Ik zou een 1.6HDi kiezen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:
Hoorde dat je met een 1.8 minder geld kwijt bent aan benzine, beter mee kunt komen op de snelweg en minder geluidsoverlast hebt. Maar dat de motoren en auto's vaak een stuk groter en daarmee zwaarder zijn. Klopt dit? Of zijn er ook lichte auto's met een zware motor zonder dat je meer aan belasting en verzekering kwijt bent?
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:21 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Welke auto wil je kopen? Want dit is wel een heel algemene vraagstelling...
Ben je bekend met de triple constraint? Lijkt op deze stellingquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.
Kijk over een paar jaar gewoon wat op marktplaats staat binnen jouw budget. Dan kan je gaan rekenen. Verbruik, wegenbelasting, verzekering.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.
Maar die lichte auto's hebben bijna allemaal wel een hele zwakke 1.0 motor. Daar wil je niet meer op de snelweg rijden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lichter is eigenlijk altijd en op alle vlakken goedkoper.
Schei toch uit, je hebt niet eens geld om een kies te laten trekkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Geen. Het was meer een vraag wat over het algemeen beste maar goedkoop rijdt. Wie weet heb ik binnen een paar jaar genoeg geld voor een auto. Kan ik ook gemakkelijker een betere baan vinden.
Omdat ze licht zijn, heb je weinig koppel en vermogen nodig om vooruit te komen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:09 schreef osodevo het volgende:
[..]
Maar die lichte auto's hebben bijna allemaal wel een hele zwakke 1.0 motor. Daar wil je niet meer op de snelweg rijden.
Het hangt dus helemaal af wat je met je hypothetische auto wil. Hoeveel hypothetische kilometers ga je rijden, hoeveel daarvan op een hypothetische snelweg, hoeveel hypothetische kinderen en honden op de achterbank en wil je ook een hypothetische caravan kunnen trekken?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:09 schreef osodevo het volgende:
[..]
Maar die lichte auto's hebben bijna allemaal wel een hele zwakke 1.0 motor. Daar wil je niet meer op de snelweg rijden.
Je vergeet ook een gedrag van de bestuurder. Trap ie elke keer dieper de pedaal in en of doet ie beetje bij beetje..quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:24 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het hangt dus helemaal af wat je met je hypothetische auto wil. Hoeveel hypothetische kilometers ga je rijden, hoeveel daarvan op een hypothetische snelweg, hoeveel hypothetische kinderen en honden op de achterbank en wil je ook een hypothetische caravan kunnen trekken?
quote:Op zondag 30 augustus 2020 18:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ja klopt deze is erg zuinig in verbruik![]()
[ afbeelding ]
The base 455 was rated at 340 hp (254 kW), with the W-30 achieving a rating of 350 hp (261 kW). The W-27 option was downgraded to an aluminum cover for the cast iron differential housing.
Welke auto in het c-segment heeft een 1.0ltr?quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
Ik weet weinig van moderne auto's geef ik direct toe. MAAR. Wat ik wel nu al paar keer heb gehoord van autohandelaren/garagisten, is dat veel van de 0.9 en 1.0 motoren in wat grotere auto's (dus een B of C segmenter) eigenlijk gewoon te klein zijn voor het gewicht/omvang van zo'n auto.
Dat is natuurlijk onzin. Als de fabrikant gewoon zorgt dat hij kwalitatief goede spullen gebruikt, kan zo'n blok ook prima een paar ton lopen.quote:En wat de fabrikant dan doet, is er een turbo op knallen waardoor die 110pk ofzo levert, maar eigenlijk zit je dan vrijwel continu op de totale max-levering van die motor te rijden.
In de regel betekent een grotere cylinderinhoud een hoger verbruik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:10 schreef osodevo het volgende:
Hoorde dat je met een 1.8 minder geld kwijt bent aan benzine, beter mee kunt komen op de snelweg en minder geluidsoverlast hebt. Maar dat de motoren en auto's vaak een stuk groter en daarmee zwaarder zijn. Klopt dit? Of zijn er ook lichte auto's met een zware motor zonder dat je meer aan belasting en verzekering kwijt bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |