abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 3 september 2020 @ 08:16:10 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194859081

quote:
CDA wil verbod op betaalde seks: ‘Niet meer van deze tijd’
Regeringspartij CDA wil dat er een einde komt aan prostitutie in Nederland. Betalen voor seks moet strafbaar worden, zo stelt CDA-Kamerlid Anne Kuik vandaag voor. ,,Het wordt nu echt tijd om een stap verder te gaan.’’

Peter Winterman 03-09-20, 03:00
35
Het is voor het eerst dat het CDA pleit voor een verbod op het betalen voor seks. De partij omarmt daarmee een burgerinitiatief van de christelijke jongerenbeweging Exxpose, die voorstelt om – net als in Zweden – betaalde seks aan banden te leggen. Vandaag debatteert de Tweede Kamer over het initiatief.

,,Prostitutie betekent per definitie ongelijkwaardigheid’’, zegt CDA-Kamerlid Anne Kuik. ,,De meeste prostituees zouden eigenlijk geen seks willen met de man die voor hen staat. Maar het gebeurt toch, omdat er wordt betaald. De instemming wordt dus afgekocht, de vrouw is een product. Dat kán niet meer in deze moderne tijd.’’

Oost-Europa
De vrouwen die worden uitgebuit en trauma’s hebben, zie je niet op tv

Anne Kuik
Volgens Kuik zijn er te veel misstanden in de prostitutie. ,,Kijk naar de Wallen, daar komt 95 procent van de prostituees uit arme gebieden in Oost-Europa. Als je mensen op straat vraagt of ze zouden willen dat hun dochter in de prostitutie werkt, dan zegt iedereen nee. Maar we laten jonge vrouwen uit arme delen van Europa dit werk wél doen. Dat is hypocriet.’’

In de Tweede Kamer zijn SGP en ChristenUnie al jaren warm voorstander van een verbod op betaalde seks. Het christelijke argument – dat seks alleen mag binnen het huwelijk – speelt voor Kuik geen rol, zegt ze. ,,Het gaat mij om emancipatie en het beschermen van vrouwen in een kwetsbare positie’’, zegt de CDA’er. ,,Prostituees, meestal vrouwen, worden ongelijkwaardig behandeld.’’

Lees onder de foto verder: ,,Een mensenhandelaar als Saban B. kon jarenlang zijn gang gaan in het legale circuit, terwijl hij jonge vrouwen volledig uitbuitte en afranselde. Zo’n legaal bordeel is gewoon een witwasserij van uitbuiting.’’
https://www.ad.nl/politie(...)-deze-tijd~acc1ab2d/
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  PR/Manusje van alles donderdag 3 september 2020 @ 08:17:01 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_194859095
Dan snap je er toch echt geen kut van.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 3 september 2020 @ 08:17:16 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194859100
Jaaaa!!!!! Gratis naar de hoeren!!!!! Ik ga CDA stemmen *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 3 september 2020 @ 08:17:53 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194859110
pfffff .... :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194859114
Het CDA is niet meer van deze tijd
Zonder wrijving geen glans
pi_194859120
Illegale prostitutie, ja dat gaat alle problemen oplossen zeg! _O-
  Moderator donderdag 3 september 2020 @ 08:19:01 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194859127
quote:
84s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:17 schreef Nikonlover het volgende:
Jaaaa!!!!! Gratis naar de hoeren!!!!! Ik ga CDA stemmen *O*
als het gratis is dan zeggen ze gewoon weer nee he, ik weet niet of je terug wilt naar die situatie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:19:24 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194859131
quote:
88s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:18 schreef ToT het volgende:
Illegale prostitutie, ja dat gaat alle problemen oplossen zeg! _O-
Oh ;( ik dacht dat ze de hoeren gratis zouden maken ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194859133
:') wat is dit nu weer
U MAD?
pi_194859138
Hahaha wat is dit nou weer voor een random losse flodder _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194859144
quote:
,,Het gaat mij om emancipatie en het beschermen van vrouwen in een kwetsbare positie’’
Apart, want volgens liberale feministen is prostitutie juist bevrijdend en geeft het je kracht. Jouw lichaam jouw keuze.

