abonnement Unibet Coolblue
pi_194768978
https://twitter.com/zerosum24/status/1299417549352861696
Iemand in dit filmpje zou die avond overlijden. Wie oh wie kan gokken wie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:18:13 #102
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194768990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De FBI neemt die white power groepen anders serieus, in ieder geval in de top:
[..]

Gelukkig is het nooit eerder voorgekomen dat de FBI-top poep praat :')
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:21:19 #103
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194769043
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, het Nederlandse belastingparadijsbeleid leid tot een race naar de bodem qua belastingen voor multinationals en schaadt daarmee vele landen.
De vennootschapsbelasting in Nederland is lager dan de corporate tax in de VS en de VVD wilde die eigenlijk weer flink verlagen.
Wat dat betreft is Nederland (vooral de VVD) volgens mij een grotere hoer van de multinationals en het grootkapitaal dan de VS.
Wel zijn we gelukkig te klein om oorlogen voor ze te beginnen.
Nou ja, de schade in een land als de VS is toch aanzienlijk groter te noemen dan hier. Ja, de VVD hanteert een in mijn optiek verachtelijk beleid, maar er zijn inmiddels wel voldoende zekerheden ingebouwd waardoor dit tot op zekere hoogte beperkt blijft.

In de VS maken de grote jongens daadwerkelijk de dienst uit. Opiaten-crisis waar de big pharma redelijk onbestraft mee weg komt, geen vonnis maar weer een schimmig dealtje waar biljoenen mee gemoeid zijn maar dat is het dan ook, in de huidige Corona-crisis zijn staten verplicht om tegen elkaar op te bieden om aan fatsoenlijk materiaal te komen, de lijn tussen politie en privé-militie wordt steeds vager, het gevangeniswezen is vrijwel volledig geprivatiseerd met alle gevolgen vandien, sociale zekerheid bestaat nauwelijks, et cetera, et cetera.

Zo slecht doen we het hier niet. De VS is in veel opzichten een ordinair derdewereldland. Behalve als je in een relatief gespreid bedje terecht komt.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:21:24 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194769044
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die aanklacht is ineens niet meer terecht als er wordt gereld?
Boeiend.

De regressief-linkse circlejerk dat de VS eigenlijk maar een k-t land is, en wij het o zo veel beter hebben, en dat als ze nou maar een softe verzorgingsstaat zouden worden net zoals wij, het allemaal zichzelf wel oplost:-\

Zal wel. Boeiend. Is uittentreure besproken. Ik heb het over de rellen,

En omdat met name het gezuig van enkelen van jullie in de eerste zoveel delen om iedere keer weer te komen met:

quote:
Ja, maar waarom hebben we het niet over het waarom, en wat er aan te doen? :{
Blijkbaar ook anderen de keel uit ging hangen, is er terecht dit opgenomen in de OP:

quote:
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen)
&lt;signature here&gt;.
pi_194769054
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De FBI neemt die white power groepen anders serieus, in ieder geval in de top:
[..]

Nogal wiedes. https://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City_bombing Zelfs de rechterflank van de republikeinen schaamt zich voor die lui.

Waarom zou je dan als tegenbeweging in dezelfde val lopen en allerlei clubjes oprichten die verwijzen naar gewelddadige opstanden en de meest negatieve communistische stereotypen. Links net zo maf als rechts maken.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:23:14 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194769076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op mijn laatste opmerking reageert?
Zo ja, de VOC mentaliteit van het verleden doet me dat (helaas) betwijfelen.
Ik hoop het wel, maar ik ben er niet van overtuigd.
ja dat we te klein zijn om oorlogen te starten

zijn we niet, we houden er alleen niet van, dat was in de VOC tikd niet heel anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:23:59 #107
489794 Poem_
Brightness of Loss
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:26:35 #108
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194769139
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:21 schreef Poem_ het volgende:

Zo slecht doen we het hier niet. De VS is in veel opzichten een ordinair derdewereldland.
QED.
&lt;signature here&gt;.
pi_194769144
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nogal wiedes. https://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City_bombing Zelfs de rechterflank van de republikeinen schaamt zich voor die lui.

Waarom zou je dan als tegenbeweging in dezelfde val lopen en allerlei clubjes oprichten die verwijzen naar gewelddadige opstanden en de meest negatieve communistische stereotypen. Links net zo maf als rechts maken.
Sowieso zit er wel een verschil in de dodelijkheid. Praktisch alle doden vanuit binnenlandse terrorisme aldaar komen vanuit die extreem-rechterhoek. Daarnaast associeren die zich juist steeds sterker met de republikeinse partij en zijn er elementen in de partij die dat omgekeerd ook doen. Een sentiment waar die partij ook sinds Nixon op inspeelt met de Southern Strategy, voor electoraal gewin.

Antifa zijn anarchisten die zich niet associëren met de Democratische partij en omgekeerd ook niet. Ja, beide groepen zijn tegen fascisten, waarvan ik hoop dat veel republikeinen dat ook zijn, maar als je hun beleid ziet kun je je dat steeds meer afvragen.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:27:38 #110
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194769161
quote:
Antifa en BLM zijn white supremacy organizaties. En de Democraten ook.

Nou vooruit, hebben jij en Wray toch gelijk O+
pi_194769225
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Sowieso zit er wel een verschil in de dodelijkheid. Praktisch alle doden vanuit binnenlandse terrorisme aldaar komen vanuit die extreem-rechterhoek. Daarnaast associeren die zich juist steeds sterker met de republikeinse partij en zijn er elementen in de partij die dat omgekeerd ook doen. Een sentiment waar die partij ook sinds Nixon op inspeelt met de Southern Strategy, voor electoraal gewin.

Antifa zijn anarchisten die zich niet associëren met de Democratische partij en omgekeerd ook niet. Ja, beide groepen zijn tegen fascisten, waarvan ik hoop dat veel republikeinen dat ook zijn, maar als je hun beleid ziet kun je je dat steeds meer afvragen.
Zal best kunnen dat de meeste antifa de democraten niet links genoeg vinden, maar als de People’s Revolution Movement of Milwaukee je stad aan het afbranden is en de lokale democraten het niet nodig vinden om hulp van buitenaf te krijgen, dan maak je je als democraat kwetsbaar voor het idee dat die lui wel bij je horen.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:31:09 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194769239
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Antifa zijn anarchisten die zich niet associëren met de Democratische partij en omgekeerd ook niet. Ja, beide groepen zijn tegen fascisten,
Antifa is zeker net zo antifascistisch als dat de DDR democratisch was?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:31:14 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194769240
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar zeer goed voorbeeld van, hoe inderdaad in under a second, vredige BLM protestanten, spontaan vredig BLM af zijn op het moment dat het los gaat ;)

Want mensen die hier al langer meedraaien, we zitten immers al op deeltje 47 van je Magnum Opus, weten hoe je neigt te denken over die mensen die zo vredig protesteren. Ze hebben allemaal een doorwrochte, terechte aanklacht tegen de maatschappij, tot ze gaan rellen.
Jij denkt dat de mensen die overdag meelopen in een protestmars dezelfde mensen zijn die 's nachts aan het plunderen slaan?
quote:
Dan gaat het helemaal nergens meer over, komt geen ideologie bij kijken joh ;)

Zou je deze kunnen beantwoorden?
[..]

Ja, dat kan je ze kwalijk nemen.
Huilen dan.
pi_194769266
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nou ja, de schade in een land als de VS is toch aanzienlijk groter te noemen dan hier. Ja, de VVD hanteert een in mijn optiek verachtelijk beleid, maar er zijn inmiddels wel voldoende zekerheden ingebouwd waardoor dit tot op zekere hoogte beperkt blijft.

In de VS maken de grote jongens daadwerkelijk de dienst uit. Opiaten-crisis waar de big pharma redelijk onbestraft mee weg komt, geen vonnis maar weer een schimmig dealtje waar biljoenen mee gemoeid zijn maar dat is het dan ook, in de huidige Corona-crisis zijn staten verplicht om tegen elkaar op te bieden om aan fatsoenlijk materiaal te komen, de lijn tussen politie en privé-militie wordt steeds vager, het gevangeniswezen is vrijwel volledig geprivatiseerd met alle gevolgen vandien, sociale zekerheid bestaat nauwelijks, et cetera, et cetera.

Zo slecht doen we het hier niet. De VS is in veel opzichten een ordinair derdewereldland. Behalve als je in een relatief gespreid bedje terecht komt.
Ik ben met je eens dat de situatie in de VS problematischer is, maar ook de Nederlandse politiek (en dan vooral de VVD) breekt de verzorgingsstaat af.
En vooral het belastingparadijs beleid vind ik volstrekt verwerpelijk (en dat is bepaald niet alleen de VVD).

https://www.trouw.nl/nieu(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Daarbij komen nog de via Nederland (belasting/investerings-verdragen) gevoerde ISDS zaken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:34:42 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194769314
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef Isdatzo het volgende:

Ja, dat kan je ze kwalijk nemen.
Pardon?

Dus jij bent hier echt aan het verkondigen dat mensen hun eigen fysieke welzijn maar ondergeschikt moeten maken aan jouw politieke waanbeelden?

En dat als ze dat niet doen, ze dat kwalijk genomen mag worden?
&lt;signature here&gt;.
pi_194769366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat we te klein zijn om oorlogen te starten

zijn we niet, we houden er alleen niet van, dat was in de VOC tikd niet heel anders
We hebben een erg sterke focus op geld verdienen, en zijn daarin bereid ver te gaan en andere landen behoorlijk te benadelen.
Toen, en nu.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:38:44 #117
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194769408
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:27 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Antifa en BLM zijn white supremacy organizaties. En de Democraten ook.

Nou vooruit, hebben jij en Wray toch gelijk O+
Niveautje weer dit, tjonge.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:38:47 #118
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194769412
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:17 schreef Glazenmaker het volgende:
https://twitter.com/zerosum24/status/1299417549352861696
Iemand in dit filmpje zou die avond overlijden. Wie oh wie kan gokken wie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die staat daar dus met een zak vol met flessen die hij wil vullen met benzine.
peacefull protesters my ass
We zien hier hoe agressief hij is en die komt dus op Kyle afrennen .
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:39:39 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194769441
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Pardon?

Dus jij bent hier echt aan het verkondigen dat mensen hun eigen fysieke welzijn maar ondergeschikt moeten maken aan jouw politieke waanbeelden?

En dat als ze dat niet doen, ze dat kwalijk genomen mag worden?
Over welke politieke waanbeelden heb je het nu precies? En doe niet zo quasi-verontwaardigd joh. Ik zeg dat je het mensen kwalijk mag nemen wanneer ze de hele BLM-beweging wegzetten als relschoppend en plunderend tuig. Dat lijkt me niet heel gek.
Huilen dan.
pi_194769464
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zal best kunnen dat de meeste antifa de democraten niet links genoeg vinden, maar als de People’s Revolution Movement of Milwaukee je stad aan het afbranden is en de lokale democraten het niet nodig vinden om hulp van buitenaf te krijgen, dan maak je je als democraat kwetsbaar voor het idee dat die lui wel bij je horen.
Het idee van anarchist zijn is dat je geen overheid wil, niet democratisch en niet republikeins, gewoon geen. Of hulp van buitenaf niet nodig is, is een lokale afweging lijkt me. De mensen die daar lokaal wonen kunnen dan lokaal op ander bestuur stemmen, en als het per se democraten moeten zijn ook via primaries andere mensen kiezen.

Op federaal niveau gebeurt dit onder Trumps bewind die bij elke beslissing die hij neemt meer olie op het vuur gooit. Dat lijkt me bijzonder onverstandig. Biden (of praktisch willekeurig wie) had dat beter aangepakt denk ik. Je kunt ook hulp aanbieden zonder meer verdeeldheid te creeeren.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:40:37 #121
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194769465
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:38 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Niveautje weer dit, tjonge.
Ze zijn toch verantwoordelijk voor een hoop zwarte doden, geweld en plundering in zwarte buurten en het afpersen van ondernemers die minderheden zijn. Klinkt best als white supremacy, toch?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:40:52 #122
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194769473
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Over welke politieke waanbeelden heb je het nu precies? En doe niet zo quasi-verontwaardigd joh. Ik zeg dat je het mensen kwalijk mag nemen wanneer ze de hele BLM-beweging wegzetten als relschoppend en plunderend tuig. Dat lijkt me geen heel gekke gedachte.
Tja... raar hè als je samen optrekt met Antifa :')
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:41:10 #123
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194769483
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

QED.
Deze situatie aan bepaalde - toch wel toxic - patronen en trends koppelen gaat je de pet te boven, ofzo?
pi_194769515
Uitstekende speech van Trump. Hij is spot on wat Biden betreft.

Op betfair daalt de quote van Trump. Goed nieuws.

Het NOS kwam weer met een lachwekkende en leugenachtige analyse van de conventie van de Republikeinen. Die Arjan van den Horst is geen journalist maar een sneue gefrustreerde activist.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:44:13 #125
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194769556
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:39 schreef Isdatzo het volgende:

Ik zeg dat je het mensen kwalijk mag nemen wanneer ze de hele BLM-beweging wegzetten als relschoppend en plunderend tuig.
Duidelijk.

Maar dit verbaast niet, komend van iemand die blijkbaar al 47 topics lang alle tijd van de wereld heeft om.

Maar weer anderen, kunnen er begrip voor opbrengen dat er zat mensen zijn die redeneren:

Met de een, komt de ander, dus what da f*ck is precies het verschil.

Ik neem het mensen dus niet kwalijk. ;)
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')