abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:44:38 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194835469
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:41 schreef kree het volgende:

[..]

Ja daarom ook dat ik kwitanties ga vragen enzo. Nu is her redelijk te bewijzen hoor want betaal al 8 jaar ongeveer elke maand hetzelfde. Dus dat is logisch. Dat het ook echt betaald is. Maargoed zo denkt de belastingdienst denk ik niet. Anyway besteld kwitantie dingen van Bruna.
Er werd hierboven al gepost dat een kwitantie niet als bewijs geldt voor de belastingdienst.
Waarom niet gewoon naar de verhuurder gaan en uitleggen dat jij bij de belastingdienst in de problemen kunt komen als je de hiur niet via een bankrekening overschrijft, en dat je daarom niet cash wil betalen? Ik snap overigens ook niet waarom de rechtbijstand je dit niet vertelt..
pi_194835471
Het is wel eng om te denken dat ik van een paar jaar huurtoeslag moet gaan teruglokken enzo nog. Omg.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:46:04 #93
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194835492
Volgens mij zit TS te trollen ;(
pi_194835505
Nee en echt op m’n blote knieën hoop ik maar dat ze het ok gedaan hebben. Anders ga ik denk depri worden.
pi_194835519
Beetje zorgen enzo.
pi_194835525
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:44 schreef kree het volgende:
Het is wel eng om te denken dat ik van een paar jaar huurtoeslag moet gaan teruglokken enzo nog. Omg.
Hoe krijg jij huurtoeslag toegewezen van de belastingdienst zonder bewijs wat je maandelijks betaalt aan kale huur?
pi_194835557
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:48 schreef jerry-airfryer het volgende:

[..]

Hoe krijg jij huurtoeslag toegewezen van de belastingdienst zonder bewijs wat je maandelijks betaalt aan kale huur?
Omdat hun formulier en heb er ontwijde spijt van dat ik geen kopie heb gemaakt toen. Maar anyway ze hebben het daar vast wel. Hoe het kan..... tja vraag de belastingsdienst enzo ik weet het niet.
pi_194835576
Ik ben eerlijk geweest altijd over alles. Dis neem aan ok. Maar ok begin me nu zorgen te maken. Bel ze wel ff morgen.
pi_194835608
Dam’n zeg. Komt door jullie dit hahahaha. Maar ok beter maar safe als sorry dan
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:56:39 #100
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194835660
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:51 schreef kree het volgende:
Ik ben eerlijk geweest altijd over alles. Dis neem aan ok. Maar ok begin me nu zorgen te maken. Bel ze wel ff morgen.
En hoe weet de belastingdienst dat jij eerlijk bent als je geen overschrijving van de huur kunt laten zien? Die moeten je maar op je blauwe ogen geloven?
pi_194835662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:50 schreef kree het volgende:

[..]

Omdat hun formulier en heb er ontwijde spijt van dat ik geen kopie heb gemaakt toen. Maar anyway ze hebben het daar vast wel. Hoe het kan..... tja vraag de belastingsdienst enzo ik weet het niet.
Hoe lang ontvang je al huurtoeslag. Als dit meer dan twee jaar is kun je vanavond rustig slapen. Ik bedoel. De belastingdienst toetst elk jaar of het terecht is. Als je het toegewezen krijgt moet het wel snor zitten :)

Waar woon jij? Anti-kraak?
pi_194835671
Moet ik me zorgen gaan maken denk?
pi_194835695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:41 schreef kree het volgende:

[..]

Ja daarom ook dat ik kwitanties ga vragen enzo. Nu is her redelijk te bewijzen hoor want betaal al 8 jaar ongeveer elke maand hetzelfde. Dus dat is logisch. Dat het ook echt betaald is. Maargoed zo denkt de belastingdienst denk ik niet. Anyway besteld kwitantie dingen van Bruna.
Dat je vanaf nu wel een bewijsje gaat vragen is natuurlijk niet afdoende bewijs dat het de afgelopen acht jaar hetzelfde huurbedrag is geweest...
pi_194835737
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:56 schreef jerry-airfryer het volgende:

[..]

Hoe lang ontvang je al huurtoeslag. Als dit meer dan twee jaar is kun je vanavond rustig slapen. Ik bedoel. De belastingdienst toetst elk jaar of het terecht is. Als je het toegewezen krijgt moet het wel snor zitten :)

Waar woon jij? Anti-kraak?

2 jaar ongeveer.. let wel hun hebben het toegewezen he naar aanleiding vd info. Ik wilde eigenlijk alleen weten kan het. Dus okwdb ligt het bij hun wel dan,

Maargoed als ik het zou moeten teruglokken dan wordt het een fucked up probleem.
pi_194835764
Ben echt bang gewoon nu? Brrrrrrr
pi_194835853
Echt moet zoiets er niet bij hebben. Maar zou typisch iets voor mij zijn wel weer.
pi_194836122
Trouws ze moeën het wek geven io basis wet persoonsgegevens enzo.
pi_194836934
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:29 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Nee want kwitanties zijn geen bewijs. Zoals ik al eerder schreef, iedereen kan een kwitantie opstellen.

Mensen die contant betalen of willen ontvangen hebben vaak zwart geld te verbergen. En dan zou je ze ook nog 'belonen' met een toeslag?

Mede om die reden, en omdat ze de hoogte van de huur niet kunnen vaststellen bij een particuliere huurder, want je moet de huurcontracten eens zien waarbij ze zogenaamd een kale huur van 700 hebben maar ze daadwerkelijk minder betalen (ouder-kind huurrelatie) of juist een veel hogere huur boven de huurtoeslaggrens waardoor er feitelijk geen recht is.

Kortom... Bankafschriften is de enige juiste bewijslast. En de bewijslast ligt bij de toeslag aanvrager.
Dit is niet waar. Als de kwitanties worden ondersteund door bankafschriften, waaruit blijkt dat de huurder elke maand het bedrag, wat overeenkomt met het bedrag wat vermeld staat op de kwitantie, heeft opgenomen, worden de kwitanties weldegelijk als bewijs geaccepteerd.

quote:
Het is echter niet zo dat eiseres bij een contante betaling bij voorbaat geen recht heeft op huurtoeslag. Zo volgt uit vaste rechtspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Afdeling), onder meer de uitspraak van 11 november 2015 (ECLI:NL:RVS:2015:3458), dat bijvoorbeeld kwitanties van contante betalingen als bewijs voor de gemaakte kosten kunnen dienen, mits zij worden ondersteund door andere bescheiden zoals bankafschriften waaruit met die betalingen corresponderende geldopnames blijken.

http://deeplink.rechtspra(...)I:NL:RBZWB:2017:2142
pi_194837216
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Als de kwitanties worden ondersteund door bankafschriften, waaruit blijkt dat de huurder elke maand het bedrag, wat overeenkomt met het bedrag wat vermeld staat op de kwitantie, heeft opgenomen, worden de kwitanties weldegelijk als bewijs geaccepteerd.
[..]

Ik ken die zaken. Er zijn er meer waarbij de rechter de belastingdienst in het gelijk steld omdat er 'gaten' in de bewijslast zijn.

Het is alleen maar zo als het gepinde bedrag omstreeks de datum van de kwitantiedatum overeenkomt en het exacte bedrag overeenkomt.
Er zijn zat zaken dat de toeslag aanvrager bijv. maar ¤300 euro pint/overlegt met bankafschrift terwijl de kwitantie ¤500 bedraagd.

Dit soort constructies gaat dus vaak mis. Je hoeft maar wat 'gaten' te laten vallen in je administratie en de toeslag wordt teruggevorderd. Omdat To niet echt zelfredzaam overkomt, is dit dus vragen om problemen.

Hij woont er blijkbaar al langer, dus huurbescherming. Dus mijn advies is om gewoon per nu per bankoverschrijving te betalen om problemen te voorkomen.
pi_194837648
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:55 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ik ken die zaken. Er zijn er meer waarbij de rechter de belastingdienst in het gelijk steld omdat er 'gaten' in de bewijslast zijn.

Het is alleen maar zo als het gepinde bedrag omstreeks de datum van de kwitantiedatum overeenkomt en het exacte bedrag overeenkomt.
Er zijn zat zaken dat de toeslag aanvrager bijv. maar ¤300 euro pint/overlegt met bankafschrift terwijl de kwitantie ¤500 bedraagd.

Dit soort constructies gaat dus vaak mis. Je hoeft maar wat 'gaten' te laten vallen in je administratie en de toeslag wordt teruggevorderd. Omdat To niet echt zelfredzaam overkomt, is dit dus vragen om problemen.

Hij woont er blijkbaar al langer, dus huurbescherming. Dus mijn advies is om gewoon per nu per bankoverschrijving te betalen om problemen te voorkomen.
Daar heb je wel gelijk in, maar het is niet zo dat kwitanties per definitie niet als bewijs worden geaccepteerd. Maar het is voor ts inderdaad een stuk verstandiger om per bankoverschrijving te betalen.
pi_194837712
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar het is niet zo dat kwitanties per definitie niet als bewijs worden geaccepteerd. Maar het is voor ts inderdaad een stuk verstandiger om per bankoverschrijving te betalen.
Kwitanties alleen zelf niet. Alleen met ondersteunende bankafschriften waar ook weer voorwaarden aan zitten zoals ik al schreef. Maar in het geval van to, als ik de situatie goed inschat, echt niet aan te raden.
pi_194837872
TS wat staat er in je contract?
Wanneer moet je betalen en hoe? Je hebt gewoon het recht om volgens je contract te betalen..
dag
  woensdag 2 september 2020 @ 09:08:46 #113
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_194840157
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef kree het volgende:

[..]

Nee de verhuurders willen contant. Wmb maak ik het gewoon over. Maar willen ze niet.
Verhuurder mag het dus niet verhuren, en heeft een gewone hypotheek.

Maar door het contant te ontvangen komt de bank er niet achter.

Voel een veiling aan komen ~O>
winter is comming!
  woensdag 2 september 2020 @ 09:22:27 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194840382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef kree het volgende:

[..]

Jam ja sorry was weer niet te duidelijk.

Maar mijn verhuurders willen het geld dus alleen cash. Dus betekend ik moet het pinnen wat weer betekend heb nooit een bewijs dat het aan huur betaald is. Daarom dit hele verhaal dus.
Heb je geen huurovereenkomst dan?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 2 september 2020 @ 10:03:19 #115
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_194840849
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:15 schreef kree het volgende:
Trouws ze moeën het wek geven io basis wet persoonsgegevens enzo.
Wil je even wat duidelijker typen? Hier is niks van te volgen.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_194840924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Enige maanden terug beweerde TS wel degelijk een huurcontract te hebben, en hij zou dat geanonimiseerd hier laten zien. Dat is toen niet gebeurd, maar ik zou kree willen aanraden dat nu alsnog te doen. Het zou eea kunnen verduidelijken.
pi_194842251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Soort. Van contract of huurovereenkomst. Maar die staat niet echt boven de wet
pi_194842273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Enige maanden terug beweerde TS wel degelijk een huurcontract te hebben, en hij zou dat geanonimiseerd hier laten zien. Dat is toen niet gebeurd, maar ik zou kree willen aanraden dat nu alsnog te doen. Het zou eea kunnen verduidelijken.
Heb een huurcontract. Twijfel alleen wel beetje tot hoever dat geldig is.
pi_194842308
Nu moet ik die posten on jullie er naar te laten kijken/. Maar iig voor zover ik na heb gevraagd is dat hele contract niet geldig.
pi_194842375
Ik heb er mijn twijfels over iig of dat zo mag. Maargoed ben niet de expert hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')