Nee ik heb gevraagd kan ik huurtoeslag krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Tuurlijk heb je zelf huurtoeslag aangevraagd, da’s de enige manier om die toeslag te krijgen. En neem echt een expert in de arm die jouw administratie overneemt, je laat hier keer op keer zien dat je er zelf geen grip op hebt/krijgt. Geeft toch ook niks, niks om je voor te schamen dat je ergens hulp bij nodig hebt, ieder z’n talent...
Nou, dan is het toch op jouw initiatief geweest?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:05 schreef kree het volgende:
[..]
Nee ik heb gevraagd kan ik huurtoeslag krijgen.
En daarna kreeg je geld. Keek je toen niet raar op?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:05 schreef kree het volgende:
[..]
Het krijgen niet iig? Dat ze dat vanzelf doen is aan hunquote:Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, dan is het toch op jouw initiatief geweest?
Nee, jij hebt huurtoeslag aangevraagd, zonder aanvraag kun je dat niet krijgen. Doe nou eens niet zo eigenwijs en vraag hulp bij je administratie.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:05 schreef kree het volgende:
[..]
Jawel was verbaasd eigenlijk. Maar ging ervan uit dat het dan ook echt wel ok is. En is het ook. Maar ging pas twijfelen na dit topic dus.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En daarna kreeg je geld. Keek je toen niet raar op?
Hoeveel bier heb je net achter je kiezen?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
Het krijgen niet iig? Dat ze dat vanzelf doen is aan hun
Ik geef het op hoor... JIJ vraagt om huurtoeslag, zij kennen het op VOORLOPIGE basis van de door jou verstrekte gegevens toe. Hun definitieve beslissiing kan wijzigen, het initiatief heeft bij jou gelegen en de eventuele bewijslast ook.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
Het krijgen niet iig? Dat ze dat vanzelf doen is aan hun
Oprechte vraag: denk je dat de BD zomaar aan iedere willekeurige Nederlander, ook als die er niet om vragen, geld uitdeelt?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:08 schreef kree het volgende:
[..]
Jawel was verbaasd eigenlijk. Maar ging ervan uit dat het dan ook echt wel ok is. En is het ook. Maar ging pas twijfelen na dit topic dus.
Ditquote:Op woensdag 2 september 2020 21:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, jij hebt huurtoeslag aangevraagd, zonder aanvraag kun je dat niet krijgen. Doe nou eens niet zo eigenwijs en vraag hulp bij je administratie.
Nee maar oprecht antwoord ik vertel hoe het is gegaan gewoon ook. Geen woord van gelogen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oprechte vraag: denk je dat de BD zomaar aan iedere willekeurige Nederlander, ook als die er niet om vragen, geld uitdeelt?
Hoe de fuck kan dat dan, je hebt er toch zelf voor gebeld?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef kree het volgende:
Dacht nog van wtf ik heb niks aangebvraagd.
En daar stopt het dan voor je he. Lekker cashen, geen vragen stellen en als iemand anders die vragen stelt dan is het allemaal hun schuld.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:09 schreef kree het volgende:
Dacht nog van wtf ik heb niks aangebvraagd.
Dat zou me dan weer niks verbazenquote:Op woensdag 2 september 2020 21:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is er iets mis met je geheugen?
Simpel.. Dan krijg je een print waarin staat dat je inlogde met je digi-d en je huurtoeslag aanvroeg, met welke huurgegevens. Het tijdstip is zelfs op de seconde nauwkeurig. Want zonder eigen aanvraag wordt er simpelweg geen huurtoeslag uitbetaald.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:52 schreef kree het volgende:
Anders moeten ze maar even het kopietje sturen waarin ik zeg dat ik huurtoeslag wil. Ok die is er dus niet.
Ik geef het op... het is als praten tegen een muur.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:12 schreef kree het volgende:
En het verbaasd me ook nog hoe jullie de belasting verdedigen alsof die geen fouten kunnen maken enzo. Nou of dit klopt en is totaal ok. Of de belasting maakte hier een fout. En ik ga daar niet voor boeten iig.
Tenzij jij bericht hebt gekregen dat het DEFINITIEF toegekend is, heb je het niet toegekend gekregen. Dan is het dus een voorlopig voorschot.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:54 schreef kree het volgende:
[..]
Nouja klopt. Echt 100% weet ik het ook niet een weet dat het niet definitief is. Maar ga ervan uit dat ik wel alles eerlijk vertel hier.
En daarom ga ik ervan uit dat het wel klopt. Want je zou zeggen anders kennen ze het niet toe.
Maargoed het is nog een dingetje wel want inderdaad kan er niet van uitgaan dat het definitief is. Hoop het maar.
Wie wast zijn handen nou onschuld?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:58 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ja, Zo werkt het idd. Maar ok ik heb ze netjes alles gegeven wat ze wilde weten. En hun hebben daarop een beslissing gemaakt. Ik heb niks fake gedaan etc. Maarja zo wassen ze hun handen altijd in onschuld. Heb nog niet echt een reden om aan te nemen dat het niet klopt trouwens. Maarja zoals gezegd tis bij de belasting altijd pas achteraf dat je het gezeik krijgt.
Natuurlijk, zij hebben jouw informatie doen toekomen en nu komt er automagisch huurtoeslag binnen. Zelfs als dit zo gebeurd zo zijn, dan nog ben jij degene die dan niet reageert met hey toppie allemaal, maar ik heb dit niet aangevraagd. Foutje van de zaak!quote:Laat staan nog ik heb nooit gevraagd ga het ff storten op mijn rekening. Wilde weten of het kan. Maar dat zijn ze soort van vanzelf gaan doen.
Om te kunnen beoordelen of de belastingdienst in gebreke is gebleven, moet je de communicatie wel even doorlezen. Als je dat niet doet, ben jij in gebreke.quote:Dus zitten wat haken en ogen aan he? Als hun geen fouten hebben gemaakt dan is het gewoon allemaal ok. Maarja lastig te checken nu. En het helpt wel dat ik wat toeslag krijg. Nu kan dit twee kanten op. Alles klopt gewoon en niks loos. Dat is 1. De tweede is dat ik straks heel veel terug moet betalen. In beide ik heb niks fout gedaan dan. Maarja
DOE DAT!!!!quote:Op woensdag 2 september 2020 21:16 schreef kree het volgende:
Ik ga gewoon alle papieren opvragen vam ze em foor shure zit niks bij wat ik tekende met vraag wil je huurtoeslag. En als ik er zelf niet uitkom dan stuur ik alles door naar rechtsbijstand.
Goed mogelijk ja, wellicht ook:quote:Op woensdag 2 september 2020 21:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat zou me dan weer niks verbazen
https://www.belastingdien(...)eslagen/zorgtoeslag/quote:Op woensdag 2 september 2020 20:08 schreef kree het volgende:
Klein verhaal reizende. Heb dit ook gehad met onterechte zorg toeslag he. En die betaal ik nu nog terug in termijnen. Pm dus. Maar teveel verdiend dat jaar. Dus het is terecht. Nu denk ik deze huur toeslag niet.
quote:Wijzigingen doorgeven
Krijgt u zorgtoeslag en verandert er iets in uw leven? Als bijvoorbeeld uw inkomen wijzigt of als u gaat samenwonen, dan heeft dat gevolgen voor uw toeslag. U moet veranderingen in uw situatie altijd binnen 4 weken aan ons doorgeven. Lees meer bij Welke wijzigingen moet ik doorgeven?
Je zei zelf eerder dat je baalde dat je geen kopieën had gemaakt van papieren.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef kree het volgende:
Naja praten tegen een muur is het niet. Want er zijn geen papieren tot nu toe. Maar zal jet opvragen wel. En verder gaat het voor mij tever om dat te kunnen beoordelen. Maar rechtsbijstand vast wel.
Hoe weten ze in godesnaam dan überhaupt dat je een woonruimte huurt?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:21 schreef kree het volgende:
Ik heb nooit akkoord gegeven nl ervoor.
Klopt en had die moeten maken toen kopie. Maar die hebbenhun vast nog wel. En daarom WOBquote:Op woensdag 2 september 2020 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Je zei zelf eerder dat je baalde dat je geen kopieën had gemaakt van papieren.
Dus die zijn wel wel, alleen je hebt ze zelf opgestuurd en verzuimd een kopie te bewaren.
En nee, rechtsbijstand is daar echt niet voor
Dat zou me weinig verbazen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed mogelijk ja, wellicht ook:
* Niet in staat om nieuwe informatie te onthouden
* Grote moeite hebben met besluiten nemen, planning en uitvoering
* Valse herinneringen hebben
* Het onbewust vertellen van verhalen die niet waar (gebeurd) zijn
* Desoriëntatie in tijd, plaats en persoon
* Niet beseffen dat je ziek bent en je eigen functioneren overschatten
* Jezelf verwaarlozen, inactief zijn en veel op bed liggen
* Allerlei lichamelijke klachten (hart- en vaatziekten, leverfunctiestoornissen en etc.)
Ja daarom maar zal ff de papieren op vragen wel. Ze mogen dat doen. Maar als ze zelf een fout hebben gemaakt hierin dan ligt t niet aan mij hequote:Op woensdag 2 september 2020 21:23 schreef madam-april het volgende:
Een definitieve beschikking is trouwens pas na 5 jaar echt definitief. Ze mogen de toeslag tot 5 jaar na de definitieve beschikking nog wijzigen en zelfs volledig terugvorderen.
Je lijkt te denken dat jij ermee weg kunt komen als de BD de toeslag op onjuiste veronderstellingen heeft toegekend. Dat is onjuist.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:25 schreef kree het volgende:
[..]
Ja daarom maar zal ff de papieren op vragen wel. Ze mogen dat doen. Maar als ze zelf een fout hebben gemaakt hierin dan ligt t niet aan mij he
Maar ze hebben niks fout gedaan. Dat jij niet snapt hoe het werkt en daardoor niet aan de regels hebt voldaan is niet hun fout.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:25 schreef kree het volgende:
[..]
Ja daarom maar zal ff de papieren op vragen wel. Ze mogen dat doen. Maar als ze zelf een fout hebben gemaakt hierin dan ligt t niet aan mij he
Je lult dus compleet uit je nek als je zegt dat je spontaan allemaal gratis geld kreeg van de belastingdienstquote:Op woensdag 2 september 2020 21:23 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt en had die moeten maken toen kopie. Maar die hebbenhun vast nog wel. En daarom WOB
Ja? Waarom zou ik dat niet denken? Ik hoef toch niet te boeten voor als hun fouten maken?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je lijkt te denken dat jij ermee weg kunt komen als de BD de toeslag op onjuiste veronderstellingen heeft toegekend. Dat is onjuist.
Je tekent ook niet letterlijk. Dat doe je middels je digi-d. Dat is je handtekening.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:16 schreef kree het volgende:
Ik ga gewoon alle papieren opvragen vam ze em foor shure zit niks bij wat ik tekende met vraag wil je huurtoeslag. En als ik er zelf niet uitkom dan stuur ik alles door naar rechtsbijstand.
Maar zij hebben geen fout gemaakt als jij niet de juiste gegevens verstrekt.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:29 schreef kree het volgende:
[..]
Ja? Waarom zou ik dat niet denken? Ik hoef toch niet te boeten voor als hun fouten maken?
We helpen jou te kijken naar of jouw beschuldiging met bijbehorende onderbouwing kloppen. Als je stelt dat de belastingdienst een fout heeft maakt, dan moet je ook aan kunnen geven waar die fout in zou zitten. En daar dan bewijs voor hebben.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:12 schreef kree het volgende:
En het verbaasd me ook nog hoe jullie de belasting verdedigen alsof die geen fouten kunnen maken enzo. Nou of dit klopt en is totaal ok. Of de belasting maakte hier een fout. En ik ga daar niet voor boeten iig.
Juist en daarom denk ik dat er geen probleem is. Want ik heb alles ok opgegeven.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar zij hebben geen fout gemaakt als jij niet de juiste gegevens verstrekt.
Overduidelijk toch? Als kree geen eigen adres heeft en ingeschreven staat als inwonende op adres van de verhuurder kan de BD niet eens weten dat hij zelfstandig woont.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Je lult dus compleet uit je nek als je zegt dat je spontaan allemaal gratis geld kreeg van de belastingdienst
Hoe had je die formulieren aangevraagd?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:30 schreef kree het volgende:
Dit is allemaal per post gegaan incl formulieren van de BD.
Dat scheelt, zij ook niet. (Tenzij je een definitieve toekenning hebt ontvangen)quote:Op woensdag 2 september 2020 21:21 schreef kree het volgende:
Ik heb nooit akkoord gegeven nl ervoor.
Als je dit 450 keer herhaalt wordt het vast en zeker waarheid mien jongquote:Op woensdag 2 september 2020 21:33 schreef kree het volgende:
Jullie zeggen beetje van kan niet he daarom is de twijfel bij mij? Voor de rest is alles eerlijk gegaan dus hoef ik geen reden te hebben om te twijfelen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |