Ik zou mij daar niet zo zorgen over maken. Zolang je niet aan de grote klok hangt dat dat ding daar hangt komt daar toch niemand achter?quote:Op donderdag 12 november 2020 16:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Binnenkort worden hier zonnepanelen geplaatst, en de omvormer komt wellicht aan de buitenmuur onder een afdak / semi-schuur (zijkant is dicht, achterkant-achtertuin open, voorkant-voortuin een kansloos slot) te hangen.
Ik zou de omvormer graag een beetje beveiligen tegen diefstal. Als ik de installatiehandleiding goed interpreteer kun je 'm zo van de muur halen als je de kabels los hebt / doorknipt.
De omvormer heeft zelf geen oog voor een slot ofzo. De afmetingen zijn h48 x b48 x d20
Ik zat te denken aan 2 beugels die ik er kruislings overheen monteer, zodat kwaadwillenden in ieder geval wat extra demontagewerk moeten doen. Hopelijk vertraagd dat voldoende.
Wat denken jullie, goed idee? Of andere suggesties?
En waar zou ik die beugels kunnen vinden? Ik heb al wat gezocht maar niks kunnen vinden tot nu toe.
Als een dief in de nacht?quote:Op donderdag 12 november 2020 16:20 schreef bleiblei het volgende:
En mocht je een gelegenheidsdief hebben die denkt dat het slim is om dat ding van de muur te trekken, krijgt ie een oplawaai waar je akelig van wordt .
Dan ontbreekt het mij aan zonnepaneelkennis, maar zou ik verwachten dat er tussen meterkast en omvormer nog steeds stroom op staatquote:
*Aanname* Tussen paneel en omvormer verwacht ik van niet (of minimaal).quote:Op donderdag 12 november 2020 16:28 schreef Stefanovic83 het volgende:
ja ik ben ook geen elektricien..
Staat daar gewoon spanning op als de zon niet schijnt ('s nachts) ?
kan je zelf niet een langer slangetje op dat tuutje beunen (wel ff goed vast tapenquote:Op vrijdag 13 november 2020 09:13 schreef Den_Haag het volgende:
Weet iemand een isolatieschuim spuitbus met een extra lange slang? Ik moet een bepaald stuk inspuiten op zolder en door de schuine wand komt ik er niet bij met de normale purschuim bussen
ohja dat is nog wel een idee. Balken aan de zijkanten, eventueel ook bovenkant. dan moeten ze die eerst weg zien te slopen voordat ze erbij kunnen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:40 schreef Hanschje het volgende:
Kan je dit niet eenvoudiger beschermen door een balk er boven te monteren,en de gaten waar de schroeven, bouten oid ingaan na montage dichten met kit /epoxy / twee gaten en een hangslot.
Het lijkt namelijk dat het bouten zijn met een zeskantennkop. en daaroverheen schuif je de omvormer naar beneden. (of het is draadeind,maar dat zou ik een lasje leggen over de moer dat die niet meer losgaat).
Als je iets wil doen kan je alleen de gelegenheidsdief tegenhouden, als ze gericht komen voor de jouwe dan ben je wel een beetje verloren.
Kookgroep schakelt niet gelijk af hequote:Op zaterdag 14 november 2020 11:48 schreef Gieliovd het volgende:
Snelle vraag:
2 groepen nodig op het dak. Heb geen 3x2,5mm2 liggen.
Mag ik een 5x2,5mm2 in de groepenkast en op het dak splitsen in 2 groepen en de aarde delen?
Ik vermoed dat dit gelijk is aan 2 groepen door één buis en dus niet mag. Een kookgroep is geen optie, ik wil ze niet gelijk laten afschakelen bij issues.
Edit: vals alarm ik heb nog een nieuwe doos 100m 3x2,5.
Toch even de vraag in de groep gooien voor toekomstige referentie.
Schilderstape?quote:Op zondag 15 november 2020 12:17 schreef verita het volgende:
Vraag over schilderwerk. Ik wil aan de buitenkant van de kozijnen transparante folie 'plakken' zodat ik mijn draai-kiepramen gewoon kan schilderen zonder dat de herfstbladeren en kou naar binnen vliegen. Hoe doe ik dat? Kan ik met ducttape op het buitenschilderwerk de dikke, stevige folie plakken en dat later weer weghalen zonder beschadigingen of moet ik dan de buitenkant ook weer schilderen? Het gaat om een raam van 60 breed, 125 lang.
Bij LED inbouw is er amper warmte ontwikkeling. Geen probleem wat dat betreft.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:22 schreef ShoNuf het volgende:
We hebben een nieuwbouwwoning gekocht, oplevering februari 2021. Nu willen we beneden spotjes hebben oftewel een verlaagd plafond.
Is er nog een standaard voor spotjes qua onderlinge afstand en afstand van de muur en weet ik veel wat nog meer of is de elektricien hiervan op de hoogte?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |