abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194808722
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik ben het geheel met je eens dat Trump niet bepaald een figuur is die in lijkt te steken op verzoening. Maar ik zou de rol van de media hier ook niet onderschatten. Wat denk je dat het effect is van elke dag dezelfde negatieve berichten over een president die ongeveer wordt afgeschilderd alsof het een extreemrechtse, wit-nationalistische en fascistische dictator is. Realiseer je ook dat veel mensen niet verder kijken dan het dagelijkse nieuws en dit dus voor de realiteit aannemen.

Ik denk dat je veel negatieve dingen kunt zeggen over Trump, maar het beeld dat er van hem is gevormd is echt waanzin. Complete hysterie die er mede voor heeft gezorgd dat er nu zoveel woede en frustratie is bij Amerikaanse burgers.
Klopt, slecht onderzoek en misleidende berichtgeving van 'gezaghebbende media' :') hebben mede bijgedragen aan escalatie van de rellen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194808743
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik ben het geheel met je eens dat Trump niet bepaald een figuur is die in lijkt te steken op verzoening. Maar ik zou de rol van de media hier ook niet onderschatten. Wat denk je dat het effect is van elke dag dezelfde negatieve berichten over een president die ongeveer wordt afgeschilderd alsof het een extreemrechtse, wit-nationalistische en fascistische dictator is. Realiseer je ook dat veel mensen niet verder kijken dan het dagelijkse nieuws en dit dus voor de realiteit aannemen.

Ik denk dat je veel negatieve dingen kunt zeggen over Trump, maar het beeld dat er van hem is gevormd is echt waanzin. Complete hysterie die er mede voor heeft gezorgd dat er nu zoveel woede en frustratie is bij Amerikaanse burgers.
Dat kun je natuurlijk ook omdraaien. Media ter rechterzijde prijzen dag in, dag uit alles wat Trump doet en zetten de Democraten neer als het grote kwaad. Ook wekken media zoals Fox de indruk dat de BLM-protesten uitsluitend bestaan uit relschoppers en plunderaars, terwijl het merendeel gewoon vreedzaam demonstreert. Trump wakkert die sentimenten vervolgens verder aan met zijn explosieve woorden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194808755
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:23 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En dus negeer je maar al het andere wat je ziet en hoort? (Als het al jouw echokamer binnenkomt)
Waarom zou dit bericht niet kloppen en de echokamer op bij dit topic op fok waar voornamelijk nog een ophitsende twitteraar als bron gebruikt wordt een serieuze objectieve bron zijn. _O-

Balk splinter oog plaat hoofd. _O-
pi_194808811
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarom omarmen de Democraten de BLM/Antifa-rellen zo en proberen ze het, net als users in deze reeks, te vergoeilijken of redenen te verzinnen voor de rellen?
De Democraten omarmen de vreedzame BLM-protesten. Het klopt dat zij zich harder had mogen uitspreken tegen de uitwassen, maar inmiddels gebeurt dat volop.

Komen we terug bij Trump. Raciale spanningen bestaan alle decennia in de VS. Trump kan niet naar zijn voorganger wijzen, net zo min als Obama dat kon. De huidige onlusten zijn Trumps verantwoordelijkheid. Het is mede aan hem om ervoor te zorgen dat de boel de-escaleert. Maar dat doet hij niet, de president gooit juist olie op het vuur.
pi_194808860
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Democraten omarmen de vreedzame BLM-protesten. Het klopt dat zij zich harder had mogen uitspreken tegen de uitwassen, maar inmiddels gebeurt dat volop.

Komen we terug bij Trump. Raciale spanningen bestaan alle decennia in de VS. Trump kan niet naar zijn voorganger wijzen, net zo min als Obama dat kon. De huidige onlusten zijn Trumps verantwoordelijkheid. Het is mede aan hem om ervoor te zorgen dat de boel de-escaleert. Maar dat doet hij niet, de president gooit juist olie op het vuur.
Hoe moet je mensen de-escaleren die vanaf het moment dat je gekozen bent alles haten wat je doet?
pi_194808880
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht. Staten en burgemeesters hebben in de vs veel meer bevoegdheden dan hier. Trump kan niet zomaar de nationale garde eropaf sturen zonder medewerking van de desbetreffende gouverneur en burgemeester.

Zet 10 steden op rij waar de situatie op ditmoment gierend uit de klauwen loopt en je hebt 10keer een democratisch bestuur.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:02:33 #57
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808884
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:00 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hoe moet je mensen de-escaleren die vanaf het moment dat je gekozen bent alles haten wat je doet?
De-escalatie betekent, voor radicalen, dat je geen weerstand mag bieden.
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:02:38 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_194808889
quote:

[..]

Niet alles doen wat ze haten kan helpen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194808899
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht. Staten en burgemeesters hebben in de vs veel meer bevoegdheden dan hier. Trump kan niet zomaar de nationale garde eropaf sturen zonder medewerking van de desbetreffende gouverneur en burgemeester.

Zet 10 steden op rij waar de situatie op ditmoment gierend uit de klauwen loopt en je hebt 10keer een democratisch bestuur.
Stuurde Trump de Nationale Garde en federale stormtroepers maar de steden in om zijn wil op te leggen en de rust te doen terugkeren.
pi_194808902
quote:

[..]

Tsja, een goed leider doet zijn best om vooroordelen weg te nemen en verzoening te zoeken. Trump is daar blijkbaar niet toe in staat. Dan moet je je du afvragen of hij wel geschikt is als president.
pi_194808904
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet alles doen wat ze haten kan helpen.
Fraaie woordkeuze voor mob rule toestaan.
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:04:27 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_194808916
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Fraaie woordkeuze voor mob rule toestaan.
Ik zou het democratie en het eerbiedigen van de rechtstaat noemen, maar dat ben ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194808934
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zou het democratie en het eerbiedigen van de rechtstaat noemen, maar dat ben ik.
Rellen, plunderen en gericht blanken lynchen noem jij democratie en eerbiediging van de rechtsstaat? Interessant.
pi_194808943
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De president moet in tijden van crisis de natie proberen samen te brengen. Het is inderdaad niet zijn taak om hard in te grijpen (al heeft Trump dat dus wel gedaan in Portland, zonder al teveel succes). Als leider probeer je de angel uit de situatie te halen en mensen tot bedaren te brengen. Het is inmiddels duidelijk dat Trump daar niet toe in staat is.
pi_194808951
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk ook omdraaien. Media ter rechterzijde prijzen dag in, dag uit alles wat Trump doet en zetten de Democraten neer als het grote kwaad. Ook wekken media zoals Fox de indruk dat de BLM-protesten uitsluitend bestaan uit relschoppers en plunderaars, terwijl het merendeel gewoon vreedzaam demonstreert. Trump wakkert die sentimenten vervolgens verder aan met zijn explosieve woorden.
Daar heb je zeker een punt, maar ik dan krijg je een beetje een kip-en-eiprobleem. Is rechts een reactie op links of vice-versa? Ik denk het eerste, jij zal waarschijnlijk het laatste denken. Beide prima natuurlijk. Het grootste probleem is in elk geval dat er momenteel géén verzoenende kant lijkt te zijn. Dat is uiterst zorgwekkend te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 13:07:04 ]
pi_194808963
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:05 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Rellen, plunderen en gericht blanken lynchen noem jij democratie en eerbiediging van de rechtsstaat? Interessant.
Het probleem is dat Trump nooit onderscheid heeft gemaakt tussen relschoppers en vreedzame demonstranten. Hij heeft er nooit ook maar enige blijk van gegeven hun zorgen te begrijpen. Dat staat hem natuurlijk vrij, maar dan moet je niet verwachten dat mensen naar je luisteren.
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:08:18 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_194808981
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:05 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik had het over waarom ze hem haten. Dat hele kleine groepje, of N=1 in het laatste geval, die hoef je niet te appeasen. Het belangrijkste is dat je geen benzine op de rest gooit.
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:09:14 #68
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194808995
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De president moet in tijden van crisis de natie proberen samen te brengen. Het is inderdaad niet zijn taak om hard in te grijpen (al heeft Trump dat dus wel gedaan in Portland, zonder al teveel succes). Als leider probeer je de angel uit de situatie te halen en mensen tot bedaren te brengen. Het is inmiddels duidelijk dat Trump daar niet toe in staat is.
Trump is er voor ALLE Amerikanen. De focus op ras en andere nutteloze demografieën, komt van de racistische Democraten. Je weet wel, die lui die GEEN verbinding willen.
pi_194809000
quote:

[..]

In 2016 wist hij het anders nog:

https://www.npr.org/2016/(...)cepts-gop-nomination
Incelfrikandel
pi_194809002
quote:

[..]

Obama stuurde trouwens wel de national guard naar Baltimore toen daar in 2015 rellen waren ivm politie geweld tegen zwarten. Tevens noemde Obama de mensen die toen liepen te rellen en stelen "criminals and thugs".

quote:
On April 12, 2015, Baltimore Police Department officers arrested Freddie Gray, a 25-year-old African American resident of Baltimore, Maryland. Gray's neck and spine were injured while he was in a police vehicle and he went into a coma. On April 18, there were protests in front of the Western district police station.[1][2] Gray died April 19.

Further protests were organized after Gray's death became public knowledge, amid the police department's continuing inability to adequately or consistently explain the events following the arrest and the injuries. Spontaneous protests started after the funeral service, although several included violent elements. Civil unrest continued with at least twenty police officers injured, at least 250 people arrested, 285 to 350 businesses damaged, 150 vehicle fires, 60 structure fires,[13] 27 drugstores looted,[14] thousands of police and Maryland National Guard troops deployed, and with a state of emergency declared in the city limits of Baltimore.[15][16] The state of emergency was lifted on May 6.[17] The series of protests took place against a historical backdrop of racial and poverty issues in Baltimore.[18][19]

On May 1, 2015, Gray's death was ruled by the medical examiner to be a homicide. Six officers were charged with various offenses, including second-degree murder, in connection with Gray's death.[20] Three officers were subsequently acquitted; in July 2016, following the acquittals, Baltimore City State's Attorney Marilyn Mosby dropped charges against the remaining three officers.[21
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Baltimore_protests

Obama stands by the term 'thugs,' White House says
https://eu.usatoday.com/s(...)ings-blake/26585143/
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:11:15 #71
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194809028
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

In 2016 wist hij het anders nog:

https://www.npr.org/2016/(...)cepts-gop-nomination
Hij biedt steun aan allen die dat willen. Maar Democraten zien liever dat mensen dood gaan, dan dat ze Trump om hulp vragen. Eng volk.
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:12:34 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_194809046
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Ensiferum het volgende:
Trump is er voor ALLE Amerikanen.
War is peace!
pi_194809047
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Obama stuurde trouwens wel de national guard naar Baltimore toen daar in 2015 rellen waren ivm politie geweld tegen zwarten. Tevens noemde Obama de mensen die toen liepen te rellen en stelen "criminals and thugs".
[..]

quote:
On April 28, President Barack Obama strongly condemned the violence during a White House press conference, saying, "There's no excuse for the kind of violence that we saw yesterday. It is counterproductive. ... When individuals get crowbars and start prying open doors to loot, they're not protesting. They're not making a statement. They're stealing. When they burn down a building, they're committing arson. And they're destroying and undermining businesses and opportunities in their own communities. That robs jobs and opportunity from people in that area." Obama went on to applaud the actions of peaceful protesters who he felt were being undermined by the violence, and called upon the nation to take meaningful action to collectively solve poverty and law enforcement issues fueling what he described as "a crisis".[142]
Goed punt. Ik heb dit Trump niet zien doen.

quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:11 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Hij biedt steun aan allen die dat willen. Maar Democraten zien liever dat mensen dood gaan, dan dat ze Trump om hulp vragen. Eng volk.
Oké.
Incelfrikandel
pi_194809051
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

[..]

En de verzoenende woorden van Obama waren destijds;

quote:
President Barack Obama on Tuesday condemned the "criminals and thugs who tore up" the city of Baltimore on Monday night
quote:
"There's no excuse for the kind of violence that we saw yesterday. It is counterproductive," Obama said at a press conference from the White House. "When individuals get crowbars and start prying open doors to loot, they're not protesting. They're not making a statement. They're stealing. When they burn down a building, they're committing arson. And they're destroying and undermining businesses and opportunities in their own communities. That robs jobs and opportunity from people in that area."
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194809067
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Trump is er voor ALLE Amerikanen. De focus op ras en andere nutteloze demografieën, komt van de racistische Democraten. Je weet wel, die lui die GEEN verbinding willen.
Dat Trump er is voor alle Amerikanen, daar geeft hij geen blijk van. Hij heeft op geen enkele wijze begrip getoond voor de zorgen van de miljoenen demonstranten die de afgelopen maanden de straat op zijn gegaan. Toen er werd geprotesteerd tegen de coronamaatregelen, reageerde hij heel anders. Toen lukt het Trump wel om begrip te tonen; sterker hij moedigde die protesten juist aan.

Daar mag je het natuurlijk mee eens zijn, maar als het zijn doel is om de natie samen te brengen, dan faalt Trump daar jammerlijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')