Hij is met ze in gesprek gegaan. Ieg.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Stel je voor dat je een agent of boa bent, dan kun je toch niet meer met een strak gezicht een boete uitschrijven voor het overtreden van de corona regels.
leuk, maar er is ook nog een rechtsgelijkheidsbeginsel. En ministers hebben geen vrijstelling van hun eigen (nood)wettenquote:Op woensdag 2 september 2020 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel, want uiteindelijk gaat het natuurlijk niet over het gedrag van Grapperhaus maar om het virus indammen en zo veel mogelijk mensen ertegen beschermen (voir zover dat kan).
Daar hebben mensen die ze wel gehad hebben niks aan.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is met ze in gesprek gegaan. Ieg.
En het lijkt wel zo te zijn dat er sws weinig boetes nog uitgedeeld worden.
Ik denk dan ook dat we in maart in een compleet andere situatie zaten.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar hebben mensen die ze wel gehad hebben niks asn
Ja zie nu dat ze al eerder voor een dergelijke motie hebben gestemd. Net als D66. Bijzonder dat het kabinet er dan toch zo aan vasthoud. Voorlopig.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij was CU daar al voor, voor vandaag. Het is ook een opmerking bij de coronawet van de RvS, die neemt CU meestal wel over.
Maar Grapperhaus werd nou eenmaal niet betrapt door een boa. Die rechtsongelijkheid is er altijd, als je niet betrapt wordt kun je ongestraft wetten overtreden.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
leuk, maar er is ook nog een rechtsgelijkheidsbeginsel. En ministers hebben geen vrijstelling van hun eigen (nood)wetten
Ik niet. Het risico is hetzelfde. Alleen de druk op de zorg is gelukkig minder.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat we in maart in een compleet andere situatie zaten.
Verders eens hoor.
Ja, dat lijkt ironisch genoeg rechtstreeks bij Grapperhaus vandaan te komen, die starheid.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja zie nu dat ze al eerder voor een dergelijke motie hebben gestemd. Net als D66. Bijzonder dat het kabinet er dan toch zo aan vasthoud. Voorlopig.
NIet helemaal. Zo weet ik dat een gevaarlijk rijdend persoon op de N36 alsnog achterhaald is na beelden en vervolgd is is. Dus geen heterdaad, wel vervolgdquote:Op woensdag 2 september 2020 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Grapperhaus werd nou eenmaal niet betrapt door een boa. Die rechtsongelijkheid is er altijd, als je niet betrapt wordt kun je ongestraft wetten overtreden.
Dan ben je dus alsnog betrapt.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
NIet helemaal. Zo weet ik dat een gevaarlijk rijdend persoon op de N36 alsnog achterhaald is na beelden en vervolgd is is. Dus geen heterdaad, wel vervolgd
Ja, ben benieuwd wat daar uit komt, want meestal accepteert de rechter zoiets niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
NIet helemaal. Zo weet ik dat een gevaarlijk rijdend persoon op de N36 alsnog achterhaald is na beelden en vervolgd is is. Dus geen heterdaad, wel vervolgd
dus is Grapperhouse, sorry, grapperhaus nu ook betrapt. Toch?quote:
Hehe alsof agenten (laat staan boa's) daar bekend mee zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
leuk, maar er is ook nog een rechtsgelijkheidsbeginsel. En ministers hebben geen vrijstelling van hun eigen (nood)wetten
NIet dezelfde case, maar wel gelijkend: https://www.security.nl/p(...)eelden+op+Dumpert_nlquote:Op woensdag 2 september 2020 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ben benieuwd wat daar uit komt, want meestal accepteert de rechter zoiets niet.
Wat betreft onze kale vriend zijn er twee opties wat mij betreft: óf zelf oprotten óf het beleid (boetes/strafblad) aanpassen en zelf aanblijven.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:52 schreef Bensel het volgende:
[..]
dus is Grapperhouse, sorry, grapperhaus nu ook betrapt. Toch?
Dat aanpassen qua strafblad gaat denk ik sowieso gebeuren.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:55 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Wat betreft onze kale vriend zijn er twee opties wat mij betreft: óf zelf oprotten óf het beleid (boetes/strafblad) aanpassen en zelf aanblijven.
Denk ik ook, is het niet via de politiek, dan wel via de rechterlijke macht met de lopende zaken. Maar goed, voorlopig is het nog een feit.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat aanpassen qua strafblad gaat denk ik sowieso gebeuren.
Dansvloer!?!?!?!?quote:Op woensdag 2 september 2020 18:58 schreef Bensel het volgende:
De vraag die niemand gesteld heeft: hoe was het feest zelf? nog gekke ooms die strontbezopen iemand ondergekotst heeft op de dansvloer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |