abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194972627
quote:
Advocaat Ilja Salej wordt voor drie dagen vastgehouden en in de politiecel op Okrestina geplaatst

Ilja Salej, een jurist van de staf van Viktor Babariko en een van de advocaten van het lid van het presidium van de nationale coordinatie raad voor het reguleren van de politieke crisis Marija Kolesnikova, wordt voor drie dagen vastgehouden.

Advocaat Vasilij Salej, de vader van Ilja vertelde aan BelaPAN, dat Ilja de status van verdachte heeft voor het feit dat omschreven staat in deel 3 van artikel 361 van het Wetboek van Strafrecht (het oproepen tot handelingen, die gericht zijn op het toebrengen van schade aan de nationale veiligheid van de Republiek Belarus) en geplaatst is in de politiecel op Okrestina.

Vasilij Salej antwoorde op de vraag over hoe zijn zoon zich nu voelt het volgende: "Alles is goed. Hij begreep heel goed waar hij mee bezig is. We waren hier op voorbereid. De situatie ontwikkeld zich, zoals we hadden geprogrnoseerd".

Naast zijn vader verdedigt nog een advocaat Ilja Salej.

's-Ochtends voerden medewerkers van de Recherche een huiszoeking door in het appartement van Salej. Salej Senior bevond zich samen met zijn zoon in het appartement ten tijde van de huiszoeking. "De Rechercheur was zo vriendelijk, dat hij ons toestond [toe te kijken], hoewel dat vanaf het begin nog niet zo was. Maar alles werd maximaal correct doorgevoerd", merkte hij op.
https://naviny.media/new/(...)n-v-ivs-na-okrestina
pi_194972708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tja, jij blijft steeds reageren.
Ik sluit niemand uit van een discussie, ook al vind ik de vragen ietwat opmerkelijk
quote:
En sterker, gaat mij allemaal vragen stellen. Wilde je door naar het nieuws, of niet?
Ja, maar als je een antwoord hebt op die vragen, dan houd ik me aanbevolen voor het antwoord.
quote:
Zolang Loekasjenko er zit zal er ook geen structuur zijn om eerlijke en vrije verkiezingen te organiseren. Dus hij moet er zo snel als mogelijk uit.
Verkiezingen is lang niet het enige probleem. Voordat er verkiezingen ingesteld kunnen worden, zal er een overgangsregering moeten worden geformeerd. Het is duidelijk dat Lukashenko daar geen deel uit van kan maken, maar afhankelijk van hoe de situatie zich vormt, zou een deel van de huidige bestuurlijke elite daar wel deel van uit kunnen maken. Daarnaast is Lukashenko niet het enige probleem, ook als hij weg is zal de KGB niet zonder slag of stoot opgeven.
pi_194972848
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:12 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik sluit niemand uit van een discussie, ook al vind ik de vragen ietwat opmerkelijk
[..]

Ja, maar als je een antwoord hebt op die vragen, dan houd ik me aanbevolen voor het antwoord.
Wat jij doet is vragen beantwoorden met wedervragen. Gewoon omdat jij geen passend antwoord hebt op je vreemde stelling.

quote:
Verkiezingen is lang niet het enige probleem. Voordat er verkiezingen ingesteld kunnen worden, zal er een overgangsregering moeten worden geformeerd. Het is duidelijk dat Lukashenko daar geen deel uit van kan maken, maar afhankelijk van hoe de situatie zich vormt, zou een deel van de huidige bestuurlijke elite daar wel deel van uit kunnen maken.
Punt is. Loekasjenko zal het stokje niet netjes aan de oppositie overdragen. Dus moet hij er zo snel als mogelijk uit. Tenzij je de huidige situatie met massale demonstraties en extreme repressie wel prima vindt.

En natuurlijk zal een deel van de huidige elite en het veiligheidsapparaat weer doorgaan. En dat zag je bij tal van dictators die vielen. Ook de geallieerden lieten de meeste Duitse ambtenaren zitten. Gewoon omdat het systeem moest blijven draaien.

quote:
Daarnaast is Lukashenko niet het enige probleem, ook als hij weg is zal de KGB niet zonder slag of stoot opgeven.
Dat weet ik niet. Ik denk dat als Loekasjenko vlucht het systeem zo in de war is dat de KGB ook niet meer op dezelfde weg verder kan. En dat is historisch wel te onderbouwen, er zijn talloze dictators geweest (Saddam Hussein, Ghadaffi, Mubarak) die aftraden waarna het hele systeem veranderde. Het systeem is al 26 jaar om Loekasjenko gebouwd. Dat maakt het niet alleen voor de oppositie lastig, maar ook voor krachten binnen het systeem.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 09-09-2020 16:26:41 ]
pi_194973247
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat jij doet is vragen beantwoorden met wedervragen. Gewoon omdat jij geen passend antwoord hebt op je vreemde stelling.
Ik heb geen vreemde stelling. Ik heb weken terug al geconstateerd dat dit een proces gaat worden dat wel even kan duren. Die constatie is nu de waarheid gebleken. Blijkbaar staat dat haaks op de ideale situatie die jij voor ogen hebt, maar jij onderbouwt jouw positie alleen met "er moet snel iets te gebeuren", zonder daar verder concreet op in te gaan.
quote:
Punt is. Loekasjenko zal het stokje niet netjes aan de oppositie overdragen. Dus moet hij er zo snel als mogelijk uit. Tenzij je de huidige situatie met massale demonstraties en extreme repressie wel prima vindt.
Dat vind ik niet, daarom belicht ik die situatie ook, opdat het lot van het volk zichtbaar blijft voor het publiek buiten Belarus. Daarnaast is het duidelijk dat we niet in sprookjesland leven en er een aantal stappen zitten tussen de huidige situatie en de gewenste situatie. Het is momenteel nog niet mogelijk om de stappen die precies benodigd zijn te voorzien, gezien de hoeveelheid aan variabelen. Je kan hoogstens de situatie blijven monitoren en de tendens proberen te belichten.

quote:
Dat weet ik niet. Ik denk dat als Loekasjenko vlucht het systeem zo in de war is dat de KGB ook niet meer op dezelfde weg verder kan.
Voor de KGB is het nu het gunstigste om zich in te zetten voor een systeem, waarbij Rusland veel invloed krijgt om zodoende weg te kunnen komen met hun misdadige bevelen. Als Lukashenko weg is, begint de strijd pas.
pi_194973430
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:43 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik heb geen vreemde stelling. Ik heb weken terug al geconstateerd dat dit een proces gaat worden dat wel even kan duren. Die constatie is nu de waarheid gebleken.
Was ook een constatering van niets. Niemand zei hier dat het snel voorbij zou zijn.

quote:
Blijkbaar staat dat haaks op de ideale situatie die jij voor ogen hebt, maar jij onderbouwt jouw positie alleen met "er moet snel iets te gebeuren", zonder daar verder concreet op in te gaan.
Je doet een stropop. Je verandert mijn standpunt en doet alsof je zelf heel slim bent.

Je deed een idiote uitspraak over tijd geven aan Loekasjenko. Wat 1. Nergens op slaat omdat hij alle tijd pakt om zijn positie te versterken en het stokje niet fatsoenlijk over gaat dragen.

2. Je zegt dat de oppositie tijd nodig heeft en dat er geen structuur is voor verkiezingen. Nogal logisch omdat Loekasjenko alle structuur de kop in drukt. Hem tijd geven zou hem belonen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 09-09-2020 17:00:18 ]
pi_194973444
quote:
De Recherche: Kolesnikova en Znak zijn onder bewaking opgesloten

De vertegenwoordigers van de nationale coordinatie raad Marija Kolesnikova en Maksim Znak zijn gearresteerd voor een feit betreffende de oproep to het plegen van een greep van de macht, meldt deze woensdag de Belarussische Recherche.

"Met betrekking tot de verdachten Marija Kolesnikova en Maksim Znak is er met toesteming van de procureur gekozen voor een preventieve maatregel in de vorm van opsluiting onder bewaking", zeiden ze bij de instelling.

Daarna voegden ze toe, dat op verdenking van het plegen van de betreffende misdaad de advocaat van Kolesnikova Ilja Salej is aangehouden.

"Op dit moment vind er onderzoek plaats gericht op het in kaart brengen van alle feiten in deze strafzaak", merkte ze op bij de instelling.
https://interfax.by/news/policy/vnutrennyaya_politika/1282956/
pi_194973625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Was ook een constatering van niets. Niemand zei hier dat het snel voorbij zou zijn.
Jij riep op tot snel handelen. Zonder dat je concretiseerde door wie en op welke wijze.
quote:
Je doet een stropop. Je verandert mijn standpunt
Op welke wijze?
quote:
en doet alsof je zelf heel slim bent.
Het is zeker niet mijn intentie om ijdel over te komen. Al denk ik dat mijn zakenkennis en opleidingsniveau zichtbaar zijn in een deel van mijn posts (in sommige posts steek ik meer aandacht)
quote:
Je deed een idiote uitspraak over tijd geven aan Loekasjenko.
"Tijd geven", dat zijn woorden uit jouw rethoriek, die ik niet heb gebruikt om mijn positie te onderbouwen.
quote:
Wat 1. Nergens op slaat omdat hij alle tijd pakt om zijn positie te versterken. Hij gaat het stokje niet fatsoenlijk overdragen.
Daarom kun je ook niet over "Tijd geven" spreken, maar over "Tijd nemen" (ik krijg een instant rendez-vous), iets waar wij (ik en jij) niets aan kunnen doen.

quote:
2. Je zegt dat de oppositie tijd nodig heeft en dat er geen structuur is voor verkiezingen. Nogal logisch omdat Loekasjenko alle structuur de kop in drukt.
Je bent het dus mee eens dat er nog weinig structuur is onder de oppositie, omdat Lukashenko pogingen tot het opbouwen van een dergelijke structuur de kop probeert in te drukken?

Ik denk dat Lukashenko daar niet in gaat slagen en dat ook als de meest zichtbare leiders geisoleerd worden, het volk verder werkt om zich te organiseren.
quote:
Hem tijd geven zou hem belonen zijn.
Nogmaals niemand is in de positie (behalve het Kremlin tot op zekere hoogte) om hem tijd te geven en ja hij neemt zoveel tijd als hij kan nemen.
pi_194973709
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:02 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Jij riep op tot snel handelen. Zonder dat je concretiseerde door wie en op welke wijze.
Ik sprak mijn mening uit. Als het aan mij ligt vertrekt Loekasjenko zo snel als mogelijk en worden er gelijk vrije verkiezingen uitgeschreven. Ja, ik heb geen macht en invloed en aangezien dit fok is, zie ik weinig noodzaak om van alles te concretiseren. En zelfs als ik dat doe, kom ik niet op jouw stomme standpunt uit dat Loekasjenko tijd nodig heeft.

quote:
Het is zeker niet mijn intentie om ijdel over te komen. Al denk ik dat mijn zakenkennis en opleidingsniveau zichtbaar zijn in een deel van mijn posts (in sommige posts steek ik meer aandacht)
Opleidingsniveau? Je betogen zijn warrig, zonder bron en in krom Nederlands.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 09-09-2020 17:14:19 ]
pi_194973755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:02 schreef nezalezhnost het volgende:
Daarom kun je ook niet over "Tijd geven" spreken, maar over "Tijd nemen" (ik krijg een instant rendez-vous), iets waar wij (ik en jij) niets aan kunnen doen.
Iedereen heeft tijd nodig...

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:03 schreef nezalezhnost het volgende:
Iedereen heeft tijd nodig. En de realiteit is dat je Lukashenko zonder militaire inmenging van buitenaf niet kunt dwingen om morgen af te treden.
Er zou gewerkt worden aan een gecontroleerde machtsoverdracht (ik heb er niets van gezien).

En wederom, het had tijd nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:37 schreef nezalezhnost het volgende:
Ten eerste is die gecontroleerde machtsoverdracht niet zozeer mijn persoonlijke oplossing, als wel de oplossing waar momenteel aan gewerkt wordt. Ten tweede voor de ongeduldigen onder ons het is een oplossing die tijd vergt.
pi_194974194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:07 schreef luxerobots het volgende:
En zelfs als ik dat doe, kom ik niet op jouw stomme standpunt uit dat Loekasjenko tijd nodig heeft.
Dat is mijn standpunt niet, dat is de draai die jij aan mijn standpunt probeert te geven. Tegelijkertijd stel je aan mij hogere eisen dan aan jezelf: je stelt immers dat dit fok is en je de noodzaak niet inziet om iets te concretiseren. Van mij daarentegen verlang je een uitgebreide bronvermelding bij iedere post, een onderbouwing van ieder geringste detail etc etc.

quote:
en in krom Nederlands.
Geef ik helemaal toe, zie je wel dat ik niet zo slim ben (jouw stelling).
pi_194974247
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Iedereen heeft tijd nodig...
Daarmee bedoelde ik dat juist het volk tijd nodig heeft. Aangezien iedereen in een en dezelfde tijd leeft, betekent dat helaas ook andere spelers over dezelfde tijd beschikken.
quote:
[..]

Er zou gewerkt worden aan een gecontroleerde machtsoverdracht (ik heb er niets van gezien).
Dat jij er niets van ziet, betekent niet dat er niets gebeurd, of dat de dingen die wel gebeuren al publiek zichtbaar zijn.

quote:
En wederom, het had tijd nodig.
Het heeft nog steeds tijd nodig. De vredige weg kost veel tijd.
pi_194974343
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:34 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat is mijn standpunt niet, dat is de draai die jij aan mijn standpunt probeert te geven. Tegelijkertijd stel je aan mij hogere eisen dan aan jezelf: je stelt immers dat dit fok is en je de noodzaak niet inziet om iets te concretiseren. Van mij daarentegen verlang je een uitgebreide bronvermelding bij iedere post, een onderbouwing van ieder geringste detail etc etc.
Jij doet alsof het een feit is dat er tijd nodig is. Terwijl in de praktijk vaak is gebleken dat dingen ook heel snel kunnen gaan. Dus als jij een constatering doet, dat denk je althans. Zul je dat met feiten en argumenten moeten onderbouwen. Dat is iets anders dan als je uitspreekt wat je wil dat er gebeurt. Wat ik doe.
pi_194974369
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:37 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Daarmee bedoelde ik dat juist het volk tijd nodig heeft. Aangezien iedereen in een en dezelfde tijd leeft, betekent dat helaas ook andere spelers over dezelfde tijd beschikken.
Iedereen is juist het volk? :')

quote:
Dat jij er niets van ziet, betekent niet dat er niets gebeurd, of dat de dingen die wel gebeuren al publiek zichtbaar zijn.
Okay, dan graag je bronnen van wat er allemaal gebeurt.

quote:
Het heeft nog steeds tijd nodig. De vredige weg kost veel tijd.
Dat is niet te zeggen. Het kan opeens ook heel snel gaan. Daar zijn verschillende voorbeelden van.
pi_194974550
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:41 schreef luxerobots het volgende:
Jij doet alsof het een feit is dat er tijd nodig is.
Tot nu toe is het gebleken dat de situatie zich ontwikkeld in overeenstemming met mijn post van 20 augustus, waar jij aan refereerd. Jouw wens voor een snelle oplossing is niet de waarheid gebleken. Ik denk derhalve dat mijn positie dichterbij de feiten ligt.
quote:
Terwijl in de praktijk vaak is gebleken dat dingen ook heel snel kunnen gaan.
In welke praktijk? Hoe verhoudt die praktijk zich met hetgeen er nu in Belarus gebeurd? Probeer dat eens te onderbouwing.
quote:
Dus als jij een constatering doet, dat denk je althans. Zul je dat met feiten en argumenten moeten onderbouwen.
Naar mijn mening heb ik dat een paar weken terug voldoende gedaan. Nu de situatie zich ontwikkeld in overeenstemming, hetgeen ik op 20 augustus heb gezegd, zie ik geen noodzaak om dat verder te onderbouwen.
quote:
Dat is iets anders dan als je uitspreekt wat je wil dat er gebeurt. Wat ik doe.
Maar waarom blijf je er dan op terug komen? Je wil uitspreken hoef je toch maar een keer te doen? Ben je bang dat de mensen jouw wil vergeten?
pi_194974611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Iedereen is juist het volk? :')
Het volk is in de overgrote meerderheid, dus ik denk dat je kunt stellen dat je met iedereen in de eerste plaats het volk kunt bedoelen.
quote:
Okay, dan graag je bronnen van wat er allemaal gebeurt.
Latushko heeft vrijdag in een interview met het Litouwse DELFI gezegd dat er veel onder de opervlakte gebeurd. DELFI heeft vanochtend een interview met Tichanovskaja gepubliceerd (wat gisteren opgenomen is), waar die stelling herhaalt werd.

quote:
Dat is niet te zeggen. Het kan opeens ook heel snel gaan. Daar zijn verschillende voorbeelden van.
Kom dan met die voorbeelden.
pi_194974666
quote:
Statement on the human rights situation in Belarus

09/09/2020 Legal Affairs and Human Rights

Meeting by videoconference today, PACE Committee on Legal Affairs and Human Rights adopted the following statement on the human rights situation in Belarus:

"The Committee on Legal Affairs and Human Rights stands with the courageous people of Belarus who are fighting for their rights and dignity. Hundreds of thousands have peacefully defied official warnings and threats of retaliation. There are multiple, credible reports of massive, serious violations of the right to free and fair elections, of the freedom of expression and assembly, of the right to liberty and of acts of torture and inhuman and degrading treatment against peaceful protesters.

Due to the reported violations, the Committee refuses to recognise the result of the last presidential election. It demands that the election shall be repeated in a fair and transparent manner, under the supervision of international observers.

The Committee considers that the perpetrators of the serious human rights violations in the context of the recent presidential elections and its aftermath must be held to account.

In order to send a clear signal to all members of the security forces that there will be no impunity for serious human rights violations, the Council of Europe, in cooperation with other international bodies, shall urgently set up an international investigative body to collect information and secure evidence on human rights crimes in Belarus. Both the Belarusian authorities and representatives of civil society shall be invited to cooperate in this investigation, whose results will be published and made available to any national or international law enforcement bodies willing and able to prosecute massive human rights violations committed in Belarus."
https://pace.coe.int/en/n(...)situation-in-belarus
Raad van Europa, parlemantaire assemblee
pi_194974985
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:50 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Tot nu toe is het gebleken dat de situatie zich ontwikkeld in overeenstemming met mijn post van 20 augustus, waar jij aan refereerd.
Nee, jij ziet je eigen fouten niet.

Loekasjenko tijd geven is zinloos gebleken. En er is niet gewerkt aan een gecontroleerde overgave van de macht.

quote:
Jouw wens voor een snelle oplossing is niet de waarheid gebleken. Ik denk derhalve dat mijn positie dichterbij de feiten ligt.
Een wens kan irreëel zijn. Het is ook mijn wens om 10 miljoen op mijn rekening te hebben. Wat jij doet is dingen als feiten claimen. Zoals dat iedereen tijd nodig heeft.

quote:
In welke praktijk? Hoe verhoudt die praktijk zich met hetgeen er nu in Belarus gebeurd? Probeer dat eens te onderbouwing.
Ik kan best een voorbeeld geven. Bijvoorbeeld hoe de diverse landen achter het ijzeren gordijn los kwamen van de Sovjet-Unie. Dan heb je het dus over meerdere landen die democratie kregen. Polen '89. Val van de muur november '89 (Duitsland en Hongarije). En de Baltische staten in 1990. Dan is een veel grotere ontwikkeling dan alleen een land met 9/10 miljoen inwoners als Wit-Rusland.

Een ander voorbeeld is hoe Qadhafi aan de macht kwam. Koning Idris was in Turkije voor een medische behandeling. Op 1 september 1969 werd de staatsgreep gepleegd en op 8 september was Qadhaffi benoemd.

Het is maar om aan te geven dat tijd lang niet altijd nodig is. Dingen kunnen opeens heel snel gaan.

quote:
Naar mijn mening heb ik dat een paar weken terug voldoende gedaan. Nu de situatie zich ontwikkeld in overeenstemming, hetgeen ik op 20 augustus heb gezegd, zie ik geen noodzaak om dat verder te onderbouwen.
In overeenstemming met wat je eerder gezegd hebt? Natuurlijk heeft Loekasjenko tijd nodig. Maar dan niet voor een overdracht, maar om de macht vast te houden.

quote:
Maar waarom blijf je er dan op terug komen? Je wil uitspreken hoef je toch maar een keer te doen? Ben je bang dat de mensen jouw wil vergeten?
Tja, als je niet reageert, reageer ik ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 09-09-2020 18:25:25 ]
pi_194975782
Dus Rusland krijgt minder macht als dhr Loekasjenko zal opstappen ?
pi_194975840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, jij ziet je eigen fouten niet.

Loekasjenko tijd geven is zinloos gebleken.
Daar is ook geen sprake van.
quote:
En er is niet gewerkt aan een gecontroleerde overgave van de macht.
Ik denk dat je met jouw uitspraak veel mensen ondermijnt. Bovendien wordt het steeds duidelijker dat Lukashenko aan de verliezende hand is en dat die tijd die volgens jou aan hem gegeven zou zijn er niet
voor kan zorgen dat hij op de lange termijn in het zadel blijft.
quote:
Een wens kan irreëel zijn. Het is ook mijn wens om 10 miljoen op mijn rekening te hebben. Wat jij doet is dingen als feiten claimen. Zoals dat iedereen tijd nodig heeft.
Maar je moet toch toegeven dat ik gelijk had met mijn uitspraken dat dit nog wel een tijdje kan duren? Dan is er toch geen sprake van het tegendeel van hetgeen ik claim?
quote:
Het is maar om aan te geven dat tijd lang niet altijd nodig is. Dingen kunnen opeens heel snel gaan.
Dat kan zeker, maar er waren op 20 augustus geen redenn om aan te nemen dat het over een paar dagen wel voorbij is. Ik snap niet dat je daar nog een discussie over wilt voeren.
quote:
In overeenstemming met wat je eerder gezegd hebt? Natuurlijk heeft Loekasjenko tijd nodig.
Nu ga je mij woorden in de mond leggen?
quote:
Maar dan niet voor een overdracht, maar om de macht vast te houden.
Wat hem dus niet lukt, getuige de aanhoudende protesten en toenemende repressie.
quote:
Tja, als je niet reageert, reageer ik ook niet.
Ik ben vandaag niet begonnen met oude koeien uit de sloot te halen.
pi_194975856
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:08 schreef Geytenbeekje het volgende:
Dus Rusland krijgt minder macht als dhr Loekasjenko zal opstappen ?
Nee, waarschijnlijk krijgen ze meer macht. Hoeveel hangt af van een grote hoeveelheid variabelen en daar kun je op dit moment enkel nog over speculeren.
pi_194975898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:13 schreef nezalezhnost het volgende:

Ik denk dat je met jouw uitspraak veel mensen ondermijnt.
Welke mensen dan?

quote:
Bovendien wordt het steeds duidelijker dat Lukashenko aan de verliezende hand is en dat die tijd die volgens jou aan hem gegeven zou zijn er niet
voor kan zorgen dat hij op de lange termijn in het zadel blijft.
Ik hoop het. Maar een Assad of Maduro zitten er ook nog steeds... En dat zag er op sommige momenten ook zeer wanhopig uit.

quote:
Maar je moet toch toegeven dat ik gelijk had met mijn uitspraken dat dit nog wel een tijdje kan duren? Dan is er toch geen sprake van het tegendeel van hetgeen ik claim?
Je zegt ook zeker dingen die kloppen.

quote:
Dat kan zeker, maar er waren op 20 augustus geen redenn om aan te nemen dat het over een paar dagen wel voorbij is. Ik snap niet dat je daar nog een discussie over wilt voeren.
Niemand had het over een paar dagen. Je had/hebt gewoon een erg vreemd standpunt met de nodige tijd voor een overdracht met Loekasjenko.

quote:
Ik ben vandaag niet begonnen met oude koeien uit de sloot te halen.
Ik ook niet.
pi_194976026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welke mensen dan?
Mensen die zich nu aan het organiseren zijn en aan oplossingen werken. Dat er nu minder publiekelijk gebeurt heeft te maken met de omstandigheden die niet welgevallig zijn om bepaalde dingen binnen een verticale structuur te presenteren.
quote:
Ik hoop het. Maar een Assad of Maduro zitten er ook nog steeds... En dat zag er op sommige momenten ook zeer wanhopig uit.
Die hebben meer steun onder de bevolking. Het grote verschil met Belarus is dat daar weinig verdeeldeheid onder de bevolking is en het niet lijkt te lukken om op grote schaal bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Ook beschikt Belarus niet/nauwelijks over natuurlijke rijkdommen, wat een factor is die je ook moet meewegen.
quote:
Je zegt ook zeker dingen die kloppen.
Ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen.
quote:
Niemand had het over een paar dagen. Je had/hebt gewoon een erg vreemd standpunt met de nodige tijd voor een overdracht met Loekasjenko.
Ik heb nooit een concrete uitspraak gedaan over de benodigde tijd als in een concrete hoeveelheid gedaan, omdat er te veel variabelen zijn. Ik heb alleen gezegd dat het niet direct snel hoeft te gaan na de eerste massale protesten, rekening houdend met de omstandigheden. En ik zie nu dat de tijd vooral in het voordeel van het volk, dat steeds sterker word, werkt. Het is misschien niet het meest maximale resultaat, waar je op kunt hopen. Maar ik probeer wel realistisch te blijven.
pi_194976294
twitter
pi_194977243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:26 schreef nezalezhnost het volgende:
En ik zie nu dat de tijd vooral in het voordeel van het volk, dat steeds sterker word, werkt. Het is misschien niet het meest maximale resultaat, waar je op kunt hopen. Maar ik probeer wel realistisch te blijven.
Ik hoop het, maar de protesten moeten groots blijven zodat de veiligheidsdiensten ze niet neer kunnen slaan.

Worden ze kleiner, dan worden ze neergeslagen en zal er ook minder animo zijn om te demonstreren. Dan komen de demonstranten in een negatieve vicieuze cirkel terecht. Daarbij kan het weer ook een rol gaan spelen, als het koud en nat wordt, zal de animo om de straat op te gaan ook kleiner worden.

Wat dan wel weer in het nadeel van Loekasjenko werkt is de crisissituatie van de economie. Die op de huidige manier steeds groter wordt. Crisis en armoede zijn ook een aanjager van onvrede en protesten.
pi_194977363
twitter

Ik mis iemand ;(

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')