abonnement Unibet Coolblue
pi_194776613
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Antwoordnummers nemen een drempel weg voor de consument. Statistisch gezien komt er ook meer aan dan dat er verloren gaat en dan worden andere methodes door de consumenten gezien als ongewenst.
Daar zit wat in. Alleen de consument moet zich neerleggen bij het feit dat bij antwoordnummers, het pakket onverzekerd blijft. Het is immers ook een aparte goederenstroom. Je kan de consument wel opties bieden. Denk aan de keuze tussen verzekerd naar een postbus of gratis naar een antwoord nummer. De consument kan dan zelf beslissen of hij het pakket verzekerd wilt opsturen en er daardoor zeker van kan zijn dat hij zijn geld terug krijgt. Iets van 4 euro kun je logischerwijs terugsturen met een antwoordnummer. Het loont niet om iets van 4 euro tegen betaling verzekerd retour te sturen. Met iets van 500 á 900 euro loont het weer wel om vezekerd te retourneren. Het bedrag wat je verliest is immens klein.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:05:46 #27
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_194785515
Wie heeft betaald voor de terugzending?

Heb je je eigen pakketzegel gebruikt, of eentje die Bol heeftbmeegestuurd?

In het eerste geval: jouw probleem.
In het tweede geval: Bols probleem.
Ook hoi!
pi_194786020
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:05 schreef Uitgebloed het volgende:
Wie heeft betaald voor de terugzending?

Heb je je eigen pakketzegel gebruikt, of eentje die Bol heeftbmeegestuurd?

In het eerste geval: jouw probleem.
In het tweede geval: Bols probleem.
Het gaat om een retourzending naar een antwoordnummer. Dus bol.com heeft betaald voor de retourzending. Dus je zou je daarom op het standpunt kunnen stellen dat het zoekraken van het pakket iets is tussen bol.com en PostNL en dat TS dus geen partij is in deze kwestie.

Maar zo eenduidig is het niet. Elders in dit topic staat een link naar een discussie op Tweakers waaraan ook diverse juristen deel namen, en zelfs die waren onderling verdeeld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1933316

Er is wel wat jurisprudentie, zoals: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

In bovenstaande kwestie speelde echter ook het feit mee dat de webwinkel in kwestie pas na 1 jaar (!) met het bericht kwam dat de retourzending niet was aangekomen, en dat bovendien tijdens de zitting bleek dat de administratie en retourenverwerking van de webwinkel niet op orde was, zodat het zeer waarschijnlijk was dat de retourzending wel degelijk goed ontvangen maar niet goed verwerkt was.

Dus het is de vraag in hoeverre dit van toepassing is op het geval van TS.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194786939
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:05 schreef Uitgebloed het volgende:
Wie heeft betaald voor de terugzending?

Heb je je eigen pakketzegel gebruikt, of eentje die Bol heeftbmeegestuurd?

In het eerste geval: jouw probleem.
In het tweede geval: Bols probleem.
Heeft TS allang aangegeven. Bol’s pakketzegel. Alleen ingeleverd in pakketautomaat dus geen verzendbewijs maar wel bewijs dst die verstuurd is met track en trace. Zie posts eerste topic.
  zondag 30 augustus 2020 @ 02:12:09 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194788373
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:27 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Eens? 4 keer verspreid over een periode van 1 jaar? Ja dat is wel frappant, 4 keren pech met exact dezelfde bedrijf en exact dezelfde lulsmoes.

Ik heb ondertussen alles al gezegd en krijg het gevoel een langlopende discussie jou te krijgen zonder einde. Ik negeer je postjes hierna en richt me weer op TS of anderen.
Dat is prima. Je 4 pakketjes zeggen echt helemaal niets over een bedrijf. PostNL staat uitstekend aangeschreven bij de bedrijven die er gebruik van maken. Dat jij toevallig een doorgesnoven gehandicapte crimineel als bezorger hebt doet daar niets aan af. Gevalletje pech. Net zoals je een maandagochtend Mercedes kunt kopen met veel ellende.
  zondag 30 augustus 2020 @ 02:14:05 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194788378
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:41 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Klopt. @:leolinedance is een vermoeiende user die alleen maar TS van fraude beschuldigd. Totaal geen toegevoegde waarde. En dat omdat hij/zij weet dat het bij klantenservice er zogenaamd niet aan toe gaat. Over aannames gesproken....walgelijk.
Ik weet helemaal niets over de klantenservice van bol.com. Hoe kom je daarbij?
pi_194788551
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 02:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is prima. Je 4 pakketjes zeggen echt helemaal niets over een bedrijf. PostNL staat uitstekend aangeschreven bij de bedrijven die er gebruik van maken. Dat jij toevallig een doorgesnoven gehandicapte crimineel als bezorger hebt doet daar niets aan af. Gevalletje pech. Net zoals je een maandagochtend Mercedes kunt kopen met veel ellende.
Heb je betweter weer ;)
pi_194788554
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 02:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niets over de klantenservice van bol.com. Hoe kom je daarbij?
Heb net het vorige topic erbij gepakt, je wist zogenaamd wel hoe klantenservices werken. Zoals Newone zegtt, je ben een typical betweter. Vermoeiend dus :(
pi_194790332
Waar is TS gebleven? :?
pi_194790739
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:54 schreef blackmirror het volgende:
Waar is TS gebleven? :?
Hier. Bol weigert gesprek verder aan te gaan, en Thuiswinkel wijst naar Bol.Kom dus weinig verder op dit moment.
pi_194790880
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:19 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hier. Bol weigert gesprek verder aan te gaan, en Thuiswinkel wijst naar Bol.Kom dus weinig verder op dit moment.
Zou je je OP willen bijwerken met alle losse informatie die je in je vorige topic hebt geplaatst voor een duidelijk beeld.

Heb je zelf nog plannen om wat dan ook te doen? Heb je rechtsbijstand?
  zondag 30 augustus 2020 @ 12:49:28 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194792066
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 03:24 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Heb net het vorige topic erbij gepakt, je wist zogenaamd wel hoe klantenservices werken. Zoals Newone zegtt, je ben een typical betweter. Vermoeiend dus :(
Ik ken de klantenservice van bol.com niet (koop er zelden iets) dus klets niet zo.
pi_194953407
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:19 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hier. Bol weigert gesprek verder aan te gaan, en Thuiswinkel wijst naar Bol.Kom dus weinig verder op dit moment.
Nog nieuws?
pi_194953539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:11 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Nog nieuws?
Loopt dit topic nog steeds? TS reageert toch niet op kritische vragen, zou het lekker laten lopen.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194953648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:16 schreef Cara het volgende:

[..]

Loopt dit topic nog steeds? TS reageert toch niet op kritische vragen, zou het lekker laten lopen.
Leuke signature :D

Maar ja, je hebt gelijk. We laten de topic maar doodbloeden.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:46:55 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194957711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:16 schreef Cara het volgende:

[..]

Loopt dit topic nog steeds? TS reageert toch niet op kritische vragen, zou het lekker laten lopen.
Nee, daarom vraagt de user boven jou of er nog nieuws is.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:47:46 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194957718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:21 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Leuke signature :D

Maar ja, je hebt gelijk. We laten de topic maar doodbloeden.
Er klopt toch niks van het verhaal van TS.
  donderdag 10 september 2020 @ 11:30:06 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194983875
Ik heb nu precies hetzelfde met een defecte eierkoker die ik retour heb afgegeven bij de plaatselijke Appie. Spoorloos verdwenen in T&T. Bol.com zegt het bedrag terug te storten na een paar weken, volgens mij zijn ze er al mee bekend dat menig pakje niet aankomt/verdwijnt/achterover wordt gedrukt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194984572
@JosMert wat zei de geschillencommissie?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199647024
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb nu precies hetzelfde met een defecte eierkoker die ik retour heb afgegeven bij de plaatselijke Appie. Spoorloos verdwenen in T&T. Bol.com zegt het bedrag terug te storten na een paar weken, volgens mij zijn ze er al mee bekend dat menig pakje niet aankomt/verdwijnt/achterover wordt gedrukt.
Is dit uiteindelijk nog goedgekomen? Ik heb nu hetzelfde probleem met een reparatie.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199647581
@JosMert, nog doorgezet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 5 juni 2021 @ 14:24:06 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199755134
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:22 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Is dit uiteindelijk nog goedgekomen? Ik heb nu hetzelfde probleem met een reparatie.
Nee, defecte eierkoker verdwenen, maar geld wel terug...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_199755195
Zouden die dieven het vooral op retour goederen gemikt hebben? Minder opvallend misschien?
.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 18:18:03 #49
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199758064
Maar wat ik even niet snap (heb ook niet alles gelezen uit de topics) zodra je je pakketje retour doet, krijg je toch direct een bevestiging van bol.com dat het is ingeleverd? Ik snap niet waarom dit niet voldoende zou zijn.
pi_199760399
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 18:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar wat ik even niet snap (heb ook niet alles gelezen uit de topics) zodra je je pakketje retour doet, krijg je toch direct een bevestiging van bol.com dat het is ingeleverd? Ik snap niet waarom dit niet voldoende zou zijn.
pakketje moet ook nog aankomen en bol vind kennelijk dat die verantwoordelijkheid bij de klant ligt..?

terwijl bol zelf voor het label betaald en feitelijk de klant van postnl is..

overigens zijn retouren bij postnl heel vreemd qua tracking, vaak meer dan een dag niet te volgen en dan duurt het ook nog meerdere dagen voordat het bij bol aankomt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')