Dit zou duiden dat dus meer dan 60% van de gehospiteerden deze specifiek ernstige rest verschijnselen heeft.quote:Op woensdag 9 september 2020 21:12 schreef capricia het volgende:
.....Among the first 750 patients screened, some 30 percent still have lung scarring and breathing trouble. The virus has left another 30 percent with problems linked to inflammation and clotting, such as heart abnormalities and artery blockages. ....
Dat is onder andere wat het zo lastig maakt. Restverschijnselen na 4 weken kunnen na 8 weken weg zijn. En littekens die op een scan zichtbaar zijn hoeven niet voor beperkingen te zorgen. Ik vond mijn herstel afgelopen jaar van een infectie best langzaam gaan, maar ik ben ondanks een litteken dat op een scan zichtbaar was geheel opgeknapt.quote:Op woensdag 9 september 2020 21:57 schreef Vallon het volgende:
Dit zou duiden dat dus meer dan 60% van de gehospiteerden deze specifiek ernstige rest verschijnselen heeft.
Moeilijk om dit te boekstaven en zeker waard om dan verder onderzoek op te doen. Hierbij is en hoeft een litteken niet per definitie dus schadelijk te zijn.
Min of meer verwaarloos dus.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
De categorie 'vrijetijdsbesteding, zoals sportclub' was vanaf 6 juli verantwoordelijk voor zo'n 2% van de besmettingen waarin een setting bekend was en afgelopen week 3% (bron, p. 17). Dat is dus wel een stijging, maar we hebben het over een klein aandeel. En de categorie is breder dan sportscholen.
Dan gaat het argument nog steeds niet op dat het op sportscholen weer drukker is.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
De categorie 'vrijetijdsbesteding, zoals sportclub' was vanaf 6 juli verantwoordelijk voor zo'n 2% van de besmettingen waarin een setting bekend was en afgelopen week 3% (bron, p. 17). Dat is dus wel een stijging, maar we hebben het over een klein aandeel. En de categorie is breder dan sportscholen.
Dat was wel wat sneu ja, verder trapt de expert wat open deuren in zie ik.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Slagter mag weer even aansluiten bij Op1.
Wel jammer dat hij de grafiek niet herkent van besmettingen per 100k inwoners.
Het blijft idd lastig omdat het zo persoonlijk kan zijn en het zo lastig maakt om klinisch te benaderen dat wel weer noodzakelijk is om situaties te beoordelen.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is onder andere wat het zo lastig maakt. Restverschijnselen na 4 weken kunnen na 8 weken weg zijn. En littekens die op een scan zichtbaar zijn hoeven niet voor beperkingen te zorgen. Ik vond mijn herstel afgelopen jaar van een infectie best langzaam gaan, maar ik ben ondanks een litteken dat op een scan zichtbaar was geheel opgeknapt.
Toch vind ik de signalen die longartsen afgeven wel verontrustend, verontrustend genoeg om de ontwikkelingen met aandacht te volgen. Maar ja, we weten gewoon nog weinig. Ik hoop dat dit najaar de eerste serieuze Nederlandse studies verschijnen.
Daarbij zullen er ook meer mensen invalide worden na besmet zijn geweest met het coronavirus. Die zullen vrijwel lang revalideren.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het blijft idd lastig omdat het zo persoonlijk kan zijn en het zo lastig maakt om klinisch te benaderen dat wel weer noodzakelijk is om situaties te beoordelen.
Neemt niet weg dat ik zelf met een vinger in de lucht geneigd ben minimaal een jaar te nemen voor een ingrijpende ziekenhuisopname, laat staan intensive-care wat de rest van het leven een flinke streep zal trekken.
Opvallend is dan weer hoe de één en de ander daar weer mee omgaat, wat je pas weet wanneer je het treft.
Eén ding is duidelijk dat luchtwegaandoeningen uiterst vervelend zijn, het blijft en is immers niet voor niets SARS in een Covid19 jasje. Technisch beschadigt Covid19 je longweefsel dat doorgaans NIET zal herstellen. Bij één meer dan bij de ander; wat weer, gaan we weer, afhankelijk is van het eigen afweersysteem.
Of en in hoeverre het virus qua verspreiding onder controle te houden, individueel soelaas beidt... heb ik mijn twijfels. Vooral omdat de meeste mensen met de huidige aanpak, gericht op groepsimmuniteit, imo vroeger en zeker later dus besmet zullen raken.
Ze kunnen beter weer een keer Ira Helsloot uitnodigen om de tunnelvisie op covid-19 los te laten en eens te kijken naar de grootse nevenschade van de maatregelen.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat was wel wat sneu ja, verder trapt de expert wat open deuren in zie ik.
en wat veranderd dat ??quote:Op woensdag 9 september 2020 22:39 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ze kunnen beter weer een keer Ira Helsloot uitnodigen om de tunnelvisie op covid-19 los te laten en eens te kijken naar de grootse nevenschade van de maatregelen.
leuk om te weten, maar het gaat dus niks veranderen in maatregelen/beleidquote:Op woensdag 9 september 2020 23:07 schreef mir1986 het volgende:
Nou of de maatregelen terecht zijn, of de nevenschade niet veel groter is dan het aantal corona-gevallen wat nu voorkomen wordt. Dat misschien?
quote:Op woensdag 9 september 2020 23:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
leuk om te weten, maar het gaat dus niks veranderen in maatregelen/beleid
Is dat een voorwaarde van het aanschuiven bij een praatprogramma? Meer om een keer de maatregelen vanuit een andere invalshoek te belichten.quote:
Over een jaar hebben we een samenleving waar er weer meer armoede is ontstaan. Fijn om zo'n samenleving te hebben, waar de verschillen tussen rijk en arm nog groter worden.quote:Op woensdag 9 september 2020 23:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
leuk om te weten, maar het gaat dus niks veranderen in maatregelen/beleid
Tja wat had je dan verwacht van iemand die wordt aangekondigd als wiskundige terwijl die dat helemaal niet is.quote:Op woensdag 9 september 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Slagter mag weer even aansluiten bij Op1.
Wel jammer dat hij de grafiek niet herkent van besmettingen per 100k inwoners.
Ja goed plan. Die heeft tenminste een frisse blik op de hele situatiequote:Op woensdag 9 september 2020 22:39 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ze kunnen beter weer een keer Ira Helsloot uitnodigen om de tunnelvisie op covid-19 los te laten en eens te kijken naar de grootse nevenschade van de maatregelen.
Op mijn sportschool is echt alles prima geregeld, er wordt heel goed gezorgd dat de sportschool niet te druk is, apparaten zijn verplaatst of afgezet, lesrooster is dusdanig aangepast zodat je niet in aanraking komt met de volgende groep, ramen staan open, ventilatie is aangepast met alleen verse lucht, reserveren is verplicht, maximaal aantal mensen wat binnen mag zijn etc etc.quote:Op donderdag 10 september 2020 00:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe veilig de sportschool is.
Voor corona ging ik 4x pw. Afstand houden en niet gezicht aanraken zou makkelijk lukken.
Ik zit meer met het gebrek aan goede ventilatie in zo'n dicht pand en airco vol aan.
Dat maakt het tot dusver een no go.
Goed geregeld dan idd. Zeker geen standaard basic fit?quote:Op donderdag 10 september 2020 00:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op mijn sportschool is echt alles prima geregeld, er wordt heel goed gezorgd dat de sportschool niet te druk is, apparaten zijn verplaatst of afgezet, lesrooster is dusdanig aangepast zodat je niet in aanraking komt met de volgende groep, ramen staan open, ventilatie is aangepast met alleen verse lucht, reserveren is verplicht, maximaal aantal mensen wat binnen mag zijn etc etc.
En de 1,5 meter lukt prima overal, zelfs in de kleedkamers.
Ik heb geen klagen in elk geval, afgezien dat je echt op je reserveringen moet letten om aan je trainingen te komen, want de populaire uurtjes zitten snel vol.
Sinds wanneer heeft een econoom verstand van virusbestrijding?quote:Op woensdag 9 september 2020 22:39 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Wat voor ouder ben je als je op dit moment een feestje van dertig tot vijftig scholieren toestaat?quote:Leerlingen van havo 4 en vwo 4 en 5 van het Dorenweerd College in Doorwerth hebben morgen geen les vanwege een coronabesmetting. Vanavond heeft de schoolleiding in allerijl de ouders ingelicht.
De coronabesmetting bij een leerling is afkomstig van een feestje waarbij dertig tot vijftig medescholieren aanwezig waren. Wie dat zijn, kon directeur Jan Wiegers niet zeggen, zo staat in de brief die hij naar de ouders stuurde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |