Zodra de pijn teveel wordt mogen ze er van mij een ruggenprik in jassen!quote:Op woensdag 2 september 2020 17:41 schreef MaJo het volgende:
Hoe staan jullie trouwens ten opzichte van pijnbestrijding? De ruggenprik is natuurlijk het meest bekend maar ik las ook over morfine en lachgas. Wat hebben jullie (voor de moeders onder ons) de vorige keer gebruikt?
Morfine lijkt mij niks omdat het als bijwerking kan hebben dat je er echt high van wordt en je daarna stukken van de bevalling misschien bent vergeten en lachgas is voor mij geen optie vanwege B12 tekort. Zelf zou ik het zonder pijnbestrijding willen proberen maar ik sta er verder heel laagdrempelig is qua ruggenprik. Zodra het niet gaat mogen ze me verdoven

jammer voor je
 jammer voor je 

Ik las nu dat ze het de laatste paar uur van de bevalling sowieso niet meer inzetten. Dit doet me trouwens denken aan al mijn vliegreizen. Ik ben dan helemaal suf van de vliegangst medicatie en weet na de vlucht nog maar de helft. Ik kijk dan allemaal films die ik me later nauwelijks nog kan herinnerenquote:Op woensdag 2 september 2020 19:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Dan zetten ze 'm wel uit denk ik.
Maar ik weet eigenlijk alles nog wel over het algemeen. Zelfs wat er op TV was. Er zijn wel dingen blurry, maar dat komt omdat je zoveel meemaakt in korte tijd. Soms dan zegt m'n vriend er iets over en dan denk ik ohjaaa, dat was ook zo. Maar toen zat ik al uren niet meer aan de morfine haha.

Klinkt smakelijkquote:Op woensdag 2 september 2020 19:49 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Smerig was het wel begreep ik. Bloederig, plakkerig, slijmerig't was in elk geval een stuk meer nog dan vorige week kennelijk. Dus ze twijfelde eerst even hoe of wat. Maar ja, vervolgens is het nu weer rustig, dus .... niks.
 Heeft ze het niet laten zien? Ik ben wel in staat op mijn man er even bij te roepen
 Heeft ze het niet laten zien? Ik ben wel in staat op mijn man er even bij te roepen 
Ik heb precies hetzelfdequote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef Seven. het volgende:
Ik ga voor naakt!
Lekker makkelijk voor skin to skin. En daarover gesproken, als ik met m'n man lig te chillen en knuffelen, dan komt ik binnen een seconde in een enorme zen bubbel, alsof ik ogenblikkelijk in een diepe trance raak. Mijn hormonen doen in ieder geval precies wat ze moeten doen
.
 Man en ik vinden elkaar liever dan ooit, en we zijn al behoorlijk gek op elkaar. Maar niks fijner dan lekker samen knorren, vooral als de baby daar ook nog op reageert
 Man en ik vinden elkaar liever dan ooit, en we zijn al behoorlijk gek op elkaar. Maar niks fijner dan lekker samen knorren, vooral als de baby daar ook nog op reageert   
 Na zoveel uur kan ik me ook heel goed voorstellen dat je alles aangrijpt, ik zou precies hetzelfde doenquote:Op woensdag 2 september 2020 20:11 schreef Rebubbled het volgende:
Majo, ik heb remifentanil gekregen uiteindelijk. Bij uur 27 was ik klaar met mijn trage ontsluiting en weeën van 7 minuten. Ik was doodop. Ik heb gesmeekt om pijnstilling. De deal was remifentanil samen met weeënopwekkers om hopelijk een beetje te kunnen slapen en wat op kracht te komen en de ontsluiting het laatste stuk te helpen.
Beste spul ever. Ik heb constant naar het lampje gestaard of ik alweer mocht drukken. Ik was zo high als een kanarie, wat gezien de vacuümpomp alleen maar goed was. De dagen erna had ik problemen met mijn tijdsperceptie waarbij 1 uur als een minuut voelde. Ik weet stukken van de bevalling niet meer nee, zoals wat ik aan had, geen idee. Ik weet niet of dat de pijnstilling was, hormonen of pure uitputting.
Geen pijnstilling is een mooi uitgangspunt. Tijdens de bevalling kun je van gedachte veranderen en dat is oké. Er zijn professionals die op dat moment de meest geschikte pijnstilling kunnen voorstellen en de voor- en nadelen kunnen toelichten. Ik was enorm anti, maar op het moment zelf kon het me he-le-maal niks meer boeien wat de nadelen waren.

Ah okquote:Op woensdag 2 september 2020 21:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:MaJo, je kan na een bevalling wiebelig zijn, zeker als je bijvoorbeeld veel bloed verliest. Met anti slip je tenminste nog grip, op gewone sokken glij je dan makkelijker weg...

Dat is een interessante, bij mij deed morfine ook helemaal niks bij de punctie. Ik lag jankend op de stoel en kreeg een dosis extra maar helemaal niksquote:Op woensdag 2 september 2020 23:42 schreef kwakz0r het volgende:
Ik eindigde ieg haske nakend, operatieschort was na de operatie uit en ik wilde niks aan. Kreeg ik enorm voor op mijn kop van de nachtzuster maar ik zweette me de tyfus onder dat vieze synthetische dekbedjammer voor je
Morfine doet bij mij op een of andere manier geen rochel. Altijd al gehad, na mijn maagverkleining had ik een pompje en merkte ook nauwelijks verschil. Anderen waren suf en high...
Ruggeprik werkte bij mij we goed, jammer dat de ontsluiting ook stopte

Dit is een van de ergste nachten ooit, het voelt echt alsof mijn slokdarm af fikt. Ik heb pantopazol, rennies en antagel gebruikt, wat zuivel, wat vla, niets helpt
 Dit is een van de ergste nachten ooit, het voelt echt alsof mijn slokdarm af fikt. Ik heb pantopazol, rennies en antagel gebruikt, wat zuivel, wat vla, niets helpt   Het doet zo verrekte pijn en kan er niet van slapen. Was even op de bank gaan proberen te tukken maar net toen ik in slaap viel begon het onderbuurkind aan haar nachtelijke krijspartij. Morgen maar voor de derde keer de huisarts bellen. Anders nemen ze me maar op ofzo, op deze manier wil ik echt niks meer eten en drinken
 Het doet zo verrekte pijn en kan er niet van slapen. Was even op de bank gaan proberen te tukken maar net toen ik in slaap viel begon het onderbuurkind aan haar nachtelijke krijspartij. Morgen maar voor de derde keer de huisarts bellen. Anders nemen ze me maar op ofzo, op deze manier wil ik echt niks meer eten en drinken  

)
) 

Wat super vervelend! En het is ook echt heel pijnlijk weet ik uit ervaring. Ik heb er ooit te lang mee gelopen en had toen een ontstoken slokdarm. Zou inderdaad even contact opnemen. Sterktequote:Op donderdag 3 september 2020 04:11 schreef MaJo het volgende:
Ik ben de maagzuur zo ontzettend zatDit is een van de ergste nachten ooit, het voelt echt alsof mijn slokdarm af fikt. Ik heb pantopazol, rennies en antagel gebruikt, wat zuivel, wat vla, niets helpt
Het doet zo verrekte pijn en kan er niet van slapen. Was even op de bank gaan proberen te tukken maar net toen ik in slaap viel begon het onderbuurkind aan haar nachtelijke krijspartij. Morgen maar voor de derde keer de huisarts bellen. Anders nemen ze me maar op ofzo, op deze manier wil ik echt niks meer eten en drinken

Pff, zo zwaar.quote:Op donderdag 3 september 2020 04:11 schreef MaJo het volgende:
Ik ben de maagzuur zo ontzettend zatDit is een van de ergste nachten ooit, het voelt echt alsof mijn slokdarm af fikt. Ik heb pantopazol, rennies en antagel gebruikt, wat zuivel, wat vla, niets helpt

quote:Op donderdag 3 september 2020 04:11 schreef MaJo het volgende:
 wat kut MaJo. Hopelijk kunnen ze nog iets voor je doen.
  wat kut MaJo. Hopelijk kunnen ze nog iets voor je doen.

@MaJo wat SQ zegt, met de toevoeging dat ik een inleiding had en de eerste uren weeen weinig gedaan hadden (van 1 naar 3 cm met een weeenstorm die ik niet meer vol hield).quote:Op donderdag 3 september 2020 08:06 schreef SQ het volgende:
ontsluiting schijnt vaak te stagneren na pijnmedicatie ja. Het is toch een natuurlijk proces waar je in gaat roeren waardoor dingen anders kunnen verlopen dan bedoeld (disclaimer, dit is geen veroordeling naar mensen die kiezen voor pijnbestrijding)
Dingen als extreme angst (voor bijvoorbeeld pijn) kunnen trouwens ook de ontsluiting tegenhouden, dus het is vaak kiezen tussen 2 "kwaden" (disclaimer disclaimer disclaimer) en dan is de pijnvrije optie toch de meest aangename uiteindelijk, lijkt me.

Ik denk dat iedereen dat roept dan...Ik heb zelfs geroepen 'snij het kind er maar uit, ik hoef het niet meer'..quote:Op donderdag 3 september 2020 10:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Team geen pijnbestrijding, maar bij 8 cm riep ik ook dat ik een ruggenprik wilde.

Perineummassage. Kreeg onlangs m’n potje olie binnen. Over een paar weken maar eens aan wagen.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:02 schreef Sway- het volgende:
Pff dat scheuren en knippen, je kan zeker niet bijzonder veel doen om t te voorkomen

Jain, vooral de aanwijzingen van de verloskundige opvolgen. Je kunt veel niet voorkomen, maar uitscheuren gebeurt vaak als baby's te snel geboren worden. Dus als ze zegt dat je niet meer mag persen kun je beter wel luisteren (hoe moeilijk dat soms ook isquote:Op donderdag 3 september 2020 11:02 schreef Sway- het volgende:
Pff dat scheuren en knippen, je kan zeker niet bijzonder veel doen om t te voorkomen
 )
 )

Je hebt the ring of fire niet gevoeld?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Persweeën zonder te mogen persen... Geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik dat niemand toe wens. Dat lijkt me echt verschrikkelijk

Wat is dat?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Je hebt the ring of fire niet gevoeld?

Ah. Ik weet niet of ik dat echt bewust gevoeld heb. Ik raakte op een gegeven moment in paniek waardoor het laatstequote:Op donderdag 3 september 2020 11:28 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat stukje wanneer het hoofdje staat en je echt niet meer gelooft dat dit gaat passen.

Kloptquote:Op donderdag 3 september 2020 11:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Persweeën zonder te mogen persen... Geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik dat niemand toe wens. Dat lijkt me echt verschrikkelijk

Maar de opluchting als dat hoofd er dan doorheen plopt!quote:Op donderdag 3 september 2020 11:28 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat stukje wanneer het hoofdje staat en je echt niet meer gelooft dat dit gaat passen.

Dat vond ik inderdaad wel een nadeel van de ruggeprik. Ik had hem denk ik te laat gekregen, waardoor ik bij de eerste geen enkele perswee gevoeld heb. Met persen deed ik maar wat en het schoot natuurlijk niet op allemaal.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:30 schreef lunapuella het volgende:
Persen: vond ik de eerste keer afschuwelijk. Dat was na al ruim 20 uur weeën en een ruggenprik - ik had er te weinig energie voor en voelde niet goed wat ik moest doen. De tweede keer vond ik het juist wel 'fijn'. Het deed nog steeds veel pijn, maar de persweeën waren minder heftig dan de ontsluitingsweeën en ik had geen pijnstilling gehad, dus voelde het precies (en voor- en nadeel, haha, maar het schoot wel beter op).

Ja, dat was exact mijn ervaring. Ik kreeg de prik met zo'n 5 cm ontsluiting, dus niet per se te laat gezet, alleen ging ik daarna ineens heel snel naar volledige ontsluiting.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad wel een nadeel van de ruggeprik. Ik had hem denk ik te laat gekregen, waardoor ik bij de eerste geen enkele perswee gevoeld heb. Met persen deed ik maar wat en het schoot natuurlijk niet op allemaal.
 Ik voelde wel een persdrang maar geen duidelijke weeën erbij.
 Ik voelde wel een persdrang maar geen duidelijke weeën erbij.

Beetje struisvogelenquote:Op donderdag 3 september 2020 12:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik hoop gewoon dat ik niet het hele ziekenhuis bij elkaar krijs.
Je ziet weleens van die filmpjes dat zo'n vrouw heel zen een beetje zit te puffen en kreunen in een bad, dat wil ik.
Zal wel niet gebeuren, ik raak vermoedelijk in paniek, ga stomme dingen roepen en alles onderpoepen. Want ik ben niet zo subtiel.
Nog maar even niet aan denken
 doe ik ook, wil denk ik ook niet naar zo’n pufcursus want denk dat het misschien wel fijn kan zijn als je er niet teveel vanaf weet. De verloskundige weet hoe je kan zuchten en puffen. Of dat is misschien super naïef, moet het nog bespreken.
 doe ik ook, wil denk ik ook niet naar zo’n pufcursus want denk dat het misschien wel fijn kan zijn als je er niet teveel vanaf weet. De verloskundige weet hoe je kan zuchten en puffen. Of dat is misschien super naïef, moet het nog bespreken.

Ik zou zeggen: probeer hypnobirthingquote:Op donderdag 3 september 2020 12:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik hoop gewoon dat ik niet het hele ziekenhuis bij elkaar krijs.
Je ziet weleens van die filmpjes dat zo'n vrouw heel zen een beetje zit te puffen en kreunen in een bad, dat wil ik.
Zal wel niet gebeuren, ik raak vermoedelijk in paniek, ga stomme dingen roepen en alles onderpoepen. Want ik ben niet zo subtiel.
Nog maar even niet aan denken
 . Ik heb een niet-zweverige Engelse cursus gedaan van 40 GBP (nog geen 50 euro).
 . Ik heb een niet-zweverige Engelse cursus gedaan van 40 GBP (nog geen 50 euro).  

Dat is het belangrijkste.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
ik ben oprecht niet bang voor de bevalling.

Maar je moet wel oppassen dat je het je niet te mooi voorstelt door al die verhalen.
 Maar je moet wel oppassen dat je het je niet te mooi voorstelt door al die verhalen.  

Dan is dit echt wel iets voor jou, simpelweg anders toepassen van alle kennis die je al hebt van yoga, ademhaling en mediteren. En het leuke is, je geboortepartner krijgt ook een hele actieve rol. De mijne is straks de poortwachter van de rust, hij moet mijn lichaamshouding en ademhaling in de gaten houden (naast zijn taken als cateraar en masseurquote:Op donderdag 3 september 2020 12:13 schreef Maria2.0 het volgende:
Ja, dat hypnobirthing lijkt me wel wat, tzt eens even op inlezen. Ik ben sowieso een zweefteef hoor, van de meditatie en de yoga en de hekserij. Dus dat hypnobirthing zou best weleens goed bij me kunnen passen. Zeker omdat ik ook een héél andere kant heb en onwijs onrustig en gestresst kan zijn.
 ) .
 ) .

Het zijn bepaald geen romantische roze wolk verhalen, hoorquote:Op donderdag 3 september 2020 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als die verhalen je kunnen helpen met vertrouwen geven voor de bevalling Seven, hartstikke mooiMaar je moet wel oppassen dat je het je te mooi voorstelt door al die verhalen.
Mijn vk was daar stellig in; lees geen bevallingsverhalen op internet. Het kan je onnodig bang maken, of de bevalling valt ontzettend tegen vergeleken met de prachtige verhalen die je gelezen hebt.
En ik wil absoluut geen party pooper zijn, maar het beste is om daar wel rekening mee te houden.
 . Zo nu en dan zit er een verhaal tussen dat echt een sprookje is. 95% van alle verhalen bevat elementen van uitscheuren, korte paniek bij transitie, pijnbestrijding (vrijwel iedereen), keizersnedes, tangverlossingen, vacuumpompen, afwijzen of accepteren van medisch ingrijpen, per ongeluk in de auto bevallen, per ongeluk thuis bevallen voor de verloskundige er is, poep in het vruchtwater, infecties, in het ziekenhuis moeten blijven.
 . Zo nu en dan zit er een verhaal tussen dat echt een sprookje is. 95% van alle verhalen bevat elementen van uitscheuren, korte paniek bij transitie, pijnbestrijding (vrijwel iedereen), keizersnedes, tangverlossingen, vacuumpompen, afwijzen of accepteren van medisch ingrijpen, per ongeluk in de auto bevallen, per ongeluk thuis bevallen voor de verloskundige er is, poep in het vruchtwater, infecties, in het ziekenhuis moeten blijven.  

+1. Ik denk dat de grootste strijd al gestreden is als je geen angst voelt.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste.
Als je al met angst de bevalling in gaat, werk je je eigen lichaam tegen.

Want uiteindelijk gaat het wel om jouw bevalling (even algemeen genomen) en niet die van al die dames die hun verhaal hebben neergepend op internet.
 Want uiteindelijk gaat het wel om jouw bevalling (even algemeen genomen) en niet die van al die dames die hun verhaal hebben neergepend op internet.

Waar ik nu 100% van genezen ben, is het idee dat medisch ingrijpen negatief is. Daar ben ik erg blij om, ik had daar in het begin van de zwangerschap echt moeite mee omdat ik dacht dat je dan in de medische molen terecht komt. Maar als ik zie hoeveel vrouwen daar juist positief op terugblikken, dan kan ik alleen maar zeggen dat er gewoon een sterke voorkeur over is gebleven voor thuis in bad, want dat lijkt me domweg de meest ontspannen optie.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
http://geboorteverhalen.m(...)t-geliefde-verhalen/
Je wordt plat gegooid met alle negatieve verhalen. Ook hier, over ons persen, scheuren etc. Niks mis met ook de positieve verhalen te lezen.

Ik ook SQ, helemaal geared up voor alles wat mogelijk komen gaat.. besluit die draak ff wat andersquote:Op donderdag 3 september 2020 12:41 schreef SQ het volgende:
En ik hoop dat elliot gewoon met z'n bakkes naar beneden ligt hoor. Het zou zonde zijn om met die mindset bij voorbaat al een keizersnede te moeten ondergaan
 .  We gaan het zien straks.
.  We gaan het zien straks.

Heel smakelijk!quote:Op donderdag 3 september 2020 04:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt smakelijkHeeft ze het niet laten zien? Ik ben wel in staat op mijn man er even bij te roepen
 Ze heeft foto's gemaakt.
 Ze heeft foto's gemaakt.  Ik ben nog hele dagen aan 't werk, dus sta op standby zeg maar.
 Ik ben nog hele dagen aan 't werk, dus sta op standby zeg maar. 
Kraamvisite.. Ja, nee, geen idee.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:58 schreef Wolken het volgende:
Sterkte MaJo!
Bij mij was de ruggenprik ook op een gegeven moment uitgezet of uitgewerkt om te kijken of de ontsluiting dan wel zou vorderen icm het verhogen van de weeenopwekkers maar helaas bleef ik ondanks alles hangen op 7 cm.
Doen jullie aan kraamvisite? Ik wil eigenlijk zo min mogelijk "vreemde" lui over de vloer na de geboorte en alleen directe familie en goede vrienden dat ik zit te denken om op het kaartje te zetten dat we dus geen kraamvisite willen. Alleen hoe zet je dat er vriendelijk op? Ik zat zelf te denken aan " de komende tijd gaan wij als gezin samen genieten " maar zouden mensen dan wel snappen dat ze niet langs mogen komen? Ik woon in zo een klein dorp dat een heleboel buurvrouwen gewoon langs droppen om de baby te zien.
 Heel erg afhankelijk van wat a) de kraamzorg van ons wil/eist b) de gesteldheid van vrouw en kind. Ik verwacht een stuk minder aanloop, want het is én de tweede én corona tijd.. Maar ik heb van de vorige keer wel geleerd dat we gewoon meer ons eigen gevoel moeten volgen en sneller nee moeten zeggen.
 Heel erg afhankelijk van wat a) de kraamzorg van ons wil/eist b) de gesteldheid van vrouw en kind. Ik verwacht een stuk minder aanloop, want het is én de tweede én corona tijd.. Maar ik heb van de vorige keer wel geleerd dat we gewoon meer ons eigen gevoel moeten volgen en sneller nee moeten zeggen.

Ik heb geen katheter gehad, maar herken dit heel erg! Ik wist gewoon niet meer hoe ik mijn blaas kon ontspannen om te plassen. Vanwege hechtingen raadden ze me aan om onder de douche te plassen, dus ik vond het ook lastig om te zien of ik nou wel of niet geplast had. Iets later toch gezien dat ik plaste, maar voelde niet hoe ik het deed of zelfs dát ik het deed. Echt een rare gewaarwording. Enige is dat mijn blaas duidelijk leger voelde naderhandquote:Op woensdag 2 september 2020 20:19 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik vond het echt heel vreemd, want ik voelde wel dat mijn blaas vol zat zeg maar, maar ik moest echt even een momentje op de wc nemen om rustig te plassen want het lukte eerst dus niet. Heel gek gevoel
 .
. 

Dit inderdaad. Mijn verloskundige bij de tweede hield ook nog een warm nat washandje tegen de onderkant, vlak voor ik begon met persen tot de uiteindelijke uitdrijving (duurde 4 weeën, waarvan ik er 2 moest wegzuchten). Ik had wel een klein scheurtje, maar minder dan bij de eerste. Het hechten was ook minder naar.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Jain, vooral de aanwijzingen van de verloskundige opvolgen. Je kunt veel niet voorkomen, maar uitscheuren gebeurt vaak als baby's te snel geboren worden. Dus als ze zegt dat je niet meer mag persen kun je beter wel luisteren (hoe moeilijk dat soms ook is)
 . Ik dacht letterlijk 'kom op, dit is de laatste keer dat je dit doet, erdoorheen en klaar!!'
. Ik dacht letterlijk 'kom op, dit is de laatste keer dat je dit doet, erdoorheen en klaar!!' 

.
 . .
 .

Mijn vrouw noemde het een kutkindquote:Op donderdag 3 september 2020 10:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat roept dan...Ik heb zelfs geroepen 'snij het kind er maar uit, ik hoef het niet meer'..

Van de eerste kan ik het persen me helemaal niet meer herinneren. Bij de tweede wel, die was een sterrekijker van 4.5 kilo.... De bevalling ging erg snel, maar heb wel een uur geperst. Pff, dat was echt hel.

Yes, wat goed!!! De bloeddruk wat minder, hopelijk een tijdelijke verhoging idd.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:10 schreef Seven. het volgende:
Elliot ligt blijkbaar al helemaal ingedaald met zijn harses naar beneden.
Mijn bloeddruk was wel ineens 130/60, volgens mij omdat ik me druk maakte over hoe hij nou lag.

quote:Op donderdag 3 september 2020 15:12 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Mijn vrouw noemde het een kutkind
Vond de vk niet zo leuk

Wij geven op het kaartje aan dat we het op prijs stellen om vooraf even te melden voor kraambezoek op de volgende manier:quote:Op donderdag 3 september 2020 09:58 schreef Wolken het volgende:
Sterkte MaJo!
Bij mij was de ruggenprik ook op een gegeven moment uitgezet of uitgewerkt om te kijken of de ontsluiting dan wel zou vorderen icm het verhogen van de weeenopwekkers maar helaas bleef ik ondanks alles hangen op 7 cm.
Doen jullie aan kraamvisite? Ik wil eigenlijk zo min mogelijk "vreemde" lui over de vloer na de geboorte en alleen directe familie en goede vrienden dat ik zit te denken om op het kaartje te zetten dat we dus geen kraamvisite willen. Alleen hoe zet je dat er vriendelijk op? Ik zat zelf te denken aan " de komende tijd gaan wij als gezin samen genieten " maar zouden mensen dan wel snappen dat ze niet langs mogen komen? Ik woon in zo een klein dorp dat een heleboel buurvrouwen gewoon langs droppen om de baby te zien.

Volgens mij heeft de vk daar op dat moment juist alle begrip voorquote:Op donderdag 3 september 2020 15:12 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Mijn vrouw noemde het een kutkind
Vond de vk niet zo leuk

Ik moest heel hard lachen tijdens mijn bevalling omdat het echt zo voelde, en riep tegen iedereen die het al dan niet wilde horen dat het idd net voelt als een ring van vuurquote:Op donderdag 3 september 2020 11:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Je hebt the ring of fire niet gevoeld?

.
.

Hosanna! Fijn!quote:Op donderdag 3 september 2020 15:10 schreef Seven. het volgende:
Elliot ligt blijkbaar al helemaal ingedaald met zijn harses naar beneden.
Mijn bloeddruk was wel ineens 130/60, volgens mij omdat ik me druk maakte over hoe hij nou lag.

. Zoals het er nu naar uitziet kan niemand vanuit Nederland overkomen en dat vind ik echt heel erg jammer.. Wel gisteren beschuit en muisjes gekocht.
. Zoals het er nu naar uitziet kan niemand vanuit Nederland overkomen en dat vind ik echt heel erg jammer.. Wel gisteren beschuit en muisjes gekocht. . Heb gelukkig niet al te veel in die maat.
 . Heb gelukkig niet al te veel in die maat. 

Oh wat leuk! Ik ga eens kijken, ik hou ervan. Zo ben ik dus bijna 2 jaar bezig geweest met zwanger worden, de gynaecoloog gaf ons weinig kans en raadde IUI aan. Ik heb in juli een maansteen gekocht en deze met een ritueeltje opgeladen in de volle maan op 3 augustus, nog een meditatie-ritueel erachteraan op Lughnasadh met die maansteen en bam, zwanger. Ik ben ook nogal wetenschappelijk, dus tuurlijk frons ik wenkbrauwen, maar ik vind het tóch een leuk verhaalquote:Op donderdag 3 september 2020 14:34 schreef Hilmo het volgende:
Oh voor degene die van zweverig houden: ik had beval edelstenen bij de bevalling. Een armbandje om en twee edelstenen in de tas. Gekocht bij Boeddha edelstenen oid.

Leuk, zulke verhalen.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:35 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Oh wat leuk! Ik ga eens kijken, ik hou ervan. Zo ben ik dus bijna 2 jaar bezig geweest met zwanger worden, de gynaecoloog gaf ons weinig kans en raadde IUI aan. Ik heb in juli een maansteen gekocht en deze met een ritueeltje opgeladen in de volle maan op 3 augustus, nog een meditatie-ritueel erachteraan op Lughnasadh met die maansteen en bam, zwanger. Ik ben ook nogal wetenschappelijk, dus tuurlijk frons ik wenkbrauwen, maar ik vind het tóch een leuk verhaal

Fijn!quote:Op donderdag 3 september 2020 16:42 schreef Aure het volgende:
Ha, fijn dat ie goed ligt seven!
Ik kreeg net een goede nipt uitslag binnen! Vet snel! Vorige week donderdag geprikt. De vorige keer duurde het wel echt 9 werkdagen

Fijn,das lekker snel!quote:Op donderdag 3 september 2020 16:42 schreef Aure het volgende:
Ik kreeg net een goede nipt uitslag binnen! Vet snel! Vorige week donderdag geprikt. De vorige keer duurde het wel echt 9 werkdagen

Hier schat ze het geregeld in, maar we nemen het met een kuub zout.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:23 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zou willen dat ik die kraambezoek struggles had. Zoals het er nu naar uitziet kan niemand vanuit Nederland overkomen en dat vind ik echt heel erg jammer.. Wel gisteren beschuit en muisjes gekocht.
Sinds gisteren klaar met het wassen van alle kleertjes, maar ik vind sommige kleertjes er dus zoooo klein uitzien (die newborn maat dan). Ik hoop dat ze er wel in past, al is het maar een week. Heb gelukkig niet al te veel in die maat.
Had ik het nou goed begrepen dat de vk weleens inschat hoeveel de baby gaat wegen? Ik ga dat straks eens vragen als ik weer op controle ga. Kan me ook wel voorstellen dat ze daar echt geen uitspraken over durven te doen.
quote:Op donderdag 3 september 2020 16:42 schreef Aure het volgende:
 Dat is fijn nieuws!
 Dat is fijn nieuws!

Toch wel deze dan?quote:Op donderdag 3 september 2020 16:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Leuk, zulke verhalen.
De vorige keer werd iemand genoemd die een geurkaars had gekocht voor tijdens de bevalling. Dat is als een zaadje in m’n hoofd gepland. Ga tijdens m’n verlof maar eens op zoek naar een fijne geurkaars.

Fijn!quote:Op donderdag 3 september 2020 16:42 schreef Aure het volgende:
 Hopelijk zakt ze gauw een stukje. Het goede nieuws is dat ik niet gebeld ben door de gynaecoloog naar aanleiding van de suikertest dus ik hoef niet meer te prikken
 Hopelijk zakt ze gauw een stukje. Het goede nieuws is dat ik niet gebeld ben door de gynaecoloog naar aanleiding van de suikertest dus ik hoef niet meer te prikken  Ik blijf wel op mijn eten letten, kan sowieso geen kwaad.
 Ik blijf wel op mijn eten letten, kan sowieso geen kwaad.

quote:Op donderdag 3 september 2020 17:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Toch wel deze dan?
https://shop.goop.com/sho(...)a-candle?country=USA

Geen kaars, geurstokjes!quote:Op donderdag 3 september 2020 16:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Leuk, zulke verhalen.
De vorige keer werd iemand genoemd die een geurkaars had gekocht voor tijdens de bevalling. Dat is als een zaadje in m’n hoofd gepland. Ga tijdens m’n verlof maar eens op zoek naar een fijne geurkaars.

quote:Op donderdag 3 september 2020 16:42 schreef Aure het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |