Begin jaren '90 wilde de BDV infiltreren in een groepje Wageningse Radicale milieuactivisten die opereren onder de naam "vrijplaats Wageningen" waartoe ook Volkert van de G. toe behoorde. Groen Links frustreerde de infiltratieactie en de BVD stond in haar hemd. Deze groepering was echter wel de voedingsbodem van Volkert van der G.; van idealist tot activist en terrorist.
Op de avond van de moord heeft GL-wethouder en loco-burgemeester Jack Bogers in het diepste geheim de organisatie waartoe Volkert behoorde (Vereniging Milieu Offensief) ingelicht over Volkerts arrestatie zodat de politie hun niet als eerste kon verhoren.
Ook werd er kort na de moord een crisisberaad gehouden over de te nemen strategie nu gebleken is dat een milieuactivist verantwoordelijk is voor de moord. Tijdens dit beraad deed GL gemeenteraadslid Marian Stuiver de uitspraak: "Ik vraag mij af of ik mij moet schamen. Ik vind van niet, ik ben trots op de dingen die mensen om mij heen doen. dat leidt tot een betere wereld. Twijfel is er wel."
Dit zal wel weer voor velen afgedaan worden als een Groen Links bash topic, maar de dingen waar ik melding van maak zijn gewoon feiten. Mijn mening baserende op die feiten moet ik zeggen dat ik het een enge gedachte vind dat hoogeplaatste GLrs met opzet de landsveiligheid op het spel zetten en justitie dwarsbomen enkel vanwege hun idealen en om de aanhang de hand boven het hoofd te houden.
Het lijkt er op alsof GL toch ergens mede verantwoordelijk is voor de liquidatie van Fortuyn. Ze hebben door hun acties in het verleden de BVD niet de mogelijkheid gegeven om de extreme milieufanaten in de gaten te houden.
Edit: ff mijn mening tussendoor uit de opsomming gehaald om verwarring te verminderen/verkomen
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 20-01-2003 21:51]
quote:Wat zijn nou weer milieu-terroristen? Wat een lul-de-behang-opmerking. Volkert vd G. is een moordenaar, de rest activist.
Op maandag 20 januari 2003 10:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is toch wel algemeen bekend, dat GL milieu-terroristen de hand boven het hoofd aan het houden is.
quote:de eerste 3 alinea's behalve de zin: "Het lijkt er op alsof GL toch ergens mede verantwoordelijk is voor de liquidatie van Fortuyn. Ze hebben door hun acties in het verleden de BVD niet de mogelijkheid gegeven om de extreme milieufanaten in de gaten te houden. " uit alinea 2
Op maandag 20 januari 2003 10:50 schreef SCH het volgende:
Wat komt nou uit de Telegraaf en wat uit jouw mond. Het is een zeer verwar(ren)d stukje.
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 20-01-2003 10:52]
quote:Met hele storende fouten in de titel.
Wat komt nou uit de Telegraaf en wat uit jouw mond. Het is een zeer verwar(ren)d stukje.
quote:Jij vind het activisten, ik vind het soms weleens terroristen.
Op maandag 20 januari 2003 10:51 schreef SCH het volgende:[..]
Wat zijn nou weer milieu-terroristen? Wat een lul-de-behang-opmerking. Volkert vd G. is een moordenaar, de rest activist.
quote:jaja feiten
Op maandag 20 januari 2003 10:47 schreef MikeyMo het volgende:
Interessant artikel uit de Telegraaf van afgelopen zaterdag:Begin jaren '90 wilde de BDV infiltreren in een groepje Wageningse Radicale milieuactivisten die opereren onder de naam "vrijplaats Wageningen" waartoe ook Volkert van de G. toe behoorde. Groen Links frustreerde de infiltratieactie en de BVD stond in haar hemd. Deze groepering was echter wel de voedingsbodem van Volkert van der G.; van idealist tot activist en terrorist.
Het lijkt er op alsof GL toch ergens mede verantwoordelijk is voor de liquidatie van Fortuyn. Ze hebben door hun acties in het verleden de BVD niet de mogelijkheid gegeven om de extreme milieufanaten in de gaten te houden. Op de avond van de moord heeft GL-wethouder en loco-burgemeester Jack Bogers in het diepste geheim de organisatie waartoe Volkert behoorde (Vereniging Milieu Offensief) ingelicht over Volkerts arrestatie zodat de politie hun niet als eerste kon verhoren.
Ook werd er kort na de moord een crisisberaad gehouden over de te nemen strategie nu gebleken is dat een milieuactivist verantwoordelijk is voor de moord. Tijdens dit beraad deed GL gemeenteraadslid Marian Stuiver de uitspraak: "Ik vraag mij af of ik mij moet schamen. Ik vind van niet, ik ben trots op de dingen die mensen om mij heen doen. dat leidt tot een betere wereld. Twijfel is er wel."
Dit zal wel weer voor velen afgedaan worden als een Groen Links bash topic, maar de dingen waar ik melding van maak zijn gewoon feiten. Mijn mening baserende op die feiten moet ik zeggen dat ik het een enge gedachte vind dat hoogeplaatste GLrs met opzet de landsveiligheid op het spel zetten en justitie dwarsbomen enkel vanwege hun idealen en om de aanhang de hand boven het hoofd te houden.
je geeft je EIGEN mening, met betrekking tot de feiten. het is dus een interpretatie van de feiten. wil dus nog niet zeggen dat je gelijk of ongelijk hebt, t is alleen niet zo dat je gewoon feiten opsomt
(mijn mening: op zich is niet elke milieu radicalist een moordenaar hoor, je neigt nogal naar generalisatie, wil nog niet zeggen dat het nooit goed is om misdadigers een hand boven t hoofd te houden)
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 20-01-2003 21:52]
quote:Hij moordde voor een beter milieu, dat is een milieu terrorist.
Op maandag 20 januari 2003 10:51 schreef SCH het volgende:[..]
Wat zijn nou weer milieu-terroristen? Wat een lul-de-behang-opmerking. Volkert vd G. is een moordenaar, de rest activist.
Kan een mod de topictitel ff aanpassen?
quote:Now we're talking
Op maandag 20 januari 2003 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Jij vind het activisten, ik vind het soms weleens terroristen.
quote:ik schat dat de eerste paragraaf uit de krant komt, en de rest is zijn eigen mening.
quote:Volkert vd G heeft in de verhoren gezegd Fortuin een gevaar voor Nederland te vinden. De rest is jouw interpretatie, misschien ken je vdG goed? <:)
Op maandag 20 januari 2003 10:53 schreef MikeyMo het volgende:
Hij moordde voor een beter milieu, dat is een milieu terrorist.
quote:Onzin, dit heeft niks met landsveiligheid te maken. Milieuactivisme heeft niks met moord te maken, en ik durf best te zeggen dat als de bvd wel geinfiltreerd zou zijn in die beweging dat ze Volkert echt niet tegen hadden kunnen houden.
Mijn mening baserende op die feiten moet ik zeggen dat ik het een enge gedachte vind dat hoogeplaatste GLrs met opzet de landsveiligheid op het spel zetten en justitie dwarsbomen enkel vanwege hun idealen en om de aanhang de hand boven het hoofd te houden.
quote:Op een zin na komen de eerste drie alinea's uit de krant. het is een paginagroot artikel, dus ik ga niet alles overtikken. Ik som alleen op waar ze allemaal verantwoordelijk voor zijn...
Op maandag 20 januari 2003 10:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
ik schat dat de eerste paragraaf uit de krant komt, en de rest is zijn eigen mening.
Maakt op zich ook niks uit.
GroenLinks is een partij voor naiefe idealisten. En hoe lekker dat ook kan aanvoelen, idealisme zonder realiteit is DOM.
quote:Hij heeft dus gemoord voor een betere wereld, althans in zijn ogen.
Op maandag 20 januari 2003 10:54 schreef SCH het volgende:[..]
Volkert vd G heeft in de verhoren gezegd Fortuin een gevaar voor Nederland te vinden. De rest is jouw interpretatie, misschien ken je vdG goed? <:)
quote:Heb je bewjizen voor je bewering dat Groen Links de infriltratieactie frustreerde?
Interessant artikel uit de Telegraaf van afgelopen zaterdag:Begin jaren '90 wilde de BDV infiltreren in een groepje Wageningse Radicale milieuactivisten die opereren onder de naam "vrijplaats Wageningen" waartoe ook Volkert van de G. toe behoorde. Groen Links frustreerde de infiltratieactie en de BVD stond in haar hemd. Deze groepering was echter wel de voedingsbodem van Volkert van der G.; van idealist tot activist en terrorist.
Het lijkt er op alsof GL toch ergens mede verantwoordelijk is voor de liquidatie van Fortuyn. Ze hebben door hun acties in het verleden de BVD niet de mogelijkheid gegeven om de extreme milieufanaten in de gaten te houden. Op de avond van de moord heeft GL-wethouder en loco-burgemeester Jack Bogers in het diepste geheim de organisatie waartoe Volkert behoorde (Vereniging Milieu Offensief) ingelicht over Volkerts arrestatie zodat de politie hun niet als eerste kon verhoren.
Moet een milieuactivist zich voor eigen acties schamen omdat er toevallig ene Volkert van der G. gelijksoortige idealen aanhing? Niet elke milieuactivist is voor mij schuldig aan de moord van Volkert zoals ik evenmin elke Duitser verantwoordelijk houd voor de 2e wereldoorlog, ik evenmin elke skinhead verantwoordelijk houd voor de moord op Kerwin Duimeijer en ik evenmin elke Marokkaan verantwoordelijk houd voor de hufterigheid en intimidatie op straat die ik voornamelijk door groepjes Marokkaanse jongens zie worden uitgedragen.
Ik ben het met je eens dat er oog moet komen foor de feiten en dat deze benoemd dienen te worden. Als feiten echter nauwelijks onderbouwd gebruikt worden voor zwartmakerij dienen ze onze samenleving niet. Belicht dus kritisch zowel feit als verhaal van verschillende kanten en gezichtspunten opdat er lessen getrokken kunnen worden uit ons alledaagse wedervaren..
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 20-01-2003 21:53]
quote:Misschien zelfs wel met een vvd-er
Op maandag 20 januari 2003 10:56 schreef dolle_hond het volgende:
VvdG was misschien zelf bevriend met GL-ers
quote:acˇtiˇ´vist (de ~ (m.))
Jij vind het activisten, ik vind het soms weleens terroristen.
1 iem. die activisme bedrijft
2 [euf.] vrijheidsstrijder
terˇroˇ´rist (de ~ (m.))
1 iem. die daden van terrorisme pleegt
waarbij:
terˇroˇ´risˇme (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk
acˇtiˇ´visˇme (het ~)
1 [rel.] zienswijze waarin sterke voorrang wordt gegeven aan de daad ten koste van meditatie, studie en gebed
2 het met alle mogelijke buitenparlementaire middelen streven naar een veelal politiek doel
3 Vlaamse stroming tijdens de Eerste Wereldoorlog die Vlaamse eisen wenste te verwezenlijken met behulp van de bezetter
zijn dus 2 verschillende dingen, en geen kwestie van 'vinden'. Volkert is een terrorist, die anderen activisten.
(Overigens: De groep van V. heeft geen fluit te maken met zijn daden)
quote:Het staat paginagroot in de krant, moet ik hier BVD dossiers gaan publiceren ofzo? Ik zeg ook niet dat ze allemaal terroristen zijn, ik vind het alleen erg dat een politieke partij de hand boven het hoofd houdt bij criminelen.
Op maandag 20 januari 2003 10:56 schreef hoppe het volgende:[..]
Heb je bewjizen voor je bewering dat Groen Links de infriltratieactie frustreerde?
Moet een milieuactivist zich voor eigen acties schamen omdat er toevallig ene Volkert van der G. gelijksoortige idealen aanhing? Niet elke milieuactivist is voor mij schuldig aan de moord van Volkert zoals ik evenmin elke Duitser verantwoordelijk houd voor de 2e wereldoorlog, ik evenmin elke skinhead verantwoordelijk houd voor de moord op Kerwin Duimeijer en ik evenmin elke Marokkaan verantwoordelijk houd voor de hufterigheid en intimidatie op straat die ik voornamelijk door groepjes Marokkaanse jongens zie worden uitgedragen.
Ik ben het met je eens dat er oog moet komen foor de feiten en dat deze benoemd dienen te worden. Als feiten echter nauwelijks onderbouwd gebruikt worden voor zwartmakerij dienen ze onze samenleving niet. Belicht dus kritisch zowel feit als verhaal van verschillende kanten en gezichtspunten opdat er lessen getrokken kunnen worden uit ons alledaagse wedervaren..
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 20-01-2003 21:54]
quote:laat dat misschien maar weg, hij is goed bevriend met eentje die zelfs in de 2e kamer zit.
Op maandag 20 januari 2003 10:56 schreef dolle_hond het volgende:
VvdG was misschien zelf bevriend met GL-ers
quote:Het waren op dat moment toch geen criminelen....
Op maandag 20 januari 2003 11:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Het staat paginagroot in de krant, moet ik hier BVD dossiers gaan publiceren ofzo? Ik zeg ook niet dat ze allemaal terroristen zijn, ik vind het alleen erg dat een politieke partij de hand boven het hoofd houdt bij criminelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |