Nee, geen lakentje. Echt alleen een slaapzak. Wij hebben bij de Hema een fijne gekocht. Zonder mouwen en niet al te dik. Warmte blijft bij ons vrij lang in huis hangen, dus dan is dit wel warm genoeg. Pluspunt is dat je je baby na het voeden zo in bed kan leggen. Niet meer bedje instoppen, want daar werd de mijnes ook weer wakker van.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:06 schreef Hilmo het volgende:
Spannend sun en leuk! Veel plezier vanmiddag. Ik ben nog niet alleen met twee kids op pad geweest. Laat staan met eentje haha.
Goed van slaapzak ook! Ik ga het hier ook proberen. Strak instoppen woelt hij toch los. Heb je er dan nog een lakentje over of dat niet? Ik weet niet meer hoe ik dat bij de eerste deed![]()
Vannacht ging zo ook wel prima, bij mijn man op de kamer. Ik slaap tenminste.
Ik heb maat 50 en 56 kleertjes in de aanbieding in het verkoop topic. Met pijn in het hart
Nieuwe verpakking, zelfde stomme luiers als vorig jaar!quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:33 schreef June. het volgende:
Nu we het toch over luiers hebben.. Laatste pak maat 4 van kruidvat droog en vertrouwd aangebroken, dus wilde weer nieuwe halen. Echter is de verpakking grotendeels veranderd. Droog en vertrouwd is er gelukkig nog wel, maar heeft 1 van jullie die andere geprobeerd?
Vorig jaar had de kruidvat ook hun luiers aangepast wat een stom aan kritiek opleverde. Ik had zo'n pak van een vriendin gekregen en inderdaad: stukken minder fijn, luier rook enorm naar plas, doorlekken etc. Bij droog en vertrouwd heb ik dat helemaal niet.
Ons zoontje (49cm en 3655gram) heeft een hele tijd in 0 gezeten. Ging prima. En daarna ook best lang in maat 1. Beide Kruidvat overigens. Pampers viel wat ruimer dacht ik. Hij is best smal bij z’n heupjes.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:13 schreef NicolasJoy het volgende:
't gekke is dat ze qua gewicht en lengte prima gemiddeld is geboren. (50cm/3300gr) Wel redelijk afgevallen eerst, maar voor mijn gevoel zijn de luiers maat 0 echt alleen voor de mini mini's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat avondeten herkenbaar! We hebben nu een wipstoel die we bij ons zetten en dat werkt wel een beetje.quote:Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:
Ja bouw heeft natuurlijk ook grote invloed op welke luier fijn zit.
Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered hahanu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.
Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
Ik heb raffi van done by deer bij het verschoonkussen hangen en sinds een week of 2 is dat heel interessant door het spiegeltje dat erin zit. Afgelopen week dus ook een speeltje met spiegeltje in de kinderwagen gehangen.quote:Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:
Ja bouw heeft natuurlijk ook grote invloed op welke luier fijn zit.
Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered hahanu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.
Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
Haha hier ook altijd. Niets wekt een baby zo doeltreffend als een moeder met een bord warm eten voor haar neusquote:Op maandag 14 september 2020 09:57 schreef B.ertha het volgende:
Smurf begon niet alleen te huilen tijdens het eten, hij had zelf ook honger. Zat ik weer te voeden terwijl ik met een lepel mijn eten naar binnen moest schuivenHet maakte ook niet uit hoe laat we gingen eten, dat varieert nogal maar hij begon bijna altijd te mekkeren zodra het op tafel stond
![]()
Ik denk niet dat dat perse aan de kleur zwart ligt... hier zijn de witte tafelpoten, afstandbediening etc ook favoriet.quote:Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).quote:Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
Moeten wij ook nog even gaan regelen haha.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).
Met een spiegeltje kijken?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!
Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
quote:Op woensdag 16 september 2020 16:34 schreef QuattroF het volgende:
Frum is vandaag geopereerd. Alles is gelukkig goed gegaan. Nu opknappen. Hopelijk zijn we in/na het weekend weer thuis.
Een uitwendige aambei is een kwestie van licht voorover buigen voor de spiegel en je billen uit elkaar trekken, niet te missenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!
Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
Ik vind bv veel makkelijkerquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vind 'n borstvoedingbaby maar moeilijk.Met de fles wist ik precies wat er in ging, wanneer ze ongeveer honger moest hebben en nu.. Dit kind geeft zulke gemixte signalen.
Als ik zie hoeveel ze gisteren wilde drinken denk ik trouwens dat we bij een eerste deel regeldag(en) zitten ofzo.
9 maanden tot een jaar ongeveer. Dus zet er in godsnaam niet te veel druk op voor jezelf. Hij is ook niet in 1 maand zo dik gewordenquote:Op vrijdag 18 september 2020 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders: De Buik. Hoe lang duurde het bij jullie voordat hij soort van weg was? Ik lijk nu na ruim een maand nog steeds een paar maanden zwanger, al is mijn buik vooral flubber. Tips hoe je weer enigszins een stevige buik krijgt?
Ja, dat wel.. Te veel geven is er gelukkig niet direct bij.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind bv veel makkelijkerGeen gezeik met hoeveelheden, dat scheelt al zoveel. Ik heb het idee dat ik een hongerige baby heb en het aantal cv's wat ik 'mag' geven van het CB, daar komt hij niet mee toe. Ik heb gister de wijkverpleegkundige gebeld of we toch niet wat hoger mogen gaan en zij was daar al wat coulanter in. We geven nu 10 cc extra en dat lijkt al een verschil te maken. Maarja, lastige shit die flesvoeding
Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:54 schreef QuattroF het volgende:
Ja het is vreselijk zielig. Mijn hart breekt. Nu is het vooral afwachten. Zodra haar darmen weer gaan werken kan alles doorstromen en gaat het waarschijnlijk beter. Daarnaast moet de antibiotica zijn werk gaan doen.
Ja mijn man en ik zijn er gelukkig samen bij. In de nacht mag 1 van ons blijven, dus we wisselen elkaar af. We gaan er alleen helemaal anders mee om, dat is weleens lastig. Een ziek kind hebben is zwaar voor je relatie merk ik. Maar dat komt wel weer goed.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:53 schreef Nolita het volgende:
Ach quattroDit is niet wat je verwacht na de operatie. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Heftig om je kleintje zo te moeten zien lijkt me.
![]()
Heb jij ook steun om je heen van je partner of iemand anders om je ook hier weer doorheen te slaan? Veel sterkte!
Nee ze kunnen er echt niks van zeggen. Het kan morgen compleet anders zijn, maar het kan ook makkelijk nog weken duren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?
Wat klote zeg...![]()
Geen idee hoor.. maar bij ons merk ik dat ze onrustig wordt/blijft doordat ze de moedermelk ruikt. Dan heeft ze eigenlijk gewoon huidhonger, maar werkt het beter dat ik haar heb dan mijn vriendin.. Bij mij valt ze sneller in slaap dan bij m'n vriendin. Maar ja, dit is ervaring van 2 weken. Geen idee of het zo blijft.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ach Quattro wat een hoop narigheid voor zo'n kleine ukHoe gaat het nu?
Ik word hier zo verdrietig van... Ik krijg met moeite A stil als hij aan het huilen is en bij vriend is hij zo stilWat doe ik verkeerd vraag ik me elke keer af. Het is gewoon zo frustrerend
quote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben echt wel een beetje verliefd.
Nu past de tekst zowaar.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtexemplaartje hoorquote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien irritatie van de luier ipv het doekje? Hier ook veel Kruidvat (poeder, luier en sensitive babydoekjes). Nooit problemen mee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.
We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.
Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.
Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha
Hoe gaat het met haar gewicht?quote:Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef NicolasJoy het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als vader vind je je dochter natuurlijk altijd al knap, maar deze is volgens mij best goed gelukt.![]()
Nu hopen dat ze het vast weet te houden!
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in.quote:Op zondag 20 september 2020 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met haar gewicht?
Kijk, dat is goed nieuwsquote:Op zondag 20 september 2020 22:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in.
Ik ga daar ook eens naar kijken, hoewel ik een beetje huiverig ben. Blijdorp staat als ik het goed gelezen heb er niet zo goed voor en een abo voor heel het gezin kost toch een hoop.quote:Op maandag 21 september 2020 07:11 schreef Aure het volgende:
Ja leuk is die he! Heb toen met Jip gebruik gemaakt van de blijdorp actie
Om Blijdorp te steunen bedoel je? Zo kun je het ook bekijkenquote:Op maandag 21 september 2020 09:24 schreef Aure het volgende:
Dat is voor mij eigenlijk juist de reden geweest om alle abo's te verlengen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |