Dat zou ik zo niet weten.quote:Op maandag 7 september 2020 17:12 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]De lucht wil wel per land verschillen meen ik.
Ik zat het net op te zoeken.quote:
quote:Schoon aardgas (ontdaan van de zwavelwaterstof) is reukloos. Om ervoor te zorgen dat gaslekken snel kunnen worden opgespoord, wordt aan aardgas dat aan huishoudens wordt geleverd een zeer sterk en vies ruikende stof toegevoegd. In Nederland wordt hiervoor 18 mg/m3 tetrahydrothiofeen toegepast, dat zorgt voor de in Nederland welbekende gaslucht. In delen van Duitsland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt tert.-butylmercaptaan toegepast. In België worden beide stoffen toegepast met telkens één soort odorant per aardgasdistributienet. Ook andere thiolen en dimethylsulfide worden gebruikt.
Het spreekt vanzelf dat het een stof moet zijn die bij verbranding reukloos is. Wat ook belangrijk is, is dat men het gas al ruikt voordat het mengsel lucht-aardgas gevaarlijk wordt, d.i. bij ongeveer 5% aardgas in de lucht. Op die manier heeft men de kans om tijdig het lek te ontdekken en in te grijpen. Een odorant zal opgemerkt worden vanaf ca. 1% aardgas in de lucht.
Niet saai!quote:Op maandag 7 september 2020 17:15 schreef jerney het volgende:
[..]
Niet klikken, niet lezen. War is dat toch met jullie! Oh wacht, ja. Saai
Portretten over het algemeen. Expressief want ik heb geen geduld voor realisme. In het algemeen eigenlijkquote:
quote:
Sound of...quote:
Ok, maar dat is ook mooi zeker als je dat goed kanquote:Op maandag 7 september 2020 17:16 schreef jerney het volgende:
[..]
Portretten over het algemeen. Expressief want ik heb geen geduld voor realisme. In het algemeen eigenlijk
Getting there!quote:Op maandag 7 september 2020 17:17 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ok, maar dat is ook mooi zeker als je dat goed kan
Dat zeg ikquote:Op maandag 7 september 2020 17:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je moet niet gaan speculeren wat het zou kunnen zijn. Je moet gewoon naar de huisarts gaan en je bloed na laten kijken.
Maar wel een leuk trutje.quote:
quote:
Ik heb nog geen honger.quote:
Ik drink niet.quote:Op maandag 7 september 2020 17:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Maaarrrrr: http://www.tijdvoorbier.nl/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |