Ik vraag me altijd af mensen die vinden dat ze hun kind een corrigerende tik mogen geven, ook vinden dat ze hun partner een corrigerende tik mogen geven. En dat ze vinden dat deze partner dat ook bij hen mag doen. En als ze vinden van niet: waarom dat niet en je kind wel?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:38 schreef zuco het volgende:
[..]
Ik heb geen voorbeelden en zal mijn kinderen ook nooit slaan, maar je hebt kinderen die dat soms nodig hebben denk ik.
Dit.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af mensen die vinden dat ze hun kind een corrigerende tik mogen geven, ook vinden dat ze hun partner een corrigerende tik mogen geven. En dat ze vinden dat deze partner dat ook bij hen mag doen. En als ze vinden van niet: waarom dat niet en je kind wel?
Domme vergelijking. Ik voed mijn partner niet op noch heb ik een bovenliggende relatie met mijn partner.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af mensen die vinden dat ze hun kind een corrigerende tik mogen geven, ook vinden dat ze hun partner een corrigerende tik mogen geven. En dat ze vinden dat deze partner dat ook bij hen mag doen. En als ze vinden van niet: waarom dat niet en je kind wel?
Geef jou dadelijk een corrigerende tik, mag toch ook. Dan mag mn vrouw en kind al helemaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het een verkeerd uitgangspunt is dat je een bovenliggende relatie tov je kind hebt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Domme vergelijking. Ik voed mijn partner niet op noch heb ik een bovenliggende relatie met mijn partner.
Dat mag dus niet, dus tamelijk domme opmerking.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:04 schreef shifto het volgende:
[..]
Geef jou dadelijk een corrigerende tik, mag toch ook. Dan mag mn vrouw en kind al helemaal.
Wie houdt mij tegen? Politie doet echt niets hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, dus tamelijk domme opmerking.
Eh... nee. IK ben de ouder, ik voed op, ik ben wel degelijk de bovenliggende partij, totdat ze volwassen zijn en dat ook tonen in hun gedrag.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het een verkeerd uitgangspunt is dat je een bovenliggende relatie tov je kind hebt.
Nooit een vrouw geslagen, nooit de neiging gehad. Echt twee totaal verschillende dingen.quote:Je voedt je partner wellicht niet op, maar toch zal hij/zij echt wel eens dingen doen die je niet leuk of fijn vindt. Hoe ga je daar dan mee om?
De vraag of de politie al dan niet iets doet, maakt niet dat iets wel of niet mag.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:06 schreef shifto het volgende:
[..]
Wie houdt mij tegen? Politie doet echt niets hoor.
Ai dan kijk ik maar beter uit inderdaad.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De vraag of de politie al dan niet iets doet, maakt niet dat iets wel of niet mag.
Het mag niet.
Verbieden vind ik sowieso al ver gaan, maar goed als je wil verbieden, dat kun je niet anders handhaven dan met een corrigerende tik? Dan zit er toch iets niet goed?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Eh... nee. IK ben de ouder, ik voed op, ik ben wel degelijk de bovenliggende partij, totdat ze volwassen zijn en dat ook tonen in hun gedrag.
Wat een volledig verkeerd uitgangspunt is, is die van jou: namelijk dat ouders-kinderen een gelijkwaardige positie hebben.
[..]
Nooit een vrouw geslagen, nooit de neiging gehad. Echt twee totaal verschillende dingen.
Voed jij je partner op? Verbied jij ze bv te snoepen? Of zeg je hoe laat bedtijd is?
Jij hebt dezelfde tik als je medestander. Dat je een corrigerende tik vind kunnen betekend niet dat je de hele dag je kinderen aan het meppen bent? Wat voor idiote gedachte is dat?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want jij hebt genoten van de corrigerende tikken die je hebt gekregen?
Dus op school moet een kind zich maar laten slaan?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Je leert je kind dat slaan mag, zolang je maar de sterkste bent.
Volgens mij zeg ik dat ook nergens. Probeer het nog eens.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:13 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Jij hebt dezelfde tik als je medestander. Dat je een corrigerende tik vind kunnen betekend niet dat je de hele dag je kinderen aan het meppen bent? Wat voor idiote gedachte is dat?
Als je dat niet zelf kunt verzinnen snap ik waarom we deze discussie voeren.......quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zij zijn van die lui die graag vriendjes zijn met hun kinderen ipv dat ze ze opvoeden.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Eh... nee. IK ben de ouder, ik voed op, ik ben wel degelijk de bovenliggende partij, totdat ze volwassen zijn en dat ook tonen in hun gedrag.
Wat een volledig verkeerd uitgangspunt is, is die van jou: namelijk dat ouders-kinderen een gelijkwaardige positie hebben.
[..]
Nooit een vrouw geslagen, nooit de neiging gehad. Echt twee totaal verschillende dingen.
Voed jij je partner op? Verbied jij ze bv te snoepen? Of zeg je hoe laat bedtijd is?
Leg het me eens uit dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:16 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Als je dat niet zelf kunt verzinnen snap ik waarom we deze discussie voeren.......
Dus je zegt inderdaad dat je je partner niet opvoed? Nou dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verbieden vind ik sowieso al ver gaan, maar goed als je wil verbieden, dat kun je niet anders handhaven dan met een corrigerende tik? Dan zit er toch iets niet goed?
"Mensen zijn gelijkwaardig". Wat een mooie, nietszeggende bloemetjes in je haar uitspraak weer.quote:Ik vind dat mensen gelijkwaardig zijn, inderdaad. Dat wil niet zeggen dat ik als ouder niet dingen wil overbrengen aan mijn kind, maar daar heb ik geen geweld, of eufemistisch gesproken 'corrigerende tik', voor nodig.
Dat wordt inderdaad op school geleerd. Je mag NOOIT terugslaan. Ook niet als je consequent gepest, geslagen etc wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Dus op school moet een kind zich maar laten slaan?
Je kind leert dat er grenzen zijn aan ontoelaatbaar gedrag en dan acties consequenties hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 14:16 schreef Rock92 het volgende:
Jong geleerd, oud gedaan. Als je je kind leert dat je mag slaan zodra er niet naar je wordt geluisterd...
Je wilt 2 compleet verschillende relaties met elkaar gaan vergelijken en blijkbaar daar dan ook dezelfde principes hanteren. Straks kom je nog met de vraag waarom je je baas dan geen corrigerende tik geeft........quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |