abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196668424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:49 schreef zoost het volgende:
Zo'n leugenachtig statement van Hugo de Jonge, terwijl iedereen weet dat dat niet zijn eigen keuze is, is precies waarom mensen zo'n hekel hebben aan de politiek. We zijn wat dat betreft niets wijzer geworden sinds de politiek in het oude Rome.
Het is zeker wel zijn eigen keuze, dat zie je ook aan het feit dat de partijtop volledig verrast is. Anders had er wat klaar gestaan om het snel te regelen voor het partijcongres.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196668441
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kennis wel, degelijkheid? Nee, zeker rondom deze lijsttrekkersverkiezing niet, maar hij stond natuurlijk altijd eerder bekend als lastige jongen die niet in het gareel te houden is en waarvan aan het begin van deze kabinetsperiode ook de vraag was of hij zou staan voor zijn handtekening of dat hij het kabinet heel veel problemen zou gaan bezorgen (net zoiets als Voordewind). Dat zoek je niet in een leider.
Zo lastig dat die geen problemen maakte dat de stem van z'n vrouw naar de Jonghe zou zijn gegaan.

Misschien hebben we een andere definitie van degelijkheid maar ik zie Omzigt als iemand die principieel is, daarom dat die goed zaken met de Belastingdienst en dergelijke kan uitvogelen, en geen rare fratsen doet. Dat klinkt voor mij juist iets wat degelijk is. Als iets goed is dan is het goed, als iets slecht is dan is het slecht.

Verder denk ik ook dat het geen goede leider is hoor maar ik vind het apart dat charisma/imago als argument wordt gebruikt als je Balkenende hebt gehad.
pi_196668466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is zeker wel zijn eigen keuze, dat zie je ook aan het feit dat de partijtop volledig verrast is. Anders had er wat klaar gestaan om het snel te regelen voor het partijcongres.
Doe niet zo naief. Tuurlijk is er druk op hem uitgeoefend om op te stappen. Zijn afbreukrisico is veel te groot.
pi_196668477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Zo lastig dat die geen problemen maakte dat de stem van z'n vrouw naar de Jonghe zou zijn gegaan.

Misschien hebben we een andere definitie van degelijkheid maar ik zie Omzigt als iemand die principieel is, daarom dat die goed zaken met de Belastingdienst en dergelijke kan uitvogelen, en geen rare fratsen doet. Dat klinkt voor mij juist iets wat degelijk is. Als iets goed is dan is het goed, als iets slecht is dan is het slecht.

Verder denk ik ook dat het geen goede leider is hoor maar ik vind het apart dat charisma/imago als argument wordt gebruikt als je Balkenende hebt gehad.
Degelijk in de politiek is wat mij betreft "doet geen onverwachtse en gekke dingen". Biden nu in de VS. Balkenende was dat in Nederland. Omtzigt is dat niet echt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:56:56 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196668514
Verstandig wel van ze dat partijcongres uit te stellen
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:57:38 #206
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196668524
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:52 schreef BEFEM het volgende:

Omtzigt is zelf degene die vond dat de belastingdienst strenger moest optreden tegen vermeende toeslagenfraude. Verder is dat stemverhaal van zijn vrouw altijd alleen maar heel dubieus geweest, aangezien er 0 bewijzen naar voren zijn gekomen en ook opmerkelijk weinig soortgelijke verhalen.
Antifa
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:59:34 #207
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196668551
quote:
Zo'n leugenachtig statement van Hugo de Jonge, terwijl iedereen weet dat dat niet zijn eigen keuze is, is precies waarom mensen zo'n hekel hebben aan de politiek. We zijn wat dat betreft niets wijzer geworden sinds de politiek in het oude Rome.
Hoezo dat nou weer? Kijk hoe die gast er bij loopt man. En hij ís al de vervanger van de eerste minister VWS die er met een burn-out uitging. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

Ik heb respect voor zijn keuze. Goeie timing, getuigt van zelfinzicht, hulde.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_196668633
Dus de mastodonten zagen geen koerswinst met Hugo in maart tov Rutte en de ruk naar links met hun conceptprogramma. Met Wopke haal je dat ook niet binnen. Die is net als Cohen meer bestuurder/minister dan leider/premier. Als de memo van Mona dit in gang heeft gezet mag zij ook direct exit.

Blijft over 'running mate' :') Omzigt. Het zou CDA sieren wanneer zij de uitslag van de gehouden verkiezingen respecteert en de gekozen nummer 2 als eerste de gelegenheid krijgt. En dan kun je zeggen dat Omzigt een pitbull is en daarmee bij uitstek geschikt als Kamerlid. Ja dat heeft ie laten zien.

Met Wopke heb je meer van hetzelfde: denk een Balkenende/Buma/Hugo. Prima kundige politici maar stuk voor stuk niet echt geschikt om andere kiezers mee over te halen.Ik ben meer benieuwd hoe Omzigt het als lijsttrekker zou doen.

De wijze uit het Oosten heeft hij in elk geval al achter zich :+
mag het weten
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:27:28 #209
236264 crew  capricia
pi_196668915
quote:
Ik denk serieus dat er nog heel grote uitdagingen qua corona-crisis op ons af gaan komen. Het gaat helemaal niet goed. En het is alle hands aan dek.
Ik ben blij dat ie zich volledig op deze crisis wil toeleggen.

Landsbelang boven partijbelang.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:35:22 #210
236264 crew  capricia
pi_196669023
Dit heeft ook voor de VVD consequenties.
Zowel onder Omzigt als Hoekstra gaat het CDA een rechtsere koers varen.

De kaarten zijn nog niet geschud.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:37:39 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196669063
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:35 schreef capricia het volgende:
Dit heeft ook voor de VVD consequenties.
Zowel onder Omzigt als Hoekstra gaat het CDA een rechtsere koers varen.

Ja, dit stevent keihard af op een VVD/CDA/PVV-kabinet.
Antifa
pi_196669073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Eindelijk weer de vingers aflikken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196669097
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:06 schreef Joosie200 het volgende:
Dus de mastodonten zagen geen koerswinst met Hugo in maart tov Rutte en de ruk naar links met hun conceptprogramma. Met Wopke haal je dat ook niet binnen. Die is net als Cohen meer bestuurder/minister dan leider/premier. Als de memo van Mona dit in gang heeft gezet mag zij ook direct exit.

Blijft over 'running mate' :') Omzigt. Het zou CDA sieren wanneer zij de uitslag van de gehouden verkiezingen respecteert en de gekozen nummer 2 als eerste de gelegenheid krijgt. En dan kun je zeggen dat Omzigt een pitbull is en daarmee bij uitstek geschikt als Kamerlid. Ja dat heeft ie laten zien.

Met Wopke heb je meer van hetzelfde: denk een Balkenende/Buma/Hugo. Prima kundige politici maar stuk voor stuk niet echt geschikt om andere kiezers mee over te halen.Ik ben meer benieuwd hoe Omzigt het als lijsttrekker zou doen.

Ze kunnen Omtzigt echt niet passeren zonder dat hij dat op zijn minst accepteert. Daarvoor haalde hij teveel stemmen. Bovendien was hij “running mate” dus ja.

Dan krijg je onherroepelijk een kerkscheuring bij het CDA. Dus er zal gewoon een oplossing komen waar hij mee kan instemmen. Ik denk namelijk dat hij een positie als tweede man van Hoekstra (lekker de handen vrij om aan dossiers te werken maar wel met veel invloed of wellicht de rol van fractieleider) ook prima vind.
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:40:16 #214
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196669104
quote:

[..]

_O_
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:40:41 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196669112
quote:

[..]

Wordt weer feest bij het CDA dan _O-
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:41:25 #216
236264 crew  capricia
pi_196669124
quote:

[..]

Ben benieuwd.
Hoekstra gaat het worden. Die kan geen nee meer zeggen.
Denk ik.
Die moet de CDA-kar gaan trekken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 10:41:44 #217
236264 crew  capricia
pi_196669130
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Herhaling van 2010. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:10 #218
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196669150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, die moeten nog weer een 'zijn we principieel of niet'-toneelstukje opvoeren alvorens ze het land naar de tering helpen.
Antifa
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:22 #219
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196669153
quote:

[..]

Er komt geen regering met de PVV erin. Ze regeren nog liever per minderheid.

pi_196669158
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben benieuwd.
Hoekstra gaat het worden. Die kan geen nee meer zeggen.
Denk ik.
Die moet de CDA-kar gaan trekken.
Via interne verkiezingen? Of wordt het een benoeming van het bestuur.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:49 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196669162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Er komt geen regering met de PVV erin. Ze regeren nog liever per minderheid.
Ja, ok, zo'n schijnconstructie dan als destijds in 2010.
Antifa
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:45:41 #222
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196669189
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, ok, zo'n schijnconstructie dan als destijds in 2010.
Dat werkt beter dan regeren met de PVV.

pi_196669223
Ik kan de beslissing wel respecteren, los van wie hem precies heeft genomen. Als vicepremier op VWS naast Rutte kun je alleen maar verliezen. Het hele premierschap draait nu om volksgezondheid. Dan zou je als Hugo zijnde moeten roepen dat jij het als premier allemaal veel beter gaat doen, debatteren tegen je eigen grote baas.

Waarom zouden ze geen duo-lijsttrekkerschap-achtige constructie doen met Omtzigt en Hoekstra? Ja het heeft grondwettelijk net zo weinig betekenis als een 'running mate'. Die term kun je ook gewoon vasthouden natuurlijk. Maar je kunt wel beide mannen op verschillende momenten naar voren schuiven. Beide heren hebben verschillende sterke punten. Stukje ombudspolitiek, stukje bestuurlijke betrouwbaarheid.

Ik vraag me af of ze nu opeens heel erg over rechts zullen gaan. De Jonge was natuurlijk wel veel meer een jongen van de grote overheid en maakbare samenleving. Maar ze willen ook weer niet teveel beloven aan de rechtse kiezer, omdat dat pad alleen maar leidt tot coalities met partijen waar veel CDA'ers helemaal niet op zitten te wachten. Ze zullen toch iets moeten vinden om de hele partij binnenboord te houden. Ik denk niet dat ze nu opeens de 50% van Hugo de Jonge helemaal gaan afstoten en de lijn van de andere 50% gaan volgen.
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:56:28 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196669346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat werkt beter dan regeren met de PVV.
Nouja die gedoogconstructies zijn voor de partijen die gedogen juist altijd feest. Dat gold voor de PVV maar ook voor D66/CU/SGP toen. Alles bepalen en nergens voor verantwoordelijk zijn.
pi_196669410
ik ken de achtergronden van Hoekstra niet al te goed. maar heeft hij ooit al een verkiezing gedaan. (als normale kandidaat of als lijsttrekker?)

Campagne voeren is namelijk ook niet zo maar gezegd dat iemand dat kan.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196669455
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja die gedoogconstructies zijn voor de partijen die gedogen juist altijd feest. Dat gold voor de PVV maar ook voor D66/CU/SGP toen. Alles bepalen en nergens voor verantwoordelijk zijn.
De macht komt bij een gedoogconstructie meer bij het parlement te liggen. Het gedoogakkoord gold slechts voor een aantal terreinen, dus de PVV mocht op bepaalde punten prima tegen stemmen. Uiteraard was dat op momenten dat het kabinet makkelijk de steun van de linkse oppositie kon krijgen.
Wel moest ook met de andere partijen onderhandeld worden, waardoor de poppetjes weliswaar van VVD- en CDA-huize waren, maar het beleid van verschillende partijen in plaats van een dichtgetimmerde meerderheid.
pi_196669459
Wat ik dus totaal niet snap zijn al die mensen hier die zeggen, als Omtzigt/Hoekstra het wordt dan stem ik misschien wel cda.

Waarom stem je alleen op de poppetjes????? Stem voor het programma dat is waar het omdraait. Als je Omtzigt zo waardeert kon je al CDA stemmen met een voorkeurs stem....
pi_196669520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:05 schreef soeverein het volgende:
Wat ik dus totaal niet snap zijn al die mensen hier die zeggen, als Omtzigt/Hoekstra het wordt dan stem ik misschien wel cda.

Waarom stem je alleen op de poppetjes????? Stem voor het programma dat is waar het omdraait. Als je Omtzigt zo waardeert kon je al CDA stemmen met een voorkeurs stem....
Omdat een partijleider natuurlijk wel degelijk invloed heeft op de koers?
zie email 27 oktober
pi_196669536
quote:

[..]

Dan moet eerst Rutte of Wilders weg. Rutte kan echt het bloed van Wilders wel drinken, hij regeert nog liever met Marijnissen en Ouwehand samen (nog los van het feit dat het CDA congres al meerdere keren heeft besloten niet meer met PVV in zee te willen gaan en elk regeerakkoord daar eerst door het congres moet).

Sowieso denk ik niet dat het CDA van die linksere koers af gaat, die linksere koers was met zij aan zij al ingezet toen Hoekstra nog kandidaat lijsttrekker was. Het congres dwong met het kinderpardon ook al de koers naar links en Omtzigt wil ook een grotere overheid.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hanca op 11-12-2020 11:17:25 ]
pi_196669608
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze niet gewoon Omtzigt zouden kiezen? Hoekstra heeft eerder bedankt en ik vind hem nou ook niet meteen een stemmentrekker. Het lijkt mij, zeker omdat FVD ook flink weg is gezakt afgelopen maanden, dat Omtzigt er juist voor kan zorgen dat CDA nog wat zetels gaat behalen komende verkiezingen.
pi_196669622
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:16 schreef B03 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze niet gewoon Omtzigt zouden kiezen? Hoekstra heeft eerder bedankt en ik vind hem nou ook niet meteen een stemmentrekker. Het lijkt mij, zeker omdat FVD ook flink weg is gezakt afgelopen maanden, dat Omtzigt er juist voor kan zorgen dat CDA nog wat zetels gaat behalen komende verkiezingen.
het bestuur van het CDA vertrouwt Omtzigt niet.
- Rudyard Kipling
pi_196669628
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:16 schreef B03 het volgende:
Omdat Omtzigt niet echt een geschikte partijleider is en ook juist binnen de partij tegen heel veel schenen heeft geschopt. Tegen Hoekstra leeft veel minder weerstand.
pi_196669885
Zou na dit toch eigenlijk best vreemd zijn als Hoekstra nu ineens wel wil? Had heel wat gedoe in zijn partij kunnen besparen als hij dit eerder had bedacht (als hij het doet natuurlijk).
pi_196669914
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat Omtzigt niet echt een geschikte partijleider is en ook juist binnen de partij tegen heel veel schenen heeft geschopt. Tegen Hoekstra leeft veel minder weerstand.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:18 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

het bestuur van het CDA vertrouwt Omtzigt niet.
Deze antwoorden had ik zelf natuurlijk ook wel een beetje bedacht, maar het blijft mij verbazen dat mensen niet in staat zijn of bereid zijn om over hun eigen belangen en gevoelens heen te kijken. Uiteindelijk denk ik echt dat het CDA het meeste baat heeft bij Omtzigt als lijsttrekker. Het feit dat hij zoveel stemmen behaald heeft tijdens de verkiezingen eerder dit jaar zouden toch al genoeg reden moeten zijn om hem zonder twijfel naar voren te schuiven?

Ik denk bovendien dat hij een prima partijleider kan zijn, mits de rest van het CDA ook bereid is hem te volgen.
pi_196669927
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:37 schreef Em31 het volgende:
Zou na dit toch eigenlijk best vreemd zijn als Hoekstra nu ineens wel wil? Had heel wat gedoe in zijn partij kunnen besparen als hij dit eerder had bedacht (als hij het doet natuurlijk).
[ afbeelding ]
Inderdaad, en dat maakt ook meteen dat hij niet aantrekkelijk is voor kiezers. Indirect zegt hij hier namelijk al dat hij niet iemand is die een visie neerlegt waar de partij voor staat, maar dat hij vooral een uitvoerder van een visie is.
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:45:25 #236
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_196669999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Fair enough, ik vermoed ook dat het wel (weer) links over het midden zal gaan. Ik wilde enkel het punt maken dat de PVV niet in de regering gaat komen.

pi_196670132
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:39 schreef B03 het volgende:

[..]

[..]

Deze antwoorden had ik zelf natuurlijk ook wel een beetje bedacht, maar het blijft mij verbazen dat mensen niet in staat zijn of bereid zijn om over hun eigen belangen en gevoelens heen te kijken. Uiteindelijk denk ik echt dat het CDA het meeste baat heeft bij Omtzigt als lijsttrekker. Het feit dat hij zoveel stemmen behaald heeft tijdens de verkiezingen eerder dit jaar zouden toch al genoeg reden moeten zijn om hem zonder twijfel naar voren te schuiven?
ik ben het met je eens dat het heel vreemd is dat Omtzigt niet als lijsttrekker wordt gekozen. hij is immers net 2e geworden in de lijsttrekker verkiezingen. dus hij zou de logische kandidaat zijn. en eigenlijk vind ik ook dat hij het moet opeisen. heel vreemd dat hij dat niet doet.

quote:
Ik denk bovendien dat hij een prima partijleider kan zijn, mits de rest van het CDA ook bereid is hem te volgen.
dat weet ik niet. Als leider moet je aan de ene kant de lijntjes uitzetten en de richting bepalen maar aan de andere kant moet je er ook voor zorgen dat andere je willen volgen, en dat tweede is hij denk ik wat minder goed in. Maar ik geef toe dat is een beeld dat ik van hem heb gebaseerd op zijn optreden als Kamerlid, dat kan natuurlijk in het echt anders zijn. maar hij komt mee een beetje over als een ongeleid projectiel.
- Rudyard Kipling
pi_196670424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind Hoekstra ook een prima alternatief. Is wel een ruk naar rechts.
Hoekstra is ook een goede inderdaad.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196670474
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:06 schreef Joosie200 het volgende:

Gezien de vorige verkiezingen vind ik nog steeds de 2e man een goede optie. Als ze hem nu weer passeren zou ik opstappen en mijn zetel mee nemen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196670628
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:39 schreef B03 het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat qua zetels Hoekstra of Omtzigt niets uit maakt, misschien dat Hoekstra nog wel meer gaat halen omdat hij gewoon een veel betere debater is. En Omtzigt stapte ook pas in toen Hoekstra niet wilde, die lijkt dus ook liever Hoekstra dan zichzelf te hebben.
pi_196670641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:15 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Gezien de vorige verkiezingen vind ik nog steeds de 2e man een goede optie. Als ze hem nu weer passeren zou ik opstappen en mijn zetel mee nemen.
Hij wilde zelf Hoekstra, dan is het heel gek om op te stappen omdat Hoekstra het wordt...
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 12:30:36 #242
236264 crew  capricia
pi_196670670
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat qua zetels Hoekstra of Omtzigt niets uit maakt, misschien dat Hoekstra nog wel meer gaat halen omdat hij gewoon een veel betere debater is. En Omtzigt stapte ook pas in toen Hoekstra niet wilde, die lijkt dus ook liever Hoekstra dan zichzelf te hebben.
Krijg je het eind-debat Rutte Hoekstra.
Kan zo een aantal andere partijen leegeten. Asscher gaat dan zwaar verliezen. En de verdwaalde Forum stemmer die nu onderdak zoekt bij de PVV, kan ook een andere keuze maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:34:32 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196670725
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:30 schreef capricia het volgende:
Asscher gaat dan zwaar verliezen
Maar waarom, want Rutte en Hoekstra zijn inwisselbaar en allebei rechts. Op links zijn al bijna geen zetels meer om te verliezen, ik zie niet in hoe Rutte vs. Hoekstra die paar overgebleven linkse stemmers ook nog naar rechts gaan trekken.
Antifa
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:57:44 #244
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_196671047
Hopelijk schuift het CDA Hoekstra, of Hoekstra via Omtzigt naar voren. Dat is precies de verkiezingsstrijd die maart 2021 nodig heeft. Rutte kan zich nu veel minder achter de Jonge verschuilen. CDA moet dan wel vol in de aanval gaan. Anders loopt de VVD echt met 40 zetels weg. Naast dat het na 10 jaar VVD wat mij betreft wel welletjes is, vind ik zo'n groot verschil tussen partij 1 en partij 2, om nog maar te zwijgen van de rest erg onverstandig.

Wat tegen Hoekstra spreekt: Minerva corpsballetje.

https://nos.nl/artikel/23(...)k-partijbestuur.html
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-onder-druk-a4023482
https://www.volkskrant.nl(...)l-voor-cda~b83a112e/

Een kenner:
twitter

twitter

Idee voor een aanval, normaliter niet des CDA's:
twitter
pi_196671168
PvdA gaat nooit een motie van wantrouwen steunen over een zaak die met name onder Asscher heeft gespeeld. En GL en SP gaan Asscher ook nooit zo aanvallen. Dat laatste lijkt dus pure onzin. Rutte kan dan prima blijven zitten en de verkiezingen winnen, Asscher is dan weg.

(Om nog over de rol van Omtzigt in het geheel te zwijgen, Omtzigt heeft persoonlijk voor de aangescherpte regels waardoor mensen nu in de problemen zitten gezorgd. En Hoekstra is momenteel politiek verantwoordelijk voor de afwikkeling).
pi_196672507
Omtzigt blijft ook wel lekker stil zeg
pi_196672777
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:04 schreef Hanca het volgende:
PvdA gaat nooit een motie van wantrouwen steunen over een zaak die met name onder Asscher heeft gespeeld. En GL en SP gaan Asscher ook nooit zo aanvallen. Dat laatste lijkt dus pure onzin. Rutte kan dan prima blijven zitten en de verkiezingen winnen, Asscher is dan weg.

(Om nog over de rol van Omtzigt in het geheel te zwijgen, Omtzigt heeft persoonlijk voor de aangescherpte regels waardoor mensen nu in de problemen zitten gezorgd. En Hoekstra is momenteel politiek verantwoordelijk voor de afwikkeling).
Tis en blijft politiek, natuurlijk, Asscher kan mea culpa roepen en het met name op de afhandeling na het vorige kabinet afkeuren.
pi_196674877
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ic&utm_term=20201211
Wie tussen de regels door kan lezen leest dat Omtzigt (nog) niet aan boord is. Wordt dit dan toch nog een bloedbad?
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 december 2020 @ 17:25:06 #249
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196675142
quote:
Die laatste twee regels:

Hoekstra wordt gezien als keurig rechts, bijna een VVD’er. Van Omtzigt is het idee dat hij ook teleurgestelde kiezers van Forum voor Democratie naar het CDA kan trekken. „Die mensen moeten toch ergens op stemmen”, zegt een ingewijde.

Rechts en nog meer rechts. Precies wat Omtzigt en Hoekstra zijn. VVD/CDA/PVV, ik zeg het nog maar eens.
Antifa
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 17:30:18 #250
236264 crew  capricia
pi_196675214
Hugo lacht weer.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')