ 19:12:09 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194990620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik ben absoluut een leukere moeder als ik ook tijd zonder mijn kinderen heb, maar ik hoef in die tijd niet per se te werken hoor :P
:D _O_
pi_194990633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:33 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hahahaha ja ok, dan zou ik ook een NOG leukere moeder zijn inderdaad _O-
  donderdag 10 september 2020 @ 19:25:08 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194990800
Ik werk 32 uur normaal gesproken en vind dat eigenlijk te veel. Man werkt drie dagen, waarvan altijd eentje in het weekend. Da's het stomme: we hebben altijd maar 1 dag weekend. Het fijne is dat we maar 2 dagen opvang nodig hebben, want de rest is papadag of mamadag.

En geheel offtopic: ik voel me toch een partij beroerd vandaag. Gadverdamme zeg... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194990802
Even iets heel anders: mijn avatar is overleden ;( Dat wil zeggen, de actrice die Emma Peel speelt is overleden: Diana Rigg.

Verder: lange wachttijden zijn stom, werken is heerlijk, maar vrij zijn ook!
pi_194990838
En ik zit in de fase dat mijn kinderen niets meer met hun ouders willen doen (nou ja, de oudste twee dan) :')

Het is ook nooit goed heh :+
  donderdag 10 september 2020 @ 19:36:02 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194990959
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:27 schreef lily het volgende:
En ik zit in de fase dat mijn kinderen niets meer met hun ouders willen doen (nou ja, de oudste twee dan) :')

Het is ook nooit goed heh :+
Stiekem kijk ik daar soms best naar uit. :@
#ontaardemoeder
pi_194990964
Wat dat betreft vind ik zeven echt een hele fijne leeftijd. Ze vindt het heerlijk om met vriendjes te spelen, maar geniet ook nog enorm van dingen samen doen. O+
pi_194991035
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:36 schreef BE het volgende:

[..]

Stiekem kijk ik daar soms best naar uit. :@
#ontaardemoeder
haha, ja, dat kan ik me voorstellen.
Maar ik vind het helemaal niet leuk ook al gaat het zoals het hoort.

(weemoed naar " vroeger" )
  donderdag 10 september 2020 @ 19:44:33 #59
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194991067
Wij werken beide heel bewust parttime. Dat houdt in dat we geen bergen geld hebben voor een koophuis en elk jaar een zomervakantie in het buitenland. We hebben ingezet op lage woonlasten, zodat we nooit een x aantal uur MOETEN werken om maar rond te kunnen komen. De rust in huis en vooral de tijd die we als gezin hebben is me echt alles waard. Ik vond het zo rijk voelen dat we alles konden opvangen toen corona uitbrak. Dat we onze Oudste 1,5 jaar lang thuisonderwijs konden bieden toen hij niet meer naar school kon, dat we op elke willekeurige schooldag pannenkoeken voor het ontbijt kunnen maken omdat er altijd een van ons vrij is, dat ik elke dag thuis een yogales kan doen wat ervoor zorgt dat ik geen paniekaanvallen meer heb wat ooit wel zo was, etcetera. Het geeft een zekere vrijheid waar ons gezin enorm gelukkig van wordt. O+
  donderdag 10 september 2020 @ 19:45:22 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194991077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:41 schreef lily het volgende:

[..]

haha, ja, dat kan ik me voorstellen.
Maar ik vind het helemaal niet leuk ook al gaat het zoals het hoort.

(weemoed naar " vroeger" )
Snap ik hoor, en wellicht dat ik er tzt ook zo naar kijk, maar met name onze 11-jarige wil nog steeds liever niet alleen thuis zijn en dus zijn we nog best gebonden zeg maar. Ook bij sporten waar je normaal dan even een uurtje je handen vrij hebt zijn we bijna altijd bij.
pi_194991106
Ik vond de thuistijd met het hele gezin tijdens corona ook zalig.
Ik heb altijd heel veel gewerkt en vond het heerlijk om de tijden dat ik vrij was met hen door te brengen.
Door corona konden ook de 15 en 19 jarige nergens heen. Heerlijk.

Zelfs mijn 19 jarige vond het wel prettig. Geen druk meer (ik moet weg, ik moet wat doen; want de groepsdruk en de FOMO is groot bij hem).
  donderdag 10 september 2020 @ 19:48:41 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194991118
Dat wel, ik vond de coronatijd heerlijk maar toen waren we ook echt met zijn allen thuis. Nu zitten we toch al weer aardig in de ratrace van school, sport en zo meer.
pi_194991148
Ja, dat is waar.
En als ze ouder zijn hoef je daar geen tijd meer aan te besteden (helaas :P )

Maar ik heb nog een dochter van 10 O+
  donderdag 10 september 2020 @ 19:53:24 #64
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194991188
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:36 schreef Omentielvo het volgende:
Wat dat betreft vind ik zeven echt een hele fijne leeftijd. Ze vindt het heerlijk om met vriendjes te spelen, maar geniet ook nog enorm van dingen samen doen. O+
Geniet ervan. Als ze 12 zijn wordt het een stuk minder. :'(
pi_194991499
Ik houd echt van mijn werk O+

Mijn man noemt mij een carrièretijger. Maar ik zit nu zo lekker in de flow (na een zoektocht van drie jaar). En gelukkig steunt mijn man daar in en pakt hij bijvoorbeeld heel gemakkelijk vrij als er onverwacht opvang ontbreekt enz.
pi_194991616
Ik vind het wel hee leuk, hoor, een ouder kind. 11 nu, groep 8. Vandaag kwam ze samen met een vriendin naar huis, en na een uurtje gingen ze “even een drankje doen” (ice tea :+) bij een andere vriendin. Morgen haar eerste tuinfeestje, van 20-23 uur . Ze is helemaal in de wolken O+

En gelukkig ook nog jong en aanhankelijk genoeg om ook nog met en bij ons te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194991733
Mijn 5 jarige mocht voor 1 keer 'zelf' naar huis vanaf school. Trots dat hij was O+ (zodra hij van het schoolplein af komt kunnen we hem zien vanuit het raam en er is hulp bij het oversteken)

En ook hier een negatieve corona test. 2,5 dag wachten op de test, binnen 26 uur de uitslag.
pi_194991749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:28 schreef Hupje het volgende:
Mijn 5 jarige mocht voor 1 keer 'zelf' naar huis vanaf school. Trots dat hij was O+ (zodra hij van het schoolplein af komt kunnen we hem zien vanuit het raam en er is hulp bij het oversteken)

ah..leuk is dat O+
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2020 @ 23:26:47 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194994924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het wel hee leuk, hoor, een ouder kind. 11 nu, groep 8. Vandaag kwam ze samen met een vriendin naar huis, en na een uurtje gingen ze “even een drankje doen” (ice tea :+) bij een andere vriendin. Morgen haar eerste tuinfeestje, van 20-23 uur . Ze is helemaal in de wolken O+

En gelukkig ook nog jong en aanhankelijk genoeg om ook nog met en bij ons te zijn.
Zo leuk, die feestjes O+
Ik geniet ook echt elke dag van onze 16jarige, heerlijk zelfstandig, maar vaak toch ook nog knuffelig enzo.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194998017
Wij zitten vandaag met het hele gezin thuis, want gisteren kwam er koorts bij mijn verkoudheid. -O- Wel extra blij dat ik gisteren al een test heb geregeld.
pi_194998616
Ah nee Luna! Beterschap en succes met zijn allen thuis (of veel plezier)

Wij zijn zowaar wat bruiloft voorbereidingen aan het doen ineens weer.

We wilden dus komende winter trouwen, maar hebben dat uitgesteld, gelukkig nog niets vastgelegd. Ik wil het in deze tijd met alle restricties niet vieren. We hadden 2 locaties op het oog, 1 had/heeft de voorkeur. Nu hebben we besloten in beide te gaan slapen komende herfst of winter om de sfeer te proeven en de kindjes te laten rondkijken. Dus net 1 geboekt in het weekend dat wij het huis uit 'moeten' vanwege stucwerkzaamheden in de woonkamer (1 wand) en slaapkamer Juul (1 wand en plafond). Helemaal zin in, het duurt nog minstens 15 maanden voordat we gaan trouwen maar dan gaan we gewoon enorm lang van de voorpret genieten (en sparen :D )
pi_194998909
Beterschap Luna!

Puber is bijna beter. Daar zit morgen geen snot meer in voor de test :P
Dus na 5 keer proberen te bellen en 22 minuten in de wachtrij om die afspraak af te bellen; bleek er geen afspraak op zijn naam te staan. In de browsers wel de bevestiging gehad, maar niet in de mail. Daar liep dus ook al iets mis |:(
pi_194999079
Klinkt goed Exode!
pi_194999944
@Deepfreeze dat is wel heel knullig zeg! :o Had je daar morgen wel gestaan en was je misschien weggestuurd! Gelukkig was het niet meer nodig.

@exode, wat leuk! Zo wordt de extra tijd vanwege uitstel tenminste goed benut.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194999980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:54 schreef Phaidra het volgende:
@:Deepfreeze dat is wel heel knullig zeg! :o Had je daar morgen wel gestaan en was je misschien weggestuurd! Gelukkig was het niet meer nodig.

Dan had ik vandaag wel gebeld om te vragen hoe het zat. Maar waarschijnlijk was er dan pas een afspraak na het weekend mogelijk geweest..
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:18:40 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195000421
Komt er weer een secret Santa aan? Ik kreeg opeens de vraag of ik beheerder wilde worden van de SS 2014 groep op Facebook, ben benieuwd waar dat opeens vandaan kwam :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195000445
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:18 schreef MaJo het volgende:
Komt er weer een secret Santa aan? Ik kreeg opeens de vraag of ik beheerder wilde worden van de SS 2014 groep op Facebook, ben benieuwd waar dat opeens vandaan kwam :D
Vast wel toch? Meestal start het in oktober, geloof ik.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:23:41 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_195000493
Nou ja, dan moet wel iemand het initiatief nemen natuurlijk. Het gebeurt niet op magischer wijze :+
disclaimer
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:23:53 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_195000497
hint: ik doe het niet :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:27:25 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195000561
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:23 schreef SQ het volgende:
Nou ja, dan moet wel iemand het initiatief nemen natuurlijk. Het gebeurt niet op magischer wijze :+
Daarom vermoed ik dat iemand ermee bezig is, of krijg ik op magische wijze het beheerdersverzoek? O-)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:23 schreef SQ het volgende:
hint: ik doe het niet :P
Ik denk dat het qua timing voor ons beiden niet handig is nee _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_195000635
quote:
Misschien is de voormalige beheerder uit die groep gestapt, of gestopt met Facebook. En dan wordt het automatisch aan iemand anders overdragen toch? Zo gaat het ook met WhatsApp groepen. Als de beheerder uit de groep gaat dan wordt iemand anders automatisch beheerder.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:34:47 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_195000675
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Misschien is de voormalige beheerder uit die groep gestapt, of gestopt met Facebook. En dan wordt het automatisch aan iemand anders overdragen toch? Zo gaat het ook met WhatsApp groepen. Als de beheerder uit de groep gaat dan wordt iemand anders automatisch beheerder.
Ja, zoiets denk ik ook.
disclaimer
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:35:19 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195000683
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen ja. Ik ben nu dus beheerder, ik dacht dat moet wel lukken met een 6 jaar oude groep :')
pi_195001087
Deed @Lemijn vorig jaar niet iets hiermee?
pi_195004002
Vandaag weer twee kinderen naar huis gestuurd en in totaal 7 van de 25 (deels) niet op school. Ook bericht van de directeur, op dit moment geen huiswerk voor zieke/ naar huisgestuurde kinderen, alleen voor kinderen die in quarantaine zijn, ze werken nog aan een protocol.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:10:23 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_195004824
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
Deed @:lemijn vorig jaar niet iets hiermee?
Nee, dat was @Leijn :Y
disclaimer
pi_195004864
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, dat was @:Leijn :Y
Oh ja _O-
pi_195005377
Pfff uitslag van bloedprikken van B binnen. Net de lijst maar opgehaald want ik kon niet eens meeschrijven. Vreemd genoeg niet voor huisstofmijt en die hadden wij dus wel verwacht.

Op gras en bomen scoort ie iig erg hoog, zoals verwacht. Maar ook op koemelk en pinda's, echt nog nooit iets van gemerkt. Maandag telefonisch consult voor uitleg en next steps.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:46:15 #89
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_195005597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:37 schreef exode het volgende:
Pfff uitslag van bloedprikken van B binnen. Net de lijst maar opgehaald want ik kon niet eens meeschrijven. Vreemd genoeg niet voor huisstofmijt en die hadden wij dus wel verwacht.

Op gras en bomen scoort ie iig erg hoog, zoals verwacht. Maar ook op koemelk en pinda's, echt nog nooit iets van gemerkt. Maandag telefonisch consult voor uitleg en next steps.
Dat ligt aan de waarde. Mijn dochter was volgens de huisarts allergisch voor melk en ei. Boven de 0.35 is allergisch bij de kinderarts/allergoloog. Melk was bij mijn dochter maar 0.17.

Maar ze mag nu wel alles proberen omdat ze liever als het kan het allergeen wel binnen blijven krijgen
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:11:34 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195006201
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, dat was @:Leijn :Y
:P Leijn laat jullie groeten.

Maar kijk wat ik eind vorig jaar schreef: iemand anders mag het doen. Het is simpel maar je kan als organisator niet afhaken als deelnemer en dat houdt me tegen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195007083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:46 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dat ligt aan de waarde. Mijn dochter was volgens de huisarts allergisch voor melk en ei. Boven de 0.35 is allergisch bij de kinderarts/allergoloog. Melk was bij mijn dochter maar 0.17.

Maar ze mag nu wel alles proberen omdat ze liever als het kan het allergeen wel binnen blijven krijgen
Ja, ik heb nu alleen de lijst met waardes. Al wat opgezocht maar kan beter wachten op gesprek met huisarts. Overigens keek ik over huisstof heen, dat heeft natuurlijk een hippe latijnse naam. Geteste waarde 82,9 dus die is vrij duidelijk.
pi_195007438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:01 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, ik heb nu alleen de lijst met waardes. Al wat opgezocht maar kan beter wachten op gesprek met huisarts. Overigens keek ik over huisstof heen, dat heeft natuurlijk een hippe latijnse naam. Geteste waarde 82,9 dus die is vrij duidelijk.
Haha in Spanje worden alle ziekten en medicijnen bij hun Latijnse naam genoemd. Althans in mijn omgeving. Ik heb echt nooit een idee waar ze het over hebben.
Zeg gewoon ik ben aan de dunne ofzo

Edit; zij noemen het virus ook COVID 19 en niet Corona zoals we dat hier meestal doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door amaranta op 11-09-2020 18:40:40 ]
pi_195007667
Ik probeer het 'hij heb corona' ook te vermijden en heb het over covid als ik de ziekte bedoel ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:26:02 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195008191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik probeer het 'hij heb corona' ook te vermijden en heb het over covid als ik de ziekte bedoel ;)
"Strakkies na de corona"
"Da komp vanwege de corona"
"Toen moeste we dicht van de corona"

Corona is er zelf ook wel een beetje klaar mee. https://www.rtlnieuws.nl/(...)ering-virus-covid-19
KuikenGuppy
pi_195008287
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha in Spanje worden alle ziekten en medicijnen bij hun Latijnse naam genoemd. Althans in mijn omgeving. Ik heb echt nooit een idee waar ze het over hebben.
Zeg gewoon ik ben aan de dunne ofzo

Edit; zij noemen het virus ook COVID 19 en niet Corona zoals we dat hier meestal doen.
Het vage is dat het echt een ellenlange lijst is met gewoon Nederlandse benamingen en tussen due voor mij begrijpelijk woorden staan 2 Latijnse woorden. Vallen volledig uit de toon tussen koemelk, pinda, kat, paard en Engels gras.
pi_195008386
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Strakkies na de corona"

Corona is er zelf ook wel een beetje klaar mee. https://www.rtlnieuws.nl/(...)ering-virus-covid-19
Je vergeet "Carona", die zie ik ook vaak voorbij komen

Hier krijgen de leerlingen een of ander standaardpakketje mee, dat vervangen ze af en toe en ze kunnen online aan de slag, kregen we van de week een mail van school. Klinkt wel ok.
Fake it till you make it...
pi_195008532
quote:
Haha, ik ook al ;)
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:00:27 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195008615
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Strakkies na de corona"

Oh echt hè, dat tenenkrommende ‘de’ er voor. :X
pi_195008805
Ik zie dit voor me als een vraag tijdens een proefwerk geschiedenis in een klas in 2034:
“Hoe heet het virus wat in 2020 zorgde voor complete lockdowns en een veranderd wereldbeeld?”

A. COVID-20
B Corona-20
C. Dos-Cervezas
D. COVID-19
E. Carona
pi_195008913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zie dit voor me als een vraag tijdens een proefwerk geschiedenis in een klas in 2034:
“Hoe heet het virus wat in 2020 zorgde voor complete lockdowns en een veranderd wereldbeeld?”

A. COVID-20
B Corona-20
C. Dos-Cervezas
D. COVID-19
E. Carona
😂 haha! Goed kans van ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')