abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194977051
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:22 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hier hoef je niet om te vragen

Er wordt een boude bewering gedaan zonder bron dus de mods zullen zijn post verwijderen
Daarom vraag ik ook om een bron. Zie niet in waarom zijn post verwijderd zou moeten worden. Als er geen bron volgt kan iedereen voor zich zijn of haar conclusies trekken. Als er wel een bron volgt kan ook iedereen bepalen wat de waarde ervan is.
pi_194977114
Ik was gister ook degene die zei dat ik het naar vond toen ik bij op1 3 personen zag van jonge leeftijd die ook heel lang nog last hadden. Was overigens niet om paniekerig te doen. Vond het simpelweg een kant van corona die naar is om te zien.
Wel zijn het vaak mensen die ergens in april al besmet raakten bijvoorbeeld want vaak zijn ze volgens de verhalen al maanden zwak, wat prima waar kan zijn. Wel ben ik dan benieuwd of die voortdurende uitputting vooral bij mensen is van corona van het eerste uur zeg maar. Of zijn er ook mensen van zeg een maand terug die een paar dagen ziek waren en nu ook nog geen 5 meter kunnen lopen. Wellicht geeft dat ook een beeld in de sterkte van het virus over langere termijn.
pi_194977163
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met echte harde cijfers? Groepen van meer dan 100 personen? Heb je evt een linkje?
In de UK zijn al wat onderzoeken gedaan, men spreekt bij niet-ziekenhuisopnames over ca 10% die langdurige klachten blijft houden.

https://www.gov.uk/govern(...)-term-health-effects
blablablabla
  woensdag 9 september 2020 @ 20:41:28 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194977235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Al helemaal niet wanneer een maatregel geen feitelijk doel heeft of dit voor het grotere belang onderbouwd.

en dat heeft het dus wel.....maar sommigen begrijpen dat niet of willen het niet snappen.

Natuurlijk heeft de maatregel een doel dat dan niet - meer - begrepen wordt omdat het niet (ter)echt wordt onderbouwd.
Hierbij onderscheid maken tussen een geschetst of verondersteld doel, laat staan voor wie en/of dit welk belang dient. Het niet snappen cq begrijpen vaak een wat negatief oordeel en is vooral een synoniem met dat niet willen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194977259
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:36 schreef Elan het volgende:

[..]

In de UK zijn al wat onderzoeken gedaan, men spreekt bij niet-ziekenhuisopnames over ca 10% die langdurige klachten blijft houden.

Meer dan 4 weken nog wat klachten zegt natuurlijk ook niet veel. Dat heb je al snel als je ziek bent geweest.
pi_194977298
quote:

[..]

Around 10% of mild coronovirus (COVID-19) cases who were not admitted to hospital have reported symptoms lasting more than 4 weeks. A number of hospitalised cases reported continuing symptoms for 8 or more weeks following discharge.

29 dagen dus, of 30? Of 150?

Net als "a number of hospitalised cases", hoe vaag wil je het hebben.
  woensdag 9 september 2020 @ 20:45:22 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194977305
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Meer dan 4 weken nog wat klachten zegt natuurlijk ook niet veel. Dat heb je al snel als je ziek bent geweest.

Stress en angsten lijkt me sowieso geen resultaat van een virus, maar puur de wijze waarop de persoon in kwestie ermee om gaat.

Verder zie ik vooral heel veel klachten staan die dusdanig algemeen zijn dat ze op heel veel aandoeningen en infecties van toepassing zijn. Lijkt met niet specifiek voor covid.
pi_194977321
quote:

[..]

Bedankt voor de bron ^O^

Vind persoonlijk dat het nog niet heel veel zegt. Het percentage zal waarschijnlijk sowieso lager liggen dan geschetst gezien er ook aardig wat mensen zijn die niet eens weten dat ze het hebben (hebben) gehad. Die worden dus al meteen niet meegenomen.

Daarnaast word het artikel al gauw wat vager; (''A number of hospitalised cases reported continuing symptoms for 8 or more weeks following discharge''). Geen percentage. Als je er vier weken last van blijft houden is dat vervelend natuurlijk, maar je bent juist op zoek naar de echte langdurige gevolgen en dan vind ik acht weken meer zeggen dan vier weken.

Ook is het handig om te weten hoeveel mensen uit die groep al aandoeningen/klachten hadden vóór Corona.

Wel goed dat er blijkbaar wel onderzoeken naar gedaan worden. Benieuwd of er in de komende weken wat meer resultaten naar boven komen.
  woensdag 9 september 2020 @ 20:47:04 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194977332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er komt helemaal geen vaccin. Wen er maar vast aan.
Helemaal niet is wat bot maar dat er de komende jaren geen universeel vaccin zal zijn voor iedereen, en met name de kwetsbaren, lijkt mij een redelijk uitgangspunt om het beleid op te funderen.
Komt er dan toch een "vaccin" uit de hemel vallen, kan je tenminste zeggen dat rekening houden met alle opties geen extra schade gaf.
pi_194977368
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bedankt voor de bron ^O^

Vind persoonlijk dat het nog niet heel veel zegt. Het percentage zal waarschijnlijk sowieso lager liggen dan geschetst gezien er ook aardig wat mensen zijn die niet eens weten dat ze het hebben (hebben) gehad. Die worden dus al meteen niet meegenomen.

Daarnaast word het artikel al gauw wat vager; (''A number of hospitalised cases reported continuing symptoms for 8 or more weeks following discharge''). Geen percentage. Als je er vier weken last van blijft houden is dat vervelend natuurlijk, maar je bent juist op zoek naar de echte langdurige gevolgen en dan vind ik acht weken meer zeggen dan vier weken.

Ook is het handig om te weten hoeveel mensen uit die groep al aandoeningen/klachten hadden vóór Corona.

Wel goed dat er blijkbaar wel onderzoeken naar gedaan worden. Benieuwd of er in de komende weken wat meer resultaten naar boven komen.
Heb je ook zeker gelijk in, voor echt lange termijn onderzoek is het virus natuurlijk ook nog wat jong. We zijn pas 6 maanden onderweg.

Ik heb overigens dit onderzoek hier voorbij zien komen, daar doelde ik eigenlijk op in mijn initiële post dat er wel degelijk wat onderzoeken gedaan zijn.

https://www.weforum.org/a(...)vor-heart-condition/
blablablabla
pi_194977398
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bedankt voor de bron ^O^

Je zou zeggen dat er een heel team van onderzoekers mee bezig is, op 9 juli werd al gemeld dat longartsen overspoeld werden, die zitten nu, 2 maanden later, wel tegen een burn-out aan.

https://www.omroepgelderl(...)rsiteit-aan-klachten
pi_194977504
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat er een heel team van onderzoekers mee bezig is, op 9 juli werd al gemeld dat longartsen overspoeld werden, die zitten nu, 2 maanden later, wel tegen een burn-out aan.

https://www.omroepgelderl(...)rsiteit-aan-klachten
Dat geeft toch een aardige indicatie hoe serieus die problematiek is.
blablablabla
pi_194977530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb je ook zeker gelijk in, voor echt lange termijn onderzoek is het virus natuurlijk ook nog wat jong. We zijn pas 6 maanden onderweg.

Ik heb overigens dit onderzoek hier voorbij zien komen, daar doelde ik eigenlijk op in mijn initiële post dat er wel degelijk wat onderzoeken gedaan zijn.

https://www.weforum.org/a(...)vor-heart-condition/
Het is wel sars 2.0 natuurlijk. In dat opzicht is het niet compleet nieuw gelukkig.
pi_194977544
Is er sprake van een check-up nadat iemand genezen is van COVID? Lijkt me waardevol om ex-COVID patiënten te blijven volgen. Op die manier krijg je snel inzichtelijk hoeveel % van de gevallen met langdurige verschijnselen blijft zitten. Ik word een beetje moe van die anekdotes de hele tijd.
pi_194977559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat geeft toch een aardige indicatie hoe serieus die problematiek is.
Serieus zeker, maar voor hoeveel gevallen? Als dit al 2 maanden speelt dat "overspoelen", waarom hoor je er niks over? Zou een prima argument zijn om draagkracht te krijgen voor de maatregelen.
pi_194977562
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Er zijn in het buitenland tal van onderzoeken gedaan, de gevolgen liegen er niet in.
ja maar het buitenland, kijken we niet naar, nederland is anders :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 9 september 2020 @ 21:03:11 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194977570
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:42 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.washingtonpos(...)ongterm/?arc404=true

Ik schrik hier van. Zoveel mensen met restverschijnselen. :{
Kan het artikel niet lezen maar al gokkend vooral niet laten leiden door een lijdend "teneur" artikel.
Dat mensen individueel geraakt worden is zeker niet te ontkennen.

Ben wel benieuwd welk percentage dit is in totale groep van mensen die Covid19 hebben (doorgemaakt).
Sws vindt ik het best wel wat vroeg om restverschijnselen, laat staan direct te (kunnen) koppelen aan Covid19.
pi_194977584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:01 schreef Cynicio het volgende:
Is er sprake van een check-up nadat iemand genezen is van COVID? Lijkt me waardevol om ex-COVID patiënten te blijven volgen. Op die manier krijg je snel inzichtelijk hoeveel % van de gevallen met langdurige verschijnselen blijft zitten. Ik word een beetje moe van die anekdotes de hele tijd.
In Italië zijn ze daar dus mee bezig.

Het klinkt niet echt fijn.

quote:
The study in Bergamo is one of multiple efforts around the world to examine aspects of covid’s lingering damage. One German study of 100 people found that nearly 80 percent had heart abnormalities several months after infection. Other studies are underway to look specifically at “long-haulers” — a subset of people, some never hospitalized, who nonetheless have fatigue and other symptoms months after the illness.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194977593
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kan het artikel niet lezen maar al gokkend vooral niet laten leiden door een lijdend "teneur" artikel.

Ben wel benieuwd welk percentage dit is in totale groep van mensen die Covid19 hebben (doorgemaakt).
Sws vindt ik het best wel wat vroeg om restverschijnselen, laat staan direct te (kunnen) koppelen aan Covid19.
Uiteindelijk kun je aan elke griep of verkoudheid, afhankelijk van de ernst, iets overhouden. Het is lastig te zeggen of dit bij corona ernstiger is en natuurlijk speelt ook leefstijl hierin een belangrijke rol.
pi_194977714
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hier het hele artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194977738
twitter

:D
pi_194977749
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:03 schreef capricia het volgende:

[..]

In Italië zijn ze daar dus mee bezig.

Het klinkt niet echt fijn.
[..]

Deze onderzoeken gaan dus puur over mensen die ooit in het ziekenhuis hebben gelegen. Ik acht de kans op blijvende verschijnselen dan ook wel wat hoger ja. Met een normale griep kom je niet in een ziekenhuisbed terecht. Het is kut dat een dergelijk onderzoek niet makkelijk op asymptomatische mensen uitgevoerd kan worden.
pi_194977780
Dochter aangemeld voor een test. 20 minuten in de wacht en pas vrijdagmiddag terecht kunnen.

Lekker geregeld weer :/

Overigens waren er meer van haar klas vanochtend ziekgemeld. Wie weet waar dat op uitdraait.
.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:17:06 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194977797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:04 schreef n__n het volgende:

[..]

Uiteindelijk kun je aan elke griep of verkoudheid, afhankelijk van de ernst, iets overhouden. Het is lastig te zeggen of dit bij corona ernstiger is en natuurlijk speelt ook leefstijl hierin een belangrijke rol.
Goed om te noemen omdat de levenswijze een onderdeel zal zijn of en hoe de gevolgen worden ondervonden en ervaren. Niet eens zozeer als (laat staan, eigen) schuld maar meer als bijdrage in oorzaak en zelfs herstel.
pi_194977800
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:14 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Deze onderzoeken gaan dus puur over mensen die ooit in het ziekenhuis hebben gelegen. Ik acht de kans op blijvende verschijnselen dan ook wel wat hoger ja. Met een normale griep kom je niet in een ziekenhuisbed terecht. Het is kut dat een dergelijk onderzoek niet makkelijk op asymptomatische mensen uitgevoerd kan worden.
Ik begreep (hierboven gelezen) dat het in de UK 10 procent van de positief geteste mensen is (dus zonder en met ziekenhuis opname).
Laat het 5 procent zijn. Mensen die na maanden nog problemen hebben, is geen goed nieuws.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')