abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194833761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:55 schreef quirina het volgende:
Ik ga geen vaccin nemen. In Rusland zijn 5 mensen overleden eraan.
Staat op Facebook en kreeg steeds whatsapp berichten erover.
Bovendien is het niet eens zeker of een vaccin helpt omdat mensen ook herbesmet raken.
Facebook en Whatsapp zijn geen betrouwbare bronnen :')
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:11:13 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194833857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Begin 2021 vaccin? Niet voor mij.
Rutte neemt de eerste
pi_194833863
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ca. 5 nieuwe dagelijks infecties waar Nieuw-Zeeland nu op zit is nog altijd vele malen meer te prefereren dan de +500 van Nederland. Beleid is al succesvol als de aantallen substantieel laag blijven maar nooit helemaal nul worden. Dat bewijzen genoeg andere landen.
Of je nu 5 of 500 dagelijkse gevallen hebt, het kost beide keren evenveel moeite om dat stabiel te houden.

Het is niet het aantal nieuwe besmettingen dat bepaald wordt door het beleid. Het is de R-waarde die bepaald wordt door het beleid. Het aantal nieuwe besmettingen is gewoon een combi van de R-waarde en het 'start'aantal.
I'll give you something to do
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:16:18 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194833976
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja maar wat dan.
Iets met kijken hoe je dan onverhoopt de samenleving inricht en voorbereidt op dat kwetsbaren gevolgen kunnen krijgen door een besmetting.

Goed om alles te beschouwen en dus ook als er geen vaccin is en niets overblijft van die malle groepsimmuniteit gedachte.

Het beleid vooral richten op behandeling en erkenning van en voor gevolgen. Door kwetsbaren als zodanig te erkennen, door daar (die) in mogelijkheden van zelfbescherming te denken en de rest die - niet kwetsbaar is of meent te zijn - zo min mogelijk zinloze solidair vermeende restricties te geven. Dit ook in relatie tot economie en samenleving; waar tal van mensen misschien door hun kwetsbaarheid nog meer of eerder dan verwacht; moeten gaan uitzien naar een ander bestaan.

Het is niet solidair om als niet kwetsbare dezelfde regels te laten volgen die gelden voor kwetsbaren. Omgekeerd idem, het is niet solidair om als kwetsbare te verlangen dat niet kwetsbare zich ook zo gedragen.
Rekening houden is vooral je eigen situatie beschouwen en anderen in hun omstandigheden, die ruimte te bieden.

Dat een kwetsbare met een Covid19 nog meer kwetsbaar wordt kan als vervelend worden ervaren maar wanneer je dan die kat bent moet je niet de honden straffen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194834041
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:05 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Thailand is niet volledig dicht voor toeristen. En het land gaat gewoon geleidelijk weer open. Wel uitstekend dat ze zo streng blijven controleren op reizigers.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)interaars-aantrekken
Tot nu toe potdicht, leven is een drama daar in de toeristische gebieden. Die paar overwinteraars gaan dat niet verhelpen.
pi_194834189
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:06 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar aangezien heel veel users hier zeer actief zijn....

Neem een abo en doneer wat voor Danny en FOK!
Ook al maanden de servers belast met stormlooptopics over Corona.

FB / Donatiepagina geopend, inclusief tellert #2 ¤450 is echt fantastisch
Wanneer zullen we deeltje 1000 aantikken en krijgen we dan nog een anderhalvemeterfeestje?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194834205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wanneer zullen we deeltje 1000 aantikken en krijgen we dan nog een anderhalvemeterfeestje?
Voor deeltje 1000 is geld nodig.
pi_194834248
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Voor deeltje 1000 is geld nodig.
Misschien dat ik binnenkort weer een abootje neem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194834350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Tot nu toe potdicht, leven is een drama daar in de toeristische gebieden. Die paar overwinteraars gaan dat niet verhelpen.
Klopt in dit artikel gaan ze wat dieper in op de economisch situatie in Thailand.
https://asiatimes.com/202(...)ns-economic-failure/
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:37:04 #160
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194834376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Of je nu 5 of 500 dagelijkse gevallen hebt, het kost beide keren evenveel moeite om dat stabiel te houden.
Nee, natuurlijk niet. BCO is nogal een poepie makkelijker met 5 gevallen. Dan weet je in no time wie het (kunnen) hebben en hoeft de rest niet spastisch door het leven te gaan.
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:37:21 #161
14505 OProg
A Life in Music
pi_194834381
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
Niet ingaan op de vraag: wat nu als er geen vaccin is. :')

Strategie de Jonge: uitroeien covid19 besmetting & vaccineren. De rest kan niet en zal niet.
Dit is nu eenmaal de weg die ze ingezet hebben. Als ze het anders gaan doen is er veel uit te leggen en daar is met name Schoolmeester Hugo niet echt heel goed in. Dus ik neem aan dat ze gaan gokken op dat mocht het vaccin mislukken dat dit pas na maart blijkt. Tot die tijd is het de gekozen weg verdedigen en/of schade beperken en dan na de verkiezingen eens kijken wat het resultaat is. Veel meer visie op de lange termijn hoef je vrees ik niet te verwachten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:41:06 #162
14505 OProg
A Life in Music
pi_194834436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Klopt in dit artikel gaan ze wat dieper in op de economisch situatie in Thailand.
https://asiatimes.com/202(...)ns-economic-failure/
Tsjah. Dat is ook direct het probleem. Er zitten hier figuren grafiekjes te spammen met de mededeling dat de enige taak van de overheid zo ongeveer het bestrijden van deze infectieziekte is terwijl het werkelijke speelveld een veel complexere is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 1 september 2020 @ 20:44:14 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194834498
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit is nu eenmaal de weg die ze ingezet hebben. Als ze het anders gaan doen is er veel uit te leggen en daar is met name Schoolmeester Hugo niet echt heel goed in. Dus ik neem aan dat ze gaan gokken op dat mocht het vaccin mislukken dat dit pas na maart blijkt. Tot die tijd is het de gekozen weg verdedigen en/of schade beperken en dan na de verkiezingen eens kijken wat het resultaat is. Veel meer visie op de lange termijn hoef je vrees ik niet te verwachten.
Eerst even de zetels veiligstellen uiteraard.
pi_194834511
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. BCO is nogal een poepie makkelijker met 5 gevallen. Dan weet je in no time wie het (kunnen) hebben en hoeft de rest niet spastisch door het leven te gaan.
Mits de GGD voldoende mensen en middelen heeft moet het aantal niet uit maken.

Dat een lager besmettingsaantal ruimte biedt voor meer versoepelingen klinkt logisch maar heb ik ook nooit weersproken.
I'll give you something to do
pi_194834520
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:41 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Dat is ook direct het probleem. Er zitten hier figuren grafiekjes te spammen met de mededeling dat de enige taak van de overheid zo ongeveer het bestrijden van deze infectieziekte is terwijl het werkelijke speelveld een veel complexere is.
Thailand begint een beetje een voorbeeld te worden van operatie geslaagd, patiënt overleden.

Maar corona hebben ze in weten te dammen...
pi_194834753
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, alleen als er een uitbraak is geconstateerd en tot het moment dat er geen besmettingen meer zijn. Reden is dat niet alle besmette bewoners duidelijke symptomen hebben.
Dank! (En ook de anderen die op mn vraag reageerden).
Ik hoop dat het ‘per gebouw of afdeling’ mag, dan is het nog redelijk logisch.
pi_194834840
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
We zijn gaan modelleren _O_

Dit zijn mijn modellen _O_

Iemand mee aan het kijken?
Nee, maar ga het morgen zeker wel terug kijken.
pi_194834983
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Het vaccin? Er is niet maar 1 vaccin in ontwikkeling in de wereld hoor.
pi_194835024
quote:
Bovendien is het niet eens zeker of een vaccin helpt omdat mensen ook herbesmet raken.
Ben jij dit? :P
pi_194835470
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Werkt twee kanten op. Maandenlang is gerept over exponentiële groei en mensen die dat niet snapten waren te dom om te poepen. Een half jaar later lijkt die theorie niet meer op te gaan maar we blijven vasthouden aan feiten en wiskundige termen uit maart die nu niet op lijken te gaan. Ik krijg het idee dat sommigen hier denken dat voor X aantal besmettingen een X aantal ziekenhuisopnames en X aantal doden moeten staan. Als dat allemaal niet uit lijkt te komen mag daar best wat van gezegd worden.

Toegegeven; de 2-weken-elpee is ondertussen wel grijs maar nog niets in vergelijking met de termen die in maart/april gebruikt werden.
Daarom zei ik dus ook dat ik het net zo irritant vind dat je er blijkbaar niks van mag zeggen dat al die voorspellingen niet uitkomen. Of dat er gedaan word alsof die voorspellingen niet meer gedaan worden ;)
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:45:44 #171
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194835489
quote:
Is dat echt waar, hierover heb ik niets van vernomen op officiële kanalen van pers/media?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194835545
Ik val er zo even in, maar inhakend op bovenstaande reactie (van @Vliegbaard): ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe enorme bijdrage ons langzamere leven levert aan de coronabestrijding. In maart zaten we allemaal nog als haringen in een ton in de trein, reisde iedereen als een gek het hele land door, vierden we feestjes (carnaval) bij de vleet, en alles in een moordend tempo.

Sinds maart is het aantal directe contacten drastisch teruggedrongen . Als je nu al corona krijgt, dan zijn er maximaal 10 mensen die je geïnfecteerd hebt (als je een beetje rustig aan hebt gedaan in je leven en de regels hebt gevolgd). En die 10 mensen haal je al terug op het moment dat je klachten krijgt. Dus die hele exponentiële groei zal ongetwijfeld nog steeds gelden, maar niet meer onder de huidige omstandigheden. We zijn de exponentiële groei voor met ons tragere leven. Ik denk dat dat een hele belangrijke factor is.
Somebody that I used to know
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:52:12 #173
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194835594
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:05 schreef Dimachaerus het volgende:
Begin 2021 vaccin? Niet voor mij.
Dat is inderdaad een afweging die jonge, gezonde mensen zullen moeten gaan maken.

Ga je voor de kleine kans op een besmetting met in >99,9% van de gevallen geen gevolgen of voor een vaccin waarvan de bijwerkingen op (middel)lange termijn onbekend zijn en wat misschien toch niet beschermt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194835595
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:48 schreef Postbus100 het volgende:
Sinds maart is het aantal directe contacten drastisch teruggedrongen (@:Vliegbaard). Als je nu al corona krijgt, dan zijn er maximaal 10 mensen die je geïnfecteerd hebt (als je een beetje rustig aan hebt gedaan in je leven en de regels hebt gevolgd). En die 10 mensen haal je al terug op het moment dat je klachten krijgt. Dus die hele exponentiële groei zal ongetwijfeld nog steeds gelden, maar niet meer onder de huidige omstandigheden. We zijn de exponentiële groei voor met ons tragere leven. Ik denk dat dat een hele belangrijke factor is.
Dat langzame leven is alleen niet iets wat we jaren lang vol kunnen houden. Misschien dat dat nu nog de droom is van elke introverte persoon, maar vroeg of laat heb je ook als introvert behoefte aan face-to-face contact en knuffels. De situatie waar we nu in zitten ga je geen jaren vol houden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:54:41 #175
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194835633
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:48 schreef Postbus100 het volgende:
Ik val er zo even in, maar inhakend op bovenstaande reactie (van @:Vliegbaard): ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe enorme bijdrage ons langzamere leven levert aan de coronabestrijding. In maart zaten we allemaal nog als haringen in een ton in de trein, reisde iedereen als een gek het hele land door, vierden we feestjes (carnaval) bij de vleet, en alles in een moordend tempo.

Sinds maart is het aantal directe contacten drastisch teruggedrongen . Als je nu al corona krijgt, dan zijn er maximaal 10 mensen die je geïnfecteerd hebt (als je een beetje rustig aan hebt gedaan in je leven en de regels hebt gevolgd). En die 10 mensen haal je al terug op het moment dat je klachten krijgt. Dus die hele exponentiële groei zal ongetwijfeld nog steeds gelden, maar niet meer onder de huidige omstandigheden. We zijn de exponentiële groei voor met ons tragere leven. Ik denk dat dat een hele belangrijke factor is.
De wegkijkers ontkennen het graag, maar dit is inderdaad wat ertoe geleid heeft dat het virus enigszins onder controle is. We zouden dus wel gek zijn om daar nu weer mee op te houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:56:16 #176
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194835651
De Politiebond laat trouwens weten geen voorstander te zijn van verschillend beleid per veiligheidsregio omdat dat de handhaving bemoeilijkt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194835691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:52 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat langzame leven is alleen niet iets wat we jaren lang vol kunnen houden. Misschien dat dat nu nog de droom is van elke introverte persoon, maar vroeg of laat heb je ook als introvert behoefte aan face-to-face contact en knuffels. De situatie waar we nu in zitten ga je geen jaren vol houden.
Daar ben ik het wel mee eens, maar een beetje aanpassingsvermogen op dit moment, en je contacten verminderen waar dat kan, dat zou wel veel schelen.
Somebody that I used to know
pi_194836217
21:32
Café Van Rijn in Nijmegen is vandaag door burgemeester Hubert Bruls gesloten, omdat zes bezoekers en een personeelslid zijn besmet met het coronavirus. Dat er een verband is met het café is geconstateerd na onderzoek van GGD Gelderland-Zuid.

,,Meerdere besmette personen hebben een link met deze locatie", licht een woordvoerder van Veiligheidsregio Gelderland-Zuid toe. ,,Op dinsdag 25 augustus waren ze allemaal in deze kroeg. Drie van hen kennen elkaar, maar de andere drie kennen elkaar niet.”

In café Van Rijn mogen 32 gasten tegelijk binnen zijn na registratie. De GGD benadert zelf iedereen die sinds vandaag is geregistreerd.

Aerosolen? Of toevallig alle 6 corona? Of toch de plee?
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 22:27:01 #179
5428 crew  miss_sly
pi_194836410
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarom zei ik dus ook dat ik het net zo irritant vind dat je er blijkbaar niks van mag zeggen dat al die voorspellingen niet uitkomen. Of dat er gedaan word alsof die voorspellingen niet meer gedaan worden ;)
Iedereen mag van alles zeggen, volgens mij. En dat de posts van hooibaal zoveel mensen triggeren, kan ik best begrijpen. Ik lees ze amper, dat is een stuk gemakkelijker. Maar dat er mensen zijn die het nodig vinden om vijf keer in een kwartier de quasi-grappige sarcastische opmerking moeten maken dat we maar even twee weken moeten afwachten en dat het dweilen met de kraan open wordt, vind ik ook irritant. En de posts van hooibaal hebben vaak nog iets van inhoud; inhoud waar ik me niet in kan vinden, maar het is meestal meer dan een one-liner, ook al is de strekking vaak hetzelfde.

Maar zowe die posts als die andere voegen verdomd weinig toe aan het topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 september 2020 @ 22:27:02 #180
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194836411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:19 schreef mijntjexx het volgende:
21:32
Café Van Rijn in Nijmegen is vandaag door burgemeester Hubert Bruls gesloten, omdat zes bezoekers en een personeelslid zijn besmet met het coronavirus. Dat er een verband is met het café is geconstateerd na onderzoek van GGD Gelderland-Zuid.

,,Meerdere besmette personen hebben een link met deze locatie", licht een woordvoerder van Veiligheidsregio Gelderland-Zuid toe. ,,Op dinsdag 25 augustus waren ze allemaal in deze kroeg. Drie van hen kennen elkaar, maar de andere drie kennen elkaar niet.”

In café Van Rijn mogen 32 gasten tegelijk binnen zijn na registratie. De GGD benadert zelf iedereen die sinds vandaag is geregistreerd.

Aerosolen? Of toevallig alle 6 corona? Of toch de plee?
Triest voor de gasten en het personeel van het café van Rijn in Nijmegen. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt in een bruincafé, maar in sommige plaatsen in Nederland kan het ook zijn dat corona zich kan verspreiden in een kroeg. Denk maar eens dat zoiets in Hillegom is gebeurd paar maanden geleden. Hier in Hardenberg kan het ook echt gebeuren als men niet aan maatregelen houdt.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')