abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:32:16 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_194719358
Uitgerekende data:

30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela (jongen)
21 september: Ggirl
24 september: Seven. (jongen)
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

15 maart: Aure
23 maart: kwakz0r
31 maart: Tink89

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:44:01 #2
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194719563
Huis versiering wordt hier in Engeland echt niet gedaan. Geboortekaartje is al niet echt een ding, maar een aankondiging aan je raam al helemaal niet. Ik spotte wel meteen een Nederlands gezin hier in de buurt waar ik langs loop op weg naar werk! _O- Die hadden een bord op het raam en hoorde ze weken later Nederlands praten. :D

Vraag mijn moeder wel om muisjes op te sturen tegen die tijd! O+ NOM!

Een meisjes naam hadden wij eigenlijk al (of in ieder geval 1 die we beiden echt leuk vonden, dus die zeker in onze top 3 zou komen te staan). Nu we een jongetje krijgen wordt het nog nadenken. Eén naam die we wel leuk vinden hebben vrienden van ons al voor hun kind, vorig jaar geboren, dus doen we maar niet. :D
pi_194719667
@MaJo ik ben volgens eigen berekening vrijdag 10+3, maar kan natuurlijk best anders uitpakken.

Wij hadden in onze portiekflat vorige keer alleen een slinger voor t raam. Doen nu denk ik net zoiets. Of krijt op het raam ofzo. Borden zijn hier wel gebruikelijk.

Of zoiets subtiels kan ook natuurlijk.


:7
Kwak
pi_194719677
Ohja ik had mariakaakjes met witte chocopasta en muisjes. Want ik lust echt geen boter... rrrrr.
Kwak
pi_194719905
Kwak _O-

En vrijdag, nog een paar nachtjes! Spannend! Ik hoop dat je een goede echo hebt O+
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:25:15 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194720400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 21:48 schreef kwakz0r het volgende:
@:majo ik ben volgens eigen berekening vrijdag 10+3, maar kan natuurlijk best anders uitpakken.

Wij hadden in onze portiekflat vorige keer alleen een slinger voor t raam. Doen nu denk ik net zoiets. Of krijt op het raam ofzo. Borden zijn hier wel gebruikelijk.

Of zoiets subtiels kan ook natuurlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:7
Wat vreselijk dit :') Ik moet bij het verhaal van allemaal borden echt denken aan zo’n Amerikaanse tuin met allemaal verkiezingsborden _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 21:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja ik had mariakaakjes met witte chocopasta en muisjes. Want ik lust echt geen boter... rrrrr.
Boter :r op beschuit :r dit klinkt ook als een optie!

Vraag voor de dames die de suikertest hebben gedaan: moet je de hele tijd tussendoor in de gang wachten of is er wel iets van een kamer waar je mag wachten?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:30:39 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_194720534
Ligt aan de priklocatie majo, maar vaak is er wel een ruimte waar je gewoon aan een tafel kan zitten. Neem iets van een boek mee ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:45:23 #8
382129 crew  Donna
pi_194721215
Dat verschilt idd. De eerste keer zat ik gewoon in de wachtkamer.

Deze zwangerschap was de locatie anders in het ziekenhuis door Corona en zat ik in een soort spreek kamertje waar ik gewoon kon werken en alles, had de laptop ook mee.
pi_194721973
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat wilden ze bij mij uitsluiten toen ik die nierbekkenontsteking had, want streptokokken moeten ze actie op ondernemen. Maar ik had dus e.coli destijds.
Ah, oke. Fijn dat je het niet had in elk geval, maargoed niet dat e.coli nou zo positief was :P. Gelukkig ben je weer opgeknapt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:33 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik krijg een uitstrijkje bij 34 weken hier voor.

Tijdens mijn bevalling van G. was ik doodziek met extreem hoge koorts. Er is toen ook een uitstrijkje gemaakt, maar daar kwam niks uit.
G. was bij de geboorte ook ziek, maar omdat ik al antibiotica gekregen had, konden ze nooit duidelijkheid krijgen uit de kweekjes die bij haar afgenomen zijn. Er was wel iets, maar wat?
Dus bij 34 weken hopen we streptokokken B (GBS) nu iig uit te kunnen sluiten. Wie weet hebben we dan ook een mooie kraamtijd thuis ipv 8 dagen ziekenhuis met een newborn die ze elke dag lekprikken. :'(
Ik lees verschillende percentages, maar 1 op de 3/4/5 vrouwen schijnt de bacterie bij haar te dragen, dus dat is toch nog best wel veel. Gelukkig wordt maar een heel klein percentage van de baby’s er uiteindelijk ziek van. Maargoed als ze weten dat je het hebt dienen ze antibiotica toe geloof ik om dat te voorkomen. Je kunt ‘t maar weten. Maar hopelijk voel je je bij de komende bevalling een stuk beter en kun je inderdaad ook van je kraamtijd genieten!
pi_194721979
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 21:48 schreef kwakz0r het volgende:
@:majo ik ben volgens eigen berekening vrijdag 10+3, maar kan natuurlijk best anders uitpakken.

Wij hadden in onze portiekflat vorige keer alleen een slinger voor t raam. Doen nu denk ik net zoiets. Of krijt op het raam ofzo. Borden zijn hier wel gebruikelijk.

Of zoiets subtiels kan ook natuurlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:7
Omg die eerste vooral, tenenkrommend :') .
pi_194722670
Als je zelf een beetje van bakken houdt of iemand kan strikken die het even voor je doet, is zoiets ook nog een optie voor degenen die geen boter lusten:
https://uitpaulineskeuken(...)boortetraktatie.html
pi_194722770
Ik vind de muisjes zelf vies. Dat is een veel vervelender probleem. Vorige keer had ik het leuke idee opgevat heel creatief dan iets anders te doen, maar daar kwam uiteindelijk niks van. Dus dit keer sla ik maar gewoon weer zelf over. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 08:18:59 #13
382129 crew  Donna
pi_194722911
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 02:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah, oke. Fijn dat je het niet had in elk geval, maargoed niet dat e.coli nou zo positief was :P. Gelukkig ben je weer opgeknapt.
[..]

Ik lees verschillende percentages, maar 1 op de 3/4/5 vrouwen schijnt de bacterie bij haar te dragen, dus dat is toch nog best wel veel. Gelukkig wordt maar een heel klein percentage van de baby’s er uiteindelijk ziek van. Maargoed als ze weten dat je het hebt dienen ze antibiotica toe geloof ik om dat te voorkomen. Je kunt ‘t maar weten. Maar hopelijk voel je je bij de komende bevalling een stuk beter en kun je inderdaad ook van je kraamtijd genieten!
Ja klopt! Afhankelijk van de soort antibiotica krijg je dan 2 weken voor de uitgerekende datum antibiotica. Goed hoor dat ze het testen, het kan echt heel verkeerd uit pakken. :'(
pi_194722993
Grappig om te lezen dat niet eens iedereen weet wat een geboortebord is. :D

Hier in de omgeving (Limburg) heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand niets in de tuin had staan. (Van diegenen waarvan ik weet dat ze een kindje hebben gekregen dan, er zal vast een enkeling zijn die het niet doet).
Ik vind het leuk, ook om bij anderen te zien. Kan me ook voorstellen dat als je niets hebt met mensen in je omgeving het weinig toevoegt, maar nu vind ik het tof. Daardoor ook een kaartje van de echoscopiste gekregen, haar man wandelt regelmatig voorbij met de hond. :D

Vandaag de nacontrole en dan is het stukje zwangerschap en geboorte echt afgesloten hier. Ik voel me erg goed en we genieten. Stiekem hoop ik het over een aantal jaar nog 1 laatste keer mee te mogen maken, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik blijf af en toe mee lezen hier en zie jullie vanzelf wel in het babytopic verschijnen. :W
  woensdag 26 augustus 2020 @ 09:26:12 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_194723550
Hoe is het met @Miezziej? Je hebt inmiddels meldplicht he :P
Al voortekenen?
disclaimer
pi_194723746
Geboortebord O+

Alle drie de keren heeft mijn schoonmoeder een bord gemaakt passend bij het thema van het kamertje.
Bij Ow was dat Ernie (van Sesamstraat), bij Js een aapje en bij Li een flamingo. Na het telefoontje verfde ze de naam erbij en de geboortedatum.

Nu zet ik het geboortebord bij iedere verjaardag nog neer en maak ik er een foto met kind erbij. Afgelopen jaar dacht ik het bord van Ow weg te gooien, want al 7, maar dat wil hij dus echt niet. O+
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 09:42:36 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194723768
Zo, het suikerdrankje zit erin :X ik vond het eerst wel meevallen maar uiteindelijk gaat het je toch wel tegenstaan. En ik heb uiteraard weer maagzuur -O-

De eerste nuchtere waarde was goed: 4,9 (moet onder 5,5 zitten). Ben benieuwd naar de volgende 2 waarden.

Ook echo gehad, baby loopt nog steeds voor op groei (zo’n 2 weken). Hoofdje en buikje nog steeds p90 en beentjes zijn nu ook p90 in plaats van p50. Hij wordt geschat op 2100 gram nu.

Hij was heel schattig op z’n navelstreng aan het sabbelen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:28:26 #18
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194725223
Ik breek mijn tanden altijd op muisjes. Ik vind iets als de cupcakes of gewone cake met gekleurde hagelslag wel leuk. Iets met regenboog, wij houden van regenboog. Dat was ook al ons trouwthema dus ik denk dat we dat wel doortrekken naar Pukkie.

Borden weet ik zo net nog niet, ik vind het ietwat glazuurafbrekend. Bovendien, wanneer haal je het dan weer weg? Hier in de buurt is een huis met bord en slinger en alles en dat staat er nu al zolang dat ik denk dat het kind in kwestie al naar school gaat.

Hier gaat het verder goed, nog altijd geen echt overduidelijke symptomen. Van de week wel krampen en spotting, dus huilend de VK gebeld. Maar het was vals alarm, het is weer overgegaan en niet meer teruggekomen. Daardoor overigens wel een extra vroege echo, komende maandag met 6+4. Hoewel ik ergens denk dat ik 2 dagen wordt teruggezet. Hopen dat er dan al iets van een hartje te zien is, anders in elk geval meer zekerheid over of Pukkie niet ergens in een eierstok hangt of multitudes zijn (mijn angst :P ).
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:01 #19
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194725230
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:42 schreef MaJo het volgende:
Zo, het suikerdrankje zit erin :X ik vond het eerst wel meevallen maar uiteindelijk gaat het je toch wel tegenstaan. En ik heb uiteraard weer maagzuur -O-

De eerste nuchtere waarde was goed: 4,9 (moet onder 5,5 zitten). Ben benieuwd naar de volgende 2 waarden.

Ook echo gehad, baby loopt nog steeds voor op groei (zo’n 2 weken). Hoofdje en buikje nog steeds p90 en beentjes zijn nu ook p90 in plaats van p50. Hij wordt geschat op 2100 gram nu.

Hij was heel schattig op z’n navelstreng aan het sabbelen O+
Fijn dat de eerste waarde goed was! En extra fijn dat de echo goed en schattig was O+
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 12:24:28 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194726080
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:28 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik breek mijn tanden altijd op muisjes. Ik vind iets als de cupcakes of gewone cake met gekleurde hagelslag wel leuk. Iets met regenboog, wij houden van regenboog. Dat was ook al ons trouwthema dus ik denk dat we dat wel doortrekken naar Pukkie.

Borden weet ik zo net nog niet, ik vind het ietwat glazuurafbrekend. Bovendien, wanneer haal je het dan weer weg? Hier in de buurt is een huis met bord en slinger en alles en dat staat er nu al zolang dat ik denk dat het kind in kwestie al naar school gaat.

Hier gaat het verder goed, nog altijd geen echt overduidelijke symptomen. Van de week wel krampen en spotting, dus huilend de VK gebeld. Maar het was vals alarm, het is weer overgegaan en niet meer teruggekomen. Daardoor overigens wel een extra vroege echo, komende maandag met 6+4. Hoewel ik ergens denk dat ik 2 dagen wordt teruggezet. Hopen dat er dan al iets van een hartje te zien is, anders in elk geval meer zekerheid over of Pukkie niet ergens in een eierstok hangt of multitudes zijn (mijn angst :P ).
Glazuurafbrekend? Dat kan niet anders zijn dan een autocorrect lijkt me? :D

Die eerste weken zijn ook zo slopend, hopelijk heb je een knipper bij de echo! Wij hadden met 6 weken al een knipper maar dat is vrij uitzonderlijk :)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:29 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Fijn dat de eerste waarde goed was! En extra fijn dat de echo goed en schattig was O+
De rest van de waarden waren ook goed *O* ook HB was netjes en urine zonder ontstekingswaarden, dus ik ben weer even goedgekeurd ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194726282
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:26 schreef SQ het volgende:
Hoe is het met @:Miezziej? Je hebt inmiddels meldplicht he :P
Al voortekenen?
Ik ben er nog :+ Meld O-)
Nee, geen voortekenen. Wel af en toe een harde buik, maar dat was het dan ook wel. Ondertussen ben ik het stiekem wel een beetje zat, ik hou erg veel vocht vast en heb daardoor vaak pijn aan mijn handen en krachtverlies enzo. Het valt mij lichamelijk allemaal wat zwaarder dan de vorige keer.

Namen... Bij M. wist ik het pas na de geboorte zeker en ik denk dat dat nu ook weer zo zal zijn :+ Ook geen geboortebord hier :P

Boter O+ Margarine :N
pi_194726485
Straks weer een groeiecho en ons kleine frummeltje weer zien! 😍 Hoop echt dat ie goed gaat op de curve, hij zit telkens aan de ondergrens. Het is de vraag of dat door m’n HG komt of niet, zou ook kunnen dat ik gewoon een kleine baby aan het bakken ben.

We gaan ook de bevalling bespreken. Tot nu toe lag baby in stuit, en volgens mij nog steeds. Dus we gaan maar eens zien wat er gebeurt.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 13:59:46 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194727328
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:53 schreef LittleTeaCup het volgende:
Straks weer een groeiecho en ons kleine frummeltje weer zien! 😍 Hoop echt dat ie goed gaat op de curve, hij zit telkens aan de ondergrens. Het is de vraag of dat door m’n HG komt of niet, zou ook kunnen dat ik gewoon een kleine baby aan het bakken ben.

We gaan ook de bevalling bespreken. Tot nu toe lag baby in stuit, en volgens mij nog steeds. Dus we gaan maar eens zien wat er gebeurt.
Succes straks! Hopelijk geen stuit ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:01:02 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194727347
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:42 schreef MaJo het volgende:
Zo, het suikerdrankje zit erin :X ik vond het eerst wel meevallen maar uiteindelijk gaat het je toch wel tegenstaan. En ik heb uiteraard weer maagzuur -O-

De eerste nuchtere waarde was goed: 4,9 (moet onder 5,5 zitten). Ben benieuwd naar de volgende 2 waarden.

Ook echo gehad, baby loopt nog steeds voor op groei (zo’n 2 weken). Hoofdje en buikje nog steeds p90 en beentjes zijn nu ook p90 in plaats van p50. Hij wordt geschat op 2100 gram nu.

Hij was heel schattig op z’n navelstreng aan het sabbelen O+
Dat klinkt cute O+ . Mooie waarde zo.
Resistance is futile.
pi_194729625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:39 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik ben er nog :+ Meld O-)
Nee, geen voortekenen. Wel af en toe een harde buik, maar dat was het dan ook wel. Ondertussen ben ik het stiekem wel een beetje zat, ik hou erg veel vocht vast en heb daardoor vaak pijn aan mijn handen en krachtverlies enzo. Het valt mij lichamelijk allemaal wat zwaarder dan de vorige keer.

Namen... Bij M. wist ik het pas na de geboorte zeker en ik denk dat dat nu ook weer zo zal zijn :+ Ook geen geboortebord hier :P

Boter O+ Margarine :N
Ik heb precies hetzelfde als wat jij zegt qua vocht vasthouden in je handen. De laatste paar ochtenden word ik wakker met verkrampte dikke vingers.. gelukkig is dat wel de enige plek waar ik vocht vasthoudt, maar wel vervelend.

@MaJo, hopelijk zijn je volgende waarden ook goed! Ik ben best een beetje jaloers op jouw hoeveelheid echo’s haha, leuk hoor O+.
pi_194730708
Yay! ik ben niet flauwgevallen tijdens de kinkhoest enting *O*
Ik ben er weer.

@Donna voel je je weer wat beter?
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 17:28:22 #27
382129 crew  Donna
pi_194731079
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:02 schreef Gaddle het volgende:
Yay! ik ben niet flauwgevallen tijdens de kinkhoest enting *O*
Ik ben er weer.

@:donna voel je je weer wat beter?
Jippie haha! Ik heb nog een bult van de vaccinatie haha, trekt nu pas wat weg (5 dagen later).

Ik heb nog steeds diarree, maar her gaat wat beter. Wel doorgegeven aan dochter en lichtelijk aan vriend, dus het zal geen bijwerking van de insuline zijn. :X
Vanavond nog maar een extra groene banaan.
pi_194731232
@Tink89 al contact gehad met je gyn?
pi_194731295
Ik voelde echt nauwelijks iets van die kinkhoest vaccinatie?
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 18:26:24 #30
382129 crew  Donna
pi_194731923
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:58 schreef Smart_ass het volgende:
Ik voelde echt nauwelijks iets van die kinkhoest vaccinatie?
Mijn vriendin ook!

Ik had echt een harde bult op m'n arm die pijn deed bij aanraking en in bed liggen bijv.
Gaat wel weer weg :)
pi_194731942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:26 schreef Donna het volgende:

[..]

Mijn vriendin ook!

Ik had echt een harde bult op m'n arm die pijn deed bij aanraking en in bed liggen bijv.
Gaat wel weer weg :)
Oh dat is wel vervelend ja. Moet ook maar net geluk hebben denk ik. Mijn vriend voelde er ook meer van dan ik. Gaat gelukkig wel weer weg inderdaad.
pi_194732221
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Succes straks! Hopelijk geen stuit ^O^
Nou, meneer ligt nog steeds met z’n kont omlaag en volgens de gyn gaat ie ook niet meer draaien. Een draaisessie vanaf de buitenkant is te riskant, dus over 2 weken een afspraak om de keizersnede in te gaan plannen. Ik had me er al op voorbereid, vind het niet zo heel erg.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:42:49 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_194732276
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:26 schreef Donna het volgende:

[..]

Mijn vriendin ook!

Ik had echt een harde bult op m'n arm die pijn deed bij aanraking en in bed liggen bijv.
Gaat wel weer weg :)
Mijne was net een wespensteek man. Twee weken gevoeld :(
disclaimer
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 18:44:32 #34
382129 crew  Donna
pi_194732319
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijne was net een wespensteek man. Twee weken gevoeld :(
Ja het kan naar voelen. Ik dacht dat het wel wat mee viel, tot een collega m'n arm zag en zei; jemig, wat voor beest heeft jou geprikt?

Ehh. Oh. Wacht. :D
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:47:37 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194732392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:40 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Nou, meneer ligt nog steeds met z’n kont omlaag en volgens de gyn gaat ie ook niet meer draaien. Een draaisessie vanaf de buitenkant is te riskant, dus over 2 weken een afspraak om de keizersnede in te gaan plannen. Ik had me er al op voorbereid, vind het niet zo heel erg.
Toch :* , zelfs al vind je het niet zo heel erg.

Heeft je gynaecoloog nog aangegeven waarom je kleine niet meer gaat draaien?
Resistance is futile.
pi_194733031
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Toch :* , zelfs al vind je het niet zo heel erg.

Heeft je gynaecoloog nog aangegeven waarom je kleine niet meer gaat draaien?
Ik heb een hartvormige baarmoeder, met een flink tussenschot in het midden, dus de kleine heeft weinig bewegingsruimte en een draaipoging van buitenaf is vrij riskant. Dat durf ik niet zo, en m’n gyn is er ook geen fan van.
pi_194733778
Het klinkt alsof je er wel vrede mee hebt LTC :) Ik zou een draaipoging ook niet doen in jouw situatie denk ik. Hoe waren de metingen verder? Mijne schijnt ook klein van stuk te zijn, maar volgde wel zijn eigen curve dus dat was prima. Gemiddeld P20 als ik het goed heb onthouden, ongeveer even groot als M. schatten ze zo in.

Hier voelde ik ook niets van de vaccinatie. Gelukkig maar, want ik vind het altijd maar eng :@

Vervelend gevoel in de vingers he Smart_ass! Als ik mijn tanden poets moet ik ook steeds van hand wisselen omdat het pijn doet :')

Hoe ging het met de waardes @MaJo ?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 20:54:21 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_194734702
MaJo, fijn dat je waardes goed waren *O*

Pijn aan handen herken ik ook. Ik kan in de ochtend geen boterham snijden. Het trekt gedurende de ochtend trouwens wel weg nog.

Ltc, balen van de stuit, maar goed te horen dat je er vrede mee hebt :*

Ik voelde vandaag ook weer een hoop gedraai en druk naar onderen toe. Ik hoop dat baby niet zijn kont in mijn bekken aan het boren is :')
disclaimer
  woensdag 26 augustus 2020 @ 20:56:53 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_194734731
En in navolging op duman heb ik vandaag de cosleeper gemonteerd. Het voelt nog steeds onnatuurlijk vroeg maar ik moet ook realistisch naar mezelf kijken en constateren dat ik met de dag minder voor elkaar krijg.

Dus volgende week ook maar alvast de bekleding van maxi cosi, wipstoel en kinderwagenbak wassen. Eens kijken of ik die items nog zelf de vlizotrap af krijg zonder ze er af te gooien :+
disclaimer
pi_194734765
Zou je een stuitbevalling overwegen SQ?

Fijn van de goede waardes MaJo!

Ik ga morgenochtend vroeg bloedprikken voor de nipt. En dan is het wachten tot uitslagen en uitnodiging van het ziekenhuis. Op zich vind ik dat hele medisch zijn niet zo erg, vorige keer betekende dat ook meer echo's O+ Ik plan wel nog even een geslachtsecho in bij de vk met 14 weken. Ongeduldig :P
  woensdag 26 augustus 2020 @ 21:00:44 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_194734800
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:58 schreef Aure het volgende:
Zou je een stuitbevalling overwegen SQ?

Fijn van de goede waardes MaJo!

Ik ga morgenochtend vroeg bloedprikken voor de nipt. En dan is het wachten tot uitslagen en uitnodiging van het ziekenhuis. Op zich vind ik dat hele medisch zijn niet zo erg, vorige keer betekende dat ook meer echo's O+ Ik plan wel nog even een geslachtsecho in bij de vk met 14 weken. Ongeduldig :P
Mmmm gezien de schouder van mijn zoon denk ik toch van niet :@
Dat ie vast komt te zitten als ie head first komt is 1 ding, maar andersom is helemaal desastreus lijkt me.

Maar goed, dit is nou typisch iets om eens met de gynaecoloog te bespreken, want ik weet de echte risico's natuurlijk ook niet.
disclaimer
pi_194735048
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 21:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Mmmm gezien de schouder van mijn zoon denk ik toch van niet :@
Dat ie vast komt te zitten als ie head first komt is 1 ding, maar andersom is helemaal desastreus lijkt me.

Maar goed, dit is nou typisch iets om eens met de gynaecoloog te bespreken, want ik weet de echte risico's natuurlijk ook niet.
Logisch hoor. Maar nooit verkeerd om eens te bespreken inderdaad.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 21:47:01 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194735608
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde als wat jij zegt qua vocht vasthouden in je handen. De laatste paar ochtenden word ik wakker met verkrampte dikke vingers.. gelukkig is dat wel de enige plek waar ik vocht vasthoudt, maar wel vervelend.

@:MaJo, hopelijk zijn je volgende waarden ook goed! Ik ben best een beetje jaloers op jouw hoeveelheid echo’s haha, leuk hoor O+.
Vocht vasthouden in mijn handen heb ik gelukkig nog geen last van, lijkt me erg vervelend! Ik had hierboven in een reactie al gepost dat de rest van de waardes ook goed waren dus ik hoef gelukkig geen dieet te volgen ^O^

Die extra echo's zie ik wel als bonus ja! Ik heb nu met 6 weken, 8 weken, 10 weken, 12 weken, 14 weken, 20 weken, 28 weken en 31 weken een echo gehad. Dat is echt heel veel ja. Met 34 weken weer de volgende. Dat is het voordeel van medisch beginnen en nu een baby te hebben die qua groei voorligt :)

Deze keer vertelde de VK overigens wel dat als de baby zo doorgroeit dat hij dan wellicht eerder gehaald gaat worden. De vorige keer zei ze van niet :? Maar goed, we gaan het wel zien :)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:02 schreef Gaddle het volgende:
Yay! ik ben niet flauwgevallen tijdens de kinkhoest enting *O*
Ik ben er weer.

@:donna voel je je weer wat beter?
Wat fijn! Het is toch maar een miniprikje? Kan me het eigenlijk niet eens meer herinneren, helemaal geen last van gehad :)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:40 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Nou, meneer ligt nog steeds met z’n kont omlaag en volgens de gyn gaat ie ook niet meer draaien. Een draaisessie vanaf de buitenkant is te riskant, dus over 2 weken een afspraak om de keizersnede in te gaan plannen. Ik had me er al op voorbereid, vind het niet zo heel erg.
Wel balen maar fijn dat je er vrede mee hebt. Ik snap dat goed als ik je uitleg hieronder lees :*

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:54 schreef Miezziej het volgende:
Het klinkt alsof je er wel vrede mee hebt LTC :) Ik zou een draaipoging ook niet doen in jouw situatie denk ik. Hoe waren de metingen verder? Mijne schijnt ook klein van stuk te zijn, maar volgde wel zijn eigen curve dus dat was prima. Gemiddeld P20 als ik het goed heb onthouden, ongeveer even groot als M. schatten ze zo in.

Hier voelde ik ook niets van de vaccinatie. Gelukkig maar, want ik vind het altijd maar eng :@

Vervelend gevoel in de vingers he Smart_ass! Als ik mijn tanden poets moet ik ook steeds van hand wisselen omdat het pijn doet :')

Hoe ging het met de waardes @:MaJo ?
Zo lang het de eigen lijn volgt zal het wel goed zijn denk ik?

De waardes waren gelukkig goed *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:56 schreef SQ het volgende:
En in navolging op duman heb ik vandaag de cosleeper gemonteerd. Het voelt nog steeds onnatuurlijk vroeg maar ik moet ook realistisch naar mezelf kijken en constateren dat ik met de dag minder voor elkaar krijg.

Dus volgende week ook maar alvast de bekleding van maxi cosi, wipstoel en kinderwagenbak wassen. Eens kijken of ik die items nog zelf de vlizotrap af krijg zonder ze er af te gooien :+
Ik merk nu voor het eerst dat ik het fysiek zwaar begin te vinden. Net een kast uit elkaar gehaald en moet daar nu echt even van bijkomen :@ Wat dat betreft is beginnen aan dit soort dingen wanneer je nog fitter bent wel aan te bevelen. We gaan dit weekend verder aan de slag met de babykamer, deze is nu helemaal leeg dus we moeten nu verven en de meubeltjes in elkaar zetten. En dan alles inrichten O+

quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:58 schreef Aure het volgende:
Zou je een stuitbevalling overwegen SQ?

Fijn van de goede waardes MaJo!

Ik ga morgenochtend vroeg bloedprikken voor de nipt. En dan is het wachten tot uitslagen en uitnodiging van het ziekenhuis. Op zich vind ik dat hele medisch zijn niet zo erg, vorige keer betekende dat ook meer echo's O+ Ik plan wel nog even een geslachtsecho in bij de vk met 14 weken. Ongeduldig :P
Doet de VK ook geslachtsecho's? Ik had met 14 weken een echo maar zij kon geen uitsluitsel geven (ze dacht zelfs een meisje). Succes morgen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194735701
Deze praktijk doet dat wel ja, die hebben ook een goed apparaat staan :) vorige keer had ik het in 't ziekenhuis gevraagd, maar die apparaten daar op de poli waren zo slecht dat ze het dan zo vroeg nog niet goed kunnen zien :')
pi_194736132
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 21:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vocht vasthouden in mijn handen heb ik gelukkig nog geen last van, lijkt me erg vervelend! Ik had hierboven in een reactie al gepost dat de rest van de waardes ook goed waren dus ik hoef gelukkig geen dieet te volgen ^O^

Die extra echo's zie ik wel als bonus ja! Ik heb nu met 6 weken, 8 weken, 10 weken, 12 weken, 14 weken, 20 weken, 28 weken en 31 weken een echo gehad. Dat is echt heel veel ja. Met 34 weken weer de volgende. Dat is het voordeel van medisch beginnen en nu een baby te hebben die qua groei voorligt :)

Deze keer vertelde de VK overigens wel dat als de baby zo doorgroeit dat hij dan wellicht eerder gehaald gaat worden. De vorige keer zei ze van niet :? Maar goed, we gaan het wel zien :)
[..]

[..]

Ik merk nu voor het eerst dat ik het fysiek zwaar begin te vinden. Net een kast uit elkaar gehaald en moet daar nu echt even van bijkomen :@ Wat dat betreft is beginnen aan dit soort dingen wanneer je nog fitter bent wel aan te bevelen. We gaan dit weekend verder aan de slag met de babykamer, deze is nu helemaal leeg dus we moeten nu verven en de meubeltjes in elkaar zetten. En dan alles inrichten O+
[..]

Jeetje dat zijn wel echt veel echo's inderdaad, leuk hoor! En inderdaad heel fijn dat alle waardes goed waren :).

Wat apart dat de verloskundige dat dan zo ineens zegt. Omdat ie anders te groot wordt? Ik heb dus telkens een hoge bloeddruk bij de verloskundige (thuis niet),en de vorige keer zei ze ook bijna tussen neus en lippen door dat als mijn bloeddruk blijft stijgen ze rond week 37-38 gehaald zou moeten worden. Dus ik zei eh wat? Ja als het hoger wordt, dus bij je volgende controle 150/90 en daarna 160/95 etc.. nou ik ga er niet vanuit dat dat gaat gebeuren, maar ik schrok er evengoed wel van :P.

Leuk, de babykamer O+. Ik herken dat fysiek zwaarder worden wel, ik vind vooral bukken zwaarder worden en het afdrogen van mijn benen wanneer ik onder de douche uit kom :') . Wij hadden de babykamer echt met 25 weken ofzo al klaar, en hoewel dat super vroeg is vind ik dat achteraf gezien best fijn. Ben nu alvast wat wasjes weg aan het werken, was ook alweer meer dan ik in eerste instantie dacht.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:12:40 #46
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194736157
Vandaag op werk per ongeluk baby zich een ongeluk laten schrikken (ofzoiets...? :') )

Was in een ruimte met veel echo en maakte een hels kabaal met wat kopjes en schoteltjes. Nog geen halve seconde na het maken van dat lawaai, begint meneer toch even hard te bewegen! :D
pi_194736189
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:58 schreef Aure het volgende:
Zou je een stuitbevalling overwegen SQ?

Fijn van de goede waardes MaJo!

Ik ga morgenochtend vroeg bloedprikken voor de nipt. En dan is het wachten tot uitslagen en uitnodiging van het ziekenhuis. Op zich vind ik dat hele medisch zijn niet zo erg, vorige keer betekende dat ook meer echo's O+ Ik plan wel nog even een geslachtsecho in bij de vk met 14 weken. Ongeduldig :P
Ik vind het nog steeds vreemd dat ze je niet bij de uitslag van de nipt mogen vertellen wat het geslacht van de baby is. Ik hoorde dat dat is omdat mensen dan abortus zouden kunnen plegen als het geslacht ze niet aan staat, maar hoevaak zou dat nou echt voorkomen? Plus dat zou je dan na zo'n geslachtsecho evengoed kunnen doen?

Anyways, geslachtsecho lijkt me super leuk, heb je gevoel dat het een meisje of jongen is, of geen idee?
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 22:24:53 #48
382129 crew  Donna
pi_194736446
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds vreemd dat ze je niet bij de uitslag van de nipt mogen vertellen wat het geslacht van de baby is. Ik hoorde dat dat is omdat mensen dan abortus zouden kunnen plegen als het geslacht ze niet aan staat, maar hoevaak zou dat nou echt voorkomen? Plus dat zou je dan na zo'n geslachtsecho evengoed kunnen doen?

Anyways, geslachtsecho lijkt me super leuk, heb je gevoel dat het een meisje of jongen is, of geen idee?
De NIPT is in Nederland nog onderdeel van een studie/onderzoek. Dat is dus niet 'voor de leuk' zeg maar en daarom krijg je het geslacht niet te weten.
In België kan dat wel, daar is het geen studie meer.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:25:05 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194736454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:15 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Ik heb een hartvormige baarmoeder, met een flink tussenschot in het midden, dus de kleine heeft weinig bewegingsruimte en een draaipoging van buitenaf is vrij riskant. Dat durf ik niet zo, en m’n gyn is er ook geen fan van.
Onder die omstandigheden zou ik persoonlijk ook niet beginnen aan een versie.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 22:26:05 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194736480
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 21:51 schreef Aure het volgende:
Deze praktijk doet dat wel ja, die hebben ook een goed apparaat staan :) vorige keer had ik het in 't ziekenhuis gevraagd, maar die apparaten daar op de poli waren zo slecht dat ze het dan zo vroeg nog niet goed kunnen zien :')
Dat scheelt al heel veel! Ik heb dat steeds met 3D echo's, dan zetten zie die even aan maar ik vind het er eigenlijk maar eng uitzien :@ Net een moddermannetje :') Aanstaande maandag heb ik een speciale 3D echo voor een onderzoek waar ik aan mee doe, hopelijk is de kwaliteit daar beter!

quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:11 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Jeetje dat zijn wel echt veel echo's inderdaad, leuk hoor! En inderdaad heel fijn dat alle waardes goed waren :).

Wat apart dat de verloskundige dat dan zo ineens zegt. Omdat ie anders te groot wordt? Ik heb dus telkens een hoge bloeddruk bij de verloskundige (thuis niet),en de vorige keer zei ze ook bijna tussen neus en lippen door dat als mijn bloeddruk blijft stijgen ze rond week 37-38 gehaald zou moeten worden. Dus ik zei eh wat? Ja als het hoger wordt, dus bij je volgende controle 150/90 en daarna 160/95 etc.. nou ik ga er niet vanuit dat dat gaat gebeuren, maar ik schrok er evengoed wel van :P.

Leuk, de babykamer O+. Ik herken dat fysiek zwaarder worden wel, ik vind vooral bukken zwaarder worden en het afdrogen van mijn benen wanneer ik onder de douche uit kom :') . Wij hadden de babykamer echt met 25 weken ofzo al klaar, en hoewel dat super vroeg is vind ik dat achteraf gezien best fijn. Ben nu alvast wat wasjes weg aan het werken, was ook alweer meer dan ik in eerste instantie dacht.
Ik vind het vooral vreemd dat de VK eerst heel stellig zegt dat het niet zo is en dan nu opeens dat het zeker een optie is. Op zich kan ik me namelijk best voorstellen dat hij eerder gehaald wordt als hij zo door blijft groeien.

Dat van die bloeddruk is ook vervelend, vooral als je het thuis niet hebt. Dan lijkt het me helemaal geen reden om de baby eerder te halen!

Fijn dat jullie alles al af hebben. Dat is toch iets wat ik eigenlijk ook had gewild maar er steeds niet van kwam. Nu dus maar snel aan de bak zodat het niet echt last minute werk wordt.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Vandaag op werk per ongeluk baby zich een ongeluk laten schrikken (ofzoiets...? :') )

Was in een ruimte met veel echo en maakte een hels kabaal met wat kopjes en schoteltjes. Nog geen halve seconde na het maken van dat lawaai, begint meneer toch even hard te bewegen! :D
Leuk is dat he :D Dat ze echt reageren op iets wat er gebeurt!

quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds vreemd dat ze je niet bij de uitslag van de nipt mogen vertellen wat het geslacht van de baby is. Ik hoorde dat dat is omdat mensen dan abortus zouden kunnen plegen als het geslacht ze niet aan staat, maar hoevaak zou dat nou echt voorkomen? Plus dat zou je dan na zo'n geslachtsecho evengoed kunnen doen?

Anyways, geslachtsecho lijkt me super leuk, heb je gevoel dat het een meisje of jongen is, of geen idee?
Mijn VK vertelde dat dit is omdat ze willen dat mensen dit alleen doen omdat ze echt willen weten of er een afwijking is en ze anders alleen dit zouden doen om het geslacht al te weten. Maar het lijkt mij niet dat het een per se het ander uitsluit?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:30:17 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194736589
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:56 schreef SQ het volgende:
En in navolging op duman heb ik vandaag de cosleeper gemonteerd. Het voelt nog steeds onnatuurlijk vroeg maar ik moet ook realistisch naar mezelf kijken en constateren dat ik met de dag minder voor elkaar krijg.

Dus volgende week ook maar alvast de bekleding van maxi cosi, wipstoel en kinderwagenbak wassen. Eens kijken of ik die items nog zelf de vlizotrap af krijg zonder ze er af te gooien :+
Hehe, ik flikker de was ook gewoon de trap af in niet-zwangere staat.

Mijn lieve schoonmoeder heeft hulp aangeboden. Aan haar de eer om de kleertjes te wassen. ^O^
Resistance is futile.
pi_194736684
175 euro om alleen het geslacht te weten zou ik er niet voor over hebben hoor :')
pi_194736929
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:24 schreef Donna het volgende:

[..]

De NIPT is in Nederland nog onderdeel van een studie/onderzoek. Dat is dus niet 'voor de leuk' zeg maar en daarom krijg je het geslacht niet te weten.
In België kan dat wel, daar is het geen studie meer.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn VK vertelde dat dit is omdat ze willen dat mensen dit alleen doen omdat ze echt willen weten of er een afwijking is en ze anders alleen dit zouden doen om het geslacht al te weten. Maar het lijkt mij niet dat het een per se het ander uitsluit?
Heb nog eens gegoogled en ik lees op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu dat het geslacht niet wordt onderzocht/gerapporteerd omdat daar geen vergunning voor is. Lekker duidelijk :P. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen echt een nipt zouden doen alleen voor het geslacht, en dat een nipt niet voor het leuk is begrijp ik ook, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten lijkt me. Ach, het zij zo. :D
pi_194740268
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]


[..]

Heb nog eens gegoogled en ik lees op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu dat het geslacht niet wordt onderzocht/gerapporteerd omdat daar geen vergunning voor is. Lekker duidelijk :P. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen echt een nipt zouden doen alleen voor het geslacht, en dat een nipt niet voor het leuk is begrijp ik ook, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten lijkt me. Ach, het zij zo. :D
Zes jaar geleden heb ik de nipt in Brussel laten doen. Dat kon toen hier nog niet zonder slechte uitslag van de combinatie test.
Je betaalde toen iets van 600 euro en kreeg naast de uitslag over aanwezigheid van onderzochte afwijkingen ook het geslacht te horen.
Hoewel wij de nipt deden vanwege het onderzoek naar afwijkingen was het wel een leuk bijkomend voordeel het geslacht te weten met hele grote zekerheid.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 08:51:29 #55
382129 crew  Donna
pi_194740559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]


[..]

Heb nog eens gegoogled en ik lees op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu dat het geslacht niet wordt onderzocht/gerapporteerd omdat daar geen vergunning voor is. Lekker duidelijk :P. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen echt een nipt zouden doen alleen voor het geslacht, en dat een nipt niet voor het leuk is begrijp ik ook, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten lijkt me. Ach, het zij zo. :D
Klopt helemaal. Er is dus geen vergunning omdat het nog een studie is.
https://meerovernipt.nl
Als die studies voorbij zijn dan kan het mogelijk zijn dat geslacht wel bij in de uitslag komt. Al vermoed ik dat bepaalde politieke partijen daar heel graag een stokje voor steken.

Ik ken dus wel mensen die in België 4 jaar geleden 600 euro betaald hebben voor het enkel het geslacht. Zij wilden dat heel graag vroeg weten. Mevrouw is nu weer zwanger en ze hebben 'm nu weer in Brussel laten doen voor het geslacht.
pi_194740693
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:51 schreef Donna het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Er is dus geen vergunning omdat het nog een studie is.
https://meerovernipt.nl
Als die studies voorbij zijn dan kan het mogelijk zijn dat geslacht wel bij in de uitslag komt. Al vermoed ik dat bepaalde politieke partijen daar heel graag een stokje voor steken.

Ik ken dus wel mensen die in België 4 jaar geleden 600 euro betaald hebben voor het enkel het geslacht. Zij wilden dat heel graag vroeg weten. Mevrouw is nu weer zwanger en ze hebben 'm nu weer in Brussel laten doen voor het geslacht.
Ken jij Roosje?
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 09:22:47 #57
382129 crew  Donna
pi_194740833
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:10 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ken jij Roosje?
Nee haha!
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:38:26 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194740979
Opname nummer 4, check. Geen sonde meer, maar thuisinfuus en proberen daarbij te eten. Drinken hoeft niet, mag wel.

Nog 30 weken en 6 dagen...

Ze hebben hier wel de psych ingeschakeld, de gyn zei letterlijk 'niemand vindt het raar als je hiervoor je zwangerschap zou willen afbreken, maar er is ook hulp...'. Zo fijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:38:49 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_194740983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]


[..]

Heb nog eens gegoogled en ik lees op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu dat het geslacht niet wordt onderzocht/gerapporteerd omdat daar geen vergunning voor is. Lekker duidelijk :P. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen echt een nipt zouden doen alleen voor het geslacht, en dat een nipt niet voor het leuk is begrijp ik ook, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten lijkt me. Ach, het zij zo. :D
Oh ik wel hoor. Vergeet niet dat wij hier op fok doorgaans redelijk weldenkende en tamelijk geschoolde zwangeren hebben, maar je wil ze de kost niet geven hoor, de massa's die daar totaal niet over nadenken.
En tsja, dan moet je 3 weken langer wachten. De uitslag verandert er toch niet door ;)
disclaimer
pi_194741027
Ik ben dus echt niet goed in mobiel posten, ik had je post over de waardes helemaal gemist MaJo :@ Maar fijn dat het goed was!

Bekleding van de maxi cosi is gewassen, maar moet nu weer terug eromheen. Tijd genoeg toch :+ Bij M. had ik alles allang klaar _O-

Wat naar allemaal Tink ;(
pi_194741032
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:38 schreef Tink89 het volgende:
Opname nummer 4, check. Geen sonde meer, maar thuisinfuus en proberen daarbij te eten. Drinken hoeft niet, mag wel.

Nog 30 weken en 6 dagen...

Ze hebben hier wel de psych ingeschakeld, de gyn zei letterlijk 'niemand vindt het raar als je hiervoor je zwangerschap zou willen afbreken, maar er is ook hulp...'. Zo fijn.
Ik duim dat dit de oplossing is! Fijn dat ze in elk geval ook voorbij het lichamelijke plaatje denken. :*
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:48:04 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194741093
Sterkte Tink! Ik hoop dat deze nieuwe strategie werkt. En mooi dat ze de optie van afbreken benoemen. Dan heb je een volledig beeld en kan je eerlijker kiezen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194741184
Sterkte Tink!

Ik las laatst toevallig een krantartikel over iemand met hele heftige HG die haar zwangerschap heeft afgebroken. Een zware beslissing, maar ik kan het mij wel voorstellen als je er zó ziek van bent.

Fijn dat er hulp is ingeschakeld in ieder geval en hopelijk zwakt het toch nog af.. :*
pi_194741289
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:10 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ken jij Roosje?
Haha.. Ten eerste ben ik niet zwanger, is mijn jongste al 6 en ging het ons om het onderzoek naar de afwijkingen waarvan de uitslag betrouwbaarder was dan die van de combinatie test. :P
Overigens hoorde ik dat er destijds vooral ook veel Nederlanders de nipt in België lieten doen als de uitslag van de combinatie test te 'goed' was voor vervolgonderzoek maar niet zo goed als gehoopt.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:31:04 #65
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_194741578
Wij krijgen hier inderdaad het geslacht bij de Nipt, tegenwoordig ook volledig terugbetaald. Maar abortus is België is maar tot 12 weken, dus de discussie over afbreken ivm geslacht is niet aan de orde. Al zijn ze wel aan het kijken voor uit te breiden naar 18 weken, maar nu hebben we dus de omgkeerde discussie...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_194741802
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

[..]

Heb nog eens gegoogled en ik lees op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu dat het geslacht niet wordt onderzocht/gerapporteerd omdat daar geen vergunning voor is. Lekker duidelijk :P. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen echt een nipt zouden doen alleen voor het geslacht, en dat een nipt niet voor het leuk is begrijp ik ook, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten lijkt me. Ach, het zij zo. :D
Ik woonde tijdens de zwangerschap van mijn eerste in Berlijn, in Wedding (een redelijk multiculturele buurt). Op een gegeven moment kwam ik bij een Marrokaanse gynaecoloog voor een echo. Die vroeg me of we het geslacht wisten en vertelde daarop dat ze daar heel bewust het geslacht niet vertelden voor 20 weken, omdat er veel koppels kwamen die alleen een jong wouden en anders de zwangerschap af zouden breken.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:03:00 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194742065
Wat akelig zeg. Dat je even moet slikken als het geslacht niet is wat je hoopt, snap ik helemaal. Maar een zwangerschap afbreken omdat het kind geen piemel heeft?


Ik mag vanavond naar huis met thuisinfuus. Hoera! Nu maar hopen dat ik het daarop red.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 11:04:10 #68
382129 crew  Donna
pi_194742089
Jeetje @Tink89 jij hebt het wel te verduren zeg. Ik hoop dat dit een beetje helpt zo. Heel veel succes en sterkte!
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:38:34 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_194742614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:03 schreef Tink89 het volgende:
Wat akelig zeg. Dat je even moet slikken als het geslacht niet is wat je hoopt, snap ik helemaal. Maar een zwangerschap afbreken omdat het kind geen piemel heeft?


Ik mag vanavond naar huis met thuisinfuus. Hoera! Nu maar hopen dat ik het daarop red.
In China werden/worden meisjes gewoon verzopen in de boerensloot na de geboorte. Doe dan die abortus met 12 weken maar :')

(Uiteraard keur ik beiden af, maar dit verschijnsel is niet perse nipt gerelateerd natuurlijk :P)
disclaimer
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:41:56 #70
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194742675
Wat ontzettend naar allemaal Tink, heel veel sterkte! Ik hoop dat dit gaat werken.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194742909
Hoop dat het infuus in elk geval zorgt dat je niet uitdroogt Tink...

Hier net de telefonische intake met de VK. Zo blij! Alle voorgeschiedenis en “complicerende factoren” besproken, en ze proberen of ze me zo lang mogelijk kunnen begeleiden, desnoods naast de gynaecoloog. Ze was heel invoelend en begreep heel goed wat ik gemist had in de begeleiding vorige keer.

Ik word ook preventief in het overleg met de POP poli meegenomen, al is het alleen maar om een plan te hebben zodat een eventuele tweede post-partum depressie snel en adequaat behandeld wordt.

En een van de vks is ook lactatiekundige dus tzt zou die ook mijn problemen met de bv vorige keer met me doornemen als ik wil, en een plannetje maken.

Voel me zo opgelucht! Ze werken hier zo nauw samen met t ziekenhuis en ze zijn veel minder hard op protocollen enzo.

Nu morgen de echo nog, hopelijk alles goed. Ben wel nerveus maar voel me nog steeds heel zwanger dus ga er maar vanuit dat t ok is.
Kwak
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:53:14 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_194742928
fijn kwakkie, dat je je zo gehoord en begrepen voelt! Dat heb je ook wel verdiend na de vorige keer :*
disclaimer
pi_194743014
Wat lief @SQ ik heb t echt wel goed verwerkt maar zat toch weer met tranen in mijn ogen. Het is gewoon zo fijn als ze vertrouwen in je uitspreken!

Oh en we doen hier hoogstwaarschijnlijk geen nipt of combinatietest. Net als vorige keer, met de reden dat ik toch niet laat afbreken ihgv een slechte uitslag, en ik het ook niet zie zitten een hele zwangerschap onzeker te zijn over een mogelijk niet goede uitslag (verhaal van Razz herinner ik me nog zo goed). VK kon zich ook wel vinden in die redenatie
Kwak
pi_194743460
Mijn zus heeft het toen ook gedaan in België en als bijkomstigheid wisten ze zo ook het geslacht.

De nesteldrang is hier toegeslagen. Nu maar even goed gebruik van maken om zo het achterstallig schoonmaakwerk in te halen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194743986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:38 schreef Tink89 het volgende:
Opname nummer 4, check. Geen sonde meer, maar thuisinfuus en proberen daarbij te eten. Drinken hoeft niet, mag wel.

Nog 30 weken en 6 dagen...

Ze hebben hier wel de psych ingeschakeld, de gyn zei letterlijk 'niemand vindt het raar als je hiervoor je zwangerschap zou willen afbreken, maar er is ook hulp...'. Zo fijn.
:*
Fijn dat je nu goed begrepen wordt, maar wat een kak situatie toch weer zo..
Het is dat je er zoiets moois voor krijgt, maar pff
pi_194745310
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vroeg mij af wat jullie doen om connectie te hebben of krijgen met jullie ongeboren kind?
Ik ben echt benieuwd.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 14:35:51 #77
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194745488
Fijn dat je in gesprek bent Gaddle. Voor wat mijzelf betreft; ik heb er lang over gedaan om zwanger te worden en nu ben ik het (nog maar 6 weken) en vind het heel onrealistisch en anders dan ik had gedacht. Ik heb geen last van wat jij omschrijft op zich, maar herken wel een worsteling, ondanks dat ik echt heel erg blij ben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik zelf doe om een connectie te voelen is een 'projectnaam' geven. Wij refereren dus aan de erwt in mijn buik als Pukkie. Dat klinkt schattig en het geeft hem een soort eigen identiteitje al. Ik vind dat helpen om het echter te maken.

Al met al had ik echt het idee, toen het niet lukte en we geen vertrouwen hadden dat het ooit zou lukken, dat wanneer het zover zou zijn ik glimlachend zou rondlopen wetende dat er iets magisch in me groeide. Nu denk ik vooral: 'ik heb honger', 'ik heb geen idee of het wel goed groeit' en 'ik heb de ballen verstand van een baby'.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194745489
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:31 schreef Sjaapje het volgende:
Wij krijgen hier inderdaad het geslacht bij de Nipt, tegenwoordig ook volledig terugbetaald. Maar abortus is België is maar tot 12 weken, dus de discussie over afbreken ivm geslacht is niet aan de orde. Al zijn ze wel aan het kijken voor uit te breiden naar 18 weken, maar nu hebben we dus de omgkeerde discussie...
En wat gebeurt er dan als er tijdens de medische echo bij 20 weken iets gevonden wordt waardoor iemand de zwangerschap af wil breken? Of mag het om medische redenen wel?
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik woonde tijdens de zwangerschap van mijn eerste in Berlijn, in Wedding (een redelijk multiculturele buurt). Op een gegeven moment kwam ik bij een Marrokaanse gynaecoloog voor een echo. Die vroeg me of we het geslacht wisten en vertelde daarop dat ze daar heel bewust het geslacht niet vertelden voor 20 weken, omdat er veel koppels kwamen die alleen een jong wouden en anders de zwangerschap af zouden breken.
Heel bizar dit! Krijg er inderdaad een beetje zo’n Chinees eenkindsregime gevoel bij.

Hoop echt dat je je nu wat beter gaat voelen Tink!
pi_194745590
@Gaddle wat rot! Zouden lichte anti-depressiva kunnen helpen? En loop je bij een POP-poli of gewoon een eerstelijns psych? Eerstgenoemde is wat meer gespecialiseerd in zwangerschap en psyche.... (heb zelf niet zoveel vertrouwen meer in de standaard eerstelijns psycholoog en hun standaard cognitieve schema’s :@ )
Kwak
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 14:47:40 #80
382129 crew  Donna
pi_194745621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:19 schreef Gaddle het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vroeg mij af wat jullie doen om connectie te hebben of krijgen met jullie ongeboren kind?
Ik ben echt benieuwd.
Zelf geen ervaring, maar mijn vriendin had dit bij haar eerste zwangerschap en heeft bij de tweede veel baad gehad bij de POP poli.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 14:50:30 #81
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194745660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:19 schreef Gaddle het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vroeg mij af wat jullie doen om connectie te hebben of krijgen met jullie ongeboren kind?
Ik ben echt benieuwd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194745735
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:35 schreef Maria2.0 het volgende:


dat wanneer het zover zou zijn ik glimlachend zou rondlopen wetende dat er iets magisch in me groeide. Nu denk ik vooral: 'ik heb honger', 'ik heb geen idee of het wel goed groeit' en 'ik heb de ballen verstand van een baby'.
Wat vervelend Gaddle. Ik herken me in wat Maria zegt. Hoewel die eerste twee dingen nu met 36 weken wat minder, maar het laatste vooral.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je je snel beter/positiever voelt Gaddle!
pi_194745801
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:45 schreef kwakz0r het volgende:
@:gaddle wat rot! Zouden lichte anti-depressiva kunnen helpen? En loop je bij een POP-poli of gewoon een eerstelijns psych? Eerstgenoemde is wat meer gespecialiseerd in zwangerschap en psyche.... (heb zelf niet zoveel vertrouwen meer in de standaard eerstelijns psycholoog en hun standaard cognitieve schema’s :@ )
Ik was door de verloskundige door gestuurd naar ik denk een eerste lijns psycholoog
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar staat pop voor?
En je eerste vraag. Ik weet niet of anti-depressiva zou kunnen helpen. Nog niet eerder te sprake gekomen.

Bedankt dames. Lief dat jullie reageren. Ik heb het gevoel dat ik hier wel wat mee kan. tenminste dat hoop ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:35 schreef Maria2.0 het volgende:

Wat ik zelf doe om een connectie te voelen is een 'projectnaam' geven. Wij refereren dus aan de erwt in mijn buik als Pukkie. Dat klinkt schattig en het geeft hem een soort eigen identiteitje al. Ik vind dat helpen om het echter te maken.
Wij hebben als werknaam Bubble

[ Bericht 14% gewijzigd door Gaddle op 27-08-2020 15:07:02 ]
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:12:20 #84
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194745931
POP staat voor Pschyiatrie, Obstretie en Pediatrie. Bij die poli hoort een compleet behandelteam dat bestaat uit verschillende disciplines.

Soms helpt het mij ook om even wat te kopen voor de baby, met namen bezig te zijn of hem te voelen. Maar die kleine dingen fixen helaas niet permanent je somberheid. Als het goed is is het tijdelijk. :*
pi_194746178
Goed dat je om hulp hebt gevraagd Gaddle.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 15:35:10 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194746289
Ook hier bij de pop-poli, bij de oudste ook al. Vond ik erg fijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194746800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:19 schreef Gaddle het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vroeg mij af wat jullie doen om connectie te hebben of krijgen met jullie ongeboren kind?
Ik ben echt benieuwd.
Ik heb ook een stuk minder met baby 2 dan met Bikkel tijdens de zwangerschap, mede door persoonlijke omstandigheden en nog eens een voorliggende placenta waardoor ik de baby dus weinig voel. De tip om af en toe wat leuks te kopen voor de baby is wel een goede trouwens, zo ga ik er soms wat bewuster mee om. Hier speelt vooral de angst voor nog een huilbaby .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194747106
Wat jij zegt herken ik inderdaad ook Wolken. Sowieso heb ik het gevoel dat ik de hele trappelfase of het voelen van handjes/voetjes heb overgeslagen (hier ook voorliggende placenta). Nu ik verder ben voel ik haar veel meer maar voornamelijk draaiende bewegingen, schopjes enzo heb ik nauwelijks gevoeld.
pi_194747225
@Gaddle, er is hier ook een topic voor. Depressief door de hormonen.

Verder worstel ik hier ook mee, net als de vorige keer. Toen bood de POP-poli voor mij weinig uitkomst tijdens de zwangerschap, maar na de bevalling heb ik er wel wat aan gehad. Goed in elk geval dat je het gesignaleerd hebt en er mee bezig bent. Dat is al de helft, denk ik. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194747749
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:19 schreef Gaddle het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vroeg mij af wat jullie doen om connectie te hebben of krijgen met jullie ongeboren kind?
Ik ben echt benieuwd.
Gaddle, wat klote voor je. Ik heb geen advies voor je maar ik hoop dat je je snel beter voelt :* .
Resistance is futile.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 17:51:09 #91
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_194748502
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:35 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

En wat gebeurt er dan als er tijdens de medische echo bij 20 weken iets gevonden wordt waardoor iemand de zwangerschap af wil breken? Of mag het om medische redenen wel?

Afbreken owv medische redenen mag tot aan de feitelijke geboorte, dus dat is 'geen probleem'.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_194748686
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:28 schreef Michelangela het volgende:
Goed dat je om hulp hebt gevraagd Gaddle.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geloof me, dat heb ik nog steeds bij mijn kind van 6, dat laatste wat je aanhaalt :+ Vooral nu. Ik heb best last van kraamtranen en mijn dochter ziet wel eens dat ik huil. Ik heb haar uitgelegd dat het erbij hoort en ik geloof dat ze het wel snapt. Toch voel ik me schuldig als ze mij zo ziet. Niet dat ik echt ontroostbaar aan het snikken ben ofzo, maar ze ziet wel de tranen. Hopelijk is dat met een paar weken ook verleden tijd :)

Kwa binding tijdens de zwangerschap, ik weet het eerlijk gezegd niet. Buik foto's, nauwelijks gemaakt. Fotoshoot, ook niet. Het hoeft eigenlijk niet zo eerlijk gezegd, foto's van mijn zwangere buik. Maar misschien heb ik over x aantal jaar wel gigantische spijt. Wel heb ik aankomend weekend een fotoshoot met mijn 2 kinderen. Dat vind ik dan wel weer superleuk O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Sunshine1982 op 27-08-2020 18:14:40 ]
pi_194750000
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:39 schreef Nanuke het volgende:
@:Gaddle, er is hier ook een topic voor. Depressief door de hormonen.

Verder worstel ik hier ook mee, net als de vorige keer. Toen bood de POP-poli voor mij weinig uitkomst tijdens de zwangerschap, maar na de bevalling heb ik er wel wat aan gehad. Goed in elk geval dat je het gesignaleerd hebt en er mee bezig bent. Dat is al de helft, denk ik. :*
Dank je! het lijkt niet echt een actief topic. ik denk niet dat ik daar snel wat ga schrijven, want moet ik weer over mijn drempel heen gaan en dat vind ik al zo moeilijk.

Verder misschien moet ik inderdaad maar eens wat voor Bubble/ baby kopen. Retailtherapie lol O+
Ik heb wel zelf (I know het is vroeg) de box in elkaar gezet. Ik moest dat echt doen van mijzelf.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 19:29:24 #94
382129 crew  Donna
pi_194750086
Binding vind ik ook lastig trouwens. De miskraam hiervoor was zo onverwacht na een paar goede echo's dat ik steeds heb gedacht; zal nu wel weer gebeuren.
Ik had wel een goed gevoel bij deze zwangerschap, maar ik kon het niet goed geloven ofzo. En dat vind ik nog steeds wel lastig.
In het begin was ik heel ziek, daarna stress, daarna voelde ik de baby maar soms dus nog steeds stress en nu volledig ziektewet en ik voel me nog steeds lichamelijk erg rot/zwak, dus al met al prut.
Laat het maar snel november zijn. Denk dat ik het pas goed en wel geloof als ze gezond in m'n armen ligt (en m'n lichaam weer wat normaal voelt).
pi_194750341
@Gaddle voel je de baby al? Met zwangerschapsyoga focussen we ons altijd op de baby, ademen we naar onze buik toe en wrijven we over de buik. Het lijkt dan net of je fysiek contact maakt met de baby. Zou dat helpen, om ook op deze manier te verbinden?
Protège moi de mes désirs.
pi_194750725
Net uitstrijkje gehad voor die groep B streptokokken, aangenaam is anders. Plassen erna deed ook best pijn. Maargoed vergeleken met een kind baren zal ‘t allemaal wel meevallen :') .
pi_194751620
@Gaddle

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel heel fijn om te lezen dat er veel meer zwangere vrouwen hiermee kampen :*
  donderdag 27 augustus 2020 @ 21:43:34 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194753081
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:57 schreef Aure het volgende:
Sterkte Tink!

Ik las laatst toevallig een krantartikel over iemand met hele heftige HG die haar zwangerschap heeft afgebroken. Een zware beslissing, maar ik kan het mij wel voorstellen als je er zó ziek van bent.

Fijn dat er hulp is ingeschakeld in ieder geval en hopelijk zwakt het toch nog af.. :*
Als ik het goed heb was er ook ooit een OUD user die die beslissing maakte.
Vreselijk moeilijk, maar ik heb een kotsfobie dus 1x per dag kotsen lijkt me al de hel, laat staan de hele dag door... ;(
Het lijkt me vreselijk zwaar om dit door te maken.
***
pi_194753603
quote:
9s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:43 schreef BE het volgende:

[..]

Als ik het goed heb was er ook ooit een OUD user die die beslissing maakte.
Vreselijk moeilijk, maar ik heb een kotsfobie dus 1x per dag kotsen lijkt me al de hel, laat staan de hele dag door... ;(
Het lijkt me vreselijk zwaar om dit door te maken.
Klopt.
Het is ook heel heftig om zo ziek te zijn en te weten dat het de hele zwangerschap duurt.
pi_194757049
Hallo derde trimester *O*

Wat gaat dit snel.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:09:06 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_194757085
Knuffel voor gaddle :* stomme hormonen ook.

Ik denk niet dat veel vrouwen echt binding voelen met hun ongeboren baby trouwens, dus (aan allen) wees ook daarin niet te streng voor jezelf. Het is ook eigenlijk gewoon een grote freakshow, zo'n mini mens wat groeit in jouw lichaam zonder dat je die persoon verder kent ofzo. Gelukkig komt dat in veruit de meeste gevallen na de bevalling vanzelf wel in orde. Dan zijn die hormonen juist weer fijn ;)

En daarna worden al die schattige baby's en dreumesen vanzelf weer met vlagen helse bloedzuigers maar goed, dan hebben de hormonen hun werk al gedaan :+

Derde trimester voor D.U.M.A.N *O*
Laatste werkdag voor SQ *O* (en @Seven. ook?)
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:23:02 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194757136
Straks weer echo. Zeer benieuwd hoe m'n kind erbij ligt met nu 36 weken.

Ik heb 'm dinsdag geholpen met draaien tijdens een moxa sessie (kontje gelift vanaf m'n heupbot). Van die moxa wordt hij echt idioot actief trouwens, niet prettig :') . Dus dat heeft zeker effect gehad, hij lag zeker niet meer over dwars.

Echter, woensdagnacht is hij zelf bijgedraaid. Ik denk wel rechtop maar ik durf niet te beweren dat zijn hoofd nu richting m'n bekken ligt, of juist z'n kont. Gisteren was hij ook erg bewegelijk, 's morgens stond de linkerkant van m'n buik helemaal bol. 'S middags de rechterkant :') .

Ik kijk zo wel even tijdens de echo. Als hij gewoon over dwars ligt net als vorige week, dan kan ik blijkbaar niet op mijn gevoel afgaan en dan gaan we maandag draaien. En anders is mijn conclusie dat hij domweg nog veel teveel ruimte heeft en te eigenwijs is. Dan moeten we dat draaien een weekje uitstellen als hij in een stuit ligt (maar dan wil ik wel zijn groei in de gaten laten houden want het is natuurlijk wel gek dat meneer met week 36 nog alle kanten opstuift :+ ).
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:23:34 #103
447051 crew  Peejtur
pi_194757141
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:09 schreef SQ het volgende:
Knuffel voor gaddle :* stomme hormonen ook.

Ik denk niet dat veel vrouwen echt binding voelen met hun ongeboren baby trouwens, dus (aan allen) wees ook daarin niet te streng voor jezelf. Het is ook eigenlijk gewoon een grote freakshow, zo'n mini mens wat groeit in jouw lichaam zonder dat je die persoon verder kent ofzo. Gelukkig komt dat in veruit de meeste gevallen na de bevalling vanzelf wel in orde. Dan zijn die hormonen juist weer fijn ;)

En daarna worden al die schattige baby's en dreumesen vanzelf weer met vlagen helse bloedzuigers maar goed, dan hebben de hormonen hun werk al gedaan :+

Derde trimester voor D.U.M.A.N *O*
Laatste werkdag voor SQ *O* (en @:Seven. ook?)
Voor mijn vrouw ook *O* w/
pi_194757174
Jeejtje Seven, wat een eigenwijsje. :P Hopelijk is hij nu naar beneden gedraaid en blijft hij ook zo. :*

Ons meisje ligt zo te voelen al klaar voor de start. Ze heeft ook regelmatig de hik.

Laatste werkdagen *O* Kan niet wachten.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:37:24 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194757190
Seven. is gisteren officieel met verlof gegaan. Van de week lekker rustig aan gedaan en dat levert al direct veel betere nachtrust op ^O^ . Maar ik ga nog wel 'koffie drinken' zo nu en dan. Met onze HR adviseur bijvoorbeeld, of tijdens de management vergaderingen. Op zo'n rustig tempo voelt dat eigenlijk heel erg goed :) . Ik vond de laatste 3 weken wel erg zwaar, zo vlak voor mijn verlof is het nieuwe functie- en salarishuis bekend gemaakt en daar is heel veel onrust over ontstaan. Daar heb ik wel echt om wakker gelegen, maar ik heb een strategie ontwikkeld waarmee mijn afwezigheid afgedekt is.

Straks na de bevalling kijken hoe de vlag erbij hangt, wij zijn met z'n tweeën thuis. Best zonde om dan al je verlof er in 1 ruk door te drukken. Dus kan best zijn dat ik 1 of 2 dagen ga werken als mijn leidinggevende dat ook ziet zitten. Maar dat zeg ik uiteraard zonder dat ik ook maar een idee heb wat die hormonen straks gaan doen met me. Dus mogelijk enorm naïef :P maar ik heb er zelf niks op tegen om bijvoorbeeld 6 maanden parttime te werken, op voorwaarde dat dat straks goed voelt en goed past. Met een huilbaby gaat dat natuurlijk niet lukken :+ maar dan wordt het nog kutter om in januari weer fulltime aan de slag te gaan.

De grote vraag is: vertrouw ik mijn man straks met de kleine? :P . Voor nu maar eens lekker tjillen. Misschien komt die kleine draaikont dan ook tot rust :P .
Resistance is futile.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:40:37 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194757204
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:23 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Voor mijn vrouw ook *O* w/
*O* Lekker netflixen!

@SQ nog plannen voor tijdens je verlof? Met 2 kinderen kan ik me zo voorstellen dat dat wat minder voelt als verlof :+
Resistance is futile.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:52:06 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_194757273
Klinkt als een prima plan, Seven!
En het scheelt wellicht dat je man dit vaker heeft gedaan :P dus die zal zich vast wel redden. Maar inderdaad, onderschat de kracht van de hormonen niet :D

Ik ben wel blij dat ik geen leidinggevende functie heb trouwens, ik vind het heerlijk om gewoon die 5 maanden compleet af te kunnen schakelen O+
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:53:40 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_194757278
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

*O* Lekker netflixen!

@:SQ nog plannen voor tijdens je verlof? Met 2 kinderen kan ik me zo voorstellen dat dat wat minder voelt als verlof :+
Nou die 2 kinderen zitten 3 volle dagen onder de pannen bij kdv / bso, en op de twee andere dagen zit mijn dochter tot 14:15 op school en heb ik alleen de driejarige, dus dat loopt wel los. Het is nooit te vergelijken met je eerste verlof, maar het is goed zat :P
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:04:08 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194757343
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:52 schreef SQ het volgende:
Klinkt als een prima plan, Seven!
En het scheelt wellicht dat je man dit vaker heeft gedaan :P dus die zal zich vast wel redden. Maar inderdaad, onderschat de kracht van de hormonen niet :D

Ik ben wel blij dat ik geen leidinggevende functie heb trouwens, ik vind het heerlijk om gewoon die 5 maanden compleet af te kunnen schakelen O+
Ja, ik moet heel eerlijk bekennen dat mij dat ook echt heerlijk lijkt. O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou die 2 kinderen zitten 3 volle dagen onder de pannen bij kdv / bso, en op de twee andere dagen zit mijn dochter tot 14:15 op school en heb ik alleen de driejarige, dus dat loopt wel los. Het is nooit te vergelijken met je eerste verlof, maar het is goed zat :P
Nah, klinkt heerlijk! Wel tijd voor jezelf dus. Hopelijk met meer rust ook minder klachten.
Resistance is futile.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:33:51 #110
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194757524
Klinkt goed, geniet van jullie verlof! *O*

Ik snap niet dat ze bij Moeder voor Moeders niet iets beter na hebben gedacht over de geur van het conserveringsmiddel. Die geur gecombineerd met pies, ik zit echt kokhalzend op de wc en dan hang ik er nog niet eens boven. Ik ruik het gewoon al aan die dichte fles :r :r
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194757551
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:24 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Dank je! het lijkt niet echt een actief topic. ik denk niet dat ik daar snel wat ga schrijven, want moet ik weer over mijn drempel heen gaan en dat vind ik al zo moeilijk.

Verder misschien moet ik inderdaad maar eens wat voor Bubble/ baby kopen. Retailtherapie lol O+
Ik heb wel zelf (I know het is vroeg) de box in elkaar gezet. Ik moest dat echt doen van mijzelf.
Het is met vlagen actief, maar ik snap de drempel. Het is nogal wat. :* Ik hoop dat je snel meer connectie voelt en de hormonen wat afzwakken. Maar het blijft bizar, een wezen wat in je groeit, wat er is, maar toch nog niet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:15:36 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194757872
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:33 schreef Maria2.0 het volgende:
Klinkt goed, geniet van jullie verlof! *O*

Ik snap niet dat ze bij Moeder voor Moeders niet iets beter na hebben gedacht over de geur van het conserveringsmiddel. Die geur gecombineerd met pies, ik zit echt kokhalzend op de wc en dan hang ik er nog niet eens boven. Ik ruik het gewoon al aan die dichte fles :r :r
In een maatbeker piesen en buiten even overgieten geen optie?
***
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:16:41 #113
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194757886
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:15 schreef BE het volgende:

[..]

In een maatbeker piesen en buiten even overgieten geen optie?
Ik pies in de maatbeker, hou de fles gesloten tot ik moet overgieten en giet dan snel over en fles dicht. Maar nog altijd :r
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194758100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:16 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik pies in de maatbeker, hou de fles gesloten tot ik moet overgieten en giet dan snel over en fles dicht. Maar nog altijd :r
fles elders neerzetten, niet in het toilet.

Ik vond een gevulde fles ietsjes minder hard stinken dus ik gooide de ochtendurine in de fles van de vorige avond om daarna pas een nieuwe te pakken. Anderen vonden een nieuwe fles ietsjes minder stinken en gooiden daarom de ochtendurine in een nieuwe fles. Klein verschil misschien maar dat soort kleine dingen kunnen vooral sochtends net het verschil maken tussen wel of niet moeten overgeven.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:13:50 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194758753
*O*

Hij ligt met z'n hoofd naar beneden

*O*

Wat een opluchting :@. En nou hopen dat hij niet meer van gedachten verandert!
Resistance is futile.
pi_194758822
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:13 schreef Seven. het volgende:
*O*

Hij ligt met z'n hoofd naar beneden

*O*

Wat een opluchting :@. En nou hopen dat hij niet meer van gedachten verandert!
*O*
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:27:14 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_194759022
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:13 schreef Seven. het volgende:
*O*

Hij ligt met z'n hoofd naar beneden

*O*

Wat een opluchting :@. En nou hopen dat hij niet meer van gedachten verandert!
Joepie! Hou dat vast Elliot!
disclaimer
pi_194759280
Eerste echo was goed *O*

Ben wel een weekje teruggezet voorlopig, ze mat nu 9+2 ipv 10+3. UD dus voorlopig 31/3. Maar ze wilde hier geen termijn aanhangen, dus ik mag over twee weken nog een keer O+

Het zat allemaal op de goede plek, hersentussenschotje was al te zien, bolling van de rug, mooie regelmatige hartactie en het bewoog druk heen en weer ook met de armpjes en beentjes O+
Kwak
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:40:26 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_194759324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
Eerste echo was goed *O*

Ben wel een weekje teruggezet voorlopig, ze mat nu 9+2 ipv 10+3. UD dus voorlopig 31/3. Maar ze wilde hier geen termijn aanhangen, dus ik mag over twee weken nog een keer O+

Het zat allemaal op de goede plek, hersentussenschotje was al te zien, bolling van de rug, mooie regelmatige hartactie en het bewoog druk heen en weer ook met de armpjes en beentjes O+
Aaah fijn O+ O+ heel blij voor je!
Met melba werd je toch ook een week terug gezet? Jij maakt gewoon slow starters denk ik ;)
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:40:43 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194759328
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
Eerste echo was goed *O*

Ben wel een weekje teruggezet voorlopig, ze mat nu 9+2 ipv 10+3. UD dus voorlopig 31/3. Maar ze wilde hier geen termijn aanhangen, dus ik mag over twee weken nog een keer O+

Het zat allemaal op de goede plek, hersentussenschotje was al te zien, bolling van de rug, mooie regelmatige hartactie en het bewoog druk heen en weer ook met de armpjes en beentjes O+
Fijn Kwak!
Resistance is futile.
pi_194759469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
Eerste echo was goed *O*

Ben wel een weekje teruggezet voorlopig, ze mat nu 9+2 ipv 10+3. UD dus voorlopig 31/3. Maar ze wilde hier geen termijn aanhangen, dus ik mag over twee weken nog een keer O+

Het zat allemaal op de goede plek, hersentussenschotje was al te zien, bolling van de rug, mooie regelmatige hartactie en het bewoog druk heen en weer ook met de armpjes en beentjes O+
Wat fijn *O*


En voor Seven ook een *O*
pi_194759474
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Aaah fijn O+ O+ heel blij voor je!
Met melba werd je toch ook een week terug gezet? Jij maakt gewoon slow starters denk ik ;)
Volgens mij niet, maar heb nooit een fatsoenlijke termijnecho gehad. Termijn was toen op eigen berekening 9+5, ze mat 9+0 maar heeft mijn berekening aangehouden :?

De echoscopiste nu zei dat ze echt geen termijn ging hangen aan zo’n vroeg beeld O+
Kwak
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:53:56 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194759600
Even een reactie met halve teruglees. Ik voel me zo ontzettend beroerd -O- De nieuwe medicatie tegen maagzuur helpt ook helemaal niks. Ik ben inmiddels op het punt beland dat eten en drinken me tegen gaat staan. Warm avondeten heb ik al een paar dagen niet meer gedaan, gisteren een krentenbol op en eergisteren een boterham. Maar het blijft omhoog komen :r Ik slaap hierdoor 's nachts nauwelijks. Gisteren overdag was ik zo kapot dat ik 5 uur (!!) heb liggen slapen. Daarnaast is baby druk aan het bewegen in mijn rechterzij, volgens mij denkt hij dat daar de uitgang zit. En dat gaat niet zachtzinnig zeg maar, ik ben helemaal beurs :X Dus tja, ben er even helemaal klaar mee -O-

Seven wat fijn dat Elliot eindelijk goed ligt *O* En nu zo blijven!

Kwak een knipper O+ Fijn dat je je nu beter begrepen voelt, dat verdien je echt na de vorige keer :*

Gaddle goed dat je hulp zoekt en zo te lezen niet de enige bent. Heb je al een naam voor de baby? Wij spreken hem echt al aan met zijn naam en mijn ouders weten de naam ook, dat maakt het ook al een stuk echter allemaal.

Tink hopelijk helpt het thuisinfuus!

Hopelijk ben ik niemand vergeten :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194759965
Wat rot Majo... hoopte dat andere medicatie zou helpen...

SEven zie nu pas dat ie gedraaid is! Duimen dat ie zich stil houdt!
Kwak
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:41:05 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_194760404
MaJo :* je mag het ook best even stom vinden soms, het is lang niet altijd leuk.


Zo, mijn laptop sluit af, het zit er op! Omgwtf!
disclaimer
pi_194760954
Gaddle :*

Fijn al de mensen met (bijna) verlof!

Fijn dat het hoofd nu beneden ligt @Seven. ! Ik heb vaak ook een bolling aan de rechter- of linkerkant. Dat zijn dan dus de billen :D Eerst was ik nog weleens bang dat ik in zijn hoofd zat te prikken :+

Goede echo voor kwakz0r, wat is er toch al veel te zien! Bij M. was ik ook een week teruggezet bij mijn eerste echo.

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van maagzuur MaJo ;( Is er nog andere medicatie die je kan proberen?
pi_194761019
SQ verlof! Geniet er van!
Hier is de eerste week met twee kleuters op school omgevlogen, en ik heb helemaal níets gedaan!

Stiekem een beetje jammer dat het bijna half drie is 🙊.

Seven fijn dat hij ‘de goede kant op ligt’! Ik duim voor je dat ‘t zo blijft.

Balen van je maagzuur Majo!

Fijn van de goede echo Kwakzor. Ik ging eerst 10 dagen terug en toen terug naar de oorspronkelijke UD.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:25:56 #128
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194761292
Leuk SQ *O*

En kut Majo, ik heb hetzelfde probleem in mindere mate. Hopelijk kunnen ze nog wat voor je doen want is niet best als je hier minder door wil en kan eten.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:37:55 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194761505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:13 schreef kwakz0r het volgende:
Wat rot Majo... hoopte dat andere medicatie zou helpen...

SEven zie nu pas dat ie gedraaid is! Duimen dat ie zich stil houdt!
Ik had het ook gehoopt maar helaas -O-
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:41 schreef SQ het volgende:
MaJo :* je mag het ook best even stom vinden soms, het is lang niet altijd leuk.

Zo, mijn laptop sluit af, het zit er op! Omgwtf!
Dat is ook zo! Ik ben alleen niet zo'n klager maar het is fijn om af en toe even je hart te kunnen luchten :Y

Wat fijn, verlof! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:59 schreef Miezziej het volgende:
Gaddle :*

Fijn al de mensen met (bijna) verlof!

Fijn dat het hoofd nu beneden ligt @:Seven. ! Ik heb vaak ook een bolling aan de rechter- of linkerkant. Dat zijn dan dus de billen :D Eerst was ik nog weleens bang dat ik in zijn hoofd zat te prikken :+

Goede echo voor kwakz0r, wat is er toch al veel te zien! Bij M. was ik ook een week teruggezet bij mijn eerste echo.

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van maagzuur MaJo ;( Is er nog andere medicatie die je kan proberen?
Ik heb denk ik alles al geprobeerd, de enige optie is volgens mij de baby eruit halen maar dat is ook weer zoiets ;) Hopelijk wordt het minder als hij in gaat dalen, laten we hopen dat hij dit snel doet :s)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:25 schreef Sway- het volgende:
Leuk SQ *O*

En kut Majo, ik heb hetzelfde probleem in mindere mate. Hopelijk kunnen ze nog wat voor je doen want is niet best als je hier minder door wil en kan eten.
Hopelijk wordt het bij jou niet ook steeds erger! Het begon met een beetje maagzuur maar het werd steeds erger. Ik hou mezelf steeds voor dat ik eigenlijk geen honger heb maar dat is helemaal niet waar :@ Net twee bammetjes binnen no time naar binnen gewerkt, heb er daarna toch maar weer 2 uit de vriezer gehaald.

Ik baal ook vooral dat ik mijn man nauwelijks meer kan helpen, en hij doet al zoveel. De vaatwasser in en uitruimen en de was uithangen zijn inmiddels ook van de baan (alleen zittend vouwen wil nog). En qua seks gebeurt er ook weinig :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:47:48 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_194761678
Seks :')
disclaimer
pi_194761703
Seks :9
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:53:50 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194761756
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:47 schreef SQ het volgende:
Seks :')
Ik wil nog wel hoor :D Alleen de uitwerking wordt wat lastiger _O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:50 schreef Aure het volgende:
Seks :9
Er stond me iets bij van een verhoogde seksdrive bij jou? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:55:10 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_194761775
Ja aure wordt een seksbeest als ze hormone hebt!
disclaimer
pi_194761782
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wil nog wel hoor :D Alleen de uitwerking wordt wat lastiger _O-
[..]

Er stond me iets bij van een verhoogde seksdrive bij jou? :D
Ja niet te doen joh :') zelfs in dit trimester :')
pi_194761843
Ik las ooit een verhaal van iemand die zwanger was en een extreem verhoogde sexdrive had maar haar vriend wilde juist niet seksen tijdens de zwangerschap, dus ging ze maar seksen met random gozers..

Zo erg is het niet bij mij :P

Maar die van mij wil ook wel gewoon altijd, dus dat scheelt wel :')
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:02:23 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194761897
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:55 schreef SQ het volgende:
Ja aure wordt een seksbeest als ze hormone hebt!
_O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:55 schreef Aure het volgende:

[..]

Ja niet te doen joh :') zelfs in dit trimester :')
Lekker toch :9

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:58 schreef Aure het volgende:
Ik las ooit een verhaal van iemand die zwanger was en een extreem verhoogde sexdrive had maar haar vriend wilde juist niet seksen tijdens de zwangerschap, dus ging ze maar seksen met random gozers..

Zo erg is het niet bij mij :P

Maar die van mij wil ook wel gewoon altijd, dus dat scheelt wel :')
Dat artikel heb ik ook gelezen ja! Stond in Viva Mama geloof ik. Die vrouw ging dan met allemaal random gasten bij hotels afspreken. Vond ik best shockend :o

En fijn dat je vent ook gewoon zin heeft toch :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194761899
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:50 schreef Aure het volgende:
Seks :9
O+ kotsend seksen O+
pi_194761927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:02 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

O+ kotsend seksen O+
Haha ja wilde nog zeggen dat er wel weinig beestachtig aan is en het allemaal erg liefjes is omdat ik anders over mijn nek ga :')
pi_194761944
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

_O-
[..]

Lekker toch :9
[..]

Dat artikel heb ik ook gelezen ja! Stond in Viva Mama geloof ik. Die vrouw ging dan met allemaal random gasten bij hotels afspreken. Vond ik best shockend :o

En fijn dat je vent ook gewoon zin heeft toch :D
Ja ik vond het ook wel shocking! Ik zou dat niet doen hoor.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:06:24 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194761978
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:04 schreef Aure het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook wel shocking! Ik zou dat niet doen hoor.
Aan de andere kant was die vent ook wel erg, die vond haar echt niet meer aantrekkelijk. Daar zou ik behoorlijk pissig over zijn, je doet het er maar mee }:| Gelukkig vindt mijn man me nog erg sexy :9 En is hij niet bang de baby te "raken", dat vind ik zo'n kul excuus :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:10:02 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_194762032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aan de andere kant was die vent ook wel erg, die vond haar echt niet meer aantrekkelijk. Daar zou ik behoorlijk pissig over zijn, je doet het er maar mee }:| Gelukkig vind mijn man me nog erg sexy :9 En is hij niet bang de baby te "raken", dat vind ik zo'n kul excuus :')
Mijn man maakte er altijd een uitdaging van de baby te raken :')
disclaimer
pi_194762052
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn man maakte er altijd een uitdaging van de baby te raken :')
_O-
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:11:48 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194762064
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn man maakte er altijd een uitdaging van de baby te raken :')
Kan ik hieruit concluderen dat er nog weinig actie is? O-)

Feitelijk is het natuurlijk onmogelijk om de baby te raken, er zit altijd nog baarmoeder en vruchtwater tussen. En de mannen zijn echt niet zo groot geschapen dat dit kwaad kan _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194762078
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn man maakte er altijd een uitdaging van de baby te raken :')
:D

Ik kon heel lang niet seksen door een bekkenbodem dat op slot zat :'(
pi_194762079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kan ik hieruit concluderen dat er nog weinig actie is? O-)

Feitelijk is het natuurlijk onmogelijk om de baby te raken, er zit altijd nog baarmoeder en vruchtwater tussen. En de mannen zijn echt niet zo groot geschapen dat dit kwaad kan _O-
Ja maar ze denken graag van wel :P
pi_194762095
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

En de mannen zijn echt niet zo groot geschapen dat dit kwaad kan _O-
Er zijn zoveel mannen die hier anders over denken :')
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:15:07 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_194762119
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kan ik hieruit concluderen dat er nog weinig actie is? O-)

Feitelijk is het natuurlijk onmogelijk om de baby te raken, er zit altijd nog baarmoeder en vruchtwater tussen. En de mannen zijn echt niet zo groot geschapen dat dit kwaad kan _O-
Nee, deze is nog niet ingedaald dus die valt nog niet te raken.
Maar de oudste kon ie met zijn handen wel voelen, de laatste dagen voor de bevalling. Van binnenuit ja. :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:15:17 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194762120
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:12 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

:D

Ik kon heel lang niet seksen door een bekkenbodem dat op slot zat :'(
Dat lijkt me ook heel vervelend :X Is dat iets dat na de bevalling snel weer bijtrekt?

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:12 schreef Aure het volgende:

[..]

Ja maar ze denken graag van wel :P
Ik zou mijn man uitlachen en zeggen "lieverd, ik heb niets te klagen maar ZO indrukwekkend is het nou ook weer niet" _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:15:51 #149
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194762132
Haha mooi gesprek ^O^
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:16:04 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194762135
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, deze is nog niet ingedaald dus die valt nog niet te raken.
Maar de oudste kon ie met zijn handen wel voelen, de laatste dagen voor de bevalling. Van binnenuit ja. :P
Aha, na het indalen is het natuurlijk een ander verhaal :Y Lijkt me ook wel vreemd om je eigen kind zo te voelen :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194762143
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, deze is nog niet ingedaald dus die valt nog niet te raken.
Maar de oudste kon ie met zijn handen wel voelen, de laatste dagen voor de bevalling. Van binnenuit ja. :P
Haha dat vind ik eigenlijk wel cool :D
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:16:56 #152
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194762147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:12 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

:D

Ik kon heel lang niet seksen door een bekkenbodem dat op slot zat :'(
En dan toch proberen, echt genieten :'(
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:17:05 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_194762150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aha, na het indalen is het natuurlijk een ander verhaal :Y Lijkt me ook wel vreemd om je eigen kind zo te voelen :D
Verder is een penis zacht genoeg om niet door de schedel heen te boren. Dus ook al raken ze de kop, kwaad kan het nog steeds niet :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:17:47 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194762159
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:15 schreef Sway- het volgende:
Haha mooi gesprek ^O^
Dat vind ik zo fijn aan fok, je kunt hier echt alles bespreken O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:18:41 #155
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194762175
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat vind ik zo fijn aan fok, je kunt hier echt alles bespreken O+
Ja ik vind het prachtig dat jullie zo open zijn. Ik ben te bang dat iemand me misschien kent :')
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:20:10 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194762195
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:17 schreef SQ het volgende:

[..]

Verder is een penis zacht genoeg om niet door de schedel heen te boren. Dus ook al raken ze de kop, kwaad kan het nog steeds niet :P
Er zijn zat mannen die denken dan een deuk in het hoofd te maken. Alsof je kind van klei is :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:18 schreef Sway- het volgende:

[..]

Ja ik vind het prachtig dat jullie zo open zijn. Ik ben te bang dat iemand me misschien kent :')
Ik vind het zelf eigenlijk niet echt gênant als iemand van mijn vrienden dit zou lezen, schaam me niet zo heel snel :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:20:21 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_194762198
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:18 schreef Sway- het volgende:

[..]

Ja ik vind het prachtig dat jullie zo open zijn. Ik ben te bang dat iemand me misschien kent :')
Ik ken hier wel 100 mensen hoor. Boeiend. :D
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:20:55 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_194762206
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er zijn zat mannen die denken dan een deuk in het hoofd te maken. Alsof je kind van klei is :')

Dat ze zelf zo de fontanel veroorzaken ;(
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:22:30 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194762238
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat ze zelf zo de fontanel veroorzaken ;(
Blijken die mannen altijd gelijk gehad te hebben :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:22:35 #160
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194762239
Het herkennen vind ik niet zo erg als het over dit soort onderwerpen gaat, maar meer zodra het gaat over je mentale gesteldheid enz. Aan de andere kant is dat ook geen geheim voor mijn vrienden, dusja inderdaad boeiend eigenlijk.
pi_194762342
Wat een goed nieuws allemaal! @Seven. wat fijn dat de kleine man gedraaid is, en geniet van je verlof! @SQ jij ook! En @kwakz0r wat fijn van de goede echo. Ik was trouwens ook ruim een week teruggezet en daarna juist weer vooruit, volgens mij had de echoscopiste moeite met opmeten.

@MaJo wat super naar van je maagzuur, echt heel erg klote. Wat ik eerder al zei, bij mij werkt lansoprazole heel goed dus misschien dat dat een optie is als je dat nog niet hebt geprobeerd.

Seks.. :') vanaf dag 1 al minder zin, in het tweede trimester is de zin helaas niet teruggekomen en in het derde trimester ook niet..
pi_194762352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook heel vervelend :X Is dat iets dat na de bevalling snel weer bijtrekt?
[..]

Ik zou mijn man uitlachen en zeggen "lieverd, ik heb niets te klagen maar ZO indrukwekkend is het nou ook weer niet" _O-
Nah, dat heeft wel wat maanden en wat behandelingen van een bekkenbodemtherapeut gekost. Maar inmiddels niks meer aan het handje ;) Mocht er ooit een tweede komen heb ik manlief al even voorbereid op een jaar geen seks :')
pi_194762364
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:16 schreef Sway- het volgende:

[..]

En dan toch proberen, echt genieten :'(
Nee.. auw :'(
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:10:05 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194763733
Wisten jullie dat je parkeerkorting aan kunt vragen voor de kraamzorg wanneer je betaald parkeren voor de deur hebt? In ieder geval in Utrecht. Net aangevraagd ^O^ Je betaalt dan 1 euro per uur in plaats van het gebruikelijke tarief :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:41:22 #165
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194764210
Seks ;(
Overdag wil ik nog weleens zin hebben, maarja, werk enzo. Tegen de tijd dat het namiddag is ben ik al zo moe dat ik helemaal geen ene reet wil. En mijn tetten zijn normaal mijn 'aan'knopje, maar nu moet hij er niet aanzitten want ik bijt zijn kop eraf.
Ben benieuwd of het nog beter wordt.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194764764
Ik ben ook regelmatig beheurlijk horny het eerste trimester. :6 Als ik t me goed herinner was dat vorige keer ergens halverwege wel over :')

Wij hadden bij de studentenvereniging ooit als onofficiele slogan in de introweek “beuk ook eens op een ander vlies, word paukenist!” :7 moest ik ineens aan denken, hoewel niet fontanelgerelateerd.
Kwak
pi_194764799
Nieuw Hyperemesis dieptepuntje hier. Had echt een hele goede dag, veel kunnen doen en ik dacht, ik ga effe een pakketje posten, even naar de apotheek en boodschappen doen. Ik stap m’n auto in, rijd achteruit het parkeervak uit en ineens moest ik kotsen. Gelukkig heb ik al maaaaaanden plastic tasjes in m’n auto, ‘voor het geval dat’, maar ik miste toch een beetje dus nu ligt er kots in m’n auto en ik durf het niet op te ruimen want dan moet ik weer, aaargh. Daarna ook nog midden in m’n straat staan kotsen. Inclusief in m’n broek plassen want tja, hoogzwanger. Leuk voor de buren. Godsamme wat een ellende. Ben maar weer naar huis gelopen, gaan douchen en naar bed gegaan.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:27:13 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_194764998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:14 schreef LittleTeaCup het volgende:
Nieuw Hyperemesis dieptepuntje hier. Had echt een hele goede dag, veel kunnen doen en ik dacht, ik ga effe een pakketje posten, even naar de apotheek en boodschappen doen. Ik stap m’n auto in, rijd achteruit het parkeervak uit en ineens moest ik kotsen. Gelukkig heb ik al maaaaaanden plastic tasjes in m’n auto, ‘voor het geval dat’, maar ik miste toch een beetje dus nu ligt er kots in m’n auto en ik durf het niet op te ruimen want dan moet ik weer, aaargh. Daarna ook nog midden in m’n straat staan kotsen. Inclusief in m’n broek plassen want tja, hoogzwanger. Leuk voor de buren. Godsamme wat een ellende. Ben maar weer naar huis gelopen, gaan douchen en naar bed gegaan.
Och jeetje wat naar ;(
"Gelukkig" ben je er bijna. Kreeg jij nou een geplande ks bij 38 weken?
disclaimer
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:28:06 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_194765014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:41 schreef Maria2.0 het volgende:
Seks ;(
Overdag wil ik nog weleens zin hebben, maarja, werk enzo. Tegen de tijd dat het namiddag is ben ik al zo moe dat ik helemaal geen ene reet wil. En mijn tetten zijn normaal mijn 'aan'knopje, maar nu moet hij er niet aanzitten want ik bijt zijn kop eraf.
Ben benieuwd of het nog beter wordt.
Bij mij niet iig :')
Ik weet dat het eigenlijk wel weer een keer "moet", maar willen... neh.
Het is dat ik weet dat de eerste maanden na de bevalling ook niks worden... :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:29:08 #170
382129 crew  Donna
pi_194765030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:14 schreef LittleTeaCup het volgende:
Nieuw Hyperemesis dieptepuntje hier. Had echt een hele goede dag, veel kunnen doen en ik dacht, ik ga effe een pakketje posten, even naar de apotheek en boodschappen doen. Ik stap m’n auto in, rijd achteruit het parkeervak uit en ineens moest ik kotsen. Gelukkig heb ik al maaaaaanden plastic tasjes in m’n auto, ‘voor het geval dat’, maar ik miste toch een beetje dus nu ligt er kots in m’n auto en ik durf het niet op te ruimen want dan moet ik weer, aaargh. Daarna ook nog midden in m’n straat staan kotsen. Inclusief in m’n broek plassen want tja, hoogzwanger. Leuk voor de buren. Godsamme wat een ellende. Ben maar weer naar huis gelopen, gaan douchen en naar bed gegaan.
Nahhh wat een drama zeg. :'( :'(
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:30:20 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194765057
Ach lieve ltc, wat ontzettend naar :* :* :*


En Kwak, nu zijn we ud-buddies <3 al is de kans groot dat je weer vooruit gezet wordt.

En majo :*

En ik hang aan m'n infuus, dus heb thuiszorg en kan mezelf niet uitkleden enzo en kots continu, dus seks? Was da? We hadden wat dat betreft beter niet in één ronde raak kunnen schieten, babymaakseks O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:30:44 #172
382129 crew  Donna
pi_194765066
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij mij niet iig :')
Ik weet dat het eigenlijk wel weer een keer "moet", maar willen... neh.
Het is dat ik weet dat de eerste maanden na de bevalling ook niks worden... :')
Bij mij ook niet. M'n vriend had nog wel wat hoop, tegen beter weten in haha. Ik moet er echt niks van weten. Afblijven en ook vooral niet naar me kijken. >:)
Na de bevalling wilde ik vorige keer zo snel mogelijk. Ik had zo behoefte aan intimiteit op die manier. Maarja, moet wel eventjes geduld hebben dan.
pi_194765267
Seks? :') Ik doe mijn best om te willen enzo, maar ik voel me een enorme zeekoe en kan niet normaal bewegen dus ik zie er alleen maar tegenop :@ :'). Borsten lekken af en toe dus wil ook niet dat daaraan gezeten wordt. Na de bevalling van M. wilde ik de eerste maanden ook niet, ik had nog best lang last van de hechtingen en was bang voor pijn.

Ik voel elke dag gewoon nieuwe straie komen ;( De huid is best gevoelig.

Wat naar LTC ;(
pi_194765471
De boobs zijn sowieso een no-go gebied zwanger en tijdens de bv en voor seks moet ik echt zin maken, iets wat de afgelopen weken niet voor is gekomen.

Het verlof is begonnen voor SQ en Seven *O*

Hier willen de darmen nog wel eens hyperactief worden op momenten dat je echt midden in de supermarkt staat.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194766641
Maak je eindelijk zin, begint je baby op te leven in je buik. ;( Echt een moodkiller, kan me daar echt niet overheen zetten, haha.
Protège moi de mes désirs.
pi_194766666
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:14 schreef LittleTeaCup het volgende:
Nieuw Hyperemesis dieptepuntje hier. Had echt een hele goede dag, veel kunnen doen en ik dacht, ik ga effe een pakketje posten, even naar de apotheek en boodschappen doen. Ik stap m’n auto in, rijd achteruit het parkeervak uit en ineens moest ik kotsen. Gelukkig heb ik al maaaaaanden plastic tasjes in m’n auto, ‘voor het geval dat’, maar ik miste toch een beetje dus nu ligt er kots in m’n auto en ik durf het niet op te ruimen want dan moet ik weer, aaargh. Daarna ook nog midden in m’n straat staan kotsen. Inclusief in m’n broek plassen want tja, hoogzwanger. Leuk voor de buren. Godsamme wat een ellende. Ben maar weer naar huis gelopen, gaan douchen en naar bed gegaan.
Oh oh :'( Kan iemand je helpen met het schoonmaken? En de buren zien je buik ook, die zullen er echt niks van vinden. :*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:03:21 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194766839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:14 schreef LittleTeaCup het volgende:
Nieuw Hyperemesis dieptepuntje hier. Had echt een hele goede dag, veel kunnen doen en ik dacht, ik ga effe een pakketje posten, even naar de apotheek en boodschappen doen. Ik stap m’n auto in, rijd achteruit het parkeervak uit en ineens moest ik kotsen. Gelukkig heb ik al maaaaaanden plastic tasjes in m’n auto, ‘voor het geval dat’, maar ik miste toch een beetje dus nu ligt er kots in m’n auto en ik durf het niet op te ruimen want dan moet ik weer, aaargh. Daarna ook nog midden in m’n straat staan kotsen. Inclusief in m’n broek plassen want tja, hoogzwanger. Leuk voor de buren. Godsamme wat een ellende. Ben maar weer naar huis gelopen, gaan douchen en naar bed gegaan.
Lekker boeiend wat de buren ervan vinden :* Wel rot dat je er nog steeds zo'n last van hebt -O- Heb je het elke dag nog zo te pakken of is het nu af en aan?

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Maak je eindelijk zin, begint je baby op te leven in je buik. ;( Echt een moodkiller, kan me daar echt niet overheen zetten, haha.
Dat heb ik gelukkig nog niet gehad! Wat vrij bijzonder is want baby beweegt zowat de hele dag :D Lijkt trouwens wel op Noa, die peert hem ook meteen als ze doorheeft dat we bepaalde actie gaan ondernemen _O-

Trouwens over gevoelige boobs gesproken: ik heb vandaag hele charmante topjes ontvangen (van die Sloggi achtige dingen). Men wat zit dat lekker O+ Ik ga ze 's nachts ook aanhouden, de dames zijn echt te groot nu om helemaal los te laten hangen :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194767005
Heb het af en aan. Soms een goede dag, soms niet. Vandaag was, tot het moment suprême, een goede dag. Veel in huis kunnen doen (voor m’n huidige standaard dan), en ik was totaal niet misselijk. En toen ineens, bam. Zo naar! Ik krijg als het goed is in week 38 of 39 een keizersnede ja. Ik tel de dagen af, letterlijk. Over 2 weken weet ik de datum. Pfff.

En over seks... ik ben dus sinds het tweede trimester bloedgeil. 😂 We hebben nu misschien 1x per week seks maar dat zou van mij meer mogen. Jammer dat m’n gezondheid het niet altijd toelaat, en ik ben ook vaak moe, maar m’n libido is nog steeds alive and kicking ondanks alle ellende.
pi_194767142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:54 schreef Wolken het volgende:
De boobs zijn sowieso een no-go gebied zwanger en tijdens de bv en voor seks moet ik echt zin maken, iets wat de afgelopen weken niet voor is gekomen.

Het verlof is begonnen voor SQ en Seven *O*

Hier willen de darmen nog wel eens hyperactief worden op momenten dat je echt midden in de supermarkt staat.
Oh dat heb ik ook altijd! Vooral in de buurt van de koelingen. Mijn darmen gaan ook in niet zwangere toestand regelmatig op hol door airco en supermarktkoeling....
Kwak
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:24:54 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194767214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Ach lieve ltc, wat ontzettend naar :* :* :*

En Kwak, nu zijn we ud-buddies <3 al is de kans groot dat je weer vooruit gezet wordt.

En majo :*

En ik hang aan m'n infuus, dus heb thuiszorg en kan mezelf niet uitkleden enzo en kots continu, dus seks? Was da? We hadden wat dat betreft beter niet in één ronde raak kunnen schieten, babymaakseks O+
Kom je niet ergens enorm in de knel nu met je nieuwe baan?
Niet dat je er wat aan kan doen natuurlijk, maar werken zit er niet in lijkt me en je was toch nog maar kort begonnen?
Kut sowieso wel, want je was toch echt heel blij met deze baan?

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 28-08-2020 20:59:21 ]
***
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:37:23 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194767448
M'N LINKERTIET LEKT!! 8)7

Ik weet ook niet waarom ik zo verbaasd ben :P
Resistance is futile.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:39:35 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194767486
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:14 schreef LittleTeaCup het volgende:
Nieuw Hyperemesis dieptepuntje hier. Had echt een hele goede dag, veel kunnen doen en ik dacht, ik ga effe een pakketje posten, even naar de apotheek en boodschappen doen. Ik stap m’n auto in, rijd achteruit het parkeervak uit en ineens moest ik kotsen. Gelukkig heb ik al maaaaaanden plastic tasjes in m’n auto, ‘voor het geval dat’, maar ik miste toch een beetje dus nu ligt er kots in m’n auto en ik durf het niet op te ruimen want dan moet ik weer, aaargh. Daarna ook nog midden in m’n straat staan kotsen. Inclusief in m’n broek plassen want tja, hoogzwanger. Leuk voor de buren. Godsamme wat een ellende. Ben maar weer naar huis gelopen, gaan douchen en naar bed gegaan.
-O- Wat ellendig.. hang in there LTC
Resistance is futile.
pi_194767702
Verlof! *) Geniet ervan dames! Heel fijn moment! 8-)
Hopelijk nog even genieten voor het echte aftellen begint!
pi_194767742
Seks! :9 Mensen die de vorige zwangerschap hebben meegekregen hier weten misschien nog een beetje hoe of wat en vandaar mijn enthousiasme... maar het hebben afgelopen week nog ontzettend slechte en onhandige seks gehad in de hoop de bevalling op te wekken. :') Geen resultaat. :+
pi_194767900
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh dat heb ik ook altijd! Vooral in de buurt van de koelingen. Mijn darmen gaan ook in niet zwangere toestand regelmatig op hol door airco en supermarktkoeling....
Ik ben vorige week in een soort paniek naar huis gereden en voor de zekerheid wat op de autostoel gelegd :') . Ik heb het tot huis gered.

Gewoon nog een keer proberen NJ *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:43:05 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194768536
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:06 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik ben vorige week in een soort paniek naar huis gereden en voor de zekerheid wat op de autostoel gelegd :') . Ik heb het tot huis gered.

Gewoon nog een keer proberen NJ *O*
Gewoon in de supermarkt om het toilet vragen! Dat zullen ze zeker begrijpen als je zwanger bent :Y Ik heb zelf een spastische darm en als ik moet dan moet ik, dus ook al regelmatig in de supermarkt geweest :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194769245
Pff het zou handig zijn als ze hier ook maten zouden uitdrukken in centimeters.. maat newborn en 0-3 maanden zit per merk echt super veel verschil in, heel onhandig. Sowieso is de ene baby de andere niet qua grootte dus ik snap echt niet waarom het matensysteem hier zo werkt. Maargoed dat is met meer matensystemen zo hier dus wat had ik anders verwacht :') .
pi_194769387
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef Smart_ass het volgende:
Pff het zou handig zijn als ze hier ook maten zouden uitdrukken in centimeters.. maat newborn en 0-3 maanden zit per merk echt super veel verschil in, heel onhandig. Sowieso is de ene baby de andere niet qua grootte dus ik snap echt niet waarom het matensysteem hier zo werkt. Maargoed dat is met meer matensystemen zo hier dus wat had ik anders verwacht :') .
Die centimeter-maten zijn anders ook bepaald niet uniform hier, hoor. ;)
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:55:25 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_194769816
Mijn dochter van 120 centimeter droeg vandaag nog een rokje in 86/92 :D

En vaak valt jongenskleding in maat 80 even groot als meisjeskleding in maat 104 :')
disclaimer
pi_194769921
Oke dan is het een globaal probleem :') .
pi_194770911
Mijn grote heeft broekmaat 122 en shirtmaat 128 (meestal) maar ik vind het echt jammer dat vanaf 128 je meestal weer in een “ouder” segment komt, met nóg meer zwart, grijs, teksten en “stoerheid”.... hij is pas 5...

Schoenmaat 32 :')

Klein babietje gaat weer even een schok zijn straks
Kwak
pi_194773005
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 00:05 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn grote heeft broekmaat 122 en shirtmaat 128 (meestal) maar ik vind het echt jammer dat vanaf 128 je meestal weer in een “ouder” segment komt, met nóg meer zwart, grijs, teksten en “stoerheid”.... hij is pas 5...

Schoenmaat 32 :')

Klein babietje gaat weer even een schok zijn straks
Ik kan je zeggen: het is weer behoorlijk wennen ja :P Sommige dingen gaan vanzelfsprekend, sommige dingen niet. Zo vind ik mijn baby aankleden een hels karwei. Ik moet daar echt weer even in komen. Nu heb ik al best een beer van een baby, dat neemt niet weg dat ik bang ben dat ik hem pijn doe als ik hem in een rompertje wurm.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:37:43 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194773371
Haha, verhelderend filmpje wel (gemaakt voor kinderen)! Vooral de stuitbevalling :+


Deze ga ik sturen aan m'n stiefdochters.
Resistance is futile.
pi_194773439
*Breekt in*
Ben niet zwanger, wel geweest lang geleden, maar las over de maagzuurproblemen. Ik heb daar zelf soms echt heel erg last van. Slik vaak omeprazol (vanwege diclo) maar dat helpt niks. Wat wel echt helpt bij mij is rennie duo. Mag tijdens de zwangerschap gekauwd worden. Dus, wellicht een probeerpoging waard? :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:52:58 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_194773452
Rennie duo is echt bazenspul ja, al vrees ik dat MaJo dat stadium al voorbij is :D
disclaimer
pi_194773483
Is echt goed spul, hadden ze dat maar tijdens mijn zwangerschappen, had een hoop ellende gescheeld :Y

Dan wens ik MaJo heel veel sterkte, tis gewoon kut :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_194773513
Hihi idd even wennen zo klein alles weer. Al valt het me ook niet tegen, gaat zoveel soepeler als bij R.

Seks, hahaha, laatste keer was de bevruchting :X vinden we beide geen punt gelukkig. Nu met bv is aanraken sowieso no go en moet er niet aan denken. Volgende week inwendig onderzoek bij bekken fysio, vind ik spannend genoeg brrr. Vind mijn onderkant er maar gek uit zien nog. :')

Wat naar van de misselijke en zieke dames hier :* sterkte!
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:03:51 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194775760
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:50 schreef Mushanga71 het volgende:
*Breekt in*
Ben niet zwanger, wel geweest lang geleden, maar las over de maagzuurproblemen. Ik heb daar zelf soms echt heel erg last van. Slik vaak omeprazol (vanwege diclo) maar dat helpt niks. Wat wel echt helpt bij mij is rennie duo. Mag tijdens de zwangerschap gekauwd worden. Dus, wellicht een probeerpoging waard? :)
Heel lief maar heb dit inderdaad allemaal al geprobeerd :) omeprazol slikte ik al wegens chronische maagzuur, dat is nu pantoprazol geworden. Antagel erbij geprobeerd, rennies (duo), maar helaas. Niets helpt. Ik heb waarschijnlijk net als mijn moeder een breuk in mijn middenrif. Dat is normaal goed te behandelen met medicatie maar helaas niet tijdens de zwangerschap -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:36:54 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194776330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:24 schreef BE het volgende:

[..]

Kom je niet ergens enorm in de knel nu met je nieuwe baan?
Niet dat je er wat aan kan doen natuurlijk, maar werken zit er niet in lijkt me en je was toch nog maar kort begonnen?
Kut sowieso wel, want je was toch echt heel blij met deze baan?
Ik heb een gouden nieuwe baas, want ondanks dat ik tot dinsdag in m'n proeftijd zit, niks dan begrip. Ik lig er volledig uit en ze wenst me sterkte, was zelf ook net zwanger bij een nieuwe baan en heeft er verder - behalve 'onhandig voor ons en vervelend voor jou' - nul oordeel over. Zo fijn.

En jongens, ik at een boterham vandaag O+ geen idee of hij binnen gaat blijven, maar toch: hoera!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:01:57 #200
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_194776601
:W hey jullie!

Hier even snelle update. Nora doet het goed. We zijn sinds woensdag thuis nadat ze iets teveel afgevallen was en we niet dinsdag weg mochten uit het zkh. Het kwam tegen de 9% aan.

Maar nu doet ze het prima en zit nog iets van 90 gram onder haar geboortegewicht. Vanmorgen is de hielprik gedaan. Borstvoeding gaat ook goed en ook belangrijk om te melden is dat de moeder goed hersteld! Fijn weekend verder!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_194776991
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:01 schreef Toekito het volgende:
:W hey jullie!

Hier even snelle update. Nora doet het goed. We zijn sinds woensdag thuis nadat ze iets teveel afgevallen was en we niet dinsdag weg mochten uit het zkh. Het kwam tegen de 9% aan.

Maar nu doet ze het prima en zit nog iets van 90 gram onder haar geboortegewicht. Vanmorgen is de hielprik gedaan. Borstvoeding gaat ook goed en ook belangrijk om te melden is dat de moeder goed hersteld! Fijn weekend verder!
@Toekito ter relativering (voor jezelf) er is een theorie dat keizersnede kindjes vaak relatief veel afvallen omdat hun geboortegewicht vertekent doordat ze niet door het geboortekanaal geperst worden en daardoor meer vocht bij zich hebben na de geboorte.

Ik heb het nu zo vaak gehoord (ook bij mijn eigen kind) dat een ks kindje “bijna teveel” afviel na de gebooete, dat ik geneigd ben dit te geloven.

Bij mij werd er naar de borstvoeding gewezen, maar die was prima op gang. Gelukkig was de kraamverzorgster heel nuchter en hoefden we niet naar t ziekenhuis ...
Kwak
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:37:22 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194777012
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heel lief maar heb dit inderdaad allemaal al geprobeerd :) omeprazol slikte ik al wegens chronische maagzuur, dat is nu pantoprazol geworden. Antagel erbij geprobeerd, rennies (duo), maar helaas. Niets helpt. Ik heb waarschijnlijk net als mijn moeder een breuk in mijn middenrif. Dat is normaal goed te behandelen met medicatie maar helaas niet tijdens de zwangerschap -O-
-O-

Ik hoop voor je dat de komende tijd voorbij vliegt :*
Resistance is futile.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:39:03 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194777034
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:01 schreef Toekito het volgende:
:W hey jullie!

Hier even snelle update. Nora doet het goed. We zijn sinds woensdag thuis nadat ze iets teveel afgevallen was en we niet dinsdag weg mochten uit het zkh. Het kwam tegen de 9% aan.

Maar nu doet ze het prima en zit nog iets van 90 gram onder haar geboortegewicht. Vanmorgen is de hielprik gedaan. Borstvoeding gaat ook goed en ook belangrijk om te melden is dat de moeder goed hersteld! Fijn weekend verder!
Fijn dat beide dames het goed doen! Hoe is het met jou ondertussen? Er is altijd zo weinig aandacht voor de kersverse vader ;) .
Resistance is futile.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:46:41 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194777134
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb een gouden nieuwe baas, want ondanks dat ik tot dinsdag in m'n proeftijd zit, niks dan begrip. Ik lig er volledig uit en ze wenst me sterkte, was zelf ook net zwanger bij een nieuwe baan en heeft er verder - behalve 'onhandig voor ons en vervelend voor jou' - nul oordeel over. Zo fijn.

En jongens, ik at een boterham vandaag O+ geen idee of hij binnen gaat blijven, maar toch: hoera!
Oh wauw! Daar heb je het dan heel erg fijn mee getroffen zeg! _O_
***
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:10:46 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194777567
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb een gouden nieuwe baas, want ondanks dat ik tot dinsdag in m'n proeftijd zit, niks dan begrip. Ik lig er volledig uit en ze wenst me sterkte, was zelf ook net zwanger bij een nieuwe baan en heeft er verder - behalve 'onhandig voor ons en vervelend voor jou' - nul oordeel over. Zo fijn.

En jongens, ik at een boterham vandaag O+ geen idee of hij binnen gaat blijven, maar toch: hoera!
Fijn dat je baas meedenkt in plaats van oordeelt. En :Y) w/
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:25:07 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194777783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb een gouden nieuwe baas, want ondanks dat ik tot dinsdag in m'n proeftijd zit, niks dan begrip. Ik lig er volledig uit en ze wenst me sterkte, was zelf ook net zwanger bij een nieuwe baan en heeft er verder - behalve 'onhandig voor ons en vervelend voor jou' - nul oordeel over. Zo fijn.

En jongens, ik at een boterham vandaag O+ geen idee of hij binnen gaat blijven, maar toch: hoera!
Wat fijn dat je een begripvolle baas hebt! En een boterham O+ Hopelijk blijft het nu binnen :*

quote:
19s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:01 schreef Toekito het volgende:
:W hey jullie!

Hier even snelle update. Nora doet het goed. We zijn sinds woensdag thuis nadat ze iets teveel afgevallen was en we niet dinsdag weg mochten uit het zkh. Het kwam tegen de 9% aan.

Maar nu doet ze het prima en zit nog iets van 90 gram onder haar geboortegewicht. Vanmorgen is de hielprik gedaan. Borstvoeding gaat ook goed en ook belangrijk om te melden is dat de moeder goed hersteld! Fijn weekend verder!
Wat houdt 9% precies in? Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat de borstvoeding goed op gang is ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

-O-

Ik hoop voor je dat de komende tijd voorbij vliegt :*
Het is ook een beetje trial and error. Gisteren na 8 uur niets meer gegeten en gedronken en ik had gelijk een stuk minder last van maagzuur ^O^ Ik denk dat ik dit maar blijf proberen. Ook behoorlijk goed geslapen, alleen erg last van mijn rug. De ene kwaal vervangt de andere weer :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:50:57 #207
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_194778150
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn dat beide dames het goed doen! Hoe is het met jou ondertussen? Er is altijd zo weinig aandacht voor de kersverse vader ;) .
Goed hoor, mijn schoonouders letten goed op mij. Is uiteraard wel wennen maar aan de andere kant al bijna weer vertrouwd.

Die 9% is aantal procent dat kind afgevallen was van het geboortegewicht. Bij 10 worden ze echt onrustig in ziekenhuis. Maar Nora keerde het tij net op tijd ;)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_194778206
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heel lief maar heb dit inderdaad allemaal al geprobeerd :) omeprazol slikte ik al wegens chronische maagzuur, dat is nu pantoprazol geworden. Antagel erbij geprobeerd, rennies (duo), maar helaas. Niets helpt. Ik heb waarschijnlijk net als mijn moeder een breuk in mijn middenrif. Dat is normaal goed te behandelen met medicatie maar helaas niet tijdens de zwangerschap -O-
Auwtsj, daar ben je mooi klaar mee dan ;( Sterkte ermee :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_194778526
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heel lief maar heb dit inderdaad allemaal al geprobeerd :) omeprazol slikte ik al wegens chronische maagzuur, dat is nu pantoprazol geworden. Antagel erbij geprobeerd, rennies (duo), maar helaas. Niets helpt. Ik heb waarschijnlijk net als mijn moeder een breuk in mijn middenrif. Dat is normaal goed te behandelen met medicatie maar helaas niet tijdens de zwangerschap -O-
Sterkte. Ik zette mijn bed een stuk omhoog. In ben uiteindelijk geopereerd aan zo’n breuk. Want chronisch maagzuurremmers slikken is ook niet goed. Dat was niet de reden van de operatie trouwens.

Ik slikte uiteindelijk ranitidine wellicht kun je die nog vragen. Het is uitproberen welke er het beste werkt.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:30:15 #210
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_194779746
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

@:toekito ter relativering (voor jezelf) er is een theorie dat keizersnede kindjes vaak relatief veel afvallen omdat hun geboortegewicht vertekent doordat ze niet door het geboortekanaal geperst worden en daardoor meer vocht bij zich hebben na de geboorte.

Ik heb het nu zo vaak gehoord (ook bij mijn eigen kind) dat een ks kindje “bijna teveel” afviel na de gebooete, dat ik geneigd ben dit te geloven.

Bij mij werd er naar de borstvoeding gewezen, maar die was prima op gang. Gelukkig was de kraamverzorgster heel nuchter en hoefden we niet naar t ziekenhuis ...
Oh dat heb ik nog niet gehoord maar thanks! Zou hoop verklaren idd. Wij moesten nu dus dagje langer blijven en was het spannend of het er geen twee zouden worden. Maar gelukkig mochten we na bijna 26 bonusuren toch het ziekenhuis verlaten.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_194779931
Kraampakket is binnen. Nu wordt het menens. :P
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:58:05 #212
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194780241
Hoera voor de boterham Tink!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194783982
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:01 schreef Toekito het volgende:
:W hey jullie!

Hier even snelle update. Nora doet het goed. We zijn sinds woensdag thuis nadat ze iets teveel afgevallen was en we niet dinsdag weg mochten uit het zkh. Het kwam tegen de 9% aan.

Maar nu doet ze het prima en zit nog iets van 90 gram onder haar geboortegewicht. Vanmorgen is de hielprik gedaan. Borstvoeding gaat ook goed en ook belangrijk om te melden is dat de moeder goed hersteld! Fijn weekend verder!
Goede update! :D Hopelijk nog een fijne kraamtijd samen!
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:49:41 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194784003
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Goede update! :D Hopelijk nog een fijne kraamtijd samen!
Hoe is het bij jullie?
Resistance is futile.
pi_194784114
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe is het bij jullie?
Ze gaat in elk geval niet te vroeg bevallen.. :9

Er lijkt nog niet echt iets te gebeuren. Beetje meer lage rugpijn, slijmprop is ze wel verloren, maar ja, dat zegt nog niet zoveel.. Ik hoop dat de volgende controle nieuws is, maar vrees dat we nog even ongeduldig mogen zijn. *)
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:07:44 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194784356
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:55 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze gaat in elk geval niet te vroeg bevallen.. :9

Er lijkt nog niet echt iets te gebeuren. Beetje meer lage rugpijn, slijmprop is ze wel verloren, maar ja, dat zegt nog niet zoveel.. Ik hoop dat de volgende controle nieuws is, maar vrees dat we nog even ongeduldig mogen zijn. *)
Hopelijk wordt het geen uitputtingsslag.
Resistance is futile.
pi_194784607
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hopelijk wordt het geen uitputtingsslag.
Hoop 't niet nee.. Ze slaapt vooral niet veel meer nu.
Verder valt het mij alles mee als ik zie wat ze nog wél kan en doet. Wat dat betreft gaat het echt 10x beter dan de eerste zwangerschap.
pi_194784688
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hoop 't niet nee.. Ze slaapt vooral niet veel meer nu.
Verder valt het mij alles mee als ik zie wat ze nog wél kan en doet. Wat dat betreft gaat het echt 10x beter dan de eerste zwangerschap.
Was de eerste ook 'te laat'?
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:01:41 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194786509
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:20 schreef F_r het volgende:

[..]

Sterkte. Ik zette mijn bed een stuk omhoog. In ben uiteindelijk geopereerd aan zo’n breuk. Want chronisch maagzuurremmers slikken is ook niet goed. Dat was niet de reden van de operatie trouwens.

Ik slikte uiteindelijk ranitidine wellicht kun je die nog vragen. Het is uitproberen welke er het beste werkt.
Het bed omhoog zetten is wat lastig met een boxspring maar wil inderdaad een kussen onder ons matras proberen :Y Het lastige is wel dat mijn man dan ook omhoog moet maar daar moet hij maar even mee dealen :P

Heeft de operatie uiteindelijk geholpen?

Dit keer zo last van reflux dat ik net al mijn eten eruit heb gegooid :r Ik hoop echt dat dit snel minder wordt want ik word er echt een beetje moedeloos van -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:55 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze gaat in elk geval niet te vroeg bevallen.. :9

Er lijkt nog niet echt iets te gebeuren. Beetje meer lage rugpijn, slijmprop is ze wel verloren, maar ja, dat zegt nog niet zoveel.. Ik hoop dat de volgende controle nieuws is, maar vrees dat we nog even ongeduldig mogen zijn. *)
Spannend hoor! Hopelijk dient de kleine zich snel aan :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194789264
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Was de eerste ook 'te laat'?
Yes, 6 dagen. (Paar uurtjes voor dag 7 :9 ) Dus we zijn wel ingesteld op een weekje over tijd. Vooral heel benieuwd nu of er morgen bij de controle iets te zien is, 'iets' gebeurt is.
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:16:54 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194789390
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 08:55 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Yes, 6 dagen. (Paar uurtjes voor dag 7 :9 ) Dus we zijn wel ingesteld op een weekje over tijd. Vooral heel benieuwd nu of er morgen bij de controle iets te zien is, 'iets' gebeurt is.
Dat ze de slijmprop verloren is, is in elk geval bemoedigend.
Resistance is futile.
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:26:58 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_194789478
Die kan gewoon weer aangroeien :P
disclaimer
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 09:27:51 #223
382129 crew  Donna
pi_194789488
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:26 schreef SQ het volgende:
Die kan gewoon weer aangroeien :P
Haha ik wou het niet zeggen. :7
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 09:30:16 #224
382129 crew  Donna
pi_194789503
Morgen groeiecho, ben benieuwd.
Zal dan ook wel overgenomen worden door het ziekenhuis aangezien dit de eerste keer is dat ik een vk/gyn zie nadat ik met insuline begonnen ben.

En vandaag weekwissel. 27 weken! *O*
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:32:33 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_194789522
Hey, derde trimester!
disclaimer
pi_194789544
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat ze de slijmprop verloren is, is in elk geval bemoedigend.
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:26 schreef SQ het volgende:
Die kan gewoon weer aangroeien :P
Dat inderdaad. :+ Ik ben blij dat er iets gebeurde, maar geen bloed o.i.d. nog, dus heb er nog niet echt verwachtingen van.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 09:36:44 #227
382129 crew  Donna
pi_194789567
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:32 schreef SQ het volgende:
Hey, derde trimester!
Oh verrek!
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:54:20 #228
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194789749
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:26 schreef SQ het volgende:
Die kan gewoon weer aangroeien :P
Echt? Wist ik niet. Bizar :P
Resistance is futile.
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:55:23 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_194789762
quote:
11s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Echt? Wist ik niet. Bizar :P
Ja, slijmproppen zijn een mysterie!
Ik ben er overigens nooit merkbaar 1 verloren. Of ze landen bij mij altijd in de wc tijdens het poepen, dat zou ook kunnen.
disclaimer
pi_194789794
Ik ben 'm wel verloren, paar dagen later braken mijn vliezen.

Hier 22 weken vandaag!
  zondag 30 augustus 2020 @ 10:47:19 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194790242
Ik verloor 'm zo'n 24 uur voor prul geboren werd, tijdens de inleiding.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194790507
Vorige keer verloor ze 'm hier ~ een week voor de bevalling.

Nu is ze hem donderdag verloren, dus als het zoals de volgende week zou gaan komen we uit op 03-09. :9
Was trouwens gewoon op de bank, dat ze iets voelde glijden/lopen. Niet te missen. :+

Oja, en uitgerekend dus vandaag wel. *O*
pi_194790881
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Vorige keer verloor ze 'm hier ~ een week voor de bevalling.

Nu is ze hem donderdag verloren, dus als het zoals de volgende week zou gaan komen we uit op 03-09. :9
Was trouwens gewoon op de bank, dat ze iets voelde glijden/lopen. Niet te missen. :+

Oja, en uitgerekend dus vandaag wel. *O*
De uitgerekende datum is bereikt hoor *O*. Hopelijk komt de kleine deze week gewoon. Ik heb het voorspeld :+

Ik verloor mijn slijmprop in 5 dagen tijd, 1.5 week voor de bevalling. :')
pi_194794126
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Vorige keer verloor ze 'm hier ~ een week voor de bevalling.

Nu is ze hem donderdag verloren, dus als het zoals de volgende week zou gaan komen we uit op 03-09. :9
Was trouwens gewoon op de bank, dat ze iets voelde glijden/lopen. Niet te missen. :+

Oja, en uitgerekend dus vandaag wel. *O*
Mijlpaal der mijlpalen! *O*

Wij hebben trouwens een hele leuke meisjesnaam! Tweede naam weten we ook al. Nog geen flauw idee voor een jongensnaam.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:40:18 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194795373
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:40 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mijlpaal der mijlpalen! *O*

Wij hebben trouwens een hele leuke meisjesnaam! Tweede naam weten we ook al. Nog geen flauw idee voor een jongensnaam.
Jongensnamen is ook moeilijker. Voor meisjes is er veel meer variatie en je mag bovendien ook nog stoere namen kiezen. Bij jongens mag je dan weer niet te vrouwelijk en zacht kiezen.

Zo werkt dat ook met kleding.
Resistance is futile.
pi_194795394
Ik vind jongensnamen juist makkelijker, eigenlijk.
Kwak
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:57:51 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_194795801
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind jongensnamen juist makkelijker, eigenlijk.
Ik ook. Veel minder negatieve connotaties ook :')
disclaimer
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:02:53 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194795934
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik ook. Veel minder negatieve connotaties ook :')
Ik heb er één bedacht voor mijn zoon: Smelliot :')
Resistance is futile.
  zondag 30 augustus 2020 @ 16:03:24 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_194795947
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb er één bedacht voor mijn zoon: Smelliot :')
Het kan zo in Monty Python O+
disclaimer
pi_194795964
Ik werk op een school met heel veel jongens (in de meeste klassen zitten ongeveer 15 á 18 jongens en 3 á 5 meiden). Dus ik heb vooral negatieve connotaties met jongensnamen.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 16:08:47 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194796081
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind jongensnamen juist makkelijker, eigenlijk.
Wij hadden in eerste instantie meer meisjesnamen maar uiteindelijk waren we er zo uit :Y qua meisjesnamen hadden we wel een stuk of 10 kanshebbers, qua jongensnaam 3. Dus dat kiest een stuk makkelijker :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194797197
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:27 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

De uitgerekende datum is bereikt hoor *O*. Hopelijk komt de kleine deze week gewoon. Ik heb het voorspeld :+

Ik verloor mijn slijmprop in 5 dagen tijd, 1.5 week voor de bevalling. :')
We gaan 't zien! Liever vandaag dan morgen, maar anderzijds is een paar nachten nog goed slapen ook geen straf. :@

Ook fijn.... :+

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:40 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mijlpaal der mijlpalen! *O*

Wij hebben trouwens een hele leuke meisjesnaam! Tweede naam weten we ook al. Nog geen flauw idee voor een jongensnaam.
*O*

Nu zijn we wel nieuwsgierig natuurlijk!

Wij wisten sneller een jongensnaam .. maar ja, alle meisjesnamen waren eigenlijk 2 jaar geleden al langsgekomen. :9
pi_194797819
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Vorige keer verloor ze 'm hier ~ een week voor de bevalling.

Nu is ze hem donderdag verloren, dus als het zoals de volgende week zou gaan komen we uit op 03-09. :9
Was trouwens gewoon op de bank, dat ze iets voelde glijden/lopen. Niet te missen. :+

Oja, en uitgerekend dus vandaag wel. *O*
Ahh wat spannend! De uitgerekende datum is hier!

Ik vond jongensnamen eigenlijk ook makkelijker. Ik heb een lijstje met een aantal jongensnamen die ik heel leuk vind, maar een deel vind ik lelijk klinken als je ze in ‘t Engels uitspreekt en mijn vriend vond ze überhaupt allemaal niets.. :') . Blij dat we een meisje krijgen O+.

Trouwens voor de dames die in het verleden ooit gestript zijn: deed dat pijn? Ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik las online dat veel vrouwen zeiden dat het nogal pijnlijk was :o.
pi_194798178
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh wat spannend! De uitgerekende datum is hier!

Ik vond jongensnamen eigenlijk ook makkelijker. Ik heb een lijstje met een aantal jongensnamen die ik heel leuk vind, maar een deel vind ik lelijk klinken als je ze in ‘t Engels uitspreekt en mijn vriend vond ze überhaupt allemaal niets.. :') . Blij dat we een meisje krijgen O+.

Trouwens voor de dames die in het verleden ooit gestript zijn: deed dat pijn? Ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik las online dat veel vrouwen zeiden dat het nogal pijnlijk was :o.
Nee, ik vond het geen pijn doen. Lekker is anders natuurlijk, maar ik vond het heel erg meevallen.

Ik heb de vorige keer geen slijmprop verloren denk ik.

Shit, ik zit ook al dus in het derde trimester... Ik dacht volgende week pas....
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194798226
Dat schiet lekker op Wolken (en Donna!) *O*

Ik heb morgen al intake in het ziekenhuis, lekker snel. Benieuwd of ik meteen aan de medicatie moet of dat ze het nog even willen aankijken.
pi_194798770
Ik vond strippen voelen als een (lichte) menstruatiekramp. Niet leuk maar ook niet erg pijnlijk.
pi_194799024
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh wat spannend! De uitgerekende datum is hier!

Ik vond jongensnamen eigenlijk ook makkelijker. Ik heb een lijstje met een aantal jongensnamen die ik heel leuk vind, maar een deel vind ik lelijk klinken als je ze in ‘t Engels uitspreekt en mijn vriend vond ze überhaupt allemaal niets.. :') . Blij dat we een meisje krijgen O+.

Trouwens voor de dames die in het verleden ooit gestript zijn: deed dat pijn? Ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik las online dat veel vrouwen zeiden dat het nogal pijnlijk was :o.
M'n vriendin omschrijft het nu niet als prettig, maar had er absoluut geen moeite mee. Je hoort nog wel eens dat mensen verschil ervaren tussen de verloskundige en gynaecoloog.
pi_194799121
Hmm oke, dat stelt me wel gerust. Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat het eraan ligt wie het doet, de ene persoon is misschien wat ruwer dan de andere :D.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 19:00:39 #249
382129 crew  Donna
pi_194799165
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:52 schreef Smart_ass het volgende:
Hmm oke, dat stelt me wel gerust. Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat het eraan ligt wie het doet, de ene persoon is misschien wat ruwer dan de andere :D.
Ja dat is met alles zo eigenlijk. Ik had 1 VK die zat tijdens het ontsluiting voelen zowat te graven en bij de ander merkte ik niks. :D
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 19:53:24 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194800008
Toen ik laatst in het ziekenhuis was met bloedverlies werd ik getoucheerd, dat was wel heftiger dan ik dacht :X Is strippen een beetje vergelijkbaar? Het was niet per se heel pijnlijk maar het was minder zachtzinnig dan ik verwacht had zeg maar :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 30 augustus 2020 @ 20:04:57 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_194800210
Volgens mij is de ervaring heel persoonlijk :P
Ik vond het nooit zo heel spannend maar ja, ik heb daar sowieso weinig zenuwen lopen :')
disclaimer
pi_194800226
De gevoeligheid van de bmm verschilt per vrouw. Ik voelde niks van toucheren en nauwelijks iets van strippen...
Kwak
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 20:15:07 #253
382129 crew  Donna
pi_194800390
Ik heb tijdens de weeën trouwens een uitstrijkje gehad inclusief eendenbek, niks van gemerkt. :')
pi_194800753
Bij mij waren beiden heel erg pijnlijk.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 30 augustus 2020 @ 20:32:14 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_194800787
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:06 schreef kwakz0r het volgende:
De gevoeligheid van de bmm verschilt per vrouw. Ik voelde niks van toucheren en nauwelijks iets van strippen...
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:15 schreef Donna het volgende:
Ik heb tijdens de weeën trouwens een uitstrijkje gehad inclusief eendenbek, niks van gemerkt. :')
Zenuwlozenboks :D
disclaimer
pi_194800991
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:32 schreef SQ het volgende:

[..]


[..]

Zenuwlozenboks :D
Ik voeg me ook bij dit clubje :D
pi_194801080
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:15 schreef Donna het volgende:
Ik heb tijdens de weeën trouwens een uitstrijkje gehad inclusief eendenbek, niks van gemerkt. :')
Ik vind uitstrijkjes soms al best een beetje pijnlijk en toen ze dus met een mega lange wattenstaaf super ver naar binnen ging voor die gbs-test deed dat echt best pijn :@. De rest van de dag deed plassen ook nog pijn en was het een beetje roze. Dit gaat nog wat worden, de bevalling :') :D .
  zondag 30 augustus 2020 @ 20:47:42 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_194801146
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik vind uitstrijkjes soms al best een beetje pijnlijk en toen ze dus met een mega lange wattenstaaf super ver naar binnen ging voor die gbs-test deed dat echt best pijn :@. De rest van de dag deed plassen ook nog pijn en was het een beetje roze. Dit gaat nog wat worden, de bevalling :') :D .
Gingen ze dan wel je vagijn in, ?
disclaimer
pi_194801415
quote:
11s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Gingen ze dan wel je vagijn in, ?
Ja ze gaan er dan super ver in, totaan je rectum. Laatste stukje voelde ik dan weer niets van :P. Misschien dat t gewoon een beetje droog was daar ofzo, dat het daarom pijn deed.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 21:10:05 #260
382129 crew  Donna
pi_194801530
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik vind uitstrijkjes soms al best een beetje pijnlijk en toen ze dus met een mega lange wattenstaaf super ver naar binnen ging voor die gbs-test deed dat echt best pijn :@. De rest van de dag deed plassen ook nog pijn en was het een beetje roze. Dit gaat nog wat worden, de bevalling :') :D .
Ik heb nog nooit een uitstrijkje gehad onder normale omstandigheden.
Nog 7 weken, dan weet ik hoe een bewust uitstrijkje voelt haha.
pi_194802199
Ik luister tegenwoordig even kort naar het hartje voor het slapen gaan en wat blijft dat toch magisch O+ O+

En dan is het nu oma's bedtijd :') :W
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 21:45:28 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194802255
quote:
11s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Gingen ze dan wel je vagijn in, ?
Hoe wil je een uitstrijkje maken zonder de vagijn in te gaan :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 30 augustus 2020 @ 21:46:38 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_194802277
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe wil je een uitstrijkje maken zonder de vagijn in te gaan :?
Haha, omdat de klachten meer leken op een wattenstaafje in de urinebuis ;)
disclaimer
pi_194802368
Ik zit serieus nu een anatomisch plaatje van het vrouwelijk onderlichaam te bekijken :') . Ik dacht dat wanneer je plast dat ook voor een deel vanuit je vagijn komt? Maar als ik zo een plaatje bekijk staat dat toch echt los van elkaar.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 21:54:41 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194802389
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit serieus nu een anatomisch plaatje van het vrouwelijk onderlichaam te bekijken :') . Ik dacht dat wanneer je plast dat ook voor een deel vanuit je vagijn komt? Maar als ik zo een plaatje bekijk staat dat toch echt los van elkaar.
Nee joh :D Uit je vagijn komt menstruatie/baby/gaat een piemel in, je plasgaatje staat daar helemaal los van :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 21:55:03 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194802397
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, omdat de klachten meer leken op een wattenstaafje in de urinebuis ;)
Misschien heb je toch gelijk gezien de reactie hieronder :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194802421
Snap er trouwens sowieso niets van, want ze gingen er dus best ver in zodat ze ook een sample konden krijgen van je rectum maar je kunt toch niet ineens vanuit je vagina in je rectum komen? :? Ik voel me heel dom nu hahah. Het gaat om dit dus:

The test is simple, inexpensive, and painless. Called a culture, it involves using a large cotton swab to collect samples from the vagina and rectum. These samples are tested in a lab to check for GBS.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 21:58:48 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194802448
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:56 schreef Smart_ass het volgende:
Snap er trouwens sowieso niets van, want ze gingen er dus best ver in zodat ze ook een sample konden krijgen van je rectum maar je kunt toch niet ineens vanuit je vagina in je rectum komen? :? Ik voel me heel dom nu hahah. Het gaat om dit dus:

The test is simple, inexpensive, and painless. Called a culture, it involves using a large cotton swab to collect samples from the vagina and rectum. These samples are tested in a lab to check for GBS.
Nee je rectum is weer wat anders, daar komt poep uit/kan eventueel een piemel in :P En die staan niet met elkaar in verbinding nee :N
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194802453
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee joh :D Uit je vagijn komt menstruatie/baby/gaat een piemel in, je plasgaatje staat daar helemaal los van :D
Ja dan is het toch wel gek dat plassen pijn deed :{ . Nou goed het is nu allemaal weer goed in elk geval.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:00:38 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194802483
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja dan is het toch wel gek dat plassen pijn deed :{ . Nou goed het is nu allemaal weer goed in elk geval.
Ik kan na de seks ook wel eens pijn bij het plassen hebben. Misschien dat ze een beetje te hardhandig waren?

Zelf vorige week nog een catheter gehad om weer op blaasontsteking gecheckt te worden en heb daar zelf echt nauwelijks last van, het is hooguit 1 seconde gevoelig. Ook geen last met plassen daarna :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194802502
@MaJo Ja precies, dat wist ik wel haha. Maar die verloskundige zei dus dat ze expres een extra lang wattenstaafje gebruikten zodat ze er daar ook bij kon. Want ze is maar 1x naar binnen gegaan. Heel bijzonder allemaal. Nja hopelijk is de uitslag oke. Ik voel me nu echt zo’n n00b die denkt dat zwanger worden gebeurt door een piemel in een navel te steken ofzo :') .
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:04:04 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194802545
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:56 schreef Smart_ass het volgende:
Snap er trouwens sowieso niets van, want ze gingen er dus best ver in zodat ze ook een sample konden krijgen van je rectum maar je kunt toch niet ineens vanuit je vagina in je rectum komen? :? Ik voel me heel dom nu hahah. Het gaat om dit dus:

The test is simple, inexpensive, and painless. Called a culture, it involves using a large cotton swab to collect samples from the vagina and rectum. These samples are tested in a lab to check for GBS.
Hier wat meer info voor je. Rectum en vagina staan niet met elkaar in verbinding.

https://kidshealth.org/en(...)%20check%20for%20GBS.

In Nederland zeker niet standaard om hierop te testen.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:04:44 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194802557
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:01 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo Ja precies, dat wist ik wel haha. Maar die verloskundige zei dus dat ze expres een extra lang wattenstaafje gebruikten zodat ze er daar ook bij kon. Want ze is maar 1x naar binnen gegaan. Heel bijzonder allemaal. Nja hopelijk is de uitslag oke. Ik voel me nu echt zo’n n00b die denkt dat zwanger worden gebeurt door een piemel in een navel te steken ofzo :') .
Dan is het wel echt een raar verhaal ja :? En het voelt soms met plassen ook wel alsof het ook uit je vagijn komt. Ik heb dat de laatste weken ook, dat ik niks meer voel maar het toch door blijft lopen :D

Doet me trouwens denken aan een nieuwsbericht van jaaaaren geleden waarbij een stel het niet lukte om zwanger te raken en daarmee naar de dokter te gaan. Bleken ze al jaren anale seks te hebben _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194802562
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan na de seks ook wel eens pijn bij het plassen hebben. Misschien dat ze een beetje te hardhandig waren?

Zelf vorige week nog een catheter gehad om weer op blaasontsteking gecheckt te worden en heb daar zelf echt nauwelijks last van, het is hooguit 1 seconde gevoelig. Ook geen last met plassen daarna :)
Maar hoe kun je dan pijn hebben bij het plassen na de seks als het niet met elkaar in verbinding staat zeg maar? :P. Dat bedoel ik dus meer. Inderdaad misschien een beetje hardhandig geweest.

Fijn dat je daar verder geen last van hebt gehad, klinkt niet heel chill namelijk!
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:05:57 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194802577
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar hoe kun je dan pijn hebben bij het plassen na de seks als het niet met elkaar in verbinding staat zeg maar? :P. Dat bedoel ik dus meer. Inderdaad misschien een beetje hardhandig geweest.

Fijn dat je daar verder geen last van hebt gehad, klinkt niet heel chill namelijk!
De urinebuis zit natuurlijk wel in dat gebied, misschien dat er dan toch een beetje druk op gestaan heeft ofzo (qua seks). Met een wattenstaaf zie ik dat eerlijk gezegd ook niet zo voor me :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:09:25 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_194802620
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:52 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zit serieus nu een anatomisch plaatje van het vrouwelijk onderlichaam te bekijken :') . Ik dacht dat wanneer je plast dat ook voor een deel vanuit je vagijn komt? Maar als ik zo een plaatje bekijk staat dat toch echt los van elkaar.
:o
disclaimer
pi_194802656
@Seven. kidshealth :'( :D.

Nee ik weet inderdaad dat vagina en rectum niet met elkaar in verbinding staan haha, zover ben ik dan wel. Het was gewoon vreemd dat de verloskundige deed alsof ze met 1 grote wattenstaaf beide plekken kon bereiken. Maargoed ik heb verder niet gezien wat ze deed daar beneden, wie weet is ze toch met twee verschillende wattenstaven de 2 verschillende openingen in gegaan :D.

Hier wordt er dus wel standaard op getest tussen week 35-37.

@MaJo haha serieus?! Lijkt me lastig zwanger worden dan ja. Zulke verhalen heb ik dus ook weleens gehoord maar dan over navels :') .
pi_194802691
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:09 schreef SQ het volgende:

[..]

:o
Maar hoe verklaar je dan dat plassen soms pijn kan doen na seks? Dat begrijp ik dan ook niet helemaal. Blijkbaar sijpelt er dan toch ergens daar urine langs waardoor het prikt/pijn doet?
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:15:02 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194802723
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar hoe kun je dan pijn hebben bij het plassen na de seks als het niet met elkaar in verbinding staat zeg maar? :P. Dat bedoel ik dus meer. Inderdaad misschien een beetje hardhandig geweest.

Fijn dat je daar verder geen last van hebt gehad, klinkt niet heel chill namelijk!
De blaas heeft een geheel eigen uitgang, klopt. Maar het is wel zo dat als je plast, dan kan er wel druk op je vagina komen. Dus het zou best wel dat er wat bloedverlies uit je baarmoeder vermengt in je urine.

Hier een betere bron ;)

https://www.rivm.nl/groep-b-streptokokkeninfecties-gbs
Resistance is futile.
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:15:18 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_194802731
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je dan dat plassen soms pijn kan doen na seks? Dat begrijp ik dan ook niet helemaal. Blijkbaar sijpelt er dan toch ergens daar urine langs waardoor het prikt/pijn doet?
Nee je plasgat zit tussen je clit en je vagina. Dus daar schuurt wel e.e.a. langs je plasgaatje, zeker bij stevige seqs. Dan kan het zijn dat de opening wat geïrriteerd raakt, en dat kan prikken ;)
disclaimer
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:17:44 #281
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194802774
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar hoe verklaar je dan dat plassen soms pijn kan doen na seks? Dat begrijp ik dan ook niet helemaal. Blijkbaar sijpelt er dan toch ergens daar urine langs waardoor het prikt/pijn doet?
Volgens mij is het zo dat als je niet opgewonden genoeg bent er mini scheurtjes ontstaan die je met t blote oog niet kan zien. Plas je daar daarna overheen dan prikt het.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:19:57 #282
382129 crew  Donna
pi_194802797
Het uitstrijkje voor GBS is hier in NL een wattenstokje langs de ingang van de vagina schede (dus niet IN de vagina) en IN de endeldarm.

Ik had tijdens de bevalling dus wel een diepe IN de vagina omdat ze niet wisten wat ik mankeerde.

Zat ze niet gewoon diep in je kont te roeren? :7
pi_194802876
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:17 schreef Sway- het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat als je niet opgewonden genoeg bent er mini scheurtjes ontstaan die je met t blote oog niet kan zien. Plas je daar daarna overheen dan prikt het.
Precies dit dus. Dat ze met die wattenstaaf naar binnen gingen vond ik persoonlijk niet enorm opwindend dus ergens binnenin zal het wat droger zijn geweest waardoor het wat beschadigd is/scheurtje is ontstaan :P. En dat deed dus pijn toen ik erna ging plassen. Alleen rijmt dit dus niet met het feit dat je plasbuis/vagina niet met elkaar in verbinding staan. Volgens mij ben ik veel te lastig aan t denken :') .

@Seven. die link heb ik gelezen inderdaad.
@SQ klinkt logisch :P

@Donna ze ging in elk geval heel diep mijn vagijn in, dat zei ze ook en dat voelde ik (want dat deed dus pijn). Dat ze apart nog mijn anus in is gegaan heeft ze niet met zoveel woorden gezegd maar zoiets leek ik ook wel te voelen ja :P.
pi_194802960
Anyways! Tijd voor een ander onderwerp! Wie biedt?!
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:29:19 #285
382129 crew  Donna
pi_194802967
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Precies dit dus. Dat ze met die wattenstaaf naar binnen gingen vond ik persoonlijk niet enorm opwindend dus ergens binnenin zal het wat droger zijn geweest waardoor het wat beschadigd is/scheurtje is ontstaan :P. En dat deed dus pijn toen ik erna ging plassen. Alleen rijmt dit dus niet met het feit dat je plasbuis/vagina niet met elkaar in verbinding staan. Volgens mij ben ik veel te lastig aan t denken :') .

@:Seven. die link heb ik gelezen inderdaad.
@:SQ klinkt logisch :P
Bij het openhouden van je schaamlippen is waarschijnlijk je plasbuis ook aangeraakt. Net als bij seks kom je daar gewoon bij in de buurt en kan dat wat irritatie opleveren. Het zit zo dicht bij elkaar.
pi_194802992
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:32 schreef SQ het volgende:

[..]


[..]

Zenuwlozenboks :D
Wij zijn zeker allemaal beursgebeukt door de enorme peeners van onze mannen... eelt op je bmm.

:')
Kwak
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:31:34 #287
382129 crew  Donna
pi_194803003
Het is een darmbacterie dus ze zal zeker in je anus gezeten hebben. :Y
Als ze dat maar als laatste swap deed dan haha!

Ik vond dat zo vies toen ik dat hoorde. Alsof ik mezelf niet goed waste ofzo. :D
pi_194803119
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:31 schreef Donna het volgende:
Het is een darmbacterie dus ze zal zeker in je anus gezeten hebben. :Y
Als ze dat maar als laatste swap deed dan haha!

Ik vond dat zo vies toen ik dat hoorde. Alsof ik mezelf niet goed waste ofzo. :D
Dat was sowieso de laatste swab ja :P.

Ja ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord, maar blijkbaar veroorzaakt het verder ook geen klachten ofzo.
pi_194803123
Dit gesprek :D
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:42:35 #290
382129 crew  Donna
pi_194803166
Het is niet alleen maar rozengeur. })
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:51:45 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194803299
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dit gesprek :D
Mooi hè?

Ik vond deze wel quotewaardig:

quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wij zijn zeker allemaal beursgebeukt door de enorme peeners van onze mannen... eelt op je bmm.

:')
_O- _O_
Resistance is futile.
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:57:02 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194803358
Ik heb wel een andere vraag. Ik had dus zo begrepen dat zo een baby tegen het eind van de zwangerschap minder beweeglijk wordt want minder ruimte enzo.

Elliot daarentegen lijkt steeds minder te tukken en hij wordt met de dag actiever. Hij neemt minder pauzes, mogelijk ook omdat ik nu meer rust neem (het grote bankhangen is begonnen O+) Moxa ben ik als de wiedeweerga mee gestopt toen hij eenmaal gedraaid was.

Dus wanneer stopt dit geweld? En beweegt een baby tijdens de bevalling ook nog want ik krijg er nu echt vaak harde buiken door. Moet ik me al zorgen maken over een kind dat tijdens de bevalling nog ff wat extra olie op het vuur gooit? :{
Resistance is futile.
  maandag 31 augustus 2020 @ 07:04:21 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_194805172
Wat is het bezwaar tegen een bewegend kind tijdens de bevalling dan? Daar ben ik wel benieuwd naar ;)
disclaimer
pi_194805214
Wat een goed gesprek om terug te lezen _O-

Ik ga mij maar eens klaarmaken voor de duizend afspraken in het ziekenhuis :')
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:03:43 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194805429
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 07:04 schreef SQ het volgende:
Wat is het bezwaar tegen een bewegend kind tijdens de bevalling dan? Daar ben ik wel benieuwd naar ;)
Gaat hij dan de weeën niet ondragelijk maken? :@

Want ik heb nu al wel eens last van hem als hij beweegt }:| O+
Resistance is futile.
pi_194805444
Denk niet dat je dat bewust mee zal krijgen, eerlijk gezegd. :P De baby draait sowieso tijdens de bevalling. Kreeg dat ook niet mee.

Het ‘zakken’ wel, dat vond ik heel raar. Stond toen onder de douche en had het gevoel alsof hij eruit zou gaan vallen. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_194805446
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 07:15 schreef Aure het volgende:
Wat een goed gesprek om terug te lezen _O-

Ik ga mij maar eens klaarmaken voor de duizend afspraken in het ziekenhuis :')
Succes!
Protège moi de mes désirs.
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:11:38 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_194805473
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gaat hij dan de weeën niet ondragelijk maken? :@

Want ik heb nu al wel eens last van hem als hij beweegt }:| O+
Nee joh. Tijdens een wee wordt je buik ook helemaal hard he. Daar merk je weinig van ;)
disclaimer
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:19:47 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194805522
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee joh. Tijdens een wee wordt je buik ook helemaal hard he. Daar merk je weinig van ;)
OK, tijdens harde buiken kan ik hem ook niet voelen gelukkig :P
Resistance is futile.
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:20:09 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194805526
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 07:15 schreef Aure het volgende:
Wat een goed gesprek om terug te lezen _O-

Ik ga mij maar eens klaarmaken voor de duizend afspraken in het ziekenhuis :')
Succes!
Resistance is futile.
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:21:08 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194805533
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Denk niet dat je dat bewust mee zal krijgen, eerlijk gezegd. :P De baby draait sowieso tijdens de bevalling. Kreeg dat ook niet mee.

Het ‘zakken’ wel, dat vond ik heel raar. Stond toen onder de douche en had het gevoel alsof hij eruit zou gaan vallen. :D
Haha, ik kan me daar nog niks bij voorstellen maar ben heel benieuwd hoe dat straks allemaal gaat :)
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')