Ik zou een 1.6HDi kiezen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:
Hoorde dat je met een 1.8 minder geld kwijt bent aan benzine, beter mee kunt komen op de snelweg en minder geluidsoverlast hebt. Maar dat de motoren en auto's vaak een stuk groter en daarmee zwaarder zijn. Klopt dit? Of zijn er ook lichte auto's met een zware motor zonder dat je meer aan belasting en verzekering kwijt bent?
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:21 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Welke auto wil je kopen? Want dit is wel een heel algemene vraagstelling...
Ben je bekend met de triple constraint? Lijkt op deze stellingquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.
Kijk over een paar jaar gewoon wat op marktplaats staat binnen jouw budget. Dan kan je gaan rekenen. Verbruik, wegenbelasting, verzekering.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.
Maar die lichte auto's hebben bijna allemaal wel een hele zwakke 1.0 motor. Daar wil je niet meer op de snelweg rijden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lichter is eigenlijk altijd en op alle vlakken goedkoper.
Schei toch uit, je hebt niet eens geld om een kies te laten trekkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.
Omdat ze licht zijn, heb je weinig koppel en vermogen nodig om vooruit te komen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:09 schreef osodevo het volgende:
[..]
Maar die lichte auto's hebben bijna allemaal wel een hele zwakke 1.0 motor. Daar wil je niet meer op de snelweg rijden.
Het hangt dus helemaal af wat je met je hypothetische auto wil. Hoeveel hypothetische kilometers ga je rijden, hoeveel daarvan op een hypothetische snelweg, hoeveel hypothetische kinderen en honden op de achterbank en wil je ook een hypothetische caravan kunnen trekken?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:09 schreef osodevo het volgende:
[..]
Maar die lichte auto's hebben bijna allemaal wel een hele zwakke 1.0 motor. Daar wil je niet meer op de snelweg rijden.
Je vergeet ook een gedrag van de bestuurder. Trap ie elke keer dieper de pedaal in en of doet ie beetje bij beetje..quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:24 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het hangt dus helemaal af wat je met je hypothetische auto wil. Hoeveel hypothetische kilometers ga je rijden, hoeveel daarvan op een hypothetische snelweg, hoeveel hypothetische kinderen en honden op de achterbank en wil je ook een hypothetische caravan kunnen trekken?
quote:Op zondag 30 augustus 2020 18:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ja klopt deze is erg zuinig in verbruik![]()
[ afbeelding ]
The base 455 was rated at 340 hp (254 kW), with the W-30 achieving a rating of 350 hp (261 kW). The W-27 option was downgraded to an aluminum cover for the cast iron differential housing.
Welke auto in het c-segment heeft een 1.0ltr?quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
Ik weet weinig van moderne auto's geef ik direct toe. MAAR. Wat ik wel nu al paar keer heb gehoord van autohandelaren/garagisten, is dat veel van de 0.9 en 1.0 motoren in wat grotere auto's (dus een B of C segmenter) eigenlijk gewoon te klein zijn voor het gewicht/omvang van zo'n auto.
Dat is natuurlijk onzin. Als de fabrikant gewoon zorgt dat hij kwalitatief goede spullen gebruikt, kan zo'n blok ook prima een paar ton lopen.quote:En wat de fabrikant dan doet, is er een turbo op knallen waardoor die 110pk ofzo levert, maar eigenlijk zit je dan vrijwel continu op de totale max-levering van die motor te rijden.
In de regel betekent een grotere cylinderinhoud een hoger verbruik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:
Hoorde dat je met een 1.8 minder geld kwijt bent aan benzine, beter mee kunt komen op de snelweg en minder geluidsoverlast hebt. Maar dat de motoren en auto's vaak een stuk groter en daarmee zwaarder zijn. Klopt dit? Of zijn er ook lichte auto's met een zware motor zonder dat je meer aan belasting en verzekering kwijt bent?
Puur uit nieuwsgierigheid, wat doet de gemiddelde bestuurder doorgaans verkeerd wat het afkoelen betreft?quote:Op zondag 30 augustus 2020 17:46 schreef blomke het volgende:
Bij moderne diesels is het vooral zaak te letten op diverse "externe" motordelen: de turbo, de inspuiters, de ketting/riem, de EGR etc. Een diesel an sich, kan tonnen probleemlood draaien, als ie maar goed warm wordt en normaal opwarmt en afkoelt.
Meteen de motor afzetten bij thuiskomst. Beter is, voor de turbo, 10 sec. laten draaien zodat de turbo wordt nagekoeld en spanningen uit het staal verdwijnen.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, wat doet de gemiddelde bestuurder doorgaans verkeerd wat het afkoelen betreft?
De Fiat 500 van mijn eega heeft 86 pk uit een 875 cc 2-cylinder. Daar kun je prima mee op de snelweg rijden. Is het comfortabeler in mijn V70 met 300pk? Zeker. Maar alles is een kwestie van budget, uiteindelijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:09 schreef osodevo het volgende:
Maar die lichte auto's hebben bijna allemaal wel een hele zwakke 1.0 motor. Daar wil je niet meer op de snelweg rijden.
Skoda Octavia in ieder geval. Heb ook wel eens een golf met een 1.0 gereden en denk dat je die in de A3 ook wel kunt krijgen.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Welke auto in het c-segment heeft een 1.0ltr?
Laatste minuten rustig rijden. Zelfs op de snelweg uit laten rollen als je moet tanken, zou voldoende moeten zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, wat doet de gemiddelde bestuurder doorgaans verkeerd wat het afkoelen betreft?
Dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking, aangezien de prius niet een normale otto-motor heeft, maar een atkinson cyclus gebruikt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:13 schreef ToT het volgende:
Onze Prius 1.8 is een kruimeltje zuiniger dan de Picanto 1.3 die we hier voor hadden.
Ford Focus, al jaren.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke auto in het c-segment heeft een 1.0ltr?
[..]
O ja, vanaf 2013 al. Staan er toch genoeg te koop met km-standen tegen de 2 ton aan. Klinkt niet alsof het zo'n slecht spul is.quote:
Ik vraag het me af. Zo'n klein blok met turbo moet heel hard werken. Dat is ook de reden dat oude Volvo's (grote blokken, weinig vermogen) met gemak richting 500000 km of meer gingen. Die leverden dat vermogen metquote:Op donderdag 3 september 2020 17:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
O ja, vanaf 2013 al. Staan er toch genoeg te koop met km-standen tegen de 2 ton aan. Klinkt niet alsof het zo'n slecht spul is.
Hoezo moet het hard werken? De 2-cylinder (875cc met turbo) in onze Fiat 500 doet 90% van zijn werk tussen de 2000 en 3000 toeren. En dan kom je prima met het verkeer mee.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik vraag het me af. Zo'n klein blok met turbo moet heel hard werken.
Ik ben nu aan mijn tweede Volvo bezig met een 5-cylinder turbo met veel vermogen (de T-5R had al meer dan 100pk per liter in 1994). En weet je wat? Als je de juiste materialen gebruikt, blijft het allemaal heel. Die dingen draaien ook tonnen. Volvo gebruikt nu in de XC90 ook een 2.0ltr met 320 pk. Het is namelijk geen 1975 meer.quote:Dat is ook de reden dat oude Volvo's (grote blokken, weinig vermogen) met gemak richting 500000 km of meer gingen. Die leverden dat vermogen met
Die 5-cilinders zijn wel oerdegelijk. In m'n V50 ligt er ook een (ongeblazen) versie van.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoezo moet het hard werken? De 2-cylinder (875cc met turbo) in onze Fiat 500 doet 90% van zijn werk tussen de 2000 en 3000 toeren. En dan kom je prima met het verkeer mee.
[..]
Ik ben nu aan mijn tweede Volvo bezig met een 5-cylinder turbo met veel vermogen. En weet je wat? Als je de juiste materialen gebruikt, blijft het allemaal heel. Die dingen draaien ook tonnen. Volvo gebruikt nu in de XC90 ook een 2.0ltr met 320 pk. Het is namelijk geen 1975 meer.
ik heb een 2.7 en kom niet mee met het verkeer...quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:
Hoorde dat je met een 1.8 minder geld kwijt bent aan benzine, beter mee kunt komen op de snelweg en minder geluidsoverlast hebt. Maar dat de motoren en auto's vaak een stuk groter en daarmee zwaarder zijn. Klopt dit? Of zijn er ook lichte auto's met een zware motor zonder dat je meer aan belasting en verzekering kwijt bent?
Komt het al een beetje in de buurt van een EV kwa gevoel op het gas, of nog steeds een motor en wielen die niet echt verbonden lijken op elkaar ?quote:Op donderdag 3 september 2020 19:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb nu net een Toyota Hybrid 2.0 Touring Sports gekocht, daar ligt een 2.0 Atkinson blok in dat ondersteund wordt door de 2 elektromotoren/generatoren.
Als je het gas diep intrapt gaat het toerental wel sneller omhoog dan de snelheidquote:Op vrijdag 4 september 2020 13:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Komt het al een beetje in de buurt van een EV kwa gevoel op het gas, of nog steeds een motor en wielen die niet echt verbonden lijken op elkaar ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |