abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194853241
Tuurlijk heb je zelf huurtoeslag aangevraagd, da’s de enige manier om die toeslag te krijgen. En neem echt een expert in de arm die jouw administratie overneemt, je laat hier keer op keer zien dat je er zelf geen grip op hebt/krijgt. Geeft toch ook niks, niks om je voor te schamen dat je ergens hulp bij nodig hebt, ieder z’n talent...
pi_194853269
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Tuurlijk heb je zelf huurtoeslag aangevraagd, da’s de enige manier om die toeslag te krijgen. En neem echt een expert in de arm die jouw administratie overneemt, je laat hier keer op keer zien dat je er zelf geen grip op hebt/krijgt. Geeft toch ook niks, niks om je voor te schamen dat je ergens hulp bij nodig hebt, ieder z’n talent...
Nee ik heb gevraagd kan ik huurtoeslag krijgen.
Do what you love, love what you do!
pi_194853274
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:05 schreef kree het volgende:

[..]

Nou, dan is het toch op jouw initiatief geweest?
pi_194853279
Onverstandig om de belastingdienst te poken kree. Niet dat de kans heel groot is dat zo'n ambtenaar zin heeft de boel uit te zoeken maar neem dat risico niet
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_194853280
quote:

[..]

En daarna kreeg je geld. Keek je toen niet raar op?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194853286
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nou, dan is het toch op jouw initiatief geweest?
Het krijgen niet iig? Dat ze dat vanzelf doen is aan hun
pi_194853302
quote:

[..]

Nee, jij hebt huurtoeslag aangevraagd, zonder aanvraag kun je dat niet krijgen. Doe nou eens niet zo eigenwijs en vraag hulp bij je administratie.
pi_194853318
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En daarna kreeg je geld. Keek je toen niet raar op?
Jawel was verbaasd eigenlijk. Maar ging ervan uit dat het dan ook echt wel ok is. En is het ook. Maar ging pas twijfelen na dit topic dus.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:09:12 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194853355
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef kree het volgende:

[..]

Hoeveel bier heb je net achter je kiezen?

Mijn hemel wat een niet te volgen verhaal weer

Jij belt, jouw initiatief.
Jij vult shizzle in.
Zij sturen voorlopig geld want lijkt dat je in aanmerking komt.

Klaar

Basiszaken Kree, hoe heb jij in hemelsnaam een opleiding kunnen afronden?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194853360
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef kree het volgende:

[..]

Ik geef het op hoor... JIJ vraagt om huurtoeslag, zij kennen het op VOORLOPIGE basis van de door jou verstrekte gegevens toe. Hun definitieve beslissiing kan wijzigen, het initiatief heeft bij jou gelegen en de eventuele bewijslast ook.
pi_194853363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:08 schreef kree het volgende:

[..]

Jawel was verbaasd eigenlijk. Maar ging ervan uit dat het dan ook echt wel ok is. En is het ook. Maar ging pas twijfelen na dit topic dus.
Oprechte vraag: denk je dat de BD zomaar aan iedere willekeurige Nederlander, ook als die er niet om vragen, geld uitdeelt?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194853373
Dacht nog van wtf ik heb niks aangebvraagd.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:10:14 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194853382
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Nee, jij hebt huurtoeslag aangevraagd, zonder aanvraag kun je dat niet krijgen. Doe nou eens niet zo eigenwijs en vraag hulp bij je administratie.
Dit

Het is echt een soort wedstrijd hoe help ik mezelf zo snel mogelijk naar de tyfus zodat ik op straat kan slapen en niemand me meer wil of kan helpen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194853396
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Oprechte vraag: denk je dat de BD zomaar aan iedere willekeurige Nederlander, ook als die er niet om vragen, geld uitdeelt?
Nee maar oprecht antwoord ik vertel hoe het is gegaan gewoon ook. Geen woord van gelogen.
pi_194853419
Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat de Belastingdienst er een potje van maakt bij de toeslagen. Misschien kun je eens contact opnemen met Pieter Omtzigt, die kan wel wat voor je doen denk ik.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194853424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef kree het volgende:
Hoe de fuck kan dat dan, je hebt er toch zelf voor gebeld? 8)7 Is er iets mis met je geheugen?
pi_194853426
En het verbaasd me ook nog hoe jullie de belasting verdedigen alsof die geen fouten kunnen maken enzo. Nou of dit klopt en is totaal ok. Of de belasting maakte hier een fout. En ik ga daar niet voor boeten iig.
pi_194853433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef kree het volgende:
En daar stopt het dan voor je he. Lekker cashen, geen vragen stellen en als iemand anders die vragen stelt dan is het allemaal hun schuld.

Zo werkt de wereld niet. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid. In jouw geval, echt: administratieve hulp zoeken voor je zoveel schulden en terugbetalingsregelingen hebt dat je op straat belandt.
pi_194853484
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Is er iets mis met je geheugen?
Dat zou me dan weer niks verbazen
pi_194853493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:52 schreef kree het volgende:
Anders moeten ze maar even het kopietje sturen waarin ik zeg dat ik huurtoeslag wil. Ok die is er dus niet.
Simpel.. Dan krijg je een print waarin staat dat je inlogde met je digi-d en je huurtoeslag aanvroeg, met welke huurgegevens. Het tijdstip is zelfs op de seconde nauwkeurig. Want zonder eigen aanvraag wordt er simpelweg geen huurtoeslag uitbetaald.

Maar goed, beter is als je dit soort zaken laat regelen door iemand. Je schrijft zo onlogisch en in spreektaal, dat het nauwelijks te volgen is. Dat geeft verder niet maar dat is wel de doelgroep die straks weer in de schuldsanering terecht komt.
Heeft de gemeente geen administratie-maatjes project? Dat zijn vrijwilligers die je met deze zaken helpen.

In principe vraag je hier ook om advies, maar dan is de situatie al aanwezig en ben je eigenlijk al te laat of moet je de boel weer rechttrekken.

Z'n vrijwilliger had ook even samen met je je huurcontract kunnen bekijken en je geholpen met de juiste feiten op een rijtje voor de huurtoeslag.
Het zal in ieder geval veel van je onzekerheid weg halen.
pi_194853510
Ik ga gewoon alle papieren opvragen vam ze em foor shure zit niks bij wat ik tekende met vraag wil je huurtoeslag. En als ik er zelf niet uitkom dan stuur ik alles door naar rechtsbijstand.
pi_194853513
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:12 schreef kree het volgende:
En het verbaasd me ook nog hoe jullie de belasting verdedigen alsof die geen fouten kunnen maken enzo. Nou of dit klopt en is totaal ok. Of de belasting maakte hier een fout. En ik ga daar niet voor boeten iig.
Ik geef het op... het is als praten tegen een muur.

Je zegt een hoop maar vertelt niets. Blijft alleen jouw versie herhalen, maar geen feiten (formulieren, contracten etc). Het is allemaal giswerk vanuit jouw beleving. En onderneemt al helemaal geen actie (dingen uitzoeken) om zekerheid te krijgen over je financiële situatie.

Dus ja Kree, je hebt gelijk hoor. Zullen ze bij de BD vast ook zeggen en je er nog geld op toe geven voor alle stress die je nu hebt. :')
pi_194853516
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:54 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja klopt. Echt 100% weet ik het ook niet een weet dat het niet definitief is. Maar ga ervan uit dat ik wel alles eerlijk vertel hier.
En daarom ga ik ervan uit dat het wel klopt. Want je zou zeggen anders kennen ze het niet toe.
Maargoed het is nog een dingetje wel want inderdaad kan er niet van uitgaan dat het definitief is. Hoop het maar.
Tenzij jij bericht hebt gekregen dat het DEFINITIEF toegekend is, heb je het niet toegekend gekregen. Dan is het dus een voorlopig voorschot.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:58 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ja, Zo werkt het idd. Maar ok ik heb ze netjes alles gegeven wat ze wilde weten. En hun hebben daarop een beslissing gemaakt. Ik heb niks fake gedaan etc. Maarja zo wassen ze hun handen altijd in onschuld. Heb nog niet echt een reden om aan te nemen dat het niet klopt trouwens. Maarja zoals gezegd tis bij de belasting altijd pas achteraf dat je het gezeik krijgt.
Wie wast zijn handen nou onschuld?

De belastingdienst die jou informeert over welke informatie ze nodig hebben om jouw aanvraag voor huurtoeslagvoorschot te kunnen verwerken. Of degene die beweert dat zij al een beslissing gemaakt zouden hebben zonder dat jij een definitieve toewijzing of beschikking hebt?

quote:
Laat staan nog ik heb nooit gevraagd ga het ff storten op mijn rekening. Wilde weten of het kan. Maar dat zijn ze soort van vanzelf gaan doen.
Natuurlijk, zij hebben jouw informatie doen toekomen en nu komt er automagisch huurtoeslag binnen. Zelfs als dit zo gebeurd zo zijn, dan nog ben jij degene die dan niet reageert met hey toppie allemaal, maar ik heb dit niet aangevraagd. Foutje van de zaak!

Als je geen risico op terugbetalen wil hebben, dan zet je het stop en vraag het je in 2021 over 2020 aan. Dat kan tot september met als voordeel dat je inkomen over 2020 vast staat en dus geen onzekere factor meer is in de definitieve toekenning

quote:
Dus zitten wat haken en ogen aan he? Als hun geen fouten hebben gemaakt dan is het gewoon allemaal ok. Maarja lastig te checken nu. En het helpt wel dat ik wat toeslag krijg. Nu kan dit twee kanten op. Alles klopt gewoon en niks loos. Dat is 1. De tweede is dat ik straks heel veel terug moet betalen. In beide ik heb niks fout gedaan dan. Maarja
Om te kunnen beoordelen of de belastingdienst in gebreke is gebleven, moet je de communicatie wel even doorlezen. Als je dat niet doet, ben jij in gebreke.

De belastingdienst kan er niks aan doen dat jij niet leest of niet goed begrijpt wat zij aan jou kenbaar maken.
Zolang er geen voogd of bewindvoerder in het spel is, gaat men er vanuit dat je als volwassene wel in staat bent om de communicatie te begrijpen of om daar anders hulp bij te zoeken.
De hulp hier heeft je uitgelegd hoe je het zelf kan checken. Wat houd jou nu tegen om hier mee aan de slag te gaan? Wat heb jij nog meer nodig dan?
pi_194853583
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:16 schreef kree het volgende:
Ik ga gewoon alle papieren opvragen vam ze em foor shure zit niks bij wat ik tekende met vraag wil je huurtoeslag. En als ik er zelf niet uitkom dan stuur ik alles door naar rechtsbijstand.
DOE DAT!!!!

En informeer bij de gemeente voor een administratiemaatje, zoals Bloem zegt. Rechtsbijstand gaat je niet helpen met het uitzoeken van deze formulieren. Daar zijn ze niet voor.
pi_194853612
Naja praten tegen een muur is het niet. Want er zijn geen papieren tot nu toe. Maar zal jet opvragen wel. En verder gaat het voor mij tever om dat te kunnen beoordelen. Maar rechtsbijstand vast wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')