abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194688824
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:44 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

De rood-wit-rode vlag wordt door niemand gebruikt.

De rood-groene vlag is de officiele vlag.
De wit-rood-witte vlag wordt nu als een symbool van de revolutie gebruikt, maar brengt tweedeling in de maatschappij door annotatie met onder andere collabrateurs in de Tweede wereldoorlog.
Aha dank je voor de uiteenzetting mocht dit kloppen. :) Zou je graag zonder meer willen geloven maar mij komt het helaas inmiddels over alsof je accenten en nadrukken op bepaalde punten probeert te leggen.
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 14:48:43 #127
375570 crew  Cyan9
pi_194688825
Opkomst hoor.
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194688865
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is wat je in het Loekasjenko kamp continu hoort.
Het feit dat het Lukashenko kamp dat continue roept bevestigd de tweedeling die de vlag creeert. Of dat terecht is, is een tweede vraag. Feit blijft dat de oppositie sterker stond met een symbool dat niet tegen hun gebruikt kon worden.
pi_194688883
quote:
84s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:48 schreef Cyan9 het volgende:
Opkomst hoor.
[ twitter ]
En dan zijn er mensen die de revolutie ontkennen. En ik nog maar de revolutie verdedigen en voor Lukashenko aanhanger uitgemaakt worden. :')
pi_194688885
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:46 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Jij misinterpreteert zijn woorden en geeft vervolgens hem de schuld. Niet helemaal fair he. ;)
Ja dat denk ik ook. Wellicht voelt hij zich minder thuis in het Nederlands. En das prima. Kan me geenszins boeien eerlijk gezegd. Ik discrimineer niet op basis van taalachteegrond of etniciteit. Wilde alleen weten waar die opmerling ineens vandaan kwam en waarom het zo raar klonk.

quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:46 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Misschien is de woordkeuze ongelukkig geweest. Er is ongetwijfeld een betere manier om hetgeen ik bedoel te formuleren. Ik denk in meerdere talen tegelijk en dat heeft negatieve invloed op mijn Nederlands.
Geen probleem joh. Zand erover. :) in de tussentijd probeerde ik antwoorden te geven op mijn eigen vraag en toen kwam het in me op dat je wellicht iets uit een andere taal probeerde te conveyen. 8k spreek zelf ook een aantal andere talen. Mij zul je niet zien discrimineren. Russisch is een prachtige taal. Beeldschoon. :)
pi_194688901
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:53 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

En dan zijn er mensen die de revolutie ontkennen. En ik nog maar de revolutie verdedigen en voor Lukashenko aanhanger uitgemaakt worden. :')
Nou, hier op fok kom je niet over als iemand die de revolutie verdedigt. Meer het wangedrag van Loekasjenko.
pi_194688929
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:51 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Het feit dat het Lukashenko kamp dat continue roept bevestigd de tweedeling die de vlag creeert. Of dat terecht is, is een tweede vraag. Feit blijft dat de oppositie sterker stond met een symbool dat niet tegen hun gebruikt kon worden.
Omdat Loekasjenko het roept is het waar?

En dat de nazi-collaborateurs de huidige Russische vlag gebruikten is dan weer geen enkel probleem?
pi_194688952
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:53 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik zie jou niet als L-aanhanger. Dat heb ik toch ook al meermaals gezegd?
pi_194688977
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, hier op fok kom je niet over als iemand die de revolutie verdedigt. Meer het wangedrag van Loekasjenko.
Als je selectief leest of vooringenomen bent dan wel, ja. En het wangedrag van Lukashenko keur ik zeker niet goed, maar je moet het wel in perspectief zien. Als het allemaal echt zo erg was, dan zouden onze asielzoekerscentra toch vol moeten zitten met mensen uit Belarus? Ik heb in mijn leven bij diverse gelegenheden uitgebreid contact met mensen uit Turkmenistan gehad. Ik denk dat je je beter voor hun volk kunt inzetten, als je je zo een zorgen maakt over de mensenrechten.
pi_194688994
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:57 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ik zie jou niet als L-aanhanger. Dat heb ik toch ook al meermaals gezegd?
Dat was meer in zijn algemeenheid. ;) Zegt * nezalezhnost terwijl hij zich alweer moet verdedigen.
pi_194689001
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij verdedigt noch L noch de revolutie. Wel legt hij bepaalde accenten op bepaalde feiten waarvan ik niet altijd gelijk doorbebt waarom. Maar kan ook aan mij liggen.

Ik denk dat we ons open moeten opstellen voor zijn inzichten en hem de kans geven die te nuanceren indien nodig.
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:00:57 #137
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194689004
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:59 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Als je selectief leest of vooringenomen bent dan wel, ja. En het wangedrag van Lukashenko keur ik zeker niet goed, maar je moet het wel in perspectief zien. Als het allemaal echt zo erg was, dan zouden onze asielzoekerscentra toch vol moeten zitten met mensen uit Belarus? Ik heb in mijn leven bij diverse gelegenheden uitgebreid contact met mensen uit Turkmenistan gehad. Ik denk dat je je beter voor hun volk kunt inzetten, als je je zo een zorgen maakt over de mensenrechten.
Eritrea hetzelfde verhaal. Daar valt echter realistisch gezien weinig te halen, dus is de situatie aldaar niet belangrijk genoeg om breed uitgemeten te worden in de media. Eritreers vluchten wel en masse naar Europa.
pi_194689012
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat Loekasjenko het roept is het waar?
Het creeert tweedeling. En niet enkel Lukashenko roept het, er zijn ook historici in Belarus die dat standpunt verdedigen. Uiteraard weet jij het natuurlijk beter.
pi_194689020
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:59 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Onze asielzoekerscentra zitten ook niet vol met Oeigoeren. Dus of dat de beste maatstaf is...

Overigens is deze revolutie pas twee weken bezig. Er kan nog van alles gebeuren.
pi_194689027
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:01 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Het creeert tweedeling. En niet enkel Lukashenko roept het, er zijn ook historici in Belarus die dat standpunt verdedigen. Uiteraard weet jij het natuurlijk beter.
Kom maar door met die historici.
pi_194689039
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:00 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Hij verdedigt noch L noch de revolutie. Wel legt hij bepaalde accenten op bepaalde feiten waarvan ik niet altijd gelijk doorbebt waarom. Maar kan ook aan mij liggen.
Het accent is continu prietpraat die je ook op RT hoort. Bijvoorbeeld over de vlag. Of dat het geweld van OMON wel meevalt.
pi_194689049
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kom maar door met die historici.
Als ik nu in Minsk in de nationale bibliotheek zat, had ik makkelijk de nodige boeken erbij kunnen pakken. Ik ben nu echter niet in Belarus. :'(
pi_194689082
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het accent is continu prietpraat die je ook op RT hoort. Bijvoorbeeld over de vlag. Of dat het geweld van OMON wel meevalt.
Aan de ander kant herhaal jij dat het geweld heel heel heel heel heel heel heel heel erg is. En dat dat verhaal met de vlag niet zo is. Terwijl ook Lukashenko dat argument gebruikt en het dus niet te ontkennen dat het terecht of onterecht voor tweedeling zorgt.
pi_194689099
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:06 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

En dat dat verhaal met de vlag niet zo is.
Ik zeg dat het weinig boeiend is welke vlaggen de nazi's adopteerden. En dat de wit-rode vlag een langere en uitgebreidere geschiedenis heeft dan alleen die periode.
pi_194689122
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zeg dat het weinig boeiend is welke vlaggen de nazi's adopteerden.
Dat kun jij weinig boeiend vinden, een significant deel van het Belarussische volk vind dat wel boeiend en Lukashenko probeert dat in zijn voordeel te gebruiken. Mijns insziens had de oppositie beter een symbool kunnen gebruiken dat hem niet in die gelegenheid stelde.
pi_194689133
quote:

[..]

En dat de wit-rode vlag een langere en uitgebreidere geschiedenis heeft dan alleen die periode.
Maar niet als symbool van een souvereine staat voor 1991.
  zondag 23 augustus 2020 @ 15:11:35 #147
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194689144
quote:

[..]

Ik zeg dat het weinig boeiend is welke vlaggen de nazi's adopteerden. En dat de wit-rode vlag een langere en uitgebreidere geschiedenis heeft dan alleen die periode.
Ik kan mij nog een politieke rel herinneren over het gebruik van de Prinsenvlag binnen Nederland.. Deze is ook msbruikt door de NSB en ik kan mij heugen dat dit om diezelfde reden als iets slechts gezien werd.

quote:
n 2011, two members of parliament for the Party for Freedom (PVV) had the Prince's flag hanging in their offices in the parliament's building. When this was received with scrutiny, the flags were removed. Former Dutch MP Wim Kortenoeven said he was perturbed by the negative connotations the flag carries as he believes the flag was "hijacked" by the NSB.[10] At a PVV protest on 21 September 2013 in The Hague, several attendants were carrying Prince's flags. When Geert Wilders was speaking in House of Representatives the same week, Alexander Pechtold referred to the flags as 'NSB-flags', to which Wilders called Pechtold a sad, measly, hypocritical little man.[11][12] In protest of Pechtold's remark, at least five members of the House of Representatives, Martin Bosma, Reinette Klever, Machiel de Graaf, Harm Beertema and Barry Madlener wore a Prince's flag lapel pin.[13][14]
Zo even van wiki.
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 15:12:23 #148
375570 crew  Cyan9
pi_194689157
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:09 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat kun jij weinig boeiend vinden, een significant deel van het Belarussische volk vind dat wel boeiend en Lukashenko probeert dat in zijn voordeel te gebruiken. Mijns insziens had de oppositie beter een symbool kunnen gebruiken dat hem niet in die gelegenheid stelde.
Dit is het enige in de hele vlaggen discussie waar ik moeite mee heb, want dat is totaal niet zichtbaar. Ik weet dat dit niet hoeft te betekenen dat het er niet is, maar het maakt het wel een stuk lastiger om je standpunt te begrijpen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194689204
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:11 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Ik kan mij nog een politieke rel herinneren over het gebruik van de Prinsenvlag binnen Nederland.. Deze is ook msbruikt door de NSB en ik kan mij heugen dat dit om diezelfde reden als iets slechts gezien werd.
[..]

Zo even van wiki.
Terwijl het oranje-wit-blauw ouder is dan het rood-wit-blauw.

Het is ook een beetje hoe de geschiedenis loopt, als hier een dictator aan de macht komt en een communistische vlag invoert en het koninklijk huis wegjaagt.

Misschien willen de mensen hier dan ook wel de oranje-wit-blauwe vlag. Juist met oranje vanwege het koninklijk huis.
pi_194689222
quote:
15s.gif Op zondag 23 augustus 2020 15:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dit is het enige in de hele vlaggen discussie waar ik moeite mee heb, want dat is totaal niet zichtbaar. Ik weet dat dit niet hoeft te betekenen dat het er niet is, maar het maakt het wel een stuk lastiger om je standpunt te begrijpen.
Het probleem is dat daar momenteel geen cijfer op te plakken is. De laatste keer dat het volk zich daar over uitgesproken heeft was in 1996, met als resultaat een nieuwe vlag. Het is aannemelijk dat de tegenstand tegen de wit-rood-witte vlag gedaald is sindsdien, om het simpele feit dat veel mensen die de Tweede wereldoorlog mee hebben gemaakt sindsdien de hoek om zijn gegaan. Hoe significant het nog is, is dus na al die jaren een vraagstuk. Het feit dat Lukashenko er gebruik van maakt, is een argument om te zeggen dat het nog steeds significant genoeg is. Misschien niet meer voor een meerderheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')