Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
ben benieuwd voor wie ze duimdequote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:20 schreef Chia het volgende:
Francis op de achtergrond vlak voor die laatste vraag
Je zag Jeroen ook boos kijken toen ze scheikundig element zeiquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:21 schreef AgnesGru het volgende:
Jeroen eigenlijk genaaid door zijn fragment en dat scheikundig iets niet werd goed gerekend.
ietwat rechtop staand... of gewoon heel dun en daardoor zie je het blauw er door schijnen en lijkt het zoquote:
het gaat om het winnen he... niet om het balbezit of de schoten op doel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:22 schreef SonicVolcano het volgende:
Wel een goed seizoen was ditJeroen qua statistieken volgens mij wel de beste?
Collectief minderwaardigheidscomplexquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:21 schreef Zorro het volgende:
"Zo blij dat ik de trofee aan een andere vrouw mag geven!"
De eerst keer dat een man zoeits over een andere man gaat zeggen gaat heel twitter los
En nou alleen jij maar ???quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:21 schreef Zorro het volgende:
"Zo blij dat ik de trofee aan een andere vrouw mag geven!"
De eerst keer dat een man zoeits over een andere man gaat zeggen gaat heel twitter los
Yes, tot de volgende keer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:23 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi, terechte winnaar wat mij betreft
Tot volgend seizoen!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Yes, tot de volgende keer.
laatste dat ik las was het een flopquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:48 schreef spinazieruiker het volgende:
Mooi seizoen!
Hoe staat het met de karaoke inzameling voor Maarten?
Volgens mij was er gisteren pas 1300 euro ingezameld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:48 schreef spinazieruiker het volgende:
Mooi seizoen!
Hoe staat het met de karaoke inzameling voor Maarten?
Ik denk dat Anna Nooshin nog slechter isquote:Op donderdag 10 december 2020 18:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maik de Boer als eerste eruit wedden![]()
Tijdens het programma zeiden ze dat ze op 1 januari er is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 16:10 schreef Haaibaaike het volgende:
Ook Caroline Brouwer de sidekick van Rob Stenders " Platen Bonanza" doet mee.
Het kwam er niet heel lekker uit inderdaadquote:Op vrijdag 11 december 2020 18:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Ja natuurlijk kan ze op 1 jan te horen zijn op radio 2. " De slimste mens" is toch al opgenomen.
Dat wordt juichenquote:Op maandag 14 december 2020 21:03 schreef Buitendam het volgende:
Zij is zo ongemakkelijk, hopelijk wint ze de serie.
Ja, een stuk makkelijker dan als je het niet bij de juiste moet zeggen.quote:Op maandag 14 december 2020 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is makkelijk achteraf gokken
Pence niet herkennen is inderdaad wel matig.quote:
Klaas van Kruistum volgens mijquote:Op maandag 14 december 2020 21:15 schreef Szura het volgende:
Waar the fuck had zij het over bij Klaas Vaak
Was er niet ooit een dj die zich zo noemde?quote:Op maandag 14 december 2020 21:15 schreef Szura het volgende:
Waar the fuck had zij het over bij Klaas Vaak
Misschien is ze stiekem wel veel slimmer dan dat ze eruit ziet.quote:Op maandag 14 december 2020 21:13 schreef Remco het volgende:
Je moet je pas echt schamen als je verliest van Emma Wortelboer.
Vagina-vraag Emma Wortelboer in De Slimste Mens verbijstert Philip Freriksquote:Op maandag 14 december 2020 21:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Emma Aandachtshoer geeft dit programma wel wat.
https://www.ad.nl/show/va(...)ip-freriks~af477704/quote:Freriks zei dat hij de delicatesse heerlijk vindt. ,,Met een witte wijn erbij.” Van Rossum reageerde dat hij oesters ‘ongekend smerig’ vindt. ,,Vind je vagina’s dan ook vies? Ze zeggen toch dat dat een beetje hetzelfde geurtje heeft?” vroeg Wortelboer. Van Rossum antwoordde gevat: ,,Nee, daar heb ik een heel andere beleving bij.” Presentator Philip Freriks voelde zich zichtbaar ongemakkelijk. Hij perste er een glimlach uit. ,,Uh, dit neemt nu een wending die ik niet had voorzien...”, zei hij. Van Rossum grinnikte.
Ik kreeg heg idee dat ze grosso modo best wel wat wist jaquote:Op dinsdag 15 december 2020 04:08 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Misschien is ze stiekem wel veel slimmer dan dat ze eruit ziet.
Rechten, daar ga je al.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:47 schreef Scheepskok het volgende:
Die kokkin wist geen moer! En Guus viel me erg tegen. Die vraag over studentencorps, daar kwam hij niet eens uit. Gestotter en gehakkel. Ik snap daar niets van want voordat hij zanger was hij rechtenstudent. Dan moet je dit toch minstens weten. Ik snap nu ook waarom die vriendin van dat liedje op hem is afgeknapt. Haal z'n scheerapparaat weg, geef hem een bril een twee bakken patat en je hebt Guus.
Ben benieuwd wat ze vanavond voor ons in petto heeft.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Vagina-vraag Emma Wortelboer in De Slimste Mens verbijstert Philip Freriks
De Slimste Mens-presentator Philip Freriks was gisteravond even van zijn stuk gebracht na een gesprekje tussen deelneemster Emma Wortelboer en jurylid Maarten van Rossum over de smaak van oesters en - jawel - vagina’s. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen van de hitquiz trapte af met bijna 1,6 miljoen kijkers.
Deelneemster Emma Wortelboer, onder meer bekend van haar uitzinnige gejuich tijdens het Eurovisie Songfestival in 2019, maakte haar opmerking na een vraag over 5G. Die werd ingeleid met een verhaal van rapper Boef dat er - net als over het communicatienetwerk - veel discussie bestaat over de smaak van oesters.
[..]
https://www.ad.nl/show/va(...)ip-freriks~af477704/
Ja, en dan dit soort kandidaten uit nodigen voor de Slimste Mens van Nederland vind ik toch meer iets voor RTL of SBS dan voor de NPO. Natuurlijk is de titel bedoeld met een glimlach, maar met dit soort dumbo's doe je helemaal geen moeite meer het nog iets 'educatieverigs' mee te geven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:47 schreef Scheepskok het volgende:
Die kokkin wist geen moer! En Guus viel me erg tegen.
Ik vond Emma hier ook lang niet zo irritant als bij ongeveer elk ander programma waarin ik haar zag. En haar kennis was ook prima op peil, zeker in relatie tot de andere twee.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:00 schreef lily het volgende:
Ze heeft me eigenlijk wel verrast. Ik vond haar wel grappig. En ze wist veel
Om de vier jaar is strikt genomen ook niet helemaal correct.quote:
Die vraag m.b.t de geloven, viel zij mij wel tegen. Zij riep bij elk teken steeds opnieuw het hele riedeltje (boeddhisme, hindoeïsme etc.)quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:00 schreef lily het volgende:
Ze heeft me eigenlijk wel verrast. Ik vond haar wel grappig. En ze wist veel
Dat was ook een dom advies.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:11 schreef Tourniquet het volgende:
Heb Maarten nog nooit zo hard zien lachen.
Gisteren de slimste, onvoorstelbare toevalstreffer?quote:Op woensdag 16 december 2020 21:18 schreef svann het volgende:
Margje mist veel, maar Kaj meer -tot nog toe.
Terwijl ik juist hoopte op Maarten die zijn mening gaf over Famke Louise en Frie de piepolquote:Op woensdag 16 december 2020 21:46 schreef usagi414 het volgende:
[ afbeelding ]
Beste fragment van deze uitzending.
Vettel niet kennenquote:Op woensdag 16 december 2020 23:43 schreef hhh38 het volgende:
Jeetje wat een zeldzaam laag niveau zeg, hoe heeft Kaj een aflevering overleefd?
Ja dat was misschien ook wel het dieptepunt. En dat ze het antwoord alledrie niet weten en niemand het op één na meest logische antwoord geeft (Frankrijk en Zwitserland). Het heet de Mont Blanc, dan is Frankrijk toch op z'n minst 1 van de landen?!quote:Op donderdag 17 december 2020 18:18 schreef Remco het volgende:
Margje zegt gewoon de grens tussen Oostenrijk en Frankrijk hoor ik nu in de herhaling.
Ik vind dat echt onbegrijpelijk dat mensen dit soort kennis niet hebben en daar wel durven te gaan zitten.
Steamboat Willie? Niet echt de eerste maar wel de eerst uitgebrachte met Micky Mouse.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
De eerste tekenfilm van Disney was toch iets met Mickey Mouse?
jaquote:Op donderdag 17 december 2020 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
Eerste classic speelfilm.quote:Op donderdag 17 december 2020 21:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het niveau wordt echt met het seizoen slechter voor mijn gevoel.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:09 schreef Remco het volgende:
Emma heeft enorm geluk met de tegenstand deze week, man man wat een slechte kandidaten.
Misschien hebben ze vooraf een Coronatest moeten doen en bleek het stokje te lang en is er een stuk brein weggehaald, ik kan het ook niet anders verklaren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:11 schreef Magister_Artium het volgende:
Zitten die kandidaten nou zo in hun bubbel of is de hele wereld zo in zichzelf gekeerd dat niemand meer weet wie er in de politiek zit?
Die is best wel slim en gooit daarnaast er gewoon van alles uit ..quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:13 schreef Remco het volgende:
Dat Emma ook op de naam van Klaas Dijkhof moet komen.
Op zulke momenten verlang je naar Chazia Mourali als presentatrice en Adelheid Roosen als jury.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:13 schreef Remco het volgende:
Dat Emma ook op de naam van Klaas Dijkhof moet komen.
Zeker, geen slechte kandidate verder maar de tegenstand is heel laagquote:Op vrijdag 18 december 2020 21:09 schreef Remco het volgende:
Emma heeft enorm geluk met de tegenstand deze week, man man wat een slechte kandidaten.
Nou denk ik wel dat dat over Emma al relatief snel gezegd wordt, vanwege een wat vreemde reputatie. Toch moeilijk te geloven dat daar bovenin daadwerkelijk meer dan alleen zaagsel zit.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:09 schreef Remco het volgende:
Echt hequote:
Dom niet, maar die onderuitgezakte houding van ‘ik noem maar wat en verder boeiuh’... je krijgt medelijden met haar leraren van de middelbare school.quote:Op vrijdag 18 december 2020 22:01 schreef Fok-it het volgende:
Haat dan op die Evadie dan nog doorgaat ook. Wat een domme koe
Zij is een echte spelletjesfanaat, en gooit alles er gewoon uit in de hoop dat er dan iets raak geschoten wordt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Die is best wel slim en gooit daarnaast er gewoon van alles uit ..
Nee het zijn echt die kandidaten zelf ook hoor.quote:Op vrijdag 18 december 2020 21:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nou denk ik wel dat dat over Emma al relatief snel gezegd wordt, vanwege een wat vreemde reputatie. Toch moeilijk te geloven dat daar bovenin daadwerkelijk meer dan alleen zaagsel zit.
Het leek me ook al niet echt wat voor Kuzu, laat staan Ozturk.quote:
Hij is geen Turk.quote:Op zaterdag 19 december 2020 19:30 schreef Cynix ® het volgende:
Die Azarkan is wel de olijkste turk van het stel,
Ze waren daar ook niet bepaald fan geloof ikquote:Op zaterdag 19 december 2020 22:30 schreef Nizno het volgende:
vandaag die van gisteren gekeken, zo blij om DWDD weer als antwoord bij de Vooravond te zien
ik heb het ook nog nooit gezienquote:Op zaterdag 19 december 2020 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze waren daar ook niet bepaald fan geloof ik
Wat lijkt me dat een verschrikkelijk programma. Alleen dat orgeltje al.quote:Op zaterdag 19 december 2020 22:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik heb het ook nog nooit gezien
als in, de vooravond niet
Dat riep ik ook meteen, dat ze het toch weer voor elkaar hebben gekregen om dat antwoord erin te pompen... en dan De Vooravond zelf niet als antwoord te gevenquote:Op zaterdag 19 december 2020 22:30 schreef Nizno het volgende:
vandaag die van gisteren gekeken, zo blij om DWDD weer als antwoord bij de Vooravond te zien
Ik denk dat het vooral 30 seconds ervaring isquote:Op zaterdag 19 december 2020 10:23 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zij is een echte spelletjesfanaat, en gooit alles er gewoon uit in de hoop dat er dan iets raak geschoten wordt.
Haar wil om te winnen is groter, dan haar gêne om alle verkeerde antwoorden die zij er ook uitfloept.
Ik denk dat ik met haar graag zou klaverjassen of risk spelen..
Er moet toch iemand die die antwoorden bedenkt enorm lol er in hebben om bij zo veel mogelijk vragen de DWDD er in te zettenquote:Op zaterdag 19 december 2020 23:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat riep ik ook meteen, dat ze het toch weer voor elkaar hebben gekregen om dat antwoord erin te pompen... en dan De Vooravond zelf niet als antwoord te geven
Van veel dingen een beetje weten en idd veel Boulevard kijken blijkbaarquote:Emma doet het echt prima trouwens
Hopen dat hij er snel uit is, dan hoef ik niet zoveel afleverigen over te slaan.quote:
Zit het verkeerd in mijn geheugen dat Maarten eens de vloer heeft aangeveegd met Denk in de Slimste Mens nav een vraagquote:Op zondag 20 december 2020 10:38 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hopen dat hij er snel uit is, dan hoef ik niet zoveel afleverigen over te slaan.
Misschien is hij als kandidaat wel leuker dan die Eva.quote:Op zondag 20 december 2020 10:38 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hopen dat hij er snel uit is, dan hoef ik niet zoveel afleverigen over te slaan.
Gêne voor verkeerde antwoorden werkt sowieso averechts, want verkeerde antwoorden (ook al weet je best dat die niet goed zijn) uitspreken helpt je wel bij het associëren en dan kom je ook eerder op het goede.quote:Op zaterdag 19 december 2020 10:23 schreef Idisrom het volgende:
Zij is een echte spelletjesfanaat, en gooit alles er gewoon uit in de hoop dat er dan iets raak geschoten wordt.
Haar wil om te winnen is groter, dan haar gêne om alle verkeerde antwoorden die zij er ook uitfloept.
Daar staat me wel iets van bij jaquote:Op zondag 20 december 2020 11:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zit het verkeerd in mijn geheugen dat Maarten eens de vloer heeft aangeveegd met Denk in de Slimste Mens nav een vraag
Ik ben heel benieuwd naar maandag
Nou, hier zijn we dan !quote:Op zondag 20 december 2020 14:30 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Daar staat me wel iets van bij ja
Ik zat aan dat ding te denken waarmee ik m’n Diane kon aanzwengelen als die niet startte, maar ik wist niet hoe die heette.quote:
Mijn ideequote:Op maandag 21 december 2020 20:58 schreef XSbig het volgende:
Als Farid niet over politiek praat komt hij best sympathiek over.
Ik zat al meer Oppenheimer en Manhattan project, maar dat was kennelijk te moeilijk gedacht.quote:
Ja, vanaf begin hequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |