https://www.ad.nl/politie(...)-deze-tijd~acc1ab2d/quote:CDA wil verbod op betaalde seks: ‘Niet meer van deze tijd’
Regeringspartij CDA wil dat er een einde komt aan prostitutie in Nederland. Betalen voor seks moet strafbaar worden, zo stelt CDA-Kamerlid Anne Kuik vandaag voor. ,,Het wordt nu echt tijd om een stap verder te gaan.’’
Peter Winterman 03-09-20, 03:00
35
Het is voor het eerst dat het CDA pleit voor een verbod op het betalen voor seks. De partij omarmt daarmee een burgerinitiatief van de christelijke jongerenbeweging Exxpose, die voorstelt om – net als in Zweden – betaalde seks aan banden te leggen. Vandaag debatteert de Tweede Kamer over het initiatief.
,,Prostitutie betekent per definitie ongelijkwaardigheid’’, zegt CDA-Kamerlid Anne Kuik. ,,De meeste prostituees zouden eigenlijk geen seks willen met de man die voor hen staat. Maar het gebeurt toch, omdat er wordt betaald. De instemming wordt dus afgekocht, de vrouw is een product. Dat kán niet meer in deze moderne tijd.’’
Oost-Europa
De vrouwen die worden uitgebuit en trauma’s hebben, zie je niet op tv
Anne Kuik
Volgens Kuik zijn er te veel misstanden in de prostitutie. ,,Kijk naar de Wallen, daar komt 95 procent van de prostituees uit arme gebieden in Oost-Europa. Als je mensen op straat vraagt of ze zouden willen dat hun dochter in de prostitutie werkt, dan zegt iedereen nee. Maar we laten jonge vrouwen uit arme delen van Europa dit werk wél doen. Dat is hypocriet.’’
In de Tweede Kamer zijn SGP en ChristenUnie al jaren warm voorstander van een verbod op betaalde seks. Het christelijke argument – dat seks alleen mag binnen het huwelijk – speelt voor Kuik geen rol, zegt ze. ,,Het gaat mij om emancipatie en het beschermen van vrouwen in een kwetsbare positie’’, zegt de CDA’er. ,,Prostituees, meestal vrouwen, worden ongelijkwaardig behandeld.’’
Lees onder de foto verder: ,,Een mensenhandelaar als Saban B. kon jarenlang zijn gang gaan in het legale circuit, terwijl hij jonge vrouwen volledig uitbuitte en afranselde. Zo’n legaal bordeel is gewoon een witwasserij van uitbuiting.’’
als het gratis is dan zeggen ze gewoon weer nee he, ik weet niet of je terug wilt naar die situatiequote:Op donderdag 3 september 2020 08:17 schreef Nikonlover het volgende:
Jaaaa!!!!! Gratis naar de hoeren!!!!! Ik ga CDA stemmen
Ohquote:Op donderdag 3 september 2020 08:18 schreef ToT het volgende:
Illegale prostitutie, ja dat gaat alle problemen oplossen zeg!
Apart, want volgens liberale feministen is prostitutie juist bevrijdend en geeft het je kracht. Jouw lichaam jouw keuze.quote:,,Het gaat mij om emancipatie en het beschermen van vrouwen in een kwetsbare positie’’
De glazenwasser zou het liefst ook niet de glazen van de kantoren van Tweede Kamer komen wassen, maar omdat er betaald wordt doet hij het toch. Het kassameisje in de supermarkt zou het liefst ook niet daar zitten maar de hele dag met haar hondje in het park spelen, maar toch is ze aan het werk, omdat er voor betaald wordt.quote:,,De meeste prostituees zouden eigenlijk geen seks willen met de man die voor hen staat. Maar het gebeurt toch, omdat er wordt betaald. De instemming wordt dus afgekocht, de vrouw is een product. Dat kán niet meer in deze moderne tijd.’’
Werken is ook niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik denk dat vrij veel mensen hun werk niet meer zouden doen als ze niet meer betaald krijgen.
Precies. En volgens mij zit het gros van de dames er gewoon omdat ze het oprecht leuk werk vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:26 schreef Jan_Lul het volgende:
Als men maar zegt "dat is niet meer van deze tijd", dan denkt men een goed argument te hebben. Waarom is het "niet meer van deze tijd" ??
en dan ook:
[..]
De glazenwasser zou het liefst ook niet de glazen van de kantoren van Tweede Kamer komen wassen, maar omdat er betaald wordt doet hij het toch. Het kassameisje in de supermarkt zou het liefst ook niet daar zitten maar de hele dag met haar hondje in het park spelen, maar toch is ze aan het werk, omdat er voor betaald wordt.
Deze CDA'er zelf is niet meer van deze tijd.
Ik denk niet dat ze bij het CDA weten wat Tinder is.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:27 schreef nixxx het volgende:
Bedoelen ze dat met de opkomst van Tinder etc prostitutie niet meer van deze tijd is? Hoe modern van het cda.
Dit zal heus waar zijn!quote:Op donderdag 3 september 2020 08:16 schreef Paul het volgende:
Volgens Kuik zijn er te veel misstanden in de prostitutie. ,,Kijk naar de Wallen, daar komt 95 procent van de prostituees uit arme gebieden in Oost-Europa. Als je mensen op straat vraagt of ze zouden willen dat hun dochter in de prostitutie werkt, dan zegt iedereen nee. Maar we laten jonge vrouwen uit arme delen van Europa dit werk wél doen. Dat is hypocriet.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |