abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:22:35 #101
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194688471
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:21 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je een grote groep kan vinden om op een herdenkingsplek te gaan staan.
Ik vind dat ook een beetje van hetzelfde kaliber als gaan demonstreren op een begraafplaats...

Je schopt daar mee teveel mensen tegen het zere been. Dus gewoon niet doen.
pi_194688473
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:21 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik pleit er niet voor om kwaad met kwaad te bestrijden en keur dat niet goed. Maar van mij mogen lui die dat doen 1 jaar de cel in, zolang ze daar maar netjes behandeld worden d.w.z. niet mishandeld of gemarteld.
Nu zie ik je helaas flink draaien in je standpunt. Dat is niet wat je daarnet nog zei he?
pi_194688479
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:22 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Nu zie ik je helaas flink draaien in je standpunt. Dat is niet wat je daarnet nog zei he?
leg uit
pi_194688481
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:13 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Kun je concreet die vlag eens tonen. Het pogonja embleem uit die tijd heeft historische waarde, ondanks dat dat niet het huidige staatswapen is neemt niemand daar aanstoot aan.

quote:
Heb je daar een bron voor?
Ik kan geen bron geven van iets dat niet zo is.

Kan jij wel een voorbeeld geven van een vlag of embleem dat tijdens de eerste wereldoorlog gebruikt is en waar men nu nog aanstoot aan neemt?
pi_194688523
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[..]

Ik kan geen bron geven van iets dat niet zo is.

Kan jij wel een voorbeeld geven van een vlag of embleem dat tijdens de eerste wereldoorlog gebruikt is en waar men nu nog aanstoot aan neemt?
quote:
Ik zie niet de wit-rood-witte vlag. Aan een pagonja neemt niemand aanstoot.
pi_194688526
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:23 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

leg uit
Je zei dat he het kan begrijpen als zulke demonstraten (alleen die op de verkeerde, gevoelige plekken dan) worden doodgeschoten. Nu draai je in alle haast om en zeg je dat ze maar 1 jaar cel verdienen. Dat valt op. Groot verschil tussen 1 jaar cel en een standrechtelijke executie, niet waar?
pi_194688536
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:26 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

[..]

Welke vlag heb jíj het over dan? Graag.
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 14:28:42 #108
375570 crew  Cyan9
pi_194688552
Indrukwekkend dit.
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194688576
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:26 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Je zei dat he het kan begrijpen als zulke demonstraten (alleen die op de verkeerde, gevoelige plekken dan) worden doodgeschoten.
Ik kan begrijpen dat het gebeurd. Ik keur dat niet goed. Ik zou daar zelf niet gaan demonstreren al gaf je me een miljoen, dat risico moet je niet willen lopen tegen geen enkele prijd.
quote:
Nu draai je in alle haast om en zeg je dat ze maar 1 jaar cel verdienen.
Dat is mijn mening. Dat is niet een uiting van een verwachting van wat zou kunnen gebeuren.
pi_194688594
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:27 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Welke vlag heb jíj het over dan? Graag.
De wit-rood-witte vlag. Daar nemen sommige mensen aanstoot aan en dat geeft in tweedeling in de samenleving. Het was handiger geweest als ze een neutraler symbool hadden gebruikt, bijvoorbeeld een witte vlag.
pi_194688598
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:26 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

[..]

Haal dat embleem dan eens van die onderste vlag.
pi_194688609
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:31 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

[..]

De wit-rood-witte vlag. Daar nemen sommige mensen aanstoot aan en dat geeft in tweedeling in de samenleving. Het was handiger geweest als ze een neutraler symbool hadden gebruikt, bijvoorbeeld een witte vlag.
Een witte vlag.

De vlag van de overgave. Sterk :')
pi_194688617
quote:
84s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:28 schreef Cyan9 het volgende:
Indrukwekkend dit.
[ twitter ]
Op TASS staat nu ook een weinig hoopgevend bericht van Lavrov. Maar ik zie het nog steeds hoopvol in.
pi_194688633
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Haal dat embleem dan eens van die onderste vlag.
Leuk geprobeerd. Koop een vliegticket naar Minsk en probeer het de mensen uit te leggen.
pi_194688650
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:30 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat het gebeurd. Ik keur dat niet goed. Ik zou daar zelf niet gaan demonstreren al gaf je me een miljoen, dat risico moet je niet willen lopen tegen geen enkele prijd.
[..]

Dat is mijn mening. Dat is niet een uiting van een verwachting van wat zou kunnen gebeuren.
Hoezo kun je begrip opbrengen voor de moord op demonstranten? :? De plek waar ze staan is zo goed als irrelevant. Gevoelig of ongevoelig. Er is geen sprake van een onmiddelijke dreiging voor lijf en ledematen door de demonstranten wat als enige verklaring dodelijk geweld kan rechtvaardigen.

Zal echter mijn vertroebelde westerse bril zijn dat ik zo over denk. Ik moet gewoon wennen aan beelden van doodgeschoten demonstranten want dat is de oostblok take on things.
pi_194688680
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:33 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd. Koop een vliegticket naar Minsk en probeer het de mensen uit te leggen.
Het grootste risico is dan dat ik met de wit-rode vlag door ordetroepen ontvoerd wordt.
pi_194688702
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:35 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Hoezo kun je begrip opbrengen voor de moord op demonstranten? :? De plek waar ze staan is zo goed als irrelevant. Gevoelig of ongevoelig. Er is geen sprake van een onmiddelijke dreiging voor lijf en ledematen door de demonstranten wat als enige verklaring dodelijk geweld kan rechtvaardigen.

Zal echter mijn vertroebelde westerse bril zijn dat ik zo over denk. Ik moet gewoon wennen aan beelden van doodgeschoten demonstranten want dat is de oostblok take on things.
Het is geen Oostblok take on things. Wit-Rusland heeft daar gewoon een gestoorde dictator zitten.

En ja @nezalezhnost bagatelliseert vaker geweld van Loekasjenko-kant.
pi_194688724
Ik snap geen flauwe moer wb de verhalen en achtergronden van deze vlaggen maar een onschuldige vraag.

Ik zie tot dusver, als ik het goed begr88p, twee varianten:
Een rood-wit-rode oftewel rood aan de twee randen met een witte streep in het midden

en een wit-rood-witte oftewel wit twee keer aan de randen en rood in het midden.

Wat is er het verschil en wat zijn de implicaties van ieder afzonderlijke? :)
pi_194688729
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:35 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Hoezo kun je begrip opbrengen voor de moord op demonstranten? :?
Dat doe ik niet. Misschien moet je mijn bericht maar nog eens een keer zorgvuldig lezen.
pi_194688770
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:40 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik snap geen flauwe moer wb de verhalen en achtergronden van deze vlaggen maar een onschuldige vraag.

Ik zie tot dusver, als ik het goed begr88p, twee varianten:
Een rood-wit-rode oftewel rood aan de twee randen met een witte streep in het midden

en een wit-rood-witte oftewel wit twee keer aan de randen en rood in het midden.

Wat is er het verschil en wat zijn de implicaties van ieder afzonderlijke? :)
De rood-wit-rode vlag wordt door niemand gebruikt.

De rood-groene vlag is de officiele vlag.
De wit-rood-witte vlag wordt nu als een symbool van de revolutie gebruikt, maar brengt tweedeling in de maatschappij door annotatie met onder andere collabrateurs in de Tweede wereldoorlog.
pi_194688771
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:41 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Misschien moet je mijn bericht maar nog eens een keer zorgvuldig lezen.
Hmmm het leek er zelfs op dat je sympathie had. Hoe moest ik dat anders lezen? Kon er niet anders van maken en ik heb het wel geprobeerd hoor. Wilde je verder niet voor schut zetten (put you on the spot). Niet mijn bedoeling. Een tikkeltje onhandig geformuleerd door jou wellicht?
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:46:19 #122
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194688789
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:44 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Hmmm het leek er zelfs op dat je sympathie had. Hoe moest ik dat anders lezen? Kon er niet anders van maken en ik heb het wel geprobeerd hoor. Wilde je verder niet voor schut zetten (put you on the spot). Niet mijn bedoeling. Een tikkeltje onhandig geformuleerd door jou wellicht?
Jij misinterpreteert zijn woorden en geeft vervolgens hem de schuld. Niet helemaal fair he. ;)
pi_194688790
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:44 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Misschien is de woordkeuze ongelukkig geweest. Er is ongetwijfeld een betere manier om hetgeen ik bedoel te formuleren. Ik denk in meerdere talen tegelijk en dat heeft negatieve invloed op mijn Nederlands.
pi_194688800
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:44 schreef nezalezhnost het volgende:
De wit-rood-witte vlag wordt nu als een symbool van de revolutie gebruikt, maar brengt tweedeling in de maatschappij door annotatie met onder andere collabrateurs in de Tweede wereldoorlog.
Dat is wat je in het Loekasjenko kamp continu hoort.

Je zegt trouwens 'onder andere'. Wat zijn de bezwaren tegen die vlag dan nog meer?
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 14:47:05 #125
375570 crew  Cyan9
pi_194688803
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:44 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

De rood-wit-rode vlag wordt door niemand gebruikt.

De rood-groene vlag is de officiele vlag.
Tot op heden hoor ik dit voornamelijk van jou, maar ik zie het verder niet echt terug.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')