Voor dit onderzoek ja, en alle andere mensen die rondlopen met deze verschijnselen? Of moet je perse in het ziekenhuis hebben gelegen om dit te krijgen?quote:Op woensdag 9 september 2020 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo?
Het gaat om mensen die in het ziekenhuis opgenomen waren.
Ik ken ze nietquote:Op woensdag 9 september 2020 19:58 schreef Momo het volgende:
Makkelijk op weer de angsthazen kaart te spelen, er is gewoon een deel van de mensen, ook jonge en gezonde mensen die heel ziek worden en/of blijvende klachten hebben. Het is wel een relatief kleine groep, maar ze zijn er zeker met honderden al dan niet duizenden in Nederland (bij gezonde mensen onder de 70 jaar).
Ja man een sample van 60 bij een aantal huisartsenpost compleet uit de context halen.quote:Op woensdag 9 september 2020 19:59 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Dit is ronduit bizar.. waarom lees ik dit net pas?
Dan bestaan ze niet?quote:
Man van mijn nicht is begin 40, liep marathons, compleet gezond.quote:
Je leest iets over een onderzoek in Italië en de behoorlijk nare voorlopige uitkomsten moeten we dan hier in Nederland in de Washington Post lezen, yeah right.quote:Op woensdag 9 september 2020 19:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien dat mensen die dit soort berichten ver van zich af werpen en anderen dan “angst” verwijten, het zelf eigenlijk allemaal “eng” vinden en er dus maar heftig tegen ageren?
Omdat dit het huisartsen-peilstation is?quote:Op woensdag 9 september 2020 19:59 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]
Dit is ronduit bizar.. waarom lees ik dit net pas?
N=1quote:Op woensdag 9 september 2020 20:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Man van mijn nicht is begin 40, liep marathons, compleet gezond.
Kreeg corona, paar dagen ziekenhuisopname in maart. Kan nu nog steeds niet echt hardlopen.
Ze zijn er wel zeker.
Ik kan je niet volgen.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je leest iets over een onderzoek in Italië en de behoorlijk nare voorlopige uitkomsten moeten we dan hier in Nederland in de Washington Post lezen, yeah right.
Ja je hebt gelijk foutje van mijn kant...quote:Op woensdag 9 september 2020 17:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Huh, het is toch een +ssRNA virus? Of bedoel je iets anders?
Wil/kun je daar iets meer over vertellen?quote:
Ik ga vanuit dat Rutte en Jaap dit topic per seconde bijhouden dus hoef ik niemand te bellenquote:Op woensdag 9 september 2020 18:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bel jaap en rutte even, denk dat ze dat vergeten
Ik ken een gast (32 jaar) die weken op de IC gelegen. Nu nog aan het herstellen. Zijn broertje is overleden aan corona.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil/kun je daar iets meer over vertellen?
Waarom is dit geen groot nieuws in Nederland? Behoorlijk nare voorlopige conclusie voor iets wat in Europa is vastgesteld.quote:
Denk dat onderzoek hiernaar heel erg nodig is.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ken een gast (32 jaar) die weken op de IC gelegen. Nu nog aan het herstellen. Zijn broertje is overleden aan corona.
Een aantal verpleegkundigen die hebben gewerkt op de IC en cohorten en daar corona hebben opgelopen. Nog altijd niet terug aan het werk (in maart/april opgelopen).
En daarom is het niet waar? Of wel waar, maar willen we er nog niets van weten?quote:Op woensdag 9 september 2020 20:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarom is dit geen groot nieuws in Nederland? Behoorlijk nare voorlopige conclusie voor iets wat in Europa is vastgesteld.
Het word dagelijks gezegd, maar het zou heel erg helpen om eens duidelijke onderzoeken en cijfers te zien. Nu is het gewoon raden hoe groot die groep is en dan is het heel makkelijk om zelfs bronnen als facebook groepen erbij te pakken om voorbeelden te posten. Terwijl je daarbij nooit weet of het echt gebeurd is, of ze die klachten al niet hadden vóór Corona, etc.quote:Op woensdag 9 september 2020 19:58 schreef Momo het volgende:
Makkelijk op weer de angsthazen kaart te spelen, er is gewoon een deel van de mensen, ook jonge en gezonde mensen die heel ziek worden en/of blijvende klachten hebben. Het is wel een relatief kleine groep, maar ze zijn er zeker met honderden al dan niet duizenden in Nederland (bij gezonde mensen onder de 70 jaar).
Er zijn in het buitenland tal van onderzoeken gedaan, de gevolgen liegen er niet in.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het word dagelijks gezegd, maar het zou heel erg helpen om eens duidelijke onderzoeken en cijfers te zien. Nu is het gewoon raden hoe groot die groep is en dan is het heel makkelijk om zelfs bronnen als facebook groepen erbij te pakken om voorbeelden te posten. Terwijl je daarbij nooit weet of het echt gebeurd is, of ze die klachten al niet hadden vóór Corona, etc.
Je zou denken dat als die groep heel groot zou zijn dat we er dan veel meer over zouden horen; ook van Rutte en co. Maar het blijft raden dus.
Niemand ontkent dat er mensen zijn die door Corona langdurige klachten ontwikkelen. Maar het is nog maar te betwijfelen hoe groot die groep nou daadwerkelijk is.
Ik wil niet beweren dat het niet waar is, het is alleen opvallend dat deze berichten altijd zo schimmig blijven. Al die berichten in de Nederlandse media over dit onderwerp of jonge mensen met permanente schade spreken over "veel", "talrijk", "grote groepen", longafdeling "overspoeld". Het wordt nooit concreet.quote:Op woensdag 9 september 2020 20:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daarom is het niet waar? Of wel waar, maar willen we er nog niets van weten?
Met echte harde cijfers? Groepen van meer dan 100 personen? Heb je evt een linkje?quote:Op woensdag 9 september 2020 20:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn in het buitenland tal van onderzoeken gedaan, de gevolgen liegen er niet in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |