abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194687992
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:01:28 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194688217
quote:
0.0 charisma, uitstraling van een demente opa, saaie slaapverwekkende speeches hergebruiken.
Ik kijk uit naar de verkiezingen van 2024.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 zondag 23 augustus 2020 @ 14:01:49 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194688223
Trump gaat dus vier speeches geven op de RNC. Is dat omdat hij niemand vertrouwt? De man lijkt me behoorlijk paranoïde. En kan Trump vier keer op rij on-script blijven of wordt het een aaneenschakeling ter plekke verzonnen onsamenhangende blabla dat hij vier keer gaat herhalen? Zal hij uitspraken van de ene dag in een andere speech tegenspreken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194688338
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:01 schreef Ulx het volgende:
Trump gaat dus vier speeches geven op de RNC. Is dat omdat hij niemand vertrouwt? De man lijkt me behoorlijk paranoïde. En kan Trump vier keer op rij on-script blijven of wordt het een aaneenschakeling ter plekke verzonnen onsamenhangende blabla dat hij vier keer gaat herhalen? Zal hij uitspraken van de ene dag in een andere speech tegenspreken?
Het maakt niet uit. Aangezien anderen zich ook wel eens verspreken mag hij continu onzin uitkramen. Zo bleek de logica te zijn uit het vorige topic in de reeks.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:11:13 #6
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_194688344
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Of gewoon niet massaal via post te gaan stemmen en gewoon gaan stemmen zoals men altijd gedaan heeft.
Goed idee! Laten we dan in verband met COVID wat meer stembureaus openen zodat iedereen veilig zijn stem fysiek uit kan brengen.

Oh wacht, Trump en zijn Republikeinen zijn massaal stembureaus in het hele land aan het sluiten.

Koekoek.

Trump is een despoot. Hij is nu al aan het insinueren dat als hij verliest in november, er wel fraude gepleegd MOET zijn.

Die man is niet te vertrouwen en de meeste Republikeinen nog minder.

Als je nog steeds denkt dat Republikeinen en Democraten beide even erg zijn, dan moet je je eens daadwerkelijk gaan verdiepen in de politiek in de VS. Je hebt geen idee.
  Overall beste user 2022 zondag 23 augustus 2020 @ 14:33:48 #7
3928 Ulx
pi_194688639
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het maakt niet uit. Aangezien anderen zich ook wel eens verspreken mag hij continu onzin uitkramen. Zo bleek de logica te zijn uit het vorige topic in de reeks.
Dat zal wel. Ik kijk dit en denk dan dat de man kierewiet is. Anderen zullen dit als een soort "Ich Bin Ein Berliner" speech zien.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 23 augustus 2020 @ 14:36:29 #8
3928 Ulx
pi_194688670
Overigens beweerde een bepaalde dame bekend uit een bepaald filmgenre jaren geleden al dat Trump bang is voor haaien.
Dat blijkt dus te kloppen.
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:37:46 #9
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194688686
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

0.0 charisma, uitstraling van een demente opa, saaie slaapverwekkende speeches hergebruiken.
Ik kijk uit naar de verkiezingen van 2024.
Biden is ook geen perfecte kandidaat. Weinigen die dat ontkennen

Maar nu jouw keuze. Creepy Joe of nog vier jaar Trump? Zeg het maar?
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:44:47 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194688773
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar nu jouw keuze. Creepy Joe of nog vier jaar Trump? Zeg het maar?
Je eisende toon bevalt me niet, maar als ik Amerikaan was zou ik kiezen voor Biden.

Neemt niet weg dat ik wel begrijp waarom veel mensen Trump hebben gestemd en nog steeds stemmen. Kijk naar de recente BLM en ANTIFA activisten als voorbeeld.
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:48:00 #11
403588 mcmlxiv
pi_194688818
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je eisende toon bevalt me niet, maar als ik Amerikaan was zou ik kiezen voor Biden.

Neemt niet weg dat ik wel begrijp waarom veel mensen Trump hebben gestemd en nog steeds stemmen. Kijk naar de recente BLM en ANTIFA activisten als voorbeeld.
Ik eis niets hoor, maar een beetje duidelijkheid is fijn.

Kijk en dat begrijp ik dus niet. BLM en Antifa ontstaan en drijven op onrecht en kloven tussen blank/zwart en arm/rijk. De harde hand is slechts symptoombestrijding, echte oplossingen bedenken en invoeren is meer dan dat. Dus juist wanneer je geen BLM en/of Antifa uitwassen wil zul je op een gematigde kandidaat moeten stemmen die de belangen achter dat soort bewegingen meeneemt in beleidsuitvoering. Een president voor alle amerikanen dus en geen man die polariseert en continue opruiende taal gebruikt.
  Overall beste user 2022 zondag 23 augustus 2020 @ 15:16:56 #12
3928 Ulx
pi_194689217
quote:

Kijk naar de recente BLM en ANTIFA activisten als voorbeeld.
Wat bedoel je daarmee? De neger moet zijn plek weten of zoiets?
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:24:28 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194689329
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik eis niets hoor, maar een beetje duidelijkheid is fijn.

Kijk en dat begrijp ik dus niet. BLM en Antifa ontstaan en drijven op onrecht en kloven tussen blank/zwart en arm/rijk. De harde hand is slechts symptoombestrijding, echte oplossingen bedenken en invoeren is meer dan dat. Dus juist wanneer je geen BLM en/of Antifa uitwassen wil zul je op een gematigde kandidaat moeten stemmen die de belangen achter dat soort bewegingen meeneemt in beleidsuitvoering. Een president voor alle amerikanen dus en geen man die polariseert en continue opruiende taal gebruikt.
Plat gezegd verwacht je dan van mensen om solidair te zijn met stelende junks, dealende gangsters in sloppenwijken die geregeld op elkaar en op onschuldige burgers schieten, doorgeslagen feministen met paars haar, werklozen, en communisten. Al die mensen zullen waarschijnlijk op Democraten stemmen.

En stel je voor je hebt alles "volgens het boekje" gedaan. Je hebt je best gedaan op school, je werkt hard, je hebt een goede baan, mooi huis, veilige wijk, mooie of leuke vrouw en kids, en dan zou je financieel moeten gaan bloeden voor die mensen. Ik begrijp wel dat iemand dat plaatje probeert te beschermen.
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:24:58 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194689336
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? De neger moet zijn plek weten of zoiets?
Waar haal je dat in godsnaam uit? :')
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 15:31:57 #15
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_194689451
quote:

Ja, ik begrijp dat ook wel. Als ik nu zwevende kiezer was en ik zag elke dag de beelden van vernielingen, dan zou ik me afvragen waarom er niet hard ingegrepen wordt. Protesteren is uiteraard prima, maar met je poten aan andermans spullen zitten gaat me veel te ver. Nu zal het ook vast niet makkelijk zijn voor de stadsbesturen, want je wil niet dat het geweld tussen mensen uit de hand loopt, maar dit lijkt me ook niet een houdbare situatie.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:34:39 #16
403588 mcmlxiv
pi_194689484
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Plat gezegd verwacht je dan van mensen om solidair te zijn met stelende junks, dealende gangsters in sloppenwijken die geregeld op elkaar en op onschuldige burgers schieten, doorgeslagen feministen met paars haar, werklozen, en communisten. Al die mensen zullen waarschijnlijk op Democraten stemmen.

En stel je voor je hebt alles "volgens het boekje" gedaan. Je hebt je best gedaan op school, je werkt hard, je hebt een goede baan, mooi huis, veilige wijk, mooie of leuke vrouw en kids, en dan zou je financieel moeten gaan bloeden voor die mensen. Ik begrijp wel dat iemand dat plaatje probeert te beschermen.
Ik denk dat je het dan veel te zwart/wit ziet. En dat je een enorme karikatuur maakt van de kern waar dit soort bewegingen voor staan.

Dit plaatje is de kern van het probleem. Jouw keurige burger kijkt naar de verkeerde groep personen wanneer het gaat om het beschermen van zijn belangen. In plaats van toe te staan dat de superrijken de afgelopen dertig jaar een steeds groter percentage van de koek bij elkaar stelen, strijden ze met de "have nots" om wat overblijft.

Wanneer je kijkt naar de statistieken in de VS dan zie je dat in 30 jaar tijd de superrijken extreem veel rijker zijn geworden ten koste van alles wat daaronder zit. Dat is het echte probleem, dat is vooral ook het probleem wat aangepakt moet worden. De Amerikaanse droom bestaat niet meer, het groeien van dubbeltje naar kwartje is gestopt, juist in de VS. Veel meer dan in Europa. Trump is de verpersoonlijking van dat beleid, met alles wat daarbij hoort.
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 15:42:40 #17
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_194689597
Ondertussen wil de dochter van Kellyanne Conway van haar moeder af:

twitter

twitter

Die hele familie wordt verscheurd door politiek, zoals dat bij vele families gebeurt in de VS. Nou staat dit gezin natuurlijk ook wel continu in de schijnwerpers.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:43:33 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_194689612
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:31 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp dat ook wel. Als ik nu zwevende kiezer was en ik zag elke dag de beelden van vernielingen, dan zou ik me afvragen waarom er niet hard ingegrepen wordt. Protesteren is uiteraard prima, maar met je poten aan andermans spullen zitten gaat me veel te ver. Nu zal het ook vast niet makkelijk zijn voor de stadsbesturen, want je wil niet dat het geweld tussen mensen uit de hand loopt, maar dit lijkt me ook niet een houdbare situatie.
Nou moet je wel goed in de fake news media rondhangen om elke dag vernielingen te zien, want die zijn er helemaal niet. In welk geval je waarschijnlijk toch al een negatieve mening had. De echte reden dat support weer wat aan het zakken is onder blanken (nog wel boven de 50%) is juist dat het niet meer dagelijks in de media is.

https://fivethirtyeight.c(...)ong-white-americans/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194689614
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:31 schreef Mike het volgende:

[..]

Maar die mensen hebben niks met BLM te maken, zijn gewoon vergelijkbare idioten als die figuren die ze gister in Duisburg aantroffen. Doen alsof de BLM activisten relschoppers zijn, dat slaat gewoon nergens op. BLM waren nog wel de eersten die die rellen veroordeelden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:51:53 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194689702
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik denk dat je het dan veel te zwart/wit ziet. En dat je een enorme karikatuur maakt van de kern waar dit soort bewegingen voor staan.

[ afbeelding ]

Dit plaatje is de kern van het probleem. Jouw keurige burger kijkt naar de verkeerde groep personen wanneer het gaat om het beschermen van zijn belangen. In plaats van toe te staan dat de superrijken de afgelopen dertig jaar een steeds groter percentage van de koek bij elkaar stelen, strijden ze met de "have nots" om wat overblijft.

Wanneer je kijkt naar de statistieken in de VS dan zie je dat in 30 jaar tijd de superrijken extreem veel rijker zijn geworden ten koste van alles wat daaronder zit. Dat is het echte probleem, dat is vooral ook het probleem wat aangepakt moet worden. De Amerikaanse droom bestaat niet meer, het groeien van dubbeltje naar kwartje is gestopt, juist in de VS. Veel meer dan in Europa. Trump is de verpersoonlijking van dat beleid, met alles wat daarbij hoort.
Plaatje raakt zeker de kern maar ook dat is wat simpel neergezet. Je schetst nu dat de burger zich alles maar moet laten gevallen van kansloze criminelen of import met andere waarden, want hij moet zich volledig focussen op de rijken en de klassenstrijd.

"Kom er maar in jongens. Ik werk keihard en verdien bijna niks, maar ik zou graag nog meer geld inleveren om je hier een bestaan te geven. Heb ook nog een paar dochters rondlopen die je kunt misbruiken." :')
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 15:53:21 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_194689715
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar die mensen hebben niks met BLM te maken, zijn gewoon vergelijkbare idioten als die figuren die ze gister in Duisburg aantroffen. Doen alsof de BLM activisten relschoppers zijn, dat slaat gewoon nergens op. BLM waren nog wel de eersten die die rellen veroordeelden.
Toch een lastig verhaal als je dan bv deze reactie ziet van Ariel Atkins, een van de BLM organisatoren in Chicago:

quote:
“I don’t care if somebody decides to loot a Gucci’s or a Macy’s or a Nike because that makes sure that that person eats. That makes sure that that person has clothes,” Ariel Atkins said at a rally outside the South Loop police station Monday, local outlets reported.

“That’s a reparation,” Atkins said. “Anything they want to take, take it because these businesses have insurance.”
Het lastige van zo'n quote is dan weer dat ik 'm alleen in een hoop rechtse media tegenkom en dat je dan weer niet zeker weet of de andere media het negeren of dat het überhaupt wel waar is. :')
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 15:57:26 #22
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_194689758
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou moet je wel goed in de fake news media rondhangen om elke dag vernielingen te zien, want die zijn er helemaal niet. In welk geval je waarschijnlijk toch al een negatieve mening had. De echte reden dat support weer wat aan het zakken is onder blanken (nog wel boven de 50%) is juist dat het niet meer dagelijks in de media is.

https://fivethirtyeight.c(...)ong-white-americans/
De politie in Portland geeft regelmatig aan dat er een rel is geweest, gisteren nog bv: https://thehill.com/homen(...)rs-clash-in-portland

Het is ondertussen wel moeilijk uit te vinden of het elke dag met veel geweld gepaard gaat want die beelden zie je inderdaad voornl. op rechtse media en amper in de rest van de media. Ik kan er zelf amper nog wijs uit, in ieder geval.
  Overall beste user 2022 zondag 23 augustus 2020 @ 15:58:47 #23
3928 Ulx
pi_194689779
Gelukkige zondag allemaal! Wij willen God!
  zondag 23 augustus 2020 @ 16:14:02 #24
403588 mcmlxiv
pi_194690017
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Plaatje raakt zeker de kern maar ook dat is wat simpel neergezet. Je schetst nu dat de burger zich alles maar moet laten gevallen van kansloze criminelen of import met andere waarden, want hij moet zich volledig focussen op de rijken en de klassenstrijd.

"Kom er maar in jongens. Ik werk keihard en verdien bijna niks, maar ik zou graag nog meer geld inleveren om je hier een bestaan te geven. Heb ook nog een paar dochters rondlopen die je kunt misbruiken." :')
Das onzin, dat men zich "van alles moet laten welgevallen". Tegen criminelen moet worden opgetreden, dat zal onder een democratische president ook helemaal niet veranderen. En qua illegale immigratie was Obama succesvoller in het bestrijden daarvan dan Trump is, ook dat is best een aardig gegeven.

Dus, zodra we het niet meer over de incidenten, maar over de grote lijnen hebben, dan lijkt het mij handig dat we binnen die grote lijnen vooral kijken naar onderliggende problemen en die proberen op te lossen. Meer kansen en meer middelen voor de armen dus (zoals bijvoorbeeld een minimumloon en een ziektekostenverzekering), beter onderwijs voor iedereen, actief bestrijden van racisme en een kleinere kloof tussen bevolkingsgroepen. Persoonlijk zou ik ook nog iets aan ongecontroleerd wapenbezit doen, maar ja, het blijft Amerika.

Het sneue is dat de megarijken er geen zak van voelen wanneer zij gewoon weer zo ongeveer dat gaan meebetalen wat ze in de jaren vijftig en zestig deden dan zijn EN de overheidsschuld weer op orde te brengen EN de kansen voor de arme bevolking weer een stuk gezonder dan nu.

Dit plaatje verteld de bittere waarheid van het Amerikaanse belastingsysteem.
  zondag 23 augustus 2020 @ 16:18:12 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_194690086
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[ afbeelding ]
Dit plaatje verteld de bittere waarheid van het Amerikaanse belastingsysteem.
Deze tendens gaat ook op voor veel Europese landen op hoor (waaronder Nederland), waarbij er al de facto een vlaktaks is, of zelfs een regressief systeem (bron: Flip de Kam). Dat moet niet onderschat worden.
De OESO liet twee jaar geleden zien dat de inkomensongelijkheid in Zweden nu ongeveer net zo groot is als die van Engeland midden jaren 80.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')