abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196087981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lijkt me totaal geen fijn glas.
Ik heb hem, ligt best lekker in de hand en aangezien Fuerst Wiacek vooral IPA's maakt is ie denk ik daarvoor ook wel bedoeld. Je kan de hopjes lekker ruiken door die vorm in ieder geval.
pi_196091814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:25 schreef vanpers het volgende:

[..]

Zie ze de laatste tijd juist heel veel voorbij komen en was benieuwd geraakt. Uit interesse, waarom lijkt het je niks?
Ah heten ze Stemless teku, haha weer wat geleerd.
Is momenteel mn favoriete glas.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_196096879
Gewoon in een stevige doos gesmeten, en de doos was dan nog volledig ingedeukt aan één kant... Gelukkig alles in één stuk aangekomen...

pi_196097496
Nice.
Ik hou de socials van 3 Fonteinen een beetje in de gaten. Ze hebben aangekondigd dat de fysieke winkel dicht blijft in 2020 maar dat ze daarom meer specials gaan verkopen via de webshop. Ik ben benieuwd.
pi_196098106
^Gewoon inschrijven voor nieuwsbrief, dan krijg je alle info een dag tevoren. En idd: ik las net hetzelfde gisteren :)
pi_196098686
Kijk toch nog wat mensen die het glas wel gebruiken, in mijn omgeving lijken steeds meer mensen dit type glas te gebruiken dus was op internet al eens gaan zoeken om er ook een aan te schaffen. Toch even testen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2020 00:55 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]

Ik heb hem, ligt best lekker in de hand en aangezien Fuerst Wiacek vooral IPA's maakt is ie denk ik daarvoor ook wel bedoeld. Je kan de hopjes lekker ruiken door die vorm in ieder geval.
Je hebt ook echt het glas van Fuerst Wiacek? Heb je hem online bij hun gekocht of ben je hem ergens tegen gekomen in de winkel?

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah heten ze Stemless teku, haha weer wat geleerd.
Is momenteel mn favoriete glas.
Altijd mooi om positieve verhalen te horen, waar heb je hem ergens gekocht?
pi_196098784
Afgelopen maand veel hulp gehad van deze brouwers, nu weer even de voorraad aangevuld :9

pi_196099073
vanpers: zoek je er echt naar?... Kan je anders aan verzendkost deze sturen...

pi_196112324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:46 schreef vanpers het volgende:
Kijk toch nog wat mensen die het glas wel gebruiken, in mijn omgeving lijken steeds meer mensen dit type glas te gebruiken dus was op internet al eens gaan zoeken om er ook een aan te schaffen. Toch even testen.
[..]

Je hebt ook echt het glas van Fuerst Wiacek? Heb je hem online bij hun gekocht of ben je hem ergens tegen gekomen in de winkel?
[..]

Altijd mooi om positieve verhalen te horen, waar heb je hem ergens gekocht?
Ik heb hem van Tiny Rebel, zat bij een bierpakket van ze.
pi_196126905
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:46 schreef vanpers het volgende:
Ja precies die, ik was van plan hem in Berlijn te kopen bij de brouwerij zelf want ik kom (kwam?) met enige regelmaat wel in Berlijn en die dude van de brouwerij kon hem wel bij een bevriende winkel voor me achterlaten dat ik hem daar kon halen zonder verzendkosten.

Maar toen kwam ik hem tegen in de Uiltje bierwinkel in Haarlem, daar woon ik. Die hadden een doosje glazen gekocht bij de levering van de Fuerst Wiacek bieries.

Al drink ik de meeste IPAs en zure dingen uit m'n Arpus glas dat ik kreeg bij een bestelling in hun webshop:

En stoutjes uit m'n Uiltje proefglas die ik van ze geleend heb voor onbepaalde tijd:
pi_196126909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:07 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]
kijk dit is wel liev :@
pi_196130473
Jongens, ik had gisteren Flotsam van Nogne en dat was 1 van de beste bieren die ik gehad heb. _O_ Een BA red wine quadruppel.

O+
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 8 november 2020 @ 11:51:09 #263
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_196132122
quote:
2s.gif Op zondag 8 november 2020 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, ik had gisteren Flotsam van Nogne en dat was 1 van de beste bieren die ik gehad heb. _O_ Een BA red wine quadruppel.

O+
Ja, die was top! Wel meer een stout dan een quad, imo.
NAC Breda
Rèsbaarge
  zondag 8 november 2020 @ 12:00:18 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_196132250
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:49 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]

Ja precies die, ik was van plan hem in Berlijn te kopen bij de brouwerij zelf want ik kom (kwam?) met enige regelmaat wel in Berlijn en die dude van de brouwerij kon hem wel bij een bevriende winkel voor me achterlaten dat ik hem daar kon halen zonder verzendkosten.

Maar toen kwam ik hem tegen in de Uiltje bierwinkel in Haarlem, daar woon ik. Die hadden een doosje glazen gekocht bij de levering van de Fuerst Wiacek bieries.

[ afbeelding ]

Al drink ik de meeste IPAs en zure dingen uit m'n Arpus glas dat ik kreeg bij een bestelling in hun webshop:
[ afbeelding ]

En stoutjes uit m'n Uiltje proefglas die ik van ze geleend heb voor onbepaalde tijd:
[ afbeelding ]
Hoe was die van Kees? Heb ik hier ook in de koelkast staan
pi_196132293
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:51 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Ja, die was top! Wel meer een stout dan een quad, imo.
Oh, dat vond ik niet. Dat zoetige van quads proefde ik wel echt. En het gebrande wat ik bij stouts verwacht niet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196133803
Flotsam en Jetsam zijn heerlijke bieren... Mss trek 'k vanavond de Nordic Noir open... Nogne O is back, bitches!..
pi_196138019
  zondag 8 november 2020 @ 18:16:27 #268
356424 PrideoftheSouth
pi_196138478
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef Seul het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat wat? Heb hem ook nog staan..
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_196138872
't Is echt wel wat, Potsie... Potverdomme wat een lekker biertje... Morgen mss de BA versie... B:)B
  zondag 8 november 2020 @ 21:59:08 #270
356424 PrideoftheSouth
pi_196142552
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:44 schreef Seul het volgende:
't Is echt wel wat, Potsie... Potverdomme wat een lekker biertje... Morgen mss de BA versie... B:)B
Oh, juist díé heb ik dan nog staan. Dacht dat je die al op had. Ik vind het overigens van die typische flessen om rond de feestdagen eens open te trekken. Zeker als we toch gedwongen zijn die dagen in beperkte kring door te brengen.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_196152200
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:07 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een liefde in dit topic.

Ik was eigenlijk gewoon op zoek naar iets voor op mijn lijstje deze feestdagen, vandaar mijn interesse.
Dus vooralsnog bedank ik voor je aanbod, wel heel erg lief.
pi_196152444
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 november 2020 23:49 schreef pfefferkatze het volgende:

m'n Uiltje proefglas die ik van ze geleend heb voor onbepaalde tijd:
Oprecht geleend, of 'geleend' zoals dat in cafés vaak gaat? _O-
pi_196152520
Hebben jullie ooit wel eens meegedaan aan een crowdfunding voor een brouwerij? Ik meen te herinneren dat ik mee heb gedaan bij Kees en bij de Moersleutel, kan het zo snel niet vinden. Het 'crowdfundbier' van de Moersleutel gaat binnenkort komen.

https://www.brouwerijdemoersleutel.nl/crowdfunding
pi_196156345
Mijn maat... Crowdfunding Struise (een RAMP en nog steeds niet uitgeklaard), en Moersleutel... Die laatste liet weten wanneer de meer dan waarschijnlijk overheerlijke biertjes uit het vat gingen... Had toen jammergenoeg zelf niet genoeg geld om ook te participeren :@ :'(
  maandag 9 november 2020 @ 19:05:28 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_196156486
Ik heb aan Deleckere meegedaan. Persoonlijk had ik er meer van verwacht vantevoren. Een paar keer een rondleiding door de brouwerij en een biertje drinken is wat ik er voor terug heb gekregen. Maar ik had toch op zn minste wel wat vaker een nieuw biertje verwacht die je kan ophalen bij de brouwerij
pi_196162208
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 12:00 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe was die van Kees? Heb ik hier ook in de koelkast staan
Ja lastig, wel gewoon chill maar niet eentje voor de geschiedenisboeken. Was weinig nieuw voor me, maar zeker niet slecht.

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:24 schreef Welten het volgende:

[..]

Oprecht geleend, of 'geleend' zoals dat in cafés vaak gaat? _O-
:@
pi_196165428
Dan klinken die acties van Kees en Moersleutel waar ik aan mee heb gedaan nog wel prima. De Bubberman 2020 komt daar voor terug en een paar dikke Moersleutels. Dan weet je wel dat je kwaliteit krijgt én iets unieks.
Die vorige flessen Bubberman gingen ook echt voor een veelvoud rond online.
pi_196168117
Deze post is van de Moersleutel op 30-10 jl:

quote:
Deze week hadden we de eerste smaak van de Imperial Stout crowdfund bieren die op de twee merken bourbonvaten (Early Times en Heaven Hill) rijpen. Onze eerste smaak van dit bier was eigenlijk al heel goed. We verwachten dat het slechts een maand of 2 (misschien 3) nodig zal hebben om de beste smaak te krijgen. In de tussentijd zullen we regelmatig proeven om er zeker van te zijn dat het bier komt waar we willen. We denken dat we er bijna zijn, nog even geduld hebben en als het einde van het jaar in zicht is, krijg je het beste kerstcadeau van je leven.

Dat is het voor nu. We houden iedereen op de hoogte van ons laatste nieuws! Als je vragen hebt over het bier, aarzel dan niet om ons te vragen via Facebook of Instagram.

Proost, De Moersleutel 🔧
Toevallig (of niet) deed Kees ook net bericht: in week 51 zullen de flessen afgevuld en verzonden worden. Dan hebben ze 18 maanden in Jim Beam-vaten gelegen.

Dat gaat een toffe week worden met die releases!
pi_196169590
Jim Beam :r :r :r
pi_196196181

Nieuwe barcode :~ kan er verder nog niks over vinden
pi_196198340
Cognac en bourbon BA. Gisteren iemand gezien die 'm aan het drinken was (en 'm lekker vond)...
pi_196198436
Is dat een van de BA's die in de adventkalender zit?
pi_196321610
Ow die Hopt Beery Christmas is al uitverkocht (of iig niet meer op voorraad dus dan denk ik dat de originele bieren al uitverkocht zijn...)

Dus ga ik er maar zelf een paar maken voor vrienden. Iemand al eens zelfgedaan? Zijn daar nog goede dozen voor? Anders wordt het gewoon de flesjes/blikjes apart verpakken en in een kratje doen...
pi_196324827
Voor wie het interessant vindt (@Pots, jij woont vlakbij):
Sterrenrestaurant Zout & Citroen heeft vrijdag en zaterdag drive through waarbij je ook bier mee kunt nemen. Ter plekke kun je een aantal Bokke en Antidoot drinken.
pi_196325076
Vandaag een adventkalender besteld bij Craftbox, die houden rekening met je Untappd-profiel. Ideaal :D
  zaterdag 21 november 2020 @ 12:34:50 #286
356424 PrideoftheSouth
pi_196347681
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:34 schreef Welten het volgende:
Voor wie het interessant vindt (@:PotS, jij woont vlakbij):
Sterrenrestaurant Zout & Citroen heeft vrijdag en zaterdag drive through waarbij je ook bier mee kunt nemen. Ter plekke kun je een aantal Bokke en Antidoot drinken.
Klopt, ik had het gezien. Heb echter vandaag al andere plannen, dus komt er niet van helaas. Het zit me niet mee vooralsnog wat betreft Z&C; we hadden een tafel gereserveerd laatst, maar een paar dagen daarvoor moesten alle restaurants weer sluiten. ;(
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_196358541
Jan Linders heeft vanaf maandag veel en goed bier in de aanbieding.

Foldertje is online wel te vinden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 november 2020 @ 11:25:20 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196360202
Gisteren Meesterstuk 2021 gedronken. Mexican Cake Pastry Stout. Iets minder een toetje dan vorig jaar en verder koffie, karamel en kaneel. Best wel lekker :)
Niet zo episch als 2017 en 2018, maar wel meer mijn smaak dan vorig jaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196373943
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:34 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Klopt, ik had het gezien. Heb echter vandaag al andere plannen, dus komt er niet van helaas. Het zit me niet mee vooralsnog wat betreft Z&C; we hadden een tafel gereserveerd laatst, maar een paar dagen daarvoor moesten alle restaurants weer sluiten. ;(
Dan heb je geluk, a.s. weekend doen ze een nieuwe ronde!
  maandag 23 november 2020 @ 11:01:26 #290
356424 PrideoftheSouth
pi_196374626
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:06 schreef Welten het volgende:

[..]

Dan heb je geluk, a.s. weekend doen ze een nieuwe ronde!
Ja, zag het ook. Hopelijk komt het er dan wel van.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_196374765
Komend weekend maar eens naar DeCaigny.

Iemand recent geweest? Problemen bij de grens?
pi_196375988
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Komend weekend maar eens naar DeCaigny.

Iemand recent geweest? Problemen bij de grens?
Ja, nee.
Assortiment vond ik de laatste keer, paar weken terug, íets minder. Nu er toch wat minder Nederlanders gaan dipt dat een beetje maar verder nog goed te doen. En nee, niks aan de hand bij de grens.
  maandag 23 november 2020 @ 14:34:01 #293
356424 PrideoftheSouth
pi_196377571
Ik vind dat ze wel weer prima spul hebben hoor. Verse IPA’s van Cloudwater en Northern Monk bijvoorbeeld.

En nee, je kan gewoon doorrijden bij de grens.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_196403177
Iemand al iets gezien over de online sale van BCBS? Ik neem hem elk jaar wel mee. Vooralsnog zie ik niks op Hopt en Saveur Biere.
pi_196403251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:06 schreef Welten het volgende:
Iemand al iets gezien over de online sale van BCBS? Ik neem hem elk jaar wel mee. Vooralsnog zie ik niks op Hopt en Saveur Biere.
GOOSE ISLAND LANCEERT BOURBON COUNTY STOUT 2020 OP VRIJDAG 11 DECEMBER

Op vrijdag 11 december lanceert Goose Island de nieuwe Bourbon County Stout 2020 in Nederland
Vanwege COVID-19 zal de lancering plaatsvinden in december, waar voorgaande jaren de Goose Island Bourbon County Stout editie traditiegetrouw werd uitgebracht op Black Friday.
Op 11 december is de 2020 editie in zeer beperkte oplage verkrijgbaar bij 18 speciaalbierwinkels in Nederland, waaronder Sterk Amsterdam en Hoptimaal in Amersfoort.
Dit exclusieve bier staat bekend als één van de meest gewilde bieren ter wereld en geldt als één van de best gewaardeerde bieren op Untappd.

Het unieke profiel van Bourbon County Brand Stout wordt toegeschreven aan twee grote factoren: de Bourbon-vaten en het rijpingsproces.
Elk jaar ontvangt de Goose Island Chicago Brewery een mix van verse Bourbon-vaten, rechtstreeks van distilleerderijpartners.
De Original Bourbon County Brand Stout 2020 wordt gerijpt in een mix van bourbonvaten van Buffalo Trace, Heaven Hill Distillery en Wild Turkey.
Door het rijpingsproces op Bourbon-vaten neemt de stout een gevarieerd smaakprofiel aan, gevormd door het weer in Chicago - de warme zomers zorgen dat het bier diep in het vat trekt, terwijl de koude winters zorgen dat het bier en het vat uitzetten. Het vatgerijpte bier krijgt hierdoor een sterk karakter en bevat aroma’s van toffees, vanille en karamel, bekroond met een rijk, complex mondgevoel.

Andrew Walton, hoofdbrouwer bij The Goose Island Brewpub zegt: "De eerste keer dat ik Bourbon County Stout proefde, was rechtstreeks uit het vat toen ik als brouwstudent het Goose Island Barrel Warehouse bezocht.
Deze mix van smaken had ik nog nooit eerder geproefd en het bier heeft sindsdien een speciale plaats in mijn hart.
De release van Bourbon County Stout is altijd een spannende tijd voor ons bij Goose Island.
Ik ben dol op het ontdekken van de smaken en subtiele veranderingen die elke nieuwe Bourbon County Stout met zich meebrengt.
De gelimiteerde jaarlijkse editie brengt ieder jaar andere nuances in smaak en het openbreken van die eerste fles is altijd weer spannend voor bierliefhebbers".

Vanwege COVID-19 krijgen een selectief aantal speciaalbierwinkels in het gehele land de kans om flessen van deze gelimiteerde editie 2020 BCS te verkopen.
Rekening houdende met de COVID-19 maatregelen worden consumenten aangeraden om contact op te nemen met de dichtstbijzijnde bierspeciaalzaak om veilig en volgens de richtlijnen een fles te kunnen aanschaffen.
De lancering op vrijdag 11 december 2020 is onder voorbehoud van COVID-19 omstandigheden

Deelnemende speciaalbierwinkels:
- Sterk te Amsterdam
- Bierbridgadier te Tilburg
- Bier Lokaal te Breda
- Bierwinkel Barbier te Hilversum
- Hoptimaal te Amersfoort
- Bier en Zo te Rotterdam
- Drinks & Gifts te Krommenie
- Drie Meter Bier te Utrecht
- Bierloods 22 te Woerden
- Slijterij van Pernis te Arnhem
- Drankenhandel Leiden te Leiden
- ’t Biermenneke te Nijmegen
- Mr. Hop te Venray
- Slijterij Groningen te Groningen
- Slijterij Post te Kampen
- Van Erp Dranken te Rhoden
- Ace Drinks te Vlissingen
- World of Drinks te Zierikzee
pi_196404795
Ah, ik had dat bericht wel gelezen maar blijkbaar niet goed genoeg. Was in de veronderstelling dat dit nog 'gewoon' op Black Friday zou zijn.

quote:
Vanwege COVID-19 zal de lancering plaatsvinden in december, waar voorgaande jaren de Goose Island Bourbon County Stout editie traditiegetrouw werd uitgebracht op Black Friday.
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:42:27 #297
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_196438588
Beer in a box heeft vandaag verrassingboxen waarvan al het geld naar de brouwers gaat. Leuk als cadeautje. 62 brouwerijen doen mee. https://shop.beerinabox.n(...)392552662.1606474697
En dit is wat je kan verwachten van iedere brouwerij: https://www.beerinabox.nl/blackfriday#quotes
pi_196438656
Bij de Mitra in Hoevelaken hadden ze een Black Friday actie, 10 44ml blikken voor 25 euro. O.a spul van DEYA, Moersleutel, Pomona Island, Arpus Brewing, FrauGruber, Brewing Projekt en Maltgarden. Echt een top deal _O_
pi_196466931
De openhaard op het terras lekker opstoken en een smeerolie mexicake drinken, dat zijn de betere dagen.
pi_196482082
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:01 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Ja, zag het ook. Hopelijk komt het er dan wel van.
Ben je gegaan? Ik hoop deze zaterdag te gaan, mits er weer take-away is. Dan wil ik direct een menu meenemen voor thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')