Overdag is het ook makkelijker om even tussen werk door in te loggen of zo. ‘s Avonds hebben veel mensen wel betere dingen te doen dan cirkeltjes praten hier denk ikquote:Op donderdag 27 augustus 2020 23:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit topic heeft s middags altijd een opleving als de dagcijfers er zijn en daarna bloedt t weer dood.
https://www.gelderlander.(...)n-gekregen~a6dbb963/quote:GGD in regio zeer druk met contactonderzoek door jongeren die op vakantie corona hebben gekregen
NIJMEGEN - De GGD Gelderland-Zuid ziet de laatste weken meer besmettingen onder groepen jongeren die samen op vakantie zijn geweest. ,,Sommigen van hen hebben wel dertig nauwe contacten gehad. Dat maakt het contactonderzoek echt uitdagend.’’
Nauwe contacten zijn mensen bij wie de coronapatiënten langer dan een kwartier dicht bij in de buurt zijn geweest. ,,In sommige extreme gevallen waren dat er dertig’’, vertelt arts Jeanine Hautvast.
,,Je ziet ook gevallen waarbij families samen naar een pretpark zijn geweest, verschillende mensen hebben gezien. Maar als mensen zich niet aan de regels houden, wordt het probleem bij ons echt groter.’’
Hautvast: ,,Waar het dit voorjaar GGD’en vaak nog lukte al het contactonderzoek snel af te ronden, omdat mensen weinig contacten hadden gehad, zijn sommige onderzoeken nu echt gecompliceerd. Dan moet je er als een paraplu boven gaan hangen en extra onderzoek gaan doen.’’
De afgelopen weken ziet de GGD in ieder geval in Gelderland-Zuid een duidelijke piek in het aantal 20 tot 24 jarigen dat zich laat testen. Procentueel test in de groep van 15 tot 25 jaar 1,1 procent positief. Bij de andere leeftijdscategorieën tot 85 jaar ligt dit percentage onder de 0,5 procent.
De soms laconieke houding van mensen, maakt het werk soms lastig voor de GGD. ,,Mensen zijn soms boos dat ze in quarantaine moeten’’, vertelt Hautvast.
,,Maar mensen moeten zich realiseren dat ze dat kunnen voorkomen door afstand te houden. Heel veel mensen doen het al. Maar je ziet ook een groep die zegt: het is maar een griepje. Dat kan het voor jou zijn als je jonger bent, maar je kunt ook weer anderen besmetten.’’
Ja klopt,samen met je vrienden op vakantie! Preventief ruimen is het enige wat nog soelaas biedtquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)n-gekregen~a6dbb963/
Ik zou ze de rekening sturen. Eigenlijk strooien die jongeren bewust zand in de machine.
Hoe durven ze zeg, beetje op vakantie gaan die gasten en families die naar een pretpark gaan... waar moet het heen met deze wereld 😀quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja klopt,samen met je vrienden op vakantie! Preventief ruimen is het enige wat nog soelaas biedt
Maar dit stuk negeren we even want families, daar zitten vast wel aardig wat ouderen bij.quote:families samen naar een pretpark zijn geweest
Alle jongeren isoleren dan kan de rest van de samenleving weer verder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)n-gekregen~a6dbb963/
Ik zou ze de rekening sturen. Eigenlijk strooien die jongeren bewust zand in de machine.
Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alle jongeren isoleren dan kan de rest van de samenleving weer verder.
Zeer herkenbaar.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Overdag is het ook makkelijker om even tussen werk door in te loggen of zo. ‘s Avonds hebben veel mensen wel betere dingen te doen dan cirkeltjes praten hier denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ben ik het mee eens hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.
Laat iedereen lekker zelf een risico inschatten.
Dat laatste ben ik wel mee eens maar dan zul je groepen die geen risico willen nemen alsnog moeten isoleren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.
Laat iedereen lekker zelf een risico inschatten.
Een tirannie. Tjonge.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
Het corona beleid begint steeds meer zijn geloofwaardigheid te verliezen met de grootste hypocriet Grappenhaus voorop. Geen wonder dat er steeds meer rellen uitbreken en dat de protestgroep viruswaanzin steeds meer terrein wint. Als onze regering zich al niet eens aan de 1.5m regels houdt, hoe kun je dan een tirannie voeren op onze bevolking. met andere woorden, hoe lang kun je dit toneelstuk nog opvoeren.
Dat kan niet samen gaan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:
Nertsenfokkers 'totaal verrast' door kabinetsbesluit over vervroegde beëindiging
Eerst smeekten ze er bijna om, en nu zijn ze totaal verrast. ik snap het niet meer.
Tot je het krijgt dan piep je wel anders..waarom zouden ze een toneelstuk opvoeren??quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
Het corona beleid begint steeds meer zijn geloofwaardigheid te verliezen met de grootste hypocriet Grappenhaus voorop. Geen wonder dat er steeds meer rellen uitbreken en dat de protestgroep viruswaanzin steeds meer terrein wint. Als onze regering zich al niet eens aan de 1.5m regels houdt, hoe kun je dan een tirannie voeren op onze bevolking. met andere woorden, hoe lang kun je dit toneelstuk nog opvoeren.
Je vergeet nog te zeggen dat dit het beleid van 'de roverheid' is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
Onder aanvoering van Mark Ratte natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Je vergeet nog te zeggen dat dit het beleid van 'de roverheid' is.
Marx Rutte.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 10:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Onder aanvoering van Mark Ratte natuurlijk.
Ik ben geen nertsenfokker.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:
Nertsenfokkers 'totaal verrast' door kabinetsbesluit over vervroegde beëindiging
Eerst smeekten ze er bijna om, en nu zijn ze totaal verrast. ik snap het niet meer.
Ik was vooral 'totaal verrast' door het feit dat er überhaupt nog nertsenfokkers waren in Nederland.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:
Mooi zoquote:
Mooi! Ook om te zien dat er gewoon maatregelen terug gedraaid worden als het niet meer nodig is.quote:
Lopen ze in België nog steeds met die dingen op in verlaten parken en op lege parkeerplaatsen? Dat was ook zo'n mooie poppenkastquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:15 schreef Cynicio het volgende:
Rotterdam stopt er ook mee. Terecht, want het was echt een wassen neus.
Op basis waarvan zou dat ingevoerd worden danquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:17 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zou mooi zijn als er nu een landelijke mondkapjesplicht komt
Ja, werkt ook prima in Spanje en Frankrijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:17 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zou mooi zijn als er nu een landelijke mondkapjesplicht komt
we hebben amper een beleid hier man.....als je het vergelijkt met andere landen om ons heen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
In Vietnam, Taiwan, Zuid Korea en Thailand wel. Wijzen naar landen waar het niet goed gaat zegt niets.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, werkt ook prima in Spanje en Frankrijk.
Totaal niet te vergelijken die landen met West-Europa.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In Vietnam, Taiwan, Zuid Korea en Thailand wel. Wijzen naar landen waar het niet goed gaat zegt niets.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken die landen met West-Europa.
In zoverre heeft het ook geen zin om te wijzen naar landen waar het wél werkt. Althans dat wordt dan beweerd. De Nederlandse mentaliteit kan wat mij betreft beter vergeleken worden met landen als België, Frankrijk en Spanje dan met Aziatische landen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In Vietnam, Taiwan, Zuid Korea en Thailand wel. Wijzen naar landen waar het niet goed gaat zegt niets.
Het is dan ook zo. Hele sociale cultuur en maatschappij daar is al heel anders om mee te beginnen. In dat soort landen zijn ze ook heel wat repressiever dan hier. Ook gewoon lekker iedereen tracken en tracen. Veel volgzamere mensen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
was te verwachten deze comment...
En dat maakt het belachelijk omdat..... ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
was te verwachten deze comment...
wat lul jij nou weer uit je nek ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:27 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Je zou maar zo diep van binnen hopen dat het weer toeneemt
Oprotten met zo'n mondkapjesplicht. Weet je wat effect zou hebben? Meer testen en kappen met massaal als schapen vakantie vieren in het buitenland tijdens een pandemie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:28 schreef Cynicio het volgende:
Een landelijke mondkapjesplicht zou in ieder geval meer uithalen dan dat experiment in Rotterdam en Amsterdam waarbij mensen (lang niet iedereen trouwens) bemaskerd door winkelstraten liepen. Want veel besmettingen zijn terug te leiden naar winkelstraten in de buitenlucht...??
0,7 doden per 100K. Weet niet of ik daar wakker van zou liggen eerlijk gezegd...quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
Holy shit die testcijfers van Luxemburg.
[ afbeelding ]
Ze hebben dus meer getest dan ze inwoners hebben. Verplichte testen voor alle werknemers, alle schoolgaande kinderen getest, mensen die in de zorg werken wekelijks getest en ga zo maar door. 8x zoveel testen afgenomen als de nummer 2 Denemarken.
Alsnog doen wij het qua doden beter
Na de "schrik" van de stijging in het aantal besmettingen lijkt het nu allemaal een beetje gelijk te blijven. Ik ben dus überhaupt niet voor erg ingrijpende maatregelen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Oprotten met zo'n mondkapjesplicht. Weet je wat effect zou hebben? Meer testen en kappen met massaal als schapen vakantie vieren in het buitenland tijdens een pandemie.
Er is volgens Kuipers nog steeds weinig aan de hand op de IC's.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Oprotten met zo'n mondkapjesplicht. Weet je wat effect zou hebben? Meer testen en kappen met massaal als schapen vakantie vieren in het buitenland tijdens een pandemie.
Voor de vakantie was er letterlijk niks aan de hand, geen vuiltje aan de lucht. De scholen waren open en iedereen ging lekker zijn gang.
Totaal niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
0,7 doden per 100K. Weet niet of ik daar wakker van zou liggen eerlijk gezegd...
Helaas wel. De ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit heerst hier veel meer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In zoverre heeft het ook geen zin om te wijzen naar landen waar het wél werkt. Althans dat wordt dan beweerd. De Nederlandse mentaliteit kan wat mij betreft beter vergeleken worden met landen als België, Frankrijk en Spanje dan met Aziatische landen.
Hij heeft toevallig enkele landen met mondkapjes met gunstige cijfers gevonden, dus bewijs dat ze werken... Dat in tientallen andere landen het geen enkel verschil maakt, moet dan wel aan de mensen liggen. Landen in Europa, Zuid-Amerika, maar ook in Azië. Alle onderzoeken voor maart 2020 wezen op geen of een nihil effect van het dragen van mondkapjes, maar nu zou dat opeens anders zijn. Net als dat social distancing in geen enkel draaiboek aangeraden werd en waar de wetenschappelijke onderbouwing door het RIVM nog steeds van ontbreekt, maar nu de heilige graal is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken die landen met West-Europa.
Ik ben het met volledig met jou en Kuipers eens maar het had eind juli begin augustus natuurlijk niet veel verder op moeten lopen dan waren er ongetwijfeld weer zwaardere maatregelen gekomen. Zit daar echt niet op te wachten puur omdat mensen zonodig koste wat kost naar Cherso moeten om te zuipen en ze in Amsterdam wat aan de Britten willen verdienen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is volgens Kuipers nog steeds weinig aan de hand op de IC's.
Juni zaten we denk ik echt op het absolute minimum aan coronagevallen. Dat ligt nu wat hoger, maar in vergelijking met eind februari/maart/begin april zitten we er zeer waarschijnlijk mijlenver onder.
wel frappant dat ze in Luxemburg constateren dat 50% van de positief geteste mensen geen symptomen hebbenquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Totaal niet natuurlijk.
Ik weet alleen of ze daar wellicht anders registreren, misschien gaan er hier procentueel wel veel meer mensen dood aan corona, bijvoorbeeld in verzorgingshuizen maar is de registratie gewoon anders.
Andere mentaliteit dan hier en minder dicht bevolkt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:34 schreef MakkieR het volgende:
Het valt mij trouwens ook op waar Zweden staat met hun besmettingen. Zonder maatregelen staan zij tussen Nederland en Belgie in. Dus zo gek doen de Zweedse mensen het niet zonder maatregelen.
En hier mag je dan niet eens voor een test gaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel frappant dat ze in Luxemburg constateren dat 50% van de positief geteste mensen geen symptomen hebben
zweden is totaal niet te vergelijken met nederlandquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:34 schreef MakkieR het volgende:
Het valt mij trouwens ook op waar Zweden staat met hun besmettingen. Zonder maatregelen staan zij tussen Nederland en Belgie in. Dus zo gek doen de Zweedse mensen het niet zonder maatregelen.
Het is geen laissez faire in Zweden. Ook daar geldt gewoon social distancing, beperkte horeca en evenementen, pretparken zijn zelfs gesloten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:34 schreef MakkieR het volgende:
Was dacht ik deze week nog een onderzoek dat 15% van de besmette gevallen volledige asymptomatisch blijven. De rest van die 50% zit dus nog in de presymptomatische fase.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel frappant dat ze in Luxemburg constateren dat 50% van de positief geteste mensen geen symptomen hebben
Er zijn wel degelijk maatregelen in Zweden. Ook daar houden ze afstand, is er een verbod op grote groepen, werken mensen thuis. Ze hebben trouwens ook een reisverbod binnen Zweden ingesteld, een maatregel die hier nooit aan de orde is geweest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:34 schreef MakkieR het volgende:
Gewoon oogluikend toegestaan natuurlijk door de Europese overheden na wat lobbywerk van de vakantie-industrie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben het met volledig met jou en Kuipers eens maar het had eind juli begin augustus natuurlijk niet veel verder op moeten lopen dan waren er ongetwijfeld weer zwaardere maatregelen gekomen. Zit daar echt niet op te wachten puur omdat mensen zonodig koste wat kost naar Cherso moeten om te zuipen en ze in Amsterdam wat aan de Britten willen verdienen.
Of is niet meer besmettelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Was dacht ik deze week nog een onderzoek dat 15% van de besmette gevallen volledige asymptomatisch blijven. De rest van die 50% zit dus nog in de presymptomatische fase.
Ik volg iemand op Twitter die van Engeland naar Zweden is geëmigreerd en nu bij Spotify in Stockholm werkt. Die werkt al sinds maart verplicht thuis en heeft onlangs gehoord dat deze maatregel in elk geval tot de zomer 2021 blijft gelden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:37 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is geen laissez fair in Zweden. Ook daar geldt gewoon social distancing, beperkte horeca en evenementen, pretparken zijn zelfs gesloten.
Achteraf hebben ze gegokt en gewonnen maar doe maar niet meer. Je zal in zo'n apenland als België wonen die door dat soort grappen meteen een shitload aan vrijheidsbeperkende maatregelen en mondkapjes opleggen voor god mag weten hoelang.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon oogluikend toegestaan natuurlijk door de Europese overheden na wat lobbywerk van de vakantie-industrie.
Het VK is wel echt dramatisch trouwens qua sterftecijferquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
Holy shit die testcijfers van Luxemburg.
[ afbeelding ]
Ze hebben dus meer getest dan ze inwoners hebben. Verplichte testen voor alle werknemers, alle schoolgaande kinderen getest, mensen die in de zorg werken wekelijks getest en ga zo maar door. 8x zoveel testen afgenomen als de nummer 2 Denemarken.
Alsnog doen wij het qua doden beter
Kan ook zijn dat Spotify zijn eigen maatregelen neemt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik volg iemand op Twitter die van Engeland naar Zweden is geëmigreerd en nu bij Spotify in Stockholm werkt. Die werkt al sinds maart verplicht thuis en heeft onlangs gehoord dat deze maatregel in elk geval tot de zomer 2021 blijft gelden.
Dat er in Zweden geen maatregelen zouden zijn is echt een hardnekkig fabeltje.
De Zweedse overheid adviseert alle bedrijven om hun werknemers thuis te laten werken wanneer mogelijk, net als hier.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat Spotify zijn eigen maatregelen neemt.
Die Belgen zijn echt helemaal doorgeslagen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Achteraf hebben ze gegokt en gewonnen maar doe maar niet meer. Je zal in zo'n apenland als België wonen die door dat soort grappen meteen een shitload aan vrijheidsbeperkende maatregelen en mondkapjes opleggen voor god mag weten hoelang.
Ongetwijfeld .quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was er niet laatst een nieuwsbericht over flink teruglopende bezoekersaantallen in de Amsterdamse winkelstraten sinds de mondkapjesplicht?
Vanuit die hoek zal ongetwijfeld ook de nodige druk op het stadsbestuur zijn gezet om ze weer af te schaffen.
Ze staan ook op de 3e plek van aantal doden per miljoen inwoners, dus snap het wel een beetje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Belgen zijn echt helemaal doorgeslagen.
Ik geloof sowieso niet in massale overdracht van het virus in winkelstraten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ongetwijfeld .
Zijn gewoon typische paniekmaatregelen en nu het weer een beetje terugloopt denken ze ja doei maar weer.
Zogenaamd omdat het nu minder druk is en men opeens wel afstand kan houden, geloof jij het?
Natuurlijk doet dat niks.Volgens mij waren we ook een van de weinige, zo niet het enige land in de wereld dat het verplicht in winkelstraten. In Duitsland bijvoorbeeld moet je zo'n ding alleen op als je daadwerkelijk een winkel binnengaat, buiten mag je hem gewoon af doen. Wat in elk opzicht veel logischer is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik geloof sowieso niet in massale overdracht van het virus in winkelstraten.
Een afname van 30% in de winkelstraten waar de plicht actief was.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was er niet laatst een nieuwsbericht over flink teruglopende bezoekersaantallen in de Amsterdamse winkelstraten sinds de mondkapjesplicht?
Vanuit die hoek zal ongetwijfeld ook de nodige druk op het stadsbestuur zijn gezet om ze weer af te schaffen.
In België moet je ze ook overal op toch? En Spanje en Frankrijk zijn ook vrij streng.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk doet dat niks.Volgens mij waren we ook een van de weinige, zo niet het enige land in de wereld dat het verplicht in winkelstraten. In Duitsland bijvoorbeeld moet je zo'n ding alleen op als je daadwerkelijk een winkel binnengaat, buiten mag je hem gewoon af doen. Wat in elk opzicht veel logischer is.
Dit dus. Ze hebben ervoor gezorgd dat talloze mensen weer even op vakantie konden (na maanden extra stress), en de ziekenhuizen hebben het gewoon makkelijk overleefd. Zelfs met al het vakantie verkeer wat blijkbaar voor 95% bestaat uit feest jongeren. Toerisme kan dus prima. Al is er wel verbetering mogelijk op het vlak van die reisadvies kleuren; die voelden her en der nogal random. Er komt wat meer risico bij kijken (je vakantie kan last minute toch niet doorgaan), maar je geeft mensen in ieder geval een kans....en de gehele sector ook. Het is natuurlijk wel wat knullig dat er geen verplichte quarantaine is voor terugkomende toeristen uit oranje gebieden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is volgens Kuipers nog steeds weinig aan de hand op de IC's.
Juni zaten we denk ik echt op het absolute minimum aan coronagevallen. Dat ligt nu wat hoger, maar in vergelijking met eind februari/maart/begin april zitten we er zeer waarschijnlijk mijlenver onder.
ze kijken alleen naar het aantal besmettingen.....de feestdagen word ook nog wel een dingetjequote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Ze hebben ervoor gezorgd dat talloze mensen weer even op vakantie konden (na maanden extra stress), en de ziekenhuizen hebben het gewoon makkelijk overleefd. Zelfs met al het vakantie verkeer wat blijkbaar voor 95% bestaat uit feest jongeren. Toerisme kan dus prima. Al is er wel verbetering mogelijk op het vlak van die reisadvies kleuren; die voelden her en der nogal random. Er komt wat meer risico bij kijken (je vakantie kan last minute toch niet doorgaan), maar je geeft mensen in ieder geval een kans....en de gehele sector ook. Het is natuurlijk wel wat knullig dat er geen verplichte quarantaine is voor terugkomende toeristen uit oranje gebieden.
Maar nee, vooral uit angst (''het had ook fout kunnen gaan!!'') toerisme weer gaan verbieden.
Alternatieve kerstmarkten met wat minder bezoekers in een kleinschaligere opzet zijn natuurlijk prima te organiseren. Je moet alleen wel denken in mogelijkheden en niet in beperkingen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze kijken alleen naar het aantal besmettingen.....de feestdagen word ook nog wel een dingetje
kerstmarkten in Duitsland worden nu al geschrapt.
De IKEA werd een dingetje, de Hornbach werd een dingetje, de demonstratie op de dam werd een dingetje, het heropenen van de scholen in mei werd een dingetje,over twee weken is er ook wel weer een dingetje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze kijken alleen naar het aantal besmettingen.....de feestdagen word ook nog wel een dingetje
kerstmarkten in Duitsland worden nu al geschrapt.
Dat krijg je er van met een neo-marxist als van Ranst als grote roerganger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Achteraf hebben ze gegokt en gewonnen maar doe maar niet meer. Je zal in zo'n apenland als België wonen die door dat soort grappen meteen een shitload aan vrijheidsbeperkende maatregelen en mondkapjes opleggen voor god mag weten hoelang.
Niet perse overal hoor, verschilt heel erg per gemeente en hoe druk een gebied is, Frankrijk idem, in o.a. Parijs en Marseille moet je overal zo'n ding op maar dat wil niet zeggen dat dat in niet-toeristische gebieden ook overal het geval is (in elk geval niet op straat) .quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In België moet je ze ook overal op toch? En Spanje en Frankrijk zijn ook vrij streng.
Het zijn ook vooral schoten hagel van de beleidsbepalers daar, ze hebben geen idee wat ze wel en wat ze niet raken met welke maatregel.
https://www.nu.nl/coronav(...)-testcapaciteit.htmlquote:Bernd Kroon, voorzitter van Fenelab, meldde eerder aan Trouw dat zeker zes niet-medische laboratoria bereid waren om coronatests uit te voeren, wat goed zou zijn voor 140.000 extra tests per week.
"Wij kloppen al sinds maart tevergeefs aan bij het ministerie van Volksgezondheid, het RIVM en bij andere betrokken instanties", aldus Kroon. Het ministerie van Volksgezondheid wil nu dus wel in gesprek met de organisatie.
Ik snap wat hij bedoelt ja. En het slaat nergens op. Van dat MSM-geneuzel.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:45 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering man doe niet zo bijdehand.
Je snapt dondersgoed wat hij bedoelt.
België is gewoon een failed state.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook dan kan je de boel nog behoorlijk beperken met de bestaande maatregelen. Bijv. iedereen die thuis kan werken, werkt zoveel mogelijk thuis. Dat scheelt bijv al een hele hoop "kantoorbesmettingen"quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd wat het virus gaat doen als we straks weer pak hem beet de 10 graden en koeler aantikken. Er gaan nog steeds een hoop theorieën op dat het dan veel beter kan gedijen, je zag dat ook o.a. in de slachthuizen terug, al kan dat ook primair door de werkomstandigheden zijn veroorzaakt.
Een griepgolf komt altijd in de koude maanden
Leuk bedacht, maar zo werkt het in Nederland helemaal niet. Er wordt helemaal niet schijnheilig gedaan over die 1,5 meter. Ja, deze is belangrijk en ja, waar mensen werken zal deze overtreden worden. Dat het hier de minister betreft maakt het uiteraard zeer onhandig, maar ik ben wel klaar met simpele figuren die nu denken dat overal de anderhalve meter wel weg kan of dat deze opeens niet meer belangrijk zou zijn.quote:Het is natuurlijk wel en beetje heel erg faal wanneer je maatregelen treft, het "rechtvaardig" als krachtdadige jongen het wil laten handhaven en roomser dan Paus stelt dat het moet.
Correlatie =/= causaliteit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:31 schreef Elan het volgende:
Voor de vakantie was er letterlijk niks aan de hand, geen vuiltje aan de lucht. De scholen waren open en iedereen ging lekker zijn gang.
Niet alleen theorieën. Het is wetenschappelijk bewezen dat het virus in koudere temperaturen met minder luchtvochtigheid langer actief blijft en makkelijker verspreidt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd wat het virus gaat doen als we straks weer pak hem beet de 10 graden en koeler aantikken. Er gaan nog steeds een hoop theorieën op dat het dan veel beter kan gedijen, je zag dat ook o.a. in de slachthuizen terug, al kan dat ook primair door de werkomstandigheden zijn veroorzaakt.
Gelukkig dat luchtvochtigheid juist omhoog gaat in de herst/winter.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet alleen theorieën. Het is wetenschappelijk bewezen dat het virus in koudere temperaturen met minder luchtvochtigheid langer actief blijft en makkelijker verspreidt.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Correlatie =/= causaliteit.
Kan een moderator dit niet zetten naast 'niet op de man spelen'?
Voordat je reageert: 'denk eraan: correlatie is GEEN causaliteit'.
Maar leuk geprobeerd.quote:Met het aflopen van de zomervakantie vinden de GGD-medewerkers steeds vaker besmettingen bij teruggekeerde vakantiegangers. Bijna een op de vijf (18,4 procent) van de besmettingen van afgelopen week is gerelateerd aan reizen en vakanties: „Het hoeft niet te betekenen dat mensen besmet zijn geraakt tijdens hun vakantie. Het betekent wel dat ze in de veertien dagen vóór de positieve test in het buitenland zijn geweest”, zegt een woordvoerder van het RIVM.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-nog-achter-a4009154
Liever niet. Kerstmarkt is in DE hetzelfde als de Sinterklaasintocht hier, wordt massaal bezocht en is die kerstperiode al zo weinig te doen waardoor juist heel veel mensen dit als een uitstapje zullen zien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alternatieve kerstmarkten met wat minder bezoekers in een kleinschaligere opzet zijn natuurlijk prima te organiseren. Je moet alleen wel denken in mogelijkheden en niet in beperkingen.
Inderdaad leuk geprobeerd, zelfs uit jouw link kun je halen dat:quote:
Daar zit ik ook mee. Als je al ziet dat er in mijn omgeving al zo gebagatelliseerd wordt over corona, denk ik zomaar dat iedereen wel eens elkaar kan gaan bezoeken, zeker gezien er rond de feestdagen niks te doen zal zijn qua uitstapjes. Dan zijn mondmaskers(mondkapjes vind ik denigrerend) hierin cruciaal, SAMEN met de 1,5 meter afstand houden en hygiene.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
Je redeneert nu precies zoals ik aangaf: denken in beperkingen in plaats van mogelijkheden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:54 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[..]
Liever niet. Kerstmarkt is in DE hetzelfde als de Sinterklaasintocht hier, wordt massaal bezocht en is die kerstperiode al zo weinig te doen waardoor juist heel veel mensen dit als een uitstapje zullen zien.
Wat betreft mis je gewoon een landelijke lijn in het evenementenbeleid tijdens corona in NL. Waardoor de Duitse regering wel heel strak hier op zit, wordt hier de verantwoordlijkheid gelegd bij gemeentes, waardoor je juist een lappendeken van regels krijgt.
ik bedoel qua maatregelen .....quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De IKEA werd een dingetje, de Hornbach werd een dingetje, de demonstratie op de dam werd een dingetje, het heropenen van de scholen in mei werd een dingetje,over twee weken is er ook wel weer een dingetje.
Laten we eens blij zijn dat we geen lockdown hebben gehad, "gewoon" op vakantie kunnen en kunnen kijken hoe meer en hoe sneller we terug kunnen naar een normale situatie ipv gek laten maken over momenten ver in de toekomst die misschien helemaal geen probleem zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erfte-kaart-tropischquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:43 schreef zoost het volgende:
Is dit de warmte? of toch weer.....? Nee. volgens het RIVM: De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 27.
[ afbeelding ]
P.S. wat is fok buggy
Ik begreep van een zeker 'red team' dat het uitsluitend te verklaren was door covid-19. Was wel nog voor deze hittegolf maar dat vond ik toen al een bijzonder statement.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:43 schreef zoost het volgende:
Is dit de warmte? of toch weer.....? Nee. volgens het RIVM: De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 27.
[ afbeelding ]
Ben ik het zeker mee eens, alleen moeten de werkgevers er wel aan meewerken. Hoor om mij heen nog steeds de magische datum van 1 september weer naar kantoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook dan kan je de boel nog behoorlijk beperken met de bestaande maatregelen. Bijv. iedereen die thuis kan werken, werkt zoveel mogelijk thuis. Dat scheelt bijv al een hele hoop "kantoorbesmettingen"
(hoe vaak heb ik in het verleden al niet in een kantoorruimte gezeten met hoestende en snotterende collega's die naar het werk kwamen want "ik wil mijn collega's niet in de steek laten alleen omdat ik verkouden ben"
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-47222033quote:5 uur geleden
Niet-medische labs bieden hulp aan, maar krijgen geen reactie
Niet-medische laboratoria willen bijspringen bij de analyse van coronatests. Zij kunnen zelf testkits produceren. Daarmee zou het tekort aan testcapaciteit in een klap opgelost zijn. Dat zegt voorzitter Kroon van brancheorganisatie Fenelab, waarbij ruim negentig niet-medische labs zijn aangesloten.
Kroon zegt dat meerdere labs hun diensten hebben aangeboden, maar geen reactie van het ministerie hebben gehad. Volgens hem kunnen die laboratoria 140.000 tests per week uitvoeren, net zoveel als de GGD's op dit moment wekelijks afnemen.
Volgens Kroon is het niet zo dat niet-medische laboratoria te duur zijn. "Dat is nooit een 'no go' om een hele sector niet mee te laten doen. En onze kwaliteit is vergelijkbaar met die van de medische laboratoria."
Er is te weinig capaciteit om iedereen met coronaklachten te testen. Dat komt doordat er te weinig testkits zijn.
Dat is vreemd, want die datum is op de laatste persconferentie ondubbelzinnig ontkracht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:56 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ben ik het zeker mee eens, alleen moeten de werkgevers er wel aan meewerken. Hoor om mij heen nog steeds de magische datum van 1 september weer naar kantoor.
Ah die teststraat op Schiphol zijn er natuurlijk voor de grap, niemand die daar ooit positief test.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad leuk geprobeerd, zelfs uit jouw link kun je halen dat:
a. Minimaal 80% dus niet besmet is op vakantie (dus het overgrote deel van de huidige stijging heeft waarschijnlijk weinig te maken met vakantiegangers)
b. De overige 20% niet per se op vakantie besmet is geraakt.
Eindhoven:quote:Het aantal passagiers dat naar Schiphol is gereisd en besmet bleek te zijn met het coronavirus is van 38 op 17 juli gestegen tot 76. Het gaat om de periode van 1 juni tot 30 juli. De GGD Kennemerland meldt dit na berichtgeving door Het Parool.
Kwaliteit?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-47222033
Ik vraag me toch af waarom dit soort oproepen (vooralsnog) weinig gehoor vinden.
Mwah... ik denk meer keurmerkjes, protocolletjes en bureaucratie.quote:
Hoe zo bedacht ?, Het zijn constateringen en ook hier weer wordt ik moedeloos van het binaire denken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:
@:Vallon
[..]
Leuk bedacht, maar zo werkt het in Nederland helemaal niet. Er wordt helemaal niet schijnheilig gedaan over die 1,5 meter. Ja, deze is belangrijk en ja, waar mensen werken zal deze overtreden worden. Dat het hier de minister betreft maakt het uiteraard zeer onhandig, maar ik ben wel klaar met simpele figuren die nu denken dat overal de anderhalve meter wel weg kan of dat deze opeens niet meer belangrijk zou zijn.
Certificering is wel belangrijk hoor. Als ze het uitbesteden en er ontstaan grove fouten is de wereld ook weer te klein.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... ik denk meer keurmerkjes, protocolletjes en bureaucratie.
Wat dat betreft is het in Nederland een feest van herhaling van zetten en overal net te laat achteraan hobbelen.
Jij zit vooral in het kamp 'veel woorden, weinig wol'. Om vervolgens allerlei irrelevante zinsneden erbij te halen die voorbij gaan aan het punt dat ik maakte, namelijk dat Nederland helemaal niet doet alsof het roomser dan de Paus is en er helemaal niet strikt gehandhaafd wordt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:11 schreef Vallon het volgende:
Beetje flauw ook dat mij in je zinsnedes daarmee in een, laat staan in een afstand, kamp lijkt te plaatsen.
Geen idee wat daar het doel van is. Ik ben wel een beetje klaar met figuren die menen zo anderen zo daarmee een etiket op te plakken en een maat denken af te nemen.
Dus 76 besmettingen die geconstateerd zijn op Schiphol in twee maanden tijd? Tuurlijk vangen die niet alle besmettingen, maar ik vind het niet schrikbarend veel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah die teststraat op Schiphol zijn er natuurlijk voor de grap, niemand die daar ooit positief test.
[..]
Eindhoven:
https://www.transport-onl(...)p-eindhoven-airport/
Die Duisters zijn helemaal gestoord want die stellen het zelfs als verplichting.
https://www.nu.nl/coronav(...)-tot-coronatest.html
Hele gebieden worden door BZ oranje gemerkt omdat het daar niet veilig is door toenemende besmettingen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nje-reisorganisaties
correlatie is GEEN causaliteit!
Leuk al die berichten. Heb je ook berichten van de stijging van positieve testen van mensen die bij de bakker geweest zijn?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah die teststraat op Schiphol zijn er natuurlijk voor de grap, niemand die daar ooit positief test.
[..]
Eindhoven:
https://www.transport-onl(...)p-eindhoven-airport/
Die Duisters zijn helemaal gestoord want die stellen het zelfs als verplichting.
https://www.nu.nl/coronav(...)-tot-coronatest.html
Hele gebieden worden door BZ oranje gemerkt omdat het daar niet veilig is door toenemende besmettingen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nje-reisorganisaties
correlatie is GEEN causaliteit!
Ze hadden ook in maart al het keurmerkclubje er op af kunnen sturen, he? Dan had het nu rond kunnen zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Certificering is wel belangrijk hoor. Als ze het uitbesteden en er ontstaan grove fouten is de wereld ook weer te klein.
Weer prima cijfers, dus stabiel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:21 schreef pussycatdoll het volgende:
cases: 69.131 (+507)
fatalities: 6.220 (+2)
hospitalisations: 12.161 (+9)
(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)
source RIVM
Nogmaals: Leuke poging.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Leuk al die berichten. Heb je ook berichten van de stijging van positieve testen van mensen die bij de bakker geweest zijn?
Tip: het aantal positieve testen is overal gestegen, dus de kans is statistisch gezien vrij groot dat deze stijging ook zichtbaar is bij toeristen. Evenals onder leraren, doktoren, buschauffeurs en mensen wiens naam beginnen met een S.
Deugdelijke overheidscertificering duurt jaren. Snap wel dat het verleidelijk is om dat er doorheen te drammen nu er tekorten ontstaan in een specifieke sector maar uiteindelijk weegt betrouwbaarheid zwaarder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze hadden ook in maart al het keurmerkclubje er op af kunnen sturen, he? Dan had het nu rond kunnen zijn.
Nadeel was dan waarschijnlijk wel weer geweest dat ze ook weer aan dezelfde leverancier hadden vastgezeten waardoor ook zij niet aan spullen hadden kunnen komen.
Ook daar had toch in mogelijkheden gedacht moeten worden? Had er een kwaliteitscontroleur bij gezet ofzo. Dit is toch precies wat ik zeg: keurmerkjes, protocolletjes en bureaucratie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Deugdelijke overheidscertificering duurt jaren. Snap wel dat het verleidelijk is om dat er doorheen te drammen nu er tekorten ontstaan in een specifieke sector maar uiteindelijk weegt betrouwbaarheid zwaarder.
Als de screening van bedrijven niet 100% is en er gaan onverhoopt dingen mis krijgt de overheid het op zijn bord.
Daarmee creëer je uiteindelijk wel een van de veiligste landen ter wereld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ook daar had toch in mogelijkheden gedacht moeten worden? Had er een kwaliteitscontroleur bij gezet ofzo. Dit is toch precies wat ik zeg: keurmerkjes, protocolletjes en bureaucratie.
Fijn, stabiel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:21 schreef pussycatdoll het volgende:
cases: 69.131 (+507)
fatalities: 6.220 (+2)
hospitalisations: 12.161 (+9)
(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)
source RIVM
Wat verstaat men hier in welke context, onder actief ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet alleen theorieën. Het is wetenschappelijk bewezen dat het virus in koudere temperaturen met minder luchtvochtigheid langer actief blijft en makkelijker verspreidt.
Veiligst..... hmm... Dat is een beetje de vraag met het najaar voor de deur he? Zeker als men het nu al niet aankan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarmee creëer je uiteindelijk wel een van de veiligste landen ter wereld.
Men is ook gewoon in conclaaf over die aanbestedingen, alleen gaat zoiets niet over een nacht ijs. Ik weet het vanuit de brandbeveiliging, alleen de allerbeste bedrijven met een shitload aan expertise mogen overheidsinstellingen doen. Je wil niet dat een of andere prutsers straks ten onrechte duizenden Coronatesten van een verkeerde uitslag voorziet zoals in het buitenland regelmatig voorkomt
Leuke metafoor, zou je ook blussen als het 50/50 was of er brandstof of water uit de tuinslang zou komen? Of wacht je dan liever 5 minuten langer tot de brandweer er is?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Veiligst..... hmm... Dat is een beetje de vraag met het najaar voor de deur he? Zeker als men het nu al niet aankan.
Als mijn huis in de fik staat en de brandweer heeft het te druk, ben ik ook blij met de tuinslang van de buurman.
De opmerking van van Dissel was toen: Bij goed gebruik voorkom je 1 op de 200.000 gevallen ermee. Ik weet niet of dat waar is, maar dat is waar zij het op baseerden. Lijkt me dus gewoon een risicoafweging, meer niet. Sommige andere landen vind ik wel erg ver gaan ook, lekker een kind van 6 hele dag met zo'n ding op laten zitten, doe normaal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:51 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
Gaan we nu nog zeggen dat het(een mondmaskerplicht) niet kan in NL?
HeT PAst nIEt BIj dE NlsE VoLkSaaRD
Gekkie Henkie van Europa
Kleine kinderen met een mondkapjesplicht de hele dag op schoolquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:51 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
Gekkie Henkie van Europa
Mwah.... ik geloof niet dat ik heel bang zou zijn dat er brandstof uit de kraan zou kunnen komen. En het gaat niet om 5 minuten maar om 2 dagen (nu al!). Dan staat er geen huis meer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Leuke metafoor, zou je ook blussen als het 50/50 was of er brandstof of water uit de tuinslang zou komen? Of wacht je dan liever 5 minuten langer tot de brandweer er is?
Laatste wat je moet willen is schijnveiligheid door potentieel waardeloos testen, daarmee ondermijn je ook direct de hele testbereidheid in de samenleving.
Ik postte het gister al: borderline kindermishandeling. Dit moet je gewoon tot de hoogste rechter aanvechten als ouders, tenzij het daar allemaal lemmingen zijn die slaafs doet wat Vadertje Staat opdraagt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Kleine kinderen met een mondkapjesplicht de hele dag op school. Vraag me af wie hier de Gekkie Henkie van Europa is.
De enige gekke henkies zijn idiote beleidsbepalers die kinderen hiermee durven op te zadelen en ouders die ermee instemmen. Knetter, maar dan ook knettergek. En waarom zou een willekeurige tweet van iemand met een schoonzus in Portugal die toevallig lerares is van toegevoegde waarde zijn?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:51 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
Gekkie Henkie van Europa
Ik ga uit van de Better safe than sorry strategie, die zowat ieder Europees land uitvoert, zoals het WHO voorschrijft. Wat doen wij, maandenlang ouwehoeren om uiteindelijk te zeggen dat niks kan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Kleine kinderen met een mondkapjesplicht de hele dag op school. Vraag me af wie hier de Gekkie Henkie van Europa is.
De vraag is dan waarom dat beeld hier dan zo ferm wordt geschetst ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij zit vooral in het kamp 'veel woorden, weinig wol'. Om vervolgens allerlei irrelevante zinsneden erbij te halen die voorbij gaan aan het punt dat ik maakte, namelijk dat Nederland helemaal niet doet alsof het roomser dan de Paus is en er helemaal niet strikt gehandhaafd wordt.
Omdat dit een tipje van de sluier laat zien hoe andere landen wel draadkrachtig zijn om het virus te containen. Iets waar ContainmentNu zich hard voor maakt om ook de strategie in Nederland die kant op te laten gaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:59 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
De enige gekke henkies zijn idiote beleidsbepalers die kinderen hiermee durven op te zadelen en ouders die ermee instemmen. Knetter, maar dan ook knettergek. En waarom zou een willekeurige tweet van iemand met een schoonzus in Portugal die toevallig lerares is van toegevoegde waarde zijn?
Ik wordt persoonlijk een beetje moe van haar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:00 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[..]
Ik ga uit van de Better safe than sorry strategie, die zowat ieder Europees land uitvoert, zoals het WHO voorschrijft. Wat doen wij, maandenlang ouwehoeren om uiteindelijk te zeggen dat niks kan.
Zie ook Ginny Mooy:
[ twitter ]
En dit ondermijnt het coronabeleid en zorgt voor wantrouwen richting de instituties die ons zouden moeten beschermen:
[ twitter ]
Er zal vast wel een verband zijn, zodra je op vakantie gaat (of het nu in Nederland of het buitenland is) kom je gewoon met veel meer mensen in aanraking.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals: Leuke poging.
Er liggen gewoon feiten op tafel die een direct causaal verband aantonen tussen toerisme en oplopende besmettingen. Namelijk ik de vorm van honderden, Europees gezien duizenden positieve tests. Dan kun jij om je zin door te drammen wel beginnen over besmettingsgevallen bij de bakker, de leraren of de moeder van Braddie maar wat je initieel stelde namelijk dat dat causale verband er niet is was gewoon pertinent onwaar.
Vandaar dat we het hier qua doden beter voor elkaar hebben dan een heleboel andere Europese en niet Europese landen, omdat onze strategie aan alle kanten faalt. Kinderen doet men mondkapjes op terwijl in Lissabon de kroegen vol zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:00 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[..]
Ik ga uit van de Better safe than sorry strategie, die zowat ieder Europees land uitvoert, zoals het WHO voorschrijft. Wat doen wij, maandenlang ouwehoeren om uiteindelijk te zeggen dat niks kan.
Zie ook Ginny Mooy:
[ twitter ]
En dit ondermijnt het coronabeleid en zorgt voor wantrouwen richting de instituties die ons zouden moeten beschermen:
[ twitter ]
Er is meer op de wereld dan het coronavirus, maar net als andere landen moet en zal Nederland op basis van een enigszins dubieus clubje vergaand ingrijpen met de illusie dat het virus in te dammen is. Profileringsdrang is sterk bij deze club, waar helemaal niemand om gevraagd heeft, maar die doen alsof Nederland zit te wachten op hun onuitvoerbare ideeën. Cherry picken alsof het een lieve lust is om hun 'beleid' te onderbouwen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:00 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[..]
Zie ook Ginny Mooy:
[ twitter ]
[ twitter ]
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:57 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
Dus voor allen die loopt te mekkeren But what about the Economy! en dat de maatregelen de economie schade.
Het is het virus, niet de maatregelen!
Het meninkje van een econoom bij de ABN wat wel eens een reden zou kunnen zijn voor iets, is natuurlijk een vrij dunne basis voor allerlei conclusies.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:57 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
Dus voor allen die loopt te mekkeren But what about the Economy! en dat de maatregelen de economie schade.
Dat zal allemaal wel maar daar gaat het gros niet voor op vakantie. Die willen lekker even bijkomen in landen als Spanje en Griekenland waar men het allemaal niet zo nauw nam gedurende de zomer met dat Coronagelul, en waar de situatie nu behoorlijk zorgwekkend is. Daar hadden Europese afspraken over gemaakt moeten worden die ook nageleefd werden. Aangezien dat niet het geval was had het iedereen blijft lekker gewoon thuis voor mij een reëel scenario geweest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zal vast wel een verband zijn, zodra je op vakantie gaat (of het nu in Nederland of het buitenland is) kom je gewoon met veel meer mensen in aanraking.
Als je zelf de regels in acht neemt is daarmee vervolgens nog niet zoveel aan de hand.
Had je liever gehad dat de grenzen gesloten bleven en iedereen zijn "vakantie" maar in de achtertuin moest gaan zitten?
De regels worden versoepeld en daarbij hoort nu eenmaal een toename in besmettingen bij.
Frankrijk is compleet doorgeslagen, ook op de motor moet je nu - o.a. in Parijs - een mondkapje dragen. bronquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De opmerking van van Dissel was toen: Bij goed gebruik voorkom je 1 op de 200.000 gevallen ermee. Ik weet niet of dat waar is, maar dat is waar zij het op baseerden. Lijkt me dus gewoon een risicoafweging, meer niet. Sommige andere landen vind ik wel erg ver gaan ook, lekker een kind van 6 hele dag met zo'n ding op laten zitten, doe normaal.
Ben jij het, Gretlz of weet ik veel? De grote Twitter-reporter?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:57 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
Aannames. Generaliserend.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel maar daar gaat het gros niet voor op vakantie. Die willen lekker even bijkomen in landen als Spanje en Griekenland waar men het allemaal niet zo nauw nam gedurende de zomer met dat Coronagelul, en waar de situatie nu behoorlijk zorgwekkend is.
Nogal duidelijk ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Ben jij het, Gretlz of weet ik veel? De grote Twitter-reporter?
Ik denk dat de de "jongeren" die op vakantie gaan zich net zoveel aantrekken van corona in Lloret de Mar als in Zeeland.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel maar daar gaat het gros niet voor op vakantie. Die willen lekker even bijkomen in landen als Spanje en Griekenland waar men het allemaal niet zo nauw nam gedurende de zomer met dat Coronagelul, en waar de situatie nu behoorlijk zorgwekkend is. Daar hadden Europese afspraken over gemaakt moeten worden die ook nageleefd werden. Aangezien dat niet het geval was had het iedereen blijft lekker gewoon thuis voor mij een reëel scenario geweest.
Er speelt natuurlijk ook een enorm economisch belang maar volksgezondheid gaat voor alles. Daarbij kun je je nog afvragen als je het als land relatief goed voor elkaar hebt en stel in lockdown moet na de vakantieperiode of er dan zoveel economische winst behaald is. Al is het is vooralsnog goed afgelopen, dus Chapeau.
Griekenland hoor je toch vrij weinig van? Volgens mij is het daar allemaal niet zo erg.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel maar daar gaat het gros niet voor op vakantie. Die willen lekker even bijkomen in landen als Spanje en Griekenland waar men het allemaal niet zo nauw nam gedurende de zomer met dat Coronagelul, en waar de situatie nu behoorlijk zorgwekkend is. Daar hadden Europese afspraken over gemaakt moeten worden die ook nageleefd werden. Aangezien dat niet het geval was had het iedereen blijft lekker gewoon thuis voor mij een reëel scenario geweest.
Er speelt natuurlijk ook een enorm economisch belang maar volksgezondheid gaat voor alles. Daarbij kun je je nog afvragen als je het als land relatief goed voor elkaar hebt en stel in lockdown moet na de vakantieperiode of er dan zoveel economische winst behaald is. Al is het is vooralsnog goed afgelopen, dus Chapeau.
Ligt nog al aan je werk. Ik denk dat wij tijdens ons laatste weekje vrij minder mensen hebben gezien dan tijdens een werkweek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Je komt alleen wel veel meer in contact met mensen op vakantie dan als je thuis/aan het werk bent.
Net zoals er een causaal verband is tussen meer mensen bij de bakker en oplopende besmettingen. Er zit één confounding variable: iedereen gaat losser met de regels om.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:25 schreef Elan het volgende:
Er liggen gewoon feiten op tafel die een direct causaal verband aantonen tussen toerisme en oplopende besmettingen.
Het ontkennen van het bestaan van een causaal verband (in ieder geval o.b.v. de feiten zoals jij deze presenteert) is niet hetzelfde als stellen dat het causale verband er NIET is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:25 schreef Elan het volgende:
maar wat je initieel stelde namelijk dat dat causale verband er niet is was gewoon pertinent onwaar
Ja klopt wel,mijn vriendin werkt op kantoor met 10 man en ik zelf al thuis sinds februari.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ligt nog al aan je werk. Ik denk dat wij tijdens ons laatste weekje vrij minder mensen hebben gezien dan tijdens een werkweek.
Iedere keer als een leerling ziek is dat de hele klas in quarantaine?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:51 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
Gekkie Henkie van Europa
Feit: duizenden Nederlanders worden momenteel teruggehaald uit Spanje, tienduizenden hebben dat land en specifieker de risicogebieden bezocht afgelopen zomer (terwijl de situatie met name Catalonië ronduit dramatisch is en was).Zelfde voor delen van Griekenland.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Aannames. Generaliserend.
[..]
Nogal duidelijk ja.
Fantastisch hoe ongelofelijk beleidsbepalers in zichzelf zijn gaan geloven en dan met name dat de NPI's wel moeten werken. Hierdoor kom je dus in de vicieuze cirkel van steeds meer maatregelen, want het kan toch niet zo zijn dat het effect van NPI's maar zeer beperkt is. Nee, dan maar meer maatregelen en vroeg of laat komt er een daling, ongetwijfeld, en kan een regeringsleider weer trots zijn en denken (!) dat het door zijn beleid komt. Dat de hele economie in de puinpoeier ligt, het aantal depressies en angststoornissen torenhoog is en het aantal doden als gevolg van de maatregelen ook door het dak is gegaan, maakt niet uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Frankrijk is compleet doorgeslagen, ook op de motor moet je nu - o.a. in Parijs - een mondkapje dragen. bron
Toegegeven dat mondkapjes handig zijn zodat je niet meer kunt zien wie wat hoe zegt en daarbij af moet gaan op het ondertitelde geluid. Het zou prettig zijn dat men aangeeft wat de effectiviteit is.
Maar goed de fransen zijn als Fransen bekend met hun zwalkende overheden waarbij hypocriet Parijs als regeringszetel niet bepaalt wat er elders op het platteland en in de banlieus gebeurd. "Nous sommes en guerre".
Ligt er inderdaad heel erg aan wat je doet op vakantie. Wij komen thuis meer in aanraking met mensen dan wanneer we een rustig stedentripje plannen, of de natuur in gaan. Niet iedere toerist gaat enkel op vakantie om te feesten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ligt nog al aan je werk. Ik denk dat wij tijdens ons laatste weekje vrij minder mensen hebben gezien dan tijdens een werkweek.
Dat wordt echt supertof als het griepseizoen van start gaatquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedere keer als een leerling ziek is dat de hele klas in quarantaine?
Dat beeld wordt vooral geschetst door mensen die heel zwart-wit denken. En die tweede zin is zowat het halve Nederlandse beleid, dus ik snap ook niet waarom je doet alsof dat anders is...quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:01 schreef Vallon het volgende:
De vraag is dan waarom dat beeld hier dan zo ferm wordt geschetst ?
Geef als overheid gewoon een welgemeend advies en laat mensen die zelf anders willen, hun eigen gang gaan.
Lekker boeiend... een nietszeggende antropoloog die zichzelf gericht heeft op covid-19 preventie. Er zijn hier mensen die ik serieuzer neem dan iemand als zij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:02 schreef _serial_ het volgende:
Ik wordt persoonlijk een beetje moe van haar.
Ik lees nog steeds nergens hoe je er bij komt dat het om het gros van de reizigers gaat. Dat het gros van de toeristen enkel wil feesten in het buitenland. Je bent wel heel erg generaliserend als het op toerisme aan komt. Weet je wel hoeveel mensen er gewoon rustig op uit gaan met de camper? Hoeveel mensen er kamperen? Hoeveel mensen gewoon rustig met de familie een stedentripje ondernemen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Feit: duizenden Nederlanders worden momenteel teruggehaald uit Spanje, tienduizenden hebben dat land en specifieker de risicogebieden bezocht afgelopen zomer (terwijl de situatie met name Catalonië ronduit dramatisch is en was).Zelfde voor delen van Griekenland.
Feit: Spanje en Griekenland hebben gewoon discotheken en grote clubs opengehouden, excessen zijn overal in de media opgetekend geweest. Dus die Coronaregels daar zijn in de basis al anders dan hier. Je 'aan de regels houden' stopt dus eigenlijk al bij het oversteken van de grens met bijvoorbeeld Spanje. Tenzij je je opsluit in een vakantiehuis en amper buiten komt.
Feit: Coronatest bij terugkomst is NIET verplicht.
Al met al voor mij meer dan genoeg redenen om je daar gewoon tegen uit te spreken.
In de even weken thuis, oneven weken op school.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:27 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Dat wordt echt supertof als het griepseizoen van start gaat
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, en zullen we er anders maar vast vanuit gaan dat in de herfst/winter de IC's overspoeld zullen raken en we minimaal 25.000 besmettingen per dag gaan krijgen? Dan kan het alleen maar meevallen, ofzo....
quote:De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft gewaarschuwd dat de strijd tegen het coronavirus de komende maanden uitdagender zal zijn dan tijdens de zomer. Volgens haar moet worden voorkomen dat het virus verder om zich heen grijpt terwijl "we binnen tijd doorbrengen. Op ons werk, in scholen en thuis."
https://www.nd.nl/nieuws/(...)den-tijdens-pandemie
Ik heb die discussie ook al met haar gevoerd.(edit: dit is zeker niet bedoeld om op de man te spelen hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds nergens hoe je er bij komt dat het om het gros van de reizigers gaat. Dat het gros van de toeristen enkel wil feesten in het buitenland. Je bent wel heel erg generaliserend als het op toerisme aan komt. Weet je wel hoeveel mensen er gewoon rustig op uit gaan met de camper? Hoeveel mensen er kamperen? Hoeveel mensen gewoon rustig met de familie een stedentripje ondernemen?
Preciesquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb die discussie ook al met haar gevoerd.(edit: dit is zeker niet bedoeld om op de man te spelen hoor)
Het gros van onze kennissen die op vakantie is geweest, zijn inderdaad wezen kamperen of hebben een huisje geboekt. Beetje zwemmen, beetje wandelen, terrasje pakken, bbq-en, keer een stadje bezoeken, dat waren voor hen (en ons) de hoofdactiviteiten op vakantie.
Mensen die in Nederland niet naar discotheken e.d. gaan doen dat in het buitenland ook niet opeens, mensen die in Nederland volop gaan stappen zullen dat in het buitenland ook veel eerder doen.
De verwachting is dat de cijfers in de herfst en vooral de winter veel slechter zullen zijn. Nergens staat dat het nu daar uit de klauwen loopt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
140 coronadoden in augustus op 83 miljoen mensen.
Het loopt daar helemaal uit de klauw.
Bronquote:Onduidelijkheid, verwarring, geen strategie. Er is heel veel mis met het coronabeleid van het kabinet, vindt oud-hoofdinspecteur Gezondheidszorg en Jeugd Wim Schellekens.
(..)
We hoorden over de onrust in het onderwijs. Schoolbesturen, ouders en leerkrachten wisten niet wat te doen omdat de richtlijnen van het RIVM onduidelijk waren en geen onderscheid maakte tussen maatregelen in laag- en hoogrisicoregio’s. Dus hebben we zelf aanbevelingen voor een veilige opening van scholen geschreven. Dat werkt met een stoplichtsysteem. Voor Amsterdam en Rotterdam is het licht rood. Dan moet er veel worden getest. Ook leerkrachten en leerlingen zonder klachten. Het doel is besmette leerlingen of leerkrachten eruit te halen. Je moet dan afstand houden en mondkapjes op, ook in de klas als anderhalve meter niet mogelijk is. Van het ministerie van VWS kregen we geen reactie. Wel van schoolbesturen die het rapport opvroegen en hebben gebruikt.”
(..)
Ook moet er helderheid komen over de strategie. Geen discussie over indammen of mitigeren. Als Red Team zijn wij voor maximaal indammen. Iedere keer als het virus opkomt, moet je actie ondernemen. Dit beschermt de burgers tegen deze nare ziekte, maar is ook veel beter voor de economie. Dat hou je net zo lang vol tot er een definitieve oplossing is. Een geneesmiddel of vaccin.
quote:De spelers van het Nederlands elftal hoeven niet in quarantaine als ze vanuit een gebied waar code oranje geldt in Nederland aankomen voor de Nations League-duels met Polen en Italië. Dat heeft minister voor Sport Tamara van Ark bevestigd.
Excessief of onverantwoordelijk gedrag gaat niet alleen over feesten zuipen en neuken in Lloret, een oranje gebied bezoeken met de camper er even vanuit gaande dat je niet voor twee weken proviant hebt ingeslagen en je hok niet gaat verlaten is net zo goed onverstandig. De toeristische gebieden in Spanje waren in juli al enorm kut. Men had dat veel eerder moeten afremmen door code oranje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds nergens hoe je er bij komt dat het om het gros van de reizigers gaat. Dat het gros van de toeristen enkel wil feesten in het buitenland. Je bent wel heel erg generaliserend als het op toerisme aan komt. Weet je wel hoeveel mensen er gewoon rustig op uit gaan met de camper? Hoeveel mensen er kamperen? Hoeveel mensen gewoon rustig met de familie een stedentripje ondernemen?
Dat groepje van containment heeft iets te veel last van profileringsdrang. Geen enkele school zit te wachten op dat debiele stoplichtsysteem, waarbij alle scholen in een regio bij een enkele positieve test gelijk te maken krijgen met aangescherpte regels die bovendien niet per se bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling en het welzijn van kinderen. Als er iets wel zwalkend is, is het dat stoplichtsysteem. Het grootschalig testen van mensen zonder symptomen zet echt geen enkele zoden aan de dijk, maar zorgt juist voor een zeer vertekend beeld. Ook weer enkel aandacht voor covid-19 en indammen, maar geen enkele aandacht voor de negatieve uitwassen van de maatregelen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:56 schreef hooibaal het volgende:
Goed interview met oud-hoofdinspecteur Gezondheidszorg en Jeugd Wim Schellekens:
[..]
Bron
Maar we zwalken rustig nog even verder.
Precies, je gaat er gewoon lekker op uit. Je hebt tenslotte vakantiequote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb die discussie ook al met haar gevoerd.(edit: dit is zeker niet bedoeld om op de man te spelen hoor)
Het gros van onze kennissen die op vakantie is geweest, zijn inderdaad wezen kamperen of hebben een huisje geboekt. Beetje zwemmen, beetje wandelen, terrasje pakken, bbq-en, keer een stadje bezoeken, dat waren voor hen (en ons) de hoofdactiviteiten op vakantie.
Mensen die in Nederland niet naar discotheken e.d. gaan doen dat in het buitenland ook niet opeens, mensen die in Nederland volop gaan stappen zullen dat in het buitenland ook veel eerder doen.
Scholen zitten ook niet te wachten op uitvallende lessen door zieke docenten. Klassen die in quarantaine gaan omdat een leerling ziek is. Of zelfs scholen die dicht moeten als het aantal besmettingen te groot is. Wat stel jij voor om dit zoveel mogelijk te voorkomen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:05 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dat groepje van containment heeft iets te veel last van profileringsdrang. Geen enkele school zit te wachten op dat debiele stoplichtsysteem, waarbij alle scholen in een regio bij een enkele positieve test gelijk te maken krijgen met aangescherpte regels die bovendien niet per se bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling en het welzijn van kinderen. Als er iets wel zwalkend is, is het dat stoplichtsysteem. Het grootschalig testen van mensen zonder symptomen zet echt geen enkele zoden aan de dijk, maar zorgt juist voor een zeer vertekend beeld. Ook weer enkel aandacht voor covid-19 en indammen, maar geen enkele aandacht voor de negatieve uitwassen van de maatregelen.
Verder weer de zoveelste keer dat iemand een positieve test gelijkschakelt aan besmettelijkheid.
Je kan overal Corona oplopen. Ook in Nederland, in je dagelijkse leven. Risico is er altijd. Als je gewoon rustig met de camper de natuur in gaat, of een stedentrip onderneemt kom je ook met enige mensen in contact, maar contacten zou je in NL waarschijnlijk ook hebben. Snap die drang niet zo om het op het toerisme af te schuiven en zo te generaliseren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, je gaat er gewoon lekker op uit. Je hebt tenslotte vakantie.
Het is niet zo dat je per se naar een foute kroeg moet om corona op te lopen hè
Misschien was het handiger om bepaalde landen even helemaal te vermijden gezien de situatie aldaar?
Ik bedoel het niet generaliserend dat iedereen die op vakantie gaat een randdebiel is of asociaal, maar ook als je normaal doet loop je in bepaalde gebieden per saldo gewoon veel meer risico op een besmetting. Ook in de supermarkt of als je alleen even een ijsje gaat halen. Regio's in Spanje zijn al veel langer zeer slecht qua cijfers, ook toen we hier amper nieuwe gevallen hadden. Vervolgens komen die mensen thuis, hoeven zich niet te laten testen en zitten wij met de gebakken peren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan overal Corona oplopen. Ook in Nederland, in je dagelijkse leven. Risico is er altijd. Als je gewoon rustig met de camper de natuur in gaat, of een stedentrip onderneemt kom je ook met enige mensen in contact, maar contacten zou je in NL waarschijnlijk ook hebben. Snap die drang niet zo om het op het toerisme af te schuiven en zo te generaliseren.
Maar ik denk dat we elkaar toch niet overtuigd krijgen (bedoel ik niet verkeerd/beledigend/kortaf/wat dan ook), dus ik weet ook niet waarom ik er op in blijf gaan
De ene persoon wil maatwerk, de andere persoon vindt dat het te ingewikkeld is met allemaal uitzonderingen en gaan zoeken naar inconsequenties door het maatwerk. Het zegt mij alleen maar dat de balans vrij aardig is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:56 schreef hooibaal het volgende:
Goed interview met oud-hoofdinspecteur Gezondheidszorg en Jeugd Wim Schellekens:
[..]
Bron
Maar we zwalken rustig nog even verder.
Ik ben het ook gewoon met je eens dat ze qua reisadviezen kunnen verbeteren. En dat de mensen die uit oranje gebieden komen zich verplicht zouden moeten laten testen (en quarantaine).quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet generaliserend dat iedereen die op vakantie gaat een randdebiel is of asociaal, maar ook als je normaal doet loop je in bepaalde gebieden per saldo gewoon veel meer risico op een besmetting. Ook in de supermarkt of als je alleen even een ijsje gaat halen. Regio's in Spanje zijn al veel langer zeer slecht qua cijfers, ook toen we hier amper nieuwe gevallen hadden. Vervolgens komen die mensen thuis, hoeven zich niet te laten testen en zitten wij met de gebakken peren.
Inmiddels zou je wellicht kunnen zeggen Barcelona of Amsterdam, wat maakt het nog uit? Maar er was een periode dat er echt een enorm verschil zat in het aantal besmettingsgevallen en je hier relatief veilig was. Dat is door de vakantieperiode aardig rechtgezet..
Nee, maar dat was al voor corona het geval. Klassen in quarantaine op basis van een positieve test is absurd, evenals het sluiten van scholen op basis van een te groot aantal positieve tests. Verder acceptatie dat niet alles te voorkomen is en voor kinderen de lasten van vergaande maatregelen niet opwegen tegen de baten van zo normaal mogelijk onderwijs. Ook schijnt de transmissie van kinderen naar anderen wel degelijk stukken lager te zijn in tegenstelling tot de bewering van een onderzoek dat onlangs op ad.nl stond dat bijna wandelende besmettingsbommen van ze maakte op basis van de aanwezigheid van virusdeeltjes.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Scholen zitten ook niet te wachten op uitvallende lessen door zieke docenten. Klassen die in quarantaine gaan omdat een leerling ziek is. Of zelfs scholen die dicht moeten als het aantal besmettingen te groot is. Wat stel jij voor om dit zoveel mogelijk te voorkomen?
Inmiddels wel ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het ook gewoon met je eens dat ze qua reisadviezen kunnen verbeteren. En dat de mensen die uit oranje gebieden komen zich verplicht zouden moeten laten testen (en quarantaine).
Maar in veel landen valt het best mee. Dan maakt het niet uit of je daar een ijsje haalt, of daar uit eten gaat, of dat hier in NL doet.
De onderzoeken spreken elkaar inderdaad tegen, dus het is onduidelijk wat waar is. Daar moet nog verder onderzoek naar gedaan worden. Ging het ad.nl artikel over dit onderzoek? https://www.jpeds.com/article/S0022-3476(20)31023-4/fulltextquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:55 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Nee, maar dat was al voor corona het geval. Klassen in quarantaine op basis van een positieve test is absurd, evenals het sluiten van scholen op basis van een te groot aantal positieve tests. Verder acceptatie dat niet alles te voorkomen is en voor kinderen de lasten van vergaande maatregelen niet opwegen tegen de baten van zo normaal mogelijk onderwijs. Ook schijnt de transmissie van kinderen naar anderen wel degelijk stukken lager te zijn in tegenstelling tot de bewering van een onderzoek dat onlangs op ad.nl stond dat bijna wandelende besmettingsbommen van ze maakte op basis van de aanwezigheid van virusdeeltjes.
Grootste probleem is gewoon al jaren het lerarentekort, waardoor er veel te weinig achtervang is en daar krijg je nu de rekening voor gepresenteerd. En het is niet alsof niemand dit ooit zag aankomen...
quote:- Het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen is verder gezakt. De ziekenhuizen behandelen momenteel 134 mensen aan het virus, negen minder dan donderdag en 24 minder dan woensdag
Op de intensive cares liggen nog 34 mensen met het coronavirus. Dat zijn er twee minder dan donderdag. Het aantal coronapatiënten op verpleegafdelingen daalde van 107 naar 100. Een week en een dag geleden behandelden de ziekenhuizen 39 coronapatiënten op de intensive cares en 138 mensen op de verpleegafdelingen, in totaal dus 177.
Er valt niet veel meer te versoepelen.quote:
Eens. Er wordt teveel uitgegaan van dat mensen de risico's zelf wel kunnen inschatten en de verantwoordelijkheid nemen voor hun keuzes. Er zijn er teveel echter die luxe verwarren met een basisbehoefte en zich niet laten testen bij thuiskomst die niet eens in quarantaine gaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Inmiddels wel ja.
Begin juli zaten we hier qua besmettingen letterlijk in de tientallen, terwijl het op heel veel plaatsen in Europa allang niet meer zo goed ging. Ook omdat ze er een andere, vaak veel soepelere Coronawetgeving hanteerden voor met name de horeca. Je theorie dat je hier net zoveel risico loopt klopt inmiddels wel, maar dat is niet altijd zo geweest. Vraag me af als we niet aan die zinloze vakantiereisjes begonnen waren het virus inmiddels niet nagenoeg verdwenen zou zijn. 500+ nieuwe gevallen per dag is met het najaar in aantocht ook weer niet zo relaxt.
Kijk uit. Niet de draak steken met de PIEKeraars (leuke woordgrap he). Daar heb ik note #160 voor gehadquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:09 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Op naar de derde golf. Die "beruchte" tweede is op z'n retour.
Het enige dat er nog versoepeld kan worden is dat de discotheken open mogen. Nou, tel uit je winst.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net voor de start van het griepseizoen?
Gelachen wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het enige dat er nog versoepeld kan worden is dat de discotheken open mogen. Nou, tel uit je winst.
Lijkt me een ander artikel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De onderzoeken spreken elkaar inderdaad tegen, dus het is onduidelijk wat waar is. Daar moet nog verder onderzoek naar gedaan worden. Ging het ad.nl artikel over dit onderzoek? https://www.jpeds.com/article/S0022-3476(20)31023-4/fulltext
Stel dat de conclusies wel kloppen dan is niets doen natuurlijk geen optie. Dan zit binnen de kortste tijd het grootste deel van het personeel ziek thuis en kan er nog geen onderwijs worden gegeven.
Nou ja, denk dat het wel serieus bedoelt wasquote:
De griep erbij halen is niet de bedoeling hè.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net voor de start van het griepseizoen?
O dus wat er feitelijk versoepeld kan worden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het enige dat er nog versoepeld kan worden is dat de discotheken open mogen. Nou, tel uit je winst.
Ik zat in Italie waar minder besmettingen per dag waren dan in Nederlandquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, je gaat er gewoon lekker op uit. Je hebt tenslotte vakantie.
Het is niet zo dat je per se naar een foute kroeg moet om corona op te lopen hè
Misschien was het handiger om bepaalde landen even helemaal te vermijden gezien de situatie aldaar?
Al je kennissen ook?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zat in Italie waar minder besmettingen per dag waren dan in Nederland
Preventief ruimen slaat nergens op. Dit zijn jonge mensen, die verdienen nog wel een tweede kans.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja klopt,samen met je vrienden op vakantie! Preventief ruimen is het enige wat nog soelaas biedt
Ik krijg de indruk dat je denkt dat iedereen die op vakantie gaat, de hele vakantie rondhangt in discotheken in oranje gebieden. Voor de laatste keer: dat is niet zo.quote:
Wacht maar, over 2 weken gaat de grafiek met ziekenhuisopnames steil omhoog.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:09 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Op naar de derde golf. Die "beruchte" tweede is op z'n retour.
Je moet kijken naar de opnames en in de ziekenhuizen hebben in weken niet zo weinig Covid-patienten gelegen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ligt het reproductiegetal inmiddels al onder de 1?
Reproductiegetal is toch ook erg belangrijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de opnames en in de ziekenhuizen hebben in weken niet zo weinig Covid-patienten gelegen.
Die R is vooral leuk voor achter de tekentafel. Ik zie liever concreet hoeveel Covid-patienten er in een ziekenhuisbed liggen dan wat abstracte cijfers.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Reproductiegetal is toch ook erg belangrijk.
En wat zouden jullie graag versoepeld zien dan?
Heb net uitgebreid toegelicht dat dat eerste helemaal niet nodig is in het virus te verspreiden. Al die bejaarden die in maart zijn overleden hadden waarschijnlijk al 60 jaar geen kroeg of discotheek van dichtbij gezien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat je denkt dat iedereen die op vakantie gaat, de hele vakantie rondhangt in discotheken in oranje gebieden. Voor de laatste keer: dat is niet zo.
De meeste kennissen zijn inderdaad naar Italië geweest, verder Oostenrijk, Kroatië voor het oranje werd, Duitsland en Frankrijk gehoord.
Ziekenhuiscijfers worden voornamelijk bepaald door samenstelling besmette groep. (vitale jongen vs ouderen of andere risicogroepen. Reproductiegetal is relevant voor in hoeverre het virus woekert. Ziekenhuisopnames kunnen opeens snel stijgen, en dan is het vervelend als je al een hoog reproductiegetal hebt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die R is vooral leuk voor achter de tekentafel. Ik zie liever concreet hoeveel Covid-patienten er in een ziekenhuisbed liggen dan wat abstracte cijfers.
Vrij scheef inderdaad.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:49 schreef TheVulture het volgende:
Mensen zoals Henk Krol die nu willen dat alle boetes worden kwijtgescholden omdat Grapperhaus de fout is ingegaan en geen boete krijgt![]()
Gooi jezelf weg. Als mijn buurman en ik door rood rijden en hij wordt gepakt met een boete en ik niet kan hij dat toch ook niet aanvechten om die reden.
Die R is vooral een getal dat ze intern moeten gebruiken, de gemiddelde Nederlander kan er verder weinig mee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ziekenhuiscijfers worden voornamelijk bepaald door samenstelling besmette groep. (vitale jongen vs ouderen of andere risicogroepen. Reproductiegetal is relevant voor in hoeverre het virus woekert. Ziekenhuisopnames kunnen opeens snel stijgen, en dan is het vervelend als je al een hoog reproductiegetal hebt.
Scheelt niet veel, dashboard zegt 1,01. Dus misschien wel, misschien niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ligt het reproductiegetal inmiddels al onder de 1?
Behalve dat het reproductiegetal niet bekend is en hooguit geschat kan worden, en dat op het moment gebeurt door naar positieve testen te kijken ipv ziekenhuisopnames of nog beter IC-opnames.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ziekenhuiscijfers worden voornamelijk bepaald door samenstelling besmette groep. (vitale jongen vs ouderen of andere risicogroepen. Reproductiegetal is relevant voor in hoeverre het virus woekert. Ziekenhuisopnames kunnen opeens snel stijgen, en dan is het vervelend als je al een hoog reproductiegetal hebt.
Gek dat ik hier dan weer niks over lees op AD of op hoor in de auto op de journaalsquote:
Ja, terwijl als het hoger wordt de pushberichten je om de oren vliegenquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gek dat ik hier dan weer niks over lees op AD of op hoor in de auto op de journaals
Volgende bruiloft neemt Grapperhaus een winkelwagentje mee heeft hij al gezegd. Zonder muntje!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:04 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik moest zojuist weer een karretje gebruiken in de supermarkt
Maar waarom dan? En waarom grappenhuis wel zijn bruiloft op niet gepaste afstand vieren dan?
Volgens Kuipers gaat het prima in de ziekenhuizen, en zolang we zo 500-650 cases per dag houden zie ik dat ook niet veranderen eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, terwijl als het hoger wordt de pushberichten je om de oren vliegen
Negatief nieuws verkoopt nou eenmaal beter
Omdat Grapperhaus door de ongeregeldheden op zijn bruiloft nu officieel de gevreesde herfstgolf heeft ingeluid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:04 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik moest zojuist weer een karretje gebruiken in de supermarkt
Maar waarom dan? En waarom grappenhuis wel zijn bruiloft op niet gepaste afstand vieren dan?
Het loslaten van de basisregels zit er helaas nog niet in.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:50 schreef galantis het volgende:
[..]
O dus wat er feitelijk versoepeld kan worden?
Dan heb ik er nog wel eentje. De 1,5 meter.
Gaan ze alleen nooit toegeven. Ze worden hoogstens voorzichtiger met foto’s gemaakt van hun privé situaties.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Vrij scheef inderdaad.
Ik vind het eigenlijk wel welkom zo'n akkefietje. Zo komen ze er zelf ook eens achter hoe onhoudbaar 1,5 meter is en worden ze wat terughoudender in krachttermen jegens mensen die zich er ook niet aan houden.
Ligt er aan aan wie je het vraagt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het loslaten van de basisregels zit er helaas nog niet in.
Hahaha, net zoals de vorige keer bedoel je...quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wacht maar, over 2 weken gaat de grafiek met ziekenhuisopnames steil omhoog.
Neem mij niet kwalijk maar dit is precies waar in dat eveneens grijs denken, het steeds fout gaat. Bepalen voor de ander dat het best wel meevalt en die niet zo moeilijk moet doen over iets dat kennelijk zichzelf niet raakt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat beeld wordt vooral geschetst door mensen die heel zwart-wit denken. En die tweede zin is zowat het halve Nederlandse beleid, dus ik snap ook niet waarom je doet alsof dat anders is...
Ja, maar zonder mondkapjes was het nog vele malen erger geweest hé.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Van_Poppel het volgende:
+7,379 nieuwe gevallen in Frankrijk
Mondkapjesplicht werkt daar prima.
Lekker beetje wielrennen daar vanaf morgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Hoe zit het daar met ziekenhuisopnames? Aantal overledenen blijft minimaal zie ik op worldometer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Houd m'n hart (als wielerliefhebber) vast. Dat kan haast niet goed aflopen zou je zeggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker beetje wielrennen daar vanaf morgen.
Ik hoop dat hiermee het pro-mondkapjes geluid ook langzaam gaat verstommen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik zie je cynisme he maar dat is inderdaad altijd het ultieme argument van de 'voorstanders'. iets roepen wat nooit bewezen kan worden. heel vermoeiend.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar zonder mondkapjes was het nog vele malen erger geweest hé.
Wij hebben sowieso in het voorjaar ook al bewezen dat je zonder mondkapjes in winkels en andere openbare gelegenheden de cijfers ook tot een minimum kunt terugbrengen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik hoop dat hiermee het pro-mondkapjes geluid ook langzaam gaat verstommen.
Zonder houden wij al 3 weken de besmettingen op een constant relatief laag niveau. In mondkapjesomarmend Frankrijk loopt het gewoon onverminderd weer op.
Dan kun je er nog zo hard mee rondstrooien maar het is toch echt meer een mentaliteitskwestie dit.
Qua wat? De renners zelf zitten veilig buiten op de fiets.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Houd m'n hart (als wielerliefhebber) vast. Dat kan haast niet goed aflopen zou je zeggen.
Op worldometers zie je onderaan de bron: https://dashboard.covid19(...)nsemble?location=FRAquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hoe zit het daar met ziekenhuisopnames? Aantal overledenen blijft minimaal zie ik op worldometer.
Zijn docenten dan ziek ? Als ze een postieve test hebben ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Scholen zitten ook niet te wachten op uitvallende lessen door zieke docenten. Klassen die in quarantaine gaan omdat een leerling ziek is. Of zelfs scholen die dicht moeten als het aantal besmettingen te groot is. Wat stel jij voor om dit zoveel mogelijk te voorkomen?
Thanks 👌quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:04 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Op worldometers zie je onderaan de bron: https://dashboard.covid19(...)nsemble?location=FRA
241 nieuwe ziekenhuisopnames.
Met 200 man urenlang dicht op elkaar in het peloton, zo veilig is dat niet. Plus het hele circus van ondersteuning, journalisten etc. eromheen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Qua wat? De renners zelf zitten veilig buiten op de fiets.
Ik ben wel benieuwd aangezien het zich vooral buiten afspeelt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met 200 man urenlang dicht op elkaar in het peloton, zo veilig is dat niet. Plus het hele circus van ondersteuning, journalisten etc. eromheen.
Dat wordt een rondreizende corona-hotspot.
Ok alle ouderen ruimen dan (ik dacht dat het sarcasme wel duidelijk was)quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Preventief ruimen slaat nergens op. Dit zijn jonge mensen, die verdienen nog wel een tweede kans.
Op reisadviezen valt best wel wat af te dingen ja, maar om nu meteen alle vakantiereizen zinloos te noemen lijkt me nogal overdreven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Inmiddels wel ja.
Begin juli zaten we hier qua besmettingen letterlijk in de tientallen, terwijl het op heel veel plaatsen in Europa allang niet meer zo goed ging. Ook omdat ze er een andere, vaak veel soepelere Coronawetgeving hanteerden voor met name de horeca. Je theorie dat je hier net zoveel risico loopt klopt inmiddels wel, maar dat is niet altijd zo geweest. Vraag me af als we niet aan die zinloze vakantiereisjes begonnen waren het virus inmiddels niet nagenoeg verdwenen zou zijn. 500+ nieuwe gevallen per dag is met het najaar in aantocht ook weer niet zo relaxt.
Dit. Ik vind het dan ook bizar hoeveel nadruk er op mondkapjes ligt in de media. Het is geneuzel in de marge, verreweg het meeste effect hebben we bereikt door ons niet onnodig onder de mensen te begeven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij hebben sowieso in het voorjaar ook al bewezen dat je zonder mondkapjes in winkels en andere openbare gelegenheden de cijfers ook tot een minimum kunt terugbrengen.
Het is niet alleen iedere dag vijf uur op een fiets zitten...die 200 renners worden ook gemasseerd, gaan naar het restaurant, worden geïnterviewd en moeten iedere dag naar het volgende hotel reizen. Een ongeluk (besmetting) zit dan in een klein hoekje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd aangezien het zich vooral buiten afspeelt.
Dat hij de fout in gaat als persoon is ook niet zo een punt. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe het is gegaan, wat het gewoon in het moment, is het we doen nu even snel de foto en door, had hij verwacht dat zoiets helemaal niet in de media zou komen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaan ze alleen nooit toegeven. Ze worden hoogstens voorzichtiger met foto’s gemaakt van hun privé situaties.
Ik vind het overigens ook helemaal geen punt dat hij de ‘fout’ in is gegaan. Gebeurd op zoveel plekken. Maar het is op z’n minst opmerkelijk dat hij vervolgens wel mensen laat beboeten voor hetzelfde. Een grote foei geeft richting de groep die de ‘fout’ in gaat. Hij heeft nou eenmaal een voorbeeldfunctie.
Het verschil is gepakt zijn en niet gepakt kunnen worden. Dit laatste omdat je zelf baas bent die zich niet laat pakken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:49 schreef TheVulture het volgende:
Mensen zoals Henk Krol die nu willen dat alle boetes worden kwijtgescholden omdat Grapperhaus de fout is ingegaan en geen boete krijgt![]()
Gooi jezelf weg. Als mijn buurman en ik door rood rijden en hij wordt gepakt met een boete en ik niet kan hij dat toch ook niet aanvechten om die reden.
En dat is dan ook precies het punt van het RIVM, mogelijk kan bij goed gebruik mondkapjes eventuele overdracht wel worden tegengegaan, maar dat is helemaal niet het beleid dat er niemand besmet wordt, want dan moet je een totale lockdown doen en quarantaine van iedereen die binnenkomt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Ik vind het dan ook bizar hoeveel nadruk er op mondkapjes ligt in de media. Het is geneuzel in de marge, verreweg het meeste effect hebben we bereikt door ons niet onnodig onder de mensen te begeven.
Het is ook niet alsof er voor 2020 geen onderzoek gedaan was naar het nut van mondkapjes... Echt een klucht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Zonder houden wij al 3 weken de besmettingen op een constant relatief laag niveau. In mondkapjesomarmend Frankrijk loopt het gewoon onverminderd weer op.
Dan kun je er nog zo hard mee rondstrooien maar het is toch echt meer een mentaliteitskwestie dit.
En wanneer je dan anderen voor asociaal gaat uitmaken, zal deze boksbal nog heel lang in de kring gaan rondstuiteren. Ik vrees met vreze, dat hij ook niet meer geloofwaardig is wat verder wel passend is in een kabinet vol met brekebeentjes.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaan ze alleen nooit toegeven. Ze worden hoogstens voorzichtiger met foto’s gemaakt van hun privé situaties.
Ik vind het overigens ook helemaal geen punt dat hij de ‘fout’ in is gegaan. Gebeurd op zoveel plekken. Maar het is op z’n minst opmerkelijk dat hij vervolgens wel mensen laat beboeten voor hetzelfde. Een grote foei geeft richting de groep die de ‘fout’ in gaat. Hij heeft nou eenmaal een voorbeeldfunctie.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zijn docenten dan ziek ? Als ze een postieve test hebben ?
Oei..... "Warning: Potential Security Risk Ahead" ... maar niet verder kijkenquote:
Vreemd. In de tweet gaat ie wel goed.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oei..... "Warning: Potential Security Risk Ahead" ... maar niet verder kijken
Komt het niet in jullie op dat het niet aan de mondkapjes ligt, maar aan de manier van gebruiken? De manier waarop mondkapjes nu worden gebruikt, is alsof je een kogelwerend vest om je been bindt en klaagt dat het niet werkt als je in je torso wordt geraakt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb je wetenschappelijk bewijs dat niet medische mondkapjes beter werken dan alleen 1.5 meter afstand houden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Komt het niet in jullie op dat het niet aan de mondkapjes ligt, maar aan de manier van gebruiken? De manier waarop mondkapjes nu worden gebruikt, is alsof je een kogelwerend vest om je been bindt en klaagt dat het niet werkt als je in je torso wordt geraakt.
Mondkapjes moeten:
-Schoongemaakt worden als ze herbruikbaar zijn
-Weggegooid worden als ze dat niet zijn
-Bij eten of drinken tussendoor gewisseld worden
-Bij afdoen niet worden aangeraakt, alleen bij de touwtjes om de oren
-Goed neus en mond afsluiten
Verder:
-De handen dienen gereinigd te worden na het afdoen
-Ze dienen tijdens het dragen niet te worden aangeraakt
Hoeveel mensen denk jij dat zich houden aan deze toch redelijk strenge voorschriften? Wat ik zo tergend vind in deze discussie is dat men telkens het verkeerde gebruik als bewijs pakt voor dat ze helemaal niet werken. Ze werken uitstekend, mits stricte discipline. Maar goed, dat geldt wel meer voor delicate zaken.
Zal wel een of ander virus zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat word hier al topics lang besproken, dus ja, dat komt wel degelijk in ons op. Ze hebben nut, maar enkel als ze goed gebruikt worden. Vrijwel niemand buiten de zorg doet dat, dus dan zijn ze gewoon niet nuttig. In een utopia waar iedereen ze zo optimaal mogelijk zou gebruiken....ja, dan zouden ze denk ik meer helpen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Komt het niet in jullie op dat het niet aan de mondkapjes ligt, maar aan de manier van gebruiken? De manier waarop mondkapjes nu worden gebruikt, is alsof je een kogelwerend vest om je been bindt en klaagt dat het niet werkt als je in je torso wordt geraakt.
Mondkapjes moeten:
Verder:
Hoeveel mensen denk jij dat zich houden aan deze toch redelijk strenge voorschriften? Wat ik zo tergend vind in deze discussie is dat men telkens het verkeerde gebruik als bewijs pakt voor dat ze helemaal niet werken. Ze werken uitstekend, mits stricte discipline. Maar goed, dat geldt wel meer voor delicate zaken.
Het verkeerde gebruiken wordt niet als argument dat mondkapjes niet werken gebruikt, er wordt gezegd: Op de manier waarop mondkapjes gebruikt worden maakt het geen tot heel weinig verschil. Mensen gaan echt niet 20 mondkapjes bij zich dragen. De meesten hebben ‘m bij zich of op omdat ze anders een boete riskeren, meer niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mondkapjes moeten:
Verder:
Het hele 'op en af' werkt in de praktijk natuurlijk ook niet. In Duitsland kun je bij het tankstation je auto volgooien zonder mondkapje op. Daarna gris je je kapje snel van het dashboard, loopt ff twee minuten de shop in om te betalen, en vervolgens flikker je het kapje weer in de auto. Valt tijdens het rijden op de grond en daarna waarschijnlijk gewoon weer hergebruiken volgende keer want niemand gaat na elk ritje die kapjes uitwassen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het verkeerde gebruiken wordt niet als argument dat mondkapjes niet werken gebruikt, er wordt gezegd: Op de manier waarop mondkapjes gebruikt worden maakt het geen tot heel weinig verschil. Mensen gaan echt niet 20 mondkapjes bij zich dragen. De meesten hebben ‘m bij zich of op omdat ze anders een boete riskeren, meer niet.
Ja, legio verklaringen waarom ze wel zouden werken, maar toch niet effectief zien. Of misschien werken ze gewoon (bijna) niet. Occam's razorquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mondkapjes moeten:
Verder:
Oftewel ook totaal niet praktisch. Iedereen een gasmasker op is waarschijnlijk nog eenvoudiger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mondkapjes moeten:
Verder:
Occam's razor inderdaad: nagenoeg niemand gebruikt ze op de juiste manier. De simpelste verklaring, met afstand.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:55 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, legio verklaringen waarom ze wel zouden werken, maar toch niet effectief zien. Of misschien werken ze gewoon (bijna) niet. Occam's razor
C.q. ze zijn niet effectief. Hoewel ik me niet kan vinden in jouw verklaring.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Occam's razor inderdaad: nagenoeg niemand gebruikt ze op de juiste manier. De simpelste verklaring, met afstand.
Net uit China speciale fashion mondkapjes laten afleveren die speciaal gemaakt zijn om zo onbelemmerd mogelijk te doorheen te ademen. Best wel leuk, en noodzakelijk, om weer als hipster te kunnen rondhupsen in een supermarché. Gaat helemaal goed komen, als het haar maar goed zit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Oftewel ook totaal niet praktisch. Iedereen een gasmasker op is waarschijnlijk nog eenvoudiger.
Gegarandeerd gebrekkige implementatie is één van de redenen waarom ik faliekant tegen ben.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat Grapperhaus door de ongeregeldheden op zijn bruiloft nu officieel de gevreesde herfstgolf heeft ingeluid.
fuck corona, we hebben nu das Grapperhaus virus...quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat Grapperhaus door de ongeregeldheden op zijn bruiloft nu officieel de gevreesde herfstgolf heeft ingeluid.
Ze werken wel degelijk, alleen worden ze niet correct gebruikt. Dat is ook lastig, maar niet onmogelijk. Waar haal jij vandaan dat ze niet werken?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:55 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, legio verklaringen waarom ze wel zouden werken, maar toch niet effectief zien. Of misschien werken ze gewoon (bijna) niet. Occam's razor
Tuurlijk. Big tech wil ook niet dat je andere ideeën op doet. Andere mening is niet toegestaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Italië is het verloop ongeveer hetzelfde als Nederlandquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:31 schreef TheVulture het volgende:
De beslissing om precies voor de vakantieperiode de grenzen in Frankrijk en Spanje open te gooien uit Economisch perspectief begint aardig te backfiren.
Hoe gaat het eigenlijk in Italie en Griekenland? Loopt het daar nu ook weer rap uit de klauwen qua besmettingen?
Maar door zware inspanning wel een lage(re) weerstand. Is dus niet heel representatief met normale buiten omstandigheden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd aangezien het zich vooral buiten afspeelt.
Ik doe al die tijd al met hetzelfde wegwerp mondkapje als ik in DL benquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 22:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het hele 'op en af' werkt in de praktijk natuurlijk ook niet. In Duitsland kun je bij het tankstation je auto volgooien zonder mondkapje op. Daarna gris je je kapje snel van het dashboard, loopt ff twee minuten de shop in om te betalen, en vervolgens flikker je het kapje weer in de auto. Valt tijdens het rijden op de grond en daarna waarschijnlijk gewoon weer hergebruiken volgende keer want niemand gaat na elk ritje die kapjes uitwassen.
En zo zullen er wel vele praktijkvoorbeelden zijn, ook met mondkapjes die gewoon haastig in tassen en broekzakken worden gepropt en daarna vrolijk weer zonder (handen) wassen opgezet worden.
Mondkapjesitalië ja? Oke.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:57 schreef HPoi het volgende:
Frankrijk en Spanje gaan helemaal loco met die dingen, maar het helpt geen reet. Daar is nu exponentiële groei van het aantal besmetting. Beter nemen ze een voorbeeld aan Nederland, Zweden en Italië.
Mondkapjes zijn niet effectief gebleken! Beter is Social distancing, 1.5 meter, geen grootschalige evenementen, hygiëne en goed bron en contactonderzoek. Er schijnt in Frankrijk en Spanje heelveel getest te worden maar vervolgens is er nauwelijks bron en contactonderzoek, dus dan heb je er niet veel aan.
Beter neemt geen enkel land, wereldwijd, een voorbeeld aan Nederland.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:57 schreef HPoi het volgende:
Frankrijk en Spanje gaan helemaal loco met die dingen, maar het helpt geen reet. Daar is nu exponentiële groei van het aantal besmetting. Beter nemen ze een voorbeeld aan Nederland, Zweden en Italië.
Mondkapjes zijn niet effectief gebleken! Beter is Social distancing, 1.5 meter, geen grootschalige evenementen, hygiëne en goed bron en contactonderzoek. Er schijnt in Frankrijk en Spanje heelveel getest te worden maar vervolgens is er nauwelijks bron en contactonderzoek, dus dan heb je er niet veel aan.
Kleine correctie ze werken bijna niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 02:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze werken wel degelijk, alleen worden ze niet correct gebruikt. Dat is ook lastig, maar niet onmogelijk. Waar haal jij vandaan dat ze niet werken?
Gretzl, ben jij het? Wat een drammers trouwens. Zie ook amper draagvlak hiervoor. Bovendien totaal niet inzichtelijk wat de kwalificaties zijn van deze club en dus ook geen enkele reden om al te veel waarde aan hun mening te hechten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:28 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[ twitter ]
We doen alles aan indammen hoor. Ja dat is wat ze naar buiten communiceren, maar qua daden? Gewoon mitigatiebeleid voor die beloofde groepsimmuniteit, die niet bestaat en ons zoveel gaat kosten.![]()
Marc Bonten is een leugenaar die beter de eer aan zichzelf moet houden.
Het is een complot!!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:56 schreef Xqtress het volgende:
Dus, mijn neefje komt met vriendin terug uit Spanje. Zijn vertrokken toen het nog geel was.
Komen thuis en vanwege code oranje in thuisquarantaine.
Bellen de GGD en geven aan dat ze willen worden getest , want code oranje, weer willen werken, familie en al.
(Zij zijn niet in bars of discotheken geweest, risicoplekken heel bewust vermeden.)
GGD vraagt 'hebben jullie klachten?'. Antwoord is nee. Zij worden dus niet getest.
Wat willen ze nu? Goed de paniek vasthouden omdat waarschijnlijk op voorhand al blijkt dat ze negatief zullen zijn.
We willen tenslotte alleen schermen met positieve uitslagen in NL. Flink in paniek laten blijven dit land.
Ze moeten toch in quarantaine, staat nergens dat ze getest moeten worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:56 schreef Xqtress het volgende:
Dus, mijn neefje komt met vriendin terug uit Spanje. Zijn vertrokken toen het nog geel was.
Bellen de GGD en geven aan dat ze willen worden getest , want code oranje, weer willen werken, familie en al.
(Zij zijn niet in bars of discotheken geweest, risicoplekken heel bewust vermeden.)
GGD vraagt 'hebben jullie klachten?'. Antwoord is nee. Zij worden dus niet getest.
Wat willen ze nu? Goed de paniek vasthouden omdat waarschijnlijk op voorhand al blijkt dat ze negatief zullen zijn.
We willen tenslotte alleen schermen met positieve uitslagen in NL. Flink in paniek laten blijven dit land.
Ook al is je test negatief dan blijft het advies van 10dagen Q hetzelfde dus is toch ook vrij zinloos.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:56 schreef Xqtress het volgende:
Iets over incubatie enzulks.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:00 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ook al is je test negatief dan blijft het advies van 10dagen Q hetzelfde dus is toch ook vrij zinloos.
Er staat nergens dat ze in quarantaine moeten, het is een advies.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:59 schreef Remco het volgende:
[..]
Ze moeten toch in quarantaine, staat nergens dat ze getest moeten worden.
Men ziet social distancing in de buitenlucht daar als quatsch dus?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:02 schreef Dven het volgende:
Verder wel lekker hoor zo'n mondkapjesland. Binnendeurs mondkappie op en buitendeurs gewoon leven als normaal. Volle terrassen, bruiloften, concerten, geen gedoe met zoveel mogelijk afstand houden etc. Etc.
Bij een test zonder klachten betekent de uitslag niet zoveel. Het neemt bovendien testcapaciteit in beslag die men beter kan gebruiken voor mensen die wel klachten hebben. Bovendien is het devies in quarantaine te gaan bij thuiskomst.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:56 schreef Xqtress het volgende:
Blijkbaar. Volgens mij is de regel er officieel nog maar wordt niet meer opgevolgd. Daarom dat festivals met 10k man ook weer mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Men ziet social distancing in de buitenlucht daar als quatsch dus?
hoe verklaar je dan dat in Luxemburg 50% van de positief geteste geen symptomen hebben?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij een test zonder klachten betekent de uitslag niet zoveel. Het neemt bovendien testcapaciteit in beslag die men beter kan gebruiken voor mensen die wel klachten hebben. Bovendien is het devies in quarantaine te gaan bij thuiskomst.
Dat mag je niet zeggen. Het land wil angst en paniek, we willen besmettingen horen, hoge aantallen graag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe verklaar je dan dat in Luxemburg 50% van de positief geteste geen symptomen hebben?
Er wordt gezegd dat de test betrouwbaarder is naar mate je meer symptomen hebt. Zonder symptomen krijg je dus meer vals positieven.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe verklaar je dan dat in Luxemburg 50% van de positief geteste geen symptomen hebben?
Dat je je alleen laat testen als je klachten hebt en dat het (strenge) advies is om na terugkomst uit een 'oranje' land tien dagen in thuisquarantaine te gaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:56 schreef Xqtress het volgende:
Wat willen ze nu?
dat geloof ik wel maar dan nog zeggen ze daar dat 50% geen symptomen heeft en wel positief is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat de test betrouwbaarder is naar mate je meer symptomen hebt. Zonder symptomen krijg je dus meer vals positieven.
En hoe weet je dat die mensen ook daadwerkelijk positief zijn en niet vals positief?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat geloof ik wel maar dan nog zeggen ze daar dat 50% geen symptomen heeft en wel positief is.
Hoe is dat eigenlijk met de cijfers in Nederland? Benoemt de media hier ook de vals-positieven?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe weet je dat die mensen ook daadwerkelijk positief zijn en niet vals positief?
Van de week zijn hier nog wat posts geplaatst over dat testen. Mensen kunnen positief testen omdat ze presymptomatisch zijn, dus het kan zijn dat ze over een aantal dagen ziek worden. Mensen kunnen ook positief testen als er virusdeeltjes aanwezig zijn van een eerder doorgemaakte infectie. Daarom is testen an sich niet voldoende, maar betekent het iets samen met het aanwezig zijn van symptomen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Paniek, benoemen. Het bingokaartje raakt goed gevuld.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:14 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen. Het land wil angst en paniek, we willen besmettingen horen, hoge aantallen graag.
Hoeveel er werkelijk ziek worden en doodgaan graag niet benoemen.
ik beweer het toch niet, dat beweren ze in Luxemburgquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe weet je dat die mensen ook daadwerkelijk positief zijn en niet vals positief?
Ik vraag me af hoe je daarachter komt. Je kunt pas een inschatting maken van de betrouwbaarheid als je de daadwerkelijke aantallen kent, maar die aantallen worden gebaseerd op de test waarvan de betrouwbaarheid beperkt bekend is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:22 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Hoe is dat eigenlijk met de cijfers in Nederland? Benoemt de media hier ook de vals-positieven?
Ik weet niet wat ze beweren in Luxemburg. Jij stelt dat alleen dat 50% zonder symptomen positief test. Maar een positieve test betekent niet automatisch dat je daadwerkelijk corona hebt, want kan ook vals positief zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik beweer het toch niet, dat beweren ze in Luxemburg
dit is gewoon dom, als je getest wilt worden dan heb je spontaan klachten. Dat is logisch nadenken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:56 schreef Xqtress het volgende:
In Luxemburg testen ze, als ik het goed heb gelezen, iedereen, en vaak. Ze hebben meer testen uitgevoerd dan de bevolking groot is, postte iemand hier afgelopen week.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat geloof ik wel maar dan nog zeggen ze daar dat 50% geen symptomen heeft en wel positief is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |