Slechte bewoording van me wellicht. Ik zie op veel plekken voorbij komen dat de bereidheid afneemt -door de drukte-. Toegegeven, dat heb ik vooral in dit topic gelezen dus had ik wat meer kunnen nuanceren.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Testbereidheid aan het dalen?
Iedere week meer tests en de ggd weet niet waar ze het hebben moeten nu.
Dat is idd een goede. Het lijkt mij (maar ik ben hier geen expert in) dat er DNA afgenomen wordt (speeksel) en er gekeken wordt of er ook RNA van het virus in zit. Ik weet alleen niet of dat is hoe zo'n test werkt. Als ik afga op het artikel spreken ze over DNA.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Halen ze hier niet DNA en RNA door elkaar?
quote:voor- en achternaam, adres of verblijfplaats, geboortedatum, geslacht, burgerservicenummer (BSN), telefoonnummer, e-mailadres, klachten, de streepjescode van het testbuisje, de uitslag van de test, eventueel de naam van de arts die de test aanvraagt, of je direct contact hebt gehad met anderen en of je gewerkt hebt en zo ja in welke beroepsgroep.
Bij die test gaan ze je slijmvliezen in dus dan zal er ongetwijfeld wat van je eigen cellen meekomen dus DNA. Als je DNA moet afstaan voor een gerechtelijk onderzoek nemen ze ook wangslijmvlies af voor DNA. Maar ga je hier druk om maken dan kan je ook geen bloed meer laten prikken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ik denk het niet, corona is een DNA virus dus je wilt DNA meten. De vraag is wat het RIVM bewaart als het het PCR product is dan zit daar niet zoveel informatie in. Als het het DNA uit de neusswab is dan zou je daar ook andere dingen mee kunnen doen. Maar dan moet je het wel gecontroleerd bewaren. In die maanden dat ze het bewaren worden de testen die erop gedaan worden een beetje minder betrouwbaar.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2020:4435quote:De interviews, waarin wordt gesteld dat het middel hydroxychloroquine werkt tegen Covid-19, worden als desinformatie aangemerkt en mochten door YouTube verwijderd worden.
Kanttekening een kanker vaccin (zeg maar het lichaam aanzetten om kankercellen te herkennen en zelf op te ruimen) dus niet kanker medicijnen in de traditionele zin (chemo en of bestraling).quote:Op woensdag 9 september 2020 16:36 schreef Vallon het volgende:
BNT162b2 van "Pfizer/US" door gebruik van experimentele "kankermedicijnen", het menselijk DNA te instrueren (ik denk) om te voorkomen dat Covid19 zich (RNA) kan vermenigvuldigen.
Een verzwakt virus dat een corona spike eiwit heeft. Dus eigenlijk een ander virus dat geen ziekte veroorzaakt maar wel een immuun reactie zou kunnen opwekken tegen deze spike.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:36 schreef Vallon het volgende:
ChAdOx1 ons "Oxford/AstraZeneca" (momenteel op pauze) dat inspeelt op de "spike" (receptor hechting) van Corona/Covid19 en zo het immuunsysteem maant tot aanmaak antilichamen en aanmaak (geheugen) T-cellen.
Mits het vaccin er een beetje aardig op lijkt dan heb ik toch liever dat dan het virus. En dat geldt denk ik voor velen.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:36 schreef Vallon het volgende:
Interessant om door te nemen aangaande vaccin en waar we nu zijn: artikel 03sep20: https://www.nationalgeogr(...)st-developments-cvd/
<veel tekst>
..... wie zal (hi)er echt en vooral wanneer beter van gaan worden ?
Wat ik mis in de vaccins/testen is dat (nog) niet primair gekeken wordt naar mensen die het kwetsbaarst zijn voor de gevolgen.
Het is mij onduidelijk of/en in hoeverre kwetsbare doelgroepen überhaupt kunnen worden gevaccineerd, vooral ook omdat een immuunreactie wel eens de "juist" ongewenste gevolgen kan oproepen. Dat vooraf testen is "onmogelijk". Het is imo weinig zinvol om een gezonde persoon te vaccineren anders dan in het kader van groepsimmuniteit.
Dit laatste (GI)blijft dan een blok aan het maatschappelijke probleem omdat je daarmee het probleem van besmettingsrisico voor kwetsbaren dus niet gaat oplossen en voor "hen" moet blijven vasthouden (hoe lang dan ?) aan ontwrichtende maatregelen (hygiëne/afstand/tracking/isolatie).
[sub]NB: Indien teksten van het artikel verkeerd zijn weergegeven, laat weten mits inhoudelijk zinnig anders dan een puntje bij te zetten.
Deze begrijp ik niet, dit lijkt weinig specifiek anti corona in zich te hebben maar te mikken op het aanzetten van het imuunsysteem in het algemeen. Maar er zal wel wat in de omschrijving missen ofzo.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:36 schreef Vallon het volgende:
BRACE van het Australische "Murdoch" dat op bas van het Tubercelose vaccin (BCG) de "infectie" (?) gevolgen aanpakt.
Zoals de meeste griep achtige virussen verdwijnen, ze worden milder met andere woorden ze veranderen zodanig dat we er minder last van hebben als mens.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe is de Spaanse griep ooit verdwenen eigenlijk?
Zou dat een verklaring kunnen zijn van het aantal ziekenhuisopnames dat relatief laag is tov positieve tests?quote:Op woensdag 9 september 2020 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zoals de meeste griep achtige virussen verdwijnen, ze worden milder met andere woorden ze veranderen zodanig dat we er minder last van hebben als mens.
Wat met vrijwel alle influenza en andere griepvirussen gebeurt. Deze corona muteert alleen wat langzamer dan andere virussen, maar het zou hiermee ook kunnen gebeuren.
Maar dat kan met covid ook gebeuren dus?quote:Op woensdag 9 september 2020 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zoals de meeste griep achtige virussen verdwijnen, ze worden milder en/of veranderen langzaam in iets anders waar we minder last van hebben als mens.
Zie de andere SARS virussen uit het recente verleden. Een stille dood uitgedoofd. Ik snap niet waarom het uitdoven van het coronavirus geen reëel scenario is. Wellicht financiële belangen, anders investeert natuurlijk niemand in een vaccin.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zoals de meeste griep achtige virussen verdwijnen, ze worden milder met andere woorden ze veranderen zodanig dat we er minder last van hebben als mens.
Wat met vrijwel alle influenza en andere griepvirussen gebeurt. Deze corona muteert alleen wat langzamer dan andere virussen, maar het zou hiermee ook kunnen gebeuren.
Vind ik een gevaarlijke omdat er ook veel meer getest wordt op het moment. Ik denk dat misschien beide effecten een beetje spelen maar het is veeeels te vroeg om te kunnen concluderen dat het virus verzwakt is. Ik denk dat er een andere groep getroffen wordt en dat we zo veel meer testen dat deze hoeveelheden positieve tests nog in het niet valt met hoeveel er in maart waren zouden we net zoveel getest hebben.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zou dat een verklaring kunnen zijn van het aantal ziekenhuisopnames dat relatief laag is tov positieve tests?
Ik snap dat ook niet. We weten er in feite nog geen kont van, maar men durft wel met droge ogen te beweren dat het heilige vaccin het enige is dat ons kan en zal redden.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar dat kan met covid ook gebeuren dus?
Er wordt vaak gedaan of een vaccin de enige oplossing is terwijl het virus ook kan muteren naar een zwakkere variant.;
Of een medicijn/behandelmethode wat het virus reducerert tot verkoudheid.
Dan zijn we er immers ook.
Snelle thuistesten of een ademtest zou ook alles weer mogelijk maken.
Waarom dan alles inzetten op een vaccin als enige hoop?
Ik krjg elk jaar de griepprik maar ben huiverig om straks vooraan te staan bij een vaccin waarvan de gevolgen op lange termijn onbekend zijn.
Volgens mij had men bij het vaccin voor de mexicaanse griep in Finland na een paar jaar massaal narcolepsie. Zulke rare dingen zorgen ervoor dat ik liever een andere oplossing heb waar we er ook mee zijn.
Voor het geval het virus niet verzwakt en of het virus in plaats van zwakker wordt ergere gevolgen gaat hebben. Dat kun je niet voorspellen. Als we immuum worden voor het virus gaat de verzwakking vanzelf.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom dan alles inzetten op een vaccin als enige hoop?
Ik denk dat ook soms. Italianen riepen dat in april/mei ook al toch?quote:Op woensdag 9 september 2020 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zou dat een verklaring kunnen zijn van het aantal ziekenhuisopnames dat relatief laag is tov positieve tests?
Dat kun je gewoon nakijken: https://nextstrain.org/ncov/globalquote:Op woensdag 9 september 2020 17:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat ook soms. Italianen riepen dat in april/mei ook al toch?
Maar een hoop mensen zeggen dat het nog steeds dezelfde strain is.
Ik denk ook wel dat een hoop mensen dat zouden aangrijpen om met een positieve test alsnog naar buiten onder het mom van 'toch niet besmettelijk'.quote:Op woensdag 9 september 2020 15:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De journalistiek wel de kamer durf ik niet te zeggen. Maar als je wat dieper graaft in verschillende kranten zijn er wel is wat interviews met micro-biologen die aangeven hoe die test werkt. Maar ook die zijn nu meer bezig met logistiek omdat de test capaciteit/materialen onder druk staat dan met onderzoek.
Het zou eens tijd worden.quote:Het kabinet is in overleg met Amsterdam, Rotterdam en Den Haag over het toenemende aantal coronabesmettingen. Het is mogelijk dat in deze steden extra maatregelen genomen worden om verspreiding van het virus tegen te gaan.
Ja, ik ben niet van de WHO big pharma money conspiracies in deze maar ik zou graag eens zulke vragen voorgelegd zien aan Van Dissel en waarom andere zaken dan geen oplossing zijn. En indien wel wat er dan aan gaan doen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet. We weten er in feite nog geen kont van, maar men durft wel met droge ogen te beweren dat het heilige vaccin het enige is dat ons kan en zal redden.
Verkiezingen volgend jaar is al reden genoeg om in Nederland het huidige beleid voort te zetten.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet van de WHO big pharma money conspiracies in deze maar ik zou graag eens zulke vragen voorgelegd zien aan Van Dissel en waarom andere zaken dan geen oplossing zijn. En indien wel wat er dan aan gaan doen.
Ik onderscheid het verschil vandaar mijn haakjes. Maar goed om te benadrukken dat een medicijn zich doorgaans richt op de (behandel)gevolgen en geen vaccin is dat het (schadelijker) ontstaan zal voorkomen.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kanttekening een kanker vaccin (zeg maar het lichaam aanzetten om kankercellen te herkennen en zelf op te ruimen) dus niet kanker medicijnen in de traditionele zin (chemo en of bestraling).
Trojaans Paard idd om middels een andere (veilige?) drager het immuunsysteem te leren reageren op de "spike" (tentakels) waarmee dan voorkomen wordt dat het virus zich kan hechten aan onze (ACE2 receptor long)cellen.quote:.
[..]Een verzwakt virus dat een corona spike eiwit heeft. Dus eigenlijk een ander virus dat geen ziekte veroorzaakt maar wel een immuun reactie zou kunnen opwekken tegen deze spike.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |