abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195000245
Nog even terugkomend op baby alleen op kamer laten slapen, wij doe dit sinds kort wel en dat draagt positief bij aan mijn nachtrust en humeur :+

Ik bedacht me laatst dat A. sinds kort ook overdag alleen in zijn bedje slaapt (regelmatig een uur of 3/4 aan een stuk) en wordt wakker als hij honger heeft. Hetzelfde wat er snachts eigenlijk gebeurd. Dus tsja, waarom niet snachts alleen laten slapen dacht ik... Als je erbij slaapt ga je toch letten op van alles, althans ik wel.

Babyfoon hebben we op het één na hardste geluidje en deur van Kamer waar baby slaapt staat open. Dat is iets waar ik me fijn bij voel. Maar eigenlijk gaat het prima zo. Baby slaapt snachts en wij ook weer :)
pi_195003549
Met de oudste zijn we volgens mij zelfs in de kraamweek al over gegaan op de eigen kamer. Ze maakt(e) zoveel geluid met het slapen dat wij zelf niet meer sliepen. Deuren open, dan hoorde we alsnog echt genoeg, maar ook genoeg niet dat we zelf konden slapen.

Nu staat de wieg vooralsnog goed naast ons bed. O+
pi_195004796
Ja ik denk dat ik ook niet gemaakt ben voor baby naast het bed helaas. Als man over twee weken moet gaan werken, wil hij ook wel eens slapen en dan gaat hij maar op eigen kamer, en ik babyfoon dus idd.
pi_195016891
Wij hebben vannacht de baby in een slaapzak gedaan. We merkten dat hij dekentjes niet fijn vindt. Hij heeft tot 8 uur geslapen *O* Uiteraard wel met nachtvoedingen tussendoor, maar wel heel fijn.

Vanmiddag ga ik voor het eerst alleen met 2 kids op pad, best spannend! Eventjes lekker uitwaaien op het strand, samen met mijn vader O+ Kan wederhelft ook even bijkomen van een drukke week.

[ Bericht 37% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-09-2020 10:42:47 ]
pi_195017685
Spannend sun en leuk! Veel plezier vanmiddag. Ik ben nog niet alleen met twee kids op pad geweest. Laat staan met eentje haha.
Goed van slaapzak ook! Ik ga het hier ook proberen. Strak instoppen woelt hij toch los. Heb je er dan nog een lakentje over of dat niet? Ik weet niet meer hoe ik dat bij de eerste deed :@

Vannacht ging zo ook wel prima, bij mijn man op de kamer. Ik slaap tenminste.
Ik heb maat 50 en 56 kleertjes in de aanbieding in het verkoop topic. Met pijn in het hart :'(
pi_195017782
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:06 schreef Hilmo het volgende:
Spannend sun en leuk! Veel plezier vanmiddag. Ik ben nog niet alleen met twee kids op pad geweest. Laat staan met eentje haha.
Goed van slaapzak ook! Ik ga het hier ook proberen. Strak instoppen woelt hij toch los. Heb je er dan nog een lakentje over of dat niet? Ik weet niet meer hoe ik dat bij de eerste deed :@

Vannacht ging zo ook wel prima, bij mijn man op de kamer. Ik slaap tenminste.
Ik heb maat 50 en 56 kleertjes in de aanbieding in het verkoop topic. Met pijn in het hart :'(
Nee, geen lakentje. Echt alleen een slaapzak. Wij hebben bij de Hema een fijne gekocht. Zonder mouwen en niet al te dik. Warmte blijft bij ons vrij lang in huis hangen, dus dan is dit wel warm genoeg. Pluspunt is dat je je baby na het voeden zo in bed kan leggen. Niet meer bedje instoppen, want daar werd de mijnes ook weer wakker van.
pi_195017855
Lekker Sun, geniet ervan!

Ik heb voor het eerst gesport sinds een jaar! Proefles bootcamp. Was heftig maar ook onverwacht lekker :s)
pi_195019236
Oh knap en lekker bezig B.ertha! Ik ga in oktober weer beginnen bij de fysio.

Ah ja ideaal sun. Ik heb een dunne van hydrofiel en een dikke van hydrofiel en ook nog een van IKEA dus slaapzakken genoeg. Wij verschonen nog bij elke voeding want veel poep en plas en nog gevoelige billetjes. Dus zon ding zou wel uit moeten bij ons. Maar ik ga binnenkort wel over.
Die verrekte AH luiers zorgden wel duidelijk voor rode billen. Het ging echt weer mis met de billen ondanks billenzalf dik smeren. Nu weer Kruidvat consequent gebruiken en het gaat weer goed. ^O^

We zitten wel echt op hoogtepunt krampen. Hele ochtend huilde F, en spugen van de melk. Nu eindelijk slapen gelukkig .
pi_195020074
De kruidvat luiers doen het hier ook best oké nu! Ze zijn nét even iets kleiner nog dan die van Pampers lijkt het. Past nog iets beter bij onze (kennelijk) kleine dame. Ze lijkt nu mooi in de luier maat 0 te zijn gegroeid.

Verder is aan het aankomen O+ warm blijven O+ en ogen openen O+
Denk dat ze na het weekend richting geboortegewicht gaat (hoewel, die poepluiers vannacht.....) ! Vannacht is ze voor het eerst zonder heetwaterkruik naar bed geweest, alleen nog Zensy kruiken gebruikt. En na het voeden heeft ze haar ogen eindelijk een beetje open. Zien we de oogjes ook nog 'ns! :D
pi_195022315
Nu we het toch over luiers hebben.. Laatste pak maat 4 van kruidvat droog en vertrouwd aangebroken, dus wilde weer nieuwe halen. Echter is de verpakking grotendeels veranderd. Droog en vertrouwd is er gelukkig nog wel, maar heeft 1 van jullie die andere geprobeerd?

Vorig jaar had de kruidvat ook hun luiers aangepast wat een stom aan kritiek opleverde. Ik had zo'n pak van een vriendin gekregen en inderdaad: stukken minder fijn, luier rook enorm naar plas, doorlekken etc. Bij droog en vertrouwd heb ik dat helemaal niet.
Shine bright like a diamond.
pi_195024022
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:33 schreef June. het volgende:
Nu we het toch over luiers hebben.. Laatste pak maat 4 van kruidvat droog en vertrouwd aangebroken, dus wilde weer nieuwe halen. Echter is de verpakking grotendeels veranderd. Droog en vertrouwd is er gelukkig nog wel, maar heeft 1 van jullie die andere geprobeerd?

Vorig jaar had de kruidvat ook hun luiers aangepast wat een stom aan kritiek opleverde. Ik had zo'n pak van een vriendin gekregen en inderdaad: stukken minder fijn, luier rook enorm naar plas, doorlekken etc. Bij droog en vertrouwd heb ik dat helemaal niet.
Nieuwe verpakking, zelfde stomme luiers als vorig jaar!
pi_195024207
NJ, Fijn dat het de goede kant op gaat en de oogjes open gaan. Maat 0 jeetje haha. Kleine dame. Hier gaan we naar maat 3 zo langzamerhand. Maat 2 Kruidvat maken we nog even op. Dan gaan we over naar maat 2 pampers pure en daarna bonbebeb maat 3 en AH maat 3 maar die als laatste ivm die billetjes. Kruidvat ook erg tevreden over.

Poeh die 6 weken sprong is pittig. Veel huilen, krampen, drinken, weinig slapen.
pi_195026069
't gekke is dat ze qua gewicht en lengte prima gemiddeld is geboren. (50cm/3300gr) Wel redelijk afgevallen eerst, maar voor mijn gevoel zijn de luiers maat 0 echt alleen voor de mini mini's. :9
pi_195028349
Opvallend inderdaad NJ, hier ongeveer dezelfde geboortestatistieken (50,5 en 3340) maar maat 1 voldeed prima. Inmiddels in maat 2 en dat past nog wel even denk ik. Ze begint wel al rolletjes in d’r bovenbenen te krijgen.

Kleine maat 50 zijn hier ook alweer opgeborgen; grote 50 en 56 past nu prima en kleine 62 zelfs ook al! Het gaat alweer te snel hoor.
Ze doet het verder prima. Alleen vandaag geen enkel slaapje langer dan 15 minuten gelukt. :{ Niet zo handig als je meters wil maken met al het verfwerk wat nog moet in huis. Maarja in ieder geval 1 hele kamer van een laag verf kunnen voorzien en hopelijk haalt ze de slaap vannacht in. :+
  zondag 13 september 2020 @ 10:54:02 #97
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195034394
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:13 schreef NicolasJoy het volgende:
't gekke is dat ze qua gewicht en lengte prima gemiddeld is geboren. (50cm/3300gr) Wel redelijk afgevallen eerst, maar voor mijn gevoel zijn de luiers maat 0 echt alleen voor de mini mini's. :9
Ons zoontje (49cm en 3655gram) heeft een hele tijd in 0 gezeten. Ging prima. En daarna ook best lang in maat 1. Beide Kruidvat overigens. Pampers viel wat ruimer dacht ik. Hij is best smal bij z’n heupjes.

Qua Kruidvat 4; ik had (achteraf) beide soorten, maar merkte eigenlijk geen verschil. Het doorlekken is op één hand te tellen en toen dat was, was het omdat hij veel draaide in bed.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195035728
Wij zitten met vandaag 1 maand oude baby ook al op 2 van kruidvat. Maarrr, ik heb ook een baby dat met 42 weken geboren is. Bij het cb ook; 'jeetje, wat een grote baby! '. Ja, mijn baby krijgt dezelfde afspraken als babies die eerder geboren worden en met dezelfde tijd er tussen.... Had van vk gehoord dat doorlopen tot 42 weken niet veel voorkwam terwijl ik wel het idee had dat dat vaker gebeurde.

Overigens zat hij kwa lengte een lijntje boven het gemiddelde en kwa gewicht op het bovenste lijntje :7
pi_195037867
Hier ging maat 1 prima, enkel maat 0 gehad toen hij onder de uv lamp moest. En dat met 50cm en 3100g.

Sunshine, wij hadden het andere uiterste. Geboren met 37+1. Dus niet vroeg genoeg om prematuur te zijn dus hij werd op de gewone curve gemeten. Gelukkig hielden ze er wel een beetje rekening mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195042540
Ja bouw heeft natuurlijk ook grote invloed op welke luier fijn zit.

Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered haha }:| nu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.

Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
pi_195044850
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:

Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered haha }:| nu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.

Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
Dat avondeten herkenbaar! We hebben nu een wipstoel die we bij ons zetten en dat werkt wel een beetje.

Dat laten huilen lukt mij in eerste instantie ook niet, maar na een tijdje als ik er al meer dan een uur mee bezig ben, word ik er wel steeds makkelijker in :@ As in dat ik niet de drang heb direct me bezig te houden met baby, maar dat ik eerst iets af maak waar ik mee bezig ben.
pi_195046479
Huilen tijdens etenstijd sowieso. Nét als eten klaar hebt, of het nu ontbijt, lunch of avondeten is, dan willen de kinderen tijd en aandacht. :9
pi_195047446
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:

Ik heb raffi van done by deer bij het verschoonkussen hangen en sinds een week of 2 is dat heel interessant door het spiegeltje dat erin zit. Afgelopen week dus ook een speeltje met spiegeltje in de kinderwagen gehangen.
Verder vindt ze de Tiny love te gek voor 1 cyclus. Als ie uitgaat en ik zet m opnieuw aan is ze het zat.
Komende week wil ik de speelmat eens uitproberen waar diverse speeltjes aanhangen.

Tijdens het eten zit ze in de newborn set van de triptrap erbij als ze wakker is. Ik kan dan makkelijk met 1 hand/arm haar troosten en ondertussen eten. Meestal is dat genoeg. Ben dus heel blij met die newbornset!
pi_195048213
NJ wat een prachtig popje, gefeliciteerd! O+

Onze mini leek ook altijd exact in de gaten te hebben hoe laat we precies gingen eten, ook al was het elke dag een compleet ander tijdstip. Superirritant. Nu gaat ze tussen 18:30 en 19:00 naar bed, meestal beginnen we daarna met koken en dan eten. Best laat, maar ervoor vind ik het eigenlijk leuker om de tijd ook echt aan haar te besteden nu dat nog gewoon zo kan.

Soms denk ik terug aan de eerste 12 weken waarin de avonden echt heeeel zwaar waren door krampjes, poe. Wat een contrast, nu denk ik vaak "goh, ook ongezellig eigenlijk dat ze de hele avond slaapt" :D
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_195052077
Huilen tijdens het eten: check. De eerste weken/maanden hebben wij ofwel na elkaar gegeten ofwel zaten we op de bank en had ik Prot en mijn bord op het voedingskussen liggen. Zo kon ik eten en troosten :)
Het was gelukkig een fase en nu zit hij gezellig bij aan tafel. Maar het is idd zwaar.

Zijn hier nog baby's die niet willen ontbijten? De ochtendfles is altijd lastig geweest (met bv was dit ook heel vervelend) maar tegenwoordig gaat er weinig tot niets in. Geen fles, pap, brood. Hij slaapt door, had nu 12 uur niets gehad en dan nog wil hij niets. Voor ons is het al niet heel fijn maar op opvangdagen is het helemaal ruk. Ik vind het vervelend om telkens te moeten opschrijven dat hij niets binnen heeft. Er wordt wel verwacht dat hij iets op heeft als hij gebracht wordt.
pi_195052524
Smurf begon niet alleen te huilen tijdens het eten, hij had zelf ook honger. Zat ik weer te voeden terwijl ik met een lepel mijn eten naar binnen moest schuiven }:| Het maakte ook niet uit hoe laat we gingen eten, dat varieert nogal maar hij begon bijna altijd te mekkeren zodra het op tafel stond 8)7

Geen ervaring met slecht ontbijten Bottoms, bij ons juist vaak 's avonds.
pi_195052594
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:57 schreef B.ertha het volgende:
Smurf begon niet alleen te huilen tijdens het eten, hij had zelf ook honger. Zat ik weer te voeden terwijl ik met een lepel mijn eten naar binnen moest schuiven }:| Het maakte ook niet uit hoe laat we gingen eten, dat varieert nogal maar hij begon bijna altijd te mekkeren zodra het op tafel stond 8)7

Haha hier ook altijd. Niets wekt een baby zo doeltreffend als een moeder met een bord warm eten voor haar neus :D
pi_195052727
Jeetje apart hé, jullie dus net zulke ervaringen. De tinylove was bij R en vele 2014 baby's Dé uitkomst. Nu (nog) niet. Nou ja gedeelde smart maar hihi.

Laten huilen heb ik ook wat minder moeite mee als ik al tijd bezig ben idd sun. Dat merk ik ook. Of als ik super veel moet doen qua was ofzo.

Gister zo'n gekke drinkdag. Vaak slapen smiddags na 1 borst. Half 6 laatste voeding en niet geclusterd :o de hele nacht lag ik doorweekt te zijn en vanochtend plofborst ondanks 3 voedingen (half 11, 4 uur en half 8).volgende keer maak ik hem wakker savonds voor de andere borst.
pi_195059281
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
pi_195067246
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
Ik denk niet dat dat perse aan de kleur zwart ligt... hier zijn de witte tafelpoten, afstandbediening etc ook favoriet. :) :D
pi_195067301
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).
pi_195068042
Oh dat is ook slim :Y
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:45:13 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195077076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:48 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).
Moeten wij ook nog even gaan regelen haha.
pi_195089142
@Bottoms_up: Hoop dat jullie allebei een goede bevalling hebben gehad O+

@Hilmo: Huilen tijdens etenstijd schijnt normaal te zijn en als ze zo klein zijn dan huilen ze omdat ze iets nodig hebben. Dus lekker bij je houden..

Manlief heeft vaak genoeg mijn eten moeten snijden zodat ik tussendoor een hap weg kon werken. Het is bij ons met de tijd over gegaan, nu kunnen we weer normaal eten :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_195091905
Frum is vandaag geopereerd. Alles is gelukkig goed gegaan. Nu opknappen. Hopelijk zijn we in/na het weekend weer thuis.
pi_195092621
Wat fijn Quattro O+ Hopelijk komen jullie nu eindelijk in rustiger vaarwater
pi_195094872
Fijn quattro! Ga duimen voor een voorspoedig herstel O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_195106772
Oef fijn Quattro!

Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
pi_195107158
Fijn dat het goed gegaan is quattro! Nu lekker vertroetelen en hopelijk snel weer thuis.

Hilmo, ik heb dat ook lang gehad maar nooit een aambei gespot/gevoeld. Het kan ook gewoon een scheurtje zijn. Het voelde bij mij alsof het telkens openscheurde en dan was er ook wat bloed. Ik had het voor de zwangerschap ook al en na de bevalling heeft het een hele tijd geduurd.
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 12:25:15 #120
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_195107713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!

Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
Met een spiegeltje kijken?
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_195109304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:34 schreef QuattroF het volgende:
Frum is vandaag geopereerd. Alles is gelukkig goed gegaan. Nu opknappen. Hopelijk zijn we in/na het weekend weer thuis.
:* O+
pi_195109465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!

Een uitwendige aambei is een kwestie van licht voorover buigen voor de spiegel en je billen uit elkaar trekken, niet te missen :+ . Inpandig heb ik zelf nog nooit weten te herkennen voor het een buitenlucht evenement werd.
Resistance is futile.
  donderdag 17 september 2020 @ 14:14:16 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_195109582
Je kunt ook gewoon even voelen met je vingers :P
disclaimer
pi_195110090
Aambeien gaan toch vanzelf over? Ik had ook in het begin wat bloed en stevige ontlasting, maar sinds ik dat pruimenspul van roosvicee drink gaat het een stuk beter. Geen bloed ook. Na de bevalling van Noor ging het ook vanzelf weg volgens mij.

En volgens mij lacht mijn baby naar mij O+ Hij kan alleen niet lang zijn lach vast houden heb ik het idee. Of is het toch een reflex?
pi_195123060
Ik vind 'n borstvoedingbaby maar moeilijk. :@ Met de fles wist ik precies wat er in ging, wanneer ze ongeveer honger moest hebben en nu.. Dit kind geeft zulke gemixte signalen. :+

Als ik zie hoeveel ze gisteren wilde drinken denk ik trouwens dat we bij een eerste deel regeldag(en) zitten ofzo.
pi_195124279
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vind 'n borstvoedingbaby maar moeilijk. :@ Met de fles wist ik precies wat er in ging, wanneer ze ongeveer honger moest hebben en nu.. Dit kind geeft zulke gemixte signalen. :+

Als ik zie hoeveel ze gisteren wilde drinken denk ik trouwens dat we bij een eerste deel regeldag(en) zitten ofzo.
Ik vind bv veel makkelijker :+ Geen gezeik met hoeveelheden, dat scheelt al zoveel. Ik heb het idee dat ik een hongerige baby heb en het aantal cv's wat ik 'mag' geven van het CB, daar komt hij niet mee toe. Ik heb gister de wijkverpleegkundige gebeld of we toch niet wat hoger mogen gaan en zij was daar al wat coulanter in. We geven nu 10 cc extra en dat lijkt al een verschil te maken. Maarja, lastige shit die flesvoeding }:|
pi_195127201
Eventjes wat anders: De Buik. Hoe lang duurde het bij jullie voordat hij soort van weg was? Ik lijk nu na ruim een maand nog steeds een paar maanden zwanger, al is mijn buik vooral flubber. Tips hoe je weer enigszins een stevige buik krijgt?
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:39:48 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_195127852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders: De Buik. Hoe lang duurde het bij jullie voordat hij soort van weg was? Ik lijk nu na ruim een maand nog steeds een paar maanden zwanger, al is mijn buik vooral flubber. Tips hoe je weer enigszins een stevige buik krijgt?
9 maanden tot een jaar ongeveer. Dus zet er in godsnaam niet te veel druk op voor jezelf. Hij is ook niet in 1 maand zo dik geworden ;)
disclaimer
pi_195128039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind bv veel makkelijker :+ Geen gezeik met hoeveelheden, dat scheelt al zoveel. Ik heb het idee dat ik een hongerige baby heb en het aantal cv's wat ik 'mag' geven van het CB, daar komt hij niet mee toe. Ik heb gister de wijkverpleegkundige gebeld of we toch niet wat hoger mogen gaan en zij was daar al wat coulanter in. We geven nu 10 cc extra en dat lijkt al een verschil te maken. Maarja, lastige shit die flesvoeding }:|
Ja, dat wel.. Te veel geven is er gelukkig niet direct bij. :9 Maar nu heb ik er zo weinig mee te maken, dat maakt het vooral nog een beetje gek geloof ik. :+

't is hier vooral nog lastig met aanhappen. Dat blijft een beetje zoeken, nu nog vrij pijnlijk (toeschietreflex). Dat ze tussendoor steeds loslaat omdat het te hard gaat helpt er dan niet bij..

En dat ze tijdens elke voeding de luier vol schijt ook niet trouwens. :9
pi_195128243
Even een kleine update. Het valt toch erg tegen. De operatie is dus gelukkig goed verlopen. Er zijn helaas wel complicaties opgetreden. Haar darmen lopen nog niet door waardoor ze heel erg heeft moeten spugen. De ontlasting liep terug haar maag in en braakte ze uit. Dat is inmiddels opgelost door een tijdelijke maagsonde met zuiginstallatie. Ze heeft alleen ook een bacteriële infectie opgelopen, daarvoor heeft ze nu antibiotica. Ze is een ziek en stil meisje. Ze slaapt vooral heel veel. Het is afwachten hoe het de komende dagen gaat. Momenteel krijgt ze helemaal geen voeding, sinds gisterochtend al niet. Ze vraagt er ook niet om.
pi_195128983
Ach Quattro, wat een domper op de goede hoop. En zo zielig ;( Wat is nu de volgende stap?
pi_195129619
Ja het is vreselijk zielig. Mijn hart breekt. Nu is het vooral afwachten. Zodra haar darmen weer gaan werken kan alles doorstromen en gaat het waarschijnlijk beter. Daarnaast moet de antibiotica zijn werk gaan doen.
pi_195130116
Och Quattro ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195130421
Quattro ;( :* :* :*
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:19:50 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195134166
Och QF ;(

Hup darmpjes, aan het werk!
pi_195134441
Ach jeetje wat heftig Quattro ;( heel veel sterkte!
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:47:54 #137
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_195134898
Sterkte en hopelijk slaat de ab snel aan en gaan haar darmpjes lopen.
If you can dream it, you can do it...
pi_195135018
Ach quattro ;( Dit is niet wat je verwacht na de operatie. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Heftig om je kleintje zo te moeten zien lijkt me. ;(
Heb jij ook steun om je heen van je partner of iemand anders om je ook hier weer doorheen te slaan? Veel sterkte!
pi_195136143
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:54 schreef QuattroF het volgende:
Ja het is vreselijk zielig. Mijn hart breekt. Nu is het vooral afwachten. Zodra haar darmen weer gaan werken kan alles doorstromen en gaat het waarschijnlijk beter. Daarnaast moet de antibiotica zijn werk gaan doen.
Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?

Wat klote zeg... :{ :*
pi_195136331
Ah Quattro, ik duim voor jullie dat ze snel opknapt 🧡
pi_195137329
Bedankt allemaal! Heel lief.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:53 schreef Nolita het volgende:
Ach quattro ;( Dit is niet wat je verwacht na de operatie. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Heftig om je kleintje zo te moeten zien lijkt me. ;(
Heb jij ook steun om je heen van je partner of iemand anders om je ook hier weer doorheen te slaan? Veel sterkte!
Ja mijn man en ik zijn er gelukkig samen bij. In de nacht mag 1 van ons blijven, dus we wisselen elkaar af. We gaan er alleen helemaal anders mee om, dat is weleens lastig. Een ziek kind hebben is zwaar voor je relatie merk ik. Maar dat komt wel weer goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?

Wat klote zeg... :{ :*
Nee ze kunnen er echt niks van zeggen. Het kan morgen compleet anders zijn, maar het kan ook makkelijk nog weken duren. :(
pi_195142970
Oké, deze heeft ook geluid en dat hebben we geweten ook. :+
Waarschijnlijk krampjes o.i.d. maar nadat de oudste om 22:30 ein-de-lijk in bed lag besloot de jongedame dat niets meer goed was. Verdriet, huilen, krijsen, clusteren. Van 23u tot 6u alleen maar verdriet, alleen tevreden met een tiet en af en toe in slaap op ons. Maar zelf los slapen was er niet bij. Tegen 6u werd ze stil en ze ligt nu sindsdien te slapen. Maar om 6u kwam de oudste. :9

Ik tel af tot het middagdutje en hoop dat de baby dan ook wil slapen. :D
pi_195145861
Och Quattro wat zwaar :*

Nicolas, herkenbaar. Elke luier volpoepen en er tussendoor ook nog poepen. Alleen maar poep poep poep. Ook pijn met happen en dan steeds opnieuw happen aaauw. En ook wat jullie nu meemaakten met alleen borst goed, hadden wij ook. Toen bleek F savonds nog niet echt genoeg te clusteren en dat snachts te doen. Het huilen was honger en huidhonger bleek. Wij dachten krampen. Die krampen hadden we vorige week volop. Nu iets beter met infacol. Het is wel pittig. Ik stop er ok steeds een borst in bij huieln eigenlijk, heb anders geen idee :@ zelf slapen is er sowieso niet bij, dat kan hij nog niet. Dus aan borst of op ons slapen en dan wegleggen als het lukt. Altijd afwachten.
Nu onze eerste baby vakantie trouwens. Weekend weg! Landal kinderhuisje met activiteiten voor de oudste, geniaal. Ben doodmoe, want lig met oudste op een kamer en hele nacht niet geslapen. Hij wel. Het is wel echt top en baby slaapt nu op zijn bedje in een donkere kamer. Al een dik uur heeeerlijk. Gister niks geslapen dus dat was pittig.

Oh ja zichzelf onderplassen in het eigen gezicht was vandaag nu ook voor het eerst :X geen aanrader
pi_195146250
Ze heeft hier vanochtend behoorlijk bijgetankt. Geslapen van 7 tot 12. Echt knock-out. Wakker worden/krijgen voor een voeding werd 'm niet. Zodadelijk wel even naar de huisartsenpost voor een zalfje voor haar navel. Blijft redelijk bloedvlekken en gele vlekken geven in de rompers. Infectie voorkomen. Geen idee of dat nog oorzaak kan zijn geweest van de onrust.

Maar tijdens het verschonen poepen kan ze idd ook goed @Hilmo . En plassen zodra er een koud doekje komt. :9 Dat was ik even vergeten van baby's. :+

Geniet van jullie weekendje weg @Hilmo ! Klinkt goed!
pi_195146386
Sinds een week ongeveer heb ik mijn baby best goed door, zo fijn! Ze is steeds netjes ongeveer 1,5 uur wakker en dan zorg ik ervoor dat ze ergens kan slapen (co-sleeper, kinderwagen, draagdoek). Ze doet dan slaapjes van 45 minuten, alleen in de draagdoek lukt het langer. Ze valt in slaap dmv speen en mijn bijzijn. Drinken doet ze nu meestal 7x per dag. Overdag om de 2-3 uur, ‘s avonds de laatste keer tussen 19:00-22:00. Daarna gaat ze de nacht in en slaapt ze zo’n 6 uur en na een voeding nog zo’n 4 uur. Daarna is het weer om de 2-3 uur drinken en veel wakker.

Leuk Hilmo, geniet ervan! Waar zijn jullie? Wij gaan binnenkort ook een midweek naar een kindhuisje. Nog iets wat we echt niet mogen vergeten? :D Ben benieuwd want wij zijn van het kamperen maar met kleine baby en Corona en er toch even uit willen hebben we hiervoor gekozen.

Hopelijk is de middagdut gelukt NJ! :*
pi_195147731
Ach Quattro wat een hoop narigheid voor zo'n kleine uk ;( Hoe gaat het nu?

Ik word hier zo verdrietig van... Ik krijg met moeite A stil als hij aan het huilen is en bij vriend is hij zo stil :{ Wat doe ik verkeerd vraag ik me elke keer af. Het is gewoon zo frustrerend ;(
pi_195148013
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ach Quattro wat een hoop narigheid voor zo'n kleine uk ;( Hoe gaat het nu?

Ik word hier zo verdrietig van... Ik krijg met moeite A stil als hij aan het huilen is en bij vriend is hij zo stil :{ Wat doe ik verkeerd vraag ik me elke keer af. Het is gewoon zo frustrerend ;(
Geen idee hoor.. maar bij ons merk ik dat ze onrustig wordt/blijft doordat ze de moedermelk ruikt. Dan heeft ze eigenlijk gewoon huidhonger, maar werkt het beter dat ik haar heb dan mijn vriendin.. Bij mij valt ze sneller in slaap dan bij m'n vriendin. Maar ja, dit is ervaring van 2 weken. Geen idee of het zo blijft. :+
pi_195151932
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.

We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.

Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.

Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha

[ Bericht 12% gewijzigd door Hilmo op 20-09-2020 08:21:54 ]
pi_195169865
Ik ben echt wel een beetje verliefd.
Nu past de tekst zowaar. :+ :9

zondag 20 september 2020 @ 21:16:57 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_195169891
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
O+
disclaimer
pi_195170089
Wat een mooie baby hebben jullie gebakken zeg O+
pi_195170436
quote:

[ afbeelding ]
O+ Lieffff!
pi_195170543
quote:

[ afbeelding ]
Prachtexemplaartje hoor O+
  zondag 20 september 2020 @ 21:57:19 #154
208890 June.
Seriously?
pi_195170630
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.

We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.

Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.

Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha
Misschien irritatie van de luier ipv het doekje? Hier ook veel Kruidvat (poeder, luier en sensitive babydoekjes). Nooit problemen mee.
Shine bright like a diamond.
pi_195170637
Ach NJ wat een knapperd zeg! O+
pi_195170779
O+ O+ O+

Als vader vind je je dochter natuurlijk altijd al knap, maar deze is volgens mij best goed gelukt. :D
Nu hopen dat ze het vast weet te houden! :+
pi_195170814
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef NicolasJoy het volgende:
O+ O+ O+

Als vader vind je je dochter natuurlijk altijd al knap, maar deze is volgens mij best goed gelukt. :D
Nu hopen dat ze het vast weet te houden! :+
Hoe gaat het met haar gewicht?
pi_195171028
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met haar gewicht?
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in. :+
pi_195171141
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:18 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in. :+
Kijk, dat is goed nieuws :)

Ik had van de week zulk leuke post voor A. Wij wonen in Rotterdam en dan krijgt dus elke nieuwe inwoner (as in pasgeboren baby) een stoffen sleutel van Rotterdam. En een hoop korting voor activiteiten speciaal voor babies. Superleuk!

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/de-sleutel-van-rotterdam/

@Aure (ik tag je gewoon even :) )
pi_195173522
Ja leuk is die he! Heb toen met Jip gebruik gemaakt van de blijdorp actie
pi_195174560
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 07:11 schreef Aure het volgende:
Ja leuk is die he! Heb toen met Jip gebruik gemaakt van de blijdorp actie
Ik ga daar ook eens naar kijken, hoewel ik een beetje huiverig ben. Blijdorp staat als ik het goed gelezen heb er niet zo goed voor en een abo voor heel het gezin kost toch een hoop.

Vanmiddag voor de tweede keer de gehoorscreening. Vorige week was het rechter oortje goed, de linker niet. Ik hoop dat het vanmiddag allemaal ok is.
pi_195174594
Dat is voor mij eigenlijk juist de reden geweest om alle abo's te verlengen :P
pi_195174832
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:24 schreef Aure het volgende:
Dat is voor mij eigenlijk juist de reden geweest om alle abo's te verlengen :P
Om Blijdorp te steunen bedoel je? Zo kun je het ook bekijken :) Ik denk er even over na nog. Ik heb bij mijn dochter ook een paar jaar een abo gehad en het ging me eerlijk gezegd steeds meer tegenstaan. Er waren in die tijd (waarschijnlijk nog steeds) heel veel schoolreisjes en vaak konden kinderen zich gewoon niet beheersen. Bonzen op de ramen, schreeuwen naar de dieren en dat terwijl de dieren aan het slapen waren. En de onderwijzers stonden er vaak bij en keken er naar :{ Ik vond het vaak zo sneu voor die dieren...
pi_195175877
Quattro, dat klinkt zwaar. Wat erg voor haar. Hopelijk loopt het snel door en knapt ze op.

Mooi NJ!

We zitten een weekje in een landalhuisje en meneer heeft een flinke kotsdag achter de rug (5 keer op mij, was er helemaal klaar mee). Zijn sinds vrijdag hier en ik heb al een wasje kunnen draaien. Zijn dat zo niet gewoon van hem. Vrijdag al twee keer in de auto (en hij had bosbes op :'().
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')