Verder overigens voorstander van een verbod, maar dit gaat natuurlijk niet werken. Dan gaat alles de illegaliteit in en geeft het nog meer problemen en mensensmokkel.
pi_194859154
Pooier: Vandaag haal je 500 euro op, slet! Anders krijg je klappen!
Uitgebuite hoer: Maar betaalde seks is niet meer legaal.
Pooier: Verdomme! Daar kom je goed mee weg.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194859157
Doe eerst een verbod op religie, niet meer van deze tijd.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:25:00 #14
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_194859187
An sich heeft het CDA wel een punt.

Alleen vrees ik dat het dan ondergronds gaat geschieden zoals in veel landen waar prostitutie illegaal is.

Natuurlijk zou het mooi zijn als iedereen die prostituees bezoekt ineens zou besluiten zeven dagen per week de Bijbel te gaan lezen en 'Ave Maria' te gaan zingen, maar de vraag is of dat overeen kan komen met de realiteit.

Seks dient altijd vrijwillig te geschieden en vanuit wederzijdse liefde en bij prostitutie is er inderdaad niet echt sprake van vrijwilligheid of van liefde.

Dus het idee an sich is misschien nobel, alleen in de praktijk gaat dit alleen leiden tot meer misstanden.
pi_194859193
Ik denk dat vrij veel mensen hun werk niet meer zouden (willen) doen als ze niet meer betaald krijgen.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:26:08 #16
65846 Bocaj
47th President.
pi_194859196
Was prostitutie niet het oudste beroep?
In heel de wereld betaalt men voor sex... (Of je het nou leuk vindt of niet!)
En Holland is geen eiland waar je dat zo maar even regelt...
  donderdag 3 september 2020 @ 08:26:16 #17
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_194859200
Als men maar zegt "dat is niet meer van deze tijd", dan denkt men een goed argument te hebben. Waarom is het "niet meer van deze tijd" ??

en dan ook:
quote:
,,De meeste prostituees zouden eigenlijk geen seks willen met de man die voor hen staat. Maar het gebeurt toch, omdat er wordt betaald. De instemming wordt dus afgekocht, de vrouw is een product. Dat kán niet meer in deze moderne tijd.’’
De glazenwasser zou het liefst ook niet de glazen van de kantoren van Tweede Kamer komen wassen, maar omdat er betaald wordt doet hij het toch. Het kassameisje in de supermarkt zou het liefst ook niet daar zitten maar de hele dag met haar hondje in het park spelen, maar toch is ze aan het werk, omdat er voor betaald wordt.
Deze CDA'er zelf is niet meer van deze tijd.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:26:40 #18
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_194859205
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik denk dat vrij veel mensen hun werk niet meer zouden doen als ze niet meer betaald krijgen.
Werken is ook niet meer van deze tijd.

Uitkering 4 life toch. :P
pi_194859211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:26 schreef Jan_Lul het volgende:
Als men maar zegt "dat is niet meer van deze tijd", dan denkt men een goed argument te hebben. Waarom is het "niet meer van deze tijd" ??

en dan ook:
[..]

De glazenwasser zou het liefst ook niet de glazen van de kantoren van Tweede Kamer komen wassen, maar omdat er betaald wordt doet hij het toch. Het kassameisje in de supermarkt zou het liefst ook niet daar zitten maar de hele dag met haar hondje in het park spelen, maar toch is ze aan het werk, omdat er voor betaald wordt.
Deze CDA'er zelf is niet meer van deze tijd.
Precies. En volgens mij zit het gros van de dames er gewoon omdat ze het oprecht leuk werk vinden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 3 september 2020 @ 08:27:04 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194859212
Bedoelen ze dat met de opkomst van Tinder etc prostitutie niet meer van deze tijd is? Hoe modern van het cda.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')